Owszem, można ale trzeba dodać zabezpieczenie i zrobić to wyjątkowo estetycznie by kabel się nie przetarł. Taki mały akumulatorek jakie są takich pojazdach mają dość mało prądu i po godzinie głośniejszego słuchania nie odpalisz autka a dodatkowo tandetne marki pobierają dość duży prąd jak są wyłączone i trzeba to mierzyć jak się podłącza. Ja bym szukał...
Czyli napięcia brak. Sprawdź dokładnie bezpiecznik radia czy jest tam napięcie?
wystarczyło wymienić bezpiecznik pod konsolą a co śmieszniejsze,od radia i zmienić alternator;)
1. Dziękuję teraz za merytoryczną pomoc. 2. Akumulator ma niecały rok ale auto bardzo mało jeżdżone i to jest przyczyna rozładowywania akumulatora. To, że wszystko w nim się przez niejeżdżenie psuje to inna rzecz. Generalnie auto córki, mały przebieg i chciałbym jej oddać w 100% sprawne. 3. Jeśli chodzi o kwestię gaśnięcia podczas jazdy, to po wymianie...
W wiązce radia jest przewód podświetlenia,często jest mylony z masą. Gdy włączamy światła robi się zwarcie. Sprawdź czy pozycje auta się świecą. Jak bqgak którychś to bezpiecznik.
Tak jak napisałem wyżej bezpieczniki powinne być na wiązce idącej do centralki (czarne pudełko) . Nie chodzi też o używanie radia tylko oto czy jest włączone w instalację samochodu.
Brakuje plusa po stacyjce. Trzeba bezpieczniki sprawdzić. Po lewej stronie kierownicy pod klapką. F5 i F9 do sprawdzenia,oba po 10A.
Witam. Proszę o pomoc. Znajomy podłączał radio w Matizie. Twierdzi że dobrze, ale ja myśle że coś pokręcił bo zmienił wtyczkę na odpowiednią do radia. Radio gra ale nie ma podświetlenia tablicy wskaźników i bije bezpiecznik prawej strony postojówek przód/tył. Nie wnikałem w szczegóły, ale pewnie do mnie zawita. A ja matiza nie znam. Z góry dzękuję...
Właśnie posiadam cały nowy zestaw. Jest w nim taki właśnie sterownik ale pod co go podpiąć aby prąd dostawał tylko przy zapalonym silniku. Przy zapalonym silniku czy przy włączonym zapłonie ? ;) Bo jak to drugie, to próbnik 12V i lecisz po bezpiecznikach... (ostatecznie nawet w radiu masz plus po zapłonie).
Być może radio jest zasilanie ze wspólnego bezpiecznika.
dobrze myślałeś przeprowadż zasilanie od akumulatora i będzie najpewniej a robisz to tak bierzesz 2 kable grubości 2mm" przeprowadzasz je przez komorę silnika przez jakąś zaślepkę gumową podpinasz do akumulatora oczywiście poprzez bezpiecznik 10a pezpiecznik dajesz na + gdzieś w komorze silnika (koło akumulatora) i gotowe w środku chyba sobie poradzisz...
Napiecie dochodzi do bezpiecznika wogole?
może trzeba uwarzniej przyjrzeć się bezpiecznikom :D
Myślisz że ktoś komu psują się diody rozpracuje układ zasilania w tym radiu ? Skoro wymiana jednej diody zajmuje tydzień to na naprawę rok będzie mało, i obawiam się że bez fachowca się nie obejdzie. SławeK
Po usunięciu tego ustrojstwa i połączeniu przewodu przed nim i za nim miałem zwarcie i wywaliło bezpiecznik
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Winny może być przerywacz kierunkowskazów-awaryjnych, radio, zegar i inne urządzenia mające zasilanie ciągłe i po stacyjce. Jak to nie pomoże to rozepnij kostke wyłącznika...
Ja bym sprawdził jeszcze bezpieczniki w samochodzie i przy radiu(czesto są zabrudzone , a nawet zdarza sie ze czasami przerywają).Oczywiscie mogą to byc "zimne luty " w radiu,ale to na pewno nie z twojej winy.Zlokalizowanie ich zajmuje czasami chwilkę ,a czasami długie wieczory:)
A nie masz czasem bezpieczników w środku auta? U mnie zapalniczka jest razem z radiem połączona. Daewoo Nubira.
Natomiast 2 żółte przewody w nowej centralce zmostkowałem i podpiąłem pod 12v Rozłącz to - żadnego plusa. Starą centralkę sterowaną masz masą, to i nową musisz zrobić by masą sterowała. Jak dostałeś schemat podłączenia nowej centralki, robisz połączenie na "sterowanie minusem/masą". Tak zrobione połączenie "środkowymi przewodami" podłączasz do wejść...
No jak, no prosto. Znajdujesz 12 V po stacyjce i podajesz na radio (przez bezpiecznik). I w czym tu problem ?
Jesli nie zapamietuje stacji po wylaczeniu i wlaczeniu radia ponownie to kabel plusowy od pamieci jest podpiety razem z plusem od zasilania radia tak ze radio gasnie po wycignieciu kluczyka ze stacyjki i brakuje podtrzymania pamieci. Pociag sobie + i - prosto z akumulatora zabezpieczajac bezpiecznikiem i sprawa zalatwona. Chyba ze radio nie chce zapisac...
Myśle, że włącznik będzie praktyczniejszy niż z tym kluczykiem i do tego szukanie go w wiązce (ale chyba jeden taki kabel wchodzi do radia). Koledzy wyżej mieli racje lepiej podpiąć się pod układ. Chyba nie będziesz miał z tym problemu miedzy plusem obowiązkowo bezpiecznik.
Trzeba sprawdzać który obwód pobiera prąd na postoju - miernik i po kolei wyciągasz bezpieczniki. Prąd pobierają różne rzeczy: lampka w bagażniku, alarm, radio itp.
Mam problem. W Matizie rozładował mi się doszczętnie akumulator. Po podładowaniu nie świeci kontrolka immobilizera oraz nie włącza się kontrolka check eng... Rozrusznik kręci ale nie można odpalić silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jednak pompę czyli chyba działa. Proszę, napiszcie co może być przyczyną tego stanu rzeczy i co można z tym zrobić?...
Witam, mam podobny problem z moim matizem. Po kilku dniach stania czasami nie da się go odpalić bez ładowania akumulatora. Sprawdziłem dziś pobór prądu i wynosi on 0.19 A, po odpięciu bezpiecznika od immo, radia i czegoś tam jeszcze pobór spadł do 0.02 A, a tylko przy odpiętym radiu wynosi 0.12 A. Czy jest to normalny pobór prądu w tym samochodzie?...
Witam. W pierwszej kolejności sprawdż czy do odbiornika dochodzi napięcię +12V nastepnię o ile brak napięcia bezpieczniki. A jeżeli masz możliwość to podłącz odbiornik na "krótko". Są to podstawowe czynności i nie skomplikowane. Pozdrawiam
Jeśli akumulator był długo wyładowany i tak leżał to mu szkodzi bo się zasiarczy. Zmierz też gęstość elektrolitu w nim ale po naładowaniu. A na pewno nic nie bierze jeszcze prądu? Podłącz ten multimetr znów i zmierz upływ, potem jeśli będzie upływ wyjmuj bezpieczniki po kolei aż znajdziesz obwód w którym tkwi winowajca ;)
No i wszystko jasne.... do tej pory radio było podpięte "normalnie", przejściówka, złącze ISO i tak dalej. Radio gasło tak jak pisałem (nie tylko ja) wcześniej. Skutkiem tego było np. to, że gdy wyciągnąłem kluczyk immobilajzer odcinał zasilanie również dla radyjka. Teraz doprowadziłem "+" bezpośrednio z akumulatora.... no i wiem co kupiłem. Moje Pionnery...
na poczatek proponuję reset kompa. Robi sie to poprzez wyjecie bezpiecznika lub jak nie wiesz który to bepziecznik poprzez odłaczenie akumulatora. (UWAGA! Jak masz kod na radiu sprawdz napoczatku czy poprzedni własciciel Ci go dał potem odłacz) Rozpicnasz obydwie klemy akumulatora na conajmniej 5 minut. Następnie podłączasz aku i progrmujesz obroty...
Witam, od pewnego czasu mam problem z matizem. Nie odpala , nie kręci , słychać tylko "cyk". Światła zewnętrzne są, radio również gra. Nie dzieje się to za każdym razem. Czasami ma swoje fochy i nie chce odpalić. Juz 3 raz tak się stało, po przeczyszczeniu przekaźników i bezpieczników i kilkakrotnych próbach odpalenia odpalił, po zgaszeniu silnika,...
Witam Mam pionieera 4700 - podlaczony kostka(kupiona specjalnie do matiza) Tylny kanal prawie wcale nie gra i jeszcze buczy. Cala instalacja jest fabryczna tak jak przednie glosniki ktore graja bez zarzutu. Przepialem glosniki z tylu bezposrednio do kostki z radia innym lepszym kablem i dalej tylko cicho graly choc nie buczaly. Na ustawieniu balansu...
Czarny przewód miałem tu na myśli przewód od sygnalizatora :) ten który jest oryginalnie w nim. Kurcze ale tak teraz myślę czy nie lepiej się wpiąć w skrzynkę bezpieczników w aucie, bo tak to podłączałem się przy silniku natomiast teraz jak mówisz o przełączniku świateł czyli chodzi Ci tutaj abym rozebrał obudowe kierownicy i w manetce szukał napięcia....
Wiec sprostuje auto ma 3.5m długości suzuki alto 2009. Martwi mnie jednak to akumulator jest tam zastosowany coś typu matiz czy zbuduje on zapas Energi wraz w kondensator ?? Rozumiem ze przekrój zasilania jest ważny myślałem o 50 x15 kolor czerwony. Jeśli to za dużo proszę o konkretny przekrój. Ale kolejna sprawa radio nie ma głośników z tyłu prosił...
Kolego wg tego co piszesz usterka lezy po stronie elektryki. Sprawdz połączenia bezposrednio przy gniazdach bezpiecznikowych. dodatkowo mozesz sprawdzić czy przypadkiem nie masz odcięcia zapłonu zrobionego przy pomocy radia (czesto sciągnięcie panela blokuje zapłon) Jak to sprawdzisz to sie odezwij
https://obrazki.elektroda.pl/2757086100_... Był późny wieczór ostatniego dnia października. Stary Matiz, spod którego beżowego lakieru przebijały się wypryski rdzy w kolorze zakrzepłej krwi, zatrzymał się pod cmentarnym murem. Siąpił deszcz, a co druga latarnia na ulicy była wyłączona. Jedynym źródłem światła na cmentarzu były tysiące...
Witam. Podłączam już trzecie radio do matiza, lecz w każdym był ten sam problem. Radio gra przez kilka sekund i się wyłącza, po chwili się włącza i znów wyłącza. Na odcinku 15 kilometrów radio wyłączyło i włączyło się 30 razy. Sprawdzałem już bezpieczniki, są ok. Gdzie może być problem? Dodam, że radio jest nowe i te wcześniejsze też były nowe. W poprzednim...
radia matiz bezpiecznik matiz matiz bezpiecznik
monitor error rozebrać przełącznik zespolić zawieszenie tylne laguna
Objawy uszkodzenia kondensatora w kompresorze suszarki AGD z pompą ciepła Brak ładowania baterii w laptopie - diagnostyka i rozwiązania