Więc zrób tak, odłącz cięgiełko nastawnika sprawdz czy koduje się błąd jeżeli nie to turbo do czyszczenia, jeżeli dalej to samo to uszkodzony nastawnik, można rozebrać sprawdzić czy uszkodzony mechanicznie czy nie. PS nastawnik jest przypisywany/kalibrowany do turbiny na specjalnym sprzęcie więc mogą się pojawić problemy przy zmianie samego nastawnika....
Kolego EGR to nie nastawnik turbiny!!! To dwie różne rzeczy.
Cześć. Mam problem z Mercedesem w211 320 CDI OM642 2005 rok, przebieg 400 tys. km
Nie puszcza. Te buczenie o którym wspominałem na początku tematu to nastawnik turbiny się załącza ( elektryczny)i wtedy kopci. Po kilkunastu sek nastawnik się cofa i kopcenie ustaje
cięgno nastawnika (gruszki) turbiny może być przestawione czyli może wystarczy je podkręcić do właściwego położenia.
Dolot jestem pewny, że jest szczelny sprawdzałem go kilkukrotnie niedawno wszystkie uszczelki zostały wymienione na nowe. Nastawnik turbiny był ewidentnie przestawiany ramie od niego ma ślady przespawania w inna pozycje. Jest możliwość regulacji nastawnika elektronicznie ? Czy zostaje tylko opcja mechaniczna czyli zmiana pozycji ramienia ?
To zrób porządek ze sterowaniem turbiną lub nastawnikiem klap co tam masz zepsute.
Wróciłem właśnie z serwisu Mercedesa w Toruniu i duu...a diagnoza komp wykazała złe parametry nastawnika turbiny ( nastawnik wymieniony dwa tygodnie temu -zła diagnoza), Nastawnik wymieniał serwis i jakiś czas chodził ok 2-mc później wymieniłem przepływomierz Jedno mija się z drugim .... ??? co to może być ??? Coś zepsute ... Wydruk z diagnostyki posiadasz...
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Wychodzi na to , że za szarpanie przy przyśpieszaniu odpowiada fiksujący czujnik ciśnienia spalin ( u góry z tyłu silnika) oraz nastawnik turbiny ( znajdujący sie z tyłu silnika obok turbo). Najlepiej wymienić oba bo zawsze jedno psuje drugie.
Dziękuję za podpowiedź. Podobno czujnik działa. Został nawet wymieniony na inny dla testu. Ostatnio jeszcze usłyszałem, że problem może być w samym zregenerowanym nastawnika turbiny. Prawdopodobnie może on nie współpracować już z moją turbina po takiej regeneracji. Czy może ktoś w tym temacie ma coś do dodania? Czy może pomóc tu adaptacja i zaprogramowanie...
Nastawnik u siebie dawałem do regeneracji, ale okazało się że to nie to, tak jak wyżej pisałem, problem powodowała wiązka od czujnika ciśnienia spalin, przechodziła idealnie nad turbiną, a że ktoś już wcześniej w niej grzebał to temperatura od turbiny spowodowała że połączenia lutownicze nie stykały. Żadnych błędów po utracie mocy nie było, a mam xentry...
Według mnie potrzeba więcej testów: -sprawność układu EGR - widać, że jest zamknięty na jałowych a powinien być otwarty - podciśnienia, zaworek oraz sam zawór mechanicznie czy nie stoi -sprawność nastawnika turbiny -szczelność układu dolotowego. Większość zrobisz z SD, ale do reszty i tak będziesz musiał mocno pobrudzić ręce.
Witam, dziękuję za odpowiedzi. Luzu nadmiernego na zebatkach nie ma ponad normę-tak określi fachowiec od turbosprezarek. Samochod ma 200tys km przebiegu. Została wymieniona część elektroniczna nastawnika, wiem ze nastawnik jest kalibrowany do turbiny dla tego zostały odczytane nastawy i skopiowane do (nowej)elektroniki dostarczonej przez firme od turbin(...
Witam od tygodnia walczę z moim merolem nie daje rady go naprawić więc muszę się zapytać was. Merol pewnego dnia stracił moc, byłem na diagnostyce wywalało błąd nastawnika turbiny, wyjąłem turbinę zawiozłem do chłopa od regeneracji okazało się że coś wpadło do środka nie uszkodziło łopatek tylko zmienną geometrię pocharatało, chłop zregenerował turbinę...
Po roku doświadczeń z moim ML 320 cdi jestem dużo mądrzejszy w przedmiotowej kwestii. Mianowicie jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu zaczyna szarpać autem to znaczy, że mogą zaistnieć 3 rodzaje usterek: 1. Najczęściej to uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się po prawej stronie od turbo https://obrazki.elektroda.pl/8332270000_...
Sprawdzany był układ wydechowy, zmieniony przepływomierz, nastawnik turbiny Kolego pierwsza sprawa , czy turbo nie jest padnięte? Po drugie skoro jeździ to wjedź na lawete i zawieź do dobrego szpeca.
Odczytaliśmy zawartość w sterownika, faktycznie soft był modyfikowany. Wrzuciliśmy oryginał, ale bez zmian. Doszedłem do tego, że prawdopodobnie był tutaj zmieniony silnik wraz z sterownikiem silnika. W tym aucie dwie turbiny są sterowane przez podciśnienie, a po nr vin wychodzi, że jedna powinna być sterowana przez nastawnik elektryczny. Więc podejrzewam,...
Witam Przepala bezpiecznik (oznaczony nr 104 zasilanie silnika). Komputer diagnostyczny wskazuje kilkanaście błędów (przepływomierz, egr, nastawnik turbiny, czujnik temp. itd itp.) Po odłączeniu przepływomierzów , samochód chodzi pięknie, ma kopa , nie dymi i już bezpiecznika nie przepala. Niestety elektryk przetestował przepływomierze na stole i są...
Witam! Niewiem skąd wziąłeś opisy usterek, ale te co mam nie mają nic wspólnego z turbiną. 1225 Przetwornik ciśnienia 1227 Czujnik położenia suwaka (p-pa wtryskowa) 1228 Nastawnik dawki (p-pa wtryskowa) Sprawdź przewody często się przecierają i zwierają do masy. :idea: Mam nadzieję że to chodzi o diesla Na PW cała lista usterek
Witam wszystkich , mam problem z Mercedesem ML W164 2008r 3.2CDI , po dodaniu gazu wystarczy tak do 2000 obrotów i ściągnięciu nogi z gazu gdy obroty spadają słychać w okolicy intercoolera dziwne buczenie takie zasysanie powietrza( jak by odkurzacz). W samochodzie zostały zmienione oba kolektory ssące (był luz na klapkach w kolektorach) jest nowy silniczek...
Witajcie Kilka dni temu naprawiłem nastawnik turbiny, który był w fatalnym stanie (podobno) i zwracał błąd P0244. Kilka dni temu przy pierwszym po uruchomieniu silnika gwałtownym przyspieszaniu poszarpało autem i tym razem wyskoczył błąd P2616 ale auto "tak jakby" nie straciło mocy na stałe i nie weszło w tryb awaryjny. Aplikacja TorquePro wskazuje...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
nastawnik turbiny mercedes nastawnik turbiny nastawnik turbiny regeneracja
dynamic speaker unitra niskich obrotach silnik gaśnie regulacja głośności głośnika bluetooth
centralne sterowanie roletami centralne sterowanie roletami
Bezpieczniki w kuchenkach indukcyjnych Amica: lokalizacja i funkcje Przekaźnik dmuchawy: funkcje, problemy, diagnostyka