Witam, Napięcie akumulatora po 2 tygodniach od ładowania wynosiło 12,3V Auto odpaliło bez problemów i pewnie tak będzie dalej Wszystko to była wina radia Twój akumulator jest już w 60% rozładowany. Dodano po 3 Możesz zrobić 3 rzeczy z tym swoim Matizem 1 ładować raz na miesiąc akumulator 2 kupić niewielki panel słoneczny i doładowywać tym na postoju...
Taki moduł jest sterowany przez podłączone do niego urządzenie obsługujące QC 3 i naprawdę nie wiem czy bez tego przekaże więcej niż standardowe 5V 1A. Może 2,1 A ale to i tak mało.
Zastanawiam się nad wykorzystaniem go do budowy prostownika Ile A prądu z niego uzyskasz? Raczej niewiele. Za mało aby ładować akumulator o pojemności kilkadziesiąt Ah.
w rzadnym aucie nie powinno się ładować akumulatora bez odłączonych odbiorów ,zdejm jedną klemę Możliwość uszkodzenia "elektroniki"
wygląda jakby z akumulatora wydostawał się elektrolit a postaci "pary" ładowanie nie jest podwyższone :?:
3 szpeców i nie wiesz ile go pobiera? Akumulator sprawny? Z doświadczenia wiem że musi byc dobrej marki bo jest mały i słabej jakośći nie żyje długo. Ładowanie przez alternator oczywiście sprawdzone?
Witam zmierz napiecie dokładnie na slupkach nie na klemach przy odpalaniu, sprawdz czy kolor elekt. w wszystkich celach jest jednakowy, sprawdz poziom elektrolitu i w razie braku dolej wody destylowanej, podładuj go i sprawdz czy laduje sie (gazowanie) czy tylko prostownik chodzi na luzie, jak to nie wyda to jest po prostu oberwana cela i akum. nie...
Zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i ładowania brak- 12V. To stanowczo za mało. Minimalne napięcie ładowanego akumulatora to około 13.7V Ewidentnie uszkodzony alternator, ewentualnie jego regulator. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? To oczywiste, że w pierwszym momencie jest tak duży. Po prostu prostownik...
Lepiej kupić nowy i mieć spokój .Przy okazji sprawdzić ładowanie alternatora . Dobry sprzedawca doradzi jaki akumulator kupić ( do matiza i tico wielkiego wyboru nie ma) i sprawdzi ładowanie .
Jeśli chcesz mieć akumulator dalej powinieneś użyć przetwornicy do ładowania akumulatorów li-ion 5V-4.2V. Napięcie ponad 5V jest też raczej za duże i wiele urządzeń przy takim działać prawidłowo nie będzie. Jeśli Twoja ładowarka daje tak jak mówisz 5.5V(powinno być 5) to połączenie dwóch diod prostowniczych(ew 2 prostownicze i schotky) w szereg mogłoby...
Obawiam się, że 14V zasilania, to trochę za mało by ładować akumulator i mieć jeszcze regulację prądu. Pamiętaj, że na rezystorze odłoży się napięcie proporcjonalne do przepływu prądu (zgodnie z prawem Ohma). Dodaj do tego straty w tranzystorze. No i w konsekwencji prąd końcowy ładowania będzie się zmniejszał. Jakiej wielkości prąd ładowania chcesz...
Absolutnie nieprzekraczalnym potencjałem dla akumulatorów ołowiowych 12 V jest 15,5V!!! Dlatego pytam autora o typ akumulatora, ponieważ informacja: do ładowania akumulatora 74 Ah w samochodzie osobowym To za mało.
1,25 v na ogniwo to za mało.
Na tym, że napięcie bez obciążenia takiego zasilacza jest zawsze wyższe. Druga sprawa, że takie akumulatory ładuje się prądem nie napięciem, czyli napięcie jest tutaj mało ważne. Można śmiało ładować. Pozdrawiam
Ładuj z mocą wodospadu... Ładowarka wykrywa spadek napięcia akumulator? Chodzi o tzw. minus delta V. Jeśli tak to ustaw większy prąd ładowania czyli 1A. 100mA to za mało.
Ok 0,5A ze względu na ładowanie może być mało.
czy można ten prostownik zamienić na ładowarkę do akumulatorów NIMH Chyba jest na to za mało dokładny.
Mało na forum tematów o prostownikach do ładowania akumulatorów samochodowych? Naprawdę trzeba na tacy podać?
Tu masz schemat jak działa taki przełącznik; Już dokładnie nie pamiętam który,lecz wydaje się że ten po prawej ,bliżej rozrusznika,gdyż (+ i -)ładowania przechodzi przez styki przełącznika.Znaczny prąd ładowania akumulatora puszczany przez te styki powodował spadki napięcia na stykach ,stąd słabsze ładowanie tego akumulatora.Często podmieniało się akumulatory...
Zrobiłem pomiar napięcia na akumulatorze, wyszło 12,02V na postoju (zimny silnik) więc zdecydowanie za mało. Aktualnie ładuję akumulator. Za pomocą komputera sprawdziłem temperaturę dla czujnika G62 (grupa pomiarów 001), wyniosła ona 26st. C. Więc raczej sam czujnik można wykluczyć. Idąc tym tropem wszystko wskazuje na uszkodzoną grzałkę termostatu...
Jeśli chodzi ci o akumulator na 12V ( np samochodowy ) to chyba nie za bardzo sie zasilacz atx nadaje. Sam akumulator jak jest naładowany daje napięcie 12,6V a do ładowania potrzeba ok 14V. W zasilaczu masz 12V max wiec chyba troche za mało. Najłatwiej będzie jak zrobisz / kupisz prostownik do ładowania akumulatorów.
Uważam że pomysł z agregatem oraz akumulatorem i przetwornicą na noc jest najlepszy. Przetwornica 300 - 400W to nie jest wielki wydatek, na lampkę i lodówkę wystarczy. Ładowanie akumulatora parę godzin z agregatu to chyba nieco za mało, trzeba się przygotować na ładowanie w pracy, a więc dwa akumulatory (może nie codziennie, ale często). Na jak długo...
Witam . Bardzo oszczędnie sobie ten prostownik kupiłeś .Ładowałeś akumulator 74Ah prostownikiem o max. prądzie ładowania 4 A jest to nawet przy normalnie rozładowanym akumulatorze prawie 2 razy za mało . Prostownik ten jest tylko do akumulatorów o poj. 34 Ah . Możesz odnieść sprzedawcy , uznanie reklamacji będzie zależeć od niego . Ty jeżeli chcesz...
Padły akumulatory, dostępne są jeszcze NiMH ale chyba mało opłacalne.
Rozrusznik może mieć przebicie na wirniku. A teraz podładuj akumulator. Następnie po godzinie włącz wszystko co się da na raz. Czyli światła mijania , pocoanij dźwignie na sygnał świetlny. Jak masz to przeciwmgielne z przodu i z tyłu, dmuchawa i ogrzewanie szyby. Jak akumulator po 15 minutach będzie miał jeszcze 11V to może być. Bo jak po mniej niż...
A jaki w tym Polo 1.1 jest akumulator, że wymaga prądu ładowania 15A? 150 Ah nie mają nawet niektóre dostawczaki. Prostownik z pierwszego posta ma napisane "5 Ah", nie "5 A" jak twierdzi sprzedawca. To oznacza, że prąd ładowania będzie w okolicach 0,5 A, czyli zdecydowanie za mało do akumulatora samochodowego (chyba, że mowa o ładowaniu podtrzymującym,...
Pod względem kosztów akumulator jest droższy od energii pobieranej z sieci - chyba, że nie ma sieci i policzy się opłatę stałą, którą trzeba płacić za to, że jest sieć, a energii trzeba mało. Ładowanie akumulatora 6V: ograniczyć napięcie do 6.9V, nie pobierać prądu z akumulatora, kiedy nie ma ładowania - np. stabilizator 7.5V i dioda, żeby prąd z akumulatora...
Warto też spróbować "zaprogramować" obroty biegu jałowego. Trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce (bez rozruchu) tak żeby zaświeciła się kontrolka "check". Odczekać 10 sekund i wyłączyć stacyjkę. Znowu przekręcić kluczyk i na moment zakręcić rozrusznikiem (bez odpalenia - jak odpali nic nie szkodzi). Wyłączyć stacyjkę, włączyć i normalnie na chwilę uruchomić....
Zasilacz stanowczo NIE. Ładowanie akumulatora najczęściej odbywa się przy napięciu 14.4V, twój zasilacz daje 19.V więc za dużo. Nie masz jakiegoś sąsiada by pożyczyć zwykły prostownik transformatorowy? Tym co masz mało zrobisz.
A jak traktor jest na chodzie to znow pokazuje 6.25-6.30v. Za mało, skontroluj ładowanie.
Spadek napięcia masz w normie, ładowanie jest dobre, ja bym nic nie grzebał w tym alternatorze, też co jakiś czas doładowuję akumulator, gdyż robię mało kilometrów i po prostu w czasie jazdy się nie doładuje, a i przy jego zakupie spoglądałem raczej na dolne półki.
Witam A o jakiej pojemności chciałbyś ładować akumulatory? Tam podają max 0.6A, 'troszku' to mało jak na akumulator pokazany na foto ;)
Twój opis jest zbyt niejasny. Kiedy i co ma załączać? W nocy panele nie dają zasilania. A 12 VDC to za mało do ładowania akumulatora 12V.
Jedynie możesz ograniczyć prąd ładowania. Li-ion są mało stabilne.
Skąd wiesz, że nie ładuje? Musisz podłączyć akumulator, bez niego brak ładowania. To jest elektronika, ma swoje wymagania. Najlepiej przeczytaj instrukcję i to ze zrozumieniem. Jeżeli raz mało przeczytaj jeszcze raz, aż zrozumiesz zasadę działania takich prostowników. Powodzenia.
Właściwie całe rozważania trzeba oprzeć o to jaką ten zasilacz który dostarcza wspomniane napięcie ma moc. Póki tego nie będzie wiadomo to właściwie nie wiadomo prawie nic. Każda przetwornica ma jakieś straty a akumulator jakiś upływ więc może się okazać, że ładowanie akumulatora samochodowego z tak mało wydajnego źródła może trwać bardzo długo. Dowiedz...
6 godzin to za mało dla głęboko rozładowanego akumulatora. Prąd jak najbardziej normalny. Musisz jednak koniecznie postarać się o miernik, by napięcie ładowania nie wzrosło za dużo, a będzie rosnąć w miarę ładowania.
Daj sobie spokój z tymi żelowymi, drogie są. Weź standardowy aku, największą pojemność jaką dostaniesz za te 400zł, pozostaje jeszcze budowa/kupno systemu ładowania z samochodu bo podłączenie bezpośrednie jest mało realne.
Nie sprawdziłem, ale myślę że nie ma iskry bo co ma paliwo do stanu naładowania akumulatora. Poproszę brata o sprawdzenie tego.
Przecież elektryk mu powiedział że ma ładowanie za niskie o 0.5V to chyba wystarczy.P
1 V to za mało.
Może to być wina akumulatora. Nie napisałeś jaki tam jest akumulator - LiIon/LiPo? 2 V napięcia to stanowczo za mało dla takiego akumulatora, zaś 6,54 V to stanowczo za dużo. Jeżeli są tami inne akumulatory, to górne napięcie może i jest w porządku,ale wtedy 2 V to beznadziejnie mało. Wymień akumulator, sprawdź układy ładowania i zabezpieczeń (PCM)....
Starsze akumulatory szybko osiągają zadane napięcie a nadal nie są naładowane Ładowarki automatyczne wyłączają ładowanie po osiągnięciu zadanego napięcia kiedy akumulator potrzebuje jeszcze tego prądu... Ogólnie jestem za pilnowaniem czasu ładowania i prądu lądowania
Jakie akumulatory? NiCd czy LiIon ? Do jakich aku była ładowarka? Napięcia niewiele mówią, bo producenci różnie określają napięcia nominalne. Ogólnie, mało danych.
To niestety za mało. Musisz załatwić zasilacz o wydajności prądowej minimum 1A. Poza tym potrzebny będzie dodatkowy rezystor ograniczający prąd ładowania akumulatora do około 250mA.
Jakie jest napięcie akumulatora przy tych 2A? Sorry, nie sprawdzałem. Wieczorem zmierzę i dam znać. No właśnie to istotne, bo pewnie po prostu nie zdążył się jeszcze naładować. Zwłaszcza że: ładowałem akumulator całkowicie rozładowany Więc te 8h to raczej za mało.
Chyba chciałes napisać że 3 pakiety po 2 ogniwa połączone szeregowo. Przynajmniej tak było w moim akumulatorze od Della. Zresztą mało istotne, ważne że nie można ładować ogniw połaczonych szeregowo. Bo nierównomierny spadek napięcia je rozdupczy. Co w akumulatorach litowych ma szczególne znaczenie ponieważ one wybuchają i płoną w wysokich temperaturach.
MOSFET-y załączające żarówki powinny dostawać napięcie bramki ze źródła dołączanego tylko wtedy, gdy płynie prąd ładowania. Jako czujnik tego prądu może być kontaktron z nawiniętą cewką, albo coś w rodzaju hallotronu. Istotne jest, żeby wyłączać wtedy, gdy przez żaden akumulator nie płynie prąd ładowania. Niestety w układzie z żarówkami duża część mocy,...
Prawdopodobnie mamy do czynienia z tzw prostownikiem (ładowarką) automatycznym. A więc ładowanie niezbyt wielkim prądem (nie widziałem wersji 6A) do osiągnięcia progu napięcia i samoczynne odłączenie. Oczywiście załączenie możliwe wyłącznie po przyłączeniu do źródła. Druga dioda może informować o niewłaściwej polaryzacji podłączenia akumulatora. Urządzenie...
Zasilacze komputerowe mają wyjście tylko na 12V. To trochę mało do ładowania pakietów 3S lub 8celowych NIMH i za mało do ładowania akumulatorów Pb. Trzeba by przezwoić trafo w zasilaczu, a to poważna przeróbka.
Jeden akumulatorek w pełni naładowany to 4,2 V, zdecydowanie za mało.
Na zakresie 2A może zobaczysz ale pomiar cęgowy jest mało dokładny, lepiej zamień akumulator. A ładowanie jakie masz?
Dioda prostownicza ... Sprawdź, jakie masz napięcie w instalacji przy wysokich obrotach i wyłączonych światłach. Jeżeli w przedziale 13,8 ... 14,1V, to najkorzystniejsza będzie dioda Schottky'ego, np. 1N5822. Jeżeli napiecie przekracza 14,4V, to dioda prostownicza krzemowa "zwykła", np. 1N5401. Ceny takich diod są groszowe ... Jeżeli masz napięcie...
W międzyczasie zaopatrzyłem się w miernik. Odłączyłem prostownik (po około 12h ładowania) i wartości na mierniku pokazują 11,1V. Wiem, że mało, więc podłączyłem ponownie i podczas ładowania wartość ta wynosi 18,8V!!! Na prostowniku wskazówka jest między 0,5-1A. Czy to znaczy, że akumulator jest do wymiany? Tak
Sprawdzałem napięcie i na całym zakresie obrotowym było 12,34v.To stanowczo za mało aby ładować akumulator,co robić?
Ad. 1 - raczej tak. Chociaż podwyższone napięcie to podwyższony prąd i więcej ciepła w silniku i elementach regulacyjnych. Przy długotrwałym obciążeniu coś się zepsuje szybciej niż przy12V. Ad. 2 - Zacznij od analizy jaka bateria będzie lepsza ze względu na napięcie i prądy płynące przez akumulatory w baterii. Do poczytania sposoby łączenia ogniw w...
13 V to trochę mało. Napięcie ładowania akumulatora zawiera się pomiędzy 13,8 - 14,4 V
Czy nie najprościej podpiąć tester i sprawdzić błędy w sterowniku odpowiedzialnym? Bardzo mało mam do czynienia z renowkami ale tak jak ktoś pisał , może trzeba zalogować akumulator.
Witam, 13,5 V to trochę za mało do ładowania akumulatorów 12 V,ale może się nadać do wspomagania rozruchu.
Lekki wzrost jest o 5 setnych V. Tylko pytanie czy to nie za mało jak na 12 godzin ładowania? Wiem że akumulator jest duży bo auto w dieslu. Po 7 podłączyłem ctec 5.0 i o 8:50 akumulator naładowany ponad 13v. Reklamować noco?
Ładowania brak.
W tym przypadku od 13,5 do 13,8V. 12V to za mało.
Mało,jak odpalisz na włączonych światłach to ile ładuje? Powinno być ponad 14.20. Sprawdź jeszcze ile jest na akumulatorze w momencie kręcenia rozrusznikiem.
Mam 4 sztuki tranzystorów kd 502 z radiatorem. Na 15A to mało. Poza tym, to wyjdzie zasilacz a nie prostownik. Ładowanie prądem jednokierunkowym pulsującym wpływa korzystniej na akumulator. Chcesz kombinować, a nic z tego dobrego.
Zalecane sposoby ładowania akumulatorów są podawane przez producentów, sięgnij po odpowiednie instrukcje. Nie musisz się sugerować reklamami producentów ładowarek, bo z kolei ci prześcigaja się w licytacji forsownych sposobów ładowania w najkrótszym czasie - Tobie to nie jest potrzebne. Jeśli nie masz ograniczenia miejsca, to zamiast akumulatora żelowego...
12 volt to za mało by ładować akumulator 12 V. By nastąpił przepływ prądu musi być różnica potencjałów. Poza tym akumulatory litowo-jonowe muszą mieć zapewnione odpowiednie ładowanie.
Czy ten regulator Ma Cut-off, ale dopiero przy 4V - to stanowczo za mało. Optymalna wartość to 5.8V~6V (dla LiPo 2S).
Jak masz aku 100Ah to potrzebujesz ładowanie ok. 10-15A ... 10A zalecane ale jak będzie mało słońca to lepiej niech mu da trochę więcej a szybciej ładuje. Panel 120-180W (lepiej 180W). Regulator ładowania aby to nie było na styku 20A.
Mało tego nowy regulator może mieć prostownik jednopołówkowy co oznacza spadek mocy ładowania o połowe. Miałem taki przypadek.
Witam, wykombinuj jakiś amperomierz bo przy tak dużym transformatorze będą duże różnice prądu w zależności od stanu akumulatora, dobrze by było to kontrolować. Nie dopuszczaj do intensywnego gazowania akumulatora nawet gdy prąd ładowania będzie właściwy. P.s. Do akumulatora 24V- 24V z transformatora będzie za mało.
zwiększyłemnapięcie do 13V i prąd wzrósł do 1,5A. ale to i tak za mało.
Mało co wzbudza tak wiele emocji co napięcia ładowania i rozładowania akumulatorów . I to zarówno tych małych niklowo-kadmowych , wodorkowych , litowych różnych technologi jak i dużych kwasowych . I w pewnych rozsądnych granicach każdy ma rację , a w tym przypadku kompromisem może być napięcie nadal często zalecane przy pracy buforowej w UPS -ach ....
13,8V to za mało, akumulator ładuje się do około 14,5V jeśli akumulator jest bezobsługowy, do 15,5/16V gdy można sprawdzić poziom elektrolitu. Ważne jest też odpowiednie natężenie prądu, ten akumulator powinieneś ładować prądem 0,8A przez 10 godzin.
Należałoby go sprawdzić. W jaki sposób? Mam dwa takie akumulatory i oba nie chcą się ładować, więc myślę, że opcja z uszkodzonym akumulatorem jest mało prawdopodobna
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
(at)gumisie generalnie perspektywa ładowania 3 akumulatorów niezależnie jest dla mnie w porządku... I wyłącznie na podstawie intuicji domyślam się ze takie podejście będzie szybsze. Mylę się? Znalazłeś bardzo dobrą ładowarkę, bo z ograniczeniem prądu ładowania i kontrolą końcowego napięcia ładowania, lecz 750 mA to o połowę za mało dla akumulatora...
Najdroższym elementem roweru elektrycznego jest niewątpliwie jego źródło zasilania. Tańsze, akumulatory ołowiowo-żelowe, są ciężkie i mało pojemne, i choć bardzo łatwo je ładować i eksploatować, to nie warto iść w tę stronę Poniżej więcej na ten temat: http://mdiy.pl/ebike-budowa-baterii-do-r...
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Problem rozwiązany ale pozostaje jeszcze kwestia akumulatora. 4 lata to mało dla akumulatora - powinien pochodzić około 15 lat a 10 to minimum. Ładowanie małym prądem przez długi czas jest niewłaściwe, może stąd problem z akumulatorem. Rozładowany akumulator powinno potraktować się dość dużym prądem, dla 120Ah to będzie na początek nawet 25-30A pilnując,...
Witam. Mam prostownik 12V 1A- 60A. I mam pytanie dotyczące niego, gdy jest ustawiony na 1A to napięcie wynosi 10.53V czy to nie za mało aby ładować akumulator? Gdy się zwiększa natężenie prądu to i rośnie napięcie, przy 30A wynosi ok 12.50V, a przy 60A wynosi 13,50V. Mi głównie chodzi o 1A czy na nim nie ma za mało napięcia? Jak by coś to prostownik...
Im bardziej rozładowany akumulator, tym więcej potrzebuje ładunku (prądu), A weźmie tyle na ile pozwoli mu zasilacz, o ile to wytrzyma. Z czasem akumulator "podładowuje" się i prąd spada, aż do prawie zera. Ale jak kolega wyżej napisał - 12V to za mało do ładowania akumulatora. Potrzebujesz min 13,5V, a nawet więcej.
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
jeżeli ma prąd 3.5 ampera to nawet możesz ładować aku od malucha na prostownik to mało pozdrawiam
Witam Dużo słów - mało danych. Panele podłączyć do akumulatora przez regulator ładowania. Jako, że nie podałeś żadnych parametrów elementów jakie posiadasz, to nic więcej nie podpowiem. PozdrawiaM.
Obawiam się, że przy tak małym prądzielładowania deltaV, jest na poziomie 0, patrzyłem na dane akumulatorków GP (ale o mniejszej pojemności) i tak to wyglądało. Za moment naładowania uważali również wzrost temperatury chyba 0,8 - 1 stopnia/minutę. Twoje 6 stopni, od początku ładowania, to pewnie, za mało. W normalnej (badziewiarskiej) ładowarce z automatyką,...
Rozumiem, że na zasilaczu serwisowym można nastawić 13,8V i podłączyć go do akumulatora poprzez żarówkę ograniczającą prąd do 3A. Jeśli nastawi się wyższe napięcie (można do 15V), to już trzeba pilnować i po osiągnięciu tego napięcia odłączyć - a to jest mało wygodne.
są specjalne baterie przystosowane do ładowania Owszem. Nazywają się akumulatory. są tez specjalne rozwiązania ładowarek do ładowania baterii - po prostu dziś już mało kto to robi Czemu więc mało kto to robi, skoro można i jest to Twoim zdaniem na tyle dobre rozwiązanie, aby promować go na forum? Ponieważ z wielu powodów ładowanie zwykłych baterii...
Czy wymiana ogniwa (wtórnego = akumulatora) na taki o większej pojemności jest bezpieczna? A kupowałeś akumulatory NiMH o pojemnościach 2 Ah lub 2,5 Ah zamiast akumulatorów NiCd o pojemności 0,5 Ah? Jeśli tak to jest bezpieczna, jeśli nie to pytanie jest uzasadnione brakiem wiedzy nt. budowy i działania akumulatorów. Trzeba to wyjaśnić. Urządzenie zasilane...
Na włączonym silniku, napiecie na aku powinno być w granicach 14V, 13 to nieco mało.
38 miliamperów to jest nic biorąc pod uwage zasilanie pamieci sterownika i badziewiałe instalacje we fiutach, ładowanie jest jak najbardziej wporzatku 13,6 volta to wystarczająco, poprostu za mało jeździsz, teraz jeszcze jak jest zima wilgodz właczysz swiatła dmuchawe to nie dziw sie ze 10-15 km nie da rade doładowac aku. Zaleca się 2 razy w roku podłaczyc...
Teoretycznie można, jednak o parametrach mostka będzie decydować diody na najniższe napięcie pracy i o najniższym dopuszczalnym prądzie. Napięcie 6V minus spadek napięcia na mostku ok. 1,4V daje 4,6 V. Za mało aby ładować akumulator 7,2V
Ładowałeś akumulator w aucie, bez odłączania od samochodu czy go odłączyłeś od samochodu do ładowania?
Z padającym losowo alternatorem wszystko możliwe - tym bardziej że wskoczyło ci światełko braku ładowania. Wcześniej mógł coś ładować ale zapewne coś ci ciągnęło prąd na postoju stąd mimo odpalania zaraz po jeździe po dłuższym czasie nie dało się odpalić bo coś zżerało ci prąd. Alternator ci może pokazać przecież mechanik jak do niego dojdzie ale skoro...
TI pisał coś ok 80-90% przy 4,2 V. W dokumentacji układów scalonych do ładowarek bywają wykresy z pojemnością w funkcji napięcia. Takie wykresy bywają w dokumentacji akumulatorów. Według wykresów z załączonej dokumentacji TP4056 przy 4 V w czasie ładowania może być dramatycznie mało energii, bo np. 25%. Według tego wykresu 4 V osiągane są po 30 minutach...
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Dzień dobry. Można ładować szeregowo. Przy pojemności 7Ah, prąd ładowania 3A jest stanowczo za wysoki. Uważam, że 1A dla tych pojemności to max. Co w przypadku różnicy w poziomie naładowania poszczególnych akumulatorów? Przy ładowaniu szeregowym ta różnica pozostanie, mało tego, z czasem będzie się pogłębiać. Doprowadzi to do przedwczesnego zakończenia...
Praca cykliczna - napięcie na zaciskach akumulatora w trakcie ładowania. Tryb czuwania - napięcie po naładowaniu akumulatora tak zwane podtrzymujące. Ładowarka potrzebna o wydajności minimum 400 mA. 12V to za mało do prawidłowego ładowania.
Od strony akumulatora: 1kWh to inaczej 12V x 83,33Ah Od strony panelu: 250W x 8h = 2 kWh Uwzględniając sprawność ładowania akumulatora, w słoneczny dzień spokojnie go naładujesz ale przy zachmurzonym będzie problem bo w zależności od stopnia zachmurzenia, panel odda od 30 do 100W mocy czyli zbyt mało aby pokryć dobowe zapotrzebowanie na energię.
Wpinanie kondensatora do prostownika do ładowania akumulatorów jest mało sensowne. Akumulator nie musi być ładowany prądem stałym, nawet korzystniejsze jest (podobno) ładowanie prądem tętniącym.
Nie napisał jak i czym bedzie ładował. My w modelarstwie ładujemy do 1C i nikt nie mowił ,że uszkodził pakiety, niektóre baterie, ale w tym przypadku mówię o lipo można ładować nawet do 5C, ale z zasady mało kto to stosuje bo szkoda pakietu . Pytanie było jasne jakim prądem ładować. To odpowiedz też była prosta nie większym prądem niż pojemność baterii.
kontrolka akumulatora matiz ładowanie akumulatora renault ładowanie akumulatora varta
wiena mostek panel sterować nawiew mercedes czerwona kreska
moduł komfort termet wyłączniki dotykowe
Kosz górny do zmywarki Whirlpool ADG 9836 - dostępność i zamienniki Napięcie na pin VIN w Arduino MEGA: 7-12 V