Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne. Aż tyle się tej mazi nie odkłada, żeby zapchać filtr oleju, filtr oleju czysty był zawsze. Masło robi się tylko...
1.8t masło w układzie. Panowie, mam wywaloną odmę, zastopioną oil catchtank, korek od oleju po odkręcaniu podskakuje tak jak powinien, a w całym układzie zbiera się mało z wodą. Czy jest jakaś inna możliwość niż UPG? Chłodnica oleju nad filtrem oleju może dawać takie objawy? To już drugi słupek, a masło się zbiera dalej.
Witam, Dziś dużo jeździłem samochodem ze znajomymi od punktu do punktu i odkryłem kilka mankamentów. Mój Seat Cordoba 6K2 1.4 MPI AKK z 2000 roku jeździ tylko na benzynie, gazu nie było i nie ma, a szkoda... Proszę o poważne odpowiedzi, choć to, co zaraz powiem, pewnie doprowadzi niejednego do śmiechu. Latając od lewej do prawej ze znajomymi, zatrzymaliśmy...
Panowie zrobiłem dzisiaj około 100 km i dodatkowo zostawiłem włączony silnik na około 20 - 30 min. Masełko powoli zaczęło znikać. korek oleju robił się ciemny. Świece ok sprężanie ok. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.:D:D
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Nic nie ubywa,nic nie przybywa.wszystko jest oki jeśli chodzi o płyn chłodniczy.Mysle że to norma bo w kazdym cienkim któremu zagłądam pod korek jest masełko.Dziękuje za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam!!!
A jaką ma barwę ? Olej czy kawa z mlekiem ? Korek wlewu oleju w pokrywie odkręć i zobacz co tam się wyrabia. Czy jest masło i ile go tam jest. Nadmiar oleju powinieneś upuścić tak do 3/4 stanu między min a max na bagnecie i obserwuj co się z nim dzieje. Jak będzie przybierał - niestety głowica do zdjęcia. A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia...
Odkręciłem korek oleju - jest masło, wydaje mi się, że od wody (samochód jeździ ostatnio w krótkich trasach, jest niedogrzany na pewno), poziom płynu chłodzącego jest OK. Olej 10w40 Mobil1, wymieniany 3 miesiące temu, poziom oleju OK. jest to zjawisko TYPOWE w silnikach VW. 1. Czy ktoś miał podobny problem? Wszyscy posiadacze aut rodziny VW jeżdżący...
Witam, sprawź czy masz tak zwane masło pod korkiem wlewu oleju. Jak jest to również poprzez rurkę odpowietrzenia dostaje się do gaźnika. Sprubój go przedmuchać otwierając korek wlewu oleju a zatykając powietrze dolotowe do filtra przegazuj, na rozgtzanym silniku. Jak to nie pomorze to szukaj dalej: sonda, czujnik temperatury.
Witam Mam problem ze swoim golfem 3 1.8 bez/gaz , mianowicie brak ogrzewania i wystepuje dosyc czesto ubytek płynu chłodzącego na 2 tygodnie litr płynu Wymieniłem już termostat , nagrzewnice , sprawdziłem pompe wody , odpowietrzałem kilka krotnie bo myslałe że gdzieś stworzył sie korek powietrzny , ale nadal nic tak słabo dmucha ciepłe powietrze przy...
Witam Pkt. 1, 3, 4, 6, 7 - odpada, ponieważ zauważyłbyś wyciekający płyn na zewnątrz. Rozumiem z Twojego opisu, że płyn nie wycieka na zewnątrz - nie zauważyłeś żadnych plam ? 2. Obsadach wtryskiwaczy - to jakaś ściema - może uciekać kompresja, ale nic związane z płynem 5. uszczelniaczu do oleju - nie wiem co masz dokładnie na myśli, ale odpada Jeżeli...
Witam! Zanim wymienisz olej to dokładnie sprawdź czy nie przyczepił się jakiś kamień między misą a obudową. Sprawdź jakie masz ciśnienie oleju.Przy wytopionej panewce ciśnienie na wolnych obrotach może spaść do zera. Gdybyś musiał zdjąć miskę olejową to zaopatrz się w uszczelki, pastę uszczelniającą. Po zdjęciu miski wystarczy poruszać każdy korbowód...
mi sie wydaję że mógł wywiercić dziurę bo być może miał uszkodzony korek przy zbiorniczku i nie uwalniał ciśnienia z układu. Kupię ten korek i zobaczę co będzie. A jeżeli będą węże twarde to pewnie uszczelka pod głowicą. Dzisiaj wyczyściłem z tego "masła" korek oleju, wlew i odme. Efekt tego jak narazie jest zadowalający, jest mniej wydzieliny ale nie...
To że dymi po tym jak się przyłoży do pieca to sią czasami zdarza jak jest niskiej jakości paliwo albo i też o tym że wtryski leją (ale to będzie także odczówalne przy dynamice jazdy). Ważne by dym nie byłe niebieski !!! bo to już sprowadza powoli samochód do remontu. W Audi 100 2.5TDI gwizd turbiny słychac jak jest zimny silnik i chłodno na polu wtedy...
jak odkręcisz korek wlewu oleju to też jest "masło" jeśli tak to, może to być nie szczelna uszczelka głowicy kopci z rury wydechowej na niebiesko ?
a jak odkręcasz korek od wlewu oleju jest na nim biały osad?... Na korku zbiera się tzw "masło", a nie osad. Dalej prawie masz rację, aczkolwiek nie widzę związku tego zjawiska z odpalaniem
Hej. Jakis czas temu kupilem Citroena Xsare Picasso w silnikiem 1.8. Dzisiaj cos mnie ruszylo i sprawdzilem poziom oleju. Niestety po wyjeciu bagnetu zauwazylem maslo na miarce i dodatkowo troche ubylo oleju. Odkrecilem korek a tam zero masla. Plynu w zbiorniczku chlodzacym nic nie ubylo. Na tym oleju mam przejechane 9-10tys km i w sumie czas abym zmienil...
Jezdzilem jezdzilem i plynu zaczelo ubywac wiecej. W tej chwili wyraznie widac iz ilosc oleju w sielniku sie zwiekszyla - na bagnecie to widac, oraz pojawilo sie maslo pod korkiem wlewu oleju. Wczesniej korek byl suchutki. W miedzyczasie znalazlem miejsce ubytku plynu - odpowietrznik na rurze plunu chlodniczego,m ale widocznie to nie bylo jedyne miejsce...
Ubywa płynu chłodniczego? Zobacz, czy w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz oleju, na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i jak będzie bomblować to uszczelka pod głowicą do wymiany, sprawdź czy na korku wlewu oleju masz "masło".
Samochodzik świeżo kupiony, jest kartka, że na oleju zostało jeszcze jakieś 4 tysiące, tylko jak odkręciłem korek to zobaczyłem pod nim masło,
Zauważyłem że problem pojawia się przy minusowych temperaturach, jak było chłodniej samochód musiałem odpalać po nocnym postoju z użyciem gazu nawet kilka dni pod rząd, dzisiaj znowu tylko tym razem nawet nie chciał zaskoczyć przy użyciu pedału gazu, znowu temperatura zeszła poniżej 0 ale przy odpalaniu pokazywało 5 po wyjechaniu z garażu -2, samochód...
Silnik prawdopodobnie został przegrzany. Przed chwilą jak odpaliłem, to nie chodził na jeden cylinder. Pochodził trochę i zaczął chodzić na wszystkie. Teraz też nie kopci na siwo, tylko na czarno, bardzo kopci. Jak odkręcę korek od oleju, to jest na nim takie jakby masło.
Witam, mam problem z Oplem Astrą G 1.6 8v (X16SZR) 1999 r. benzyna gaz. Ubywa mi ciągle płyn chłodniczy, odkąd go kupiłem (czyli jakiś rok). Dziś po przejechaniu 50 km (30 km w trasie, później gaszenie/odpalanie, jeździłem z punktu A do B i gasiłem) zobaczyłem na korku oleju "białą maź" i trochę tam w oleju dalej. Czy to uszczelka pod głowicą? Auto...
Ciekaw jestem, czy ma to związek z dymieniem na biało. Z tego co widzę, stację z Carrefoura raz w miesiącu zaopatrują. Jutro zaleję 10L na Shellu i zaleję PB98. Zobaczymy co się stanie. Płyn mi nie znika, nawet grama oleju w nim nie ma. Nie przybywa też. Temperatura silnika w normie, obroty, odpalanie, moc i inne. Olej w silniku czysty, korek bez masła...
No po za tym wyrzucaniem płynu przez zbiorniczek to nic innego niepokojącego się nie dzieje brak masła pod korkiem oleju, brak oleju w płynie. Nic zmienię dzisiaj ten korek i zobaczymy 😉 Dodano po 13 Ok sprawa rozwiązana, wszystkie biegi działały, problem polegał na nieszczelnym korku zbiorniczka wyrównawczego, po zmianie korka na nowy wszystko...
U mnie w polonezie miałem podobnie - olej 15w40 podjechałem do mechanika zeby mi sprawdził czy płyn sie nie dostaje do oleju ale było ok a masełko sie zbierało tylko przez to że silnik był nie dogrzany tzn nie osiągał temperatury pracy bo jeździłem na małych odcinkach. Wsadziłem kartonową przesłonkę na chłodnicę przejechałem się na dłuższą trasę z Kozienic...
Dzień dobry, mam Opla Corsa D 1.2 silnik, rocznik 07. I mam taki problem, że sprawdzałam dzisiaj płyn chłodniczy. Korek od zbiorniczka był w maź, jak na to mówią "masło". Mam podejrzenia, że po prostu płyn chłodniczy pomieszał się z olejem. Ale moje pytanie jest takie: jaki jest powód tego, że olej znajduje się w płynie chłodniczym? Czy to musi być...
Witam, Chciałbym przedstawić swój problem który ostatnio zauważyłem a mianowicie podczas gdy auto się nagrzewa i osiąga temperaturę roboczą w zbiorniczku od płynu chłodzącego ukazuje mi się piana tak że wypełnia ona wolną przestrzeń. Jak auto ostygnie piana znika i poziom płynu jest na takim samym poziomie. Dodam że spróbowałem odkręcić korek na zagrzanym...
(dodam że wymieniłem olej - pod korkiem wlewu miałem "masło") to oznacza zemulgowany olej , najczesciej przyczyna jest uszczelka pod głowica o ile istnieje równiez ubytek plynu chlodniczego , lub nieszczelny korek oleju (łapie wilgoc z powietrza),wtedy poziom plynu nie ulega zmiane
Niebieski dym to płyn chłodniczy, biały olej a czarny to za dużo ropy. Sprawdź korek od oleju czy nie ma masła i jak płyn chłodniczy. Czy spaliny się do niego nie dostają. Nie no, to już jest przesada, żeby takie "nowinki" na naszym forum wypisywać! Nie wiesz, nie znasz się, więc i się nie wypowiadaj! Dziś nakładam na Twoje konto ostrzeżenie, ale nie...
Odpowietrznik nie jest zapchany przy wczorajszym czyszczeniu chłodnicy czyściłem odpowietrznik również oraz wymieniłem ten wężyk przy tym odpowietrzniku. Dodano po 4 Więc podejrzana jest uszczelka pod głowicą.. Też mi się tak wydaję że chyba czeka mnie spory wydatek... Jakie są przyczyny zbierania się dużego ciśnienia w układzie chłodzenia - zapowietrzony...
Był też taki przypadek.Kobitka uzupełniła niedobór ? płynem do spryskiwaczy-no bo pół zbiornika w passacie Dodano po 8 Ale jak to by był od spryskiwaczy ,to po odkręceniu korka na ciepłym silniku powinien być wyczuwalny zapach w/w płynu.Odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim czegoś podobnego do masła,bagnet też sprawdż.
A PŁYNU OD UKŁADU CHŁODZENIA CI CZASEM NIE UBYWA?? A OPIŁKI NIE WZIEŁY SIĘ Z NIKĄD. NIE JESTEM EKSPERTEM ALE JAK NA NIEBIESKO DYMI TO SILNIK SPALA PŁYN CHŁODNICZY PRZEZ NIESZCZELNĄ USZCZELKĘ GŁOWICY. ODKRĘĆ KOREK OD WLEWU I ZOBACZ CZY NIE MASZ MASŁA NA KORKU I CZY NA BAGNECIE NIE PRZYBYŁO OLEJU+ PLYNU Z CHŁODNICY.
Koledzy, kupilem nowy stary wóz jak w tytule. Po paru tygodniach dostrzegłem niski poziom płynu w zbiorniczku przelewowym chlodnicy. Dolalem do odpowiedniego poziomu, jednak po 3 tyg poziom ponownie sie obniżył do minimum, dolalem ponownie, łącznie 2 dolewki jakieś pół litra. Dostrzegłem ze korek od zbiornika wyrównawczego nie jest oryginalny tylko...
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
No sugerowałem to mechanikowi to mówi że te silniki takie zrąbane były niestety już od fabryki i że odma to by bagnet mi podniosło, masło, kopcenie z rury, falowanie obrotów cokolwiek a on chodzi jak igła. Co myślicie o tym? https://youtube.com/shorts/Tm8kVOPuRtA?f... Tutaj dokładnie ten sam objaw dymienia a w komentarzach od użytkowników że...
Podczas trasy na wakację po ok 300 km zapaliła mi sie kontrolka płynu chłodniczego. dolałem ok 300 ml . Problem ten powraca po dłuższych trasach. Co sprawdziłem : Dywaniki suche poziom oleju ok brak masła pod korkiem zbiorniczek i płyn w nim czysty nie leci przy pompie wody brak jakichkolwiek śladów korek zmieniłem Czy wentylator chłodnicy powinien...
No ale płynu nie wywala jak korek otworzę... Nie ma masła na bagnecie ani na korku oleju. Poza tym wydaje mi się, że gdyby była uwalona UPG to leciałby biały dym z wydechu a i sam silnik nie pracowałby równo. A tu silniczek jak szwajcar chodzi. Owszem farfoli te kilkanaście sekund ale to tylko tyle. Trochę nie chce mi się profilaktycznie go rozbierać...
Odświeżam. Witam użytkowników. Mam/miałem taki problem. Mój Matiz z bardzo małym przebiegiem jak na swój wiek (45 tyś km = 2000 rok prod.), jako auto mojej mamy - wszedł w małe użytkowanie przeze mnie. Miałem wrazenie, że w samochodzie ubywa płynu chłodzącego - oczywiście to mioje subiektywne odczucie. Wszystko działało jak należy, ogrzewanie, spalanie...
Sprawdź czy nie masz masła pod korkiem wlewu oleju jak nie masz to poszukaj wycieku na wężach, chłodnicy, i nagrzewnicy, wyciek można poznać po osadzie zabarwionym na kolor płynu chłodniczego. Co do oleju to tak jak kolega napisał, ja obstawiam na pierścienie, chyba że masz wyciek? Korek jest czysty nie mam masla jest czysto - jak powącham korek to...
Najprawdopodobniej wszystko jest w porządku i jak się ociepli, wszystko wróci do normy. święte słowa. Panowie nie wpadajmy w panikę gdy tylko"odrobinę masła"pojawi się na korku od wlewu oleju,"normalna rzecz". Czy jest go więcej czy mniej zależy od "setek czynników": od budowy silnika,jego przebiegu,rodzaju oleju,warunków w jakich silnik pracuje,nawet...
Witam użytkowników. Mam/miałem taki problem. Mój Matiz z bardzo małym przebiegiem jak na swój wiek (45 tyś km = 2000 rok prod.), jako auto mojej mamy - wszedł w małe użytkowanie przeze mnie. Miałem wrazenie, że w samochodzie ubywa płynu chłodzącego - oczywiście to mioje subiektywne odczucie. Wszystko działało jak należy, ogrzewanie, spalanie w normiw...
Cześć, od jakiegoś czasu ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, zaczeło sie od tego że na rozgrzanym silniku wywalalo plyn przez korek , nie wlaczal sie wiatrak i temp silnikia siegała max. Odpowietrzyłem układ i przez pare dni było ok lecz dzisiaj zauważyłem że brakuje około 0,5l płynu.Tym razem raczej nie wywaliło go przez korek i temp jest ok....
ta maź na korku oleju powstaje zawsze zimą gdy jeździsz na nie dogrzanym silniku ! to jest woda skroplona w oleju! zrób dłuższa trase i sprawdź wtedy korek ! nic nie znajdziesz. a jeżdżąc krótkie kawałki w mieście co jakiś dłuższy czas np; do pracy i z pracy to silnik nie zdła sie rozgrzać a olej tym bardziej! wtedy na skutek tak dużej i czestej różnicy...
Witam, mam okazję kupić w dobrej cenie auto z silnikiem TDI AFN 110km, niestety problem leży gdzieś po stronie mechanicznej. Niestety wiem tylko tyle, że nie odpala. I teraz moje pytanie brzmi co i w jaki sposób mogę sprawdzić w silniku żeby wyeliminować poważne uszkodzenie go typu zerwany pasek rozrządu lub dziura w tłoku albo inne podobne ? wiem że...
Dzisiaj jadąc do pracy a jest to ok 8-10 km w mieście pokazywał mi temperatury 113-115 stopni. Przy temperaturze na zewnątrz 13-14 stopni. Czy jest to możliwe żeby tak szybko się nagrzewał? Silnik oczywiście BFQ. Jeżeli chodzi o VAG to w silniku 109,5 lub 111 pokazywał ale strasznie to latało między obiema temperaturami. Na liczniku 113 w tym samym...
Witam! W autobusie z silnikiem jak w temacie zaczęło wyrzucać płyn chłodzący przez korek wlewu tego płynu do zbiorniczka, po przejechaniu ok. 150 km ubyło ok 15l płynu. Dolałem płyny i sytuacja wygląda tak, że po nagrzaniu silnika przy obrotach ustawionych na ok. 700 w sposób ciągły leci płyn przez cienką rurkę, która odchodzi od rury podającej płyn...
auto przeważnie służy mi do dojechania na studia wiec w jedna stronę robię 140km to chyba nie powinno robić się masło?...nie ukrywam ze jeżdżę tez na krótkie odcinki na zimnym silniku np do sklepu czy coś takiego ale to jest rzecz normalna chyba. wcześniej miałem tez samochód z silnikiem benzynowym opel vectra 1.6 i wszystko było ok miałem auto 7 lat...
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
Witam. Niestety ciągle ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Temat ten jest wałkowany na dziesiątkach tematów, ale nie znalazłem dokładnie mojego przypadku. 1) wymieniono korek zbiorniczka na nowy 2) wymieniono wkład termostatu (ponoć był podejrzany) 3) konkretnie odpowietrzono układ 4) nie widać nigdzie wycieków 5) auto pali ładnie, temp. max...
masło korek masło oleju masło korkiem oleju
dopasowanie impedancji słuchawek bezpiecznik zwłoczny szybki schemat behringer xenyx
unitra daniel przecinarka plazmowa stamos
Schemat filtra paliwa, smoka i modułu pompy Kia Picanto 1 2008 – budowa, numery OE, wymiana Ariston MCA – komunikat Rinse machine fill watertank, zawieszanie ekspresu, diagnostyka ULKA, reed switch