Nie zapominaj o module zapłonu z cewką.
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Jak ustawić zapłon w Citroën AX? Kopułka rozdzielacza nie wpływa na moment zapłonu. Dowiedz się, jak regulować aparat zapłonowy w starszych modelach i co zrobić w nowszych.
gdzie jest moduł zapłonu w aparacie? pod cewką na nadkolu.
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
Ratuje cie kupno wiązki silnika i podpięcie 1 kabelka. Koszt ok 50zł z cewką i modułem.
miałem to samo, moduł zapłonu pod cewką zapłonową
pin 27 to sygnał na moduł zapłonu (cewkę).
Ja myślę,że moduł zapłonu pod cewką skoro wszystkie polaczenia są okey.
Witam Aż na tyle nie jestem zorientowany w instalacji CC ale chyba przed cewką jest jeszcze jakiś moduł zapłonu może to on podaje "złe" impulsy do cewki i dlatego ulega ona uszkodzeniu??? Warto byłoby go zamienić (pożyczyć od kogoś na próbe) i zobaczyć co się wtedy będzie działo oczywiście po zmianie tej uszkodzonej cewki. Pozdrawiam
Właśnie go namierzyłem, jest pod nogami pasażera, są tam dwa urzadzenia ten po prawej to moduł zapłonu, pod cewką nic nie mam. Jeżeli masz w takim modelu pod cewką możesz przesłać zdjęcie ?
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
A zerknij na moduł zapłonu, ten pod cewką.
Problem rozwiązany
W osprzęcie tego silnika nie ma modułu zapłonu. Cewki mają układ elekterniczny / tranzystor ster./ sterowany bezpośrednio z ECU - pin 10,11,23 i 24. IB , to właśnie baza tranzystora. Elektronik reszte wie! "Moduł" , to coś dokładane , zignoruj go , daj 15 na cewki. Wyprzedzaniem i odwrotrnie steruje ECU , na podstawie kilku sygnałów z czujników.
Cewka zapłonu, impulsator, moduł CDI, cewka zapłonowa.
po naprawie zawieszenia w aucie zginęła iskra,nie dochodzi sygnał ze sterownika do modułu zapłonu(tego z cewką) imo wygląda że dobre lecz VAG wyświetlał błąd 17978(moduł sterownika zablokowany) lecz po skasowaniu pojawił się jeszcze tylko raz i teraz go nie ma a jednak auto nadal nie odpala
Myślałem że moduł zapłonu jest razem z cewką ? Dodano po 11 Masy są bardzo dobre.
Nie , z modułu zapłonu. ECU na końcu , co z cewką WN , masz jakieś na podmiankę.?
Witam.Przewód który należy przerwać to zasilanie modułu wzmocnienia zapłonu (golf 3 opel astra kolor zielony) więc przypuszczam że w audi też zielony.Moduł połączony jest z cewką.Występuje też tam czarny przewód masa.Zielone mogą być dwa więc aby się upewnić który odłącz je od modułu i przełącz stacyjkę w położenie do jazdy na tym na którym pojawi się...
Skoro piła paliła przed twoimi eksperymentami coś skopałeś przy składaniu. Wcześniejsze usterki nie wskazują na problemy z modułem (cewką) zapłonu tylko na gaźnik lub jak sam twierdzisz nieszczelności. Odległość 0,3 mm przyjmijmy za poprawną (najszybciej grubość wizytówki). Rozbierałeś jak wyglądał tłok, pierścienie, cylinder? Może połamałeś przy składaniu...
Witam. Mam problem z odpaleniem samochodu. Brak iskry na świecach. Sprawdziłem: cewkę opór 0,8 Ω po stronie pierwotnej i 10k po stronie wtórnej, kable WN 4,8kΩ (zakupione nowe), przewodu pomiędzy modułem zapłonu a rozdzielaczem OK. Za samą cewką brak iskry przy podłączonym module zapłonu. Na mierniku po załączeniu zapłonu stałe 12V a w momencie...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam. Poczytaj tutaj - podobny problem. Ja miałem tak samo jak ty - po rozgrzaniu silnik lubił sobie zgasnąć i odpalił dopiero jak trochę ostygł albo po kilkunastokrotnym pokręceniu rozrusznikiem - i winowajcą okazał się nieszczęsny moduł zapłonu. To taka mała kostka przykręcona do metalowe (aluminiowej chyba) płytki pod cewką zapłonową. U mnie wyglądała...
Raczej ecu silnika źle steruje cewką. Jeśłi nie ma osobnego modułu zapłonu. Trzeba po schemacie sprawdzić.
Dziękuje wszystkim za odpowiedź. Racje mieli wszyscy, co pisali, że jest to wina zintegrowanego modułu z cewką. Na razie auto jeździ normalnie, opisane sytuacje zdarzają się rzadko, co wskazuje na zimne luty w zintegrowanym module zapłonu. Miałem zamiar wymienić cały moduł z cewką, ale niestety jest to droga część jak na kieszeń studenta. Temp teraz...
Pomiędzy cewką a czujnikiem wału jest jeszcze ECU i moduł (wzmacniacz) zapłonu. Czujnik jak się nie mylę jest przetwornikiem halla i bez oscyla nic nie sprawdzisz. Sprawdź czy kluczując moduł zapłonu masz iskrę z cewki , przewód z ECU pomarańcz, pin nr.1.
Z modułu "prąd" nie wyjdzie na cewkę, jeśli nie będzie miał sygnału z impulsatora/ czujnika wału. Zacznij od sprawdzenia tego elementu, instalacji łączącej jego z modułem.
koło magnesowe jest zamocowane na klinie, ale wydaje mi się żeby inaczej ustawić koło magnesowe na wale to jest raczej nie wykonalne, bo nikt mi nie zrobi otworu idealnego na 2 klin a koło magnesowe , a jakby zrobił to po jakimś czasie klin myślę , że by się zerwał. Jutro pobawię się jeszcze raz w przestawieniu impulsatora. A dlaczego nie mógł bym np....
Witam! Czy rozwiązał może ktoś problem podmiany modułu w silnikach am6 z zmiennym kontem wyprzedzenia zapłonu na chiński moduł? Pacjent to Rieju 50 MRX 2006r zapłon to F5WX00 z sterownikiem/modułem Dellorto. Obecnie jest wszczepione coś takiego z symbolem JT140313 z standardową cewką WN co daje iskrę za wcześnie o jakieś 40°. Moduł orginalny jest uszkodzony,...
Trochę niefortunnie się wyraziłem, w tym osprzecie silnika (Delco) moduł zapłonu znajsuje się w obudowie aparatu zapłonowego - więc masz rację z tą masą podawaną "z aparatu". Ale chodziło mi o to że impulsy z impulsatora w aparacie trafiają do komputera z niego wracają do modułu zapłonu który steruje cewką zapłonową. baaaaaaaardzo często pasają te moduły...
Schemat instalacji elektrycznej samochodu Fiat 126 EL i legenda do niego.
Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera. Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem. Z tymi modelami...
Moduł zapłonu w aparacie zapłonowym, ale był tez montowany pod cewką zapłonową, pozdrawiam
70zl to jeszcze przeżyję najwyżej dokupię zapasowo. To będzie 140zl a nie 400-600zl...a powiedz mi jakie ma wyprowadzenia piny? Co robić z prądnicą motoru jako kat fazy zapłonu? Wyprzedzenie kąta zapłonu? Ma takie coś czy to jest ważne?
Witam Zwracam się z prośbą o udostępnienie schematu elektrycznego tgb Blade 550, pokrewnych modeli tgb, bądź samego pinoutu modułu zapłonowego jeśli takowy ktoś posiada. Moduł 2+4+6pin. Quad nie ma iskry, cewka sprawna( sprawdzona i podmieniona), impulsator sprawdzony sprawny ( w momencie zbliżenia magnesu słychać krótki dźwięk piszczki miernika), napięcie...
Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny moduł zapłonowy. Są zapłony CDI AC i DC - z cewką łądującą, albo bez niej. Do tego z regulacją KWZ potencjometrem, a nawet z "mapą" zapłonu, samoczynnie regulujące KWZ w funkcji obrotów.
Mam na tym zapłonie przejechane około 12 tysięcy km, ale od nowości i nie było problemów. W innym moim simsonie siedzi zapłon PVL z przewijaną cewką zapłonową w iskrowniku i też działa bez problemu. Temat jest na forum. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
W jawce wystarczy dołożyć impulsator zamiast przerywacza , transformator podpiąć do cewki która oryginalnie była połączona z cewką WN i zastosować moduł z chińczyka. Wpisz sobie na YT Jawka CDI ,a w samym google też wyskoczy CI kilka poradników jak to przerobić. Stosując transformator nie trzeba przewijać cewek tym cienkim drucikiem. Można też zamiast...
W jakich okolicznościach zepsuło się to auto?czy czasem nie zostawiłeś włączonego zapłonu na długo? Ja bym sugerował podmianę modułu pod cewką bo po co wyważać otwarte drzwi.
Sam sobie wymyślasz problemy. Taka sama cewka i moduł jest w większości szajswagenów 92-00r.
Masz wersję z TPS-em? Problemu w doborze modułu nie ma. Ten silnik był dla Suzuki produkowany w Korei.Potem gdy kontrakrt się skończył to zaczęli produkować go pod swoją nazwą do Hyosunga ( Rx, XRX, Carion ) .Motocykle były tak dobre że rozlazły sie po świecie pod różnymi nazwami klonów. Jest więc dostęp do gratów. Poza wymienionymi Hyosungami ,które...
Sprawdż ceweczkę w aparacie.Ponieważ lekko się obraca następuje przetarcie izolacji i zwiera do masy.
Ja bym posprawdzał połączenia masy i zasilania do modułu zapłonu,cewki , aparatu zapłonowego i ogólnie kablownię z tym związaną.
Witam, od jakiegoś czasu borykam się ze słabą iskrą w hondzie kolegi. Posprawdzałem wszystko pokolei... cewka niskiego napięcia ok, imulsator ok, cewka wysokiego napięca ok. Moduł? Tutaj moje pytanie, ponieważ dostać moduł do tego motorka ciężko wpadłem na pomysł żeby zstosować moduł od jakiegoś chińskiego skuterka. Zda to egzamin? Impulsator znajduje...
Pierwsze to na pewno moduł zapłonowy, koło magnesowe (magneto jest inne) i zespół cewek (cały moduł z cewką impulsatora). Co do cewki zapłonowej to nie pamiętam, ale chyba jest taka sama
Jak silnik aaa to był tam moduł zintegrowany z cewką - https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonow... typowo pękały izolacja z góry modułu.
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Do sprawdzenia przemiennik magnetyczny na wale korbowym moduł zapłonu,cewka zapłonowa za mało danych-rok,kod silnika?
Podaj napięcie pracy w tym zabytku 6V czy 12V to jest istotne Usiłujesz wprowadzić elektronikę do zapłonu.Nie ma nic za darmo .Elektronika wymaga zasilania.Posiadam nowy moduł zapłonowy tyrystorowy produkcji rosyjskiej o zasilaniu 12V który współpracuje z orginalną cewką zapłonową dla zapłonu klasycznego. Moduł ten bardzo dobrze spisuje się w samochodach...
Sterowanie cewki idzie z modułu zapłonu, który też jest pod kopułką a sygnał moduł dostaje ze sterownika silnika. Moduł i cewka jest zasilany 12V po drodze jest bezpiecznik.
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją
Pod cewkami zapłonowymi jest moduł elektroniczny który steruje cewkami. W trybie awaryjnym zapłon wyznaczany jest z czujnika położenia wału. W trybie normalnym przetworzony w module zapłonowym sygnał z czujnika położenia wału wraca na sterownik (styk B5), a ze sterownika przychodzi sygnał momentu zapłonu (D4)
Nie podłączył czasem odwrotnie klemy A jest to możliwe biorąc pod uwagę ich średnicę? Dodano po 1 szukaj moduł od zapłonu nawet gdzieś podmienić zobaczyć Moduł jest razem z cewką.
Prawdopodobnie padł tyrystor w tym module. Wygląda na to, że jest to zapłon cdi ładowany i wyzwalany tą samą cewką. Miałem podobny przypadek w chińskim agregacie prądotwórczym. Tu jest schemat takiego modułu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Ja bym zaczął od sprawdzenia czy Hall w aparacie zapłonowym daje impulsy. Zobacz post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... W nim jest także link do innego "mojego" postu. Pozdrawiam.
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Ale pierdoły opowiadasz,w aparacie jest hallotron. Moduł w c14nz jest na zewnątrz,pod cewką
Jeśli masz wersję z jedną cewką zapłonową i rozdzielaczem zapłonu to prawdopodobnie uszkodzony jest moduł wzmacniacza zapłonu (na rozdzielaczu zapłonu). Spróbuj podmienić go i sprawdzisz czy to ta usterka.
Już raz pisałem w innym wątku. Zapoznajcie się z parametrami świec i przewodów WN. To że sterczą dwa,trzy,lub pięć drucików ze świecy i pasuje gwint , nie wystarczy. Świeca jest parowania z cewką przewodem i sposobem wysterowania cewki. A to znowu oznacza że sterownik podaje prąd w określonym czasie , nie zawsze o tak samo długim czasie jak iskra na...
Może byś spróbował zaadaptować aparat zapłonowy z cewką od poloneza albo od skody faworyt tej starszej.Przerywacz ma to do siebie,że w miarę jak się zużywa,czyli maleje przerwa zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
Czyli wystarczy ci instalacja zapłonowa? Jeżeli tak to daj lepsze zdjęcia tego modułu, o którym pisałeś. Pasuje też zdjąć dekiel od strony zapłonu i też porobić zdjęcia. Dodatkowo trzeba zidentyfikować kable wychodzące z prądnicy. Biały i żółty to pewnie do regulatora - światła i ładowanie. Zielony masa. Pozostają brązowy i niebiesko-biały (lub na odwrót)....
Zasilanie 12V według schematu jest na 3 pinie cewki, na 4 masa, pozostałe dwa to sterowanie z modułu zapłonu.
Witam. Silnik od ciągnika jednoosiowego, pojemność 201 cm3. Silnik odpala różnie, nawet po kilkudziesięciu próbach. Po odpaleniu pracuje różnie, od kilku do kilkudziesięciu minut, sam gaśnie. Iskra na wyjętej świecy jest, kiepska ale jest. Klin koła zamachowego jest w pełni sprawny. Cewka opisana FF 4065 a moduł BM 1103. Ponieważ niesprawność jest przypadkowa...
A do modułu ile dochodzi?
To co nie działa: rozrusznik, czy nie ma iskry? Jeśli z tego elementu słychać cykanie, to nie jest to moduł zapłonowy, tylko przekaźnik rozrusznika. Idą do niego cztery przewody: dwa grube - jeden z akumulatora, drugi do rozrusznika i dwa cienkie - jeden do masy, drugi do przycisku rozrusznika na kierownicy (lub jeden do stacyjki, a drugi do przycisku...
Witam Skuter Inka Sprint 4T Chiński zawiera moduł DC i to z przyspieszaczem zapłonu oraz ograniczeniem prędkości.
Stary kawał , z tym kondensatorem na zmiennym , pamiętasz? Można centralkę gazu podpiąć pod pin obrotomierza , jeżdzić z zapasową cewką w kieszeni. W tym wypadku sprawdzić nachylenie właczania tranzystora sterującego na module zapłonu , bez oscyloskopu nie da rady , lub podstawić inny moduł.
Nie pytam się o kable WN, tylko o kable: 1) z modułu zapłonu do cewki zapłonowej (sprawdzić wtyczkę, sprawdzić gniazdo cewki) 2) kabel od modułu do czujnika położenia wału (są tam dwa kable złączone wtykiem i gniazdem) Kable mogą być popękane, nadłamane, mieć ubytki w izolacji, a w rezultacie będą wywoływały anomalia w zachowaniu silnika. SPRAWDŹ JE...
Czy można zastosować zapłon elektroniczny wraz z cewką i modułem będący po lewej stronie silnika w motocyklu crossowym do silnika crossowego z zapłonem po prawej stronie ? Jak do tego będzie miał się moduł gdy koło magnesowe obracać się będzie w drugą stronę? jak myslicie ?
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
prosze o porade jaki dobrać moduł cewek zapłonu do LADY 110 ,nadmieniam że jest to osprzęt GM na wielopunktowym wtrysku paliwa.
więc u mnie tego napięcia brakuje więc albo moduł, albo jeszcze przed modułem coś jest nie tak, czy wiesz może jaki prąd powinien dochodzić do modułu przed cewką?? czyli bezpośrednio z uzwojeń? czy w takim razie bez akumulatora nie odpalę?
Witam Można zastosować sterownik zapłonu z czujnikiem spalania stukowego z Escorta 1.6i na KE-Jetronicu. Miał on osobny sterownik dla wtrysku paliwa i osobny dla zapłonu. Mapę zapłonu zrobić np.dla V-power Racing 100 Shell-a, a jak będzie gorsze paliwko to komp opóżni zapłon biorąc pod uwagę sygnał z czujnika spalania stukowego. Potrzeba sterownik 200zł,rozdzielacz...
i przy każdym takim mocnym szarpnięciu słychać jakieś takie dziwne uderzenie, stuk nie wiem Po sprawdzenia -- przewody świece i przewody zapłonowe, rozdzielacz zapłonu, ( palec i kopułka ), moduł zapłonu ( cewka zapl. ) Ps. A filtra powietrza Ci jeszcze nie rozwaliło ???
Generalnie chodzi o to, że podanie impulsu WN na świece wiąże się z powstaniem zakłóceń w instalacji elektrycznej pojazdu. Zdarza się, że zakłócenia takie mają wpływ na inne odbiorniki, jak np: w poście: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Odkłócanie świec jak dobrze pamiętam ma na celu niwelowanie w/w efektu pojemnością...
Nowa cewka 4226 jest chyba niedostępna,w każdym razie nie widzę jej w ofercie Zelmotu http://www.zelmot-electric.pl/ Więc pozostaje ta z Biazetu,jednak nowa to koszt ponad 45zł.Więc nie pozostaje nic innego,jak udac się na złom,i butelkę "zupki chmielowej" wycyganić jakąś cewkę od poloneza elektronika-powinna mieć oznaczenie 4226,oraz nalepkę z napisem...
Nie cewkami steruje moduł , nie ma żadnych przekaźników , chyba że były by zalane w gumie w środku. Ale bardziej obstawiał bym że samą cewką steruje jakiś tranzystor. Z moduł biegną kable do samych cewek. Nie skrzynia jest w pełni manualna , moduł steruje też syreną cofania , blokadą zapłonu w przypadku zostawienia w pozycji jazdy do przodu lub do tyłu....
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
nie kojażę jak dokładnie wygląda elektronika zapłonu w tym aucie, i czy moduł wzmocnienia jest z cewką? jak nie to strzały w kolektor mogą świadczyć o module. Kiedyś przerabiałem temat oleju w silniku, który blokował szklanki hydrauliczne. Problem był podobny. Olej pozapychał kanały, zawory się niby domykały, a jednak się nie domykały. Ciśnienie też...
No właśnie jeszcze nie, a to z powodu braku schematu modułu zapłonu w katalogu dołączonym do testera madułów. Szukałem w internecie i nie mogę go odszukac. Mam zamontowany moduł z cewką firmy HUCO. Na lampie stroboskopowej wyraznie wypadaja zaplony a mi potrzebny jest schemat modulu HUCO nr 13 8007. Prosze o pomoc.
Podrzuć zdjęcie cewki, a dokładnie oznaczeń zacisków. Zazwyczaj +, albo 15, bądź 16- zasilanie po stacyjce, zaś: -, 1, albo D- przerywacz. Jeśli cewka dedykowana jest do zapłonu z przerywaczem mechanicznym to oporność jej uzwojenia pierwotnego będzie miała wartość nie mniej niż 3 omy, jeśli do zapłonu z modułem- ok. 1om. Cewkę niskoomową można używać...
Posiadam moduł zapłonu od poloneza i chciałbym go wykorzystać w motocyklu. Niestety nie wiem które koncówki podłączyć z cewką zasilaniem i impulsatorem .Czy dało by sie wykorzystać oryginalny przerywacz? Mile widziany schemat połączeń modułu. A moze ktoś wykorzystał modul od cc 700 i zna schemat połączeń z wykorzystaniem czujnika połorzenia wału korbowego....
pełny schemat to raczej tylko serwisówka...:( sprawdz połączenie między impulsatorami a modułem, napięcie zasilania modułu, połączenie między modułem i cewka, wyłącznik zapłonu w lewym zespolonym na kierownicy, sterowanie blokadą(wyłącznik na stopce bocznej, dioda po drodze ,czujnik sprzęgła) jeśli to wszystko oki to raczej tylko moduł. Daj fotke modułu...
Hej Chciałbym wyeliminować rozdzielacz zapłonu czyli kopułki palca.... i zastąpić to dwoma dwubiegunowymi cewkami zapłonowymi. Mam zapłon digiplex med 439 który współpracuje z jednobiegunową cewką. Jak rozdzielić sygnał z modułu na cewke aby rozdzielić go na przemian raz na jedną raz na drugą?
Tak moduł jest wbudowany dlatego nazywa się cewko moduł mimo iż katalogowo może być zapisane jako cewka zapłonowa.
Czujnik halla , moduł zapłonu lub cewka WN. Prawda ,że nie dużo!
Na jakiej podstawie wujek stwierdził że cewka jest OK? 90% uszkodzeń prostego CDI to awaria cewki zasilającej. Nawinięte wiele zwojów cieniutkim drucikiem jest mocno awaryjne. Lepiej zmierzyć napięcie przy zabudowanej cewce niż kupować nowy moduł. Chyba, że masz 4T i zapłon typu magnet. Wtedy cewka daje niższe napięcia i jest nawinięta grubszym drutem,...
Cewka od poloneza,ale nie elektronika Typ BE200B lub 4232 (zdaje się...)
Z czujnika Halla w aparacie zapłonowym a konkretnie to dostaje sygnał obrotów z modułu zapłonu, pewnie dlatego go umieścili tak blisko sterownika wtrysku :) W sumie możliwa opcja :) Ja zakładałem że czujnik Halla podaje sygnał dla modułu, a moduł steruje tylko cewką (poprzez zmiany napięcia), ale faktycznie jeden pin modułu połączony jest ze sterownikiem....
więc piszę: cewkę sprawdziłem zamieniając przewody we wtyczce - pojawiła się iskra na 1 i 4 sterowana 2 i 3, na przewodzie sterującym cewką 1 i 4 brak przebiegu , mierzyłem oscyloskopem ; sterownik mam rozebrany na stole i był w aluminiowej obudowie
Chodzi ci o moduł pod cewką? Bo cewka i komp raczej sprawne bo po włączeniu zapłonu raz iskra skoczy,a jakby sie spaliły to żadna iskra by nie przeskoczyła , jutro sprubuje skombinować czujnik położenia wału, podepne zamiast starego i pomacham przed nim kluczem z włączonym zapłonem jak iskra sie będzie pojawiać to kupie nowy. W niedziele napisze ale...
Nie będzie lepiej chodził.Poza tym musi być wymienione koło zamachowe na takie od modelu z tym zapłonem współpracujące gdzie z tego koła w trakcie odpalania silnika i jego pracy przez czujnik są zczytywane impulsy sterujące zapłonem elektronicznym w jakim momencie ma pojawić się iskra na poszczególnym cylindrze.Zabuduj zapłon tyrystorowy pracujący z...
Sprawdzić czy jest iskra przed rozdzielaczem potem sprawdzić czy są impulsy zapłonu na cewce i czy jest zasilanie cewki, potem sprawdzić czy jest zasilanie i masa na module zapłonowym i czy jest przejście miedzy modułem a cewką, potem sprawdzić cewkę w aparacie zapłonowym.
witam zastanawiam sie czy nie mozna by do budowy wykozystac gotowego modułu wzmocnienia zapłonu
Po tym co piszesz wnioskuję, że ani Ty, ani sąsiad nie macie pojęcia jak działa cewka zapłonowa. Cewka ma dwa zaciski niskonapięciowe i jeden zacisk wysokonapięciowy (przewód zapłonowy). Od strony niskiego napięcia dostaje stałe zasilanie "12V" oraz kluczowaną masę. Impulsy masy są podawana przez moduł zapłonowy tylko gdy wał silnika się obraca. Podanie...
moduł skuter cewką tranzystor sterujący cewką zapłonu uszkodzony moduł zapłonu
oscyloskopy naprawa rubens podłączenie wtyczki kolory zamontowac silownik
najlepszy router parametry silnika elektrycznego
Piszczenie bębna pralki: przyczyny i rozwiązania Sterowanie alternatorem Valeo TG15C135 - PWM i ECU