Prawdopodobnie zużyte szczotki, są one mocowane w regulatorze napięcia w alternatorze http://obrazki.elektroda.pl/5709798300_1... wymiana szczotek może wiązac się z wymianą całego regulatora.
Zacznij od alternatora. Szczotki, regulator.
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
Witam. Może tak z innej mańki. Modele mazdy ge, gf mają problem z tylnymi zaciskami, a mianowicie zapiekają się. Być może zam tkwi problem. Poniżej lekura http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic... Pozdrawiamy mazdaspeed :)
Oto schemat z regulatorem od malucha. Gdzie X to przewód z końcówką skośną (żółty) , a Y to przewód z końcówką prostą (zielony)
Wyślij zdjęcie regulatora
Nie trafiła mi sie awaria regulatora wToyocie. Mazda, Ford tylko i rzadko. Ten sam typ alternatora.
czyli jezeli zakrecilem odwrotnie to nie powinno to spalic regulatora?
Uwalony regulator.
Jest to silnik 1.7 D , mazda z 91r. . szczotki są wymienione razem z regulatorem...
Obejrzałem dzisiaj dokładnie listwę paliwową i nie ma na niej ani powrotu paliwa ani regulatora ciśnienia paliwa. Od strony zbiornika paliwa wychodzi tylko 1 przewód zasilający i wtyczka elektryczna. To logiczne że jak nie ma powrotu to regulator jest w BAKU.
Odsuń miernik od kabli zapłonowych i wtedy mierz.
do pomiarów alternator był rozebrany na części pierwsze, mostek prostowniczy został odlutowany od uzwojenia i od regulatora.
Jeszcze dodaj u jacka na rogu. Żarty sobie robisz? To że kupiłeś w Mistsu ten regulator to też żart? Właśnie dostałem odpowiedz z Mitsu że nie produkują tego typu regulatora.
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Wiekszość kompaktowych alternatorów japońskich jest typu "Regulator built in" Jeżeli to mazda to ma zamontowany alt firmy Nippondenso,ewentualnie Melco (Mitsubishi Electric Corp). Są one z zabudowanym regulatorem.
A zegary od paliwa i temperatury tez szaleją?,jeśli tak, to regulator napięcia (taka mała czarna kosteczka z trzema wyjściami pod deską rozdzielczą.-20 zł.w sklepie elektronicznym)
Miernik w ręce i podłącz na odpalonym aucie. Odpalasz i miernik i mierzysz, włączasz światła i patrzysz czy jest spadek. Jeśli nie to ok, jeśli spada napięcie to szukał bym winy po stronie alternatora bądź regulatora.
ja stawiam na regulator cisnienia na listwie wtryskiwaczy ktory reguluje cisnienie paliwa moze on przepuszcza i tak sie bedzie dzialo sprawdz cisnienie na pompie a pozniej ten regulator
Najprawdopodobniej uszkodzony regulator napięcia . Różnie podają właściwe wartości alternatora!powinno być 13.4V-14.4V. Powyżej 15V to napewno wskazuje na uszkodzenie alternatora! Sprawć regulator!
Najbardziej prawdopodobne jest to że masz wadliwy regulator bo napięcie początkowo jest ok więc jest raczej dobrze podłączony. Zbyt wysokoie napięcie wskazuje prawie w 100% na regulator. Kontrolka może być spalona albo nie podłączona. Możliwe jest też zwarcie między zwojowe w wirniku i za duży prąd uwala regulatory.
a jak polaczyc ten regulator z zasilaczam i zarowka? z tego co pamietam od regulatora wychodzi 6 albo 8 nozek. Dzis postaram sie wymontowac go i opisze dokladnie jak wyglada regulator
Sprawdź też regulator napięcia.
Wymiana regulatora pomogła? Pozdrawiam.
Po wypięciu tego ustrojstwa łączymy B,R i R/Y razem.
Aleks, ja robiłem rozeznanie i Mazda 2 ma sterowanie z ECU. Choćby był sterowany GFUH/hg/5645 to musi mieć regulator. Z opisu autora wynika że jest sztywny (13,1 V). Sugerujesz że jak sterowane LIN, COM to już się nie psują ? Jak dla mnie to uszkodzony regulator. Jeżeli wtyczka 3-pinowa to po wyjęciu jej napięcie powinno ustawić się na około 13,7 V...
obstawiam regulator napięcia
kolego a sprawdzałeś regulator napięcia????
To LS, patrz co masz na styku S, i jak jest zgodnie to wymieniaj regulator i mała uwaga- nie trzeba oryginału za parędziesiąt zeta a wystarczy regulator od malucha, Jezpol najlepiej. I to śmiga.
Dymi bardzo? A może to benzyna z regulatora ciśnienia...
Czy w tej Mazdzie jest regulator typu PD ?
Najpierw sprawdź, czy gdzieś nie zaśniedziały połączenia przy alternatorze, ew. czy się nie przetarła wiązka masy (miedziana plecionka), potem regulator napięcia.
w trakcie jazdy spada napiecie pradu do tego stopnia ze gasna lampy , a wycieraczki praktycznie sie zatrzymuja. Czy to alternator czy regulator napiecia?
tyle to wiem tylko czy to regulator czy szczotki?
Zmierz miernikiem wychyłowym (wskazówkowym), regulator do wymiany...
Ale kolega jakoś nie chce deklarować jakie żarówki (firma) zakłada. I być może tutaj sedno zagadnienia. 14,8 V to trochę sporo, ale jeszcze do wytrzymania. Możliwe, że kończy się regulator alternatora. W swoim czasie w Mazdzie wygotowałem elektrolit z akumulatora zanim połapałem sie, że regulator padł.
Regulator napięcia jest do wymiany
Rozebrałem i okazało się, że podczas składania rozleciały się szczotki. To jeszcze pikuś, gorzej wygląda pochodzenie alternatora jest to typ mitsubishi, najbardziej podobny jest regulator napięcia mazda, ford, z tym że u mnie nie ma tej wtyczki występującej na regulatorze. Teraz mam dylemat czy kupić nowy (znaczy się używany) czy może zainwestować w...
Chodziło mi o to, że ten alternator jest sterowany komputerem. A ja mam,, klasyczny'' regulator.
mozliwe ze zarowki sprawdz tez bezpieczniki i regulator oswietlenia
Witam. 2.6 A w sposób ciągły ? Jeśli tak to usterki proszę szukać w alternatorze, regulator napięcia lub co bardziej prawdopodobne przebita lub przebite diody prostownicze. Cała reszta stacyjką jest odcinana poprzez przekaźnik.
Regulator intensywności oświetlenia kokpitu jeżeli takowy istnieje .
Na pewno na jednym pinie regulator ciśnienia paliwa musisz mieć 12v.
Wolne obroty rowniez ustawia sie w trybie serwisowym, zeby ecu mialo odpowiedni punkt odniesienia. Jesli na gazie objawy nie wystepuja problem moze lezec w np brudnych wtryskiwaczach benzynowych lub regulatorze cisnienia paliwa.
O tej porze roku mamy temperatury tak niskie, że gdzie się nie obejrzysz to każdemu z wydechu leci na biało. Nie wiem co będzie w zimę, chyba codziennie po powrocie z pracy będę zakładać temat, że mocno kopci na biało. A że gaśnie to żaden regulator ani czujnik.
kurcze ale zeby nowy alternator padl? hmmm :( a powiedz mi czy w stary mogl spalic sie szczotkoczymacz z regulatorem? czy cos wiecej?
Mogą być diody wzbudające, ale równie dobrze regulator (kabel czerwony to 15).
Wsadziłem rozrusznik z regulatorem napięcia od mazdy 626 za 100zł ze szrotu i jak na razie ponad 6 miesięcy jest ok:-) Ewidentnie ktoś poprzednio majstrował przy regulatorze napięcia, kostka wycięta wszystko połączone na koguty:/
Moim skromnym zdaniem to po prostu ktoś (użyszkodnik) podłącza pod rozruchówke ze zbyt wysokim napięciem lub ewentualnie na rozładowanym aku rozjeżdża się regulator. Może przy okazji zapytać, czy nie ma za częstego palenia żarówek (wiem, prozaiczne ale może wiele wyjaśnić. pozdrawiam
Żartujesz z tym ładowaniem? Powinno być 14.2V - 14.4V. Aku masz niedoładowane. Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator, regulator ładowania. Podładuj aku prostownikiem.
Podobne objawy lecz w innym aucie powodował uszkodzony regulator napięcia. Było chwilami do 17v.
P i d to sterowania że sterownika silnika. Podejrzewam że zamontowano nie właściwy regulator lub masz przerwę w kablach.
Jakiś wynalazek przypomina Hitachi - trzeba ręcznie dobierać mostek i regulator. Na stronie as.pl.pl możesz poszukać po wymiarach.
Będzie to samo, nie można było zregenerować starego alternatora ze starym regulatorem? PCM będzie trzeba zmienić na nowy.
Ten od kontrolki zewrzyj do masy i po włączeniu zapłonu zobacz czy się świeci kontrolka. Jeżeli świeci to wina najprawdopodobniej leży w regulatorze, jego sczotkach lub wirniku.
alternator jest Mitshubishi 70A , mazda jest z 1989 roku.
Zacznij od sprawdzenia zasilania możliwe że to wina alternatora ,regulatora napięcia lub akumulatora generalnie obwodu zasilania .
Uszkodzony regulator napięcia który zespolony jest ze szczotkami alternatora.
To nie zawór tylko regulator ciśnienia, jest taka opcja dlatego wtedy najlepiej podejrzeć parametry.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
tak posiada wlasnie sobie wybuchlo i nowy przeplywomierz jest i jeszcze taki regulator termiczny obrotow jalowych tez jest wymieniony.
Hello. Czy ktoś ma to urządzenie do pomiaru alternatora? A gdzie można kupić i za jaką cenę? Dziękuję Peter http://www.autoelektrika.cz/novinky/test... - Tester może testować nowe rodzaje kontrolerów COM, Lin i DFM - Można sprawdzić alternator w samochodzie lub z badania kału - Czy jest w stanie przetestować i oddzielenia regulatorów - Obsługiwane...
Nie popaliły ci się żarówki? Cena takiego regulatora to około 130zł(+;-)Regulator do wymiany na 100%. Ciekawe czy reszta ok. pozdrawiam
Ok, dziękuje. W weekend sprawdzę ten regulator. Założę od kolegi - ma taką samą mazdę to napewno będzie dobry. Napiszę odrazu o rezultatach.
Odpowietrzenie zbiornika paliwa,czujnik temp.cieczy chł.przepływomierz,regulator ciśnienia paliwa.Wężyki pozdejmuj zobacz czy nie ma tam paliwa.
Mazda Tribute/Ford Escape 3.0 v6 24v 2001-2005
nie orietuje się jak jest zapłon (aparat zapłonowy czy czujnik)?? Aparat zapłonowy w Mazdzie z 1997 roku :D Kpisz se ? A co w tym dziwnego? Aparat zapłonowy = przerywacz + regulator odśrodkowy, a w zasilaniu gaźnik. Mazda to nie maluch że w 2000 roku technologia była z lat niepamiętnych...
Myślałem, że ściągasz bezpośrednio.P
a wiesz gdzie moze znajdowac sie ten regulator gazu:D no bo swiece i tem filterk mysle ze odpada co ?
(at)goldwinger Wyjmując wtyk praktycznie wyłączyłem alternator więc obstawiasz, że obciążony alternator potrafi robić taki bałągan? Tylko nie wiem co tam można robić naftą :) ja znam tylko wymianę łożysk i regulatora (ew. szczotek) i to najczęściej jest nazywane "regeneracja".
witam chcę jeszcze zapytać, jak odłączyłem (na ciepłym silniku) czujnik temp. płynu chłodzącego to powinno się coś dziać? wydaje mi się że tak. a u mnie zero reakcji. to by mogło znaczyć że czujnik padnięty? dobrze kombinuję? Co do akumulatora to jeszcze nie sprawdzałem, myślę że warto jeśli już sprawdzić czy ładuje dobrze. Bo może regulator napięcia...
Citroen, Peugeot, Volvo, Ford, Mazda? p1169, p1197 przy tych błędach bym popracował. p1169 za wysokie ciśnienie paliwa to zwykle zacięty regulator ciśnienia w pozycji max lub usterka sterowania tego regulatora p1197 sterowanie wtryskiwacza-błąd ogólny - zwarcie na którymś wtrysku, instalacja lub sterownik silnika Jeśli pobujasz kabiną i jest ok to raczej...
Model z przednią ścianą wraz z regulatorami klimatyzacji (wyświetlacz też tam jest). Chciałem rozebrać do zrobienia opisu ale niestety wszystkie radiatory są przykręcone zalutowanymi potem śrubami.
Witam Miałem podobną sytuację z autem przy odpalaniu go. Sprawdź miernikiem napięcie ładowania akumulatora (u mnie było prawie 17V) , winny alternator , a dokładnie regulator napięcia. Pozdrawiam
Sprawdź czym fizycznie kręcisz, przełącznikiem czy enkoderem. Schematy są dostępne ale jest dużo wersji i można się pogubić, może zrób foto panelu to będzie łatwiej coś podpowiedzieć bo tu nawet nie wiadomo czy pokrętło i regulator są oryginalne czy ktoś tam już grzebał. Takie są uroki kupowania samochodu od majsterkowicza.
Dzień dobry, Mazda 3 BL 1.6 TDI MZR-CD rok 2009, aku BOSCH S4 70AH 630A S4026 młodszy niż rok. Nie potrafimy dojść do tego co jest usterką, sądziłem że aku padł po roku ale na drugim ten sam problem - auto na dwóch różnych akumulatorach młodszych niż rok nie odpala, zaczęło to się mniej więcej na początku listopada (myślałem że przez wstępne mrozy),...
Pewnie musiał byś wymienić mostek prostowniczy z diodami wzbudzenia i dać inny regulator , Wyprowadzić inaczej przewody , włączyć w to kontrolkę . Możesz też zbudować generator fali prostokątnej ( nie pamiętam jakie wypełnienie i częstotliwość ) wlutować go przed regulatorem i będzie działać . Ja wolał bym przerobić na ( normalny ) a nie ( PD)
witam, wznawiam post, po wielu badaniach wylądowałem na tej stronie. Piszę z Włoch i ten wzmacniacz jest fabrycznie montowany w kilku modelach Alfy Romeo. to co mi przywieźli do naprawy to zamontowane na alfie romeo Mito, małym sedanie o sportowym charakterze zbudowanym na bazie Fiata Grande Punto ale też na modelu Giulietta, mam nadzieję, że ten post...
Miałem podobny problem w swoim samochodzie, w moim przypadku winowajcą okazał regulator napięcia w alternatorze. Jeśli po naładowaniu akumulatora samochód Ci odpali, to sprawdź multimetrem ładowanie alternatora oraz napięcie podczas rozruchu
Witam, mam problem z alternatorem, który na postoju bierze prąd. Po podłączeniu amperomierza w szereg akumulator-klema -, miernik pokazuje pobór 4,76A. Po odłączeniu kabla(grubego na śrubkę) od alternatora wartość spada do 2,34A.Dodam że stacyjka jest wyłączona.Odpinanie bezpieczników nic nie pokazało.Alternator miał wymieniony regulator, ładowanie...
|Dopiero odpowiadam niemiałem wcześniej czasu . Otóż jak się okazuje niektóre mazdy z tego okresu posiadają alternator samowzbudny z elektroniczną regulacją do której sygnał podawany jest poprzez urządzenie sterujące , które zbiera informacje o parametrach pracy urządzeń takich jak : podgrzewanie szyby , abs , klimatyzacja, tcs, system wtryskowy silnika....
mam podobny problem brak ładowania upalone 2 diody mocy mógł by ktoś pomóc samochód mazda 323 ale silnik isuzu a kolega ma 9 diod a nie 6 plus ta jedna o której pisano
A więc wariuje pod obciazeniem trzeba by go sprawdzić tzn diody,stojan czy nie ma zwarcia do masy po regeneracji zalezy u kogo byl naprawiany,regulator napięcia posprawdzać miernikiem,masz jeszcze gwarancje na niego?może da rade go w pore oddać z powrotem?
Witam wszystkich auto to mazda 2 de 2009 r z silnikiem 1.6 hdi psa 90km przebieg 200tys moj problem polega na ciśnieniu paliwa na listwie cr na wolnych obrotach pokazuje ok 180bar z tego co czytalem to minimum to 200 bar ale moze ten typ ma miec mniejsze nigdzie nie moge znalezc konkretnych informacji dodam ze ta mazda dobrze zapala zimna ale nie chodzi...
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
A więc tak: -ładowania na wolnych obrotach nie było, mimo iż kontrolka ładowania się nie świeciła -uszkodzony był sam regulator napięcia -wymiana regulatora to w zakładzie zajmującym się regeneracją koszt 200zł, do tego trzeba doliczyć koszty demontażu i montażu Problem rozwiązany. Temat zamykam.
Carismę ma sąsiad-taksówkarz, do tego na gaz. Tylko raz widziałem, jak coś przy niej robił - padło ładowanie, o ile pamiętam uszkodził się regulator napięcia. Poza tym nic, auto zarabia na niego już trzeci czy czwarty rok.
Tak jak napisał kolega pierwsze co to zacznij od usunięcia usterki regulatora napiecia na alternatorze Pierdoły opoły kolego. Nawet nie zapytałeś jaki alternator, wiadome, że firmy Mitsubishi, ale co dalej? Co tam jest ważne?
Przecież wraz ze wzrostem obciążenia prąd ladowania powinien wzrosnąć na tyle by ustabilizować napięcie na poziomie min 14,0 V --- czyż nie tak ?? Niby tak powinno być. A sprawdzałeś jaka jest wtedy temperatura alternatora? Przypuszczam, że jest bardzo gorący. Nie wiem jaki prąd jest pobierany gdy jest włączona klimatyzacja i tu pytanie - czy po włączeniu...
witam po wymianie całej instalacji silnika nadal nie chciała odpalić, dopiero po wymianie regulatora ciśnienia i pompy wtryskowej zapaliła, na pompie było zbyt wysokie ciśnienie i komputer odcinał zapłon, dziękuje wszystkim za pomoc
No co tu Ci powiedzieć. W pierwszej kolejności to trzeba sprawdzić alternator czyli pasek, regulator, szczotki oraz miernikiem ładowanie. Robić to wszystko na różnych obrotach silnika. Dopiero po wstępnych oględzinach altka - będziemy mogli kontynuować poszukiwania usterki.
Czujnik ciśnienia podstawiony na inną używkę, wtyczka czuć że chwyta za piny czujnika- i nie widać wizualnie uszkodzeń, powrót drożny, regularnie widzi 520 bar na wolnych i dokręca się do 760 bar przy 2800 obr. Co ciekawe zaraz po odpaleniu na zimnym wkręca się normalnie, dopiero po chwili zaczyna kaprysić. Jedyny błąd to: P0193 Uszkodzenie w ukladzie...
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
Mazda Premacy 2.0 TD 2001 rok po lifcie:/ Pierwszy raz alternator padł mi 6 miesiecy temu.Dałem Madzie do warsztatu gdzie sie zajmuja tylko alternatorami i rozrusznikami.Wymienili regulator napięcia i było wszystko ok.... Przez 3 mies. Wiec pojechałem do nich w ramach reklamacji.Przyjeżdżam do nich po odbiór auta widze na stole dwa spalone regulatory...
no to jednak będzie to nieco bolała. Czyli jedna z poniższych usterek: 2. Wyciek, lub nieszczelność obwodu hydraulicznego dla tego biegu 3. Jeśli nie to długo nie wymieniałeś oleju w skrzyni i filtra. Mogły się zapchać kanaliki i nie ma wystarczającego ciśnienia 4. Zużyta pompa oleju 5. Zatarty regulator ciśnienia 6. Zatarty zawór dla 4 biegu, lub uszkodzona...
Przeprowadż regulacje wolnych obrotów na niedogrzanym silniku ,ale nie całkowicie zimnym wkrętem rgulacji wolnych obrotów uzyskaj najwyższe możliwe obroty.Nastepnie skoryguj obroty zmniejsz śruba od przepustnicy ale tak aby silnik pracował wmiare równo.Podgrzej silnik do min 70stopni i jeżeli obroty wzrosną minimalnie skoryguj na niższe śrubą przepustnicy.Jeżeli...
regulator na listwie to tłumik pulsacyjny-wymieniony,jak można pomieszać przewody paliwowe na benzynie?,świece nowe,przepływomierz ok,temperatura ok,na wolnych obrotach chodzi w miarę problem zaczyna się powyżej 2tyś.obr.
nawet jak podniosę obroty.. wystarczy wyłączyć silnik i ponownie uruchomić ... i światła ogrzewanie szyby i klima i znowu nie ma ładowania ... mam nowy alternator i rozmawiałem z konsultantem .. tak nie może się dziać ... mechanik jak wymienia alternator powinien ustawić na regulatorze napięcia odpowiednie wartości i tu tez może byc przyczyna ... Fakt...
U mnie nie ma kontrolki Check Engine. Odłączałem aku, podłączałem znowu i nic. Odłączałem gaz (ktoś mi sugerował, że może przepala gaz i benzynę) i też nie ma poprawy. Instalację gazową mam taką: sterownik Stag-300-4, reduktor Tomassetto AT09, wtryskiwacze Valtek czerwone 3ohm. Kombinując na własną rękę podmieniłem przepływomierz, regulator ciśnienia...
klemy były czyszczone i nasmarowane na jesień, ładowanie sprawdziłem jeszcze raz, jest w porządku, korki wszystkie czyściutkie.Prawdopodobnie będzie regulator napięcia, albo silniczek, krokowy, też to obstawiałem. Reset zrobiłem, nie pomogło. Ten silniczek krokowy najpierw wymienie bo wysłużony jest i jego czas już nadszedł, ale na razie jeżdżę drugim...
mazda regulator regulator alternatora mazda mazda regulator paliwa
wchodzi kapilara hamulec silnika schemat elektrycznego zielony ekran zamiast filmu
licznik geigera licznik geigera
Canon iR 3225 marszczy papier A3 - przyczyny i rozwiązania Bieżnia Fit Net - wyświetlacz działa, bieżnia nie rusza