W tym modelu nastawnik turbiny ma swój oddzielny sterownik, który komunikuje się z ECU silnika (EDC Bosch) po linii CAN do której podłączony jest również sterownik nastawnika przepustnicy i zaworu silnikowego oraz sterownik EGR. Sprawdź czy nie masz błędu komunikacji po CAN, bo wówczas sprawny mechanicznie i nawet elektrycznie nastawnik i sterownik...
Pacjent Iveco 2.3 2020 r., 130 tys. km. Brak mocy, kręci z ledwością do 3 tys. obrotów... zero błędów na desce. Pod komputerem pokazuje błąd nastawnika turbiny, wymieniony na nowy (sprawdzone też, że działa, bo rusza sztangą góra/dół). Nie idzie wykasować tego błędu i zrobić adaptacji... Jakieś pomysły, co może być nie tak innego? Ten nastawnik odpowiada...
Witam, polecam podłączyć komputer (vcds,odis) sprawdzić błędy na pewno coś będzie. Ewentualnie wykonać nastawy podstawowe nastawnika turbiny. Często on wychodzi poza zakres co powoduje tryb awaryjny i brak mocy. Pozdrawiam!
Jak sie zachowuje podczas jazdy samochód? są jakieś błędy? Sam siłownik sterujący turbosprężarką powinien mieć 5 pinów we wtyczce. 2 z nich to zasilanie DC silnika, sterowane z mostka H, 2 to zasilanie czujnika pozycji (gnd i 5 V) a trzeci sygnał zwrotny. O ile czujnik jest analogowy to do jego sprawdzenia wystarczy zwykły multimetr. Rozregulowana sztanga...
Czyli używany nastawnik też uszkodzony rozumiem?
Cześć kolego Napisz czy pomogło to lutowanie u ciebie Bo u mnie też mam te same objawy i nie wiem czy zrywać ten klej i tak robić jak ty i które luty poprawiłeś możesz coś dokładniej opiszesz
Masz gdzieś zielono. Musisz szukać po złączach.
Zestaw naprawczy nastawnika 04E 198 725 G.
Witam Sprawdz czy po zapaleniu silnika wciaga gruche do spodu. Podcisnienie gruchy sprawdzales na koncu wezyka przy samej gruszce? Po odpaleniu geometria płynie zmienia położenie . Podciśnienie sprawdzane na samym końcu również sprawdziłem zaworek jedno kierunkowy przy wyjściu z vacu daje tylko w jedna stronę
Nie puszcza. Te buczenie o którym wspominałem na początku tematu to nastawnik turbiny się załącza ( elektryczny)i wtedy kopci. Po kilkunastu sek nastawnik się cofa i kopcenie ustaje
Kolego EGR to nie nastawnik turbiny!!! To dwie różne rzeczy.
Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w znalezieniu noty katalogowej do układu AUXDIS2030S. Jedyne co mi się udaje znaleźć, to aukcje z tymi układami, ale nigdzie nie ma noty katalogowej. Układ znajduje się w nastawniku turbiny Holset do DAF-a.
Dolot jestem pewny, że jest szczelny sprawdzałem go kilkukrotnie niedawno wszystkie uszczelki zostały wymienione na nowe. Nastawnik turbiny był ewidentnie przestawiany ramie od niego ma ślady przespawania w inna pozycje. Jest możliwość regulacji nastawnika elektronicznie ? Czy zostaje tylko opcja mechaniczna czyli zmiana pozycji ramienia ?
Adaptacja nastawnika nie jest wymagana. Czy na pewno nastawnik był odpowiednio dobrany tj. o tych samych numerach bo z zewnątrz to wszystkie wyglądają podobnie. Podaj dokładnie jaki Ci wywala błąd. Może geometria turbiny się przycina. odpowiadam z opóźnieniem nastawnik był uszkodzony po wymianie wszystko działa.
Wszystko jest możliwe. Nic nie piszesz jakie to auto jakiej firmy nastawnik.
Panowie, jeśli macie problem z brakiem mocy a po zgaszeniu i zapaleniu wszystko wraca do normy to najpierw SPRAWDŹCIE NASTAWNIK TURBINY, w silnikach om642 to typowa przypadłość elektronika pada, I samochód wariuje, można to samemu ogarnąć, bo nie jest to trudne i nie słuchajcie speców że Turbina do wymiany, posiadam 3 mercedes cls e klasa i vito w 3.0...
Cześć. Mam problem z Mercedesem w211 320 CDI OM642 2005 rok, przebieg 400 tys. km
Wtyczka do nastawnika jest obok, widać ją na prawym końcu drugiego zdjęcia
Jak pojawia się kontrolka EPC, to prawdopodobnie błąd będzie powiązany z nastawnikiem turbiny. Przerabiałem podobny temat. Ale jak wyżej, bez diagnozy to takie wróżenie.
Szukam mapki nastawnika turbiny... Ktoś obcuje z MB? Dodano po 1 Szukam mapki nastawnika turbiny... Ktoś obcuje z MB?
Jak można sprawdzić sterowanie,nastawnik turbiny ? Tam jest elektryczny nastawnik. co tam chcesz sprawdzać czy cięgno się rusza to poruszaj nim,
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
171 kw ASB Czy przyczyną może być nawet zwarcie na EGR albo na przepływomierzu lub nastawnik turbiny
Witam. Pacjent-A6 C6 3.0 asb i nastawnik turbiny. Blad jak na foto. Odkrecilem bok z elektronika i dalem do znajomego ktory stwierdzil ze brak zimnych litow. Co można jeszcze sprawdzic? Objawy takie ze jak cieply to sie ribi brak mocy. https://obrazki.elektroda.pl/1172276900_...
Więc zrób tak, odłącz cięgiełko nastawnika sprawdz czy koduje się błąd jeżeli nie to turbo do czyszczenia, jeżeli dalej to samo to uszkodzony nastawnik, można rozebrać sprawdzić czy uszkodzony mechanicznie czy nie. PS nastawnik jest przypisywany/kalibrowany do turbiny na specjalnym sprzęcie więc mogą się pojawić problemy przy zmianie samego nastawnika....
Silnik już ogarnołem wyszło że nastawnik turbiny padł, a te czujniki różnią się czymś od zawieszenia? To są te od ksenonów czy jakie?
Witam jak na mój słuch to dźwięk turbosprężarki , ciężko teraz powiedzieć co się tam dzieje warto by posprawdzać czy nastawnik turbiny dobrze pracuje - bez zacięć (tam jest sterowana turbina nastawnikiem elektrycznym) no i czy była aktualizacja sps oprogramowania ecu bo była poprawka na sterowanie ciśnieniem turbo ...
Pewnie nastawnik turbiny stoi i turbo dmucha za dużo.
Witam wszystkich, Mój pacjent to Mitsubushi Fuso TYBFECX1GLDB02367 Po wymianie nastawnika turbiny wraz z czujnikiem nie mogę przeprowadzić adaptacji. https://obrazki.elektroda.pl/6996549400_... Procedura 006 - Resetowanie wartości przyswojonej przechodzi bez problemu, ale jak przechodzę do kolejnego kroku, czyli procedura 007 - Wprowadzanie...
Dziękuję za podpowiedź. Podobno czujnik działa. Został nawet wymieniony na inny dla testu. Ostatnio jeszcze usłyszałem, że problem może być w samym zregenerowanym nastawnika turbiny. Prawdopodobnie może on nie współpracować już z moją turbina po takiej regeneracji. Czy może ktoś w tym temacie ma coś do dodania? Czy może pomóc tu adaptacja i zaprogramowanie...
Wychodzi na to , że za szarpanie przy przyśpieszaniu odpowiada fiksujący czujnik ciśnienia spalin ( u góry z tyłu silnika) oraz nastawnik turbiny ( znajdujący sie z tyłu silnika obok turbo). Najlepiej wymienić oba bo zawsze jedno psuje drugie.
Brak mocy auto jest zamulone, diagnostyka komputerowa nie pokazuje żadnych błędów, auto nie kopci, odpala dobrze, nastawnik turbiny pracuje po dodaniu gazu, DPF wypłukany, rozrząd wymieniony. Jakieś pomysły czego można szukać?
Jak byś miał mieć stary typ na podciśnienie nie było by wtyczki na nastawniku turbiny w instalacji.
Niestety, praca EGR przy usuniętym katalizatorze oznacza jeszcze większą emisję (sadza) niż przy zaślepionym lub wyprogramowanym EGR. Proponuję sprawdzenie działania czujnika pedału sprzęgła oraz układu ABS/ESP (czy nie załącza się ASR). Ale zaraz, 2.2 to silnik Forda. Nie masz tam czasami elektronicznego nastawnika turbiny? Czy to pomyłka, silnik 2.3...
mam jeszcze jedna pytanie. Mam uszkodzony nastawnik turbiny euro 5. W tym problem ze nie da się kupić samego nastawnika. Musiałem z drugiej turbiny wyjmować nastawnik. Słyszałem tez ze właśnie w tych turbinach sypią się właśnie te nastawniki nic więcej. czy może ktoś ma na to jakiś sposób ? jak to zrobić żeby nie kupować całej turbiny. Pozdrawiam
Miałem podobny problem z tym silnikiem w swojej 211. U mnie spadki mocy powodowała wiązka od czujnika ciśnienia spalin (ten zaraz za turbiną). Ale szukając przyczyn, natrafiłem na wątki w różnych forach, że często problem robi nastawnik turbiny, traci on połączenie między wtyczką a płytką drukowaną. Co do ciężkiego odpalania na zimnym, częściowo problem...
ja zrobiłem nastawienie w ten sposób ,że poluzowałem śrubki od serwo motoru turbiny tak aby można było łatwo nim poruszać, włączyłem vagcoma skasowałem błędy i włączyłem test elementów wykonawczych, podczas testu nastawnika turbiny obserwowałem wartość wymaganą przez komputer porównując ją z wartością rzeczywistą osiąganą przez nastawnik nastawiłem...
Według mnie potrzeba więcej testów: -sprawność układu EGR - widać, że jest zamknięty na jałowych a powinien być otwarty - podciśnienia, zaworek oraz sam zawór mechanicznie czy nie stoi -sprawność nastawnika turbiny -szczelność układu dolotowego. Większość zrobisz z SD, ale do reszty i tak będziesz musiał mocno pobrudzić ręce.
Lukjar6, sprawdź dwie rzeczy: czy nastawnik macha sztangą turbiny w całym zakresie i czy zawór EGR jest szczelny
Ja bym na twoim miejscu odłączył wtyczkę od EGR i zaślepił go np na 200 czy 300 km błąd się pojawi po kilku km ale nie wpływa na pracę silnika możesz to zrobić oraz jeżeli jest sprawny twój orginalny EGR wpiąć wtyczkę i zamocować go opaskami gdzieś do rury z tyłu. Wiadomo musisz wykonać dwie próby ale robisz to doświadczalnie j bez kosztowo. Spójrz...
Witam wszystkich, kto miał problem z mocą w fordzie mondeo 2.0tdci. Proszę o podpowiedź co może być. Niedawno wracałem z miasta z żoną i wjeżdżając na wzniesienie stracił moc i było słychać dosyć głośne stuknięcie, jakby w silniku, ale cały czas mruga sprężynka. Nie kopci. Ktoś ma pomysł co to może być? Ja podejrzewam nastawnik turbiny. Był podpięty...
Aby zobaczyć jak działka nastawnik turbiny a zarazem w jakim zakresie pracuje sztanga można zrobić test elementów wykonawczych, pierwsza pozycja to klapa od gaszenia druga zaś od sterownika turbiny i wtedy sterownik rusza sztangą ok 10-15 sekund w pełnym zakresie.
Po regeneracji turbiny auto słabo jedzie. Turbina bardzo wolno wstaje. Jak bez testera ustawić prawidłowo nastawnik turbiny?.Auto Touareg 3.0 TDI CAS 08r. Czy wartości procentowe Open/Closed sa poprawne? Gdzieś wyczytałem , ze powinny być w zakresie 16%-84% .Czy to może powodować takie objawy? Próbuję ustalić co jest przyczyna bo człowiek od regeneracji...
Witam Przepala bezpiecznik (oznaczony nr 104 zasilanie silnika). Komputer diagnostyczny wskazuje kilkanaście błędów (przepływomierz, egr, nastawnik turbiny, czujnik temp. itd itp.) Po odłączeniu przepływomierzów , samochód chodzi pięknie, ma kopa , nie dymi i już bezpiecznika nie przepala. Niestety elektryk przetestował przepływomierze na stole i są...
Witam koledzy czy można wymienić sam nastawnik od turbiny?
Panowie mam problem. Mam auto nieopodal Stuttgartu, auto zgłosiło się na serwis Scania. Nie działa wskaźnik temperatury, świeci się zwiększona emisja spalin auto ma ograniczona moc. Diagnoza serwisu w sttutgarcie. Uszkodzony czujnik temperatury silnika - - - ten za filtrem oleju z przewodem który jest wpinany bezposrednio do coordynatora. Wymiana czujnika...
Witam układ jest szczelny a ten błąd to nastawnik turbiny tylko on też wyświetlał się na starej turbinie Dodano po 4 Turbina jest po regeneracji ciegno od sterownika chodzi normalnie tylko jedno mnie dziwi że na starej turbinie też był problem ze sterownikiem a może to nie wina sterownika tylko coś innego
Witam! Szukam jak w tytule. Dodaje też zdjecie, ewentualnie moze ktos wie czym to zastąpić? https://obrazki.elektroda.pl/3063173300_...
11 blok turbo też późno wstaje,sterowanie turbiną sprawdź nie wiem jakie tam jest ,a jak dpf/kat?może przytkany. Pozdro!!! Dodano po 5 Jest nastawnik turbiny elektryczny.
Sprawdzany był układ wydechowy, zmieniony przepływomierz, nastawnik turbiny Kolego pierwsza sprawa , czy turbo nie jest padnięte? Po drugie skoro jeździ to wjedź na lawete i zawieź do dobrego szpeca.
Czarny dym to brak wystarczającej ilości powietrza. Odepnij jeszcze nastawnik od turbiny. Zamknij na max geo i zobacz przy wciśniętym gazie jakie ciśnienie zrobi turbo. Jeżeli z maksymalnie zamkniętą geo nie zrobi żądanego, to turbo do wyciągnięcia.
Jeśli masz turbine to musi być n75, idz po przewodzie z nastawnika turbiny on biegnie do tego zaworka. Dodano po 58 co niby steruje turbiną??
Witam od tygodnia walczę z moim merolem nie daje rady go naprawić więc muszę się zapytać was. Merol pewnego dnia stracił moc, byłem na diagnostyce wywalało błąd nastawnika turbiny, wyjąłem turbinę zawiozłem do chłopa od regeneracji okazało się że coś wpadło do środka nie uszkodziło łopatek tylko zmienną geometrię pocharatało, chłop zregenerował turbinę...
DPF wycinał mi pewny gościu,który już przerobił dużo tych aut i zajmuje sie chip tuningiem ,także mapa jest ok.Ja tylko wgrałem to co mi przesłał przerobione mppsem i błąd dpf zniknoł. Jedynym błędem jest błąd lewej przepustnicy.A błędu przeładowania podobno mi nie wyświetla bo po usunięciu dpf system nie widzi błędów związanych z wydechem.Jeśli ktoś...
Rozumiem ze błędy o emisji spalin generują się z powodu błędu turbo. Nie mam najnowszej aktualizacji texy, ale może orientujesz się czy texa zrobi adaptacje turbo? Jest druga scania w której zaczynają zaświecać te same błędy,ale jeszcze mozna skasować, przebieg 500tys km czy wystarcza kalibracja? wyczyszczenie turbo? (kierownicy),nastawniki turbiny...
Witam mam problem ze swoją audi mianowicie cały czas pokazuje mi się błąd p3348 Uruchomienie modułu sterowania turbosprężarki 1 - uszkodzenie Możecie mi coś doradzić co jeszcze i gdzie mogę szukać wymieniłem nastawnik turbiny na nowy teraz sprawdzałem też wtyczkę jest z nią okej i sprawdziłem też wszystkie wtyczki pod przednią szyba wiedzac O tym że...
Możesz coś więcej podpowiedzieć kolego? chodzi mi o urządzenie do testowania nastawników turbiny sygnał PWM Jest to siłownik z silnikiem na 12V chodzi mi o to aby móc nim w jakiś sposób sterować przez arduino, najlepiej potencjometrem, próbowałem już wygenerować sygnał PWM, lecz nie wiem jak podciągnąć zasilanie z Arduino do tego urządzenia, pobór prądu...
Po roku doświadczeń z moim ML 320 cdi jestem dużo mądrzejszy w przedmiotowej kwestii. Mianowicie jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu zaczyna szarpać autem to znaczy, że mogą zaistnieć 3 rodzaje usterek: 1. Najczęściej to uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się po prawej stronie od turbo https://obrazki.elektroda.pl/8332270000_...
Witam wszystkich Może ktoś spotkał się z takim problemem, mianowicie: Często się zdarza, że przy przyspieszaniu(również gwałtowniejszym) czuć takie pojedyncze szarpniecie. To pojedyncze szarpniecie jest w przedziale (miedzy 40 a 70 km/h) bez względy na wrzucony bieg. Mam wrażenie jakby na 1 sekundę zabrakło mocy. Po tym szarpnięciu auto już ciągnie...
hi https://obrazki.elektroda.pl/8346064300_... https://obrazki.elektroda.pl/5962255200_... tu masz dwa bo nie wiem o co dokładnie ci chodzi - "Potrzebuję schemat elektryczny czujników Turbiny" ? -turbo pressure control solenoid- sterownik,nastawnik,akurator ciśnienia turbo -boost pressure sensor - czujnik ciśnienia...
Sprawdz w komputerze czy masz adaptacja regulatora turbiny I przeprowadź ta adaptację, jak nie to w turbine trzeba uregulować ten nastawnik
witam mam problem z moja d3, samochod nie chce zapalic z kluczyka. Kręci, ale nie chce załapać na plaku odpali i po dodaniu gazu do 2-3tyś obrotów gaśnie, pod kompa podpinalem, czasami wyskoczy bład uszkodzony sterownik silnika ecu, kupilem drugi uzywany z takimi samymi numerami dzisiaj zawiozlem do w grania imo, wrocilem auto dalej nie odpala, i na...
Po odpaleniu silnika przejechałem parę metrów zapaliła się spirala i wywaliło błąd typu nastawnika turbiny (zablokowany) Dodam tylko że silnik był wymieniany i podczas transportu urwała się kopułka od pozycjonera Turbo, który został zakupiony nowy. Silnik CFG(C) 177km CR 2.0 tdi Pomiar na zaciskach pozycjonera: Napięcie na zaciskach 1 i 3 5v Napięcie...
Oba są w zasadzie tak samo dobre/złe. Na koło bym nie stawiał, raczej albo zapowietrza się pompa albo problem jest w nastawniku kąta wtrysku, ewentualnie w samej pompie.
Witam problem z cls 218 350cdi 2012r 265km om642. Problem się zaczął gdy jechałem trasę około 400km. Po wyjeździe na autostradę i próbie mocnego przyspieszenia auto poszarpalo ale po chwili odzyskali moc i zaczęło normalnie przyspieszać. Po podłączeniu testeru był zapisany blad nastawnik turbiny. Potem auto jeździło wokół komina i problem nie występował....
Czy wiadomo, co było przyczyną i czy znalazłeś rozwiązanie? Mam identyczny problem z wypalaniem u siebie w Berlingo, nagle z dnia na dzień zaczął wypalać się dłużej i częściej niż u Ciebie. Sam nie wiem jeszcze. Mechanik stwierdził, że na pewno FAP zawalony, wymontował, oddał do profesjonalnego mycia, zmontował i wyzerował wskazania. No i wszystko...
Ja w swoim Polo zregenerowałem nastawnik poprzez odbudowanie prowadzeń palca magnetycznego, co przywróciło go do pacy w jego oryginalnej pozycji. Jednak dalej wyrzucało wspomniane błędy, i za nic nie dało się zrobić ponownej adaptacji czy przywrócić jakiś ustawień fabrycznych. Lecz po dwóch lub trzech dniach sporadycznie pojawiającego się błędu, samo...
Witajcie Kilka dni temu naprawiłem nastawnik turbiny, który był w fatalnym stanie (podobno) i zwracał błąd P0244. Kilka dni temu przy pierwszym po uruchomieniu silnika gwałtownym przyspieszaniu poszarpało autem i tym razem wyskoczył błąd P2616 ale auto "tak jakby" nie straciło mocy na stałe i nie weszło w tryb awaryjny. Aplikacja TorquePro wskazuje...
(cokolwiek to jest) Zawór tzw. wastegate jest częścią turbiny, albo stoi, albo kończy się nastawnik elektroniczny.
Pisząc nastawnik masz na myśli zawór turbiny? Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri.
To zrób porządek ze sterowaniem turbiną lub nastawnikiem klap co tam masz zepsute.
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Wszystko się zgadza tyle,że ta procedura dotyczy dopasowania turbiny do sterownika silnika.Bez tego zabiegu też będzie chodziła,a my mówimy o wyuczeniu nastawnika do położeń krańcowych turbiny. Jest dobrze jeśli przestawiamy sterownik dopasowany do turba np.po strzale w ścianę grodziową da się to zrobić.Programatorem robi się to 30 s. bez ruszania go...
Panowie. Na wolnych jest ok. Może uznacie,że się nie znam. Zrobiłem tak: Dałem obroty na 3.3 tys. Zaznaczyłem na nastawniku geometrii turbiny w jakim położeniu si e znajduje (falując). Zdjąłem przewód podciśnieniowy z tego nastawnika i zaślepiłem go. Ustawiłem pozycję nastawnika mniej więcej w pozycji zaznaczonej w sposób manualny(nie występował błąd:...
Nastawniki w tych turbinach to nie taki prosty temat. Na pewno trzeba wykasować wyuczowe wartości w sterowniku. Nie wszystkie nastawniki pasowały do wszystkich turbin , tym bardziej , że były z podkładkami i bez. Może w ostateczności skończyć się wymianą całej turbiny. Najlepiej podjechać do aso, mają informację serwisową to podpowiedzą.
Przyczyną błędu była zapieczona geometria, po regeneracji turbiny, wyczyszczeniu geometrii i adaptacji nastawnika błędu nie ma ,auto jeździ jak jeździło zanim geometria nie zapiekła się tzn : dalej niemrawo zbiera się do 2tyś obr.
Witam Auto jak w temacie. Po regeneracji turbosprężarki, nastawnik stary. Sterownik jakby nie pamiętał nastawów turbiny, to znaczy przechodzi nastawy, jedzie normalnie ale tylko do pierwszego zgaszenia. Po włączeniu zapłonu nastawnik dwa razy pójdzie od pozycji skrajnej do skrajnej i zatrzyma się na złożonych łopatkach i zaczyna migać świeca żarowa,...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Jeżeli uszkodzeniu uległ elektroniczny nastawnik geometrii łopat turbosprężarki to z naprawą nie ma problemu.
Ja stawiam ze na 90% rozpadl sie nastawnik na pompie a 10% olej z turbiny
Zna ktoś sposób na odkręcenie śruby która zabezpieczona została niebieskim preparatem anaerobowym ? Śruba z nakrętką M6 , łatwo ją urwać więc proszę o jakieś porady, bo dojście okropne, w sumie tylko kluczem płaskim, oczkowego nie założysz bo nie ma takiej możliwości. Nie wiem czym to dokładnie zabezpieczone, ale to łącznik z nastawnika do dźwigni regulacji...
Szarpie bo, Egr zawiesza się lub się zablokował. W turbinie problem z nastawnikiem. Dpf. Swiece i wentylator powiazane ze wszystkim, a najbardziej z dpf-em. Ogólnie jak znajdzies kogoś kto to ogarnie poproś go o sprawdzenie wtryskiwaczy. Pozdrawiam.
Ściągnij rurę od turbiny na dolocie spr luz na osi, spr czy są wszystkie śrubki od turbiny. Ciśnienie doładowania też warto spr. Jak na czarno dymi to pali olej.
Awaria nastawnika jest bardzo prawdopodobna. Było by łatwiej jakbyś zrobił logi.
Jakie sterowanie turba?Gruszka podcisnieniowa czy elektryczny nastawnik?
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
Tryb awaryjny nie odcina turbiny, tylko obcina dawkę wtrysku. Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie.
Dzięki za podpowiedzi,EGR sprawdzony,kąt wtrysku ustawiony,węże od internista niby sprawdzał i są całe,proponuje mi jeszcze ustawienie dawki paliwa nastawnikiem,co o tym sądzicie,dodam że nastawnik jeszcze nie ruszany od nowości.
Wiem że kontrolka od świec żarowych będzie migać w LT gdy masz odłączony stop- światła stopu nie będą działać. Może to pomoże, jednak nie wyjaśnia pozostałych objawów, które mogą być wynikiem np pękniętego przewodu od turbiny.
tak kluczykiem gasze normalnie,przecież jak zabiorę prąd z elektrozaworu to łaski nie robi i gaśnie.Nastawnik czysty.Aten regulator obr.to gdzie siedzi w pompie pod nastawnikiem?
Obstawiam problem z samym nastawnikiem
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
na moja szklana kule to moze byc nastawnik Hmmm, nie wiem gdzie ty widziałeś nastawnik w silniku PD? Diagnostyka, diagnostyka. Sprawdzić przewody podciśnieniowe sterowania, działanie kierownic turbiny, sprawdzić poprawność pracy pompowtrysków.
Dzięki, kolego, za odpowiedź. Gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem, to po odpięciu wtyczki od klapy gaszącej, czyli właśnie jeżeli się nie mylę, przepustnicy, wszystko wróciło do normy. I podobno często różne dziwne rzeczy się przez nią dzieją. Na całe szczęście kolega mechanik upierał się, żeby nie wyciągać turbiny, tylko małymi kroczkami sprawdzać,...
Takie wystrojenie do innej turbiny to sporo roboty. Nie ma możliwości zrobienia bez kilku, albo kilkunastu prób drogowych. W dodatku czasami brakuje zakresu sztangi i trzeba przeprogramować nastawnik elektroniczny. Ogólnie temat rzeka.
Jak koledzy wyżej zwiekszona dawka paliwa powoduje dymienie i wytwarzanie sadzy która się osadza na wszystkim. Każda modyfikacja mocy silnika robiona jest po przez zwiększenie dawki paliwa w całym zakresie, zaczynając już od prostych oporników na czujniku paliwa bądz regulacje nastawnikiem dodajmy do tego zużycie silnika (olej) i efekt murowany.
Czy to Diesel,benzyna?Jeśli diesel,możliwy brudny nastawnik pompy-do czyszczenia,jeśli benzyna to nie mam pojęcia.
W tej Astrze to sobie można choć poregulować nastawnik. W mojej turbinie nie ma żadnej regulacji. Zauważyłem mały luz osiowy ośki zmiennej geometrii.Czy taki luz może mieć wpływ na niepoprawne za niskie napięcie na wolnych obrotach? Bo jeżeli tak, to możliwe, że wymiana turbiny by pomogła. Wsadziłem w to już kupę kasy, i ładowanie następnej w druga...
Takie przepustnice zwykle idą w parze z EGR'em niskociśnieniowym, dodatkiem mocznika (Ad-blue), i nie służą z reguły do wypalania FAP'a, a do zwiększania lub zmniejszania przepływu spalin, zaworem EGR, z racji tego że pobór spalin następuje za FAP'em, nie ma tam ciśnienia, które może pokonać nadciśnienie panujące w kolektorze ssącym, co za tym idzie,...
Podmien na początek przeplywkę. Kolektor dolotowy nie zabity nagarem? Zrób log basic settings 000. Jak miałbym się czepiać to za mała dawka paliwa na wolnych jak dla mnie. Jak wtryski? Nastawnikiem nikt nie manipulował?
nastawnik turbiny regeneracja mercedes nastawnik turbiny nastawnik turbiny mercedes
tablet wyświetlacz kolory środkowy panel oświetlenie kurnika
mercedes command radmor rubens
Sony CCD-TR2000E: Brak daty po 2022 roku - co zrobić? Kontakt ze sznurem azbestowym bez rękawiczek - co robić?