Nie ma takiego, moduł komfortu steruje ma podstawie sygnałów z zamków w poszczególnych drzwiach.
Proste wymień moduł drzwi na Twój.
Czyli kabelki od modułu komfortu do drzwi kierowcy?
Obstawiałbym sam moduł komfortu lub zamek drzwi kierowcy.
Termiczny może być tylko na przednie moduły, i jak jest to nad pedałami pod półką nad przekaźnikami. Jak juz nic nie pomaga zdejmij jeden bok drzwi najbardziej opornych. Sprawdź czy podczas tych "anomalii" jest wtedy zasilanie modułu.Jak jest to komfort albo CAN. Nie wierzę że padły moduły we wszystkich drzwiach.
Sprawdziłem, w tym systemie nie ma plusa po zapłonie na module drzwi jest on sterowany linią VAN. Jeżeli migają ci przyciski tylko w drzwiach kierowcy podmień ten moduł a jeśli w obu drzwiach to podłóż moduł komfortu.
Przelotki w drzwiach albo szukaj zieleni w kablach koło modułu
Zerknij tu kolego moze pomoze http://forum.vw-passat.pl/threads/1130-M...
CAN masz w sterowniku silnika, w szafie i w komforcie.
Szukam plików EEPROM do Passata B6 tylnych drzwi: prawy tył - 1K0959794L, lewy tył - 1K0959795L.
Błędy pokażą czy to coś z modułami drzwi...
Tak, podpinasz np vcds i patrzysz sobie w parametry.Każde drzwi i każdy microswitch tam widać.Jak jest dobrze to może moduł drzwi lub komfort siedzi.Bo żeby ktoś odwrócił bieguny aż nie chce się wierzyć.
Jeśli kilkukrotne naciśniecie guzika na pilocie nie otwiera wszystkich drzwi to przyczyna leży tam gdzie pisałem. Jeśli po drugim razie reszta drzwi się otwiera, trzeba zmienić parametry modułu komfortu.
gdzie kabelki od każdego siłownika Nie do siłownika tylko do modułu w drzwiach.
Robert , podpucha na całego , czy zbierasz frazy do kabaretu.? Elektronik samochodowy i takie pytania? Tak, zespół sterowania szybą i zamkiem w drzwiach , tyle tylko ,że jedno nie odpowiada za drugie. N.p. , sterowanie z kluczyka - drzwi pasażera; pin. 3 i 4 , przewód czerw/nieb i czerw/ ziel , na moduł drzwi.
Dodatkowo czy gaśnie radio po wyciągnięciu kluczyka, czy działa brzęczyk po otwarciu drzwi jak się zostawi światła...
Po mojemu ktoś wymienił drzwi, a nie założył starego modułu, jeżeli bedzie inny moduł w drzwiach założony to może być taki efekt. Dodano po 1 Zrob diagnostyke modułu komfortu.
Sprawdź wtyczki z modułu komfortu czy nie ma na nich biało niebieskiego nalotu bo byc może moduł złapał wilgoć i szaleje
Kabel czerwono-niebieski wychodzący z modułu po 20cm łączy się z innymi tam jest zgniły .powodzania
Jedyne 12v najbliżej jakie się pojawia to skrzynka bezpiecznikowa przy kierownicy . Cały samochód jest już na magistrali can i moduły są wzbudzane w sposób cyfrowy a nie analogowy .
Woda w module komfortu, wiązka zgnita itp, rwij dywan do góry pod nogami kierowcy- tam masz puszkę z modułem komfortu .
Witam proszę o poradę w kwesti wymiany głośnika w przednich drzwiach passata b6,z tego co widzę cały moduł jest przytwierdzony na nitach jak to rozebrać i zmontować??
Zamykasz auto pilotem lub kluczem i po około 10 minutach mierzysz pobór prądu tak?
Potrzebny jeszcze ten schemat ? Ta kostka komfortu środkowa czy zewnętrzna ,bo są dwie 6pinowe.
Jak kolega podpowiadał trafione zasilanie . Dodatkowo uszkodzony moduł w drzwiach .
Witam. Poratuje ktoś rozpiska pinów w module drzwi kierowcy w pasku b7?
A nie ma tam modułów w drzwiach ? Nie pamiętam czy w sharanie centralny działa tak jak w passacie b5 ale warto te moduły sprawdzić. Ja miałem podobny przypadek w passacie. Nie działała - czasem działała lewa strona. Winowajcą okazał się moduł szyby w przednich drzwiach. pozdro
sprawdź przewody czy nie są przerwane w przelotce na słupku No tak, to może być jedna z przyczyn. Tylko że: dzwi tylne lewe są zablokowane i nie da się ich otworzyć ani od środka ani od zewnątrz. I tu pojawia się problem, bo najpierw trzeba je jakoś otworzyć. Zazwyczaj rozbiórka boczku drzwi i próby otwarcia od środka były stosowane w takich przypadkach....
Diagnostyka komputera i sprawdzenie nawet bez kluczyka które moduły się odzywają w GATEWAY. Czy auto reaguje na otwarcie drzwi? Czy światłą działają? Awaryjne ? Strzelam, ale chyba pada ci moduł pod kierownicą, bo kiedyś miałem coś podobnego
Problem z linią can. Zaczął bym od przelotek i modułu komfortu co w tych pasatach jest notoryczne. Szukaj śniedzi i połamanych kabli w drzwiach lub pod fotelem kierowcy.
miałem całą wiązkę oprócz przewodów silnika w powietrzu i dalej cyrk,mam obawy czy to nie moduł w drzwiach.
Skrzynka bezpieczników lewa strona kabina (boczek deski rozdzielczej po otwarciu drzwi), opisy na kartoniku na klapce zamykającej.
Moim zdaniem siedzi zamek w drzwiach kierownika ( mikrowyłącznik , luty ) lub wiązka w przelotce . Trzeba podejrzeć (46 moduł komfortu ) w blokach jaki stan drzwi , klapy i maski widzi tzn czy zamknięte czy otwarte .
Odseparować diodami kierunkowskazy i wpiąć się w swicha przed moduł drzwi kierowcy. W komforcie masz już CAN i nic nie zrobisz.
Wystarczy sprawdzić czy masz impuls masy lub podać na czerwono-zielony zamykanie i czerwono-niebieski otwieranie, zamek powinien być zatrzaśnięty. Możesz mieć walnięty moduł przy napędzie szyby.
A ja mam jaszcze ciekawszy przypadek. Otóż przy ryglowaniu drzwi od środka lewe drzwi po chwili się odblokowują. Jak zamknę z pilota to jest ok , ale po chwili alarm zaczyna wyć. Vag mówi że siłownik centralnego zamka w PRAWYCH drzwiach jest uszkodzony. Kiedy odpiąłem moduł sterujący z LEWYCH drzwi był tylko błąd modułu lewych drzwi
Sprawdź wiązkę przewodów w przelotce drzwi, mogą być uszkodzone. Na próbę możesz podmienić moduł. Kliknij w wyszukiwarce internetowej, powinno być sporo informacji na interesujący Cię temat.
No i właśnie w tym miejscu, zaglądamy pod dywan kierowcy do modułu komfortu, bo to moduł steruje oświetleniem wewnętrznym...
Kodowanie prawego modułu drzwi załatwiło sprawę.
Komfort jest w 46.Nie zalany wodą?Pod dywanem nóg kierowcy się znajduje.I pootwieraj drzwi i sprawdz czy krańcówki rabotne.Zalane zamki w drzwiach i też wyje.
[HARDCORE MODE ON] ja to robię tak ;) Moduł na dwie wtyczki za 50zł, do tego dwa moduły z drzwi lewy tył, prawy tył po 50 zł, i zamykam je w skrzynce z komfortem, dalej wiesz jak ;) [HARCORE MODE OFF]
A sprawdziłeś ciągłość obwodu sygnału komunikacji pomiędzy modułem drzwi pasażera a modułem komfortu?
Zamki w drzwiach
Sprawdzić bezpieczniki,wiązki pomiędzy wnętrzem a drzwiami oraz konektory we wtyczkach tych łączeń. Moduły siedzą w drzwiach.
czyli wygląda na to że bateria i pilot są ok Taką opinię można wydać dopiero po sprawdzeniu pilota testerem pilotów. Następnym krokiem jest podłączenie testera diagnostycznego i podgląd parametrów bieżących. Odczytasz błędy i sprawdzisz czy sterownik centralnego zamka - komfortu w samochodzie widzi pozamykane drzwi i odczytuje naciśnięcie przycisków...
Moduł podmieniony na inny z tymi samymi oznaczeniami. Wszystko działa.
czy VAG łączy się z modułem komfortu?
Od strony modułu leć po wiązce tam gniją masy i zasilanie. Zamek przód leci po can i steruje nim silnik szyby. Mógł pasć siłownik , wykręć wkładkę i go puknij przez otwór (od strony tylnych drzwi dojdziesz do śrubki trzymajacej).
sterowniki zamka są zespolone z silniczkami szyb. Tam ewentualnie możesz podawać +/- na silowniki zamków, choć moim zdaniem to bez sensu. Na module komfortu tych odczepów NIE znajdziesz! Wiązka przy lewym progu sprawdzona? Klapka baku działa normalnie? Jeśli to ok, to prawdopodobnie luty puściły w zamku kierowcy. Wkładka tylko w drzwiach kierowcy?
Pomiarów dokonuj na zamkniętym i zaryglowanym aucie. Dla pewności odłącz jeszcze alternator. Zaglądałeś pod dywan kierowcy czy nie gnije moduł komfortu oraz czy oświetlenie bagażnika i drzwi się nie pali?
Sprawdź wiązkę w gumie pomiędzy drzwiami a słupkiem. Ogólnie wiązka pomiędzy modułami do sprawdzenia.
Jak przewody w przelotce ok to sprawdź zamek strona kierowcy. Najpewniej on szaleje a raczej któryś mikrostyk w nim. I przez to moduł widzi że kluczyk jest w pozycji na otwieranie. Przez co otwiera wszystkie drzwi i okna.
Tak, inaczej nie wysterujesz modułu komfortu. Lepiej to sprawdzić niż zrywać tapicerkę.
Nie ma opcji wyłączenia tej funkcji. Nic tutaj nie da zmiana kodowania czy zmiana w adaptacjach. Jeżeli po 30 sekundach od otwarcia drzwi pilotem nie otworzysz drzwi pociągając za klamkę to moduł komfortu uzna to za przypadkowe naciśnięcie pilota przez co zamknie drzwi. Musisz otworzyć drzwi lub włączyć zapłon. Skoro zaniki uszkodzone to nic z tym nie...
Drzwi i centralny zamek działa ? Najczęściej w passacie prąd zabierają moduły drzwi które są stale pod napięciem, i nic nie daje odpięcie modułu komfortu. Przy przekaźnikach jest do nich bezpiecznik, kolor przewodu czerwono biały.
Sprawdź sterowniki drzwi. Miałem tak że po zamknięciu samochodu pobierało prąd a jak był otwarty to nie. Winny był sterownik w drzwiach pasażera a samochód to passat b6.
Może nie koniecznie sam moduł, ale ugnite wiązki, najczęściej na słupkach, trzeba zdjąć tapicerkę i dokładnie sprawdzić. pozd
Diagnostyka komputerowa może dużo podpowiedzieć. Mogą być uszkodzone mikrostyki zamków, co powinno generować błędy. Bez tego to można sobie posprawdzać czy jakiś moduł nie podciekł, lub któreś złącza. No i osławione przewody w gumowych przelotkach drzwi i klapy bagażnika, czy się czasem coś nie przetarło lub przełamało.
Hasło na dziś: moduł komfortu. Dioda.
a czujniki w drzwiach działają ? może kostki zaśniedziałe
Ja tak miałem po wymianie modułu komfortu pokazywało odwrotnie drzwi na wyświetlaczu. Moduł był od anglika.
Sprawdź bespiecznik F12
Kupię moduł o nr: 1K0959794L lub cały mechanizm z modułem podnoszenia szyby do Passata B6 2009r Lewy Tył.
Masz w drzwiach kierowcy przycisk ro ryglowania zamków. Działa poprawnie ? Sprawdziłeś. Działa. Czy za dużo roboty ? B6 nie ma modułu centralnego zamka, wszystko realizuje moduł komfortu.
Z tego co się orientuje, to do drzwi, a w drzwiach jest moduł komfortu.
Chodzi mi o mikrostyk w drzwiach. Czy jest mozliwosc podania zasilania na ktorys przewod aby sprawdzic czy mikrostyk dziala?? W zamkach drzwi są trzy mikrostyki i żaden z nich nie dostaje zasilania, podają sygnały masowe do modułu sterującego przy silniku szyby. Krańcówki w drzwiach możesz sprawdzić VAGiem. Piszesz, że szyby działają z panelu w drzwiach...
Przyczyną może być uszkodzenie jednego mikro switcha w zamku, odpowiedzialnego za wysłanie sygnału do modułu o otwarciu drzwi. Miałem Passata i też tak miałem.
Sprawdź przelotkę drzwi czy przewody nie przełamane. Jesli całe mieniaj moduł.
Sprawdzałem, centralny działa z klucza i z przycisku. Były ściągane drzwi, też się zastanawiałem, ale po podłączeniu wtyczki w drzwiach wszystkie funkcje drzwi działają.
Witam ja mam problem tego typu, ze nie gaśnie mi światło w kabinie po zamknięciu drzwi, a na dodatek pali mi się ciągle światełko na dole w lewych drzwiach. Nie wiem jaka jest przyczyna a mechanik u którego byłam proponuje mi wymienić alarm. Proszę o pomoc Rade z Góry dziękuje. Dodano po 2 Posiadam Passat z 98 r 1.9 TDI Jaka jest przyczyna i co trzeba...
Komunikacja do diagnostyki leci po linii K . Jak z jednym modułem jest a z drugim nie to jasne że sam moduł padł. A magistrala danych to taki stary CAN bus między komfortem a sterownikami w drzwiach. Kodowanie zrobisz VCDS i nic nie trzeba przenosić bo sam podpowiada.
Roztaśmuj wiązkę progową i porozcinaj punkty łączenia kabli i polutuj je na nowo (oryginalnie są zaciskane i pod koszulka termo wszystko lubi śniedzieć). Przelutuj wszystko pokasuj błędy i powinno śmigać. Dobrze sprawdź can'a (skrętka pomarańczowych), jeżeli nadal nie będzie komunikacji z modułem przedzwoń samego can'a np. z wiązką drzwi
Jutro postaram się dobrać do modułu komfortu i sprawdzić przewody oraz zawilgocenie. Dodatkowo zauważyłem że niedziała prawa tylna lampka oświetlenia kabiny oraz lewa tylna krańcówka w drzwiach. Czy to również jest związane z modułem komfortu ?
Czyli jak drzwi są zamknięte to na moduł podawane jest 12V czy masa?
Po diagnostyce modułu wyszło przerwanie obwodu zasilania 1 lub 2 przewodów. Z modułu prąd idzie na zamki a się nie zamyka. Lampki gasną i na odwrót Dodano po 8 Przerwanie modułu can czyli w drzwiach prawdopodobnie
zgnilizna pod nogami kierowcy .trzeba wywalić fotel drivera podnieść dywan i przejrzeć wiązkę komfortu ,punkty łączenia zasilań (czerwono-niebieskie grube).poza tym istotne jest ,czy to wersja z tylnymi szybami w prądzie czy nie .jeśli nie to zamki tylne można zasilić z zewnątrz,jeśli tak to w tylnych drzwiach jest moduł sterowany busem
ok sprawdze masy i bezpieczniki ale co to sa przelotki drzwi kierowcy nr1 ?
Jak mogę to sprawdzić? troszkę pech jak straciłem 2 moduły na raz. Jak te moduły komunikują się ze sobą czy jedynym połączeniem jest CAN i po nim wysyłany jest sygnał żeby odryglować czy to jest normalnie masą? Czy jest możliwość, że padł główny moduł komfortu a nie moduły na drzwiach?
Moduł zamka drzwi kierowcy a drugi pasażera.
zamek sterowany minusem - czerwony z zielonym i czerw.z niebieskim paskiem,w złączu modułu komfortu w drzwiach kierowcy.
Odpinałem złącza drzwi w słupkach, bez zmian, brak błędów w modułach drzwi, szyby, lusterka, zamki etc. funkcjonują prawidłowo.
Masz tutaj schematy https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... poczytaj podumaj. Najlepiej jakbyś się odczytał numery modułów drzwi i kodowania wszystkich drzwi i tu podał bo zaczynasz kręcić.
Na podłodze (pod wykładziną podłogi) pod fotelem kierowcy sucho?
Moduł ten odpowiada też za domykanie szyb przy zamykaniu drzwi kluczykiem i przytrzymaniu kluczyka w pozycji zamknij.
Z tego co pamiętam to informacja o otwartych drzwiach leci ze sterownika drzwi do modułu komfortu po CAN. Odczyt wartości bloków mierzonych w module komfortu. Lamka w drzwiach się zapala?
Jak dla mnie leży moduł przy silniku drzwi kierowcy.
licznik przekodowany na europę a w module komfortu kodowanie jest bardzo skąpe ( 00258 , 00259) po zmienie modułu na europejski dobrze sygnalizuje na wyświetlaczu licznika tylko nie otwiera klapy z pilota i z włacznika na drzwiach. Czy ktoś wie jak zmienić programowanie orginalnego modułu komfortu.
problem z centralnym zamkiem. drzwi tylne lewe zawsze sie otwieraja ale zamykaja sie raz na 10. problem tkwi w braku sterowania z modułu zamontowanego w dzrzwiach - przekaźnik nie załacza. to samo dzieje sie z drzwiami kierowcy ale zamyka 9 na 10 (tych nie rozbieralem jeszcze) poradzcie czy siedzi moduł , przewody do drzwi sprawdzone.
Moduł komfortu - wtyczka: T15/7 - kabel osłonowy anteny T15/10 - kabel anteny Przedłuż antenę, sprawdź czy nie ma zwarcia do masy lub złego "kontaktu" A jest może gdzieś dokładny opis całej wiązki kabli do modułu komfortu.
Wielkie dzięki,wszystko działa,włącznie z modułem komfortu.
Niee, do kazdych drzwi masz wtyczke. Wpisz w google i zobacz jak wygląda wiązka drzwi.
Przekaźnik od alarmu który odcina zapłon jest inny niż reszta, zgodnie z przepisami po zabraniu napięcia ma zwierać obwód, czyli ma być NC a reszta to NO, zwiera ją gdy podajesz napięcie na cewkę. Jeszcze mógł akumulatorek w syrenie się rozładować i wylać , teraz nie daję się naładować i alarm cały czas jest aktywny. Nie będzie łatwo, widać że otwieranie...
Tak mają niektóre wersje tych aut ...- wyłącz zapłon ,zamknij drzwi (wszystkie ) i po chwili obejrzysz przez szybę (zamkniętych drzwi) swoje kluczyki w stacyjce :) . Jest to oryginalne rozwiązanie w tych autach...Czekam na odpowiedź kogoś kto takie coś już przerabiał ... Nie ma takiej opcji by zamknęły się same drzwi jak masz kluczyk w stacyjce - moduł...
Czy miales komunikacje ze starym komfortem,jezeli tak to czy kodowanie jest takie samo? Sprawdz jeszcze przelotki w drzwiach.
Podobno elektryk wymienił moduł komfortu ale będę badał temat w drzwiach może wymiana zamka pomoże lub wyczyścić styki itp
Jaki nr licznika (ewentualnie nr sterowników w drzwiach) i ile masz wtyczek do modułu komfortu?
W większości przypadków padają mechanizmy.MOżliwe że zmieliło linkę i zblokowało co . Może. Potem zostaje sam silnik z modułem i złamane przewody w drzwiach. W sumie to tyle.
Witam, problem jest z siecią CAN łączącą m.i. moduły w przednich dzwiach, zegary, moduł za kierownicą (pomarańczowo-zielony i pomarańczowo-brązowy przewód - cała sieć na tych przewodach padła). Odpinam wszystko co mi przyjdzie do głowy i dalej jest "kupa". CAN GATEWAY sprawdzony, nawet pobmieniony. Jest sprawny. Mierzę napięcie na sieci CAN w drzwiach...
Bez znaczenia, czy moduł jest z Golfa 3drzwi, czy Passata 5 drzwi, zamki tylne też mają śmigać. Kodowanie też bez znaczenia, możesz miec jedynie pomylony moduł pod względem rocznika. 97 to najstarszy pasztet z zielonymi zegarami i od takiego musisz mieć komfort.
Po pierwszym poście wnioskuje że auto posiada moduł komfortu ( w podłodze) i jest to oryginalna instalacja. Jak wygląda stan pamięci usterek tego modułu?
drzwi passat passat drzwi passat moduł
volvo spalanie telewizor philips gniazdo antenowe volvo silnika
Jak przywrócić ustawienia fabryczne w falowniku EASun SMG III? AEG Lavamat nie świeci - przyczyny i rozwiązania