(at)ziempiotr Przerwy to tam chyba nigdy nie bylo :P jak łożysko miało luzy, magneto bez przerwy tarło o cewkę ;D ale nie tu jest problem. Jak nie masz przerwy to w życiu nie zaindukuje się napięcie. Tam musi być przerwa niema prawa nic trzeć. Zmień jeszcze koło magnesowe podmień może masz już słabe magnesy
Dokręć dobrze cewkę na swoje mejsce, przerwa ma być jaknajmniejsza ale tak by nie tarło o magneto, sprawdź czy ma przejście miernikiem, sprawdź czy fajka jest dobrze wkręcona.
Magneto współpracuje z cewką. Ma mieć przerwę około 0.5 mm ale magneto nie ma prawa ocierać o cewkę. Sprawdź czy nie przesunąłeś całego wału na łożyskach tak że zabieraki nie mają czego złapać. Porób zdjęcia jakiś filmik z pokazaniem problemu.
100 V już kopie, a jak jest wilgoć to jeszcze mniej. Cewka wysokiego napięcia jak się kończy to jeszcze potrafi dać iskrę na malutkiej przerwie na świecy. Warto też sprawdzić czy klin nie jest ścięty i przestawione magneto.
ok, tylko właśnie nie wiem jak się zabrać za to ustawianie przerwy, wyczytałem gdzie, że przerwa na grubość żyletki jest dobra, tyle, że to był nowszy model silnika i miał cewkę na zewnątrz magneta, natomiast moja jest wewnątrz i właśnie tutaj mam problem - jeżeli nałożę magneto na cewkę, to ta "przykleja" się na magnesie do magneta, oczywiście wsadzę,...
Z kopyta nie odpala kompletnie, magneto się kręci, lecz nie ma iskry, mimo tego, że cewka zapłonu Sprawdź przerwę na przerywaczu (jak za mała z kopa nie odpali). I kondensator. Aż mi się łezka w oku kręci bo sam ponad 20 lat temu uruchamiałem SHL-kę w Wielką Sobotę 🤣🤣🤣🤣🤣
Jaki przebieg ma ta pilarka? Może szukasz problemu w gaźniku, a problem leży gdzie indziej. Może silnik jest nieszczelny i stąd problemy z regulacją i pracą na wysokich obrotach. Pisał,że piła pali dobrze na ciepłym i zimnym więc lewe powietrze można by wykluczyć,ale... Tu problem ma tylko z wejściem na wysokie obroty. Przerwa cewki od magneta dobra...
o tłumiku nie pomyślałem, Warto zerknąć co w środku a przy okazji mała przeróbka żeby ciszej było :) Zerknę ale raczej to nie to. Cewka jest nowa. dwa dni temu przyszła. Rotor może być przestawiony muszę sprawdzić. No i chyba dokładniej przyjrzę sie całemu magneto bo zauważyłem że magnes z jednej strony ma większą przerwę niż z drugiej strony nawet...
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Gaśnie jak jest ciepła czy ogólnie???? Dodano po 1 Zobacz jeszcze czy cewkę masz czystą tu gdzie przechodzą magnesy od Magneto i zobacz czy jest dobra przerwa(grubość wizytówki) Świeca sprawna??
być może tak mała rezystancja ma być, może tego drutu jest tak mało wymień ten kondensator, ustaw przerwę (jakąkolwiek na początek aby tylko krzywka rozwierała przerywacz) i złóż to załóż magneto i poszarp i sprawdź czy jest iskla jak nie to kup sobie cewkę elektroniczną bezprzerywaczową, zapewne takie są w nowszych wersjach tego silnika, w Briggsach...
Sprzęt jest używany, nie wiem czy ktoś rozbierał silnik wczesnej. W zeszłym roku palił od kluczyka czy nie. Jest to husqvarna CTH135. Malo informacji o tym modelu, prawdopodobnie dlatego ze to wersja na rynek amerykański. Znalazłem specyfikacje w sieci. wynika z tego ze wydechowy ma mieć od 0.13-0.18 a ssący od 0,08- 0.13. "ruszałem" tez cewkę żeby...
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
Sprawdziłem wszystkie sposoby jakie zostały tu wymienione. Odtłuściłem cały moduł zapłonowy za pomocą IPA, wyczyściłem papierem ściernym styki przerywacza i zaaplikowałem kontak spray na nie. Ustawiłem poprawnie zapłon (3,2mm przed GMP przerwa na przerywaczu 0,4mm) i nic to nie dało, brak iskry. Przez przerywacz przepuściłem 5A bez żadnego problemu,...
Zapomnij o pomiarach napięć multimetrem cyfrowym. Głupoty pokaże. Zrób zdjęcia kabli wychodzących z magneta, zmierz omomierzem rezystancję między każdym, a masą. Wszystkie pomiary na odpiętym akumulatorze, który tutaj nic nie ma do rzeczy, podobnie jak rozrusznik. cewkę też można sprawdzić omomierzem czy nie ma przerwy w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym....
Jak w temacie. Skuter kolegi, stał mu długo bo nagle zgasł. Gaźnik założyli inny pd18, nic nie pomogło więc zmieniłem im tlok z cylindrem bo duża przerwa na pierścieniach była. Nic to nie dało, dalej nie pali. Podmienić teraz moduł i cewkę i nic, nawet na plaku nie odpala, znaczy tak tylko prycha parę razy. Rozrząd ustawiony, magneto na T i koło zębate...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Po długiej przerwie niestety nie udało się mi zrobić zapłonu na bazie fiata CC, okazało się że za małe koło foniczne i za małe przerwy pomiędzy kontami, zdecydowałem się na magneto z czujnikiem od skutera z czujnikiem indukcyjnym, przy magnecie 11 cm weszło na styk, do tego dołożyłem moduł C.D.I. I tu pojawił się problem, bo moduł jest zasilany bezpośrednio...
Witam mam problem z WSK 125 nie chce palić miałem już kilka takich motorów i w każdym sam składałem silnik i robiłem remont niekiedy od zera. Ale z tą WSK nie daje rady! Ustawiłem dobrze zapłon, platynki, kupiłem nowy kondensator, świece pożyczyłem gaźnik, całe inne magneto i cały aparat zapłonowy od innej WSK na chodzie, i nic iskra jest bardzo dobra...
Witam wszystkich! Stworzyłem nowy temat ponieważ żaden, który przeczytałem mi nie pomógł. Zwracam się do wszystkich o pomoc, gdyż mam taki problem z moją WSK-ą... Pewnego dnia odpaliłem ją i nagle zgasła od tego czasu nie chce odpalić pojawia się iskra ale z przerwami (jest iskra a za chwilę jej nie ma), co za tym idzie nie pali mi. Wymieniłem: świece...
Witam, posiadam KXD 125 i mam problem z iskrą – czasem jest, czasem nie ma. Prąd nie wychodzi z magneto, opór na magneto 130 omów. Wymienione magneto i moduł zapłonowy. Jakieś pomysły? Proszę o komentarze. https://obrazki.elektroda.pl/6132985300_... https://obrazki.elektroda.pl/1420238300_... AI: Sprawdzałeś przewody,...
Zdejmujesz dwa kable z cewki zapłonowej mierzysz napięcie na nich podczas pracy od 30V do 60V zmiennego. Skoro masz napięcie na świecy pojawi się iskra, oznacza to ze cewka sprawna i świeca. Czasami takie objawy jak moduł pada ale wtedy brak tego napięcia. Zwróć uwagę czy ci na kole nie zerwało klina mowa o kole "magneta". Problem zapewne masz tu -częsta...
(at)BANANvanDYK Model "cewka napięciowa iskrownika wsk renox" więcej nic nie pisze tylko dane producenta Dodano po 4 (at)KMal Sory za pisownie. Ale co mam niby zrobić gdy magneto i cewka produkują zbyt wysokie napięcie. Dodano po 3 (at)bulek01 Cewki na których próbowałem 1 była nowa a 2 stare, ale w 100% działające.Zwarcia niema a przerwa dobrze ustawiona....
jeżeli wycofujesz w lewo to robisz dobrze musisz sobie to zobrazować krok po kroku czyli tak tłok idzie do góry następuje sprężanie mieszanki(paliwowo powietrznej) 2mm czy tam 3mm przed gmp otwierają się platynki po czym następuje przeskok iskry te 2mm jeszcze dobija tą mieszankę i to jest też czas na zapalenie(zapłon) tej mieszanki ,mieszanka wybucha...
Witam, posiadam Yamahę Teos 125. Niestety nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę i jest ok, w okolicach baku pod siedzeniem znajdował się bezpiecznik termiczny i ma przerwę więc go zmostkowałem. Niestety nie mam w zasięgu podobnego skutera żeby sprawdzić mój moduł zapłonowy. Sprawdziłem też czujnik położenia magneta. Co radzicie sprawdzić i jak?
Pierwsze usuń link allegro. Bo moderator będzie Cię ścigał :D Jeśli sprawdziłeś (wymieniłeś) cewkę to pozostał jeszcze do sprawdzenia: kabel wysokiego napięcia (może gdzieś przebijać do masy), podmień fajkę świecy (w fajce jest rezystor węglowy może jest uszkodzony), świece pewnie już podmieniałeś przerwa 0,5 mm. Jeśli to wszystko sprawdziłeś to pozostaje...
Moduł nowy, na pewno sprawny, wzrokowo wszystko wygląda ok a faktycznie jest do bani. Cewka sprawdzona, brak mi już opcji. Pierwszy raz mam w reku 4t i nie wiem co z tym zrobić., a wydawało się banalnie proste... Moze cos z magnetem jest nie tak? dajcie jakies propozycje do sprawdzenia? po dłuższej przerwie ponownie zajrzałem do skutera. zdjąłem magneto,...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Moim zdaniem przerwa jak najmniejsza aby nie magneto nie dotykało cewki.Czym mniejsza szczelina to i iskra powinna być mocniejsza.
Wie może ktoś o co może tu chodzić bo już próbowałem wszystkiego i brakuje mi pomysłów. Chyba nie wszystkiego. Niech kolega zmniejszy przerwę na świecy. Nie wiem jaki jest zapłon bateryjny czy magneto, ale wygląda na to że bateryjny, bo problem się pojawia po załączeniu świateł. Prawdopodobnie po włączeniu świateł następuje taki spadek napięcia, że...
Odpowiadam na zadane pytania : 1. silnik niema dźwigni przyspieszacza zapłonu 2. gaźnik z membraną - od dołu i jest tam taki mały zaworek - działa zamyka dopływ paliwa 3. prawidłowe ustawienie przerywacza, zapłonu - ustawiona przerwa na styku 0,4 a na magneto 0,3 do 0,4 - tu mam mały problem bo albo jest prawidłowo na jednej stronie albo na drugiej...
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Z dumą oświadczam, że udało mi się naprawić skuter. Co prawda poczyniłem pewne kroki w celu dopasowania statora i magneta od chińczyka, ale w międzyczasie udało mi się kupić prawie okazyjnie oryginalny stator. Jaka była moja radość kiedy paczka przyszła, szybko poszedłem zamontować i...kicha. Skuter odpalił na dwa...
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Brak iskry na świecy -kupiłem silnik na złomie .Po wyczyszczeniu i umyciu stwierdziłem, że silnik nie ma iskry na świecy. Rozebrałem sprzęgło wraz z obudową . pod kołem zamachowym ,które służy też jako magneto jest cewka zapłonowa ,która wygląda na orginalną . Pomierzyłem rezystancję uzwojeń i wynosi uzwojenie pierwotne -0,9 om ,uzwojenie wtórne 4,1...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Wygląda, że czujnik nie ma przerwy tylko ok 230 Ohm. Nie wiem co cię napadło z tymi próbami ze śrubokrętem. Albo mierzysz rezystancję, albo napięcie generowane przez cewkę czujnika. Ty próbowałeś zrobić coś pośredniego. Czujnik żyje. Czy jednak jest na tyle rześki aby wyzwolić iskrę nie wiadomo. Pasowałoby zmierzyć napięcie na kablach czujnika, ale...
Dokładnie tak. Nie ma możliwości sprawdzenia przerwy pomiędzy tymi elementami. Chyba że czegoś nie wiem. To zdjęcia jak to wygląda. ( specjalnie odkręciłem jedną śrubkę od impulsatora żeby móc delikatnie zbliżać i oddalać). Nic to nie daje. Widać też po otworach na śrubki w impulsatorze że nie ma możliwości regulacji odległości od magneta. http://obrazki.elektroda.pl/9770057700_1...
Mam problem ze swoim simsonkiem sr 50. Otóż jak go kupiłem to strasznie mulił, więc wymieniłem gaźnik 16n3-2, niestety wiele to nie dało więc wymieniłem magneto, było krzywe, przerywacz, kondensator i cewkę zapłonową w iskrowniku, iskra jest teraz taka, że "konia by zabiła" ale niewiele to pomogło. Później zaczął strzelać, regulowałem zapłon ale nic...
Mam pitbike który ma magneto i jedną cewkę tylko Jedną nie licząc tych związanych z zapłonem? Jaki był wcześniej regulator i jaki schemat połączeń? Zmierzyłem napięcie na kablu który wychodzi z tej cewki (czarno-czerwony) i na biegu jałowym pokazuje około 80V a przy dodaniu trochę gazu skacze do 110V (mierzyłem miernikiem na napięcie przemienne) a...
Cewka dostaje po stacyjce plus zasilania i aby działała jak trzeba to musi dostać też minus tzw masę a dostaje ją od przerywacza Bzdura. WSK-125 nie ma bateryjnego zapłonu. To magneto-iskiernik. Piszczkiem tego nie sprawdzisz. Uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej mam małą oporność i zawsze piszczek miernika będzie piszczał. Podłącz do przewodu gaszenia...
Kolego Banan, Założyłem ten post bo miałem ten sam problem jaki masz Ty Aby to naprawić trzeba zrobić następująca rzeczy: 1 Wyczyścić gaźnik - jak znam życie zrobiłeś to już 100 razy : 2 Ustawić przerwę na przerywaczu - pewnie jest już od dawna idealna 3 Ustawić zapłon - pewnie jest już ustawiony :) Jeśli nie działa a iskra jest jak wybuch jądrowy to:...
Może jest za duża przerwa pomiędzy impulsatorem a magneto.
Śledzę ten temat, bo jest ciekawy jaka będzie konkluzja. Ja na postawie tych danych, które tu padły jej nie znam. Piszę dlatego, bo kiedy byłem piękny i młody, czyli dawno temu, spotkałem się z podobnym (ale nie do końca) przypadkiem. Silnik do łodzi, dwucylindrowy, dwusuwowy, zapłon magneto z dwoma cewkami. Problemy: trudne uruchomienie, niepełna moc...
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
Witam, mam moped Żak MR2 z 1962 roku po kapitalnym remoncie silnika, lakierniczym i galwanicznym, zarejestrowany jako pojazd zabytkowy ponieważ nie było do niego dokumentów więc była to jedyna legalna droga do rejestracji. Silnik ma cylinder po szlifie, nowy tłok z pierścieniami, wał po kompletnej regeneracji, wymienione wszystkie łożyska, oringi oraz...
Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Co to znaczy przejście? Jak to rozumiesz? Jak mierzysz? Rezystancja tej cewki to od 0.6 - 1.4 oma. Nie wiem ile dokładnie ma być w tym iskrowniku. :cry: ale w takim zakresie mieści się rezystancja cewek iskrownika. Więc nie jest to "przejście" do masy czyli setne oma, tylko...
Magnesy zleciłem do namagnesowania , jeszcze nie dotarły do mnie. Między czasie po dokładnym sprawdzeniu uzwojeń wykryłem przerwę pomiędzy pierścieniem ślizgowym na wirniku magneta, a cewką WN. Wystarczyło przewiercić wiertłem 2mm od końcówki cewki w kierunku pierścienia ślizgowego i o dziwo nastąpiło połączenie elektryczne. W otwór wcisnąłem kawałek...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Zwarcie przerywacza ? Jest kompletnie zwarty , i nawet obracając magnetem , nie ma przerwy , to odkręć magneto ( potrzebny ściągacz) , i sprawdź , w jakim stanie jest krzywka na magnecie .
Magneto nie może trzeć o cewki, silnik nie może mieć wycieków, zapłon musi być dobrze ustawiony, przerwa na świecy 0,4mm, jak masz drugi iskrownik to możesz go też podmienić.
http://obrazki.elektroda.net/59_12382745... na poczatek bedzie gaznik - to jest phbn 12 bs, prawdopodobnie masz wlasnie taki, bo to standard w Area 51 - zaznaczylem Ci srube regulacji powietrza NR 1, i ta srube nalezy najpierw wkrecic do oporu, a potem wykrecic o 1 i 7/8 obrotu. Sruba nr 2 to regulacja wolnych obrotów, to juz regulujesz w zaleznosci...
Ja mam WSK 125 od czasów kiedy to jeszcze wchodziłem po drabiinie na dywan .... i wiem o niej wszystko. Instalacja elektryczna jest zrobiona "po mojemu" a ponieważ modernizowalem to kilka lat bez przerwy, wiec moge powedzieć co sie sprawdza w praniu najlepiej. Magneto mam oryginalne, iskrownik wywaliłem, w jego miejsce wstawiłem trzecią cewke (od innego...
Witam Śrubka jak słusznie koledzy podpowiadają jest po to żeby w odpowiednim miejscu występowała iskra zainicjowana tą śrubką ona zamyka na na chwile obwód magnetyczny impulsatora wytwarzając impuls elektryczny który jest sygnałem dla moduły, w starych konstukcjach to była krzywka nad którą na sprężynie była zamocowana platynka a tu analogicznie śrubka...
Chcesz przypadki? Proszę bardzo. Moje własne. Po kilu glębszych zachciało mi sie naprawiać TV. Taki stary Neptun 421, (to było w latach 80), i omsknęła mi się ręka zwierając PL504 z PY88 (W.N około 8kV). Świadomość wróciła szybciej niż jej ubyło. A dwie dziury wypalone w ręce goiły się ponad pół roku, i nieźle bolały. Już nigdy od tamtej pory nie chwytam...
https://obrazki.elektroda.pl/9873515400_... Zapoznanie z bohaterem Dzisiaj zapraszam na wycieczkę po meandrach dzieła sztuki, które to zostało stworzone w okolicach roku 1992 przez inżynierów firmy SONY, a nosi nazwę MHC-4700. Prezentowany eksponat jest wieżą w formacie midi składającą się z 4 “klocków” oraz 4 'głośników'. Ponieważ...
Witam. ... Parametry: zmiennego pola magnetycznego o regulowanej częstotliwości 1 - 50 Hz np co 2 Hz margines błedu 1 HZ ( od biedy 10 - 50 Hz co 10 Hz, z marginesem błedu 5 Hz) i indukcji nie przekraczającej 2 mT.na głębokości około 2 cm od urządzenia o przebiegu sinusoidalnym (od biedy może być inny np prostokąt). ... Wyobrażam sobie to jako układ...
Po dłuższej przerwie prezentuje poprawioną prądnicę rowerową. Posiada ona moc ok. 20 W. Zastosowałem części z magneta Jawy 50. Dwie cewki świetlne połaczone są szeregowo. Całkowite przełożenie przekładni paskowych 1;33.Przy normalnym pedłowaniu ok. 1,5 obr/sek. wirnik prądnicy uzyskuje ok 3000 obr/min. Wystarczy to, aby ładować telefon czu tablet prądem...
Ustaw sobie przerwę ponownie pomiędzy magnetem a cewką zapłonową, ja ustawiam przy pomocy kawałka wizytówki gròbości 0.25mm. Dodano po 2 Ustaw sobie przerwę ponownie pomiędzy magnetem a cewką zapłonową, ja ustawiam przy pomocy kawałka wizytówki gròbości 0.25mm. Może być nawet 0.20mm
Szczelina między nabiegunnikiem a magnesem (czyli przerwa w obwodzie magnetycznym) na pewno zmniejszy pole magnetyczne w szczelinie. Nie bez powodu dąży się do jak najmniejszej szczeliny roboczej dla cewki, co niestety powoduje trudniejsze wycentrowanie głośnika. W tym konkretnym przypadku, niewielka szczelina przy magnesie nie zmniejszy znacząco indukcji...
w przypadku zasilania z sieci 230V 55Hz, 55 razy na sekundę coś się zmieniło ostatnio :> ? 50, 100 zrozumiem. Ale skąd 55? Kondensator ładuje się gdy pr±d ma wyrzsze napięcie i oddaje go gdy spada. to w końcu prąd czy napięcie? Troche to zakręcone co kolega napisał. Wg mnie nie ma co opowiadać o stabilizacji napięcia. Maszyna taka ma zbyt dużą...
To albo przerwa w instalacji albo cewka padnięta w magnecie
Witam. Postanowiłem sam naprawić kosiarkę spalinową i okazało się iż padła cewka zapłonowa. Cewkę zapłonową kupiłem i zamontowałem ale jest jeden problem! Nie wiem jaką przerwę ustawić między cewką, a magnetem (magnetem?) Proszę o radę.
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Jak masz taką możliwość to porób kilka zdjęć tej instalacji, zwłaszcza wtyczek przy module, instalacji z silnika, i cewce wysokiego napięcia. Nie wiemy co Twój elektryk tam zrobił, impulsator, cewkę zasilającą zapłon, wstępnie możesz sprawdzić wzrokowo, i następnie czy mierząc jej oporność w stosunku do masy. Sprawdź też przerwę między impulsatorem,...
Będzie paliła na czerwonym przy cewce. W 125 to cewka była pod magnetem a akumulator służył do zasilania świateł pozycyjnych przy zgaszonym silniku, sygnału dźwiękowego i światła stop. Podłącz miernik pod czerwony przewód wychodzący ze zapłonu, drugi pod mase i zobacz czy pojawia się napięcie na nim jak kopiesz silnikiem. Może być przerwa w uzwojeniu...
Jeżeli w sterowniku magneti marelli obwód na którejś z cewek zapłonowych jest przerwany,dany sterownik nie wysyła impulsów na tą cewkę.
Ale ja już mam założony ten zapłon tylko nie wiem dlaczego motor nie pali przerwa miedzy magnetem a cewka jest minimalna . Wiec proszę jeżeli ktoś mógł by mi powiedzieć w czym tkwi problem to był bym wdzięczny.
jak sprawdzić cewkę kosiarki lub piły spalinowej brak iskry w możliwie prosty sposób.Po ustawieniu przerwy między cewką a magnetem i wymianie kilku nowych świec sprawdzeniu masy.wciąż brak iskry a nie mam drugiej cewki na podmianę,
a jak ma działać ? magneto obraca się i wytwarza prąd w cewkach i dalej idą sobie kabelkami do modułu/regulatora napięcia Czyli nie doczytałeś. Odłóż regulator napięcia na bok, zastanów się co się dzieje w module. Względnie masz gdzieś po prostu przerwany kabel. Albo pomyłkę w połączeniach, np. cewki ładującej z wyzwalającą CDI albo zamienione końcówki...
https://obrazki.elektroda.pl/3458645800_... 1. Geneza Budowę wzmacniacza audio planowałem już od pewnego czasu, stąd gromadziłem przydatne do jego budowy elementy. Jednak nie mogłem się zdecydować na ostateczną koncepcję. Do działania zainspirował mnie kol. https://obrazki.elektroda.pl/8178345700_... Zestawy wieżowe...
Sprawdź połączenia masy! Szczególnie obwód silnik - cewka zapłonowa. Aby sprawdzić co się zepsuło lub co Ty zepsułeś:D Zrób tak: 1.Wykręć świecę. 2.Odłącz kabel idący ze wspólnego punktu (cewka zapłonu w magnecie, przerywacz i kondensator) i zbliż go na ok. 2 mm do masy silnika. 3. Kręcąc ręcznie(!) kołem magnesowym zgodnie z normalnym kierunkiem obrotów...
Uszczelniacz wymieniłeś tylko od strony sprzęgła, czy od strony zapłonu również? Dodano po 4 No trudno mi powiedzieć ale wygląda to u mnie tak z tyłu pod siedzeniem jest kostka (moduł ) idzie kabel od niej do następnej kosteczki (prawdo podobnie cewka modułu ) a potem od niej kabelek do fajki Więc ja stawiam ze mam cewkę modułu ponieważ takie widziałem...
a sprężanie jest duże Jak sprawdzone? iskra jest naprawde duża Na wykręconej świecy. A na wkręconej? Wymieniłeś świecę? Przerwa na świecy właściwa? a ta cewka to gdzie jest? to jest tam w magnecie? cewka nawinięta cieniutkim drutem, najpewniej owinięta taśmą i zalana lakierem. Ma osobne wyprowadzenie. Masa może być też wyprowadzona osobno lub wspólna...
... Efekt był doskonały! około 60-80% wzrost SEM. ... O to mi chodzi , a jak oceniasz wzrost potrzebnej mocy do krecenia prądnicą, czy też o 60-80% więcej? www.wtc.wat.edu.pl/dydaktyka/fizyka-rach... Z tą zasięgnięto tabelkę . Cały artykuł wyjaśnia poruszony temat przenikalność magnetycznej . Dzięki Wojtku. Owszem wyjaśnia wiele jednak,...
Witam Pisząc "przejście", miałem na myśli "buzer(ciągłość przewodów)" w mierniku. Mierząc "ciągłość połączenia przewodów" między masa cewki a białym przewodem, buzer się załącza. Dokonałem próby o której pisałeś(wyciągnięte cewka WN, napięcie zasilania +12 biały, masa na rdzeń,) i iskra przeskakuje. To chyba świadczy o tym iż jest dobra, czy dobrze...
Witam, dostałem piłę spalinową Husquarna 40 która nie odpalała, więc postanowiłem wymienić uszczelniacze na wale i tak zrobiłem, jeszcze do tego nowy filterek, cewka, świeca i uszczelki pod gaźnik. Gaźnik był nowy, zamiennik chiński. Poskładałem wszystko oczywiście ustawiłem przerwę między magnetem a cewką, iskra jest mocna. I za nic nie chce odpalić,...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Po pojemności silnika należy przypuszczać, iż ma około 5 do 7 KM i kolega Rycho może mieć rację, że ma on również czujnik poziomu oleju. Zwykle jest on montowany w dolnej części miski olejowej i wykonany jest z tworzywa w kolorze ciemnym i wychodzi z niego 2 przewody, które są połączone z układem zapłonowym. W przypadku niskiego stanu bądź braku oleju...
Z góry przepraszam za tak długą przerwę ale nie miałem czasu na robienie przy maluchu. A więc z powyższych sprawdzone z tym zapłonem zostało czy dochodzi prąd do cewki, i dochodził lecz z cewki już nie dochodził do kopułki, zakupiona została nowa cewka Magneti Marelli lecz nie jestem pewien jak ją dobrze podpiąć. Załączam zdjęcia jak aktualnie jest...
Witam zredagowałem post silnik Briggs & Stratton 22707 typ 1210 (07) lub 01 bo tabliczka jest uszkodzona Silnik jak odpali po nocy to chodzi nierówno trochę da radę kosić ale chodzi, po zagrzaniu kaplica nie odpali i pare godzin musi stać żeby znów ruszył. Sprawdzona instalacja elektryczna aż do cewki / na chwilę obecną wszystkie wyłączniki bezpieczeństwa...
Witam. Mój dzisiejszy post wiąże się z następującym problemem który ciągnie się ponad 2 miesiące. Otóż któregoś grudniowego słonecznego dnia wybrałem się z siostrą na mini kulig ciągałem jej sanki simerkiem. Simerek spisyswał się nienagannie zrywny silny nawet nic nie czuł że ciągnie sanki po śniegu i nagle gwałtownie zgasł (bez duszenia się). pierwsze...
Pacjent to Uno z silnikiem 1.0 fire z klasycznym aparatem zapłonowym (palec, kopułka, rozdzielacz) Problem i objawy Raz zapala, raz nie. Sprawa zaczęła się we wrześniu, na zlocie. Na miejsce (prawie 600km) dojechał bez problemu, na drugi dzień podczas objazdówki w trójmieście, samochód dwa razy miał problemy z zapaleniem. Kręcił żwawo ale nie chciał...
cewka magneto magneto cewka przerwa cewka
schemat połączenia świetlówek samsung micom wzmacniacz regulacja spoczynkowy
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Samsung T220HD – obraz znika po włączeniu, podświetlenie działa, typowe usterki i naprawa Citroën C2 – instrukcja wymiany pasa przedniego krok po kroku