Popieram poprzednika w mazdach to podstawowa przyczyna falujących obrotów.
To zmierz jeszcze ciśnienie i podaj wyniki na jałowym i przy 3tyś obrotów.
Jak masz możliwość to podmień przepływomierz z auta w którym nie falują obroty.
możę warto sprawdzić czujnik temperatury silnika być może przewód jest przetarty i dostaje błędne sygnały i włącza ssanie
Typujemy problemy z czytaniem obrotów silnika, ewentualnie wałka.
najpierw stan oleju do sprawdzenia (sprawdza się w automacie na zapalonym silniku!) potem register "inhibitor switch" czyli ten przełącznik na skrzyni pod linką wyboru biegu do czyszczenia potem jak to nie pomoże to już jakaś diagnostyka/grubsza naprawa... nie miga kontrolka skrzyni?? bo to jest tryb awaryjny i po prostu skrzynia rusza z 3 albo 4 biegu
Na początek wymiana filtra paliwa i czyszczenie EGR.
Przepustnica umyta??? Od tego powinieneś zacząć.
Sprawdź wszystkie podciśnienia dodatkowo.
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
Pisałem że od płynu.
Witam,mam Mazde 323 f 1.5 z 1995 roku a problem jest taki że po odpaleniu obroty falują i zanim się silnik zagrzeje samochód przy skręcie kierownicą jak też przy hamowaniu gaśnie, w lecie jeszcze jest dobrze bo samochód moment osiąga odpowiednią temperaturę,natomiast w zimie jest to problem nie do zniesienia. Przepustnice jak też silniczek krokowy wyczyściłem...
Podmień bateryjkę.
Witam , miałem mazdę 323c 1.5 16v też miałem takie problemy z odpalaniem a w szczególności rano to była masakra, posprawdzane wszystko, ciśnienie paliwa przepływomierz podmieniony , ciągle to samo brak mocy i ciężko zapał, okazało się ! ciasne zawory i nie było kompresji , tam zawory są regulowane płytkami
Wymieniłem, poskutkowało.
To podbicie obrotów to takie przegazowanie 1sekunowe.
Te czujniki, które pracują na benzynie, najprawdopodobniej masz sprawne, bo na benzynie też by źle działał, także czujnik położenia wału masz raczej dobry, tylko namotane jest w instalacji gazowej, a tu, poznałbym nazwę tej instalacji, tj. markę i model, i szukał gazmenów co te instalacje robią, skoro w Hajnówce się nie znają. Znaleźć nie musisz, miałem...
Kolego rlepski666 , to że iskra jest na zewnątrz cylindra, to nie znaczy, że ona będzie wewnątrz cylindra, w warunkach jakie tam panują w momencie kiedy ta iskra ma zaistnieć. Przyczyną braku iskry w cylindrze może być obniżona oporność izolacji na drodze prądu do tego cylindra (nasadka na świecę, przewod WN, kopułka - wymieniłem te elementy, ale nie...
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma...
Witam czy mógłby pan dokładnie opisać jak wygląda ta puszka i jakiego jest kształtu, bo mam ten sam problem.
A filtr paliwa dawno był zmieniany?
Problem rozwiązany z pomocą kolegi
Układy nie różnią się pod względem funkcjonowania, Ty miałeś trochę nowszy model. Niestety, nie mam karty katalogowej, ale i tak nic Ci ona by nie dała. Jezeli chodzi o ustawianie biegu jałowego, to powinieneś, po zresetowaniu ECU zdjęciem klemy + i zwarciem jej do masy na moment, uruchomić samochód z zimnym silnikiem i poczekac do pierwszego pełnego...
Tak są czujniki. Dziś je odłączyłem i obroty stoją w miejscu . nawet minimalnie wędrują w górę po naciśnięciu któregoś z tych dwóch pedałów.
Madzie mają to do siebie, że wogólę nie powinny pracować na gazie wszystkie prawie tzn 95% mazd na gazie ma kłopoty z utrzymaniem jednego tępa obrotów ostatnio dowiedziałem się, iż nie każda instalacja gazowa powinna być stosowana więc jedź do jakiegoś gazownika i z nim o tym porozmawiaj bo możesz uszkodzić sobie tylko silnik . A co do benzyny moja...
Napisz jeszcze jaki to silnik, w silniku brak błędów ?
"Nie trzyma wolnych obrotów"! Nie równa praca silnika na wolnych obrotach. "Falujące" wolne obroty!
Dziwne co ma akumulator do obrotów??? hmm.
Witam. Moja mazda wkręca się na obroty, ale na nie ciągnie wgl ... Na 3 biegu powyżej 3 tys obrotów słychać dziwny dźwięk. Ja kby jakieś stukanie czy coś.
Czytałem że przyczyną może być zapowietrzony układ. Sprawdzałem na kodach błyskowych i wyskoczył czujnik położenia przepustnicy więc go wyjąłem i sprawdziłem miernikiem ale nie wiem jakie wskazanie powinien mieć.
Kolejny mechanik stwierdził to samo, to normalna praca wtrysków. Odkrecilismy wlew oleju, nawet mgiełka nie poleciała.
Na pewno ładowanie masz kiepskie. 13,4V to stanowczo za mało. Mierzyłeś bezpośrednio na alternatorze? Na podwyższonych obrotach to samo napięcie ?
Pewnie że można.
Pewnie przepustnica w sadzy?
To jak niema krokowca to co odpowiada za obroty?
Witam, problem udało się rozwiązać?
Jak wciśniesz sprzęgło nawet przy 100km/h powinieneś mieć obroty na poziomie 750 obr/min.
22 posty i dalej nie wiemy, czy sterownik widzi obroty.
Wtrysk pb mam wielopunktowy a wtryski od gazu mam 4sztuki, jeśli o to chodzi 😁
Sprawdź podcisnienia.
Napisz kolego co sprawdziłeś sam.
Może spróbuj przeczyścić zawór wolnych obrotów.
cewka ta nowa która jest założona jest firmy MOBILETRON 2juz założyłem tej firmy i na obydwu przerywała.We wtorek będę miał aparat zapłonowy z mazdy znajomego sprawdzę i napisze o efektach. Dodano po 20 a co ciekawe kiedy będę kręcił mazdę na obrotach to nie będzie przerywała a jeśli zmienię bieg na niskich obrotach na wyższy to zacznie przerywać i...
Niedawno robiłem taką mazdę znajomemu tylko tam problemem były za wysokie obroty na biegu jałowym. To co u ciebie jest to może być źle ustawiony zapłon. Obroty biegu jałowego w trybie serwisowym powinny trzymać na ok. 800obr,/min. Trzeba ustawić obroty biegu jałowego. Jeśli nie ma innych usterek, należy ustawić potencjometr położenie przepustnicy (TPS)....
Witam. Wymień filtr paliwa? Mało paliwa dochodzi przy wyższych obrotach.
Myślałem o wtryskach.
Ten sterownik jest jeszcze spokojnie do naprawy. O ile poprzednik nic więcej nie zepsuł. Tam idą po trzy przewody do czujnika wału i wałka. Klasyczna budowa. Po wpięciu sterownika zmierz napięcie pomiędzy pierwszym i trzecim pinem we wtyczce czujnika obrotów.
jest to wynik zastosowania zbyt wolnych , nieprecyzyjnych a może i rozkalibrowanych wtryskiwaczy lpg. Typowy objaw falowania obrotów.
Ale gdy lekko dodam gazu do 3 tysięcy później silnik sam wchodzi na wysokie obroty pomimo braku naciśnięcia mocniejszego pedału gazu
prawdopodobnie alternator
obrót mazda mazda obrót obrót mazda wysoki
zasilacz colorsit usunąć farba przewód zapłonowy mitsubishi
fideltronik schemat fideltronik schemat
Reading Firmware from Wi-Fi Sensors Over the Air: ESP8266, ESP32, Tuya, Beken, Realtek Security Vestel 17IPS72, 17PW26 – naprawa zasilacza TV, typowe usterki, objawy, procedura serwisowa