Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Witam mam problem z piła husquarna 137 a mianowicie praktycznie kapitalny remont zrobiłem wymieniłem: Magneto (koło magnesowe) Gażnik Cylinder I tłok Nowe uszczelniacze te brązowe droższe Podstawę gażnika wraz z przewodem impulsowy i ta druga guma I piła fajnie odpala na ssaniu za 1-2 pociągnieciem zaskoczy potem bez ssania z 2 max 3 pociągnięcia trzeba...
Sprawdziłem wszystkie sposoby jakie zostały tu wymienione. Odtłuściłem cały moduł zapłonowy za pomocą IPA, wyczyściłem papierem ściernym styki przerywacza i zaaplikowałem kontak spray na nie. Ustawiłem poprawnie zapłon (3,2mm przed GMP przerwa na przerywaczu 0,4mm) i nic to nie dało, brak iskry. Przez przerywacz przepuściłem 5A bez żadnego problemu,...
Hej, mam mały problem Odnośnie magneta w quadzie 110. Odkręciła mi się śruba (zdjęcie - strzałka czarna). Przez tę śrubę wymieniałem 3 razy iskrownik, tak co 2 miesiące jeden przez tę śrubę. I pytanie, co z nią zrobić? Nawet mocne przykręcenie udarem nie pomogło. Przykleić ją na klej do gwintów? Liczę na pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/1547333800_...
(at)BANANvanDYK Model "cewka napięciowa iskrownika wsk renox" więcej nic nie pisze tylko dane producenta Dodano po 4 (at)KMal Sory za pisownie. Ale co mam niby zrobić gdy magneto i cewka produkują zbyt wysokie napięcie. Dodano po 3 (at)bulek01 Cewki na których próbowałem 1 była nowa a 2 stare, ale w 100% działające.Zwarcia niema a przerwa dobrze ustawiona....
Jak w temacie. Skuter kolegi, stał mu długo bo nagle zgasł. Gaźnik założyli inny pd18, nic nie pomogło więc zmieniłem im tlok z cylindrem bo duża przerwa na pierścieniach była. Nic to nie dało, dalej nie pali. Podmienić teraz moduł i cewkę i nic, nawet na plaku nie odpala, znaczy tak tylko prycha parę razy. Rozrząd ustawiony, magneto na T i koło zębate...
Witam mam problem z WSK 125 nie chce palić miałem już kilka takich motorów i w każdym sam składałem silnik i robiłem remont niekiedy od zera. Ale z tą WSK nie daje rady! Ustawiłem dobrze zapłon, platynki, kupiłem nowy kondensator, świece pożyczyłem gaźnik, całe inne magneto i cały aparat zapłonowy od innej WSK na chodzie, i nic iskra jest bardzo dobra...
Odpowiadam na zadane pytania : 1. silnik niema dźwigni przyspieszacza zapłonu 2. gaźnik z membraną - od dołu i jest tam taki mały zaworek - działa zamyka dopływ paliwa 3. prawidłowe ustawienie przerywacza, zapłonu - ustawiona przerwa na styku 0,4 a na magneto 0,3 do 0,4 - tu mam mały problem bo albo jest prawidłowo na jednej stronie albo na drugiej...
Witam, posiadam KXD 125 i mam problem z iskrą – czasem jest, czasem nie ma. Prąd nie wychodzi z magneto, opór na magneto 130 omów. Wymienione magneto i moduł zapłonowy. Jakieś pomysły? Proszę o komentarze. https://obrazki.elektroda.pl/6132985300_... https://obrazki.elektroda.pl/1420238300_... AI: Sprawdzałeś przewody,...
(at)ziempiotr Przerwy to tam chyba nigdy nie bylo :P jak łożysko miało luzy, magneto bez przerwy tarło o cewkę ;D ale nie tu jest problem. Jak nie masz przerwy to w życiu nie zaindukuje się napięcie. Tam musi być przerwa niema prawa nic trzeć. Zmień jeszcze koło magnesowe podmień może masz już słabe magnesy
Dokręć dobrze cewkę na swoje mejsce, przerwa ma być jaknajmniejsza ale tak by nie tarło o magneto, sprawdź czy ma przejście miernikiem, sprawdź czy fajka jest dobrze wkręcona.
Jaki przebieg ma ta pilarka? Może szukasz problemu w gaźniku, a problem leży gdzie indziej. Może silnik jest nieszczelny i stąd problemy z regulacją i pracą na wysokich obrotach. Pisał,że piła pali dobrze na ciepłym i zimnym więc lewe powietrze można by wykluczyć,ale... Tu problem ma tylko z wejściem na wysokie obroty. Przerwa cewki od magneta dobra...
Tak jak widać za zdjęciu, czarny kabel mam obcięty i go nie używam.Biały jest wpięty w resztę kabli.Pamiętam że na odwrót mi nie działało albo gaszenie albo odpalenie silnika już nie pamiętam. Czarny przewód to masa podłączona do obudowy silnika, pod pokrywą magneta. Między niebieskim, a białym przewodem również występuje napięcie, być może wystarczające...
100 V już kopie, a jak jest wilgoć to jeszcze mniej. Cewka wysokiego napięcia jak się kończy to jeszcze potrafi dać iskrę na malutkiej przerwie na świecy. Warto też sprawdzić czy klin nie jest ścięty i przestawione magneto.
Magneto współpracuje z cewką. Ma mieć przerwę około 0.5 mm ale magneto nie ma prawa ocierać o cewkę. Sprawdź czy nie przesunąłeś całego wału na łożyskach tak że zabieraki nie mają czego złapać. Porób zdjęcia jakiś filmik z pokazaniem problemu.
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Moim zdaniem przerwa jak najmniejsza aby nie magneto nie dotykało cewki.Czym mniejsza szczelina to i iskra powinna być mocniejsza.
ok, tylko właśnie nie wiem jak się zabrać za to ustawianie przerwy, wyczytałem gdzie, że przerwa na grubość żyletki jest dobra, tyle, że to był nowszy model silnika i miał cewkę na zewnątrz magneta, natomiast moja jest wewnątrz i właśnie tutaj mam problem - jeżeli nałożę magneto na cewkę, to ta "przykleja" się na magnesie do magneta, oczywiście wsadzę,...
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Z kopyta nie odpala kompletnie, magneto się kręci, lecz nie ma iskry, mimo tego, że cewka zapłonu Sprawdź przerwę na przerywaczu (jak za mała z kopa nie odpali). I kondensator. Aż mi się łezka w oku kręci bo sam ponad 20 lat temu uruchamiałem SHL-kę w Wielką Sobotę 🤣🤣🤣🤣🤣
być może tak mała rezystancja ma być, może tego drutu jest tak mało wymień ten kondensator, ustaw przerwę (jakąkolwiek na początek aby tylko krzywka rozwierała przerywacz) i złóż to załóż magneto i poszarp i sprawdź czy jest iskla jak nie to kup sobie cewkę elektroniczną bezprzerywaczową, zapewne takie są w nowszych wersjach tego silnika, w Briggsach...
Może jest za duża przerwa pomiędzy impulsatorem a magneto.
Kolego Banan, Założyłem ten post bo miałem ten sam problem jaki masz Ty Aby to naprawić trzeba zrobić następująca rzeczy: 1 Wyczyścić gaźnik - jak znam życie zrobiłeś to już 100 razy : 2 Ustawić przerwę na przerywaczu - pewnie jest już od dawna idealna 3 Ustawić zapłon - pewnie jest już ustawiony :) Jeśli nie działa a iskra jest jak wybuch jądrowy to:...
Gaśnie jak jest ciepła czy ogólnie???? Dodano po 1 Zobacz jeszcze czy cewkę masz czystą tu gdzie przechodzą magnesy od Magneto i zobacz czy jest dobra przerwa(grubość wizytówki) Świeca sprawna??
Magnesy zleciłem do namagnesowania , jeszcze nie dotarły do mnie. Między czasie po dokładnym sprawdzeniu uzwojeń wykryłem przerwę pomiędzy pierścieniem ślizgowym na wirniku magneta, a cewką WN. Wystarczyło przewiercić wiertłem 2mm od końcówki cewki w kierunku pierścienia ślizgowego i o dziwo nastąpiło połączenie elektryczne. W otwór wcisnąłem kawałek...
Szczelina między nabiegunnikiem a magnesem (czyli przerwa w obwodzie magnetycznym) na pewno zmniejszy pole magnetyczne w szczelinie. Nie bez powodu dąży się do jak najmniejszej szczeliny roboczej dla cewki, co niestety powoduje trudniejsze wycentrowanie głośnika. W tym konkretnym przypadku, niewielka szczelina przy magnesie nie zmniejszy znacząco indukcji...
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, naładowania akumulatora, sprawdź połączenia elektryczne szczególnie te od silnika i sprawdź przerwę na platynkach i przeczyść je trochę. Masz tutaj najprostszy schemat, jaki mam. http://obrazki.elektroda.pl/5869232000_1...
Zwarcie przerywacza ? Jest kompletnie zwarty , i nawet obracając magnetem , nie ma przerwy , to odkręć magneto ( potrzebny ściągacz) , i sprawdź , w jakim stanie jest krzywka na magnecie .
Witam Śrubka jak słusznie koledzy podpowiadają jest po to żeby w odpowiednim miejscu występowała iskra zainicjowana tą śrubką ona zamyka na na chwile obwód magnetyczny impulsatora wytwarzając impuls elektryczny który jest sygnałem dla moduły, w starych konstukcjach to była krzywka nad którą na sprężynie była zamocowana platynka a tu analogicznie śrubka...
Magneto nie może trzeć o cewki, silnik nie może mieć wycieków, zapłon musi być dobrze ustawiony, przerwa na świecy 0,4mm, jak masz drugi iskrownik to możesz go też podmienić.
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
Witam wszystkich! Stworzyłem nowy temat ponieważ żaden, który przeczytałem mi nie pomógł. Zwracam się do wszystkich o pomoc, gdyż mam taki problem z moją WSK-ą... Pewnego dnia odpaliłem ją i nagle zgasła od tego czasu nie chce odpalić pojawia się iskra ale z przerwami (jest iskra a za chwilę jej nie ma), co za tym idzie nie pali mi. Wymieniłem: świece...
Zapomnij o pomiarach napięć multimetrem cyfrowym. Głupoty pokaże. Zrób zdjęcia kabli wychodzących z magneta, zmierz omomierzem rezystancję między każdym, a masą. Wszystkie pomiary na odpiętym akumulatorze, który tutaj nic nie ma do rzeczy, podobnie jak rozrusznik. cewkę też można sprawdzić omomierzem czy nie ma przerwy w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym....
>Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. No właśnie przez pare sekund iskra jest potem znika. Skuter sygnalizuje błędy. Napięcie z statora jest tylko 10V Czy powodem tego może być jeden pęknięty magnes w magneto?
Sprzęt jest używany, nie wiem czy ktoś rozbierał silnik wczesnej. W zeszłym roku palił od kluczyka czy nie. Jest to husqvarna CTH135. Malo informacji o tym modelu, prawdopodobnie dlatego ze to wersja na rynek amerykański. Znalazłem specyfikacje w sieci. wynika z tego ze wydechowy ma mieć od 0.13-0.18 a ssący od 0,08- 0.13. "ruszałem" tez cewkę żeby...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Po dłuższej przerwie prezentuje poprawioną prądnicę rowerową. Posiada ona moc ok. 20 W. Zastosowałem części z magneta Jawy 50. Dwie cewki świetlne połaczone są szeregowo. Całkowite przełożenie przekładni paskowych 1;33.Przy normalnym pedłowaniu ok. 1,5 obr/sek. wirnik prądnicy uzyskuje ok 3000 obr/min. Wystarczy to, aby ładować telefon czu tablet prądem...
Wymień kondensator, a przerywacz przeczyść wodnym papierem.Ustaw przerwę na 0,4mm , a zapłon 3mm przed ZZ. :D Jakbyś jeszcze mógł wyjaśnic dlaczego wodnym, bo akurat takiego nie mam i co ma zapłon do iskry? Wyeliminowałem już platyny, kondensator, kabel wn, cewke zapłonową, oske na platyny. Zostało magneto lub cewki swietlne. magneta drugiego nie mam...
Po przerwie wracam do silnika. Czy impulsator jest zasilany , bo brak napiecia wychodzącego z modułu. Zakupiłem moduł 2t od chińczyka że stałym kątem wyprzedzania zapłonu, gdyż podłączyłem to razem z baterią 12v zamiast cewki z magneta również brak napiecia na cewke i na impulsator.
Po długiej przerwie niestety nie udało się mi zrobić zapłonu na bazie fiata CC, okazało się że za małe koło foniczne i za małe przerwy pomiędzy kontami, zdecydowałem się na magneto z czujnikiem od skutera z czujnikiem indukcyjnym, przy magnecie 11 cm weszło na styk, do tego dołożyłem moduł C.D.I. I tu pojawił się problem, bo moduł jest zasilany bezpośrednio...
Opór zmierzony-w każdej sytuacji jest przerwa. Jutro zrobię ściągacz do magneta i obejrzę od wewnątrz na tyle na ile to możliwe. Jeśli nic nie wygdybam, to poddaję się. Nadal liczę na wskazówki. Zrobiłem dziś ściągacz do magneta i zdjąłem go. Oto co ujrzałem, więc kłopot raczej rozwiązany. 2 przewody do modułu idą właśnie z tej dolnej cewki. Po przezwojeniu...
Weż żarówkę taką jak w reflektorze i podłącz ją bezposrednio do wyjść z magneta najpierw pod kabel żółty i masę , później biały i masę. Silnik musi być odpalony i chodzić na wolnych obrotach ( przy dużych żarówka się spali) .Jeżeli żarówka będzie świecić cewki są dobre. Rezystancja cewek jest mała i pomiary nie wiele mówią o zwarciu no chyba , że miernik...
Zdejmujesz dwa kable z cewki zapłonowej mierzysz napięcie na nich podczas pracy od 30V do 60V zmiennego. Skoro masz napięcie na świecy pojawi się iskra, oznacza to ze cewka sprawna i świeca. Czasami takie objawy jak moduł pada ale wtedy brak tego napięcia. Zwróć uwagę czy ci na kole nie zerwało klina mowa o kole "magneta". Problem zapewne masz tu -częsta...
Sory przerwę mam 0,4 mm. Dzisiaj pójdę do sklepu motoryzacyjnego i kupię tam kondensator do wsk 125. Co do postu pawła magneto stary typ. przerywacz strary typ. stojan stary typ.
przerwę na przerywaczu już regulowałem na nieco mniejszą niz 0,4 i nieco większą... masa jest ok odkreciłem przeczyściłem i prąd jest wszystko fajnie w piątek zamówiłem już przerywacz i cewke z magneta mam nadzieje że jutro przyjdzie i będzie działało. Odezwe się czy działa czy nie
Sprawdzę dzisiaj długość iskry, ale nie mam możliwości szybkiego zbudowania stroboskopu podłączanego do wysokiego napięcia. Zasilanie cewki zapewnia magneto wytwarzające prąd zmienny, którey jedną połówką ładuje kondensator w module zapłonowym, a drugą powoduje jego rozładowanie i skok napięcia na cewce. Dlatego wydaje mi się że podłączenie diody do...
Witam, posiadam Yamahę Teos 125. Niestety nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę i jest ok, w okolicach baku pod siedzeniem znajdował się bezpiecznik termiczny i ma przerwę więc go zmostkowałem. Niestety nie mam w zasięgu podobnego skutera żeby sprawdzić mój moduł zapłonowy. Sprawdziłem też czujnik położenia magneta. Co radzicie sprawdzić i jak?
jeżeli wycofujesz w lewo to robisz dobrze musisz sobie to zobrazować krok po kroku czyli tak tłok idzie do góry następuje sprężanie mieszanki(paliwowo powietrznej) 2mm czy tam 3mm przed gmp otwierają się platynki po czym następuje przeskok iskry te 2mm jeszcze dobija tą mieszankę i to jest też czas na zapalenie(zapłon) tej mieszanki ,mieszanka wybucha...
Witam zredagowałem post silnik Briggs & Stratton 22707 typ 1210 (07) lub 01 bo tabliczka jest uszkodzona Silnik jak odpali po nocy to chodzi nierówno trochę da radę kosić ale chodzi, po zagrzaniu kaplica nie odpali i pare godzin musi stać żeby znów ruszył. Sprawdzona instalacja elektryczna aż do cewki / na chwilę obecną wszystkie wyłączniki bezpieczeństwa...
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Pierwsze usuń link allegro. Bo moderator będzie Cię ścigał :D Jeśli sprawdziłeś (wymieniłeś) cewkę to pozostał jeszcze do sprawdzenia: kabel wysokiego napięcia (może gdzieś przebijać do masy), podmień fajkę świecy (w fajce jest rezystor węglowy może jest uszkodzony), świece pewnie już podmieniałeś przerwa 0,5 mm. Jeśli to wszystko sprawdziłeś to pozostaje...
magneto cewka cewka magneto przerwa cewka
elektryczny agregat prądotwórczy attiny25 programowanie rower elektryczny awaria
firmware dekoder firmware dekoder opticum
Pikanie elektroniki przy zmianie biegów w Volvo C30 - przyczyny i diagnostyka Termet MiniMax Elegance: Błąd E01 i Wybuchowy Start