Naprawić instalację do alternatora.
Panowie, skończcie pisać bzdury, auto ma pół roku, alternator ma nieco bardziej złożone sterowanie niż Polonez. Polecam wizytę w innym serwisie, gdzie zechce się panom ogarnąć problem. Pierwsza sprawa, to jaki pobór prądu ma Webasto?
Daj ten od mastera. Najtaniej bedzie.
Sygnał nie idzie z alternatora.
Kontrolka się zapali jeśli napięcie dla komputera spadnie. Na klemach nie masz napięcia czy jak?
Jaka nośna ? Jeśli alternator pracuje w trybie slave to nie wysyła nic do czasu gdy dostanie odpowiednie zapytanie z urządzenia master .
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Witam ,łożysko wciskane było na prasie . Myślę że to wina jakości łożyska . Próbowałem kupić w serwisie Renault ale występuje tylko cały altek . Nie wiedzą jakiej firmy montują na pierwszy montaż . Szkoda że nie mam starego oryginalnego kupił bym tej samej firmy.
Adolf popełniłeś błąd kupując ten zestaw, możesz to naprawić podłącząjąc bezpośrednio pod alternator. W masterach zawsze montuje dzienne załączane napięciem stacyjki w lewym nadkolu jest skrzynka bezpiecznikowa tam wystarczy się podpiąć i bez problemu wszystko działa , a gratis masz odprowadzane do domu światłąmi dziennymi w nocy bo przekaźnik systemowy...
pomoże ktoś w rozwiązaniu tego problemu rozrusznik alternator sprawdzony
Witam,panowie czego to może być odgłos? Stukot pojawia się przy około 1500 obrotów i występuje tylko pod obciążeniem,na jałowym pracuje normalnie Master 2016 2.3 Biturbo Ciężko sprawdzić skąd dokładnie stuka,ale wydaje mi się że od strony alternatora
Nie ma skoków napięcia? Lampa sztywna w srodku? Alternator i drżenie lampy najczęściej przyczynia się do awarii. Często pomaga montaż żarówek typowo do motocykli.
Po wymianie alternatora problem ustał
Spider Co to jest "DIUT"??? Poza tym w jakim języku ty piszesz? Master skąd jesteś?
kontrolka lekko żarzyła jak jechało się wieczorem Przy słabym aku dzieją się takie czary mary (duża rezystancja wewnętrzna powoduje tętnienia napięcia z częstotliwością ładowania przez alternator)
Nie mam pewności ale chyba z alternatora.
Alternator do regeneracji :cry:
https://www.mouser.com/catalog/specsheet... strony 23 zaczyna się protokół transmisji. Na alledrogo. "TESTER ALTERNATORÓW 12/24V MAGNETI MARELLI MASTER ALT 2" https://obrazki.elektroda.pl/4486260600_...
Panowie, mam problem z informacją o ładowaniu akumulatora, Master 3, 2.3, 2015r. alternator Valeo. Diagnostyka CLIP. Bez start/stop. Po zapłonie we wszystkich kalkulatorach CLIP widzi napięcie ok, 12,4V tylko w UPC 15,95V (czasem 6,50V) Obciążenie alternatora 99,22%. Miernik na akumulatorze pokazuje 12,40V. Po odpaleniu auta zapala się błąd ładowania...
Alternator na początku daje 14,4 a po jakimś czasie spada poniżej 14
Tylko alternator nie naladuje dwóch 110ah na raz :/
Dziwne bo już 3 w tym tygodniu miałem. I tak podpowiem że do Mastera 2,5 dci G9U podchodzi alternator z laguny 1,9 DCI i jest dostępniejszy i tańszy o wiele. Te same parametry.
Szukam rozwiązania problemu podłączenia się pod kontrolkę ładowania akumulatora w Renault Master 2.5 150KM 2009r. Może ktoś wie gdzie łatwo można się wpiąć między kontrolkę ładowania a alternator w miarę bez inwazyjnie (może pod któryś bezpiecznik, albo gdzieś w pobliżu).
alternator też sprawdzony ma ktoś jakiś pomysł
Pytanie czy w ogóle wchodzi do sterownika... Odpinając poprzedni alternator nie za pisałeś kolorów przewodów?
Szczotki występują razem z modułem, koszt około 200zł (Renault Master) . Trzeba rozbierać cały alternator . Pewnego razu kolega pożyczał prądu innemu kierowcy i spalił uzwojenie, zabezpieczenie nie zadziałało. Powiedzmy że auto stoi 12h bez odpalania ,jest mróz tak jak dzisiaj –10. Odpalam silnik ładowane są dwa akumulatory + światła +podgrzewane...
Sygnał LIN to przewód sterujący alternatorem, leci z alternatora do modułu USM pod maską, wskaźniki sygnał o ładowaniu dostają cyfrowo w sieci CAN. Sprawdź dokładnie ten przewód między altkiem a USM
Daj nowy kabel bokiem z alternatora do upc ten cienki. ten lin łapie jakies zakocenia w wiazce silnikowej.
Witam mam problem z ładowaniem w Renault Master 2.3 od razu po odpaleniu wywala błąd od ładowania i gdy chodzi sobie na wolnych obrotach faktycznie nie jest ładowany lecz po dodaniu gazu zaczyna się ładować ale błąd dalej nie znika. Został sprawdzony alternator, akumulator(wymieniliśmy na nowe) oraz została sprawdzona cała wiązka.
Na wtyczce alt widzę LIN ( idą pakiety z ECM. Po odpięciu wtyczki z ECM - wszystko znika). Po odłączeniu przewodu LIN , po stronie alternatora jest 12V czyli sama nośna. Z tego co mi się wydaje , tylko master w sieci LIN będzie słał pakiety , slave nie wyśle nic (poza stałym 12v) dopóki nie zostanie pobudzony. Chyba że się mylę. W BSI mam ustawione...
Wygląda na to że to czerwono białe to elektroniczna ładowarka akumulatorów 24V. Większe niebieskie pudełko to izolator akumulatora prawdopodobnie ze sterowaniem - stosuje się to np. w camperach gdy mamy jeden alternator i dwa akumulatory master/ slave. To mniejsze niebieskie pudełko to też izolator akumulatora tylko że diodowy. A gdzie reszta instalacji?...
Cześć ,, autko stało pod chmurką 7-8 tygodni i dzisaj po uruchomieniu silnika swieci się kontrola "STOP "i "akumulator". auto odpala i akumulator sprawny ( 2 lata).. Przejechałem 20-25 km ale kontrolki nie znikły a po ponownym uruchomieniu nadal się świecą .. jak to usunąć bo jak sadze akumulator i alternator raczej sprawne Dzieki za podpowiedz W
Witam posiadaczy Mastera problem rozwiązany a tak naprawdę to wychodzi że go nie było brak wspomagania czy tempomatu itp Było spowodowane spadkiem napięcia akumulator ma już 3 lata i pewnie nie jest w najlepszej kondycji a my jadąc do Francji podłączyliśmy za dużo sprzętu czyli tableta i 3 telefony i system wyłączał po kolei najbardziej pobierające...
Złącze 30 PIN owe licznika - pin 23 sygnał VSS Złącze 15 PIN owe licznika - pin 4 sygnał obrotomierza dla wersji z sterownika Złącze 15 PIN owe licznika - pin 8 sygnał obrotomierza dla wersji z alternatora Tak przynajmniej podają schematy dla Mastera. Myślę że w movano powinno być to samo . Jeśli ten 2.5 DTI jest na CR to to jest to samo co renowskie...
Dokładnie lepiej się spytać niż targać altka za 50 bo jak jest roboty na 1,5 do 2 godzin to rzecz nieopłacalna. Godzina warsztatowa kosztuje a nikt za darmo nie będzie pracował. Oczywiście - są autka których w ogóle się nie biorę za demontaż alternatora czy rozrusznika (A-klasa, master, tranzit mk6 itd) tylko daję do mechanika. Jest przede wszystkim...
Nie do akumulatora ale do alternatora! Dodano po 1 3 plusy 2 minusy po kolorach.
Witam mam problem ze swoim masterem z 2007 roku silnik 2.5 dCi 120 koni mianowicie wyskakuje mi błąd o przeładowaniu ciśnienia w listwie i zapala się spirala i tryb awaryjny.podmienione zostało wszystko co możliwe. Czy ktoś się orientuje czy pompa z modelu euro 3 będzie latać w euro 4 czyli po 4 roku i czy na pracę mogą mieć wpływ dwa wtryskiwacze również...
W 1,9 dci jest montowany seryjnie na wężu tak więc moim zdaniem bez sensu robić od zera Ja osobiście kupiłem z mastera bo się trafił miałem montować do SC 1,1 mpi ale alternator tylko 70A obawiam się że nie wydoli
faktycznie jest sztywne kolko ale w miedzy czasie byl wymieniany alternator i tez ma sztywne sam niewiem wydaje mi sie ze powinno byc sprzegielko ale dwa alternatory i tak samo maja sztywne ten drogi uzywka z mastera
czyli możliwy brak czujnika chłodzenia? Gdzie on się znajduje, gdzieś przy alternatorze? Dodano po 7 Autko 2014 rok Renault Master III to wydaje mi się, że nie jest stare Dodano po 4 czyli możliwy brak czujnika chłodzenia? Gdzie on się znajduje, gdzieś przy termostacie? Dodano po 7 Autko 2014 rok Renault Master III to wydaje mi się, że nie jest stare...
W silnikach D prędkość obrotową wyznacza się sygnałem W z alternatora, sygnał ten jest również potrzebny komputerowi, możliwe zatem że wystarczy wpiąć nowe zegary i wszystko będzie działać.
Po włączeniu wycieraczek na byle jakiej pozycji zaczynają pracować na 2 biegu i nie można ich wyłączyć. Usmx pod maską podmieniony na inny, masy posprawdzane, uch widzi każdą pozycje wycieraczek na manetce. Sygnał położenia wycieraczek do usmx-a dociera. Co ciekawe jak padało, to wycieraczki pracowały prawidłowa przez jeden dzień. Dodatkowo na desce...
przepraszam za odkopanie tematu ale własnie kupiłem przyczepę kempingową i szukam własnie rozwiązania jak doładowywać dodatkowy aku głębokiego rozładowania - kwasówka z alternatora holownka ( benzyna). Czy ten przekaźnik do tego sie nada czy raczej celować w gotowe moduły za 250 pln ?
Istnieje szansa, że alternator zes..ł się ze szczęścia po zdjęciu klemy i podał napięcie które uszkodziło sterownik. Pasuje zdemontować wydech i postawić na pionowo, żeby zlać olej. Niegłupim pomysłem byłoby zdemontowanie interkulera albo najniżej położonego przewodu, żeby zlać ewentualny olej. Pasuje też połączyć się w końcu jakimś testerem. Wydech...
tak, znajomy po clipa reno, wtryski nie laja, turbina ok. ogolnie auto ma parametry pracy silnika dobre. zero bledow. przy -20 odpalilo za 1 od reki. mam nowy rozrusznik, alternator, 2 aku, auto cale nie zniszczone nie poobijane , ani jezdzic nim teraz i sprzedac go... Dodano po 4 jak ktoś zna jakiś typowy warsztat pod Renault Master to proszę o namiar...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... http://lmgtfy.com/?q=+RENAULT+-+Renault+... - pierwszy link. Jeśli nie cieknie z tego wężyka to pewnie wycieka przez otwór kontrolny pompy wody, płyn chłodniczy. Czyli puszcza uszczelnienie pompy od strony wody, Albo oleju...
Witam mam problem z masterem 2014r 2,3 a mianowicie wyświetla mi się usterka ładowania + cała choinka ( ESP, usterka wtrysku, usterka hamulców, ginie wspomaganie, światła itp) napięcie skacze od 11 do 14,5 zmieniony akumulator ,podmieniony alternator , masa sprawdzona i nadal problem Proszę o pomoc Dodano po 9 Podłożony był nowy moduł i nadal bez zmian
mam problem z masterem 3 Nie ma komunikacji z komputerem. Obd2 nie dziala, jest tylko zapłon, rozrusznik nie kreci. Wszystkie kable, sterowniki sprawdzone, napięcie wszedzie powyzej 12 Dodano po 4 Wprowadzenie Masz problem z Renault Master 3, który objawia się brakiem komunikacji z komputerem pokładowym (OBD2), brakiem reakcji rozrusznika oraz komunikatem...
Ktoś rozwiązał problem? Ja męczę się z tym samym problemem w Oplu Movano B. Podmieniłem już dodatkowy moduł sterujący nadwozia ale nic to nie dało. Z tego co wywnioskowałem to działające ciągle wycieraczki według mnie nie są problemem a skutkiem jakiejś innej awarii. W tym dodatkowym module nie widzi napięcia. https://obrazki.elektroda.pl/9363486300_...
Witam ponownie, Dzisiaj padł mi w trasie alternator i konieczna była wizyta na warsztacie. Przy okazji poprosiłem aby sprężarkę sprawdzili. Prąd wszystko dociera ale Nie załącza się elektromagnes w tym sprzęgle sprężarki no i trzeba wymienić sprzegielko. Ktoś orientuje się jak to wyglada cenowo?
W związku z kolejna awarią pompy paliwowej (upalone konektory itp, wlutowane kable i kleje). Coś to chyba źle naprawiasz . :cry: Nie wrócił do mnie żaden pojazd po wymianie pompy paliwa na NOWĄ i wtyczki na NOWĄ . :D A już tym bardziej NIE UWIERZĘ że ci upaliło przewody przylutowane bezpośrednio do złącza w pompie :?: :!: W poliftowych przeszli na...
Woltomierz nic nie wniesie, Nie wiadomo z jakim alternatorem mamy do czynienia. Ford był pionierem we wprowadzaniu regulacji napięcia i prądu, opracował swój własny system który został wyparty przez standard jednoprzewodowego K-Line
X9 ale jaki silnik? ma to znaczenie w master jest inaczej i quasar/leader tez. samo sprawdzenie statora nie jest trudne, multimetr cęgowy i parę przewodów. coś mi się tu nie zgadza, bez aqu silnik ci pracuje? czyli ładuje. przejedz się kawałek, zgaś i sprawdź napięcie na aqu, światła ok?
No widzisz kolego z tego wniosek że te auta i ich systemy są ułomne ja z kolei słyszałem że np. uszkodzony alternator może generować zakłócenia i dlatego wywala różne błędy mi jakiś czas temu wyskoczyło, że mam uszkodzony wyłącznik zderzeniowy -)) oczywiście był dobry Dodano po 3 Witam, audiolad a ile razy udało Ci się zatankować na przypadkowej stacji?...
Kolego wez pozadny manometr i sprawdz cis oleje w miejscu czujnika czyli pod alternatorem. Minimalne cis oleju jezeli nie zostanie osiagniete zaswiec sie alert . Wiec sprawdz jakie cis jest przy bieg jalowy min. 1,4 bar 3000obr. min 4,7 bar jezeli wykonasz ten pomiar to sie odezwij .pozdr.
Witam. Pacjent to Renault Master I z roku 94' silnik to 2,5 TURBO DIESEL o mocy 95 KM. Używam go jako lawety, lecz ze względu na to, ze ktoś zrobił platformę o szerokości ponad 2,5m nie mam możliwości wjechania nim do garażu i wszelkie prace wykonuje tylko w słoneczne dni. Na początku były 2 problemy z którymi już sobie poradziłem, ale nie wiem czy...
Witam mam problem z Masterem 2006 3.0 dCi 136km zd3 typ 202 bus nie ma mocy do czwartego biegu jeszcze jakoś przyspiesz ale od 5 w górę brak mocy sprawdzone: turbo,wtryski (dwa komplety jedne regenerowane (samochód jak zimny potrzebuje 10-20 s by reagował na gaz) drugie używane (sprawdzone ładnie się wkręca jak na zimnym tak na ciepłym) na obydwóch...
Witaj, regenerowałem alternatory i rozruszniki w każdym posiadanym przez siebie samochodzie, ale nie miałem okazji lutować szczotek w rozruszniku, tanie są zamienniki które jakościowo do oryginału nie wypadają najlepiej, z resztą szkoda wyrzucać rozrusznik w którym skończyły się szczotki. Nie mam zaufanego elektryka a to że mi da gwarancję na usługę...
Witam ponownie, kolego Błażej, sprawdziłem dziś jedną rzecz, i po tym chyba zupełnie z tobą się zgodzę, sprawdzałem w samochodzie stopień nagrzania się Alternatora, i muszę powiedzieć że Alternator mi w samochodzie osiąga tą samą temperaturę :) to najwyraźniej to jest normalne, w Poniedziałek zobaczymy czas pokaże :wink: potem opiszę co i jak, tylko...
Cześć wszystkim, Niestety, ja nie doszedłem końca z tym autem. Moja i ingerencja w silnik zaczęła się od głupoty bo ciekło mi spod pokrywy tak bardzo że olej zabijał alternator. Dodam tylko że przy wyjmowaniu wtrysków po raz pierwszy musialem rozebrać wtryskiwacz i użyć specjalnej prasy. Po wszystkich zabiegach i złożeniu okazalo sie ze to już nie ten...
a podłączyłeś ten gruby główny czerwony do +12? jeśli się nic nie dzieje to pewnie to jest jakoś załączane przez jakiś IGTB w tej zalanej części, jak bym to rozdłubał i na stałe zalutował tranzystory mocy lub wyprowadził ich bramki do sterowania ręcznego ps: taka nagrzewnica ciągnie STRASZNIE DUŻO prądu! na prawdę chcesz to podłączać? ja w Masterze...
Z posiadanej wiedzy w temacie (a jest nikła) wielkość akumulatora powinna być ciut większa lub równa sile alternatora w tym przypadku 70A - 70-5 Ah Stąd mam dysharmonie w sprzęcie Na stronach koreańskich widziałem identyczne regulatory napięcia o mocy 110A Valeo stąd zapytanie moje w jakich samochodach (marka,typ) są instalowane. Jestem w kropce. aku...
A kto powiedział że ładowanie do 16,2V trzeba prowadzić gdy aku podłączony w aucie... Mastertech pisał to w kontekście ładowania akumulatora przez samochód czyli przez alternator. Przecież nawet jak nie wyjmujesz aku to bez włączonego zapłonu niczego nie spali. To nie jest prawda, a przynajmniej nie do końca prawda. Ja kiedyś pod słaby akumulator (w...
Nie wiem już za co dalej się zabrać Postaraj się oddać samochód w ręce kogoś kto się zna na Renówkach. Porządna diagnostyka i kontrola instalacji . Dla kogoś kto pracuje z renówkami to 1 dzień roboty i masz samochód znowu sprawny. Ostatnimi masterek przysparza bardzo dużo problemów, wymienione mnóstwo częśći na nowe, alternator, rozrusznik, pompa wspomagania,...
Dzień Dobry Proszę o informację jak odbywa się ładowanie akumulatora w kosiarkach (traktorkach) Mastercut model.11/81 (13AB452D659 rok 99) silnik Brigs&stratton 11HP? Otóż, na forum znalazłem już informację, że nie ma tam regulatora jedynie dioda. Znalazłem też schemat (jak w załączniku)- dioda jest na czerwonym przewodzie wychodzącym "z silnika" A...
Witam, w akcie desperacji postanowiłem opisać swój problem na forum. Użytkuje Renault Mastera 2018 r w kurierce i mam taki problem że nie za każdym razem odpala samochód. Wymieniłem 2x rozrusznik, stacyjkę i auto było sprawdzane u elektryka, który nie stwierdził usterek w instalacji, masę posiada , akumulator sprawny naładowany, alternator ładuje powyżej...
Beznadziejny nawet oznaczenia pokopane zwyczajowo pisze się VDC, VAC itp. Polecam firmowane mierniki a nie anonimy. Pewnie chciałbyś też prąd bezpośrednio z alternatora zmierzyć a to prąd przemienny. Wydaj trochę więcej np na: METEX- ekstraklasa potrafią w warsztatach 10lat pracować (duży wybór modeli) Unit- kupiłem dobry,niedrogi, dokładny z bajerami...
Już prawie wszystko złożyłem nawet odpalałem, pracuje w porządku, tylko trochę intensywnie dymi na czarno niebiesko, ale tylko jak się przygazuje. Jeszcze wszystko wisiało w powietrzu, więc może musi się wszystko wypalić, spuszczany był płyn chłodniczy i próba bez chłodnicy, filtra powietrza, alternatora, intercoolera itp. Mam tylko dylemat gdzie wkręcić,...
Przecież to oczywista oczywistość że od Euro4 gro samochodów spełniających tą normę odłącza ładowanie gdy wykryje wciśnięte sprzęgło. Ma to zmniejszyć obciążenie i emisję gdy przy7spieszasz ale na początku działało to tylko na sygnał pedału sprzęgła. Ja bym zmierzył tętnienia, najlepiej oscyloskopem, jak na starym aku wzrastają to różne mierniki DC...
Ja osobiście kolego polecam Ducato. Jeździłem takim jak piszesz że jeździsz i nie narzekałem. Od 3 lat jeżdżę właśnie ducato z silnikiem 3.0 157 koni i powiem szczerze ze rewelacja. Komfort idealny, cichy, dobre wyposażenie za rozsądną cenę ( webasto, klima, elektryka, czujniki cofania, halogeny) a nawet mam założone z tyłu poduszki pneumatyczne sterowane...
Dla powątpiewających napiszę, że obecnie testuję takie fabryczne urządzonko na sobie, tzn na autach. Renault Master zimny silnik, nie kręci rozrusznik, podłączenie urządzenia naładowanego w 55%/, efekt- kręci, ale nie zapali, zbyt mała prędkość obrotowa. Wąskim gardłem są krokodylki, słaby, punktowy docisk. Ducato 2,3JTD nie kręci, podłączenie urządzenia,...
Czujnik obrotów biegu jałowego z reguły kontroluje żeby silnik chodził na granicy równomiernej pracy. Ponadto w razie włączenia jakiegoś obciazenia np. wentylator chłodnicy, od razu podnosi obroty żeby alternator wydolił. Hamowanie silnikiem ma sens pod warunkiem że nie jeździmy dwu-suwem ;-) np. renoult master 2.2HDI wyraźnie traci predkość po zdjęciu...
Może w twoim aucie nie ma fizycznego modułu tylko pewien obszar CEM został pod niego wydzielony. Czemu latasz po kanałach? nie łaczysz się przez UDS ? Łącze się przez UDS. Zresztą tak piszę w VCDS. Dodam taka ciekawostkę, może naprowadzi to na rozwiązanie problemu, bo już borykam się z nim spory czas. Pewien Rosjanin miał taki sam błąd w kanale silnika...
Witam, Nie będę zakładać nowego tematu, odgrzeje stary. Planuję zakupić elektryczną lodówkę turystyczną i ją stuningować. Mocy na pewno nie będzie mi brakować, mam pociągniętą instalację car audio (kabelki 33 mm2) i do niej zamierzam się podpiąć. Instalacja jest dodatkowo zabezpieczona poprzez rozdzielnik zasilania z bezpiecznikami coś takiego mniej...
W POM-ach robili to prosto i skutecznie: akumulator-matka.Coś pominąłem ? Pewnie z przewodami 50mm². Nigdy w życiu. Kable rozruchowe, tzw. lejce - linka góra 4mm² i do tego duużo plastikowej izolacji oraz byle jakie krokodyle blaszane. Byle jak uczepione do rozrusznika i byle gdzie do masy. Czasem pomogło, czasem nie. Kolega robił rozruchy do malucha,...
Witam wszystkich znawców BMW Pacjent to: BMW X5 e70 3.0sd M57 N2 210kW 286hp 2010r. Skrzynia biegów automatyczna ZF6HP Auto zgłaszało błąd 3szt świec żarowych - po sprawdzeniu świec okazał... Bezpośrednia odpowiedź Tak – sterownik świec żarowych (GSE) w BMW X5 E70 (M57 N2) jest chroniony DWOMA bezpiecznikami: 1. F172 - 100 A (linkowy „Mega-Fuse”) na...
Zamierzam zastosować 1Wire (http://pl.wikipedia.org/wiki/1-Wire): są to tylko 2 przewody zasilające: 0V i +5V. Po tych przewodach "idzie" także sygnał danych. Wszystko połączone równolegle do tej magistrali. W zasadzie, logicznie, to jest to tak samo jak w Twoim rozwiązaniu: 1 master i reszta slave. Każdy słyszy każdego (bo wszystkie elementy nasłuchują)...
Jak zabudujesz w środek sądzę że spokojnie i bez wystawiania antenki będzie działać. Przeszło i mi coś podobnego ostatnio przez myśl ale w sumie z innego powodu, przewód łączący zmieniarkę z radiem miałem dosyć gruby i skubaniec był mocno wrażliwy na mróz tzn jak teraz wyciągałem graty żeby modernizować to był sztywny jak patyk wymieniłem go na skrętkę...
Sprawa wygląda następująco: auto stalo okolo rok poniewaz rozleciala sie polos i do tego czasu nikt sie tym nie interesowal po odpaleniu okazalo sie ze lozyska w alternatorze sie zastaly (nie krecil sie i niszczyl pasek) po zakupieniu nowego i wstawieniu go na miejsce zamiast km/h pokazuja sie obroty silnika
Koledzy radio chodziło w masterze i nie raz było w trasie na Włochy. Tyle, że to disel a golf benzyna gaz. Co do tego buczenia to podłączałem dziś pod drugi akumulator (czyli poza instalacją auta) i zakłócenia są takie jak były. Przełożyłem antenę (Lemm MAGNUM AT71) do golfa i zakłócenia takie same. Przełożyłem radio (Alan 87) zakłócenia mniejsze ale...
Możesz mieć uszkodzone diody wzbudzenia. Tam siedzą 1N4004 / nie jestem do końca pewien.Ostatni , taki altek naprawiałem bardzo dawno. Poza tym, przy wyłączonym silniku podłącz amperomierz do akumulatora, tak jak wspomniał kolega Dr.master. W ten sposób można sprawdzić czy alternator nie ma przebicia na diodach prostowniczych.One i tak czasami dostają...
Sprawdź ładowanie i akumulator.Sprawdź połączenia aku i alternatora.Tyle i aż tyle.
Cześć, Jak w temacie, poszukuję schematu elektrycznego Renault Master3/Movano B rok 2021. Generalnie auto odpala i pracuje ale wyrzuca na deskę błąd "Usterka elektryczna, zagrożenie". Na początku było czuć swąd, potem ładowanie ~12,5V potem przez dłuższy czas 15,5V i finalnie ustabilizowało się na ~14V i tak jest od pewnego czasu ale błędy nadal są....
Witajcie fachowcy. Czy ktoś mógłby mi pomóc w naprawie sterownika rowerka treningowego Stair Master Stratus 3900RC? Mam problem polegający na tym, że rower zaczyna trening z tzw. "grubej rury", czyli opór max. Może napiszę od czego się zaczęło: Problem pojawił się od rozładowanego (zużytego) akumulatora 6V - wymieniłem na nowy i było o.k. przez jakieś...
Zapomnij.... Jednak chyba nie zapomnij bo wedlug tego co pisze kolega piachu1994 konto premium jednak da rade taniej. Dla mnie tuner powiedzial ze sam sobie zamontuje turbo w aucie a on wrzuca piggy back i chce za to 500 euro lub 200 euro tylko korekty w orginalnym ecu piachu1994 Dziekuje za wskazowki :-) Tuner z Dublina tez mowil 0.3 lub 0.4 bara...
Ha... odgrzebałeś mój temat sprzed 10 lat... Wiele się przez ten czas stało. Klimatyzację zrobiłem (inaczej ale o tym za chwilę) przejechałem autem kupę kilometrów po drogach i bezdrożach, zestarzałem się, sprzedałem samochód i wydaje mi się że wszystko jest bardzo odległą historią... Ale teraz do szczegółów - droga którą kroczysz, poniekąd za mną,...
Potrzebuję prosty układ, w którym będą 2 diody led - pierwsza zapali sie gdy alternator będzie pracował na 80% swojej mocy a druga przy 100% Dla alternatora 45A są to wartosci 38A oraz 43-45A. Tylko po co? Alternator jest tak skonstruowany że nie da się przeciążyć - pod warunkiem że jest sprawny i ma dobre chłodzenie.
Witam po dłuższym czasie:) Wykonałem regulator według takiego schematu, znalezionego [url=http://mastercircuits.blogspot.com/... Niestety paliły się dwie diody w mostku, ale patrząc teraz z perspektywy czasu to raczej musiały się palić skoro diody mają raptem prąd 1A :D. Można by zamiast tych użyć np.: P1000K,...
Czy aby ten bezpiecznik wystarczy TE CONNECTIVITY MINISMDC200F-2 - Bezpiecznik: polimerowy, PTC; 2A Bo chyba o tym kolega master_ms1234 mówi. on jest w/g opisu do max 8Vdc (no chyba że jest błąd w opisie), wiec jak znowu podepnie auto +24 V to zapewne znowu może strzelić. Ten co jest na zdjęciu X14 ma zakres 6-60 Vdc. Co sądzicie ?
Witam!posiadam tester alternatorów COM Master 2.16 ( magneti marelli) w urządzeniu jest uszkodzony wyświetlacz, który chcę wymienić, lecz nie mogę nigdzie znaleźć (sklepy internetowe) czegoś takiego na wyświetlaczu jest napis F6170A. 10 pin u dołu i na górnych rogach po 2 piny tak jak na foto. może ktoś by mi pomógł jak i gdzie czegoś takiego szukać,...
Czy ten akumulator w ogóle nadaje się do takich udarów prądowych ?EPS 120Ah ? Jak faktycznie są takie prądy to warto dodać ze 2 alternatory - 130 -160A Mastervolt ma takie w swojej ofercie z regulatorami (przyjaźnie się to montuje i prosto konfiguruje) i mają akumulatory ze swoim protokołem które dadzą znak do ładowania i są przystosowane do dużych...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Witam. Zacznę od początku, autko jak w temacie, tydzień temu przestał ładować ale nie że się kontrolka załączyła i nie ładuje tylko puki akumulator miał wystarczająco siły było OK a jak już był na wyczerpaniu (podczas jazdy) zapalały się kontrolki, zegary przestały działać i gasł, po odpaleniu na kablach znowu jechał jakiś czas (czasami się kontrolki...
Może więc nie jest ładowany ? Trzeba pojechać do innego warsztatu, żeby sprawdzić alternator, chyba że Kolega posiada i umie obsługiwać miernik to samodzielnie można sprawdzić napięcie na akumulatorze w spoczynku i podczas ładowania. Właśnie było sprawdzane ładowanie akumulatora i akumulator jest ładowany. Jeśli alternator by nie ładował to przypuszczam,...
PCM to jak napisał kolega master98 komputer sterujący i aby podejrzeć co faktycznie dzieje się z ładowaniem trzeba przeprowadzić diagnostykę komputerową.
Wiem. Na pewno może być przy użyciu prostownika mastervolt. Napisałem przecież że są stosowane takie rozwiązania na jachtach. W praktyce stosuje się bez przeszkód takie połączenia i z powodzeniem funkcjonują na jachtach motorowych zarówno w zestawach do zasilania urządzeń jak i zestawach startowych. W zestawach startowych (2 akumulatory równolegle i...
(at)mastertech przestań straszyć. To co jak mu się skończą szczotki w alternatorze lub rozruszniku to kto ma płacić za naprawę ? Sąd kieruje się literą prawa i własnym sumieniem i bardzo ale to bardzo rzadko zapadają wyroki gdzie sprzedający pokrywa koszta napraw, no chyba że w bardzo oczywistych przypadkach.
No to się kolega Krater kapeczkę rozpędził z tym mostkowaniem akumulatorów i to każdy z nich ma być z innego alternatora... ?? Może narysuj sobie ten jakże prosty schemat na kartce i zobaczysz co za herezje tu wypisujesz !! To dopiero nazywałaby się "instalacja elektroluminescencyjna" :) A kolega Bicz niech kupi sobie dobry wzmacniacz w klasie D i...
(at)mastertech chyba lepiej wie jak jeździsz. To oczywiście żarcik. Getz ma taki układ że skoro nie działa ładowanie to zapala się też lampka ręcznego/poziomu płynu. Sprawdź ładowanie. Zobacz jaki masz alternator i ile przewodów jest we wtyczce sterującej.
Mastertech Właśnie się zastanawiam czy to możliwe że przez to że plus od lampek był bliżej do alternatora jak do akumulatora ? Bo jak już wcześniej pisałem nie działało to tak jak powinno od samego początku bo świeciło cyklicznie 10 s prawidłowo by zgasnąć na 0,5 s i z początku myślałem że to wina przewodu z postojówki sprawdzanie przepalonej żarówki,...
alternator master alternator renault master alternator ładowanie renault master
mikrotik firewall filter sharp migające podświetlenie mozilla instalka
Wyważarka CEMB C68 - Kod błędu 12: Diagnoza i Rozwiązania Kalibracja wyważarki CEMB C68: krok po kroku