Mam zamiar zamontować gaz kme diego w focusie 1,6 2000 r . Czytałem o gazie w fordzie - pomijam ten temat. Chodzi mi o podłączenie impulsów obrotów z minusa cewki zapłonowej. Są tam 3 przewody zielony , czarno -czerwony , czarny. Do którego mam się podpiąć.
Powracając do tematu. Okazało się że mam do zasilania cewki podpięte również blokadę zapłonu takie immo z lat 80/90-tych. Postanowiłem je usunąć, może to immo pobiera "jakiś" duży prąd i przewód się grzeje ???? Zagadkę mam natomiast nastepną, mianowicie do minusa na cewce mam zmostkowane razem przewód od kondensatora i masę i razem to podłączone do...
Witam mam podobny problem z silnikiem X18XE1. Silnik nie odpala iw Ecu mam jedynie aktywny błąd : P0110 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego. Nie ma w ogóle iskry.Po odłączeniu kostki od cewki "modułu zapłonowego" w komputerze nie wyskakuje żaden błąd odnośnie cewki. Przekaźniki pompy paliwa działa-świece zalewa. pod okrągłym brązowym złączem,...
Witam Chciałem poprawić w swoim volvo 850 2,0T 94 iskrę więc drogą dedukcji chciałbym założyć sprawniejszą cewkę, jednak znalazłem tylko jedną "tuningową" której prametry producent bardzo ładnie wypisał: takie jak: MSD Ignition Blaster SS Parametry Mnożnik napięcia: 70:1 Rezystancja pierwotna: .355 OHMs Rezystancja wtórna: 4.4K OHMs Indukcyjność: 6.9...
Najczęściej ECU steruje minusem cewki. Plus zasilania cewek z bezpiecznika, często przez przekaźnik. Żarówka na przewodach i szukaj gdzie znikło zasilania.
Na cewkę musi dochodzić plus po stacyjce i minus z przerywacza zapłonowego. Sprawdz zasilanie, przerwę na przerywaczu.
Plus z akumulatora tylko na plus cewki, na aparat idzie minus cewki. W ten sposób gdy zamkną się styki przerywacza poplynie prąd przez uzwojenie pierwotne cewki, po rozwarciu styków zostanie przerwany przepływ prądu i pojawi się impuls wysokiego napięcia na centralnym zacisku cewki, stąd przewodami WN przez rozdzielacz na swiecę zapłonową. Tutaj masz...
-C.Z idzie do minusa cewki, drugi zacisk cewki podłączasz do plusa.
Przemyślałem trochę temat i doszedłem do tego że źle zrozumiałem tłumaczenie - nie chodzi o cewkę na kablu zapłonowym tylko o minus z cewki zapłonowej auta. Co masz na myśli mówiąc o zabezpieczeniu ? Bezpiecznik na wyjściu ? Jeśli chodzi o elektronikę to jestem naprawdę zielony w tym temacie. Wiem że V-out ma iść na kanał w Jacku a GND na masę w Jacku...
jak widzę takie schematy to nóż w kieszeni się otwiera, ja bym na twoim miejscu rozebrał te twoja instalacje i zrobił ją od nowa według opisu. ja to stosowałem w jawie i wszystko działa ok. moduł ma cyfry od 1 do 7 a zatem po kolei 1-minus z cewki 2-minus modułu 3-minus czujnika Halla 4-plus modułu 5-plus czujnika Halla 6-sygnał z czujnika Halla 7-...
Chciałbym przedstawić moją kolejna konstrukcję, mam nadzieję że się spodoba. Potrzebowałem pilnie pastuch - elektryzator ale ceny na alledrogo nie zachęcały (powyżej 200zł). Znalazłem kilkanaście projektów ale większość troche skomplikowana i wymagane specjalne transformatory. Było też kilka schematów opartych na cewkach samochodowych. Zamówiłem około...
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
Witam. Cewka zapłonowa w tym modelu nie współpracuje z masą silnika - jest sterowana minusem ze sterownika silnika, a plus ma na stałe z głównego przekaźnika (zobacz schemat). 11 to cewka - pin_4 plus z przekaźnika - ZG3 i ZH3 sterowanie ze sterownika na pin 1 i 2 cewki. Pomiar oporności cewki jest bezcelowy (pierwotne 0,5-2Ω, wtórne 10-16kΩ),...
Cewka jest zasilana plusem i minusem. pod te dwa styki dać żaróweczkę 12v 5wat naprzykład. Powinna migać w momencie kręcenia .
Cewka jest z 4 wyjsciami wtornymi 2 wyjscia na cyl 1 i 4 i 2 na cyl 3 i 2. Przypominam ze iskara bije parami. Posiada takze 3 ejscia pierwotne 1 to + i po 1 dla kazdej z cewek sterowanie minusem. Maloprawdopodobne aby szlag trafilo 2 cewki na raz i zeby mialy taka nedzna iskre najlepszym sposobem moze byc podmiana z innego forda. Ewentualnie wyciagnac...
Trzypinowa-skrajny plus, środkowy impulsy sterujace, drugi skrajny minus.
Modułu nie widzę, może jest gdzieś w środku. Auto przyjechało tak, że na cewce pin 1 z minusem był podłączony jeden przewód, który jest przykręcony z innymi przewodami do karoserii, czyli do masy. Drugi przewód na cewce pin 15 czyli plus prowadzi do rezystora 0,6 Ohma. Przewód z oczkiem koloru zielonego wisiał sobie obok. Gdzie go wpiąć? Może już ktoś...
Witam. Mam prośbę mianowicie poszukuje jakiegoś dokładnego schematu podłączenia modułu zapłonowego CDI do silnika od łodzi Mercury 80hp Oil Injected 2-suw, 3 tłoki, 87 rocznik produkcji. Chodzi mi o dokładne podłączenie gdzie plus gdzie minus, potrzebuje sprawdzić czy dostaje plusy na odpowiednie piny, ponieważ nie daje napięcia na cewki. Jest to dokładnie...
Witam ponownie. Problem jest ten sam, silnik nie chce odpalić, cewka zmieniona na maluchowską, nowy kondensator przy aparacie zapłonowym, kable doprowadzone jak bóg przykazuje. Podłączane tak jak ma być plus od stacyjki do plusa od dyszy elektronicznej do cewki leci plus a do kondensatora przy aparacie leci minus. Aparat wyczyszczony, zapłon ustawiony...
Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi 1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu) 2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód) 3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej...
Witam, pytanie jak w temacie, posiadam zasilacz 0-30V 3A Cewkę zapłonową na 12V od Fiata 126. Podłączam plus do plusa, minus do minusa, przełącznikiem przerywam obwód masy i dotykająć obudowy cewki i końca przewodu zapłonowego który jest podpięty nie czuje napięcia takiego jak kiedyś mnie klepnęło podczas pracy na silniku samochodu. Delikatne cyknięcie...
W mojej Astrze jest cewka zespolona, schemacik najprawdopodobniej analogiczny do tego (z podpunktu "Jednoiskrowe cewki zapłonowe"): Mam diabelski pomysł na sprawdzenie takiej cewki poza samochodem! Dajcie znać czy ma to sens (oczywiście zmierzenie omomierzem uzwojeń pierwotnych wypiętej cewki wcześniej, jak i sprawdzenie gdzie +12V i gdzie masa w złączu...
Układ tzw CDI (capacitor discharge ignition - zapłon z rozładowywanego kondensatora (wolne tłumaczenie)) jest zbudowany najprościej jak sie da - chodzi o wzgledy awaryjności najlepsze są najprostsze rozwiazania. Kondensator ładowany jest przez jedną diodę (tylko jedna = jedna połówka zasilania). napięcie kondensatora jest doprowadzone przewodem do cewki...
Na cewce masz oznaczenie( +) i (-) A dochodzą do niej 4 przewody. Odłącz od niej przewód oznaczony (-) włącz zapłon i do punktu oznaczonego minus podaj (-) z akumulatora i ma dawać iskrę w przeciwnym razie cewka do wymiany. Oczywiście ten minus z akumulatora musisz przerywać bo nic ci nie da jak dotkniesz i tyle. Jak cewka będzie dobra to moduł ale...
Nie mogę sobie wyobrazić jak by to miało działać w sumie się pogubiłem jaką rolę miał by pełnić tutaj ten przekaźnik? Czy ten twój moduł "zbiera" informację o aktualnych obrotach silnika? W jaki sposób Twój moduł zdobędzie informację o tym że ECU odcina zasilanie cewki (moment zapłonu) skoro Twój moduł podaje masę na cewkę a ty mówisz że te moduły będą...
Podłączając cewkę do CDI bezpośrednio pod akumulator można jedynie ją spalić a nie sprawdzić. Dziękuję za takie porady pseudomechaników. Do sprawdzenia będzie pasować każda cewka WN przeznaczona do zapłonu typu CDI, np. ze skutera, chińskiego quada 110 itp. Nie mówię o podłączeniu cewki WN przez moduł ale na krótko jak podłączysz cewkę masę do minusa...
Witam, wywala mi taki błąd i silnik pracuje jak traktor, usterka jest "ruchoma" raz jest, raz jej nie ma, przepustnica dla pewności wyczyszczona, gdy silnik zaczyna drgać odłączyłem fajkę z cewki zapłonowej nie było na niej iskry na fajce 1 jak i 2, więc wymieniłem cewkę, ale to nic nie pomogło, czytałem, że może to być wina komputera, w związku z minusową...
Bardzo dziękuje za odpowiedź. Zasadę działania znam, jeżdżę tymi pojazdami już 13 lat. Po prostu pojawiły się pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem:) Uzwojenie wtórne i pierwotne są mi znane, tak samo ich oporności i diagnozowanie. Napisałeś, że po każdym nawinięciu zwoi(nazwijmy to "serią" czyli nawinięciem całej powierzchni od lewej do prawej...
Kiedyś w Fiacie 125 zainstalowałem zwykły tani hebelek przy akumulatorze od strony masy. Jeden zacisk przykręcony do karoserii a do drugiego przewód z minusa akumulatora. Po zaparkowaniu samochodu wyjmowałem z niego kluczyk i zabierałem ze sobą. W samochodzie pozostawiałem aktywny alarm zasilany z tegoż akumulatora. W okresie ok 5 lat kradziono/okradano...
witam, proszę o pomoc. opel astra 93rok, 1.4 benz+gaz, silnik CN14NZ. Objaw - nie można uruchomic silnika, akus kręci, nie wiem , ale raczej nie słyszę pracy pompki paliwa, paliwa nie czuje by śmierdziało. Obmierzyłem moduł zapłonowy i cewkę. na module lewy skrajny pin w stosunku do masy (radiatora) ma ok 1,2 kom, 2 z lewj ma - dużo, 3 z lewej 0om,...
instalka zrobiona na krótko czyli kabel czerwony z aparatu zapłonowego dany bezpośrednio na cewkę zapłonową, doradzcie mi co mam sprawdzić aby wykryc brak iskry w moim motorku ,cewkę już zmieniałem więc to chyba nie cewka, na deklu aparatu mam napisane :(światła 12V , ładowanie 6V moc 50W), może coś miernikiem mógłbym sprawdzić,[/quote] jeśli akumulatora...
Witam. 1. Jaką funkcję pełni w tym układzie obwód z tranzystorem T2? Ja dokładnie nie wiem, bo to nie ja robiłem schemat, ale pisali, że ma zabezpieczać cewkę przed spaleniem w razie unieruchomienia silnika. 2. Czy tak prowizorycznie zmontowany nie rozpadnie się w wyniku drgań występujących w samochodzie? Prowizorycznie zmontowany? Może nie widać, ale...
Witam!!! Na środkowym pine cewki jest +12V. A na którym pinie na module ma być zasilanie +12V ?.Z którego pinu z modułu wychodzą impulsy na cewkę. Czy na cewkę jest podawany minus jako impuls sterujący cewką. Czy jest możliwość zamiany modułu ESC na moduł EDIS gdyż do tej rurki na module nic nie jest podłączone a wtyczki są takie same.Pozdrawiam.
plus, minus, sterowanie kanału A i sterowanie kanału B
Nie wiem o co Ci chodzi z tym czujnikiem przemiany napięcia. Nie jest to chyba w tej chwili istotne. Może źle się wyraziłem. Nie chodziło mi abyś robił moduł, tylko spróbował dobrać jakiegoś chińczyka, ale o właściwej konstrukcji. Tj. dwuprzewodowy bez impulsatora. Mam pewne obawy o wielkość napięcia generowanego przez cewkę. Nawet jak jest dobra. Pewnie...
Ok.Spokojnie.O jakich parametrach ma być ta cewka,jeśli można?? Już wiem jak może to być cewka :) Zastanawiam się gdzie podłączyć plus,a gdzie minus z nowej cewki?Chodzi mi o te dwa druciki z oczkami na końcu zamocowane w module na drugim zdjęciu powyżej. Jak to sprawdzić??Próbowałem miernikiem ustawionym na brzęczyk,ale chyba nie tędy droga :turn-l:...
A ja myślę, że centralka od gazu nawala, lub gazowniki nie polutowali złączy jak trza i teraz masz dyskotekę w kablach. Proponuję jedż do gaziarzy i reklamuj... A co do cewki to masz mieć plus12V po zapłonie, minus i sterowanie... Stawiam na błąd w instalacji gazowej (oczywiście elektrycznej)... ;)
Ta cewka nie ma modułu zapłonowego.Podłącza się tak jak Ci Błażej powiedział,tylko że te minusy(skrajne) to powinny być sygnały z modułu zapłonowego.Te cewki najczęściej się przepalają w taki fajny sposób,że nie ma iskry na 1 i 3 a na 2 i 4 jest,lub odwrotnie.Kiedyś zrobiłem z dwóch przepalonych "jedną"sprawną.trochę dziwnie to wyglądało,ale działało:D
Może sprecyzuj po co chcesz tą cewkę podłączać na sucho ,do jakiego to jest urządzenia, na jakie napięcie.Z tego co widzę to na śrubie masz masę czyli minus,a te dwa kabelki to w jednym jest plus a w drugim jak by to nazwać sygnał podani\a iskry.
Panowie, mam jeszcze jedno pytanie. Czy niewskazane dla cewki oraz tranzystorów mocy będzie wydłużenie impulsów zapłonowych? Czy niekorzystny będzie także zmienny czas trwania impulsu w zależności od prędkości obrotowej? Mogę skopiować impulsy jeden do jednego z zachowaniem ich czasu lub wydłużyć i zrobić stały czas stanu niskiego. Czyli każda z cewek...
W wsk 125 jest zapłon iskrownikowy. Ty tutaj masz zapłon BATERYJNY. To co innego. Przerywacze są dwa, bo w dwusuwach często stosowało się jeden blok zapłonowy na jeden cylinder - jeden cylinder, to jeden przerywacz, kondensator i cewka, dwa, to wa takie zestawy, w 105 i wartburgu był już potrójny układ. Nie wiem, czy tutaj nie ma plusa na masie. Więc...
Na obudowę masz na pewno minus podłączony? Kabel idący od przekaźnika do rozrusznika nie ma zwarcia z tym od gaszenia?
To jest układ typu magnet z gromadzeniem energii w indukcyjności rzeczonej i pewnie uszkodzonej cewki. Cewka nie musi generować tak wysokich napięć (200 VAC) ale te 2V to też za mało. W tej cewce musi płynąć spory prąd (2-4A) aby zgromadzona w jej indukcyjności energia po przetransformowaniu cewką WN dała iskrę. Układ działa podobnie jak zapłon w komarku/Romecie...
(at)m789 Kapitalne zdjęcie :D :idea: . Wynika z niego, ze ten pojazd nie miał jeszcze zapłonu elektronicznego, a zwykły przerywacz . Ten ostatni nieszczęsny czarny przewód idzie najprawdopodobniej do obrotomierza. Jak pisałem jest rezystor rozruchu także :D Do dzieła zatem Kolego - trzy czarne razem do minusa cewki, czerwony do jej plusa. Kabel WN...
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
Zmienia, bo w przypadku cewki nie jest to zadanie trywialne. Przy współczesnych cewkach kontrolowany jest czas i prąd ładowania, pomijam już taki drobiazg, że cewki w samochodach z "minusem na masie" są sterowane właśnie od strony masy.
Jak powszechnie wiadomo, szybkie rozłączenie obwodu z cewką generuje w niej wysoki SEM ze wzoru E=-L*di/dt co powinno spowodować przeływ bardzo dużego prądu.? A gdzie w tym wzorze masz że prąd powinien osiągnąć bardzo duże wartości ? To SEM osiąga duże wartości. Naucz się czytać wzorów. W czasie "0" to obwód jest zamknięty a wartość prądu ustalona....
Piszesz że malowałeś różne rzeczy, ale czy pozostawiłeś niektóre elementy ramy niepomalowane? Tak jak i silnika? Silnik sam w sobie, jego obudowa to "kabel minus". Silnik dotykając niepomalowanej ramy przekazuje ten "minus" na resztę instalacji. Jeśli pomalowałeś silnik, ramę i resztę rzeczy, olałeś te punkty gdzie przykręca się przewody do ramy, to...
Miernikiem uniwersalnym ,minus pod akumulator A plus do kostki gdzie wpina się cewke
Tworzy się pętla masy. Prąd silnika wciągarki płynie przez ramę, a ta jest najczęściej połączona z akumulatorem poprzez wiązkę instalacji elektrycznej. W tym przypadku masa instalacji jest podłączona do ramy w miejscu cewki WN, lub jest to przypadek że cewka WN przewód masowy podłączony z rdzeniem przykręconym od masy. Z tego co widzę, bieguny silnika...
Nie .Dać podkówkę między plus i minus zasilania.Sygnał bierzesz z wyjścia 555 i ślizgacza podkówki.Usisz wyregulować układ w polączeniu z modułem eby zaczął działać.Rez.cewki w aparacie około 800 om.
Mam moduł zapłonowy od sierry. chcę go podłączyć w motocyklu Teraz pytanie. brązowy pod minus zasilania, czerwono- czarny pod plus czarny ekranowany z niebiesko-zolta żyłą : sygnał z czujnika halla (z nim jest zmostkowany niebiesko czerwony) A reszta?? Jest jeszcze czarny, nie wiem co z nim. Bo zielony to pewnie do + cewki HV??
Ja bym szukał przytarcia gdzieś do plusa przewodu między modułem a cewką ( jeśli tam jest klasycznie - plus na cewkę a minus z modułu- chociaż w Tico zdaje się że było wszystko odwotnie ) Pozdr.J.
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Dzięki za odzew ! :D:D:D:D W moim przypadku byłoby łatwiej, bo mam już przerobioną instalację ( wywalone immo) i moduł/cewkę od Daewoo Tico. Problemem chyba jest stały i niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu w module Tico... można by zmienić sam moduł na taki z regulacją może ? Co do silników, to mój 100ccm 2T jest bliźniaczą jednostką dla 50ccm, a 125/150...
dzięki , żebym to wiedział to bym nie pytał , czyli mirnik w łapę i naprzód. Czerwony jest plusem niebieski jest sygnałem a czarny jest minusem . Po przekręceniu stacyjki załącza się plus na cewkę wystarczy że podłącze masę do niebieskiego powinna wyzwolić się iskra . Dobrze kombinuje
Witam szukam rozpiski modułu zapłonowego do quada linhai 260 300. w sieci sa schematy i wynika z nich ze do modułu dochodzą 2 przewody z czujnika położenia walu Niebiesko-żółty i Czarno-czerwony, plus Czerwono-bialy, minus Zielony i wyjście na cewkę zapłonowa Czarno-żółty. Moduł ma 8 pinów Problem jest w tym ze nie posiadam oryginalnej wtyczki ktoś...
Witam potrzebuje pomocy . Mam moduł zapłonowy od jakiegoś chińczyka qad po Angielsku opis wtyczki 8 pin , nie jestem pewny czy dobrze rozumiem co do czego ,opis wygląda tak. Null zero Null zero battery akumulator Ground ziemia Ground ziemia Iginition zapłon Trigger+ ? Trigger - ? moduł musi mieć podłączone zasilanie masę ,impuls do cewki zapłonowej...
Kilka uwag : do cewki trzeba użyć kabla WN a gwint świecy do masy, bo to co zrobiłeś prosi się o pieszczoty. Wtyczka od instalacji musi być podpięta. Plus diody podłączasz do plusa akumulatora a do podanych węzłów dajesz minus diody. Dioda oczywiście musi w szeregu posiadać rezystor bo się zjara. Próby możesz robić niezależnie.
Czyli mam 50% szans że z dodaną diodą jak w zalaczniku bedzie dzialac prawidlowo ? Mógł byś podłączyć do przerywacza diodę z kondensatorem i zmierzyć czy wartość szczytowa jest większa na plus czy na minus. Co do wyboru diody, nie wiem jakie tam są napięcia i prądy, ale kilka amperów i kilkaset woltów nie przekroczy. konstruktor cewki mógł sobie wybrać...
no założyłem diodę i kinol nic nie pokazuje (ciemnota kompletna) w szyjce kineskopu żarzy się na pomarańczowo podejżśewam uskodzenie diody (używałem ją wcześniej do prostowania napięcia z cewki zapłonowej)
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Nie no na Elpigaz nie zmieniaj jesli wogole to jak radzi kolega wsadz Bingo. Przelaczanie moze tez byc wina słabego sygnału predkosci obrotowej,czyli minusa na cewce/aparacie zapłonowym.
Przewód sygnałowy podłączasz do środkowego przewodu cewki(kolo zielony). Musisz podłączyć pod laptopa to bingo i przejechac sie. Przełączanie na benzynę może brać się nie tylko z zaniku sygnału obrotowego silnika(chociaż tak sie dzieje najczesciej). Spróbuj jeszcze zmienić w wartościach programu zakładkę "niski poziom sygnału" i sprawdź wtedy. Zobacz...
Rozumiem, że wcześniej wejście sygnału obrotów miałeś podpięte pod minus cewki zapłonowej. Podpytuje bo ja mam troszkę inny problem tzn. telepie mi silnikiem w mojej Feli 1.3 MPI na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ( tak jakby nie było ssania), wszyscy twierdzili, że to czujnik temperatury cieczy no i go wymieniłem i nadal jest tak samo, może właśnie...
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
Jest ok. Żółty -> ? NA tym przewodzie masz napięcie jak ma pracować na benzynie . Tu można podłączyć pompę paliwa jeżeli jest to auta z gaźnikiem. ? -> Filoletowy/Pomarańczowy?? Tu wpinasz się w instalację wtryskiwaczy benzyny. Chodzi o to by odłączyć wtryskiwacze benzyny przy pracy na LPG. Przecinasz plusa idącego na wszystkie wtryskiwacze (powinien...
Wystarczy odpowiedni układ wejściowy zbudowany na ne555 a pozniej tranzystory z potencjometrami do ustalenia progu załączania shift-lighta czy innych urządzeń -układ podłącza się na minus cewki zapłonowej. Kolejna prosta metoda to nawinięcie drutu na kabel wysokiego napięcia, wyprostowaniu tego napięcia zmniejszenia tętnień za pomocą prostego filtru...
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju-rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod-nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto momentami chodzi na...
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju-rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod-nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto momentami chodzi na...
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 instalacja gazowa kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju - rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod - nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto...
Zrób więcej fotek bo nie widzę jak jest podłączone. Mam wrażenie, że masz źle spięte cewki. Z tego co pamiętam to jedna cewka była zapłonowa a 2 szły na światła. Zrób jeszcze foto cewki WN. Proszę oto zdjęcia.Prawy kabelek przy cewce to chyba minus ponieważ ma jeden boczny kabelek do śrubki.A i sprawdzałem cewkę WN za pomocą baterii 9v iskra jest na...
Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki...
Żółty do elektrozaworu benzynowego, brązowy do minusa cewki zapłonowej, czerwony do plusa cewki zapłonowej, niebieski do elektrozaworu gazowego i cewki na reduktorze, biały do wskazania od zbiornika gazowego, czarny masa.
Dzis samochód stanął mi na drodze. Okazało się że nie ma iskry na cewce WN. Podejrzewam moduł w aparacie zapłonowym, cewka w aparacie jest ok, 800 om. Wykręciłem aparat i kręcąc go wtrysk podaje paliwo a iskry nie ma. Czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić ten moduł ? Gdy podam bezpośrednio minus na cewkę, iskra jest.
Minus na cewki jest podłączony bezpośrednio do masy. Cewki są sterowane z ECM a może modułu zapłonowego nie mam pojęcia.... dwoma przewodami napięcie na nich wzrasta wraz z obrotami . Nie wiem do końca co to jest za sygnał. A to 12v na cewki nie jest podłaczone bezpośrednio pod stacyjkę. Nie wiem dokładnie gdzie nie mam schematu instalacji. To co robiłem...
ze stacyjki wychodzi plus na cewkę przekaźnika rozrusznika, bo jak napisałem podałem minus na cewkę z masy i rozrusznik zakręcił po przekręceniu kluczyka, tylko nie wiem dlaczego tam nie ma masy na tym przewodzie żółto czarnym? Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się kontrolki, dochodzi plus na cewkę zapłonową w środku trój złączki. Nie wygląda...
czyli przekaznik 12V DC (musi byc samochodowy koniecznie ?) Nie musi być ale samochodowe są tanie i mają "mocną" cewkę (o stosunkowo niskiej rezystancji/dużym poborze prądu). daje na minusa cewki przekaznika 22 pin z ECU, a na plusa cewki +12V po stacyjce Powinno być ok, ale żeby być w zgodzie ze schematem to "+" bierzesz z przekaźnika głównego, czyli...
Witam. Jako że posiadam maluszka to chciałem go poprawić i trochę wytestwować ale... po usunięciu większości usterek nadszedł czas na zapłon no i przedstawię co i jak zrobiłem(proszę nie śmiać się ani nie obrażać mnie piszę tylko po to ażeby dostać poradę) był to maluszek z cewką dwubiegunową ale że takowa się spaliła założyłem od seata toledo '94 (coś...
Parownik mam At-07 śmiga aż miło, u mnie (ktoś) wziął plusa z cewki gdzie + jest po zapłonie, plus jest na wtryskiwaczu jak przekręcę kluczyk minusem steruje ECU, aparat zapłonowy. Dziś się bawiłem trochę z tym sprawdzałem napięcia niby na module zapłonowym wszystko jest git jedyne co mnie martwi to że na wtyczce pomiędzy 2 a masą jest około 2Ohmy,...
Instrukcja Montażu AP500 Poniżej przedstawiamy instrukcję do montażu tempomatu AP500 (mechaniczne sterowanie przepustnicą): 1. Zamontowad manetkę w obudowie kierownicy. Po zamontowaniu manetki umieścid przewody w obudowie złączki zgodnie z kolorami umieszczonymi na tej obudowie. Należy pamiętad, że zabronione jest sterowanie manetką po przez wkładanie...
Witam Samochód: Ford Mondeo 1.8 V16 rcznik 95 Mam pytanko: Gdzie podłączyć wejście komputera gazowego na którym ma być podawany sygnał obrotów Znalazłem informacje że należy podłączyć do minusa cewki zapłonowej lub z czujnika Halla, czy ktoś wie który to przewód w cewce lub na czujniku Halla? Pozdrawiam
Koledzy centralny działa ok ,sterowanie jest z pinu 27 sterownika problem iż nie mam oscyloskopy aby ten sygnał sprawdzić . jak domowym sposobem mogę sprawdzić ten sygnał , czy podłączając diodę będzie mrugać?? Jak na początku napisałem jeżeli kontrolkę podłączę pod plus i dotykam przewodu sterującego cewką to iskra przeskakuje jeżeli podłączę kontrolkę...
Witam, Przekładałem gaz z poloneza do bmw e36 1.6 W polonezie była cewka kwadratowa na trzy kable, w bmw mam okrągłą na 2 kable, podpiąłem brązowy kabel sygnałowy centrali do minusa cewki, jak w schemacie Centralka normalnie chodziła do puki pierwszy raz nie zakręciłem rozrusznikiem, centralka przestała świecić, a po jej rozebraniu przepalona była ścieżka...
Witam, Przekładałem gaz z poloneza do bmw e36 1.6 W polonezie była cewka kwadratowa na trzy kable, w bmw mam okrągłą na 2 kable, podpiąłem brązowy kabel sygnałowy centrali do minusa cewki, jak w schemacie Centralka normalnie chodziła do puki pierwszy raz nie zakręciłem rozrusznikiem, centralka przestała świecić, a po jej rozebraniu przepalona była ścieżka...
Ten kabel powinien być podłączony do minusa cewki zapłonowej (kabel brązowy w wiekszości dostepnych na rynku centralek). Jeżeli centralka jest uszkodzona może obciążać sygnał na tym kablu i silnik bedzie kepsko pracował. Nie ma znaczenia na ktorym kablu. To tylko informacja dla centralki czy silnik pracuje i czy mozna otworzyć zawór gazu. Pozdrawiam.
projekt mam już obmyślony... Miałby być to coś w stylu komputera pokładowego który ma wyświetlić temperatury w różnych miejscach, pokazywać czas w różnych formatach; aktualny, od początku rzuszenia, stoper, wskaźnik obrotów silnika... prędkosc aktualną, przebieg... różne konfiguracje przebiegu; dzienny itp. aktualny bieg który jest załączony... Fakt,...
w zwykłym obrotomierzu sygnał bierzesz z minusa cewki zapłonowej -kabel zielony i odpowiedz 2 zegary LCD-digital to wieksza zabawa i to tylko dla dobrego elektryka + odpowiednie koszty wiec nie polecam
Witam Zastanawiam się nad zakupem tego miernika, więc proszę o opinie na jego temat (wszystkie za i przeciw). Potrzebny mi będzie głównie do szeroko rozumianych pomiarów instalacji samochodowych (tzn. pomiar czasów wtrysku, szukanie przewodu obrotów, przewodu minusa cewki zapłonowej i td.) zaczynam zajmować się montażem LPG w autach (dopiero się uczę)....
Tło: Zamierzam użyć dwóch sygnałów z aparatu zapłonowego do pomiaru wyprzedzenia zapłonu w starym silniku. Urządzenia firmy Innovate Motorsports potrafiły (obecnie porzucono tą możliwość) policzyć wyprzedzenie porównując częstotliwość skoków napięcia na minusie cewki i sygnału TACH (dla obrotomierza). Problem: Napięcie pojawiające się w obu tych miejscach...
Napewno masz błąd przy przerywaczu, powinien pracować na minusie cewki zapłonowej, bo usmażysz instalacje jak zatrzyma się w pozycji zamkniętej.
Potrzebuję sprawić układ który po podłączeniu do 12V i do sterowania obrotomierzem będzie załączał cewkę przekaźnika przy około 40hz. Kolega podrzucił mi notę katalogową LM2907 I wynalazłem tam schemat taki (strona 9): Teraz pytanko. Jaka jaka powinna być wartość C2? Przy C 10uF rezystor wyszedł mi 1250ohm. Nie mam pewności czy dobrze:) I czy nóżkę...
Na początek sprawdź czy, po przekręceniu stacyjki, jest plus na bezpiecznikach (cztery obok siebie). Jeżeli nie będzie to sprawdź bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika. jeżeli wszystko będzie ok to... Ten przekaźnik (starting circuit cut off relay) o którym piszesz to jest "zabezpieczenie". musisz sprawdzić czujnik poziomu oleju- czyli czy dochodzi...
Żeby żarówka zaświeciła to musi być podłączona do plusa i minusa akumulatora. Odłączasz akumulator, wypinasz złączę sterownika silnika, wypinasz wtyczkę cewki. Podajesz plusa na styk 57 wtyczki sterownika silnika i minus na styk 71 wtyczki sterownika silnika. Podpinasz żarówkę pod styk 1 i 3 wtyczki cewki zapłonowej. Żarówka ma świecić, możesz też w...
Znacząca większość obrotomierzy jest sterowana impulsami z cewki zapłonowej. W tym przypadku ten obrotomierz można podłączyć do cewki jeżeli masz dostęp do styków w cewce zapłonowej. WAŻNE ten sposób sprawdzenia biegunowości cewki można wykonać tylko na stykach bezpośrednio na cewce. Należy wziąć dowolną probówkę podłączyć do (+) akumulatora uruchomić...
Jeżeli auto ma komputer to można z niego wybrać impulsy do obrotomierza.Pamiętaj że komp steruje minusem. Normalnie to nie ze świecy impulsy a z cewki zapłonowej. Nara.
Witam. Pomagam koledze w naprawie samochodu VW polo 99r 1.4 benzyna + gas (1.5 roku jeszcze na gwarancji ). Więc tak: Autko zdechło, nie chce zapalić. Przez kilka wcześniejszych dni odpalało z trudem. Paliwo dochodzi. Brak iskry od cewki zapłonowej. Cewka wymieniona na nowa 87zł - bez rezultatu. Sprawdziłem czujnik halla jak w temacie: Dioda + rezystor...
Nabyłem ostatnio na pchlim targu miernik jak w temacie: Miernik okazał się sprawny, mierzy: napięcia, prąd, rezystancję, pojemność kondensatora , obroty. :D Posiada funkcję sprawdzenia cewki zapłonowej- po długości iskry, ale tu mam problem. Nie było iskry na iskierniku, po podłączeniu cewki. Sprawdzenie działa tak: jest tam silniczek z przerywaczem...
Witam posiadam skuter Motobi Sprint 50. Problem polega na tym że nie wiem jak podłączyć akumulator. Fotka wraz z opisem: zacisk nr 1 - Przewód prowadzi bezpośrednio do cewki zapłonowej. zacisk nr 2 - Przewód masowy, przykręcony do ramy. zacisk nr 3 - Przewód połączony, 2 przewody z czego jeden przez bezpiecznik ida do instalacji elektrycznej. Wydaje...
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce , jej styki podają na cewkę zapłonową stałe napięcie ( takie jakie jest na akumulatorze ). Drugi koniec cewki jest połaczony z modułem zapłonowym ( lub przerywaczem ) i podaje masę. Więc na tym minusowym zacisku cewki napięcie bedzie się zmieniać i to co wskazuje Twój miernik będzie napięciem mniejszym od napięcia...
Problem jest bardzo podobny do tego u Slawka J. Po wyłączeniu i ponowynm uruchomieniu silnika sytuacja się poprawia - przynajmniej na jakiś czas. Kłopot jest w tym, że nie moge uzyskać żadnych kodów błyskowych na żadnym z przewodów koło cewki.Sprawdzę jeszcze czy to napewno właściwe przewody. Jako nowy na forum (ale znający temat)wtrącę swe 3 grosze...
Witam, w Punto II (2000r.) z silnikiem 1,2 8V od kilku tygodni zdarzają się problemy z silnikiem. Po rozruchu czasami zapalała się kontrolka "check engine" oraz silnik pracował bardzo nierówno (tak jakby nie na wszystkie cylindry). Problem znikał po mocniejszym dodaniu gazu. Od kilku dni niestety już to nie pomaga i ciągle pracuje na 2 cylindrach. Standardowy...
Witam posiadam golfika trzeciej serii problem jest nastepujacy: po wymianie aparatu zaplonowego silnik przerywa na wysokich obrotach na jalowych jest ok. zauwazylem przy ustawianiu zaplonu ze gdy silnik przerywa lampa stroboskopowa calkiem gasnie wczesniej byl zamontowany inny walek w rozdzielaczu ktory mial wieksze wyciecia z ktorych czujnik halla...
Też wtrącę swoje 3 grosze , kolega 5W i koczis macie racje. Ten schemat musi działać a ten skomplikowany wynalazek na tyrystorach to jakiś niesmaczny żart. Magazynowanie ładunku w kondensatorach , masy itd. , czytam i oczom nie wierzę jak można zabierać głos nie mając na dany temat zielonego pojęcia. Jednym wielkim kondenastorem to jest akumulator z...
Witam jeśli się nie mylę to do cewki idą trzy kable (+/- i sterowanie z modułu zapłonowego lub komputera) sprawdz czy przy kręceniu silnikiem masz zasilanie na cewkę +12 V/- 12V sprawdzaj miernikiem bez pośrednio z klem akumulatora (minus do klemy akumulatora minusowej i szukaj plusa w wtyczce zasilającej cewkę i w ten sam sposób szukaj minusa ale oczywiście...
Zmierzył impedancja między przewodem świecy a tym białym przewodem wychodzącym z cewki wn i wynosi ona OK 5.1kohm. Impedancji nie zmierzyłeś. Raczej rezystancję i wygląda ona na ok. Zastanawia mnie czy powinno być przejście z białego przewodu do mocowania cewki? U mnie jest przejście i nie wiem czy to normalne czy świadczy o uszkodzonej cewce? Co to...
Schemat ground loopa jest bardzo prosty. Działa jak ujemne sprzężenie zwrotne w stabilizacji prądu zasilaczy powszechnego użytku. Jak mamy niezbyt dobrze uziemiony kabel po obu stronach, to wtedy takie "słabe" uziemienie wchodzi w korelację z odcinkiem tego kabla, a ściślej linii transmisyjnej, w ten sposób, że na całej długości tej lini oraz na całej...
Witam, próbuję podłączyć uniwersalny obrotomierz do quada Polaris Sportsman 700. Licznik wygląda następująco: Problem polega na tym, że obrotomierz nie chce ruszyć. Próbowałem podłączenia pod cewkę impulsatora, próbowałem owijać przewód na kablu WN, próbowałem tworzyć, jak ktoś sugerował na innych forach, filtr górnoprzepustowy z kondensatorem i rezystorem:...
Wprawdzie nie wypatrzyłem owego mokrego więc mam problem z oceną. Sugerowałbym sprawdzenie cewki zapłonowej (w tej wersji silnika chyba są dwie) a może dokładniej przyłącza cewki. Coś mi wygląda, że użytkownikowi nie przychodzi do głowy np konserwacja złączy elektrycznych a czas robi swoje. Masz na myśli np. taki produkt jak: ? Wystarczy odłączyć wtyczkę...
Schematy.... rysuneczek zamiast schematu, coś co mnie osobiście przyprawia o dreszcze. Ale testując mieszankę napoju z lodem postanowiłem zapoznać się z szczegółami. "220/6v (ta liczba to omy)" - na pewno nie. To jest w uproszczeniu oznaczenie przekładni transformatora (jest to trafo sieciowe prawdopodobnie TS xx/6 czyli jeśli zasilisz uzwojenie wtórne...
Raczej nie immo zgasiło ci pracujący silnik bo ono tego zrobić nie może. To to ja wiem, dlatego zacząłem od sprawdzenia czujnika obrotów wału korbowego i on był faktycznie uszkodzony. W pewnym położeniu w jego korpusie pojawiała się przerwa w cewce, prawdopodobnie w trakcie hamowania przy jeździe z górki. Wymiana nie pomogła, tzn. wystąpiła równolegle...
Witam, auto jak w temacie escort z 95-tego ubiegłego wieku. Scenariusz standardowy zgaszony już nie zapalił. Auto z racji wieku i bolączek tego modelu ma skrzynkę bezpiecznikowo bardzo mocno po "klejoną" to już chyba 3 raz kiedy ja sam coś tam przepinam i "łatam" zaczęło się x lat temu od dmuchawy potem zasilanie cewki przerobiłem na przekaznik i prąd...
Witam. Również pierwsze co postawiłbym na moduł, ale skoro już wymieniony to obstawiam, że "nie ma zezwolenia" na uruchomienie silnika, czyli np. masz w nim coś takiego jak wyłącznik awaryjny - zrywka? Być może to blokuje zapłon. Fajnie jakbyś dodał zdjęcie modułu wraz z przewodami i kolorami. Jeśli silnik pracuje bez akumulatora to zasilanie zapłonu...
zakładałem do uno1.0 ale wydajemi się, że nie ma dużych różnic. podłączyłem minus na mase plus za bezpiecznik któy dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki i sygnałowy do jednego przewodu dochodzącego do cewki zapłonowej. idą tam 4 kable nn a trzeba się wpiąć w 2 tylko problem jak znajdziesz z której strony. jak pomylisz to nic nie powinno się stać...
witam posiadam obrotomierz od toyota celica rocznik '84 (benzyna oczywiście), zapłon elektroniczny. potrzebuję podłaćzyć to do innej toyoty z zapłonem bez cewki zapłonowej. oznaczenia podłączeń na obroromierzu: ground, ign+, ign-. dwa pierwsze wiem co znaczą, ale gdzie mam szukać ign-. jak rozumiem oznacza to minus zapłonu. skąd ten impuls wytrzasnąć??...
witam mam 2 motory marki cagiva 350 i problem jest w tym ze w jednym nie ma modułu zapłonowego firmy Kokusan, czy jest szansa podebrać coś innego. Układ wygląda tak, są 2 cewki jedna to halla a 2 to nie wiem wyjscie na mase jeden na cewke i jeden do gaszenia minusem. Macie moze jakis propozycje
witam mam problem z uruchomieniem skody felicji silnik 1.3 rok 1998 samochód jest po uderzeniu, ale zjechał do warsztatu o własnych siłach, silnik pracował normalnie,uszkodzeniu uległa jedynie karoseria, osprzęt silnika nie uległ uszkodzeniu. jeszcze przed przystąpieniem do naprawy samochodu nie można było uruchomić. Po sprawdzeniu iskra jest tylko...
Sadze że masz na myśli dławik od lampy. W lampie jest on włączony też szeregowo. Tu on jest włączony inaczej i działanie jego jest bardziej podobne do cewki zapłonowej. ALE JA NIE O TYM. Dławik wygładzający to 20÷25cm kw. ze szczeliną powietrzną około2mm, nawinięte około 35÷40zw. o przekroju uzwojenia wtórnego( może być nieco niższy). Dławik ten włączasz...
Witam. Na początku pragnę zaznaczyć że przeczytałem już różne tematy na tym forum i nie mogę znaleźć odpowiedniego dlatego też zakładam ten. Otóż samochód po zgaszeniu nie chciał już odpalić. Okazało się że nie ma iskry. Cewka została wymieniona i nadal nic. Brak reakcji. Później kupiłem moduł J152 (200zł. :O) znajdujący się w aparacie zapłonowym. Po...
Sprubój podmień cewkę wysokiego napięcia która pracuje na te 2 cylindry.Sprawdż czy wtyk zasilający tą niepracującą cewkę nie wypiął się z gniazda.cewki wysokiego napięcia Zwróć uwagę iż obydwie cewki zapłonowe sterowane są w minusie.To znaczy że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon w kostkach przyłączeniowych cewek zapłonowych jest + 12V a sterowanie...
Nie można stosować "jakieś" czujniki! Aby odpowiedzieć na pytanie jak podłączać, trzeba mieć informacje co chcesz podłączyć! Dam odpowiedź jak ty dasz mi datasheet "jakiegoś czujnika". Na razi można napisać, że: H+ to zasilanie czujnika IN to wyjście czujnika WY to jedno ze złączy cewki zapłonowej. Do drugiego podłączamy +12V po stacyjce GND to masa...
Najpierw Odłącz ten dokładany immo i sprawdz co się będzie działo. Jeśłi nic to nie pomoże to jak już nie będzie palił sprawdz czego mu brakuje czy startuje pompa paliwa i czy jest iskra. Jak nie ma iskry to sprawdzić zasilnaie i masę na kostce aparatu zapłonowego (plus i masa zewnętrzne piny) środkowy to sygnał z halla. Jak zasilanie i masa jest ok...
Auto naprawione. Napisze co się stało w porządku chronologicznym. Silnik nie zapalał. Brat ze znajomymi zaczęli grzebać i szukać przyczyny. Znaleźli powód - brak iskry. Zaczął wszystko wymieniać - cewkę, aparat, przewody itp itd. Dopiero tutaj mnie wezwał i zacząłem sprawdzać... Szkoda tylko że dopiero dzisiaj mi powiedział że po wymianie aparatu zapłonowego...
Witam !! Mam skuter Honde Bali 50, wczoraj wgl. nie chcał mi odpalalic, więc sprawdziłem świecę czy jest iskra, iskry nie ma. Dzisaj rozebrałem skuter bo chcałem dojść do modułu zapłonowego i zobaczec w jakim stanie jest. Okazało się, że w jednej kostce idą dwa kable (czerwono-czarny i czarno-biały) i ten czarno-biały kabel (minus) końcówka jest przegnita...
Witam, wpadł mi w ręce regulator 5 pinowy, z motoroweru Malaguti f12 potrzebuje go podłączyć pod starszy motocykl. Z tego wczoraj patrzyłem na schemat, elektryki malagi mniej wiecej podłączenie wygląda tak: 5 - Z regulatora do modułu zapłonowego(pewnie jakieś zasilanie?) 4 - Z cewki. 3 - Plus na akumulator. 2 - Minus na akumulatora. 1 - Podświetlenie...
Zapytam tak - czy są jakieś problemy z tym autem oprócz tego że jak ręką zatkasz dolot to jest brak reakcji? Jeżeli oprócz tego że jest olej na świecy nie ma żadnych innych objawów to zostaw to lewe powietrze (które jest wedle ciebie) w spokoju bo z autem jest wszystko ok. Druga sprawa jest taka - nie rób zagadek tylko pokaż co jest u ciebie w aucie....
mam problem vw sharan 2.8 v6 96r. automat benz-gaz sekw. silnik AAA. Po sprawdzeniu na VAGu wykazuje bląd przepływmierza masy powietrza - zwarcie do plusa lub/i do minusa. wyminiłem dwa przepływomierze i cągle to samo. wymieniłem ponadto świece, przewody wys. nap., sondę lambda. przy odpaleniu po trzech skokach obroty stabilizują się, przy ruszaniu...
Kolego Błażej zgadzam się moja pomyłka impuls do obrotomierza bierze się minusa a nie plusa cewki. Jednak iskra co obrót a praca tego silnika to dwa obroty na jeden cykl pracy. Silnik jedno tłokowy 4-suw może mieć zapłon stykowy(przerywacz na wale) lub bez stykowy-indukcyjny (cewka i magnes). Kolego Błażej jak nie wierzysz idz do garażu i rozbierz kosiarkę...
Witam Sytuacja wygląda następująco: Posiadam moduł zapłonowy CDI. Wyzwalanie iskry odbywa się za pomocą podania symetrycznego(zero-minus-zero-plus-zero) impulsu na pin wyzwalania. Normalnie impuls generowany jest przez cewkę znajdującą się w pobliżu wału, jednak ja chciałem wyzwolić iskrę za pomocą kontrolera. Problem jest taki że nie dysponuje napięciem...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Obrotomierz ewidentnie spodziewa się impulsów plusowych, bo zwieranie wejścia obrotomierza do zasilania powoduje "dygnięcie" wskazówki. Zmontowałem przestrajany generator i podłączyłem przez ten tranzystor. Obrotomierz ożył po zmianie opornika w kolektorze na około 0,8k. Oporności mniejsze niż 0,6 i większe niż 1,2k powodują, że przestaje działać. Innym...
Witam. Jak w temacie,podpowiecie gdzie szukać punktów masowych instalacji elektrycznej, wiadomo od klemy minusowej do nadwozia, gdzie pozostałe główne punkty? Mam dziwna usterkę,uszkodzona już trzecia cewka zapłonowa w tym aucie w krótkim czasie, przewody zapłonowe i świece nowe markowe. Jest to CLIO 1.2 75km ROCZNIK 2008.Jedną z cewek potrafiło dosłownie...
Witam!!! Ja zawsze odcinam sterowanie zintegrowanych cewek zapłonowych impulsem wychodzącym bezpośrednio z komputera, tego sygnału też nie da się zastąpić i komputer tego nie wykrywa a samochód nie odpali na bank. Moim zdaniem jest to najskuteczniejsze zabezpieczenie przed kradzieżą. Jedynym mankamentem jest to, że najlepiej użyć do tego przekaźników...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Witam Tak jak w temacie chciaem taki obrotomierz (tj. ten okrągły) przerobić tak aby działał najlepiej przy 6v (w ostateczności może być 12V) ale przede wszystkim żeby sygnał mógł być plusowy a nie ujemny tak jak to jest w oryginale. Jeżeli nie da się przerobić na sygnał plusowy to może dałoby radę przerobić układ zapłonowy (silnik 1cyl 2-sów, moduł...
Witam, Troszkę szukałem info na ten temat i co nieco znalazłem, ale nie znalazłem żadnego konkretnego tematu. I chodzi mi o pomoc w najprostszym podłączeniu instalacji elektrycznej. Jak w temacie, jest to chinol pojemność 110. Z silnika wychodzą dwie kostki. Pierwsza (z grubszymi kablami): - niebiesko-biały (niby impulsator) - czarny-czerwony (zasilanie...
Witam. Landi les 98 / instalacja 2 gen. Na wstępnie poinformuję was od razu że nie jestem elektrykiem ani mechanikiem. Opisane poniżej czynności zbroiłem ( możliwie że źle ) w miarę swoich umiejętności. Będę wdzięczny za pomoc i ewentualne wytłumaczenie ;) Ostatnio jadąc autem wpadłem w dziurę (dość sporą ) prawym przednim kołem i auto przeszło samo...
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
Witam mam starego poczciwego poloneza z silnikiem diesla 1.9 GLD jest on w rodzinie od nowości i dobrze się ma ale do rzeczy. Mój polonez niestety ma zaślepkę zamiast obrotomierza wiem ze w niektórych dieslach montowano obrotomierze z tym ze różniły się wyskalowaniem no i chyba podłączeniem. W dieslach jest to realizowane z czujnika halla czyli położenia...
Witam Wszystkich forumowiczów. Problem jak w temacie mianowicie brak iskry. Mierzyłem miernikiem przewody w kostce przy aparacie zapłonowym ta dwu pinowa i jest problem. Mianowicie po przekręceniu kluczyka w stacyjce i podłączeniu miernika, czyli kabel od miernika plusowy do kabla we wtyczce do cewki a drugi przewód miernika do minusa akumulatora pokazuje...
Plus na cewki zapłonowe podaje przekaźnik podwójny znajdujący się pod pokrywą na ścianie grodziowej w komorze silnika. Z pinu 13. Impulsy minusowe kluczujące cewki podaje sterownik silnika z pinów 1 dla jednej cewki i 19 dla drugiej. Paliwo wtryskuje?
Plus po stacyjce i masę którą podaje ECU podpiołem pod przekaźnik 167 i to samo dalej tykał i gasł. Więc odpiołem kostke z pompy paliwa i dałem bezpośrednio z akumulatora plus i minus na pompe paliwa i bez zmian to samo tykał i gasł. Więc sprawdziłem czy plus i minus nie zanika na cewce zapłonowej i napięcie na cewce ok nie zanika. Sam jusz nie wiem...
Witam! Próbowałem już wyszukiwarki, niestety nie pomogło.. Mianowicie posiadam Peugeota 206 1.4 2002 rok (MUX). Problem pojawia się gdy opadają zegary podczas jazdy, wtedy to resetuje się BSI bo pokazuje poziom oleju podczas jazdy tak, jak przed odpaleniem auta na zapłonie. Prócz tego, że opadają liczniki i resetuje się BSI gasną również światła, czasem...
Witam! Próbowałem już wyszukiwarki, niestety nie pomogło.. Mianowicie posiadam Peugeota 206 1.4 2002 rok (MUX). Problem pojawia się gdy opadają zegary podczas jazdy, wtedy to resetuje się BSI bo pokazuje poziom oleju podczas jazdy tak, jak przed odpaleniem auta na zapłonie. Prócz tego, że opadają liczniki i resetuje się BSI gasną również światła, czasem...
Witam Mam problem w quadzie opisany powyżej, zostały już podmienione takie części jak: -cewka zapłonowa -moduł zapłonowy -przewody,fajka -własna instalacja taka aby tylko była tylko iskra. Cewka sprawdzona miernikiem opory są w porządku czyli cewka od ładowania ma wartość coś ok 300 a impulsator 141, więc jest ok, masa jest wszędzie, problem leży dokładnie...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Jak masz motocykl dwu cylindrowy to musisz zastosować 2 takie układy zapłonowe.Mogą to być radzieckie układy zapłonowe Elektronika 6..Sterowanie jest przez przerywacze mechaniczne.Jest to urządzenie tyrystorowe,przetwornica o napięciu wyjściowym około 400V ładuje kondesator i napięcie jest podawane na tyrystor który podaje napięcie na cewkę.Iskra jest...
ja nadal upieram się żebyś kupił sobie zwykły przełącznik gaz/benzyna jak z linku allegro i a to wywalił, ale jak tak straszliwie chcesz to możesz to podłączyć tak: tpsa lepiej nie podłączaj do tego gazokomputerka, bo to wpływa na odczyt pozycji dla komputera benzynowego (nie powinno, a jednak wpływa) i wolne obroty falują albo są w ogóle za wysokie...
Cześć! Zaprojektowałem dla Ciebie prosty układ. Zawiera on 1 przekaźnik 12V typu R15 z 3 zestykami. Układu specjalnie nie robiłem na układach scalonych itp., aby zapobiec pojawianiu się stanów nieustalonych (wyobraź sobie, że wyprzedzasz a tu silnik zgasł :( ). Działa tak jak chcesz. W nocy dioda będzie migać. Po włączeniu zapłonu kluczykiem i włączeniu...