D+ - 15 DF - 67 D- - masa
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
czyli rozumiem ze prawy styk regulatora pelni role wylacznika ladowania z pradnicy gdy akumulator jest w pelni naladowany tak aby go nie przeciazac... Ten styk pojedynczy który u ciebie działa pełni rolę wyłącznika, ale nie wtedy gdy akumulator jest naładowany, tylko wtedy gdy prądnica daje niższe napięcie od tego które jest na akumulatorze. Chodzi...
Bez regulatora to się nie da. W regulatorze do silnika szczotkowego wcale nie jest potrzebny mikroprocesor. W tym linku :arrow: http://www.stefanv.com/rcstuff/escbec.ht... masz wszystko co potrzeba do zrobienia dobrego regulatora. Układ jest na tyle prosty (i sprawdzony w działaniu) że nie powinieneś mieć z nim problemów. A na dokładkę elementy są dostępne...
Możesz go zastosować ale musisz trochę przerobić instalację więc grube czerwone mostkujesz razem i izolujesz, do M-regulatora DF, do R regulatora 61, do 15/54 zasilanie po zapłonie i oczywiście masa.P
Ja bym nie dawał tego regulatora ponieważ RNA-2 jest to wersja elektroniczna która owszem szybciej reaguje i trzyma stabilne napięcie lecz wystarczy słaby styk na kablach czy też na chwilkę zanik masy i się uszkadza. Sam robię elektrykę w wielu ciągnikach i kombajnach i średnio takie regulatory wytrzymują od tygodnia do roku co mnie nie dziwi bo takowe...
Na szybko to jak będziesz przy urządzeniu sprawdź czy kręcąc regulatorem temperatury masz charakterystyczne sprężynowe "prztyknięcie" termostatu lub czy regulator kręci się jak potencjometr. Najpewniej to zajrzeć trzeba pod obudowę. Dodane: Znalazłem zdjęcia wnętrza, widać zwykły mechaniczny regulator plus chyba neonówki/ledy kontrolne. Powinno to chodzić...
(at)michal74 mylisz silniki z bezpośrednim wtryskiem od pośredniego. To tak jakbyś pomylił benzyniaka z ropolem na CR. Punto 2 1,2 nie ma powrotu paliwa i też steruje praca pompy. To że tam nie ma powrotu dla "oka" to nie znaczy że go nie ma. Regulator mechaniczny ciśnienia paliwa jest w baku zaraz za pompą i w baku następuje nadmiarowy przelew.
Ja do prądnicy założyłem regulator elektroniczny od poloneza. Potrzeba jeszcze założyć diodę między wyjście ze szczotek i akumulator. Lepsze to rozwiązanie niż ten mechaniczny chińczyk.
tam jest regulator mechaniczny (dobrze pamiętam)?
Musiała by być z regulatorem PWM. Można by zrobić Upgrade wyrzucić mechaniczny regulator i zastąpić elektronicznym z wyjściem PWM na SSR można by nawet odpalić i wystroić regulator PID tak by trzymał zadaną temperaturę.
Uzwojenie jednego jest wpięte szeregowo ze wzbudzeniem. Przynajmniej tak mi się coś przypomina regulator mechaniczny Denso. Ten powyżej jest inny. Jeden stycznik podaje plus na wzbudzenie i zbocznikowany jest rezystorem, drugi całkiem obniża napięcie wzbudzenia do masy. Proponuję regulator podpiąć do zasilacza laboratoryjnego i sprawdzić.
Tutaj masz podłaczenie alternatora ze zintegrowanym regulatorem , jeśli masz regulator osobno to wstawię rysunek dla drugiej wersji https://obrazki.elektroda.pl/8493779400_... Dodano po 1 Jeśli masz alternator ze zintegrowanym regulatorem to ten "stary" pomiń. Dodano po 36 Tu masz kolego wersję z regulatorem zewnętrznym. https://obrazki.elektroda.pl/3521354500_...
Panowie akumulatory nie mają tu większego znaczenia tak samo jak obroty.Podejrzewam ze jest tam regulator mechaniczny i pewnie ładowanie jest za duże, dlatego wykończyło poprzednie akumulatory. Jeżeli będzie założony elektroniczny regulator z ogranicznikiem napięcia /a prawie wszystkie 24V mają/ to nie będzie żadnego problemu.P
Jeśli jest mechaniczny regulator temperatury to jest on do sprawdzenia, jeśli elektronik to czujka temperatury.
To elmot i mechaniczny regulator napięcia. Należy skorzystać z tego podłączenia: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Czyli do nowego regulatora jeżeli ma zasilanie bateryjne lub jest to regulator mechaniczny bez zasilania to podłączasz tylko przewody czarny i brązowy do zacisków CON i NC Żyłę niebieską oraz zółto-zieloną pozostawiasz niepodłączone w regulatorze. Muszą być zaizolowane, a najlepiej odpięte od tej kostki w puszce. Odpięcie jest banalnie proste, bo podłączone...
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
Jeśli pierścienie mają bicie promieniowe, to mogą dziać się cuda. Miałem też wirnik, gdzie strzelił jeden z przewodów na pierścieniu i przy wyższych obrotach, siłą odśrodkową, rozwierał się. Regulator mechaniczny ustawiasz według danych z tabeli (musisz sobie znaleźć, aktualnie nie mam pod ręką), naciągając sprężyny i regulując ograniczniki. Ogólnie...
mam problem z podłączeniem regulatora napiecia w jawie z prądnicą 6V 75W stary regulator był mechaniczny i sie rozleciał kupiłem nowy elektroniczny i nie mam pojecia jak go podłączyć ponieważ na nim są inne oznaczenia w starym byłu kolejno oznaczenia " D, M, B " a w nowym jest " szcz, +6V, wzb " prosze o pomoc bo nie chce spalic tego regulatora o ile...
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Witam głowię się co tu skrobnąć zgrabnie i składnie.. Widać mamy alternator od 3011, kiedy pozostałości na wiązce w postaci dwóch oczek i regulatora na trzy bolce zarówno też w postaci oczek typują na prądnicę w oryginale, a więc na majorka bardziej. Alternator ma już inny typ regulatora na dwa bolce "wsówki" męskie no i jak wiadomo w tym wypadku musi...
SP8JUX przedstawił dobry projekt, jednak dla początkujących może być wystarczający mechaniczny regulator z oryginalnej wkrętarki, wystarczy połączyć cięgnem z serwem. Jak kto woli, wybór należy do Ciebie.
Opis systemu ComAp InteliLite NT AMF25:Zaawansowany kontroler do zarządzania agregatem prądotwórczym w aplikacjach standby i prime power. Monitoruje napięcie sieciowe i agregatowe, steruje przełącznikiem SZR oraz generatorem. Obsługuje funkcje takie jak wykrywanie zaniku napięcia, sterowanie stycznikami (MCB – Main Circuit Breaker, GCB – Generator...
To niech będzie i prądnica ale regulator też na pewno jest i być może to jego wina , a jaki on jest mechaniczny czy elektroniczny. Jeżeli prądnica to pewnie mechaniczny.
Jest aplikacja Battery Charge Limit, w której ustawia się limity ładowania, do jej zainstalowania trzeba zrootować telefon. Ja używam aplikacji, która informuje, gdy telefon naładował się do ustawionego procenta pojemności, lecz sam go muszę odpiąć od ładowarki. Najprostszą opcją wydaje mi się podpięcie ładowarki przez regulator czasowy, taki najprostszy,...
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
To opowiedz w jakich okolicznościach zdechło. Typ ciagnika, alternator czy prądnica, jaki regulator mechaniczny czy elektroniczny , czy na ciągniku albo narzędziu przypiętym było coś spawane?
Urządzenie przedstawione na zdjęciu odpowiada za początek tłoczenia.Jest to mechaniczny odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Jeżeli on jest uszkodzony, nie ma tych sprężyn, powoduje zbyt wczesny początek tłoczenia. Te urządzenie napewno jest przyczyną Twojego problemu z białym dymem. Miałem to już wcześniej zasugerować.
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów Raczej elektronicznego sprzężenia miedzy nimi nie ma, szczególnie jak regulator obrotów jest mechaniczny (odśrodkowy). A sprzeżene między tymi regulatorami jest przyczynowo-skutkowe przez obiekt. Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach...
niestety nie posiadam ciagnika rolniczego ;) a co do regulatora to mam starego typu, mechaniczny więc jest osobno :) a jasli chodzi o to zakręcenie prądnicą to nie koniecznie musi się to udać bo u mnie było spalone 80% uzwojenia na stojanie więc nie wszystko, co do prądnicy w ciągniku to od pewnego czasu się zastanawiam czy nie lepiej byłoby zamontowac...
Koledzy dobrze radzą , mechaniczny teraz bedzie sie pie...rzył , zresztą takie regulatory sa niepewne , wrażliwe na wilgoć itp. kup albo zrób sobie regulator elektroniczny, mały koszt a bedzie działał kilka lat.
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Wypada ci zapłon także: cewka ,świeca ,wtryskiwacz , problem mechaniczny A ten dzwięk to ecu wysterowuje regulator wolnych obrotów , próbuje "podgonić" obroty i stąd takie podsysanie.
W tej wersji nie potrzeba nic robić i zmieniać, jeśli już to możesz założyć wahacze od MT przeguby półosie, uzyskasz większą szerokość rozstawu kół. Zmiana amortyzatorów od MT tylko 4 szt. większy skok zawieszenia. Na 8 amortyzatorach autko ma za twarde zawieszenie. Zmienić koła z oponami na większe, w tym przypadku układ napędowy szczotkowy stracisz...
Mam wrażenie że jeszcze czegoś tu brakuje. Niczego nie brakuje. Jest i regulator fazowy na triaku z potencjometrem i mechaniczny wyłącznik czasowy z dzwonkiem. Nawet dwa wyłączniki (dla obu lamp). Przewód niebieski od triaka powinien iść do wyłączników, z nich na lampy, a zasilanie przewodem czarnym i wspólnym od obu lamp. Najprostszy z możliwych ściemniacz,...
Prądnica, czy alternator. Zobacz ładowanie bez świateł. Sprawdź naciągnięcie paska. Może się ślizga. Musi być naprawdę dobrze napięty. Regulator elektroniczny generalnie nie wymaga regulacji. A za mechaniczny raczej się nie zabieraj sam.
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Schemat z wykazem części : http://www.ereplacementparts.com/makita-... Sprawdź pierścień sterujący (12) czy nie połamany i tuleja (34) lekko przesuwa się po cylindrze (37). Smar MAKITA o nr kat P08361. Oczywiście mam nadzieje że regulator działa (bo z uszkodzonym - silnik dostaje zbyt...
A znasz się trochę na elektronice? Bo prosto można zrobić regulator elektroniczny bez serwa. Koszt takiego reglerka przy samodzielnym wykonaniu jak trzeba wszystko od nowa kupić to około 50zł. Sam wykonałem już kilka, jednak nie jestem autorem projektu i nie mogę sprzedawać gotowych ale mogę pomóc w budowie.
Witam. Sprawa dotyczy regulatora napięcia. Jelcz od początku był na regulatorze mechanicznym RC1/28, ale jego żywot dobiegł końca. Czy zamiast niego, mogę podłączyć elektroniczny REO-28 ? Czy to nie spowoduje uszkodzenia REO-28 lub alternatora ? Czy będzie tak samo działał jak na RC1/28 ? Dziękuję i pozdrawiam.
Co chcesz diagnozować Ty masz K-Jetronic wtrysk mechaniczny i bez wiedzy o tym systemie lepiej nic nie ruszaj bo go rozregulujesz K-Jetronic to układ wtryskowy sterowany mechanicznie, zapewniający stałe dostarczanie paliwa. K-Jetronic jest skonstruowany w taki sposób, by spełniał następujące funkcje: - mierzył ilość zasysanego przez silnik powietrza;...
c64club Może masz i rację , bo nawet litr oleju to nie taka ogromna kasa. Dziś musiałem kupić bańkę oleju bo w lesie na pniaku urwałem przedłużkę z korkiem spustu paliwa w misce olejowej. No i dlatego nie będzie fotki z grubością blachy zbiornika. Mam tylko fotkę mojej sprężarki. Popatrzyłem i od spodu mam dwa korki a nie trzy, i już zaślepione zwykłymi...
Jak mozna sprawdzić poprawne działanie regulatora napięcia /mechanicznego/ w Mz? da się to wogóle zrobić ? oraz czy można w razie wystąpienia usterki jakoś ją usunać? pozdrawiam
Np prądnica DC w maluchu nawet taka była. Zero diod tylko regulator mechaniczny (na cewkach).
Valarian: Poprawne sformułowanie to prędkość obrotowa. Moc w silniku występuje w dwóch miejscach: -moc wejściowa (najlatwiej zmierzyć po prostu napięcie i natężenie prądu) -moc wyjściowa (najprościej określana jako moc*sprawność) Pubus: Mozesz rozrysowac to w schemat? A co do silników modelarskich, praktycznie wszystkie są bardzo wysoko obrotowe (>10000obr/min),...
Jaki regulator elektroniczny czy mechaniczny widocznie zalany wodą i jak kolega wyżej.P
Witam. Potrzebuję pomocy przy podłączeniu regulatora w MZ ETZ 250. Obecnie posiadam stary mechaniczny i chciałbym go zmienić na elektroniczny. Chciałem go zamienić na taki https://obrazki.elektroda.pl/3861809800_... Proszę o podpowiedź, jak go podłączyć. Mój stary ma podłączone oryginalne kolorystyczne przewody. https://obrazki.elektroda.pl/6792927700_...
"mam problem z alternatorem i regulatorem napięcia" czytając można mieć problem z czym jest problem ,tą puszeczkę to można otworzyć ? bo jak to jest regulator mechaniczny to można go ustawić ale nie wiadomo w czym problem ale chyba z "bardziej chodzi mi o zepsuty regulator którego juz nie dostane" jeśli mechaniczny to nie koniecznie zepsuty
http://obrazki.elektroda.pl/4168368600_1... Przedstawiam kolejny krok ku "cyfryzacji" mojego motocykla, a mianowicie 10-cio funkcyjny licznik-komputer pokładowy. Co do słówka "komputer" to może nieco na wyrost go użyłem, niemniej urządzenie oprócz mierzenia prędkości i przebytej drogi, pokazuje też jednak coś więcej - w sumie oblicza...
mechaniczny regulator mechaniczny regulator silnika regulator temperatury mechaniczny
przykręcić tranzystor funkcji generator integracja sterownik nlite
awaryjne pompy ciepla poziom oleju skrzyni automatycznej
Passat B5 - Tylna wycieraczka działa po włączeniu zapłonu Gigaset A400 nie pokazuje numeru dzwoniącego i brak sygnału połączeń