Witam tak jak w c330, ssący i wydech 0.20 mm na zimnym silniku. Pozdrawiam
Maja byc luzy zaworowe.
Ursus 1224 nie pali na zimnym silniku, po odpaleniu wydziela biały dym i pracuje nierówno. Jakie mogą być przyczyny tych problemów?
Nie zapominajmy też o filtrze powietrza, a początek wtrysku ustawiony dobrze, "luz zaworowy"?
Wydaje mi się ze z pompa nic nie powinno się stać jak wcześniej działała. Prawdopodobnie trzeba ustawić luz zaworowy.
Najpierw luzy zaworowe.
luz na ssącym 0.18-0.22 luz na wydechowym 0.28-0.32 kolejność pracy cylindrów to 1-3-4-2 ustawia sie tak jak kolega napisał
Musisz to jeszcze skonsultować z kimś dla pewności. Wg moich zapisków luzy obadwa po 0,40.
A jesteś pewien ze poustawiałeś luzy zaworowe dobrze.
Jutro będą ustawiane luzy zaworowe więc skąd wezmę na jutro książkę?
Pytanie podstawowe , czy ustawiłeś dobrze koła rozrządu na znakach ?? A co z luzami zaworowymi na klawiaturze ?? :|
Luz zaworowy sprawdzałeś?
Jeśli to zauważyłeś przy pierwszym odpaleniu na nowej głowicy, to daj mu trochę popracować. Niech się to wszystko zagrzeje do temperatury pracy, zawory ułożą itd. Po jakimś nie za długim czasie sprawdź jeszcze luz zaworowy.
Po zdjęciu dekielka dźwigienek zaworowych dym wydostaje się w miejscu gdzie są laski popychaczy. Czyli jednak jest to kapitalny remont? aha jeśli możecie to podajcie mi jakie powinny być luzy zaworowe. Z góry dziękuje
Na rozrządzie wszystkie kropki się zgadzają Sprawdź kiedy znika luz zaworowy. Powinien ( chyba ? ) po górnym przełamaniu (GPZ lub GZP)
Sprawdź luzy zaworowe. Taki dźwięk może świadczyć że ssący nie domyka się 0.22 to trochę malo 0.5 powinno być troche oleju głowica obciądzie i może być za ścisło.
Luz zaworowy sprawdzony?
Jeśli jest zbyt duży to tak. Jednak jeśli silnik po kapitalnym to luzy zaworowe nie zostały ustawione?
Koła rozrządu nie były wymieniane, kąt wtrysku został ustawiony, w jaki sposób można samemu sprawdzić czy pompa wtryskowa jest dobrze zregenerowana. Dodano po 2 Luzy zaworowe są ustawione na 0,20 i 0,25
Luz zaworowy do sprawdzenia
Witam mógłby ktoś podać jakim momentem i w jakiej kolejności należy dokręcić głowicę w tym Ursusie? Jest tam 6 cylindrów. Interesuje mnie również luz zaworowy. Wspomoże ktoś? Pozdrawiam
czy ktoś ma może kolejność i siłe dokręcenia głowicy oraz luzy zaworowe mf 4 cyl Dodano po 7 czy ktoś ma może kolejność i siłe dokręcenia głowicy oraz luzy zaworowe PERKINS 4 cyl
Głowice są ok. Sprawdź luzy zaworowe. Jeżeli są ok, zostaje pompa.
Kolega szuka w tym, co wymieniał. Szczególnie przyjrzy się kolega popychaczom zaworów. Luzy zaworowe ustawione?
Moźe potrzebna regulacja luzów zaworowych?
Założyłem uszczelniacze zaworowe od jakiegoś perkinsa bo luzy na trzonkach były ale jeszcze nie kwalifikowały się do remontu wg zakładu, trochę byłem na zakład zły bo nie wymienili prowadnic a chciałem mieć na tip top. Te uszczelniacze to bardziej zgarniacze ale coś na pewno pomogą. kapturki zmieściły się w sprężyny bez problemu, na prowadnicę trzeba...
Witaj. Czy w czasie tego remontu regenerowałeś dźwignie zaworowe, tam też dochodzi ten sam olej.Zbyt duży luz na jednej dźwigience i ciśnienie spada. Pozdrawiam
Rozrząd dobrze ustawiony luzy zaworowe również a kat wtrysku sprawdzałem to na 99% dobrze ustawiony
Ustaw według kolejności zapłonu , czyli 1,2,3 . Zaczynasz od strony rozrządu i po kolei jak kolega wyżej Ci radzi . Na zimnym silniku luz zaworowy dla wszystkich 0,3 mm . :|
Nie zdarzyło mi się nigdy żeby na fabrycznych znakach coś źle było ustawione. Jesteś pewien że rozrząd jest dobrze ustawiony? W kole zamachowym masz dwa otwory jeden do ustawienia początku drugi do GMP. Może ustawiałaś na ten drugi. Może silnik był kręcony w druga stronę podczas ustawiania. Napisałeś że pierścienie były wymieniane. A co z reszta czyli...
Czy na złe odpalanie może mieć wpływ taka różnica w luzach zaworowych? Przy odpalaniu dym jest biało szary Postaram się jeszcze zrobić filmik.
C- 330 po to ma świece żarowe żeby lżej palił, one muszą być. To że jeszcze niedawno palił, a teraz nie chce to normalne objawy, raz że teraz jest chłodniej, a dwa to to że silnik się zużywa i spada mu ciśnienie sprężania. Profilaktycznie sprawdź stan wtryskiwaczy, luz zaworowy i stan pompy wtryskowej.
nie wiem jak wyglądają kompresory hydrałliczne ale w new holland tm130 a głowica a przynajmniej klawiatura niczym szczególnym nie różni się od naszych ursusów np. c 360 Gdzie znajdują się te kompresory bo nigdy tego nie widziałem?
A dekiel nie jest wklęsły pod śrubą lub zniekształcony? Zamień go z innym, jak to nie pomoże zamień klawiaturkę, wtedy będziesz wiedział co trzeba kupić. Tylko ustaw odpowiednie luzy zaworowe. Możesz też zobaczyć czy zawory nie są wyższe od tych na innych cylindrach. Jeśli są to gniazda zaworowe do wymiany. (regeneracja głowicy)
Jak masz ustawione luzy zaworowe? Jak jest ustawiony kąt wtrysku? Odkręć korek spustowy oleju w pompie paliwa i napisz nam czy olej nie jest rozcieńczony ropą.
Wystarczy ze będzie luz na prowadnicach zaworowych zadurzy i tez będzie odpowietrznikiem wywalał dym ..Lub tylko uszczelka pod głowicą..
Rzeczywiście nowy filtr to nie majątek, a jest to przecież bardzo ważny element. Jeżeli będzie dalej fukał to trudno. Jasiek skoro powiadasz, że nie ma co się tym przejmować to już nic nie będę kombinował, a te luzy zaworowe to przy najbliższej okazji zawołam mechanika i niech to dobrze sprawdzi.
Luz zaworowy jest dobry pompa poszła do sprawdzenia. Jak się okaza że pompa dobra to pewnie wysłuchało uszczelkę pod głowicą jak mówisz.
Według mnie wtryskiwacze działają prawidłowo Skoro tak to pozostaje sprawdzić kąt wtrysku i luzy zaworowe. Czy przed Twoją ingerencją palił normalnie? Nie napisałeś tego jasno a raczej niemożliwe jest aby nagle koło napędu pompy się poluzowało.
rozrząd był zakładany nowy i wszystko z nim związane nie ma luzy żadnego i nie było rozrząd był marki ursus orginał warynski nawet te koła zbyt ciasno spasowane były więc raczej nie ma tu winy kat wtrysku też idzie ustawić i nie ma problemu a jak by był źle złozony to kąta też by sie nie ustawiło z tego co wiem hmm. no chyba że jest przestawiony o...
Zaworek na pompie wymieniony, przelew z pompy działa jak należy, końcówki wtrysków wymienione na warszawskie i zaczyna się zabawa bo jest gorzej niż było, piszczenie wtryskiwacza(innego niż ten co piszczał sobie wcześniej) zlikwidowane. Teraz coś rytmicznie stuka, na każdych obrotach , jak dla mnie na czwartym cylindrze, trzymając za rurkę przelewu...
Może Moderator mnie wyrzuci za taką poradę , ale ja bym wyrąbał wgłębienia w tłokach pod zawory . Niektóre silniki miały fabrycznie takie rozwiązania (wgłębienia pod zawory w tłokach ) . Pozdrawiam . Ewentualnie zwiększyć luz zaworowy . Gdy zawory się "doklepią " nie będą uderzały w tłoki .
Mocy 30-ste nie brakuje, luz zaworowy jest na 100% dobry. Pytałem się tylko o to czy regulacja początku wtrysku ma jakikolwiek wpływ na wychlapywanie oleju z odmy.
Witam mam taki temat ursus 1634 po wymianie wałka rozrządu stracił moc tj. wałek był wytarty i gubił luzy zaworowe fachowcy wymienili wałek i stracił moc .Turbina,pompa wtryskowa,wtryski po regeneracji rozłożyliśmy sprzęt sami w celu sprawdzenia ustawienia rozrządu wszystko ok sprawdzone na znaki i wg.zasady zawory luzy ok,sprawdzone wszystko:dolot,filtry...
Tłok w górnym martwym punkcie plus zawory zamknięte oba czyli koniec suwu sprężania i początek suwu pracy. Wtedy można na tym cylindrze regulować luz zaworowy. Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót ) i na tym cylindrze można regulować zawory.
pierwsza podstawowa sprawa ,sprawdz luzy zaworowe, to na razie kosztuje najmniejszego nakladu pracy,nastepnym posunieciem bedzie sprawdzenie wtryskow ,ten ktory pracuje bedzie suchy a ten ktory nie trzyma cisnienia bedzie mokry ,cisnienie wtrysku 140 atmosfer
Jeśli założyć, że pompa jest sprawna to do sprawdzenia wtryskiwacze, układ dolotowy. Nie zaszkodzi również sprawdzenie luzów zaworowych i KWZ.
O jakim luzie piszesz? Luzie zaworu w prowadnicy czy luzie zaworowym. Mi chodzi o luz zaworowy, to luz miedzy dźwignią zaworową a czołem trzonka zaworu. Luz musi być bo zawory będą podparte i kompresja ucieknie. Dlaczego nie opisałeś wszystkiego o co prosiłem? Czym mniej będziesz dokładny w opisie tym dłużej to wszystko trwa. Najlepiej przydało by się...
Odpal z odkręconym filtrem powietrza jak się nic nie zmieniło to sprawdzenie, ewentualna regulacja kata wtrysku, luzy zaworowe, wtryskiwacze. Jak nie będzie poprawy to na górze pompy jest śruba z nakrętką kontrą i można zmniejszyć dawkę paliwa. Zwiększanie dawki w tym silniku daje tylko kupę czarnego dymu bez przyrostu mocy.
Dzięki za sugestie, ale przyszedł moment kiedy się ,,wkurzyłem",wymontowałem pompę i wtryski. Dałem do sprawdzenia i ew. regeneracji.Wymieniono końcówki na nowe ,,te lepsze"i sekcje bo nie trzymały ciśnienia. Co do sekcji to raczej nie były nowe . W między czasie poprawiłem luzy zaworowe. Ciągniczek teraz odpala bez problemu,ale pompa smaruje się paliwem,bo...
No widzisz i już coś wiadomo. Możliwe że leja wtryskiwacze. Na zimnym silniku paliwo kiepsko rozpylone nie chce się zapalić i gromadzi się w komorach sprężania, na gorącym odparuje od ciepła i szybciej się zapali. Możesz odkręcić wtryskiwacze i zamontować je na pompie, włącz odprężnik, gaz na maxa i zakręć sinikiem zobaczysz jak rozpylają. To tak dla...
Luz zaworowy sprawdzałeś? Ja miałem taki przypadek, że ciągnik bardzo ciężko odpalał, trzeba było z minutę kręcić nim odpalił. Okazało się, że był niewłaściwy luz na zaworach, wyregulowałem je zgodnie z instrukcją i silnik zaczął palić "od strzała". Także to bym najpierw sprawdził, tym bardziej, że regulacja zaworów w tym ciągniku to nie jest jakaś...
Witam mam problem z Ursusem 2812 mianowicie kopci jak wściekniety. Przy dodawaniu gazu kopci jak wściekniety na czarno / lub siwo i to z małych obrotów kopci , potem przestaje i potem na dużych obrotach z 1800-2000 kopci a potem przy na maxymalnych przy 2250 przestaje. Przy dodawaniu gazu słychać taki metaliczny stukot (czym cieplejszy silnik tym ciszej)....
Pompa jest nowa ,została zmieniona jak tylko go kupiłem, było o wiele lepiej niż na starej.Szklanki są płaskie tylko te luzy na tych " pokrywach "- pod powietrzem ze sprężarki to podskakują z milimetr i to było chyba słychać albo luzy na kołach bo też były. Klawiatura była zmieniona wcześniej.Byłem dzisiaj w sklepie ,nasze rzemiosło już ulepszyło produkcje...
W tych ursusach to lipa bo zbiornik paliwa nad silnikiem i nie ma szybkiego dostępu do zaworów i ja na twoim miejscu sprawdziłbym luz zaworowy bo może nie domyka Ci któregoś zaworu. Mi case 1694 na lekkiej ziemi wychodzi 12l/hektar, a na bardzo ciężkiej 25 litrów ale orka 35-40cm.
Najpierw proponuję na uruchomionym silniku łapiesz palcami rurki wtryskiwaczy po koleji jeśli paliwo podawane jest prawidłowo czuć charakterystyczne drganie rurek i słychać zgrzyt wtryskiwaczy.Jeśli wszystkie drgają sprawdzasz luzy zaworowe jak było napisane wyżej,jeśli nie to wtryskiwacz mógł sie zawiesić lub masz problem z pompą, w takim przypadku...
Samą dyskusją nic nie zrobimy. Musisz dokonać pomiaru ciśnienia w cylindrach . Skoro kombinowałeś z głowicą to może luzy zaworowe niewłaściwe? Trochę trudno ocenić twoje stwierdzenie, że dmucha powietrze z korka. Spodziewałbym się oparów oleju lub nawet oleju. Ponadto z racji, że widać twoje niewielkie doświadczenie w sprawie proponowałbym zainteresowanie...
rozrząd robiłem 2 lata temu ale tak jak tato mówił te problemy są od początku od kiedy go kupił luzy zaworowe regulowałem nie dawno po sezonie i wtryskiwacze też są ustawione kreska w kreskę co do nie szczelności pomiędzy zbiornikiem a pompą to się pompka zasilająca ostatnio spociła ale kiedyś się nie pociła muszę kupić podkładki miedziane i wymienić...
Witam! Problem dotyczy c330 po kapitalnym remoncie. W ciapku zrobione: -szlif walu / panewki -pompa po regeneracji -wtryski po regeneracji -głowica splanowana -zawory wszystkie nowe -tuleje, tłoki. Po złożeniu ciągnika i uruchomieniu ( za strzałem) okazało się ze spod uszczelki głowicy sączy się woda. Zjechałem głowica na stół. Woda poszła do oleju...
A sprawdzałeś głowicę? Stan zaworów i gniazd zaworowych? Ja myślę, że to będzie wina nieszczelności głowicy. Luzy na prowadnicach zaworowych. Ten biały dym też by sugerował problemy z głowicą. Ba powiem więcej. W naszym 360 podobne objawy , lubi prychnąć, przerwać . Ale już jakiś czas temu przy regulacji zaworów wyszło, że głowice pasowało by zregenerować....
Miernik i zbadać pobór prądu jaki bierze rozrusznik To jest pierwsza rzecz jaką powinien zrobić. Jednak taniej wyjdzie zakup nowego rozrusznika, niż miernika cęgowego. rozrusznik chyba działa bo od razu kręci To o niczym nie świadczy. Tylko sprawdzenie na stole da miarodajną odpowiedź. Na początek rozkręć rozrusznik i zobacz czy wirnik nie ociera o...
Witam. Robię remont kapitalny swojego zetora, tj. szlif wału, wymiana tulei i tłoków, wymiana zaworów.Zacząłem wszystko składać i jak doszło do regulacji zaworów to wtedy pojawił się problem: rozrząd rozbierałem i składałem na znaki fabryczne(takie same jak w ursusie c-360) przystąpiłem do regulacji zaworów i wygląda to tak, że jak ustawiam pierwszy...
Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
Może tłok uderza w zawór jak nie nie nadąża się zamknąć . Słaba sprężyna zaworowa ? Zdjął bym na twoim miejscu tą głowice i zobaczył czy nie ma śladów po tłoku .
Bo to co wypluwa to nie jest olej tylko niespalone paliwo zmieszane z sadzą. Wiec musi zacząć dlaczego nie spala paliwa przyczyn może być sporo od luzów zaworowych, uszkodzone gniazda zaworowe, czy zbyt bogata dawka paliwa. To że coś jest czarne wcale nie oznacza ze to olej, przerabiałem tematy w diesel ma po prostu mokry wydech.
Witam, Jak w temacie MF235/URSUS 2812 Wydmuchało uszczelkę pod głowicą między drugim baniakiem a kanałem wodnym. Wszystko kupione i pomyte, głowica zrobiona gotowa do założenia, wartości luzów zaworowych na zimnym 0,30 znalazłem w instrukcji. Nie mogę nigdzie znaleźć jaka kolejność i moment dokręcenia głowicy. Moment na wtryski też by się przydał. Bardzo...
szklanki zaworowe popychacze zaworowe uszczelniacze zaworowe
regulacja sprężyny przepływomierz powietrza focus czujnik zderzenie boczny
rozdzielnia elektryczna transformatory sieciowe zatra
Ekspres Philips LatteGo - świecą wszystkie diody, brak kawy Renault Master: Znaczenie komunikatu VERBRUIK 910.8 L