Udało się skasować luz praktycznie do zera. Nakrętki które są przy kolumnie muszą być dokręcone na maksa. W ten sposób niwelujemy luz kolumny kierowniczej. Teraz luz jest minimalny. Więc w ten sposób można go wyeliminować.
Jeśli pisząc kolumna masz na myśli przekładnię kierowniczą to raczej tam rąk nie wkładaj bo może się to źle skończyć... Wyjmij przekładnie i oddaj do regeneracji do specjalistycznego zakładu, który się na tym zna a na naprawę wystawi stosowny certyfikat. Lub kup używaną przekładnię bez luzów.
Jak zlikwidować luz na kolumnie kierowniczej Renault Midlum 220?
Witam Jak w temacie powyżej, czy ktoś mógłby nakreślić mi w jaki sposób należy skorygować kolumnę kierowniczą w hulajnodze Fiat 500 żeby wyeliminować luzy?
bardzo mi przykro że Twoja nexia ma luzy,zbyt duże i przewymiarowane luzy nigdzie nie są wskazane, więc na pewne poluzowania i ja nie mogę pozwolić. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... Mój imiennik robi mi taki zawód? Wstyd!
Mam to samo w Volvo 2016 rok 850 tysięcy km, udało się Panu rozwiązać problem?
Z tego co kojarzę (informacje są w serwisówkach) to rozdzielacz wspomagania reguluje się podkładkami dystansowymi. Może po tej regeneracji coś zostało źle wyregulowane. Ja bym wolał mieć swoją oryginalną część po regeneracji, a nie oddawać swoje i brać czyjeś. Konstrukcja układu kierowniczego działa na tej zasadzie, że wąs połączony bezpośrednio z kolumną...
Kolejny mechanik stwierdził luzy na kolumnie kierowniczej. Podobno wymiana jest prosta i można taką kupić używkę do 100 zł. Podpowiedzcie czy to jest ta sama do Astry III H co do Opla Zafiry B czy były różne rodzaje?
Zapamiętaj że nigdy nie wykonujemy prac spawalniczych na elementach układu kierowniczego, szkoda życia Twojego i innych, to zasadnicze elementy mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
Główne wady grupy vw ,tzn problemy z zamkami i centralnym ,szyby najbardziej sypią sie elektryczne ,jak wolno chodzą wycieraczki to mechanizm do wymiany,luzy w kolumnie kierowniczej,wyjące łożyska kół ,czasami woda pod dywanikami szczególnie w b5 i długo by wyliczać :D
Cały przód jest bez luzów, było wszystko robione. Wydaje mi się że luz jest w kolumnie kierowniczej, muszę trochę przekręcić kierownicą dopiero jest reakcja na drążki kierownicze.
ok thx chłopaki zobaczę co da się zrobić
A sprawdzałeś na krzyżakach od kolumny kierowniczej??
Temat postu: Luz na kolumnie. Post nr 2, 4 7, 8 i 9 jest o kolumnie, przeczytaj jeszcze raz uważnie. Dzięki. Dziad swoje a baba swoje.... To, że autor napisał o luzie na kolumnie to widzę. Ale jemu nie chodzi o luz na kolumnie tylko na przekładni ponieważ wkleił zdjęcie przekładni kierowniczej. Wałek kolumny kierowniczej (na którym również mogą pojawić...
wszystkie gałki są powymieniane luz jest tylko w kolumnie
Luz na którymś wieloklinie pomiędzy kołem kierownicy, a maglownicą lub przesuwa się sama maglownica. posprawdzaj wszystkie śruby i połączenia kolumny kierowniczej.
Jest to śruba regulacyjna luzu układu kierowniczego. Bez rozebrania kolumny kierowniczej nie da się jej wymienić.
Witam występuje u mnie luz nad krzyżakiem w kolumnie kierowniczej w miejscu jak na zdjęciu (zdjęcie zapożyczone i jest to zdjęcie z Golfa 4, w Golfie 3 jest troszkę inaczej, ale miejsce da się dokładnie pokazać dzięki tej fotce): http://obrazki.elektroda.pl/2601481200_1... Jak pozbyć się luzu w tym miejscu. Jest jakaś regulacja, nakrętka...
Aktualizacja sytuacji na froncie, pierwszą, regenerowaną kolumnę reklamowałem, dostałem od sprzedawcy kolejną, regenerowaną. Ta kolejna okazała się być sprawna, bez luzów. Nic nie stuka podczas jazdy. Regenerowałem też wałek z krzyżakami (bo mój miał ledwo wyczuwalny luz na dolnym krzyżaku), teraz jest petarda. Firma która sprzedała mi tą uszkodzoną...
witam jezdzę mercedesem actrosem 4ośką i mam problem z luzem w kierownicy mechanik sprawdzał i powiedział że tragedii niema na końcówkach drążków,ale w czasie jazdy jest takie stukanie i auto pływa na boki.moje pytanie brzmi czy jest jakaś śruba w kolumnie do kasowania luzu czy to może kolumna sie skończyla
Jak duży luz? Jak na drążkach brak luzów, sprawdź dokręcenie ramienia kolumny do wałka poziomego kolumny i koła kierownicy do wałka, bo to często spotykam. Sprawdź luz na łożyskach ślimaka, jak jest trzeba go skasować. Dopiero zabierz się za regulację zazębienia się ślimaka wkrętem regulacyjnym z prawej strony kolumny kierowniczej.
Spróbuj skasować na niej luz. Ale nie za mocno. Sprawdź też krzyżaki na kolumnie kierowniczej czy luzu nie mają.
część na której masz luz to najprawdopodobniej krzyżak na łączeniu kolumny kierowniczej tam jest przegub gumowy
Krzyżaki również miały luz ale wymieniłem cały łacznik kolumny kierowniczej na nowy zakupiony w ASO. Teraz pozostał tylko luz na trzpieniu maglownicy. Nie ma on większego znaczenia przy jeździe w warunkach miejskich, ale przy dużych prędkościach na autostradach jest on zbyt uciążliwy.
Tak problem jest w przekładni. Drugi koniec tegoż wałka wyszedł z łożyska bądź wypadł razem z łożyskiem z gniazda. Przekładnie masz zalaną olejem? Łożysko o którym mowa znajduje się z prawej strony przekładni pod dekielkiem na 4 śruby, w nim znajduje się śruba regulacyjna luzu kolumny. Możesz zacząć od jej wykręcenia. Najpierw odkręć nakrętkę, a potem...
Stukanie w okolicy maglownicy przy ruchu kierownicą. Jaka może być przyczyna? Luz na kardanie wału kierownicy. Na taką przypadłość cierpiało np. STILO. Makówkę wsadzisz pod kolumnę podotykaj, poruszaj i wyjdzie co jest - na wyłączonym silniku i zaciągniętym ręczny - uważaj na palce. Jak luz na wieloklinie kardana to można dociągnąć nieco i zazwyczaj...
Taki luz jak na filmiku w przypadku kolumny kierowniczej nie jest duży powiedział bym nawet ,że w granicach normy więc trzeba szukać gdzie indziej tak sugeruje Alibaba. Od siebie dodam abyś sprawdził stabilizator, amortyzatory czy nie są mokre i stan resorów jeśli są zamontowane a jeśli są poduszki to stan drążków reakcyjnych.
Na lampce jest przełącznik trybu pracy. Sygnał dźwiękowy może stale działać przy uszkodzonym łożysku w kolumnie kierowniczej. Sprawdź luz na boki. W niektórych sygnał będzie stale działać w innych nie. Nie demontuj sam bo urwiesz wiązkę od poduszki.
No cóż - poldi to dość ciężki temat i trzeba fachowca niestety. Najpierw luzy zawieszenia i ukł kierowniczego, potem pęknięcia karoserii itp, potem geometria (piony, kąty wyprzedzenia zwrotnicy, zbieżność i to w tej kolejności), luzy na drążkach reakcyjnych z tyłu. Na geometrii wymęczyć faceta żeby poustawiał na środkowe parametry (jak pion ma być np...
Nie ma zadnej regulacji. Jesli zle dziala, czy to przekladnia, czy kolumna, to trzeba wymienic.
Tak jak pisał kolega Zbych034 , ja w sprawie kół doradze jeszcze sprawdzenie luzu na kolumnie kierowniczej i końcówki drążków .
Nieprawidłowo złożona. Na wałku kierownicy masz ślimaka z dwoma stożkowymi łożyskami, luz na nich a raczej jego kasowanie odbywa się podkładkami między tuleją wałka kierownicy a korpusem przekładni.
Skoro są takie nagłe ściągania to może jeszcze jakieś luzy w układzie a jeśli nie to sprawdź kolumnę kierowniczą czy się nie zaciera bądź krzyżaki łączące kolumnę z drążkiem do kierownicy w samochodzie bądź łożyska u góry na macpersonie. Ale wg. mnie to ściąganie jest spowodowane tym złym pochyleniem koła bo auto wtedy zachowuje się jak chce.
Słabo szukałeś. Są dostępne bez problemu. Wpisz w wyszukiwarkę "drążek kierowniczy Opel Kadett".
Do tego co napisał Cobrat dołożył bym jeszcze krzyżak na kolumnie kierowniczej on też może robić bałagan . Jeśli ma luz lub są widoczne ślady rdzy to trzeba go wymienić .
Niestety nie ma możliwości regulacji tego luzu; pozostaje regeneracja przekładni.Zależy jak duży jest ten luz, wogóle lekko wyczuwalny luz ma każda przekładnia a więc zależy jak duży on jest.
Witam . Sprawdż czy nie masz śruby regulacyjnej od spodu osiowo do kolumny kierowniczej , która dociska listwe zębatą. :)
a co do trzasków ma rok? sprawdź zamocowanie przekładni do nadwozia, ewentualne luzy na drążkach kierowniczych, gniazda mc pherson /łożyska/, samo połączenie maglownicy z kolumną kierowniczą, łożysko kolumny kierowniczej i blokadę kierownicy. jak to w porządku to daj cynę pomyślimy co dalej, bo nie chcę od razu krakać o uszkodzeniu samej maglownicy.
To stuka wieloklin silnika wspomagania. Trzeba odkręcić silniczek i nasmarować otwór wieloklinu gęstym smarem, konsystencją przypominającym silikon. Po nasmarowaniu stuki ustaną. Oczywiście pod warunkiem, że nie ma luzu na krzyżakach kolumny kierowniczej. Tam też warto sprawdzić czy śruby są dokręcone.
Witam serdecznie! Zwracam się znów do Was o pomoc. Posiadam Golfa III z 94 roku. Cały czas czuje na kolumnie kierowniczej luz i na lewej kolumnie od zawieszenia (od strony kierowcy). W aucie wymieniłem już kompletne zawieszenie łożyska McPersona i gumy, sprężyny, amory końcówki drążków kierowniczych sworznie, tuleje etc. Wymienione zostało łożysko ze...
W tym sprzęcie wszystko można naprawić i to dość tanio także jaka cena taki powinien być stan. Z ważniejszych rzeczy, żeby nie robić napraw całego ciągnika i nie umoczyć kasy na start: - sprawdź dokumentacje, nowy dowód i tablica rej, czy sprzedający jest w dowodzie, czy numery się zgadzają. - zwróć uwagę czy nie jest to jakiś składak - czy silnik trzyma...
ad.1 po prawej stronie kolumny kierowniczej (od rozdzielacza) jest nakrętka którą trzeba odkręcić pod nią jest śruba (na klucz ampulowy) ,kręcić do skutku w lewo lub w prawo. ad. 2 wajcha dwa pyknięcia w dół ad. 3 gdziekolwiek oby tylko spełniała swoje zadanie. Fabrycznie jest na krzywce pod drabinką. ad. 4 jaśniej! ad. 5 przyczyną może być: nieszczelny...
Rozumię, że regulacja objęła kolumnę. Wtym samochodzie nic innego nie da się regulować. Jak to jest kolumna to może być łozysko, albo nie było posmarowane i ślimaczek się wytarł. W każdym przypadku jest realne, że zrobisz sobie kuku. Z kierownicą nie ma żartów.
zużyta ślimacznica w przekładni, raczej z tego co wiem nikt ich nie regeneruje, założenie nowych kulek może poprawić jej stan na jakiś czas. Głupoty opowiadasz. Cała regeneracja przekładni: https://sklep.edmasz.pl/zetor-czesci/561... https://sklep.mizar.com.pl/lozysko-kolum...
Jeżeli suwakowy jet dobry to montujemy mały siłownik i mały orbitrol i wpinamy się w zawór suwakowy . Wiem że zawór priorytetowy można założyć ale nie ma sensu 1500 zł kosztuje i jakieś około 700 zł orbitrol siłownik i przewody . A jak suwakowy, dobry tylko kolumna kierownicza mechaniczna zdechła i luzy na drążkach jest to nie opłacalne taniej wychodzi...
Nie mam ślizgacza, mam taśmę airbag z tempomatem i tam jeden wolny przewód wykorzystałem, do drugiego brakuje wolnego przewodu, Drugi podłączyłem bezpośrednio pod kolumnę kierowniczą bo tak było w oryginale w innym aucie z którego pochodzi pilot nawet pilot świruje jak jest włączony lub wyłączony zapłon, rezystancja jakby się zmieniała przy operowaniu...
Powiem ci tak sprawdź dobrze te krzyżaki bo czasami płatają niezłe figle :D, ludzie regenerują kolumny, wymieniają pompy itp :D, co i tak w rezultacie kończy się pustą kieszenią a problem jak był tak jest dalej.
Witam. Ostatno w moim tikusiu zaczęły dochodzić dziwne stuknięcia z prawego przedniego koła. Podniosłem więc samochód i złapałem za koło. Wyczułem luz na drążku kierowniczym. Z tego co zdążyłem zaobserwować to luz jest na końcówce drążka i tam, gdzię drążek przykręcony jest do kolumny. Teraz pytanie. Czy muszę posiadać jakiś specjalny klucz, żeby odkręcić...
Witam, przy delikatnych ruchach kierownicą lewo-prawo wyczuwalny jest luz i delikatne stuki. Po dokładnych oględzinach okazało się, że jest to wina mechanizmu wspomagania znajdującego się pod kierownicą. Samochód to Renault Scenic II z 2004 roku, wspomaganie jest elektryczne. Tak po za tym wszystko chodzi lekko. Były też luzy na maglownicy ale została...
W 124 sworzeń jest ''rozciągany'' , a w w210 ''ściskany''. Proponuję podłożyć lewarek pod dolny wahacz , jak najbliżej koła i przy uniesionym aucie sprawdzić luz na wszystkich przegubach kulowych. Może krzyżak na drążku kolumny kierowniczej. Kiedyś pękła mi felga w trzech miejscach i też był podobny dżwięk. Może jakimś cudem są wciśnięte felgi od 124...
To może inaczej. Mam skrzynię z obudową wczesnej produkcji z wyjściem na obrotomierz przy kolumnie kierowniczej a mam zamiar zamontować nowszą wersję skrzyni z wyjściem na obrotomierz z boku skrzyni. Moja stara obudowa ma luzy na łożyskach i nie mam zamiaru jej robić. Mam sprzęgło na 3 lapki. Coś muszę dokupić zmienić żeby skrzynia współpracowała z...
sprawdź drążek łączący kolumnę kierowniczą z przekładnią , na drążku są krzyżaki które mogą się wybić , tylko sprawdź dokładnie bo może być luz tylko w jednym położeniu
Możesz spróbować zmniejszyć luz dokręcając kamień w przekładni. Jeśli chodzi o montaż przekładni ze wspomaganiem, to temat prosty, pod warunkiem że na szrocie wyciągniesz wszystkie szpeje z takiej samej astry (taki sam silnik). Potrzebna pompa ze wspornikiem, zbiorniczek ze wspornikiem, przewody z chłodnicą oleju i oczywiście sama przekładnia. W przekładni...
Pierwsze, to sprawdź krzyżak kolumny kierownicy (w kabinie w okolicach pedałów we wgłębieniu podłogi) - lubi się wyrabiać. Drugie, luz na końcówkach drążka kierowniczego (przy zwrotnicy) oraz na jabłku drążka (przy maglownicy). Kasacja luzu na listwie maglownicy też jest - ale to na końcu. Jeśli to nie da spodziewanego efektu - pozostaje regeneracja....
Dzięki Panowie za podpowiedzi, teraz już rozumiem na jakiej zasadzie działa taki mechanizm. Kurcze z tym brakiem możliwości kierowania w razie awarii napędu to niestety poważna wada. Kolego marekhahaha jest możliwe zaprezentowanie kolegi rozwiązania w tym temacie? Tak myślę jeszcze o zakupie może krótkiej wersji ramienia wychodzącej z kolumny kierowniczej...
Witam jestem posiadaczem ciągnika T-25A z roku 1988, 3000 motogodzin, ciągnik jest prawie cały w oryginale, od jakiegoś czasu mam z nim kilka problemów: Po nagrzaniu silnika ciśnienie oleju spada do 1 na wskaźniku, na zimnym jest 3,5, jest zalany olej superol F 15w40, od zawsze taki był wlewany, wymiana co 100 mtg. Drugi problem, 2 lata temu była wymieniana...
Witam! Jak wiesz w którym momencie stuka to na kanale dokładnie sprawdź czy gdzieś nie dotyka do nadwozia, czy w tym momencie nie masz luzów w układzie kierowniczym,czy sama kolumna niema luzu. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam Zrobił się luz na teleskopie i stuka. Ktoś to regeneruje? Albo ktoś potrafi dobrać nowy? A3 8L https://obrazki.elektroda.pl/3915720300_...
Można, jest na kolumnie śrubka na klucz imbusowy. Nią trzeba się pobawić, ale nie polecam tego robić bo nie będzie szło ukręcić kierownicą. Tak samo mam, co prawda już nie duży, ale coś jest zawsze. Mechanik od busów mercedesów mi mówił, że na upartego można by w kolumnie jakąś tuleje wstawić, albo regeneracja to załatwi, ale tego nie jestem też pewien....
Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
Cześć wszystkim. Ostatnio zauważyłem że pękła oslona z prawej strony przekładni kierowniczej i zrobił się luz na wyjściu z przekładni. Jak poruszam kołem prawo-lewo to czuć luz. Z lewej strony jest ok. Jak jadę po dziurach tym kołem to słychać stuki. Jak jadę autostrada to powyżej 100km/h zaczyna drżeć nadwozie, bije kierownica i czuć stuki w kolumnie,...
User 64 Nie uważnie czytałeś . To nie była tylko cewka i termostat . Wymieniłem jeszcze : świece, pasek wielorowkowy i napinacz , pompę wody , rolki paska, pompę olejową (akurat to niepotrzebnie ) prawy przedni zacisk hamulcowy , klocki przód , lewy wahacz przód , sprężyny zawieszenia przód , oba zimeringi półosi , łożysko podpory półosi ,dolne sworznie...
Witam, Posiadam corse b 1.2 16V z roku 1998. Numer silnika: X12XE19D98617, Numer nadwozia: WOL0SBF08X4065358, wyposażoną m.in. wspomaganie elektryczne. Prawdopodobnie mam luz na przekładni kierowniczej zwana maglownicą, lub na kolumnie kierowniczej, który objawia się podczas krótkich dynamicznych ruchów kierownicą. Czasem tez przy skręcie w czasie jazdy...
Stuki przy skręcaniu mogą być spowodowane różnymi przyczynami. Jedź na stację diagnostyczną na szarpaki ;u mnie w całej okolicy diagnoza jest bezpłatna ( a także ustawianie świateł ) a płaci się dopiero jeśli zdecyduje się klijent na naprawę w tym zakładzie. Ja stawiam na końcówki drążków lub luzy na ukladzie kierowniczym. W moim VW golfie jak kupiłem...
Sprawa rozwiązana. Okazało się że luz był miedzy kierownicą a krzyżakiem. W kolumnie kierowniczej jest rura wysuwana dzięki której można regulować kierownice w przód i tył i w niej wyrobiły się ząbki. Aby nie tracić możliwości regulacji postanowiłem nawiercić dziurkę ( w rurce o mniejszej średnicy ) włożyłem w nią metalową kulkę od łożyska i podparłem...
Witam kolegów. Potrzebuję pomocy. W ciągniku Deutz D6006 poj. 3770 cm3, moc 46,00 kW mam luz w przekładni kierowniczej, chyba większy niż pół obrotu kierownicą. Mam pytanie, czy występują zestawy naprawcze przekładni kierowniczej do tego modelu? Wiem, że do niektórych maszyn są takie zestawy, ale do tego nigdzie nie mogę namierzyć oprócz kompletnej...
Dalej uważam ,że uszkodzona może być kostka stacyjki. Jak próbujesz go na "pych " odpalić to twoja renówka odpala więc należy przyjąć,że wszystko z silnikiem ok. Rozrusznik też piszesz ,że sprawny więc jedyne co mi przychodzi do głowy jest to ,że w chwili kiedy kluczyk stacyjki znajduje się w III pozycji (rozruch) to ginie mu zasilanie na II pozycji...
Przerabiałem temat luzów w zawieszeniu w Voyager (w moim przypadku DODGE Caravan) Wybity drążek kierowniczy nie dawał luzów na kierownicy a tylko "stuk" podczas skręcania )szczególnie na postoju), gumy stabilizatora i wybite drążki stabilizatora nie mają wpływu na układ kierowniczy, a jedynie robią wiele hałasu na drobnych wertepach, wybite zawieszenie...
Jaki olej silnikowy zastosowałeś? Który to rok Władka i wersja? Mało istotne, ale możesz podać, bo są czasem małe różnice. Luz w kierownicy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Kalamitek jest 3 albo 4, to zależny od rocznika. Stare miały tylko 3, czyli po jednej na zwrotnicach osi przedniej i jedną na kolumnie kierowniczej pod kierownicą....
Szanowni Koledzy. Mam problem z kolumą Władka. Otóż rozebrałem to bo luz był okropny. Wymieniłem praktycznie wszystko oprocz tulei bo przeraża mnie jej wybijanie. Poskładalem i co się okazuje. Jak kręce wałkiem pionowym to rolka idzie do konca i zjeżdża ze ślimaka. Walek poziomy przestaje się obracac a pionowy lata na pusto. Moje pytanie czy tak powinno...
nie rozumiem twojego pytania ? Bo edytowałeś i zmieniłeś poprzedni post. Było: Sprawa rozwiązana. Okazało się że luz był miedzy kierownicą a krzyżakiem. W kolumnie kierowniczej jest rura wysuwana dzięki której można regulować kierownice w przód i tył i w niej wyrobiły się ząbki. Aby nie tracić możliwości regulacji postanowiłem nawiercić dziurkę ( w...
a czy miales punto 2 takie i byl ten sam problem?? duzo czytalem na forum roznych i pisali o kolumnie kierowniczej, ze w serwisie cała wymieniaja bo były wadliwe a jeszcze tu jeden gosciu napisal tak "Jeśli stuka to klapa luz na listwie zębatej, lub drążek i końcówka, ewentualna możliwość sprawdzić krzyżaki." w tym samym temacie o stukach we wspomaganiu
A że zapytam, długo jeździsz tym autem, czy się z jakiegoś innego przesiadłeś? czy stukanie powodowane jest luzem między listwą a ślimakiem w maglownicy czy może stuka gdzieś na krzyżakach w kolumnie kierownicy. Jak w cytacie do sprawdzenia, plus drążki kierownicze i końcówki tychże drążków. Dopiero później zadawaj pytania, typu: gdzie ewentualnie skasować...
http://obrazki.elektroda.pl/9830773100_1... Pompa hamulcowa 126p. Brak wspomagania, trzeba dobrze deptać, żeby się zatrzymał. Hamulce bębnowe 240mm, koła 10 inch. http://obrazki.elektroda.pl/9569579000_1... Nazwałem to farelką, ale hałasu robi więcej, prądu żre też konkretnie i ledwo ciepłym leciutko na szybę dmucha....
Tak wygląda , musisz sprawdzić wymiary . Jak sworzeń środkowy ? Pewnie na nim masz najwieksze luzy . Sworzen środkowy to ten gdzie łączy się kolumna z tym drazkiem moim? Jesli tak to tam jest tylko polaczenie kulka sworznia do dziury wsadozne widoczne chyba na zdkeciu 1
Poza tym raz piszesz przekładnia raz kolumna, sprawdź czy nie masz luzu właśnie w kolumnie (ta rurka w rurce), już kiedyś taki problem widziałem i to w nie za bardzo starym Manie.
Witam, mam problem z moim Dafem Xf 105, który polega na kołysaniu i nurkowaniu podczas jazdy. - podczas jazdy po rondzie zawieszenie bardzo "siada" na prawą stronę. Przy mokrej nawierzchni zestaw wrecz sklonny jest do wykrecenia. - podczas jazdy po typowej polskiej krajówce, przód na wybojach ma tendencje do podskakiwania. Kazda najmniejsza nierówność...
kolego zeimp łożysk skretnych nie sprawdza sie w taki sposób że auto podnosisz! bo wtedy cały mcpherson wisi!!!!!!! należy podczas postoju poprosić jedna osobe o pomoc zeby kreciła w prawo i lewo do konća a ty w tym momencie chwytasz za spreżyne. jesli czujesz na spreżynie jak przeskakuje z takim odbiciem i słychać w kabinie stuki to łożyska są przytarte....
W załączniku masz opis do kolumn kierowniczych stosowanych w serii 4 i R.Ten numer,który podałeś konkretnie ,,koń" wyposażony jest w kolumnę bez regulacji luzu(bynajmniej scania nie podaje takiej informacji)Przekładnie kierownicze typu TAS posiadają ową regulacje.
Zgadzam się z kol. saskia Trochę precyzji i teflonu załatwi sprawę . Całość nie musi być nawet zamykana w szczelnej obudowie . Poniżej kilka fotek , czopy do mocowania śmigieł na łożyskach stożkowych , luzy wyregulowane na "zero " podobnie jak w kole samochodowym nakrętkami z zaciskiem żeby nie było możliwości odkręcenia się a tym samym odfrunięcia...
Ja miałem podobnie niedawno przy Scenicu RX4. Stukało i było to czuć w maglownicy (magiel bez luzów) ale wyłapałem, że mam luźny krzyżak kolumny kierowniczej. Po wymianie stukanie w maglu ustało więc wnioskuje, że stukało w momencie gdy luźny krzyżak przy skręcie był napięty i puszczał.
Witam ponownie. Minęło prawie 2 miesiące od założenia tamtego tematu. W międzyczasie byłem na stacji diagnostycznej i diagnosta powiedział że może być minimalny luz na jabłkach drążków kierowniczych, jakiegokolwiek innego problemu nie stwierdził. Sam już nie wiem czasami czy słyszę stuki czy sobie je wmawiam. Dzisiaj pojawił się kolejny problem. Zgrzytanie...
Jaki jest przebieg tego pojazdu. W Pajero wycieki z przekładni zdarzały sie niezwykle rzadko. Najpierw sprawdź dokładnie skąd jest wyciek. Z samej przekładni (tj. pusciły uszczelnienia i gdzie, na listwie czy wałku wejsciowym z kolumny) czy gdzieś w okolicach przekładni (przewódy wspomagania). Jeżeli przekładnia ma luz listwy na ślizgach to uszczelnienie...
Trzeba zajrzeć pod gumy na drążkach kierowniczych/przekładni i sprawdzić czy nie ma tam po prostu rdzy. Zluzuj osłony od strony przekładni ,skręć kołami zeby było widać jak najwięcej oi nawet jak jest ok. to profilaktycznie przesmaruj.Taką usterkę ujawnia natychmiast podniesienie samochodu dwoma kołami.Kierownica powinna wtedy chodzić praktycznie sama,a...
(...) dalej puka, stabilizatory były zmieniane w maju lub czerwcu, jeżeli ktoś wie co to i jak to sprawdzić czy to to będę bardzo wdzięczny bo już nie wiem co się mogło zepsuć, odrazu mówię że żadnych luzów na zawieszeniu nie ma , bo byłem na stacji diagnostycznej i nic nie znaleziono. Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji - Samochód : Seat...
Mam Golfa4 i Leona 1 . Auta prowadza się normalnie. Założone nowe tuleje Lemfordera tyle, ze tylne pełne z Cupry/S3/R32 - sztywniejszy zawias, brak hałasu z tego punktu no i wytrzymałość lepsza. Sworznie tez Lemf., nowe tulejki stabilizatora - jeśli stabilizator już umęczony tzn. zeszła farba w tym miejscach i korozja swoje robi to warto założyć ciaśniejsze...
To może napisz nam jakie to ludzie proste błędy robią bo być może ja też robię jakiś prosty błąd. No wiesz Ty co? Nie wypadało by w tym dziale zadawać takiego zapytania! domex32 ma całkowitą rację = również się pod tym podpisuję! Ja montuję tarcz "na tony", różnych producentów i powiem Wam, że z żadnymi nie ma kłopotów (pełna historia przebiegów aut...
Propunuję kupić dobrą używkę. Zestawy naprawcze nie likwidują wszystkich usterek kolumn kierowniczych. Profesjonalna regenaracja polega również na dorobieniu niektórych elementów "na wymiar".
1. Kratki na bokach maski z modelu poprzedniego (małe) — w tej serii były większe, chyba że od któregoś roku produkcji zmienili. Kratki są właściwe. 3. Jest to wersja pochodząca z rynku niemieckiego — dodatkowe kierunkowskazy z boku kabiny. Nie. Występowały standardowo. Uruchomienie silnika wymaga wcześniejszego podpompowania paliwa pompką ręczną....
Witam, mam taki problem: ściaga mi auto w prawo przy puszczeniu kierownicy, przy ostrym hamowaniu - też w prawo, przy zmianie biegu jakby auto jakby odepchnie w ktoras ze stron - ciezko ustalic w ktora roznie bywa.. przy ostrym hamowaniu kierownica po prostu sama skreca.. dodam ze wpadl mi pedal hamulca w podloge ale hamulce same w sobie sa w porzadku...
Dzień dobry. U ojca w audi z dnia na dzień pojawił się dość uciążliwy stukot podczas kręcenia kierownicą. Dochodzi on z kolumny kierowniczej tuz przy samej kierownicy. Na początku myśleliśmy że coś obciera przy przełączniku zespolonym jednak po zdjęciu kierownicy nic nie widać by coś haczyło. Poszperałem trochę po internecie i znalazłem informację że...
Cześć, w BMW 525 e34 1992 podczas niezbyt mocnego hamowania występują drgania nadwozia i kierownicy. Bicie tarcz przednich prawa 0,07 mm, lewa 0,05 mm. Grubość tarcz w normie. Bicie samych piast 0,02 mm. Usunięta korozja pomiędzy tarczą, a piastą. Brak luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym. Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej...
bardzo często w tych samochodzikach rozpuszczają się przełączniki i trzeba wymieniać, ogólnie tam wszystko zrobione jest "jak dla obcego" ja to wszystko zrobiłem na przekaźnikach R15 i z grubymi kablami to jeździło super.... pół dnia, po czym spaliły się silniczki... więc założyłem most z silnikiem z maszyny sprzątającej na 24V, przerobiłem całe sterowanie...
Witam ponownie,moze sie to kiedys komus przyda, a wiec za sprzeglo zabralismy sie z kolega,raczej bez pospiechu ,dzien wczesniej wymienilismy przy okazji pasek rozrzadu ,z rolka i napinaczem jesli chodzi o pasek ,to w dwie osoby niezbyt doswiadczone zrobilismy to w 2 godziny, nastepny dzien zabieramy sie za sprzeglo, zdjelismy piasty z amortyzatorow...
"rakol19897" co masz na myśli "przyjżyj sie kolumnie kierowniczej " ? nie ma z nią problemów na postoju wspomaganie działa prawidłowo, luzów brak, krzyżaki na oko sprawne. Nie mam już kompletnie pojęcia.... Może koła nie wyważone?? z drugiej strony nic na to nie wskazuje. Ma ktoś jakiś pomysł jak to ugryźć???? Dodano po 4 "bajergdynia" i to już jest...
Witam serdecznie , mam problem z owa przekładnia , otóż wymieniałem swoją ze względu na pęknięta obudowę i kupiłem inna i przełożyłem do niej swój silnik i pasek bo w tamtej był zjechany . I w tym miejscu pytanie bo po stronie silnika na listwie była taka duża nakrętka która pracowała na gwincie bardzo lekko i nie jestem pewny czy dobrze ja ustawiłem...
Odkopię trochę temat bo nurtuje mnie pewne zagadnienie Od dłuższego czasu zbiera informacje odnośnie montażu wspomagania elektrycznego do C-360 Oglądałem takie wspomaganie u znajomego w C-330 i bardzo fajnie u niego działało Zaniepokoił mnie spory luz ruszając kierownicą na postoju Luz identyczny jak przy rozbitych końcówkach czy zużytej kolumnie Czy...
Bo wszystko jest w porządku, żadnych luzów, nic nie stwierdzono i to w dwóch stacjach diagnostycznych , dla pewności. Została maglownica i ewentualnie kolumna kierownicza do sprawdzenia. Nikt nie wymaga wróżenia z fusów, ale być może ktoś miał podobny problem i nakieruje co można sprawdzić. Wiem, że te objawy mogą powodować rozne ustręki ale może jakiś...
Moje Punto przeszło uczciwy przegląd w ASO więc myślę że gdyby coś było nie tak to by to wykryli. Nie wiem jak u Ciebie wygląda "uczciwy przegląd" ale w Bielsku to jest delikatnie mówiąc kpina - nie chciał mi wpić przeglądu z powodu przeterminowanej kontrolki gaśnicy, a nie zauważył że z przodu skończyły się okładziny na klockach... poza tym na przeglądzie...
Następne pytanie, przycina się się pedał gazu, jak się demontuję ten sworzeń na którym osadzona jest ta ''tulejka'' tzn to się obraca. Chodzi mi jak mogę ten sworzeń wyjąć z bloku kolumny kierowniczej, jak bym wyjął to bym papierem ściernym przeleciał i nasmarował. Wie ktoś o co mi chodzi, no inaczej nie potrafię wytłumaczyć. :D
kolumna kierowniczy mercedes kolumna kierowniczy kolumna kierowniczy skoda
jamnik schemat przewody hamulcowe gwinty sonda szarpie
Piec Ulrich Wertich Oil WO 20 - słaby przepływ i brak ciepłej wody Kod błędu 88 w pralkach Logik - przyczyny i rozwiązania