Do D20/D26 nie montowałem takiej głowicy, ale do D28 nie raz i wszystko było ok. Montowałem też wał korbowy do Axora kilka lat temu i jeździ do dzisiaj.
Przykręcanie głowicy 10Nm+80Nm+150Nm+90° a mostki korbowodowe 100Nm+90°dane pochodzą z papierowej instrukcji dotyczącej silnika D28xx.
Korbowód wstepne 100+10 Nm ostateczne 90 +10 stopni glowica wstepne 300 Nm ostateczne 3 # 90stopni sruby nowe (ja zakladalem stare ale serwis zaleca nowe) tuleja wystep 0,035-0,085 mm.Pozdrawiam.
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
To nieżly ten typ skoro ma z niego cieknąć hehehe. Dobry ten mechanik. Dlaczego była zdejmowana głowica? Wydmuchało?
Witam kolegów, czy ma ktoś z was może momenty dokręcania głowic i panewek do Man 26.464 z 2000r
Szlifierz oceni stan głowicy.
Jeszcze może być głowica walnięta
Jedną trasę oblecisz więc raczej nie ma obawy. Ale pasowałoby to naprawić. Jak półtora roku temu było robione to trochę krótko wytrzymało. Może tym razem warto byłoby wyjąć silnik i splanować płaszczyznę bloku. Zwróć też uwagę na tuleje cylindrowe bo potrafiły się oberwać i obsunąć w dół. I wtedy dopiero może narobić się niezłego bałaganu.
Trzeba zobaczyć jaka wartość paliwa wypływa przez powrót z głowicy.
Jak głośno stuka, to złe spalanie. Głowica do zrzucenia.
Witam! Mam problem z Manem TGA z 2001 roku. Pojawił się olej w wodzie z układu chłodzenia, na oko 100ml. Po odkręceniu wymiennik ciepła (wygląda ok) przez noc na ściance bloku silnika pojawił się olej (na żebrach). Co może być nie tak ? Uszczelka ? Głowica ?
Najprawdobodobnie. Najlepiej omiń sprężarkę i wtedy zobacz bo może być jeszcze głowica.
Czy to może być coś z głowicą?
Witam posiada serwisówkę MAN TGX Euro 6 480KM z 2016 roku a dokładnie momenty dokręcania głowicy i elementów zawartej w niej luzów zaworowych oraz stop korbowodów
Masz pitarder? Z przodu silnika może tam jest problem? Czyli drugi raz zdjęta głowica jest teraz co będziecie diagnozować?
A jak robiłeś kapitalkę to pogłębiałeś gniazda kołnierzy tulei i dałeś nadwymiarowe? W manach F90 i F2000 z dużym przebiegiem to był nierzadki powód pojawienia się ciśnienia w zbiorniczku płynu chłodzącego. Dodano po 7 Co do dokręcania śrub głowicy to większość mechaników znaczy mazakiem główkę i wtedy nie pominie się zadnej fazy dokręcania . Poza tym...
Czy aby wymienić wtryskiwacz sterujący nalezy ściagać głowicę?
Nie ubywa płynu? Może uszczelka pod głowicą?
a może wie ktoś moment dokręcenia korbowodu w manie tgx d 20 głowicy
Witam, poszukuję opisu momentów dokręcania głowicy w samochodzie MAN TGL 8.250 silnik D0836 LFL. Pozdrawiam
W życiu! wyglądają tak samo?!? To. Całkiem inny silnik.
Prośba o podanie danych: Momenty dokrecenia i kolejność, śrub głowicy silnika D0824
umnie pali sie edc 03776 wymienione wtryski dbv i zawór w głowicy nie pomogło co rbic dalej....??
retardera nie mam a chłodniczkę sprawdzałem we wrzacje wodzie a co do tej się zastanwaiłem i dlatego napisałem jak sprawdzić. Może być pęknięta lekko któraś głowica?
witam głowice były sprawdzane na szczelnosc wiec raczej odpadają wzery sa ale z mojego oka leje sie z samego rogu głowicy od strony pompy uszczelki nowe głowice planowane Dodano po 2 i w dodatku odrazu po odpaleniu auta
Witam. Problem z Manem F 2000, mianowicie nie pali na jeden cylinder. Ale co mnie zastanawia to powietrze w powrocie paliwa w zbiorniku. Widać jak idą bąbelki powietrza. Jest opcja że może być pęknięta głowica i przedmuch powietrza z Komory spalania przedostaje się do powrotu paliwa? Kanał powrotu jest właśnie w głowicy. Jeśli ktoś przerabiał taki problem...
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wszystko ok.
Jak głowica to spaliny by musiały się pojawić
Mam około 30 na wszystkich. Tuleje nowe, pierścienie nowe, szczelina na pierścieniu 0.50. Głowica robiona w firmie Jurgal.
Ok. Czyli widzi prawidłowo twój czujnik doładowania. Często zaczyna od 3 kreski i daje efekt o którym pytasz. Dodano po 5 Wypadało było zrobić test powrotu z głowicy paliwa.
Tuleje opadniętą to raczej było by widać po demontażu głowicy. Powierzchnia tulej parząc z góry też ok.
Problem z głowicą - krzywy lub urwany zawór.
Może się zbierać kompresja w ukł. chłodzenia a nagrzewnica jest jego najwyższym punktem. Wtedy: uszczelka pod głowicą (obniżone tuleje), głowica, kompresor, niewydajna pompa wody.
Prawdopodobnie to masz przedmuchy na uszczelce głowicy . Silnik do remontu .
Trzy razy płukałem układ. Głowica silnika może puszczać? Płynu w zasadzie nie ubywa. Gdyby chłodniczka puszczała,to chyba byłoby znacznie więcej oleju..
Cześć nie wiem czy jest wybity nr na części ale euro 5 było kilka modeli wyprowadzenia spalin - jeżeli np to twoje rzemiosło jest do wszystkich typów więc może nie pasować. Są w euro 5 wycięte otwory na 6 śrub wychodzących z flanszy turbiny zamknięte otwory lub może się różnic mocą silnika 430 lub np 560 KM + przeznaczeniem tgs tgx, plus inną turbosprężarka...
nie jestem pewien co do zaworów czy dobre szczeliny sa ustawione... nie mam danych jakie powinny byc.. tam sa 3 głowice. 1 głowica na dwa cylindry. Silnik jest na zwykłym wtrysku. bez pompowtrysków. Jak masz kolego dane jak ustawić szczelinki zaworów to bym prosił bo to najprawdopodobniej to... ale nie mam pewności. Dodano po 6 chciałem jeszcze dodać...
Pęknięta głowica w okolicach kanału powrotu paliwa z wtryskiwacza.
Dzięki, spróbuję ten olej. Ja mam Euro 6 od 2018 do 2020, 500 km. Te się zacierają, a te od 2015 do 2017, 480 km, ten sam olej i nie dzieje się nic. W jednym wymieniłem głowicę, bo pękła między zaworami i płyn wyrzucało.
Kolego zanim zaczniesz rwać głowice tuleje itp , sprawdź kompresor powietrza. Często tam jest przyczyna ciśnienia w układzie chłodzenia. Głowica sprężarki jest chłodzona cieczą .
Jak mam udostępnić zrzut z CrystalDisc Info, jak dysk w ogóle nie jest wykrywalny przez system? W Bios go widać (toshiba pc p300 3tb HDWD130) ?! DMDE ver. spod DOS powinien go przeczytać ten dysk TOSHIBA HDWD130 UZS 3TB p.s Spróbuj podmienić kabel sygnałowy i zasilania tego dysku. Pod jaką płytę czy laptop był podłaczony? Był widziany w całości ? -...
Zrób kolego test przelewowy - sprawdź ile wróci paliwa z powrotu w głowicy.
Sprawdź za filtrem paliwa czy połączenie przewodu paliwowego nie jest uszkodzone - puszcza. Są bombelki w odstojniku pompki ręcznej plus sprawdź uszczelkę w niej i filterek, ogólnie zawsze zaczynam od wymiany filtra z uszczelkami w separze przy tak niskim cisnieniu- dokrec srubke na pokrywie. Zaczął bym od doprowadzenia paliwa w niskim ukladzie do porządku...
Witam. Potrzebuję momentów dokręcania głowic MAN F2000 jak w tytule oraz kolejność cylindrów i ich ustawienia do regulacji. Z góry dziękuję.
Z silnikiem nie ma większych problemów. Słupek i głowica te same tylko 2 turbiny. Moduł i czujnik jakości to dwie inne części. No coś tam masz powymieniane
Masz rację, lecz Mercedes, DAF, MAN i inni też tego nie przewidywali, że kawitacja bloku powali im prognozy. Przewidują natomiast wymianę bloku, głowicy na nowe. Wyjmij z portfela kilkadziesiąt tysięcy, bo tak przewidział producent. DAF i MAN mają tuleje nadwymiarowe, w takich przypadkach opracowali procedurę naprawczą przez frezowanie gniazd bloku...
Jak czarny dym idzie po naduszeniu pedalu przyspieszenia i czas tego dymu jest do osiągnięcia pewnego zakresu obrotów silnika to na w 90 proce tych jedna klapka na agr uwalona od strony głowicy i tez powoduje brak mocy bo pod czas przyspieszenia wracają spaliny do silnika
za głowicą w rurze od chłodzenia egr dokładnie tam
Sprawdź wtryski i pompę wysokiego ciśnienia, generalnie układ paliwowy łącznie ze szczelnością głowicy. Da się zrobić i jeździć dalej. Dobry mechanik albo serwis.
Witam. Poszukuję momentów doręczenia śrub w Man TGL 8.220. Głowicy korbowodów, mostków, luzy zaworów, ustawianie rozrządu.
Jak dla mnie, to ten tłok tłucze w głowicę. Te pęknięcie nie idzie w osi sworznia przypadkiem?
Obydwa zawory 0.5 mm, kolejność standard: 153624. Panewki główne: 1krok- 170Nm, 2krok- 360Nm. Panewki korbowodowe: 260Nm, Głowica: 1.krok 150Nm 2.krok 90 stopni 3. krok 90 stopni Pompa: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Dodam jeszcze, że visko, chłodnica, pompa wody i termostaty są nowe. Rurki odpowietrzające głowicę też sprawdzone.
W twoim przypadku prawie na 99% to problem z zaworem przygotowania powietrza w Manie. Prawdopodobnie albo masz uszkodzony czujnik ciśnienia tego zaworu albo ciśnienie na nim jest różne od 8.5 Bara, jakie ten zawór powinien przygotować dla poprawnego sterowania naczepą. Najlepiej sprawdź manometrem ciśnienie na czerwonej głowicy wychodzącej z samochodu.
Jest to tv 14' pierwsze widzę taką firmę. A objaw jest taki iż głowica odjeżdża zawsze w górę od ustawionej ręcznie stacji wraz z tym zmienia się napięcie varicap o jakieś 0,3V w górę. Dzieje się to tylko po zapamiętaniu stacji, gdy się dostroi ręcznie i nie zapamiętuje to trzyma. Proszę o wskazówki pomocne w rozwiązaniu problemu
Witam ! Potrzebuję wyregulować luzy zaworowe w w/w wymienionym samochodzie - po wymianie uszczelki pod głowica w warsztacie chyba zbyt duże ustawili bo podczas przyspieszania bardzo je słychać. Jeśli ktoś dysponuje instrukcją jak to poprawnie zrobić (wartości luzów oraz kolejność) będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam !
Witam. Mam problem z MANem 18 410 ,2003r. Ma przedmuch pod głowicą. Głowice planowałem, uszczelki wymieniłem, głowice dociągnąłem 250Nm. Po przejechaniu 100km solo, wystąpił przedmuch pod głowicą. Teraz nie wiem, czy mogę jeszcze mocniej dokręcić głowice czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna tej usterki. Byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Witam, Mam problem z manem TGA jak w temacie, ostatnia naprawa; sprawdzenie głowic pod ciśnieniem, wymiana uszczelek nie przyniosła żadnego efektu, ubywa plynu ok. 5l na 300km. Widać, że płyn wydostaje się z okolic 2-3 głowica. Proszę o pomoc gdzie może być jeszcze przyczyna. Za pomoc z góry dziękuje.
Ma dwie turbiny i dwie chłodnice bo inżynierowie przeliczyli zapotrzebowanie na moc i chłodzenie, i będzie to najbardziej wydatnie dla tego pojazdu. Problem z korkiem,problem z zapowietrzeniem, z chlodnica powietrza doladowanego, pękła głowica ,blok,problem z uszczelka. Pompa wody uszkodzona?
Mam problem z manem tgx 2008r zimny kopci na biało niebiesko inie równo pracuje. Turbina sprawna, wtryski po naprawie, zawory wyregulowane, jak się rozgrzeje to jest ok ale czasami na ciepłym tez poddymia jak coś go strzeli. Czy coś może być ze sprężaniem ? Lub z głowicą ? Miał ktoś taki przypadek ?
Może przestraja się głowica (mioto czy mioko) akurat wczoraj swoją dostrajałem wykałaczką 20 min roboty ale to już 3 raz przez 7 lat .Daj na PW maila to ci fotę prześlę co kręciłem bo tu musiałbym kombinować z wielkością pliku.Jeśli to to co obstawiam to usterka już przerabiana na tym forum kilkukrotnie ps i oczywiście jak mamy tę samą głowicę bo ja...
wstaw pamięc 24C32. i daj inicjalizację ... patrz manual od 11AK28 (lub 11AK41) p.s spróbuj ten wsad
Nic Ci nie da strategia będziesz naprawiał to auto ąż dojdą kolejne problemy ..... tu trzeba kilka ważnych rzeczy przejrzeć i zmienić pewnie soft. Tu trzeba wymiany pierścieni ewentualnie regeneracji głowicy a nie czary mary w oprogramowaniu.Silnik spala olej ,jak ty chcesz to wyłączyć?
Ale tu nie ma komunikatora żebyś się nagrał i w wolnej chwili ktoś by odsluchal - może poproś właściciela żeby zostawił auto np na kilka dni abyście trafnie postawili diagnozę. Jeżeli nie może postawić auta na dłużej to : Niech jeźdZi do momentu odmowienia posuszenstwa lub odpuść sobie tą pracę. mogło być tak, że bardzo często pada w nich chłodnica...
I słusznie - 3 V (16 step)2-channel electronic volume control: http://elenota.iele.polsl.gliwice.pl/sea...
Jest tam głowica DGH 0F1 part numb. A7048899A. Pozdrawiam
Prawdo podobnie uszczelka pod głowicą!Tylko trzeba sprawdzić pod którą żeby nie robić kosztów .Pytanie , ten silnik ma zamontowany EGR?
Witam serdecznie przymierzam się do skręcenia silnika w MANie d2066 i mam prośbę czy podrzucił by ktoś momenty dokręceń lub całe dane serwisowe. Chodzi mi o panewki główne, panewki korbowodowe, głowica i panewki na wałku rozrządu to są takie najważniejsze dane które potrzebuję
I jeszcze jedno, może włączać się termiczne zabezpieczenie głowicy powodujące zakłócnie wydruku - sprawdź więc też głowicę. Zaponialem napisac ze glowica ma juz ok 4 lata, tzn ciagle ja uzupelniam tuszem. COs czuje ze to moze miec wplyw.
http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/se...
Witam, czy mógł bym dostać jakiś namiar na Pani mechanika? Mam dokładnie taki sam przypadek man tga 410 03r. Ubytki płynu około 7l. na 150 km, sprawdzony recyrkulator spalin, w chwili obecnej zrzucone głowice, szklanki, blok, głowica wszystko ok. Płyn nie ucieka na zewnątrz, a co jakiś czas z wydechu wydobywają się białe chmury pary wodnej.
Turbina na próbę odłączona, prowadnice i zawory dobre - głowica po reneracji, gładź ładna, żadnych progów na cylindrze, pierścienie wymienione na nowe. Auto mało używane, przebieg ok 100 000 km.
Zapala mi się błąd EDC DIAGNOZA 03776-01 jak jadę załadowany albo pod górę tylko na wysokich biegach jak samochód jest rozgrzany byłem w aso Man wymienili wtryski zawór DBV i zawór w głowicy utrzymujący cisnienie na powrocie. nie pomogło samochód sie rozgrzeje trochę obciożenia albo wzniesienia i błąd sie zapala jak jadę z pustą naczepą i np wyprzedzam...
Witam. Dzisiaj mój man tga D2066 comonn rail pod odpaleniu i lekkim dodaniu gazu zaczął dymić na biało i do tego przerywał tak jakby nie mógł przepalić paliwa. W spalinach nie czuć było płynu chłodniczego, paliwa również nie. Zobaczę co jutro będzie. Jeśli nic się nie zmieni to chyba zaczne od wtryskiwaczy a później ewentualnie głowica ale to dopiero...
Może to ci pmoże. nie należy załączać materiałów ogólnodostepnych w sieci - skasowano. Wystarczy link http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/se...
Sprawdź jeżeli po krotkiej pracy wyrzuci dość mocno wodę może być peknieta glowica.
Witam, dziś podłączyłem auto aby sprawdzić błędy, za pierwszym razem udało mi się połączyć bez problemu i usunąć błędy po jeździe testowej z podłączonym kompem wybrałem kategorie silnik i juz komp nie wykrył głowicy, a delphi miał kolor czerwony. Wyciągnąłem i ponownie włożyłem złącze obd a głowica tylko zaświeciła na ułamek sekundy, podłączyłem do...
welle przepadek który opisujesz to częsty problem w silnikach D2876 - nie wiem czemu ale zazwyczaj sa na common railu. Przyczyna jest pęknięta głowica miedzy kanałem wodnym a kanałem wydechowym zaraz za zaworem. Ściągniesz kolektor wydechowy i widać jak woda cieknie zazwyczaj 5 i 6 cylinder. Najlepiej daj do sprawdzenia 5 i 6 głowice, reszty na razie...
okazało się że zawór 2 układu pomimo wskazywania odpowiednich parametrów był uszkodzony. A z dudnieniem w rurę okazało się że podczas regulacji zaworu jeden jest zupełnie luźny... po podpieciu i sprawdzeniu został wciśnięty i nie powrócił. Zdemontowano głowicę wymieniono zawór wydechowy i chodzi teraz jak powinien. Dzieki za podpowiedź pozdrawiam
Bardzo proszę kolegów o podanie sił dokręcania śrub głowicy oraz układu wtryskowego. Z góry dziękuję za pomoc.
Przydało by się sprawdzić głowicę w środku ewentualnie jeśli jest to radio po akcji code to wsad. Stawiam na to pierwsze.
Witam. Śruba dociskająca kołnierz wtryskiwacza M8X45 pierwsze dokręcenie 10Nm,ostateczne dokręcenie 30Nm. Śruba dociskowa M 22X1,5 (dociskająca kruciec paliwowy w głowicy),pierwsze dokręcenie 10 Nm ,ostateczne dokręcenie 55 Nm.Przewód wysoko ciśnieniowy ( pierwsze zastosowanie), pierwsze dokr. 10 Nm, ostateczne dokr. 60 stopni.Przewód wysoko ciśnieniowy...
Koledzy , czy ktoś może wie jakie są momenty dokręcania korbowodów i głowicy w silniku D0834? .
Odpływem z szyny leci bardzo dużo paliwa. Z wtrysków nie wiem zbytnio jak sprawdzić (wykręciłem krucieć z głowicy w miejscu 6 garu i leci małym strumykiem) EDC wtyczki są jak nowe bo odkręcałem go jak zmieniałem wtryski.
Cześć piszesz ze' Zmieniono EGR klapy zostały twoje, jeżeli jest zużycie płynu chłodniczego jak piszesz ubywa to albo EGR - jest regenerowany nowy - możesz sprawdzić czy ma mokry nalot. Jeżeli nie : chłodnica na dole, jeżeli tu i tu sucho głowica - uszczelka. Klapy mogły ulec uszkodzeniu, można skalibrować sprawdzić przepływomierz, na końcu jeżeli nic...
Niekoniecznie. Taka przeróbka była w latach 90 zaprezentowana w którymś z numerów Auto. Przerobiono małego Leylanda. Szybciej to robisz niż wymiana silnika. I dopasowanie elementów. Masz gotowe elementy i działasz. W Auto Technika Motoryzacyjna z przełomu lat '80 i '90 był artykuł dotyczący silników MAN zasilanych metanolem do napędu autobusów miejskich....
https://obrazki.elektroda.pl/9028350800_... Jakiś czas temu jak wiadomo doszło do wprowadzenia DVB-T2, więc kupiłem nowy tuner. Pozostał mi jednak dotychczas używany tuner Manta DVB-T02. Postanowiłem więc go rozkręcić i zobaczyć, co dzieje się w konsoli UART. Fotografie tunera wraz z oryginalnym pilotem: https://obrazki.elektroda.pl/9028350800_...
Ciężko, odpisać nie widząc wszystkich parametrów, wszystkie błędy oczywiście mówią o problemie zasilania małe ciśnienie i różnicy ciśnień wg mnie sprawdził bym ile paliwka wyleje się z głowicy- próba wtryskiwaczy i pompę paliwa - jeżeli faktycznie nie ma problemu z nieszczelnością.
Witam. Ma ktoś może momenty dokręcania głowicy,korbowodów,mostki główne, koło zamachowe itd. oraz luzy zaworowe dla silnika MAN TGL 210 4CYLINDRY
Nie potrzebujesz żadnych specjalnych narzędzi do ściągnięcia głowicy. Do tuleji mamy ściągacz, Glowice już odkrecona zdejmuje za pomocą widlaka - zakładam oczko z tyłu aby ja podnieść. Ogólnie bardzo prosta robota rzekłbym dziecinna - ustawienie. Głowice dociagasz ze schematu który dostaniesz do nowej uszczelki. Klucz dynamometryczny mocny i do niego...
ciekawe przydławiony zawór zamula ale termostat skręcony nie - jak to możliwe? Głowica, raz zamknie, a raz otworzy. I tak kilka, kilkanaście razy w ciągu doby. Zawór powrotny natomiast, zawsze jest ustawiony na jakiś minimalny przepływ, a do tego jest na dole. Jak wiadomo, brudy zawsze spadają na dół, a co za tym idzie, systematycznie zapychają przepływ.
Sądzę, że najlepiej będzie zacząć od początku czyli od wymiany pompy wody skoro jest uszkodzona. Skontroluj też przy okazji wszystkie zaślepki w bloku silnika i w głowicy. Potem przepłucz układ chłodzenia, zalej "antyfreeze" i zobacz co się będzie dalej działo.
Prawie wszystko w silniku można sprawdzić przez testy wykonane komputerem diagnostycznym, To przebieranie to coś np z głowicą krzywy upalony zawor, klapa lub cylinder hamulca górskiego - jak słaby, egr - odłączyć na próbę - jak ma ta wersja. Masz 2 czujniki doładowania tez bym je podmienil.
witam Panowie a czy ktoś sprawdzał uszczelnienia cewek?Kolega man 11 wspomina o wymianie uszczelnień pompek ale czy w ten skład wchodzą tak że uszczelnienia cewek?Czy tylko oringi obsady wtrysku w głowicy?
Koledzy mam pytanie wymieniacie kompletną sprężarkę? czy warto pokusić się o wymianę samej głowicy sprężarki kompresora ? Zawsze wymieniałem całość ale w manie jest dostępna sama głowiczką. Regeneracja i zestawy naprawcze odpadają bo zawsze miałem z nimi problem. Dzięki !
Mam kłopot. Głowica chyba nie działa. Najpierw pojawiły sie zakłócenia typu śnieżenie, brak fonii oraz gubiła pal dk. Po poruszaniu gniazdem wracało wszystko do normy ale po jakimś czasie i to przestało pomagać. Rozebrałem tv i dokładnie obejrzałem. Znalazłem pęknięty lut na jednym z pinów, przelutowałem, ale problem nie zniknął, więc dostałem sie do...
Nawet jeśli głowica okaże się nieszczelna, to warto przy tej okazji wymienić oringi. To częsta przypadłość w tych silnikach. Więcej roboty, niewielki dodatkowy koszt. Jak napisał poprzednik, trzeba przyjrzeć się powierzchni uszczelniania górnego oringu, bo bloki w tym miejscu miewają wżery (kawitacja) i wymiana oringa nie zawsze wystarczy. To się wtedy...
Ciężarówka wydmuchiwała olej przez turbosprężarkę i było wysokie ciśnienie przez korek oleju. Po otwarciu silnika znaleźliśmy pęknięty segment. Tłok wyglądał normalnie, więc wymieniliśmy wszystkie segmenty, tuleję tłoka i łożyska bielące. Przetestowaliśmy głowicę, ale hydro test wypadł dobrze, więc wymieniliśmy tylko zawory. Po zakończeniu naprawy silnika...
Mam dysk 2 partycje PRIMARY C: (8GB) i D: (32GB). Spodobał mi się Paragon Hard Disk Manager 2009, ponieważ ma ładny GUI i jeden program do zarządzania i tworzenia kopi partycji. Uruchomiłem go z utworzonej BootCD a właściwie z Advanced Recovery CD 2009 w WinPE, zrobiłem Backup Capsule (ukryta partycja) i ustawiłem aby komputer uruchamiał się z możliwością...
transit głowica głowica schemat głowica głowica głowica głowica stacja
sg3525 zamiennik mercedes rozrusznika komunikat mercedes klasa
egzamin zawodowy technik informatyk egzamin zawodowy technik informatyk
Volkswagen Golf 6 Plus 2012 - Błąd Poduszki Powietrznej Tylnej Lewej Unitra M 532 SD – przeróbka wskaźników VU do pracy podczas odtwarzania kaset