Więc zrób tak, odłącz cięgiełko nastawnika sprawdz czy koduje się błąd jeżeli nie to turbo do czyszczenia, jeżeli dalej to samo to uszkodzony nastawnik, można rozebrać sprawdzić czy uszkodzony mechanicznie czy nie. PS nastawnik jest przypisywany/kalibrowany do turbiny na specjalnym sprzęcie więc mogą się pojawić problemy przy zmianie samego nastawnika....
Nie puszcza. Te buczenie o którym wspominałem na początku tematu to nastawnik turbiny się załącza ( elektryczny)i wtedy kopci. Po kilkunastu sek nastawnik się cofa i kopcenie ustaje
Dolot jestem pewny, że jest szczelny sprawdzałem go kilkukrotnie niedawno wszystkie uszczelki zostały wymienione na nowe. Nastawnik turbiny był ewidentnie przestawiany ramie od niego ma ślady przespawania w inna pozycje. Jest możliwość regulacji nastawnika elektronicznie ? Czy zostaje tylko opcja mechaniczna czyli zmiana pozycji ramienia ?
Jak wspomniałem wyżej za szarpanie przy przyśpieszaniu w 320 CDI 3.0 V6 odpowiada nastawnik turbiny oraz czujnik ciśnienia spalin.To jest pewne. Polecam wymienić obie rzeczy jednocześnie by mieć spokój. JEDNAK JEST BARDZO WAŻNA SPRAWA!!! o której nie wspomniałem wcześniej. Mianowicie jeżeli kupujemy nowy lub używany nastawnik to konieczne jest ustawienie...
Nastawnik u siebie dawałem do regeneracji, ale okazało się że to nie to, tak jak wyżej pisałem, problem powodowała wiązka od czujnika ciśnienia spalin, przechodziła idealnie nad turbiną, a że ktoś już wcześniej w niej grzebał to temperatura od turbiny spowodowała że połączenia lutownicze nie stykały. Żadnych błędów po utracie mocy nie było, a mam xentry...
Witam od tygodnia walczę z moim merolem nie daje rady go naprawić więc muszę się zapytać was. Merol pewnego dnia stracił moc, byłem na diagnostyce wywalało błąd nastawnika turbiny, wyjąłem turbinę zawiozłem do chłopa od regeneracji okazało się że coś wpadło do środka nie uszkodziło łopatek tylko zmienną geometrię pocharatało, chłop zregenerował turbinę...
Witam, dziękuję za odpowiedzi. Luzu nadmiernego na zebatkach nie ma ponad normę-tak określi fachowiec od turbosprezarek. Samochod ma 200tys km przebiegu. Została wymieniona część elektroniczna nastawnika, wiem ze nastawnik jest kalibrowany do turbiny dla tego zostały odczytane nastawy i skopiowane do (nowej)elektroniki dostarczonej przez firme od turbin(...
Odczytaliśmy zawartość w sterownika, faktycznie soft był modyfikowany. Wrzuciliśmy oryginał, ale bez zmian. Doszedłem do tego, że prawdopodobnie był tutaj zmieniony silnik wraz z sterownikiem silnika. W tym aucie dwie turbiny są sterowane przez podciśnienie, a po nr vin wychodzi, że jedna powinna być sterowana przez nastawnik elektryczny. Więc podejrzewam,...
Witajcie Kilka dni temu naprawiłem nastawnik turbiny, który był w fatalnym stanie (podobno) i zwracał błąd P0244. Kilka dni temu przy pierwszym po uruchomieniu silnika gwałtownym przyspieszaniu poszarpało autem i tym razem wyskoczył błąd P2616 ale auto "tak jakby" nie straciło mocy na stałe i nie weszło w tryb awaryjny. Aplikacja TorquePro wskazuje...
Witam wszystkich , mam problem z Mercedesem ML W164 2008r 3.2CDI , po dodaniu gazu wystarczy tak do 2000 obrotów i ściągnięciu nogi z gazu gdy obroty spadają słychać w okolicy intercoolera dziwne buczenie takie zasysanie powietrza( jak by odkurzacz). W samochodzie zostały zmienione oba kolektory ssące (był luz na klapkach w kolektorach) jest nowy silniczek...
Witam! Niewiem skąd wziąłeś opisy usterek, ale te co mam nie mają nic wspólnego z turbiną. 1225 Przetwornik ciśnienia 1227 Czujnik położenia suwaka (p-pa wtryskowa) 1228 Nastawnik dawki (p-pa wtryskowa) Sprawdź przewody często się przecierają i zwierają do masy. :idea: Mam nadzieję że to chodzi o diesla Na PW cała lista usterek
Wróciłem właśnie z serwisu Mercedesa w Toruniu i duu...a diagnoza komp wykazała złe parametry nastawnika turbiny ( nastawnik wymieniony dwa tygodnie temu -zła diagnoza), Nastawnik wymieniał serwis i jakiś czas chodził ok 2-mc później wymieniłem przepływomierz Jedno mija się z drugim .... ??? co to może być ??? Coś zepsute ... Wydruk z diagnostyki posiadasz...
Kolego EGR to nie nastawnik turbiny!!! To dwie różne rzeczy.
cięgno nastawnika (gruszki) turbiny może być przestawione czyli może wystarczy je podkręcić do właściwego położenia.
To zrób porządek ze sterowaniem turbiną lub nastawnikiem klap co tam masz zepsute.
Dziękuję za podpowiedź. Podobno czujnik działa. Został nawet wymieniony na inny dla testu. Ostatnio jeszcze usłyszałem, że problem może być w samym zregenerowanym nastawnika turbiny. Prawdopodobnie może on nie współpracować już z moją turbina po takiej regeneracji. Czy może ktoś w tym temacie ma coś do dodania? Czy może pomóc tu adaptacja i zaprogramowanie...
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Cześć. Mam problem z Mercedesem w211 320 CDI OM642 2005 rok, przebieg 400 tys. km
Kupuje się zestaw naprawczy w postaci tego ślimaka, który jest w nastawniku, i się go wymienia, ponieważ z czasem ten ślimak się wyciera w kontakcie z trybikiem i robi się luz, co powoduje nieprawidłowe sterowanie turbiną i auto idzie w tryb awaryjny.
Problemem okazała się wtyczka od nastawnika ciśnienia doładowania, usterka ciężka w diagnozie, ogólnie napięcie i sygnał PWM na pinach wtyczki był, ale występował słaby kontakt z pinami nastawnika, pomimo że doginałem i pryskałem kontaktem w piny wtyczki. Trochę mnie ta zabawa kosztowała, wymiana geometrii w turbinie, wymiana silniczka klap wirowych,...
Według mnie potrzeba więcej testów: -sprawność układu EGR - widać, że jest zamknięty na jałowych a powinien być otwarty - podciśnienia, zaworek oraz sam zawór mechanicznie czy nie stoi -sprawność nastawnika turbiny -szczelność układu dolotowego. Większość zrobisz z SD, ale do reszty i tak będziesz musiał mocno pobrudzić ręce.
Po roku doświadczeń z moim ML 320 cdi jestem dużo mądrzejszy w przedmiotowej kwestii. Mianowicie jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu zaczyna szarpać autem to znaczy, że mogą zaistnieć 3 rodzaje usterek: 1. Najczęściej to uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się po prawej stronie od turbo https://obrazki.elektroda.pl/8332270000_...
Powiem szczerze, że też się nad tym zastanawiałem. Nawet pojechałem do 2 mechaników żeby mi sprawdzili turbine, obydwaj potwierdzili, że turbina jest ok... Także sam już nie wiem. Ostatnio 1 elektryk stwierdził, że nastawnik się zawiesza. Wymieniłem nastawnik z jeżdzącego auta o małym przebiegu i dalej to samo. Na komputerze jest możliwość sprawdzenia...
Witam Przepala bezpiecznik (oznaczony nr 104 zasilanie silnika). Komputer diagnostyczny wskazuje kilkanaście błędów (przepływomierz, egr, nastawnik turbiny, czujnik temp. itd itp.) Po odłączeniu przepływomierzów , samochód chodzi pięknie, ma kopa , nie dymi i już bezpiecznika nie przepala. Niestety elektryk przetestował przepływomierze na stole i są...
Witam kolegów Mam taki problem Samochód mercedes benz 4.0 cdi z 2001r Błąd jaki mi się wyświetla to P2027 opis pozycjoner ciśnienia podawania strona prawa Usterka sygnałów nastawnika (komunikat z kluczowania uziemienia) Chłopaki po wystąpienia tego błędu wyłącza się prawa turbina zostaje w pozycji 11% jak odpalę i skasuje błąd nie pojawia się ponownie...
Witam. Samochód z silnikiem 1,8 CDI 2011r. Na wstępie dodam, że w osprzęcie uszkodzona jest przepustnica. Działała ale w korpusie pękł ogranicznik/prowadzenie i sterownik wyrzucał błąd jej niepoprawnej pracy, nie działał EGR i silnik wchodził w tryb awaryjny. Wyprogramowałem ją poprzez usunięcie błędów z tablicy. EGR zaczął działać, auto odzyskało moc....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Posiadam od kilku dni w221 s320 4 matic. Kupiłem go z małymi usterkami. Błąd nastawnika turbina, egr. Tu temat zgłębiam i aktualnie czyszczę dolot z nagaru. Na skrzyni mam błąd który nie znika. D10B No can message was receiwed from kontrol unit Engine menagment Dodam że launchem odczytywałem parametry i widziałem obroty silnika i wiele innych różnych....
mercedes nastawnik turbiny nastawnik turbiny nastawnik turbiny regeneracja
tania kopiarka wyciszy master flash programatory
Suzuki Liana pilot 315 MHz – prąd spoczynkowy i nadawania, typowe wartości Warunki zabudowy czy podział działki - co najpierw?