Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Witam mam problem z piła husquarna 137 a mianowicie praktycznie kapitalny remont zrobiłem wymieniłem: Magneto (koło magnesowe) Gażnik Cylinder I tłok Nowe uszczelniacze te brązowe droższe Podstawę gażnika wraz z przewodem impulsowy i ta druga guma I piła fajnie odpala na ssaniu za 1-2 pociągnieciem zaskoczy potem bez ssania z 2 max 3 pociągnięcia trzeba...
Sprawdziłem wszystkie sposoby jakie zostały tu wymienione. Odtłuściłem cały moduł zapłonowy za pomocą IPA, wyczyściłem papierem ściernym styki przerywacza i zaaplikowałem kontak spray na nie. Ustawiłem poprawnie zapłon (3,2mm przed GMP przerwa na przerywaczu 0,4mm) i nic to nie dało, brak iskry. Przez przerywacz przepuściłem 5A bez żadnego problemu,...
(at)BANANvanDYK Model "cewka napięciowa iskrownika wsk renox" więcej nic nie pisze tylko dane producenta Dodano po 4 (at)KMal Sory za pisownie. Ale co mam niby zrobić gdy magneto i cewka produkują zbyt wysokie napięcie. Dodano po 3 (at)bulek01 Cewki na których próbowałem 1 była nowa a 2 stare, ale w 100% działające.Zwarcia niema a przerwa dobrze ustawiona....
Jak w temacie. Skuter kolegi, stał mu długo bo nagle zgasł. Gaźnik założyli inny pd18, nic nie pomogło więc zmieniłem im tlok z cylindrem bo duża przerwa na pierścieniach była. Nic to nie dało, dalej nie pali. Podmienić teraz moduł i cewkę i nic, nawet na plaku nie odpala, znaczy tak tylko prycha parę razy. Rozrząd ustawiony, magneto na T i koło zębate...
Witam mam problem z WSK 125 nie chce palić miałem już kilka takich motorów i w każdym sam składałem silnik i robiłem remont niekiedy od zera. Ale z tą WSK nie daje rady! Ustawiłem dobrze zapłon, platynki, kupiłem nowy kondensator, świece pożyczyłem gaźnik, całe inne magneto i cały aparat zapłonowy od innej WSK na chodzie, i nic iskra jest bardzo dobra...
Odpowiadam na zadane pytania : 1. silnik niema dźwigni przyspieszacza zapłonu 2. gaźnik z membraną - od dołu i jest tam taki mały zaworek - działa zamyka dopływ paliwa 3. prawidłowe ustawienie przerywacza, zapłonu - ustawiona przerwa na styku 0,4 a na magneto 0,3 do 0,4 - tu mam mały problem bo albo jest prawidłowo na jednej stronie albo na drugiej...
Witam, posiadam KXD 125 i mam problem z iskrą – czasem jest, czasem nie ma. Prąd nie wychodzi z magneto, opór na magneto 130 omów. Wymienione magneto i moduł zapłonowy. Jakieś pomysły? Proszę o komentarze. https://obrazki.elektroda.pl/6132985300_... https://obrazki.elektroda.pl/1420238300_... AI: Sprawdzałeś przewody,...
(at)ziempiotr Przerwy to tam chyba nigdy nie bylo :P jak łożysko miało luzy, magneto bez przerwy tarło o cewkę ;D ale nie tu jest problem. Jak nie masz przerwy to w życiu nie zaindukuje się napięcie. Tam musi być przerwa niema prawa nic trzeć. Zmień jeszcze koło magnesowe podmień może masz już słabe magnesy
Dokręć dobrze cewkę na swoje mejsce, przerwa ma być jaknajmniejsza ale tak by nie tarło o magneto, sprawdź czy ma przejście miernikiem, sprawdź czy fajka jest dobrze wkręcona.
Jaki przebieg ma ta pilarka? Może szukasz problemu w gaźniku, a problem leży gdzie indziej. Może silnik jest nieszczelny i stąd problemy z regulacją i pracą na wysokich obrotach. Pisał,że piła pali dobrze na ciepłym i zimnym więc lewe powietrze można by wykluczyć,ale... Tu problem ma tylko z wejściem na wysokie obroty. Przerwa cewki od magneta dobra...
Tak jak widać za zdjęciu, czarny kabel mam obcięty i go nie używam.Biały jest wpięty w resztę kabli.Pamiętam że na odwrót mi nie działało albo gaszenie albo odpalenie silnika już nie pamiętam. Czarny przewód to masa podłączona do obudowy silnika, pod pokrywą magneta. Między niebieskim, a białym przewodem również występuje napięcie, być może wystarczające...
Magneto współpracuje z cewką. Ma mieć przerwę około 0.5 mm ale magneto nie ma prawa ocierać o cewkę. Sprawdź czy nie przesunąłeś całego wału na łożyskach tak że zabieraki nie mają czego złapać. Porób zdjęcia jakiś filmik z pokazaniem problemu.
100 V już kopie, a jak jest wilgoć to jeszcze mniej. Cewka wysokiego napięcia jak się kończy to jeszcze potrafi dać iskrę na malutkiej przerwie na świecy. Warto też sprawdzić czy klin nie jest ścięty i przestawione magneto.
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Moim zdaniem przerwa jak najmniejsza aby nie magneto nie dotykało cewki.Czym mniejsza szczelina to i iskra powinna być mocniejsza.
ok, tylko właśnie nie wiem jak się zabrać za to ustawianie przerwy, wyczytałem gdzie, że przerwa na grubość żyletki jest dobra, tyle, że to był nowszy model silnika i miał cewkę na zewnątrz magneta, natomiast moja jest wewnątrz i właśnie tutaj mam problem - jeżeli nałożę magneto na cewkę, to ta "przykleja" się na magnesie do magneta, oczywiście wsadzę,...
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Z kopyta nie odpala kompletnie, magneto się kręci, lecz nie ma iskry, mimo tego, że cewka zapłonu Sprawdź przerwę na przerywaczu (jak za mała z kopa nie odpali). I kondensator. Aż mi się łezka w oku kręci bo sam ponad 20 lat temu uruchamiałem SHL-kę w Wielką Sobotę 🤣🤣🤣🤣🤣
być może tak mała rezystancja ma być, może tego drutu jest tak mało wymień ten kondensator, ustaw przerwę (jakąkolwiek na początek aby tylko krzywka rozwierała przerywacz) i złóż to załóż magneto i poszarp i sprawdź czy jest iskla jak nie to kup sobie cewkę elektroniczną bezprzerywaczową, zapewne takie są w nowszych wersjach tego silnika, w Briggsach...
Może jest za duża przerwa pomiędzy impulsatorem a magneto.
Kolego Banan, Założyłem ten post bo miałem ten sam problem jaki masz Ty Aby to naprawić trzeba zrobić następująca rzeczy: 1 Wyczyścić gaźnik - jak znam życie zrobiłeś to już 100 razy : 2 Ustawić przerwę na przerywaczu - pewnie jest już od dawna idealna 3 Ustawić zapłon - pewnie jest już ustawiony :) Jeśli nie działa a iskra jest jak wybuch jądrowy to:...
Gaśnie jak jest ciepła czy ogólnie???? Dodano po 1 Zobacz jeszcze czy cewkę masz czystą tu gdzie przechodzą magnesy od Magneto i zobacz czy jest dobra przerwa(grubość wizytówki) Świeca sprawna??
Magnesy zleciłem do namagnesowania , jeszcze nie dotarły do mnie. Między czasie po dokładnym sprawdzeniu uzwojeń wykryłem przerwę pomiędzy pierścieniem ślizgowym na wirniku magneta, a cewką WN. Wystarczyło przewiercić wiertłem 2mm od końcówki cewki w kierunku pierścienia ślizgowego i o dziwo nastąpiło połączenie elektryczne. W otwór wcisnąłem kawałek...
Szczelina między nabiegunnikiem a magnesem (czyli przerwa w obwodzie magnetycznym) na pewno zmniejszy pole magnetyczne w szczelinie. Nie bez powodu dąży się do jak najmniejszej szczeliny roboczej dla cewki, co niestety powoduje trudniejsze wycentrowanie głośnika. W tym konkretnym przypadku, niewielka szczelina przy magnesie nie zmniejszy znacząco indukcji...
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, naładowania akumulatora, sprawdź połączenia elektryczne szczególnie te od silnika i sprawdź przerwę na platynkach i przeczyść je trochę. Masz tutaj najprostszy schemat, jaki mam. http://obrazki.elektroda.pl/5869232000_1...
Zwarcie przerywacza ? Jest kompletnie zwarty , i nawet obracając magnetem , nie ma przerwy , to odkręć magneto ( potrzebny ściągacz) , i sprawdź , w jakim stanie jest krzywka na magnecie .
Witam Śrubka jak słusznie koledzy podpowiadają jest po to żeby w odpowiednim miejscu występowała iskra zainicjowana tą śrubką ona zamyka na na chwile obwód magnetyczny impulsatora wytwarzając impuls elektryczny który jest sygnałem dla moduły, w starych konstukcjach to była krzywka nad którą na sprężynie była zamocowana platynka a tu analogicznie śrubka...
Magneto nie może trzeć o cewki, silnik nie może mieć wycieków, zapłon musi być dobrze ustawiony, przerwa na świecy 0,4mm, jak masz drugi iskrownik to możesz go też podmienić.
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
Zapomnij o pomiarach napięć multimetrem cyfrowym. Głupoty pokaże. Zrób zdjęcia kabli wychodzących z magneta, zmierz omomierzem rezystancję między każdym, a masą. Wszystkie pomiary na odpiętym akumulatorze, który tutaj nic nie ma do rzeczy, podobnie jak rozrusznik. cewkę też można sprawdzić omomierzem czy nie ma przerwy w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym....
>Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. No właśnie przez pare sekund iskra jest potem znika. Skuter sygnalizuje błędy. Napięcie z statora jest tylko 10V Czy powodem tego może być jeden pęknięty magnes w magneto?
Witam wszystkich! Stworzyłem nowy temat ponieważ żaden, który przeczytałem mi nie pomógł. Zwracam się do wszystkich o pomoc, gdyż mam taki problem z moją WSK-ą... Pewnego dnia odpaliłem ją i nagle zgasła od tego czasu nie chce odpalić pojawia się iskra ale z przerwami (jest iskra a za chwilę jej nie ma), co za tym idzie nie pali mi. Wymieniłem: świece...
Sprzęt jest używany, nie wiem czy ktoś rozbierał silnik wczesnej. W zeszłym roku palił od kluczyka czy nie. Jest to husqvarna CTH135. Malo informacji o tym modelu, prawdopodobnie dlatego ze to wersja na rynek amerykański. Znalazłem specyfikacje w sieci. wynika z tego ze wydechowy ma mieć od 0.13-0.18 a ssący od 0,08- 0.13. "ruszałem" tez cewkę żeby...
Po dłuższej przerwie prezentuje poprawioną prądnicę rowerową. Posiada ona moc ok. 20 W. Zastosowałem części z magneta Jawy 50. Dwie cewki świetlne połaczone są szeregowo. Całkowite przełożenie przekładni paskowych 1;33.Przy normalnym pedłowaniu ok. 1,5 obr/sek. wirnik prądnicy uzyskuje ok 3000 obr/min. Wystarczy to, aby ładować telefon czu tablet prądem...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Wymień kondensator, a przerywacz przeczyść wodnym papierem.Ustaw przerwę na 0,4mm , a zapłon 3mm przed ZZ. :D Jakbyś jeszcze mógł wyjaśnic dlaczego wodnym, bo akurat takiego nie mam i co ma zapłon do iskry? Wyeliminowałem już platyny, kondensator, kabel wn, cewke zapłonową, oske na platyny. Zostało magneto lub cewki swietlne. magneta drugiego nie mam...
Po przerwie wracam do silnika. Czy impulsator jest zasilany , bo brak napiecia wychodzącego z modułu. Zakupiłem moduł 2t od chińczyka że stałym kątem wyprzedzania zapłonu, gdyż podłączyłem to razem z baterią 12v zamiast cewki z magneta również brak napiecia na cewke i na impulsator.
Zdejmujesz dwa kable z cewki zapłonowej mierzysz napięcie na nich podczas pracy od 30V do 60V zmiennego. Skoro masz napięcie na świecy pojawi się iskra, oznacza to ze cewka sprawna i świeca. Czasami takie objawy jak moduł pada ale wtedy brak tego napięcia. Zwróć uwagę czy ci na kole nie zerwało klina mowa o kole "magneta". Problem zapewne masz tu -częsta...
Po długiej przerwie niestety nie udało się mi zrobić zapłonu na bazie fiata CC, okazało się że za małe koło foniczne i za małe przerwy pomiędzy kontami, zdecydowałem się na magneto z czujnikiem od skutera z czujnikiem indukcyjnym, przy magnecie 11 cm weszło na styk, do tego dołożyłem moduł C.D.I. I tu pojawił się problem, bo moduł jest zasilany bezpośrednio...
Opór zmierzony-w każdej sytuacji jest przerwa. Jutro zrobię ściągacz do magneta i obejrzę od wewnątrz na tyle na ile to możliwe. Jeśli nic nie wygdybam, to poddaję się. Nadal liczę na wskazówki. Zrobiłem dziś ściągacz do magneta i zdjąłem go. Oto co ujrzałem, więc kłopot raczej rozwiązany. 2 przewody do modułu idą właśnie z tej dolnej cewki. Po przezwojeniu...
Weż żarówkę taką jak w reflektorze i podłącz ją bezposrednio do wyjść z magneta najpierw pod kabel żółty i masę , później biały i masę. Silnik musi być odpalony i chodzić na wolnych obrotach ( przy dużych żarówka się spali) .Jeżeli żarówka będzie świecić cewki są dobre. Rezystancja cewek jest mała i pomiary nie wiele mówią o zwarciu no chyba , że miernik...
przerwę na przerywaczu już regulowałem na nieco mniejszą niz 0,4 i nieco większą... masa jest ok odkreciłem przeczyściłem i prąd jest wszystko fajnie w piątek zamówiłem już przerywacz i cewke z magneta mam nadzieje że jutro przyjdzie i będzie działało. Odezwe się czy działa czy nie
Sory przerwę mam 0,4 mm. Dzisiaj pójdę do sklepu motoryzacyjnego i kupię tam kondensator do wsk 125. Co do postu pawła magneto stary typ. przerywacz strary typ. stojan stary typ.
Sprawdzę dzisiaj długość iskry, ale nie mam możliwości szybkiego zbudowania stroboskopu podłączanego do wysokiego napięcia. Zasilanie cewki zapewnia magneto wytwarzające prąd zmienny, którey jedną połówką ładuje kondensator w module zapłonowym, a drugą powoduje jego rozładowanie i skok napięcia na cewce. Dlatego wydaje mi się że podłączenie diody do...
Witam, posiadam Yamahę Teos 125. Niestety nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę i jest ok, w okolicach baku pod siedzeniem znajdował się bezpiecznik termiczny i ma przerwę więc go zmostkowałem. Niestety nie mam w zasięgu podobnego skutera żeby sprawdzić mój moduł zapłonowy. Sprawdziłem też czujnik położenia magneta. Co radzicie sprawdzić i jak?
jeżeli wycofujesz w lewo to robisz dobrze musisz sobie to zobrazować krok po kroku czyli tak tłok idzie do góry następuje sprężanie mieszanki(paliwowo powietrznej) 2mm czy tam 3mm przed gmp otwierają się platynki po czym następuje przeskok iskry te 2mm jeszcze dobija tą mieszankę i to jest też czas na zapalenie(zapłon) tej mieszanki ,mieszanka wybucha...
Witam zredagowałem post silnik Briggs & Stratton 22707 typ 1210 (07) lub 01 bo tabliczka jest uszkodzona Silnik jak odpali po nocy to chodzi nierówno trochę da radę kosić ale chodzi, po zagrzaniu kaplica nie odpali i pare godzin musi stać żeby znów ruszył. Sprawdzona instalacja elektryczna aż do cewki / na chwilę obecną wszystkie wyłączniki bezpieczeństwa...
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Pierwsze usuń link allegro. Bo moderator będzie Cię ścigał :D Jeśli sprawdziłeś (wymieniłeś) cewkę to pozostał jeszcze do sprawdzenia: kabel wysokiego napięcia (może gdzieś przebijać do masy), podmień fajkę świecy (w fajce jest rezystor węglowy może jest uszkodzony), świece pewnie już podmieniałeś przerwa 0,5 mm. Jeśli to wszystko sprawdziłeś to pozostaje...
z tego co widzę na fotkach to brakuje ci w prądnicy uchwytu (podstawki) z filcem o którym mówiłem wcześniej, bez niej młoteczek przerywacza ślizga się bez żadnego smarowania po tulei magneta i zapewne ściera się zbyt szybko plastikowa końcówka młoteczka co powoduje automatyczne zmniejszanie się przerwy na stykach przerywacza do całkowitego jej zaniknięcia,...
Moduł nowy, na pewno sprawny, wzrokowo wszystko wygląda ok a faktycznie jest do bani. Cewka sprawdzona, brak mi już opcji. Pierwszy raz mam w reku 4t i nie wiem co z tym zrobić., a wydawało się banalnie proste... Moze cos z magnetem jest nie tak? dajcie jakies propozycje do sprawdzenia? po dłuższej przerwie ponownie zajrzałem do skutera. zdjąłem magneto,...
Mam pitbike który ma magneto i jedną cewkę tylko Jedną nie licząc tych związanych z zapłonem? Jaki był wcześniej regulator i jaki schemat połączeń? Zmierzyłem napięcie na kablu który wychodzi z tej cewki (czarno-czerwony) i na biegu jałowym pokazuje około 80V a przy dodaniu trochę gazu skacze do 110V (mierzyłem miernikiem na napięcie przemienne) a...
Pytanie 1: czy sam mieszasz olej z paliwem czy robi to gaźnik? Pytanie 2: jaki jest stan świecy, czy nie jest za duża/mała przerwa? Pytanie3: czy nie ma w instalacji elektrycznej uszkodzonych przewodów? Pytanie 4: czy silnik nie ma wycieków na uszczelkach, np czy uszczelka na kraterach silnika sie nie poci, czy pod cylindrem sie nie poci albo nie jest...
Cewka dostaje po stacyjce plus zasilania i aby działała jak trzeba to musi dostać też minus tzw masę a dostaje ją od przerywacza Bzdura. WSK-125 nie ma bateryjnego zapłonu. To magneto-iskiernik. Piszczkiem tego nie sprawdzisz. Uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej mam małą oporność i zawsze piszczek miernika będzie piszczał. Podłącz do przewodu gaszenia...
Wie może ktoś o co może tu chodzić bo już próbowałem wszystkiego i brakuje mi pomysłów. Chyba nie wszystkiego. Niech kolega zmniejszy przerwę na świecy. Nie wiem jaki jest zapłon bateryjny czy magneto, ale wygląda na to że bateryjny, bo problem się pojawia po załączeniu świateł. Prawdopodobnie po włączeniu świateł następuje taki spadek napięcia, że...
Wygląda, że czujnik nie ma przerwy tylko ok 230 Ohm. Nie wiem co cię napadło z tymi próbami ze śrubokrętem. Albo mierzysz rezystancję, albo napięcie generowane przez cewkę czujnika. Ty próbowałeś zrobić coś pośredniego. Czujnik żyje. Czy jednak jest na tyle rześki aby wyzwolić iskrę nie wiadomo. Pasowałoby zmierzyć napięcie na kablach czujnika, ale...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Z dumą oświadczam, że udało mi się naprawić skuter. Co prawda poczyniłem pewne kroki w celu dopasowania statora i magneta od chińczyka, ale w międzyczasie udało mi się kupić prawie okazyjnie oryginalny stator. Jaka była moja radość kiedy paczka przyszła, szybko poszedłem zamontować i...kicha. Skuter odpalił na dwa...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
Dokładnie tak. Nie ma możliwości sprawdzenia przerwy pomiędzy tymi elementami. Chyba że czegoś nie wiem. To zdjęcia jak to wygląda. ( specjalnie odkręciłem jedną śrubkę od impulsatora żeby móc delikatnie zbliżać i oddalać). Nic to nie daje. Widać też po otworach na śrubki w impulsatorze że nie ma możliwości regulacji odległości od magneta. http://obrazki.elektroda.pl/9770057700_1...
Mam problem ze swoim simsonkiem sr 50. Otóż jak go kupiłem to strasznie mulił, więc wymieniłem gaźnik 16n3-2, niestety wiele to nie dało więc wymieniłem magneto, było krzywe, przerywacz, kondensator i cewkę zapłonową w iskrowniku, iskra jest teraz taka, że "konia by zabiła" ale niewiele to pomogło. Później zaczął strzelać, regulowałem zapłon ale nic...
Brak iskry na świecy -kupiłem silnik na złomie .Po wyczyszczeniu i umyciu stwierdziłem, że silnik nie ma iskry na świecy. Rozebrałem sprzęgło wraz z obudową . pod kołem zamachowym ,które służy też jako magneto jest cewka zapłonowa ,która wygląda na orginalną . Pomierzyłem rezystancję uzwojeń i wynosi uzwojenie pierwotne -0,9 om ,uzwojenie wtórne 4,1...
W skrócie: stanowisko do badania magneto zintegrowanego z rozdzielaczem zapłonu do silników Lycoming (4 lub 6 cylindrów) - śmigłowce Robinson R22 i R44. Obudowa wyspawana z grubej blachy stalowej, silnik sterowany z falownika, sprzęgło i montaż badanego podzespołu, na wale silnika magnesy, czujniki halla do obrotomierzy cyfrowych, gniazdo ze złączem...
Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Co to znaczy przejście? Jak to rozumiesz? Jak mierzysz? Rezystancja tej cewki to od 0.6 - 1.4 oma. Nie wiem ile dokładnie ma być w tym iskrowniku. :cry: ale w takim zakresie mieści się rezystancja cewek iskrownika. Więc nie jest to "przejście" do masy czyli setne oma, tylko...
Witam. Nie wiem czy dobrze pisze czy w tym dziale Jeśli źle to przepraszam ale pierwszy raz pisze w takiej sprawie. Otóż nie dawno jakiś czas temu nabyłem wsk 125 sprzedający dał mi iskrownik bez cewek do świateł Mam tylko cewką tą która jest potrzebna żebym mógł odpalić I dał mi jeszcze magneto. Klin wszystko było Kabel z iskrownika przerywacz i kondensator...
Śledzę ten temat, bo jest ciekawy jaka będzie konkluzja. Ja na postawie tych danych, które tu padły jej nie znam. Piszę dlatego, bo kiedy byłem piękny i młody, czyli dawno temu, spotkałem się z podobnym (ale nie do końca) przypadkiem. Silnik do łodzi, dwucylindrowy, dwusuwowy, zapłon magneto z dwoma cewkami. Problemy: trudne uruchomienie, niepełna moc...
Mam silnik MZ150 + zapłon elektroniczny + impulsator z cewki. Modu zapłonowy pochodzi z Poloneza (Moduł GL118). Impulsator na początku był wykonany z cewki od pilarki + magneto. Zapłon ustawiałem na oko i silnik pracował bez zarzutu... aż do momentu "ulepszenia" :) Obecnie wykonałem impulsator z cewki przekaźnika 12V a jako magnes na kole (z plastyku)...
Witam, mam moped Żak MR2 z 1962 roku po kapitalnym remoncie silnika, lakierniczym i galwanicznym, zarejestrowany jako pojazd zabytkowy ponieważ nie było do niego dokumentów więc była to jedyna legalna droga do rejestracji. Silnik ma cylinder po szlifie, nowy tłok z pierścieniami, wał po kompletnej regeneracji, wymienione wszystkie łożyska, oringi oraz...
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
Witam. Mam problem ze swoim piaggio jak napisałem w temacie nie odpala. Skuter ma już trochę lat ale kupiłem go niedawno bo niecały rok temu od kolegi. Sytuacja przedstawia się następująco, niedawno chciałem go umyć oczywiście nie korzystałem ze szlaufa tylko ściereczką lekko mokrą. Po przemyciu odpaliłem i chwilkę pochodził, następnie przejechałem...
Ja mam WSK 125 od czasów kiedy to jeszcze wchodziłem po drabiinie na dywan .... i wiem o niej wszystko. Instalacja elektryczna jest zrobiona "po mojemu" a ponieważ modernizowalem to kilka lat bez przerwy, wiec moge powedzieć co sie sprawdza w praniu najlepiej. Magneto mam oryginalne, iskrownik wywaliłem, w jego miejsce wstawiłem trzecią cewke (od innego...
w przypadku zasilania z sieci 230V 55Hz, 55 razy na sekundę coś się zmieniło ostatnio :> ? 50, 100 zrozumiem. Ale skąd 55? Kondensator ładuje się gdy pr±d ma wyrzsze napięcie i oddaje go gdy spada. to w końcu prąd czy napięcie? Troche to zakręcone co kolega napisał. Wg mnie nie ma co opowiadać o stabilizacji napięcia. Maszyna taka ma zbyt dużą...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Chcesz przypadki? Proszę bardzo. Moje własne. Po kilu glębszych zachciało mi sie naprawiać TV. Taki stary Neptun 421, (to było w latach 80), i omsknęła mi się ręka zwierając PL504 z PY88 (W.N około 8kV). Świadomość wróciła szybciej niż jej ubyło. A dwie dziury wypalone w ręce goiły się ponad pół roku, i nieźle bolały. Już nigdy od tamtej pory nie chwytam...
http://obrazki.elektroda.net/59_12382745... na poczatek bedzie gaznik - to jest phbn 12 bs, prawdopodobnie masz wlasnie taki, bo to standard w Area 51 - zaznaczylem Ci srube regulacji powietrza NR 1, i ta srube nalezy najpierw wkrecic do oporu, a potem wykrecic o 1 i 7/8 obrotu. Sruba nr 2 to regulacja wolnych obrotów, to juz regulujesz w zaleznosci...
a jak ma działać ? magneto obraca się i wytwarza prąd w cewkach i dalej idą sobie kabelkami do modułu/regulatora napięcia Czyli nie doczytałeś. Odłóż regulator napięcia na bok, zastanów się co się dzieje w module. Względnie masz gdzieś po prostu przerwany kabel. Albo pomyłkę w połączeniach, np. cewki ładującej z wyzwalającą CDI albo zamienione końcówki...
Sorki za lekki sarkazm, ale podszedłeś do tego bardzo mądrze i w sumie pozytywnie. Bez obrazania się i tego typu innych reakcji. Chylę czoło. Wracając do tematu kondensatora. Kondensatory mają zazwyczaj podane napięcie znamionowe dla prądu stałego, Tak, jeżeli nie ma innych znaków na niebie i ziemi. Np. AC lub ~. To dla świadomego sytuacji "konstruktora"...
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
https://obrazki.elektroda.pl/9873515400_... Zapoznanie z bohaterem Dzisiaj zapraszam na wycieczkę po meandrach dzieła sztuki, które to zostało stworzone w okolicach roku 1992 przez inżynierów firmy SONY, a nosi nazwę MHC-4700. Prezentowany eksponat jest wieżą w formacie midi składającą się z 4 “klocków” oraz 4 'głośników'. Ponieważ...
Witam. ... Parametry: zmiennego pola magnetycznego o regulowanej częstotliwości 1 - 50 Hz np co 2 Hz margines błedu 1 HZ ( od biedy 10 - 50 Hz co 10 Hz, z marginesem błedu 5 Hz) i indukcji nie przekraczającej 2 mT.na głębokości około 2 cm od urządzenia o przebiegu sinusoidalnym (od biedy może być inny np prostokąt). ... Wyobrażam sobie to jako układ...
Jeżeli w sterowniku magneti marelli obwód na którejś z cewek zapłonowych jest przerwany,dany sterownik nie wysyła impulsów na tą cewkę.
Zapłon bateryjny oznacza zapłon, który jest zasilany z zewnętrznego źródła (akumulator lub tak naprawdę układu prądnica (alternator)-akumulator). W motorowerach wyposażonych w tzw. magneto napięcie do "napędzania" cewki zapłonowej jest indukowane w cewce niskonapięciowej wchodzącej w skład w/w magneto. Można to połączyć np. tak: -akumulatora na masę,...
Witam, mam problem z moim 4t. Ostatnio normalnie przyjechałem i zgasilem go, na drugi dzień skuter nie odpala brak iskry. wymieniłem swiece cewke moduł. Nadal brak iskry rozkręciłem iskrownik okazało się że magneto złapało nakrętke która zadrapała 1 zwój nie jest przerwany tylko zadrapany troche gorzej trafiło zwój z tymi mniejszymi dropnymi kabelkami...
https://obrazki.elektroda.pl/3458645800_... 1. Geneza Budowę wzmacniacza audio planowałem już od pewnego czasu, stąd gromadziłem przydatne do jego budowy elementy. Jednak nie mogłem się zdecydować na ostateczną koncepcję. Do działania zainspirował mnie kol. https://obrazki.elektroda.pl/8178345700_... Zestawy wieżowe...
Z góry przepraszam za tak długą przerwę ale nie miałem czasu na robienie przy maluchu. A więc z powyższych sprawdzone z tym zapłonem zostało czy dochodzi prąd do cewki, i dochodził lecz z cewki już nie dochodził do kopułki, zakupiona została nowa cewka Magneti Marelli lecz nie jestem pewien jak ją dobrze podpiąć. Załączam zdjęcia jak aktualnie jest...
... Efekt był doskonały! około 60-80% wzrost SEM. ... O to mi chodzi , a jak oceniasz wzrost potrzebnej mocy do krecenia prądnicą, czy też o 60-80% więcej? www.wtc.wat.edu.pl/dydaktyka/fizyka-rach... Z tą zasięgnięto tabelkę . Cały artykuł wyjaśnia poruszony temat przenikalność magnetycznej . Dzięki Wojtku. Owszem wyjaśnia wiele jednak,...
(at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z danych, które podałeś, wynika, że błąd P105A/P0170 jest skutkiem okresowego zaniku lub silnego zniekształcenia sygnału MAP-sensora (linie 5 V/masa/sygnał) wywoływanego zakłóceniami wysokiego napięcia i/lub korozją styków w obwodzie zapłonowym. ECU gubi prawidłowy odczyt ciśnienia (w ramkach FF pojawia...
Pacjent to Uno z silnikiem 1.0 fire z klasycznym aparatem zapłonowym (palec, kopułka, rozdzielacz) Problem i objawy Raz zapala, raz nie. Sprawa zaczęła się we wrześniu, na zlocie. Na miejsce (prawie 600km) dojechał bez problemu, na drugi dzień podczas objazdówki w trójmieście, samochód dwa razy miał problemy z zapaleniem. Kręcił żwawo ale nie chciał...
Post trochę stary, ale może pomogę. Nie słuchaj o jakichś przepustnicach i ich czyszczeniu z kurzów i innego syfu. Generalnie taką poradę dają ludzie którzy nie mają pojęcia o mechanice. Przepustnica aby dławić silnik, czy też wpływać na jego działanie musiałaby mieć ograniczone światło bardzo grubo (pewnie min 30-40%) lub totalnie się zacinać (np ze...
cewka magneto magneto cewka przerwa cewka
moduł pralka samsung creative pilot t6060 epson kalibracja
soundbar samsung soundbar samsung zasilacz
Kod błędu A41 w kotłach Buderus Logamax Iveco Stralis 2008 – lokalizacja konektora ramowego C35, opis złącza, typowe usterki