propozycja Tomasz.W jest najprostszym z rozwiązań , faktem że 1 kierunkowe gdybyś zastosował aparaturę 3-kanałową to nie ma problemu ponieważ 3 kanał można wykorzystać do zmiany kierunku jest możliwa budowa regulatora 2-kierunkowej ale to chyba ponad Twoje możliwości pomysł z rezystorami ograniczającymi wiąże się z niepotrzebnym marnowaniem energii...
A jaki masz tam silnik serii 500 z regulatorem obrotów sterowanym powietrzem od wentylatora z koła zamachowego,czy regulatorem mechanicznym wbudowanym wewnątrz w silniku?
Porządny zasilacz powinien mieć warystory na wejściu. bałbym się podłączać/odłączać inne obciążenia podczas pracy, właśnie przez wahania napięcia, które to powoduje. I tu jest clue sprawy!!! Szczególnie chodzi o zdjęcie jakiejś części obciążenia. Zanim zareaguje AVR, a jeszcze później mechaniczny regulator RPM silnika przez przymknięcie przepustnicy...
Witam, potrzebuję zrobić 2 mechaniczne regulatory silnika dwukierunkowe. Będą one napędzały silnik 7,2V . Chcę je zamontować do serw np hs-55 firmy hitec (można je znaleźć na allegro) chciałbym żeby był to regulator mniej więcej taki jak na jednej z fotografii tej aukcji: http://www.allegro.pl/item240173305_odbi...
Ostatnio na forum było kilka wątków o utrzymaniu jednostajnych obrotów w silnikach spalinowych. Zasada działania jest ta sama - pomiar częstotliwości (tam impulsów zapłonowych, tutaj prądu) na wejściu i mechanizm poruszający przepustnicą.
Przecież tam jest mechaniczny regulator obrotów silnika więc żadnego wpływu mikrofali na niego nie widzę.. Może natomiast mieć wpływ na moduł zapłonowy.
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
Przekładnia mechaniczna. Zmianę prędkości obrotowej silnika indukcyjnego można uzyskać przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego ale to drogie rozwiązanie.
Dlaczego silnik po 1,5 - 2 min jest bardzo gorący mimo braku oporów mechanicznych? A czy masz problem by pomierzyć pobór prądu amperomierzem prądu przemiennego na biegu jałowym i porównać go z tabliczką znamionową? Jak się nie mylę stoi tam 90W/05A
Zamień regulator napięcia mechaniczny na elektroniczny.Elektronika załatwi temat.Elektroniczne regulatory napięcia montowałem zamiast mechanicznych na silnikach spalinowych agregatów prądotwórczych i pracowały bez problemu.Napięcie w instalacji pracującego silnika wynosiło 28V.
Opcja 1 - falownik (jak pisali koledzy) nawet najprostszy ma wejście na potencjometr i zapewni optymalne sterowanie silnikiem (rozwiązania prostsze nie są tańsze a gorsze). Opcja 2 - wariator - regulowana przekładnia mechaniczna.
Pierwsze słyszę żeby smarować szczotki ale nie będę sie kłócił z bardziej doświadczonym kolegą ;-) ogólnie te agregaty tak sie zachowują i nić z tym nie zrobisz choć po podłączeniu żarówki napięcie powinno sie ustabilizować na jednym poziomie chyba ze regulator mechaniczny obrotów silnika coś nawala i wyraźnie słychać jak skaczą obroty
Coś więcej ? Jaki silnik ? Diesel, benzyna, jaka moc ? Schematów do DIY nie znajdziesz na 99,99%. Gotowe elektroniczne rozwiązania są, ale to drogie rzeczy. Albo pozostają regulatory mechaniczne. Zależy czym dysponujesz...
To nie takie proste. Musisz przenieść wszystko co było w samochodzie czyli m.in. dolot z przepływomierzem, zbiornik paliwa z pompą, ECU, moduł immobilizera jeżeli taki jest i wszystko okablować. W szajowozie to chyba najlepiej przerobić na gaźnik, a układ zapłonowy wziąć ze starszych silników 1.8, gdzie występuje aparat zapłonowy z regulatorami mechanicznymi.
Kolego to jest arcytrudne inżynieryjne wyzwanie. Jedyne co mi na myśl przychodzi to wykorzystać regulatory PiD. Sama kwestia sterowania mechanicznego to kolejny problem.
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Witam, szukam schematu lub jakiegos kicza do regulatora obrotów silnika na prąd 7,2V i tak do 20A, chodzi o jakis regulator mechaniczny do modelu zdalnie sterowanego, poniewaz elektroniczne kosztuja w granicach 100zl, to wole zalozyc tanszy mechaniczny regulowany za pomoca serwa.
Jak masz zamiar kupić regulator elektroniczny to wstrzymaj się z dorabianiem koła pasowego, spróbuj wyregulować napięcie w regulatorze mechanicznym
Jeśli prądnica ma regulator mechaniczny to przed uruchomieniem silnika trzeba ją przemagnesować w przeciwnym przypadku prądnica wzbudzi się ze swoją "starą" biegunowością i przebiegunuje akumulatory.
Witam - czyli ten samochodzik ma dwa serwomechanizmy: jeden do skrętu oraz drugi do regulatora obrotów silnika. Jest to regulator obrotów mechaniczny (oporowy). Można wtyczki od tych serwomechanizmów zamienić miejscami w odbiorniku i będziemy wiedzieli, czy serwo jest uszkodzone, czy gniazdo w odbiorniku. Jeśli serwo jest uszkodzone, należy kupić nowe....
z prądnicą która służy jako dodatkowy silnik nie rozumiem o co chodzi , wyjasnij w czym problem i wrzuć zdjęcia podzespołów
W jaki sposób silnik zwiększa obroty skoro jest jedna i ta sama dawka paliwa. Myśle o starym prostym silniku z mechanicznym regulatorem obrotów np.w ursus c 360
Zasugerowałem tylko że takie wkrętarki ze sprawnym silnikiem lądują często na śmieciach, równie dobrze możesz poszukać na OLX bądź Alledrogo używanych wkrętarek, najlepiej jakby wkrętarka miła mechaniczny wybór biegu wolnego i szybkiego. np: http://allegro.pl/wiertarko-wkretarka-de...
Nie. Podstawowa sprawa: Jakie napięcie jest Ci potrzebne z generatora? Jeśli 12-14V, to mógłby być taki od alternatora, ale elektroniczmy. Ten za zdjęcia jest regulatorem prądnicy urzywanym pół wieku temu. W czasach, gdy tranzystor kosztował wypłatę (no prawie) trzeba się było zgodzić na mechaniczne regulatory.
Jak uszczelnisz układ paliwowy to będziemy dyskutować. Niewielkie bąble mogą powodować dymienie, bo są wtryskiwane z paliwem i zakłócają pracę wtryskiwacza. Rozrzedzają też paliwo w pompie, przez co wpływają na inne działanie regulatorów mechanicznych. Co do dźwięku to jest diesel, więc ma klekotać, a na wolnych obrotach nie dymić.
2A dla regulatora to trochę sporo. Mechanicznie czy elektroniczny.asz ten do silnika SW680.
Nie ma szans, ty potrzebujesz kilka-kilkadziesiąt obrotów na minutę nie tysięcy. Żaden regulator nic tu nie da, jedynie przekładnia mechaniczna. Edit; Przed zakupem regulatora mogłeś napisać co ten silnik ma napędzać.
W tej wersji nie potrzeba nic robić i zmieniać, jeśli już to możesz założyć wahacze od MT przeguby półosie, uzyskasz większą szerokość rozstawu kół. Zmiana amortyzatorów od MT tylko 4 szt. większy skok zawieszenia. Na 8 amortyzatorach autko ma za twarde zawieszenie. Zmienić koła z oponami na większe, w tym przypadku układ napędowy szczotkowy stracisz...
Witam Klemy łączą dobrze a co do masy z nią też jest wszystko OK! W takim razie zostaje alternator - regulator napięcia, szczotki lub coś mechanicznego (raczej wątpię). Jakie masz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku? Pozdrawiam Janek.
SP8JUX przedstawił dobry projekt, jednak dla początkujących może być wystarczający mechaniczny regulator z oryginalnej wkrętarki, wystarczy połączyć cięgnem z serwem. Jak kto woli, wybór należy do Ciebie.
Jest tak jak podejrzewalem -czterocylindrowy Diesel z pompowtryskiwaczami, chłodzony powietrzem i olejem. Ktoś go ,,zmodyfikowal" :D, dodając elektryczna pompę paliwowa (stara membranowa odłączona), elektromagnes gaszenia przy prawej łapie silnika. Teraz najważniejsze - stabilizacja obrotów to siłownik z magnesem trwałym przestawiający listwę dozowania...
Witam Szcz. to szczotki, +6v to akumulator, wz. to wzbudzenie, PS te elektroniczne regulatory są do niczego spaliły mi się już 2, a żadnego zwarcia nie miałem, założyłem mechaniczny i jeździ.
kosiarkę taką zbudowano na PG wydziale Mechanicznym i kilku innych w ramach konkursu jednej firmy produkującej silnili spalinowe do kosiarek ok 4 lata temu. Ostatecznie kosiarka była napędzana sześcioma kołami do których moment podawany był przez cztery silniki od wycieraczek - jeździła, ale szału nie robiła. Zasilanie dawał alternator podłączony do...
Regulator pompek mechaniczny czy elektroniczny
Hamulec mechaniczny może nie zapewnić stałości obciążenia. Tarcie może być inne w zależności od temperatury ciał trących o siebie. Można pomyśleć o takich rozwiązaniach: - Najprostszym rozwiązaniem będzie zwykły samochodowy alternator (z regulatorem) obciążany poprzez równolegle przyłączanie żarówek. - Podnoszeniu określonego ciężaru - wiadro z pełne...
Witam. To bardziej takie luźne rozważania. Mechaniczny regulator kąta wtrysku powiązany z obrotami silnika. Czy da się coś takiego zbudować i zamontować przed pompą wtryskową, jakieś pomysły? Bo utknołem na budowie regulatora jak to powiązać z obrotami
Nie ma innej regulacji, jak wbudowany regulator obrotów, a tym samym mocy odkurzacza. Jak pisałem na samym początku oryginalny regulator uległ bezpowrotnemu uszkodzeniu mechanicznemu. Chińskie proste regulatory wytrzymują tylko "chwilę" i się uszkadzają.
Witam. Ponieważ regulator wysokiego ciśnienia działa jak zawór upustowy, a podawane zasilanie RCO zwiększa ciśnienie- to wzrost ciśnienia w sytuacji niezasilania elektrycznego zaworu świadczy o mechanicznym blokowaniu przepływu w pompie. Najczęściej takie objawy świadczą o zatkaniu filterka na wejściu do regulatora. Gaśnięcie silnika przy takim wzroście...
Nie. Silnik modelarski BL, to zupełnie inna konstrukcja, niż silnik krokowy uni lub bipolarny.. Podobne są tylko w wykonaniu mechanicznym. Mają odmienny układ uzwojeń i magnesów. Można by przezwoić silnik krokowy na BL, ale obecnie jest to nieopłacalne, gdyż silniki BL są już bardzo tanie.
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów Raczej elektronicznego sprzężenia miedzy nimi nie ma, szczególnie jak regulator obrotów jest mechaniczny (odśrodkowy). A sprzeżene między tymi regulatorami jest przyczynowo-skutkowe przez obiekt. Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach...
Jeżeli uszkodzenie było mechaniczne to dalej szedłbym tym tropem. Pęknięte ścieżki?
Też nie do końca tylko diesel,. Kwestia regulatora obrotów , dobrze zaprojektowany silnik z regulatorem bedzie poprawnie działał i na benzynie ropie czy gazie, na oczyszczalniach pracują silniki z zapłonem iskrowym na biogaz i 800kW, regulator może być i mechaniczny, tak jest to rozwiązane w wojskowych pab2 benzynowych jak i pad8 diesla i tam to działa...
Tu popieram Kolegę, regulator elektroniczny zwłaszcza przy próżnicy to dobre rozwiązanie. Ustawienie regulatora mechanicznego jest trudne, w porónaniu z regulatorem altetnatora.
Jeśli założyć, że wszyscy producenci celują w ten przedział 1ms - 2ms jako wartość referencyjną, to aplikując to do sterownika PWM de facto tracę około połowę precyzji Ano trudno - to jest ogólny standard modelarski i producenici nie "celują" w przedział tylkoi trzymają się standardu. Decydując się na rozwiązania oparte na modelarskich sterownikach...
Panowie Koledzy zastosuję się zaraz do Waszych podpowiedzi. Na początek zrobię to co Kolega andrzej20001 napisał. Muszę dodać to czego nie napisałem, że prądnica jest dalej zamontowana przy pojeździe obok w garażu. Nie miałem jej wymontowanej. Więc wszystkie prace mogę robić odpalając silnik. Kolego kkknc regulator jest mechaniczny ale jak napisałem...
Z tym regulatorem to była pomyłka, są ich dwa rodzaje w tych silnikach , mechaniczne i pneumatyczne. Zasugerowałem się brakiem łopatki regulatora przy kole zamachowym. Masz w swojej kosiarce regulator mechaniczny więc jej nie będzie. Tak dla pewności, do czego jest zaczepiony drugi koniec długiego drutu idącego od przepustnicy. Problem jest tylko w...
Witam, Miałem ten sam objaw z brakiem mocy w Astrze o tym samym silniku. Objawiało się to "dziurami" w pedale gazu jak poziom paliwa w baku spadał poniżej 1/4. Po wymontowaniu pompy okazało się że pęknięty był oring przy mechanicznym regulatorze. Usterka naprawiona, auto chodzi bez zarzutu.
Witam Jest tam na płytce gasik? Może kondensator lub rezystor uległ uszkodzeniu i triak ulega przebiciu. A może dodanie warystora, (np. 275V AC) by coś pomogło. PozdrawiaM. Gdyby tak było rezystor o wartości ok.100 ohm zadziałałby jak bezpiecznik. Nie znamy typu i mocy silnika .Regulator fazowy może doprowadzać do zbytnich obciążeń silnika co w konsekwencji...
Nie rozumie mechanicznego sterowania silnikami? Będzie przez regulatory elektroniczne. Ten silniczek nie ma za dużych obrotów? A ten [url=silnik]https://hobbyking.com/en_us/... się nie nadaje?
Witam. Poszły uzwojenia w silniku , tam chyba nie ma elektronicznego regulatora tylko mechaniczny. Znajdź serwis przewijający silniki powinni pomóc. Może nawet uda im się przerobić go na 230 V. Ile dałeś za mikser ? Kiedyś się tym interesowałem ale mikser "przemysłowy" o lepszych parametrach kupisz w Polsce za jakieś 1200zł.
Takie zachowanie występuje we większości samochodów z silnikiem Diesla, także tymi na mechanicznych pompach wtryskowych. Po prostu regulatory obrotów nie działają tak jak w ciągnikach, że obroty silnika można ustawiać ręczną dźwignią gazu. Możesz ewentualnie sprawdzić czy sterownik silnika widzi prawidłowo położenie pedału sprzęgła i prędkość pojazdu,...
W silniku skody autora programu czujnik czyta z koła zamachowego wału, na zdjęciu zaznaczyłem wypust, lub wypusty bo nie wiem ile ich jest. https://obrazki.elektroda.pl/3245164500_... A tu koło zamachowe mojego silnika, mógłbym wykorzystać znajdujące się na nim nacięcia, jest ich 6 https://obrazki.elektroda.pl/3752845000_...
Udało mi się uzyskać nawet więcej niż zadowalające wyniki. Zastosowałem moduł od pralki na TDA1085, jako generator tacho posłużył silniczek krokowy z drukarki, którego oś była zaciśnięta w uchwycie wiertarskim napędzanej wiertarki. Sterowanie tym układem to rewelacja, obroty schodzą bardzo nisko i mają pełen moment obrotowy. Nie ma szarpnięć których...
coś się posypie w tym regulatorze. Przecież każdy taki regulator ma zabezpieczenie przed przeciążeniem. Silnik dostanie swoje 350 W i tyle. Jak będzie przeciążony mechanicznie, to regulator - sterownik BLDC go wyłączy.
Witam Przypomnę że połączenie uzwojeń silnika w trójkąt jest na niższe napięcie. Jeśli na tabliczce znamionowej silnika jest podane napięcie np.220/380 V(wg.starego podziału napięć )to przy połączeniu w trójkąt silnika pracującego jako generator powinieneś otrzymać napięcie międzyfazowe około 220 V a w gwiazdę ok.380V.Prawdopodobnie silnik napędowy...
Tak na szybko skleiłem obrazek, o co mi chodzi: https://obrazki.elektroda.pl/2347561500_... Istniejący ATS fajnie, jakby został - zrobiony na stycznikach, które mają szansę wytrzymać dłużej niż miniaturowe przekaźniki w falowniku. Dla bezpieczeństwa każde z wejść idzie szeregowo przez styki NO jednego i NC drugiego. Przełącza on zasilanie...
żeby sterować serwo musisz miec aparature proporcjonalna. Do skretu w takich zabawkach stosuje sie silniczki ze wzgledu ceny appy.(potem odbiornika i regulatora). Njatanszy model z pelna appa i plynna regulacja predkosc to x-mods(ok 100zeta). Mam taka zabawke jak piszesz i mam 3 pozycje. Max do przodu polowa mocy i do tylu. Wszystko jest zrobione elektronicznie...
Moim zdaniem tok rozumowania masz dobry. Masz podejrzany regulator lub silnik i jedno z tych sprawdziłeś. Właściwie jakbyś chciał sprawdzić ten silnik lepiej, to musiałbyś mu podać znamionowe napięcie, obciążyć mechanicznie (też znamionowym momentem) i zmierzyć prąd. Tylko że to bywa trudne w domowych warunkach, a często nawet danych nie ma. Możesz...
Jeżeli dobrze pamiętam to te silniki mają jeszcze aparat z regulatorem podciśnieniowym - może tu jest problem... Rozrząd sprawdzałeś ?
Podaj typ dmuchawy (silnika) Alfa nie z wszystkimi poprawnie współpracuje. Przedmuch wykonywany jest z ustawieniem "obroty minimalne". Zakładam, że dmuchawa nie ma żadnych oporów mechanicznych i wirnik obraca się bez problemu.
Wcale nie musi być taki sam. Wywalasz serwo sterujące tym mechanicznym w jego miejsce wpinasz regulator dwukierunkowy z BEC dedykowany do twojego silnika (klasa 540) i śmiga.
PWM'em mozesz "posiekać" napiecie sieciowe, ale mozesz też zrobić falownik który PWM'em wygeneruje sinys o zmiennej częstotliwości. W pierwszym przypadku silnik indukcyjny zareaguje jak na zmianę napięcia, czyli bardzo spadnie moment a obroty będą zależały od obciążenia (mechanicznego), w drugim przypadku robisz zmianę częstotliwośći i napiecia zachowująć...
Witam, Konstruuje obrotnik spawalniczy. Cześć mechaniczną mam za sobą. Pora na elektrykę. Silnik od wycieraczek 12V, regulator obrotów , wszystko zasilone transformatorem poprzez Mostek Graetza. Napęd z silnika przeniesiony poprzez pasek klinowy. Moje pytanie jest takie: czy istnieje jakieś urządzenie elektryczne zabezpieczające elektronikę przez spaleniem...
ten na bloku silnika to ten bimetaliczny regulator paliwa do rozruchu zimnego silnika ,wg schematu jest zasilany z napięcia tego co pompki.
Jakiego rodzaju jest ten silnik? Jeśli to typowy silnik stacjonarny to powinien mieć regulator mechaniczny. Zespoły prądotwórcze tej mocy mają regulatory mechaniczne np. PAD-36/400, ich dokładność jest zupełnie wystarczajaca. Praktyczna wskazówka - jeśli jest tam sprawny regulator mechaniczny to nie da się ustawić bardzo niskich obrotów jałowych bo...
Zmieścisz się w kosztach najważniejsze policz mechaniczne części i układ sterowania serwa silniki regulator inne części itp. Zrób listę i będziesz wtedy mógł szukać tańszych zamienników.
,zobacz czy jest elektronika. Puść silnik bez elektroniki W tym modelu nie ma elektroniki . Zauważył już to wcześniej peter falk . Jest za to mechaniczny odśrodkowy stabilizator obrotów i trzeba sprawdzić jego sprawność . O tym mechanizmie też pisał wcześniej kolega peter falk :D . Duży (nie wiem iluwatowy) rezystor ma R=364 Ohm. Po nawet kilku sekundach...
widzę silnik, zamknięty i zacisniety, nie ma otworu do regulatora obrotów i zastanawiam się gdzie on może być. Regulator obrotów jest pod obudową silnika. Widać fragment płytki PCB, do której są dolutowane przewody zasilające. Na tej właśnie płytce PCB pod metalową obudową, jest regulator obrotów. W tej metalowej pokrywce jest widoczny otwór. Pod nim...
Napisz coś więcej o silniku. Jakie parametry-czy na prąd stały czy na zmienny, czy może krokowy, jaki typ... Zbyt mało informacji. W prostych silnikach DC wystarczy odpowiedni tranzystor i sygnał PWM do jego sterowania. Jeżeli silnik AC to sprawa robi się bardziej zagmatwana ale też do ugryzienia. Ogólnie napisz dokładnie jaki silnik, jego parametry...
chodzą, chodzą tylko trzeba dobrze instalcję zrobić. Żadnych cut-off (w tym modelu to niedopuszczalne, chyba że lubimy słuchać wybuchów pod maską). A nie wiem co to za gazownik co wyrzuca regulator biegu jałowego (w modelach z wtryskiem mechanicznym KE-Jetronic nie ma silnika krokowego, jest elektromagnetyczny regulator biegu jałowego) MUSI być zamontowany...
W niektórych przypadkach można zastosować napięciową (także poprzez tyrystory) regulację obrotów silnika indukcyjnego (rozumiem silnika bezkomutatorowego). Zależy to od charakteru obciążenia - np. pompy, wentylatory (charakterystyka "kwadratowa"). Inne obciążenia w tym układzie, to chyba tylko ze sprzężeniem zwrotnym od tacho. Tyrystorowe regulatory...
W traktorze najpraktyczniej zamontować alternator z elektronicznym regulatorem bo przy mechanicznym niewyłaczenie stacyjki skutkuje całkowitym rozłądowaniem akumulatorów. A w 330 wyłączenie silnika nie równa się wyłaczeniu stacyjki jak przy samochodach. Do 360 najlepiej załóż alternator 3 uchwytami bo jest go łatwiej usztywnić tylko musisz coś zrobić...
Czyli rozumiem ten mój regulator który mam będzie się nadawał. A teraz które kable mam połączyć? Przepraszam ale ja o o elektryce wiem że ma plus i minus i bez masy nieda rady. A może jakiś regulator już elektroniczny a nie mechaniczny? Mam zdjęcie regulatora które kable zamienić?
Regulator powinien byś razem ze szczotkami. niekoniecznie razem.są alternatory starszegop typu gdzie regulator typu mechanicznego może być umieszczony osobno w komorze silnika ale szczotki są zawsze w wewnatrz alternatora.alternatory nowego typu mają regulator tzw.monolit czyli szczotki i regulatorel ektroniczny razem,
Kupić jakaś aparaturę z demobilu. Wystarczą dwa kanały ale apetyt rośnie w miarę jedzenia :D Poleciłbym użyć regulatorów prędkości mechanicznych , elektroniczne lubią się upalić :/ a są drogie.
Do rozruchu potrzebny dodatkowy przekaźnik. Do regulacji napięcia lepiej zastosować jakiś elektroniczny regulator. Po co się szarpać z tymi mechanicznymi? Schemat zamieściłeś, więc w czym problem?
Witam. Spróbuj zejść z obrotów regulacją przy cięgle obok gaźnika. To że przy podaniu obciążenia obroty spadają to nie jest normalny objaw, ponieważ wtedy powinien zadziałać regulator odśrodkowy i ustabilizować obroty. Tylko u Ciebie piszesz że do podania zbyt dużego obciążenia wszystko było ok. Mój agregat był sztucznie podciągnięty na wyższe obroty...
Układ ma ponad 22 lata. Pracował i poprostu przestał🤷. Brak widocznych wypaleń jakiś mechanicznych uszkodzeń. Poczytałem wczoraj trochę i obstawiam awarie kondensatorów.🤷. Potencjometr który steruje tym układem generuje opór na poziomie 16ohmow.
Nie za bardzo. Regulator prądnicy działa nieco inaczej niż regulator alternatora, a ogranicznik nie pozwoli uzyskać znamionowej mocy alternatora. Obecnie widzę w ofercie dwa rodzaje dedykowanych regulatorów do MZ: z niebieską obudową i 4 wyprowadzeniami, oraz węgierski z czarną obudową i 5 wyprowadzeniami. Który jest lepszy, musiałbyś poczytać albo...
No nie ogarniam tego a tym mechanicznym ustrojstwem z zębatkami juz całkiem sie pogubiłem. Od poczatku. Dwa silniki z wycieraczek, potem do każdego po regulatorze szczytkowym ESC 320A potem oba te regulatory do mixera i mixer do odbiornika z aparatyry. Natomiast regulator szczotkowy ESC 320A i obdiornik zasilamy z akumulatora. I to wszystko. Zgadza...
A dla tego że jeżeli hydrofor się załącza to w najlepszym wypadku pobiera prąd znamionowy , lecz kiedy wirnik silnika stoi to jest tak jakby podłączyło się transformator na zwarciu. Powoduje to nagły wzrost oporów na wale prądnicy , silnik nie ma wystarczającej energii kinetycznej , regulator mechaniczny nie zdąży zwiększyć na tyle dawki paliwa żeby...
To jest zwykły wtrysk mechaniczny z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku, regulator kąta wtrysku sterowany sterownikiem silnika lubi się zapiecz,zaciąć,zabrudzić, zazwyczaj wtedy są objawy szczególnie na zimnym silniku dymi,nierówno pracuje na wolnych obrotach.Czujnik na wtryskiwaczu informuje sterownik o rzeczywistym kącie wtrysku.
Witam! Rzeczywiście jak się wydaje jest to silnik 1,8 (bo takie były montowane w GTI z tych lat). Ma on wielopunktowy wtrysk paliwa K-Jetronic z dodatkowym wtryskiwaczem rozruchowym,który powinien wtryskiwać mieszankę tylko przy odpaleniu. Czas pracy wtryskiwacza rozruchowego uzależniony jest od temperatury cieczy chłodzącej (ok. 12 s przy -20 st.C;...
Witajcie. Młotowiertarka Dewalt D 25700-qs. Działa tak, jakby była przerwa na kablu zasilającym, tzn. uruchamia się, zwalnia, przerywa i tak w koło. To zostało już wykluczone i wszystko wskazuje na regulator obrotów silnika, tym bardziej, że widoczny jest ślad przepalenia pod żywicą. Czy któryś z kolegów zna miejsce, gdzie jeszcze takowy można zamówić?...
Stukanie w aparacie i reszta objawów sugerowałby przyjrzeć się regulatorowi odśrodkowemu w aparacie zapłonowym. Sam hallotron będzie raczej sprawny bo inaczej nie uruchomiłbys silnika, ale regulator to mechaniczna sprawa i coś tam mogło zacząć szwankować po 13 latach.
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
(at)michal74 mylisz silniki z bezpośrednim wtryskiem od pośredniego. To tak jakbyś pomylił benzyniaka z ropolem na CR. Punto 2 1,2 nie ma powrotu paliwa i też steruje praca pompy. To że tam nie ma powrotu dla "oka" to nie znaczy że go nie ma. Regulator mechaniczny ciśnienia paliwa jest w baku zaraz za pompą i w baku następuje nadmiarowy przelew.
Regulator mechaniczny ma tą zalete że jest prosty i może regulować gazem płynnie
Najbardziej odpowiedni byl by regulator nr 2 ,ale nie wienm gdzie bedzie zastosowany , do jakiego silnika .Pozostale reguluja napiecie tak ze jesli silnik bedzie mial obciazenie mechaniczne to nie bedzie mial sily ruszyc przy malej predkosci .Ogolnie te regulatory nadaja sie do silnikow szczotkowych , a silniki indukcyjne nie moga miec duzego obciazenia...
Witam! Tak jak w temacie Leon 2010r. silnik CAXC Wywala błąd P2293 - regulator ciśnienia paliwa (usterka mechaniczna). Po podpięciu pod kompa ciśnienie na biegu jałowym 130-140 bar. Po dodaniu gazu i przekroczeniu 1000 obrotów ciśnienie natychmiast spada poniżej 110 i pompa przestaje piszczeć. Wymieniłem już 2 pompy 2 nastawniki pompy(tulejka, szkalnak)...
A tak sobie byślę, zupełnie teoretycznie: co by było jakby ten układ stratny przerobić na bezstratny ? Koncepcja taka: To co wychodzi z alternatora dać na mostek diodowy. Bez obciążenia otrzymamy pewnie coś między 20 a 100V DC w zależności od obrotów. Dalej z tego DC przetwornica "w dół" do akumulatora. Miało by to sens, czy coś pominąłem ? Wada oczywista...
Poszperaj w linkach na przykład http://pfmrc.eu/index.php?/topic/13929-c... http://epheli.pl/viewtopic.php?t=31473&p... 2 silniki ale jakiej to maja być mocy? A czy znasz przybliżoną wagę całości. Można zastosować silniki modelarskie klasy 500 lub 600. Mają większą trwałość od tanich silników wkrętarek. Układ sterowania...
Wg mnie to tylko falownik i nic innego nie poradzisz. Ewentualnie mechaniczna przekładnia ale wtedy to jest bez regulacji tylko sztywno ustawione przez ciebie obroty.
W takim razie musisz sprawdzić dwie rzeczy: 1. Ciśnienie paliwa, króre ma się zawierać między 5.5 a 6.5 atm 2. Włączyć w szereg regulatora ciśnienia (tego przy rozdzielaczu) miliamperomierz o zakresie od - 100 mA do + 100 mA i odczytać to co będzie się działo. Bez zapłonu 0 mA, po włączeniu zapłonu przy zimnym silniku powinno być okolo 40 - 50 mA (jeśli...
c64club Może masz i rację , bo nawet litr oleju to nie taka ogromna kasa. Dziś musiałem kupić bańkę oleju bo w lesie na pniaku urwałem przedłużkę z korkiem spustu paliwa w misce olejowej. No i dlatego nie będzie fotki z grubością blachy zbiornika. Mam tylko fotkę mojej sprężarki. Popatrzyłem i od spodu mam dwa korki a nie trzy, i już zaślepione zwykłymi...
chyba juz pisalem. sterownik silnika bezszczotkowego z napieciowa regulacja obrotow.. potrzebna wieksza moc niz w zwyklym silniku bo i docisk wiekszy/ nie magnetyczny ani nie mechaniczny-kulkowy (wieksza masa czyli wieksza sila bezwladnosci) mysle ze to dobry temat do poruszania takich kwestii.
jesli mozesz powiedziec co mialby regulator do palenia czujnikow ??? Utrzymuje w miarę stałe ciśnienie na listwie, jak będzie zablokowany to uszkodzi nadmiernym ciśnieniem czujniki. Jak mozna sprawdzic czy ten regulator jest sprawny??? Wykręcić i obejrzeć ( jest mechaniczny ), w większości przypadków uszkadza się tak że nie utrzymuje ciśnienia i są...
Czy silnik na 100% jest sprawny? Szczotki ok. Mechanicznie nie ma oporów? Podłącz go "na krótko" z pominięciem regulatora. Daj zdjęcia.
Witam, Kupiłem nieopatrznie "niebieski" regulator pracy prądnicy 6V. Wygląd w załączniku. Nie przepracował nawet 10 sekund- lampka kontrolna nie gaśnie. Przy podłączeniu nie było iskrzenia czy cech jakiegokolwiek zwarcia. Pytanie: Czy ktoś na schemat takiego regulatora i w ogóle czy jest sens się takim wyrobem zajmować (czy jest to wyrób naprawialny...
mechaniczny regulator obrotów silnika regulator mechaniczny mechaniczny regulator
instrukcje panasonic radio parametr maszynowy renault częstotliwość
klimatyzator zelmer toyota kostka stacyjki
Czujniki temperatury z interfejsem RS485 - wybór i zastosowanie Parametr załączenia palnika w piecu Termet Silver - czy można obniżyć?