Tak jak zwykły tranzystor, tylko że pomiedzy C-E jest własnie ta dioda, tak z ciekawości ile kosztuje taki modół nowy?pozdrawiam
Jeżeli masz miernik to bez problemu dojdziesz co jest nie tak. Pod wejście "P" i masę podłącz jakiś przycisk żeby Ci zwierał a pod wyjście i +12V żarówkę i mierz po kolei. A co do MOSFETa to mnie nie udało się zepsuć chociaż nie uważałem.
Dioda prostownicza przy IRF840 jest kompletnie bez sensu! Po pierwsze tranzystor i tak ma swoją i to bardzo szybką(!) diodę w strukturze (wystarczy zajrzeć do datasheet'a). Po dugie dioda prostownicza jest tak koszmarnie wolna, że jej użycie w tym miejscu w jakimkolwiek układzie zapłonowym mija się z celem. Z tym "smażeniem" impulsatorów to jakieś urban...
1- do cewki 2- masa 3- +12V po zapłonie 4- sygnał z czujnika to mam tylko nwm do jakiego to czujnika
http://obrazki.elektroda.net/41_12060136... Witam Zrobiłem do swojej MZ elekektoniczny moduł zapłonowy. Moduł przeznaczony jest do silników z zapłonem klasycznym(młoteczkowym-platynki). Moduł wpina sie pomiędzy przerywacz a cewkę, kondensator powinien być odłączony. Iskra na świecy jest grubsza i bardziej niebieska. Silnik można ustawić na...
Schemat podłączenia modułu zapłonowego mz etz 150/250/251
wiec nie pozostaje mi nic innego jak zakup modułu zapłonowego
Witam, ma ktoś może schemat jak podłączyć moduł zapłonowy i regulator napięcia w ETZ 150. Z góry dziękuję.
poszukuje schematu modułu zapłonowego pod halla do MZ ETZ 251
A mnie to wygląda na nieoryginalny moduł zapłonowy od ETZ. Można go użyć z Hallotronem i z przerywaczem. Napisz coś więcej o swoim pomyśle i problemach z nim związanych.
Witam. Poszukuje pilnie schematu do w/w modułu, ponieważ mam MZ ETZ 250 i na 99% padł tam moduł bo za żadne skarby nie mogę wydobyć iskry. światła wszystkie działają, motor podłączany pod prostownik 12v. pozdro
Witam. Tak jak w temacie w mojej etce prawdopodobnie padł moduł zapłonowy w związku z tym chcę go naprawić ponieważ nie uśmiecha mi sie za nowy płacić 200zł szczególnie że to tylko garstka elementów. Więc moja prośba mianowicie poszukuję orginalnego schematu tego modułu lub informacji jaki mam tam zastosować tranzystor. To co wylutowalem to Bux127 ale...
To powinno pomóc :) https://obrazki.elektroda.pl/7093650500_...
a mam pytanie czy ten ukl co podal sp8obe bedzie pasowal do MZ ETZ 251??
Witam ponownie Zgodnie z zapowiedzią przesyłam schemat ideowy oryginalnego modułu zapłonowego od ETZ electronic współpracującego z modułem nadajnika opartym na hallotronie. Można śmiało podłączyć jednak do zwykłych styków przerywacza - platynek. W tym celu należy odłączyć kondensator, który jest podłączony do styków przerywacza oraz dodatkowo pomiędzy...
wiec cewka jest ok a jak sprzawdzicz w takim razie moduł zapłonowy ??
Chciałbym zastosować moduł ze zmiennym kątem w MZ ETZ251. Mam klasyczny przerywacz, i chętnie pokusiłbym sie o zastosowanie właśnie tego modułu. Wiesz może jak wygląda mapa zapłonowa do tego modułu? I czy jest możliwe wgranie nowej mapy? Posiadam mapę zapłonową do ETZ jakby sie niewiele różniła to bym na pewno to zastosował. A jeszcze jakby dorobić...
Witam Posiadm etz 250 i chce do nie zrobic jakiś elektroniczny moduł zapłonowy. Czytałem duzo na elektrodzie ale do etz nie znalazłem. Zapłon mam klasyczny z przerywaczem (oczywiście bateryjny) Jak można taki układ zapłonowy ulepszyć?? Chodzi mi głównie o zmniejszenie spalania(czytałem ze sie zmniejsza jak sie ma elektroniczny moduł) i lepszą dynamike...
Dalej nie wiadomo w jakim celu chcesz to zrobić. Zawsze można użyć cewki dwubiegunowej. A odciążyć przerywacz można banalnym modułem zapłonowym, których schematów w sieci nie brakuje.
Mam MZ ETZ 250. Układ zapłonowy składa się ze standardowej cewki przerywacza i modułu zapłonowego, jak na schemacie z tej strony. http://hoth.amu.edu.pl/~intr/zaplon.htm
Widzę że twoja ecia jest an zapłonie elektronicznym. Jak się to ma do nieco starszej odmiany zapłonu w Etz? Ten obrotomierz szaleje czy naprawdę uzyskujesz taki moment obrotowy?
To jest schemat instalacji. Ja też mam MZ ETZ 251e, instalacja jest ta sama co w zwykłej MZ
Bo to nie "wyłącznik zapłonu", czy "odcięcie zapłonu", tylko "ogranicznik obrotów" lub "limiter". Pomocne ci też będzie hasło "shift light". A najprościej to będzie zrobić posługując się obrotomierzem i komparatorem. Jeśli napięcie na wskaźniku obrotomierza zrówna się z napięciem odniesienia, to nastąpi blokada zapłonu. Można też użyć obrotomierza na...
witam! poszykuje schemat do płytki "modul v1.1" jeżeli ktoś posiada taki schemat prosze o udostępnienie mi go
Też nie kocham przerywaczy. Już bardzo małe przesunięcie współpracujących elementów powoduje istotne zmiany w kącie wyprzedzenia zapłonu. A mogą być to różne rzeczy, luzy na wale (dramat w jawkach 50, gdzie skrzynia korbowa zamiast być chłodzona jest dogrzewana...), luzy na ośce przerywacza, niewyważone magneto, różne zjawiska dynamiczne, to się wszystko...
Bez rzeźby nie wejdzie. Trzeba dorobić pierścień z alu (nie ze stali!), albo rzeźbić karter (zniszczenie już zabytkowego pojazdu). Jeśli masz trochę pieniędzy, to możesz zakupić zestaw z firmy VAPE - kompletny alternator i moduł zapłonowy. Niestety są to pewne koszty. Jeśli jednak upierasz się przy alternatorze z ETZ, to zaznacz sobie punkt rozwierania...
aby być spokojnym o moduł sterujący należało by rozeznać sprawę rezystancji cewki (uzwojenia pierwotnego) - zamontowanie byle jakiej cewki 12V o zbyt małej rezystancji może spowodować uszkodzenie modułu- poza tym ryzykiem to jak pisał kolega każda na 12V bedzie lepiej bądź gorzej działać! Jeżeli nie dasz rady sprawdzić "starej" cewki to osobiście zaryzykował...
Rozumiem więcej niż ci się wydaje! Zaczynasz ściemniać. Co ma kąt włączenia prądu cewki do uszkodzeń tranzystorów darlingtona w ogóle i jak to się ma do tematu założonego przez pancur0 ? Nie znam rzeczonego modułu zapłonowego. Autor nie był łaskaw go zaprezentować. Jeżeli jednak jest to moduł od 2T, to ma stały kąt zwarcia tzn. 180 tak jak w ETZ. Pewnie...
Witam Poszukuję schematów i opisów do modułów zapłonowych jestem początkujacy i sam nie mam aż tak dużego pojęcia o zaprojektowaniu i zbudowaniu układu jednak potrafię zbudować cuś na podstawie schematu. Na allegro panowie sprzedają takowe moduły jednak są ona każdy inny i nie chcą udostępnić schematów bo po co przepłacać skoro samemu można zbudować....
Witam. Posiadam mz etz 250 88r z zapłonem elektronicznym typu A i problem tkwi w tym że padł mi moduł zapłonowy. Pytanie brzmi: Czy da sie wykorzystać moduł z golfa (191905351 c) pozostając przy orginalnym impulsatorze z mojej mz ? Widzialem tematy do platynek ale do halla nic nie moge wyszukać. Pozdrawiam Paweł
Witam jestem w trakcie tworzenia zapłonu halltronowego do etz 251 (mam gotowy już moduł zapłonowy według oryginalnego schematu mz zapłonu typu B oraz czujnik halla). Chciałbym się dowiedzieć jak ma wyglądać wirnik (ten talerzyk na którym znajduje się magnes) czy magnes ma być pierścieniem który otacza cały wirnik wokół czy może ma to być pojedynczy...
Załóż zapłon bezstykowy (elektroniczny), już będzie wyczuwalna różnica. Idą c dalej w kierunku modyfikacji układu zapłonowego, w archiwalnych numerach "Radioelektronika", a także w nieco świeższych "Elektroniki dla wszystkich" były artykuły pana Stefana Roguskiego odnośnie samodzielnego wykonywania układów zapłonowych z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia...
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
Witam dokonałem małej przeróbki przerabiając klasyczny zapłon platynkowy na zapłon elektroniczny z wykorzystaniem modułu zapłonowego 191905351B stonowanego w VW oraz czujnika Halla 3 pinowego występującego w aparatach zapłonowych również od vw. Podłączenie modułu wziąłem ze schematu ogólnie dostępnego w sieci tzn. 1.masa do cewki od modułu 2.masa wziąłem...
Witam szanownych klubowiczów Chce wykorzystać w silniku ETZ150 moduł zapłonowy od urządzenia Stihl. (Musi być mały, niezawodny i lekki). Posiada Magneto (symbol 4134 400 1200) oraz cewkę wysokiego napięcia (Bosh). Jest to kompletny BEZSTYKOWY, BEZOBSŁUGOWY układ zapłonowy od pilarki spalinowej (chyba). Zamocowałem magneto na wale. Problem w tym, że...
Wzoruj się na zapłonie ETZ. Oprócz czujnika musisz mieć moduł wykonawczy. Wszystko to prostacka elektronika. Największym problemem jest stabilne zamocowanie tego do prądnicy. A WSK 175 jest ciasno. Chodzi o to aby czujnik halla był na jak największym promieniu. Myślę że trochę rozjaśniłem problem. Jak coś to pytaj. Osobiście nie montowałbym czujnika...
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Witam!!! Tak jak w temacie zakładam obrotomierz od Alfy 156 2.0TS do mojej EDYTY;d zresztą prędkościomierz też idzie i mam pytanie dla tych co są w temacie z elektryką w tych samochodach bo nie wiem z czego wziąć impuls(sygnał) czy podpiąć się pod impuls idący od modułu zapłonowego do cewki zapłonowej i jest to sygnał ujemnego bieguna... czy wziąć sygnał...
Witam! Wykonałem zapłon z schematu umieszczonego przez autora tematu i spisuje się rewelacyjnie. Dla zainteresowanych prezentacja mojego modułu: https://youtu.be/_XTXlj0qsvg Jednak pokusiłem się o budowę bezstykowego zapłonu na bazie wykonanego modułu. Zmodyfikowałem stopień wejściowy, zwiększyłem rezystancję R1 by na wyjście czujnika halla płynął prąd...
Kto widział w 251 mechaniczny przerywać i platynki. W każdej normalnej 251 jest zapłon elektroniczny z tranzystorowym modułem zapłonowym koło akumulatora i żadnych kondensatorów przy przerywaczy nie ma. Jest tylko nadajnik impulsów. Ja widzialem, nawet mam taka, 6voltowa wiec koles nie gadaj ze nie ma jak normalnie sa ! :] No wiesz są ludzie którzy...
Od elektonika do ektronika czy podejdzie ?
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Przy stały kącie wyprzedzenia zapłonu, ustawionego zgodnie z zaleceniami producenta (3.8-4mm przed GPZ), miał nieprzyjemną cechę "oddawania" w kopniak, czasem tez przyduszony przy ruszaniu z miejsca potrafił odbić w drugą stronę - motor zaczynał jechać do tyłu. Odpalenie silnika na "lewych obrotach" to bardzo niebezpieczna sytuacja. Sam miałem taki...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
Witam. Czy posiada ktoś może schemat modułu zapłonowego do mz etz251 ?? Poszukuje schematu juz od dawna, a wiem że takie są bo na allegro sprzedają własnej roboty. Proszę o pomoc i z góry wszystkim dziękuje. oto link z modułem z allegro http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite...
Witam. Czy posiada ktoś może schemat modułu zapłonowego do mz etz251 wersji elektronicznej?? Poszukuje schematu juz od dawna, a wiem że takie są bo na allegro sprzedają własnej roboty. Proszę o pomoc i z góry wszystkim dziękuje. oto link z modułem z allegro http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite...
honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy cinquecento moduł zapłonowy moduł zapłonowy suzuki
zawias lodówka whirlpool philips dolby digital raster złącza
unitra m8011 pralka programator uszkodzić
Ford Mondeo Mk4 1.6 TDCi 115KM – lokalizacja portu do ładowania klimatyzacji R134a Problemy z uruchomieniem oprogramowania Würth WOW