Witam. Może tak z innej mańki. Modele mazdy ge, gf mają problem z tylnymi zaciskami, a mianowicie zapiekają się. Być może zam tkwi problem. Poniżej lekura http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic... Pozdrawiamy mazdaspeed :)
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
Prawdopodobnie zużyte szczotki, są one mocowane w regulatorze napięcia w alternatorze http://obrazki.elektroda.pl/5709798300_1... wymiana szczotek może wiązac się z wymianą całego regulatora.
Zacznij od alternatora. Szczotki, regulator.
Odsuń miernik od kabli zapłonowych i wtedy mierz.
Oto schemat z regulatorem od malucha. Gdzie X to przewód z końcówką skośną (żółty) , a Y to przewód z końcówką prostą (zielony)
A zegary od paliwa i temperatury tez szaleją?,jeśli tak, to regulator napięcia (taka mała czarna kosteczka z trzema wyjściami pod deską rozdzielczą.-20 zł.w sklepie elektronicznym)
Jeżeli wyłącze wszystkie odbiorniki tj. radio, nadmuch, ogrzewanie szyb i lusterek nadal jest to samo... a jaki jest alternator na to pytanie nie odpowiem, ponieważ nie znam sie na tym...pozatym wszystkie styki przepsikałem wd40 - nie pomogło
Wyślij zdjęcie regulatora
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Po wypięciu tego ustrojstwa łączymy B,R i R/Y razem.
Obejrzałem dzisiaj dokładnie listwę paliwową i nie ma na niej ani powrotu paliwa ani regulatora ciśnienia paliwa. Od strony zbiornika paliwa wychodzi tylko 1 przewód zasilający i wtyczka elektryczna. To logiczne że jak nie ma powrotu to regulator jest w BAKU.
Jest to silnik 1.7 D , mazda z 91r. . szczotki są wymienione razem z regulatorem...
Nie trafiła mi sie awaria regulatora wToyocie. Mazda, Ford tylko i rzadko. Ten sam typ alternatora.
czyli jezeli zakrecilem odwrotnie to nie powinno to spalic regulatora?
Aleks, ja robiłem rozeznanie i Mazda 2 ma sterowanie z ECU. Choćby był sterowany GFUH/hg/5645 to musi mieć regulator. Z opisu autora wynika że jest sztywny (13,1 V). Sugerujesz że jak sterowane LIN, COM to już się nie psują ? Jak dla mnie to uszkodzony regulator. Jeżeli wtyczka 3-pinowa to po wyjęciu jej napięcie powinno ustawić się na około 13,7 V...
To LS, patrz co masz na styku S, i jak jest zgodnie to wymieniaj regulator i mała uwaga- nie trzeba oryginału za parędziesiąt zeta a wystarczy regulator od malucha, Jezpol najlepiej. I to śmiga.
Jeszcze dodaj u jacka na rogu. Żarty sobie robisz? To że kupiłeś w Mistsu ten regulator to też żart? Właśnie dostałem odpowiedz z Mitsu że nie produkują tego typu regulatora.
Uwalony regulator.
Wiekszość kompaktowych alternatorów japońskich jest typu "Regulator built in" Jeżeli to mazda to ma zamontowany alt firmy Nippondenso,ewentualnie Melco (Mitsubishi Electric Corp). Są one z zabudowanym regulatorem.
do pomiarów alternator był rozebrany na części pierwsze, mostek prostowniczy został odlutowany od uzwojenia i od regulatora.
Wymiana regulatora pomogła? Pozdrawiam.
Sprawdź też regulator napięcia.
obstawiam regulator napięcia
kolego a sprawdzałeś regulator napięcia????
alternator, regulator szukaj w nim przyczyny
w instrukcji od mazdy 323 piszą że zakres napięcia alternatora to14.1-14.7 na biegu jałowym przy prętkości obrotowej silnika 2500...3000 obr/min a jeżeli jest większe to regulator do wymiany w maździe 323 moc alternatora 60-65A, przy max. napięciu 14V daje to moc 840 lub 910 W
Czy w tej Mazdzie jest regulator typu PD ?
Dymi bardzo? A może to benzyna z regulatora ciśnienia...
Miernik w ręce i podłącz na odpalonym aucie. Odpalasz i miernik i mierzysz, włączasz światła i patrzysz czy jest spadek. Jeśli nie to ok, jeśli spada napięcie to szukał bym winy po stronie alternatora bądź regulatora.
ja stawiam na regulator cisnienia na listwie wtryskiwaczy ktory reguluje cisnienie paliwa moze on przepuszcza i tak sie bedzie dzialo sprawdz cisnienie na pompie a pozniej ten regulator
tyle to wiem tylko czy to regulator czy szczotki?
a jak polaczyc ten regulator z zasilaczam i zarowka? z tego co pamietam od regulatora wychodzi 6 albo 8 nozek. Dzis postaram sie wymontowac go i opisze dokladnie jak wyglada regulator
Witam. 2.6 A w sposób ciągły ? Jeśli tak to usterki proszę szukać w alternatorze, regulator napięcia lub co bardziej prawdopodobne przebita lub przebite diody prostownicze. Cała reszta stacyjką jest odcinana poprzez przekaźnik.
Zmierz miernikiem wychyłowym (wskazówkowym), regulator do wymiany...
Regulator napięcia jest do wymiany
Najbardziej prawdopodobne jest to że masz wadliwy regulator bo napięcie początkowo jest ok więc jest raczej dobrze podłączony. Zbyt wysokoie napięcie wskazuje prawie w 100% na regulator. Kontrolka może być spalona albo nie podłączona. Możliwe jest też zwarcie między zwojowe w wirniku i za duży prąd uwala regulatory.
w trakcie jazdy spada napiecie pradu do tego stopnia ze gasna lampy , a wycieraczki praktycznie sie zatrzymuja. Czy to alternator czy regulator napiecia?
Regulator intensywności oświetlenia kokpitu jeżeli takowy istnieje .
Moim skromnym zdaniem to po prostu ktoś (użyszkodnik) podłącza pod rozruchówke ze zbyt wysokim napięciem lub ewentualnie na rozładowanym aku rozjeżdża się regulator. Może przy okazji zapytać, czy nie ma za częstego palenia żarówek (wiem, prozaiczne ale może wiele wyjaśnić. pozdrawiam
mozliwe ze zarowki sprawdz tez bezpieczniki i regulator oswietlenia
Na pewno na jednym pinie regulator ciśnienia paliwa musisz mieć 12v.
alternator jest Mitshubishi 70A , mazda jest z 1989 roku.
Chodziło mi o to, że ten alternator jest sterowany komputerem. A ja mam,, klasyczny'' regulator.
Rozebrałem i okazało się, że podczas składania rozleciały się szczotki. To jeszcze pikuś, gorzej wygląda pochodzenie alternatora jest to typ mitsubishi, najbardziej podobny jest regulator napięcia mazda, ford, z tym że u mnie nie ma tej wtyczki występującej na regulatorze. Teraz mam dylemat czy kupić nowy (znaczy się używany) czy może zainwestować w...
Wsadziłem rozrusznik z regulatorem napięcia od mazdy 626 za 100zł ze szrotu i jak na razie ponad 6 miesięcy jest ok:-) Ewidentnie ktoś poprzednio majstrował przy regulatorze napięcia, kostka wycięta wszystko połączone na koguty:/
kurcze ale zeby nowy alternator padl? hmmm :( a powiedz mi czy w stary mogl spalic sie szczotkoczymacz z regulatorem? czy cos wiecej?
Mogą być diody wzbudające, ale równie dobrze regulator (kabel czerwony to 15).
Wolne obroty rowniez ustawia sie w trybie serwisowym, zeby ecu mialo odpowiedni punkt odniesienia. Jesli na gazie objawy nie wystepuja problem moze lezec w np brudnych wtryskiwaczach benzynowych lub regulatorze cisnienia paliwa.
Jakiś wynalazek przypomina Hitachi - trzeba ręcznie dobierać mostek i regulator. Na stronie as.pl.pl możesz poszukać po wymiarach.
Będzie to samo, nie można było zregenerować starego alternatora ze starym regulatorem? PCM będzie trzeba zmienić na nowy.
Podobne objawy lecz w innym aucie powodował uszkodzony regulator napięcia. Było chwilami do 17v.
O tej porze roku mamy temperatury tak niskie, że gdzie się nie obejrzysz to każdemu z wydechu leci na biało. Nie wiem co będzie w zimę, chyba codziennie po powrocie z pracy będę zakładać temat, że mocno kopci na biało. A że gaśnie to żaden regulator ani czujnik.
Żartujesz z tym ładowaniem? Powinno być 14.2V - 14.4V. Aku masz niedoładowane. Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator, regulator ładowania. Podładuj aku prostownikiem.
P i d to sterowania że sterownika silnika. Podejrzewam że zamontowano nie właściwy regulator lub masz przerwę w kablach.
Zacznij od sprawdzenia zasilania możliwe że to wina alternatora ,regulatora napięcia lub akumulatora generalnie obwodu zasilania .
Ten od kontrolki zewrzyj do masy i po włączeniu zapłonu zobacz czy się świeci kontrolka. Jeżeli świeci to wina najprawdopodobniej leży w regulatorze, jego sczotkach lub wirniku.
Uszkodzony regulator napięcia który zespolony jest ze szczotkami alternatora.
Hello. Czy ktoś ma to urządzenie do pomiaru alternatora? A gdzie można kupić i za jaką cenę? Dziękuję Peter http://www.autoelektrika.cz/novinky/test... - Tester może testować nowe rodzaje kontrolerów COM, Lin i DFM - Można sprawdzić alternator w samochodzie lub z badania kału - Czy jest w stanie przetestować i oddzielenia regulatorów - Obsługiwane...
To nie zawór tylko regulator ciśnienia, jest taka opcja dlatego wtedy najlepiej podejrzeć parametry.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Mazda Tribute/Ford Escape 3.0 v6 24v 2001-2005
tak posiada wlasnie sobie wybuchlo i nowy przeplywomierz jest i jeszcze taki regulator termiczny obrotow jalowych tez jest wymieniony.
Nie popaliły ci się żarówki? Cena takiego regulatora to około 130zł(+;-)Regulator do wymiany na 100%. Ciekawe czy reszta ok. pozdrawiam
Ok, dziękuje. W weekend sprawdzę ten regulator. Założę od kolegi - ma taką samą mazdę to napewno będzie dobry. Napiszę odrazu o rezultatach.
Odpowietrzenie zbiornika paliwa,czujnik temp.cieczy chł.przepływomierz,regulator ciśnienia paliwa.Wężyki pozdejmuj zobacz czy nie ma tam paliwa.
Citroen, Peugeot, Volvo, Ford, Mazda? p1169, p1197 przy tych błędach bym popracował. p1169 za wysokie ciśnienie paliwa to zwykle zacięty regulator ciśnienia w pozycji max lub usterka sterowania tego regulatora p1197 sterowanie wtryskiwacza-błąd ogólny - zwarcie na którymś wtrysku, instalacja lub sterownik silnika Jeśli pobujasz kabiną i jest ok to raczej...
a wiesz gdzie moze znajdowac sie ten regulator gazu:D no bo swiece i tem filterk mysle ze odpada co ?
nie orietuje się jak jest zapłon (aparat zapłonowy czy czujnik)?? Aparat zapłonowy w Mazdzie z 1997 roku :D Kpisz se ? A co w tym dziwnego? Aparat zapłonowy = przerywacz + regulator odśrodkowy, a w zasilaniu gaźnik. Mazda to nie maluch że w 2000 roku technologia była z lat niepamiętnych...
witam, wznawiam post, po wielu badaniach wylądowałem na tej stronie. Piszę z Włoch i ten wzmacniacz jest fabrycznie montowany w kilku modelach Alfy Romeo. to co mi przywieźli do naprawy to zamontowane na alfie romeo Mito, małym sedanie o sportowym charakterze zbudowanym na bazie Fiata Grande Punto ale też na modelu Giulietta, mam nadzieję, że ten post...
(at)goldwinger Wyjmując wtyk praktycznie wyłączyłem alternator więc obstawiasz, że obciążony alternator potrafi robić taki bałągan? Tylko nie wiem co tam można robić naftą :) ja znam tylko wymianę łożysk i regulatora (ew. szczotek) i to najczęściej jest nazywane "regeneracja".
Sprawdź czym fizycznie kręcisz, przełącznikiem czy enkoderem. Schematy są dostępne ale jest dużo wersji i można się pogubić, może zrób foto panelu to będzie łatwiej coś podpowiedzieć bo tu nawet nie wiadomo czy pokrętło i regulator są oryginalne czy ktoś tam już grzebał. Takie są uroki kupowania samochodu od majsterkowicza.
Witam Miałem podobną sytuację z autem przy odpalaniu go. Sprawdź miernikiem napięcie ładowania akumulatora (u mnie było prawie 17V) , winny alternator , a dokładnie regulator napięcia. Pozdrawiam
Model z przednią ścianą wraz z regulatorami klimatyzacji (wyświetlacz też tam jest). Chciałem rozebrać do zrobienia opisu ale niestety wszystkie radiatory są przykręcone zalutowanymi potem śrubami.
witam chcę jeszcze zapytać, jak odłączyłem (na ciepłym silniku) czujnik temp. płynu chłodzącego to powinno się coś dziać? wydaje mi się że tak. a u mnie zero reakcji. to by mogło znaczyć że czujnik padnięty? dobrze kombinuję? Co do akumulatora to jeszcze nie sprawdzałem, myślę że warto jeśli już sprawdzić czy ładuje dobrze. Bo może regulator napięcia...
Pewnie musiał byś wymienić mostek prostowniczy z diodami wzbudzenia i dać inny regulator , Wyprowadzić inaczej przewody , włączyć w to kontrolkę . Możesz też zbudować generator fali prostokątnej ( nie pamiętam jakie wypełnienie i częstotliwość ) wlutować go przed regulatorem i będzie działać . Ja wolał bym przerobić na ( normalny ) a nie ( PD)
Miałem podobny problem w swoim samochodzie, w moim przypadku winowajcą okazał regulator napięcia w alternatorze. Jeśli po naładowaniu akumulatora samochód Ci odpali, to sprawdź multimetrem ładowanie alternatora oraz napięcie podczas rozruchu
Dzień dobry, Mazda 3 BL 1.6 TDI MZR-CD rok 2009, aku BOSCH S4 70AH 630A S4026 młodszy niż rok. Nie potrafimy dojść do tego co jest usterką, sądziłem że aku padł po roku ale na drugim ten sam problem - auto na dwóch różnych akumulatorach młodszych niż rok nie odpala, zaczęło to się mniej więcej na początku listopada (myślałem że przez wstępne mrozy),...
mam podobny problem brak ładowania upalone 2 diody mocy mógł by ktoś pomóc samochód mazda 323 ale silnik isuzu a kolega ma 9 diod a nie 6 plus ta jedna o której pisano
A więc tak: -ładowania na wolnych obrotach nie było, mimo iż kontrolka ładowania się nie świeciła -uszkodzony był sam regulator napięcia -wymiana regulatora to w zakładzie zajmującym się regeneracją koszt 200zł, do tego trzeba doliczyć koszty demontażu i montażu Problem rozwiązany. Temat zamykam.
Witam, mam problem z alternatorem, który na postoju bierze prąd. Po podłączeniu amperomierza w szereg akumulator-klema -, miernik pokazuje pobór 4,76A. Po odłączeniu kabla(grubego na śrubkę) od alternatora wartość spada do 2,34A.Dodam że stacyjka jest wyłączona.Odpinanie bezpieczników nic nie pokazało.Alternator miał wymieniony regulator, ładowanie...
A więc wariuje pod obciazeniem trzeba by go sprawdzić tzn diody,stojan czy nie ma zwarcia do masy po regeneracji zalezy u kogo byl naprawiany,regulator napięcia posprawdzać miernikiem,masz jeszcze gwarancje na niego?może da rade go w pore oddać z powrotem?
Witam wszystkich auto to mazda 2 de 2009 r z silnikiem 1.6 hdi psa 90km przebieg 200tys moj problem polega na ciśnieniu paliwa na listwie cr na wolnych obrotach pokazuje ok 180bar z tego co czytalem to minimum to 200 bar ale moze ten typ ma miec mniejsze nigdzie nie moge znalezc konkretnych informacji dodam ze ta mazda dobrze zapala zimna ale nie chodzi...
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
witam po wymianie całej instalacji silnika nadal nie chciała odpalić, dopiero po wymianie regulatora ciśnienia i pompy wtryskowej zapaliła, na pompie było zbyt wysokie ciśnienie i komputer odcinał zapłon, dziękuje wszystkim za pomoc
Carismę ma sąsiad-taksówkarz, do tego na gaz. Tylko raz widziałem, jak coś przy niej robił - padło ładowanie, o ile pamiętam uszkodził się regulator napięcia. Poza tym nic, auto zarabia na niego już trzeci czy czwarty rok.
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
Tak jak napisał kolega pierwsze co to zacznij od usunięcia usterki regulatora napiecia na alternatorze Pierdoły opoły kolego. Nawet nie zapytałeś jaki alternator, wiadome, że firmy Mitsubishi, ale co dalej? Co tam jest ważne?
No co tu Ci powiedzieć. W pierwszej kolejności to trzeba sprawdzić alternator czyli pasek, regulator, szczotki oraz miernikiem ładowanie. Robić to wszystko na różnych obrotach silnika. Dopiero po wstępnych oględzinach altka - będziemy mogli kontynuować poszukiwania usterki.
|Dopiero odpowiadam niemiałem wcześniej czasu . Otóż jak się okazuje niektóre mazdy z tego okresu posiadają alternator samowzbudny z elektroniczną regulacją do której sygnał podawany jest poprzez urządzenie sterujące , które zbiera informacje o parametrach pracy urządzeń takich jak : podgrzewanie szyby , abs , klimatyzacja, tcs, system wtryskowy silnika....
Mazda Premacy 2.0 TD 2001 rok po lifcie:/ Pierwszy raz alternator padł mi 6 miesiecy temu.Dałem Madzie do warsztatu gdzie sie zajmuja tylko alternatorami i rozrusznikami.Wymienili regulator napięcia i było wszystko ok.... Przez 3 mies. Wiec pojechałem do nich w ramach reklamacji.Przyjeżdżam do nich po odbiór auta widze na stole dwa spalone regulatory...
Myślałem, że ściągasz bezpośrednio.P
Przecież wraz ze wzrostem obciążenia prąd ladowania powinien wzrosnąć na tyle by ustabilizować napięcie na poziomie min 14,0 V --- czyż nie tak ?? Niby tak powinno być. A sprawdzałeś jaka jest wtedy temperatura alternatora? Przypuszczam, że jest bardzo gorący. Nie wiem jaki prąd jest pobierany gdy jest włączona klimatyzacja i tu pytanie - czy po włączeniu...
Czujnik ciśnienia podstawiony na inną używkę, wtyczka czuć że chwyta za piny czujnika- i nie widać wizualnie uszkodzeń, powrót drożny, regularnie widzi 520 bar na wolnych i dokręca się do 760 bar przy 2800 obr. Co ciekawe zaraz po odpaleniu na zimnym wkręca się normalnie, dopiero po chwili zaczyna kaprysić. Jedyny błąd to: P0193 Uszkodzenie w ukladzie...
no to jednak będzie to nieco bolała. Czyli jedna z poniższych usterek: 2. Wyciek, lub nieszczelność obwodu hydraulicznego dla tego biegu 3. Jeśli nie to długo nie wymieniałeś oleju w skrzyni i filtra. Mogły się zapchać kanaliki i nie ma wystarczającego ciśnienia 4. Zużyta pompa oleju 5. Zatarty regulator ciśnienia 6. Zatarty zawór dla 4 biegu, lub uszkodzona...
Przeprowadż regulacje wolnych obrotów na niedogrzanym silniku ,ale nie całkowicie zimnym wkrętem rgulacji wolnych obrotów uzyskaj najwyższe możliwe obroty.Nastepnie skoryguj obroty zmniejsz śruba od przepustnicy ale tak aby silnik pracował wmiare równo.Podgrzej silnik do min 70stopni i jeżeli obroty wzrosną minimalnie skoryguj na niższe śrubą przepustnicy.Jeżeli...
U mnie nie ma kontrolki Check Engine. Odłączałem aku, podłączałem znowu i nic. Odłączałem gaz (ktoś mi sugerował, że może przepala gaz i benzynę) i też nie ma poprawy. Instalację gazową mam taką: sterownik Stag-300-4, reduktor Tomassetto AT09, wtryskiwacze Valtek czerwone 3ohm. Kombinując na własną rękę podmieniłem przepływomierz, regulator ciśnienia...
klemy były czyszczone i nasmarowane na jesień, ładowanie sprawdziłem jeszcze raz, jest w porządku, korki wszystkie czyściutkie.Prawdopodobnie będzie regulator napięcia, albo silniczek, krokowy, też to obstawiałem. Reset zrobiłem, nie pomogło. Ten silniczek krokowy najpierw wymienie bo wysłużony jest i jego czas już nadszedł, ale na razie jeżdżę drugim...
Raczej oryginał, co do dokręcania to tylko nakręciłem trochę na wałek a resztę pracy wykonał silnik (ręką nie mogłem więcej nakręcić gdyż gwinty nie były w idealnym stanie). Po odpaleniu auta widać wyraźnie było dokręcanie się sprzęgła do końca. Po odpaleniu kazałem gostkowi włączyć wszystkie możliwe odbiorniki celem silniejszego dokręcenia. Co do kleju,...
Witam. Rozrząd jest na miejscu delphi nie ma opcji zczytania czujników wałka i wału. Ciśnienie na listwie przy kreceniu ok 6bar więcej nie nabija. Regulator ciśnienia w pompie i czujnik ciśnienia w szynie zmieniony dałem na krótko przez filterek ropę do pompy cr pod ciśnieniem ręczna gruszką i dalej nie nabija ciśnienia w szynę ani nie otwiera wtryskow....
regulator mazda regulator alternatora mazda mazda regulator paliwa
czujnik komory lodówki kosztorysy elektryczne słuchawki telefonu styki
lodówka samsung czujnik temperatury lodówka samsung czujnik temperaqtury
Toyota Avensis - Radio gubi datę: przyczyny i rozwiązania Wtyczka i kolory kabli airbagu Fiat Grande Punto 1.4