Tam nie ma żadnej masy z alternatora. Z akumulatora masz 2 grube czarne przewody zakończone oczkiem M8. Jeden to + na rozrusznik, drugi masa, nie zamień ich miejscami bo jest to możliwe.
Masa akumulatora, masa alternatora i sprawdzenie ładowania na krzyż + - alternator akumulator.
alternator oraz minus aku powinny mieć polaczenie- zrób sztuczną mase do aku do karaoserii oraz masa alternatora do karoserii coś mi się wydaje ze to problem masy
Do żółtego i do masy,lub bardziej fachowo,na alternatorze od + wyściowego(grubszy przewód) do masy alternatora.
1V spadku napiecia pod obciążeniem miedzy alternatorem a akumulatorem to nie może tak być. Przewód od akumulatora plusowy do alternatora pewnie idzie po drodze na rozrusznik do sprawdzenia cala droga. Tak samo masa alternatora rozrusznika.
D+ :arrow: R DF :arrow: M Kontrolka chyba raczej powinna być podlączona pomiędzy D+ a 15/54 ,bo D- to jest masa
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
Odczytaj błędy czymś pod Forda w stylu Forscan. P0275 to chyba wtrysk. Ale jeżeli są takie cuda jak piszesz, to może być problem z zasilaniem na aucie (masą), alternatorem, akumulatorem lub sterownikiem.
A jaką masz biegunowość instalacji ciągnika,+,czy - na "masie"?
Raczej przewody łączące alternator z akumulatorem, masa alternatora z ujemnym biegunem akumulatora, sam alternator. Za mało pomiarów by coś orzec. Zrób chociaż pomiary spadków napięć.
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
To nie ma bata spadek musi być gdzieś pomiędzy diodami a śrubą wyjściową. Lub masa alternatora. Zresztą możesz pomierzyć bezpośrednio na płytce diodowej jak jesteś zręczny.
Sprawdź połączenia plusy i masy akumulatora alternatora
Posprawdzać zasilana i masy alternatora i sprawdzić go na stole a napewno się wyjaśni przyczyna. Dodano po 3 Posprawdzać masy i zasilania alternatora w aucie a alternator sprawdzić na stole i napewno się wszystko wyjaśni.
Dałeś ciała z wymianą szczotkotrzymacza , dwie śruby które go trzymają, ale jedna ma grzybek izolacyjny i ma ona trafić w swoje miejsce A kontrolka ładowania się świeci czy nie? Bo równie dobrze problem może być z masa alternatora, jest on na simerblokach i tym samym skutecznie odizolowany, ma swoją masę za pomocą przewodu.
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
filtr na alternator to nic innego jak specjalny kondensator, mocujesie go do masy alternatora a kabel zakończony konektorem oczkowym podłączasz do + przy alternatorze, z resztą powinien być manual dołączony. Są też do kupienia filtry przeciwzalłuceniowe do kabli sygnałowych, ale nie znam ich skuteczości działania. pzdr
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
Sprawdź przewody na alternatorze i masę przy głowicy nad alternatorem.
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Posprawdzaj wszystkie przewody pod maską czy nie jest żaden urwany. Ja ostatnio miałem przypadek z oberwanym przewodem od masy alternatora, auto odpaliło ale nie było ładowania i zaraz zgasło. Kontrolek po zapłonie również nie było. Poczyść połączenia i nasmaruj wazeliną techniczną dla zabezpieczenia.
? Napięcie po kluczyku. E masa
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
w oplach najlepiej dorobić dodatkową masę do alternatora ta fabryczna często szwankuje.
Wygląda mi to na śrubę do przykręcenia dodatkowej masy na alternatorze :)
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Wpinasz kontrolkę w jeden pin. Czy tylko ? Na schemacie masz diodę szeregowo z kontrolka do pin ,,L" . Pin ,,S" podłączony jest do klemy + akumulatora Uwzglednia to spadki napiecia na przewodzie alternator - akumulator i silnik (masa) klema (-).
Na początek sprawdź pasek połaczenia elektryczne śruby o raz przeczyść masę alternatora. No i szczotki do sprawdzenia.
sprawdz przewod masy obok alternatora bywa ze sie przerywa
Prozaiczne sprawy sprawdzone? Spadki napięcia pomiędzy słupkiem akumulatora a zaciskiem plusowym alternatora, oraz masa, tak samo, słupek - alternator.
Zrób swoją masę. 25mm2 będzie aż za dosyć.
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Sprawdz główne bezpieczniki
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Sprawdź ładowanie na wyjściu z alternatora i na klemach akumulatora, sprawdź połączenia czy nie są skorodowane lub w jakiś sposób zabrudzone, czyli na klemach akumulatora, główny prąd na alternatorze, masa na silniku i na alternatorze.
Bardzo ważne są obydwie masy ponieważ podłączając tylko minus akumulatora z obudowa alternatora ( np. śruba łącząca alternator z silnikiem) pomijasz karoserię , a z niej masz przeciez brany minus na wzmaka. Myślę , że u Ciebie problem jest z masą pomiędzy alternatorem ( silnikiem ) , a karoserią.
A masa na alternatorze jest dobra.sprawdzałes napięcie na alternatorze sprawdzałes względem masy na alternatorze.samochodzie czy akumulatorze?
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Chociaż mierzysz to po amerykańsku to ewidentnie widać straty na instalacji, tylko nie wiem skąd masz taką różnicę na masie skoro twierdzisz że pociągnąłeś dodatkową masę pomiędzy alternatorem a akumulatorem.P
Ważne jest to że w 360 sterowanie jest masą, bo wzbudzenie ma połaczenie wew w prądnicy z plusem. A w 330 jest połaczenie wzbudzenia też z + tylko że na masie jest plus. To tak jak w alternatorach sterowanych masa oraz plusem.
krótko: ładowanie jest czy nie?
Przewód cieńki niebieski próbówką do masy przy alternatorze powinna sie zaświecić kontrolka. Na włączonym zapłonie. Jak jest a alternator nie ładuje trzeba go naprawić , jak kontrolki nie ma leć po przewodzie , pewnie ugnił po drodze (taka uroda tych aut).
Przecież stare ople tak miały zrobione ogrzewanie tylnej szyby, przekaźnik wpięty cewką pomiędzy D+ alternatora i masę przez wyłącznik, jak alternator nie zaczął ładować, to ogrzewanie się nie właczyło
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Nie którzy koledzy tu trochę się chyba za bardzo rozpędzili. Silnik zatarty owszem ale 9V na zaciskach akumulatora to stanowczo za mało więc i oczyszczanie klem czy kontaktów masy z alternatorem też w tym wypadku na nie wiele się przyda.
Proponuję dodać drugą masę między alternatorem , a nadwoziem , a nawet na (- ) akumulatora . Kabel zamocowany do korpusu alternatora i klemy (-) .Pozdrawiam P.S. Dobrze byłoby też ruszyć nakrętki na kablu (+)na alternatorze , oraz na bezpieczniku bodajże 110A na akumulatorze .
Podmień aku jak masz możliwość .Takie objawy to najcześciej coś z masą lub ładowaniem (alternator) lub właśnie akumulator (od uderzenia)
częst pomaga dodatkowa masa do korpusu alternatora . Szczotki masz razem z regulatorem napięcia -tam gdzie wchodzi kostka .Pozdrawiam
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Witam. Jeżeli masa alternatora=masa silnika, to uszkodzony jest regulator albo wirnik. Sprawdź najpierw masę alternatora. Pozdrawiam.
Czyli mam od razu poprowadzić przewód plusowy od akumulatora do plusa alternatora.I przewód minusowy od akumulatora do masy alternatora. Prowadź sobie ,kolega wyżej ci pomoże.
Zobacz czy wyłącznik masy nie jest od tylu skorodowany, często miałem uszkodzony alternator wymiana pomagala, zobacz czy z tyłu alternatora nie jest luźny przewod elektryczny, sprawdź połączenie na rozruszniku, ta śrubę która przykrecamy od dołu na imbus. Sprawdź masy, alternator sprawdzony 24.5 V.? To napięcie z akumulatorów
Będzie działał tylko gorzej bedzie się chłodził Zwróć uwagę czy masz ninus na masę
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
Kolego masz urwaną masę pomiędzy silnikiem a karoserią ,nie zapalaj bo spalisz sterownik wtrysku. Masa jest koło alternatora.
W żaróweczce, w instalacji.... Dotknij przewód D+ czyli ten od kontrolki przy alternatorze do masy i sprawdź czy się zaśweieca.
Żarówka ma podawać napięcie do regulatora po włączeniu kluczyka. Jak to nowy alternator, to go wymień. Szkoda się męczyć z bublem, bo tam będą jeszcze jakieś niespodzianki. Bardzo dobrze, że sprawdziłeś świecenie kontrolki. Upewniam się, że podłączyłeś kabel kontrolki do masy zamiast do regulatora? W takim połączeniu po wciśnięciu kluczyka kontrolka...
Numer 3 sterowanie rozrusznika , do zacisku 2- żadna masa, nic nie podłączone dodatkowo.
Б-B, Д-D ,C-masa, Ш- wzb.
Napięcie mierzysz na alternatorze - czyli plus na wyjście alternatora. A gdzie masz podpięty minus - na akumulatorze czy na korpusie alternatora. Czasami trzeba poprawić połączenia masy miedzy silnikiem a karoserią. Miałem tak w Nissanie. Minus na korpusie alternatora pokazywało 12,8V, minus na akumulatorze - pokazywało 14,0. Poprawienie styków taśm...
Gdyby podłaczył alternator na instalacji z plusem na masę to tylko dym by poszedł z prostownika.I po alternatorze. Były pradnice z minusem na masie.
Odkręć i oczyść wszystkie masy potem martw się alternatorem.
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Kolego, czytaj dokładnie Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora. Owszem pali się. : Winny zatem jest alternator.
Witam! Nie będzie jakiś problemów przy wspólnej masie z dwóch alternatorów? Chodzi mi o zakłócenia itp. Wszystkie odbiorniki będą podłączone pod osobny altek i aku. Dzięki i pozdrawiam.
Rozrusznik nie ma zabezpieczenia. Bezpiecznik alternatora był w golfikach na akumulatorze, w passatach go nie ma. Zobacz najpierw jakie masz napięcie na akumulatorze oraz na wyjściu alternatora w stosunku do masy na alternatorze. Mechanicy często po wymianie sprzęgła zapominają czegoś dopiąć lub dokręcić jakąś masę, to już standard.
Z tego co sie orientuje byly wersje z alternatorem i z (+) na masie tak ze nie do konca pewne ze musi byc minus to zalezy od wersji alternatora bo dla rozrusznika jest wszystko jedno czy bedzie plus czy minus na masie.
Masy sprawdzone kabel alternator też zmian brak
Poza tym co (at)jacekcz pisze, na twoim schemacie nie ma silników. Masy połącz, tzn alternatora i minus "lewego" aku i ewentualnie kosiarki, a od + daj lampkę tam gdzie na aukcji jest opisane "lamp". Bezpiecznik możesz dać w szeregu pomiędzy akumulatory.
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Na poczatek skup sie na masach i zasilaniach , alternator jest sprawny ? sprawdziles napiecie akumulatora ? tylko sie dzieje na wentylatorach od chlodnicy czy moze probowales obciazyc uklad swiatlami i innymi odbiornikami dzialo sie to samo?
Czy przykręciliście kable masy do głowicy (nad alternatorem) ? i czy aparat w ogóle się obraca ?
Rozrusznik i oświetlenie z pierwszego aku od strony masy. 24V konieczne do działania reszty. Alternator sprawny?
Tak tylko bez podłączenia do M regulatora,bo to jest dodatkowa masa alternator regulator.
Przecież ci pisałem jak podpiąć, a że iskrzy to normalne, w końcu wirnik pobiera prąd. Na początku nie kombinuj nic z kontrolką i sprawdź czy ładuje. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Poczytaj ten temat.
Zobacz połączenia grubych przewodów od akumulatora i rozrusznika i alternatora,zobacz masę
Przecież na fotce widać wyraźnie skorodowane połączenia masowe alternatora. Dobrze wyczyść to połączenie na regulatorze i alternatorze, sprawdź ile wynosi ładowanie na wyjściu (na śrubie 8 alternatora w stosunku do masy na alternatorze). Niestety to już zabytek i ma choroby geriatryczne.
Również obstawiam alternator, ale warto też sprawdzić masę na skrzyni biegów, bo ją zjada nawet szybciej niż w Toyotach.
Jak dotkniesz tym kablem od kontrolki (brązowym) do masy (po odłączeniu od alternatora) i włączeniu kluczyka ma świecić. Ogólnie ma świecić przed odpaleniem a po odpaleniu gasnąć.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora+B a masą alternatora na samochodzie. Jeśli jest ok szukaj zaśniedziałych lub uszkodzonych punktów masowych karoseria, rama, silnik, skrzynia bezpieczników. Najlepiej sprawdzać czy nie odstawia się napięcie między tymi punktami masy.
Przecież masz opisane. Regulator od lewej - dwa przewody z alternatora, masa, plus. Jeśli to sama cewka, to potrzebujesz jeszcze moduł zapłonowy. Inaczej się nie da. Opisy powinieneś znaleźć na forum lub na stronie motelek.net
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
wymieniony regulator na trochę inny, różni się masa do alternatora Prawdopodobnie to "trochę inny" jest tego przyczyną.
Pierwszy pomiar masa alternatora - B+ (wyj. na aku) drugi pomiar masa alternatora - D+ (wyj. na kontrolkę)
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
alternator suzuki alternator dymiący alternator alternator lublin
dodatkowa pompa paliwa peugeot radzieckie schematy wyświetlacz kamery cofania
samsung wf70f5e0w2w samsung wf70f5e0w2w
Piec gazowy ciągle zapala się i gaśnie - przyczyny Laptop wyłącza się po odłączeniu ładowarki - bateria dobra