Silnik pierścieniowy ma mały moment rozruchowy przy zwartych pierścieniach.
Ja ciągle jestem za silnikiem klatkowym i falownikiem, może być nawet 960obr/m co da ci monstrualny moment na starcie, praktycznie taka sama regulacja jak silnik pierścieniowy czyli moment rozruchowy= moment krytyczny. Bo przy falowniku nie występuje taki stan jak rozruch. Porównaj koszta a się przekonasz.
Witam Silniki klatkowe stosuje się praktycznie wszędzie, do napędów które nie wykonuja ciężkich rozruchów (a i to nie reguła bo są silniki dwuklatkowe i głębokożłobkowe które do takich rozruchów się nadają) i nie ma konieczności regulacji prędkości w przypadku zasilania bezpośrednio z sieci (chyba że zasila się taki silnik z falownika). Dawniej silniki...
Jaki jest cel tej modernizacji bo generalnie softstart nie zastąpi silnika pierścieniowego. Silnik pierścieniowy po wtrąceniu rezystancji w obwód wirnika ma zmienioną charakterystykę i większy moment rozruchowy w porównaniu z pracą ze zwartymi pierścieniami. Sofstartem momentu rozruchowego nie zwiększysz, więc jeżeli silnik nie ma odpowiedniego zapasu...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Zapomniałem doczytać ;D. Ale w sumie pytanie będzie wyglądał podobnie. Zastanawia mnie dlaczego są 3 wskazania. Skoro chodzi o 1 silnik ? oczywiście są 3 cewki (lub 2 ze względu na jaki silnik) ale czemu akurat każda z nich pokazuje w innym odstępie moment obrotowy skoro obracają tylko wirnik a jak już to chyba wytwarza ten moment cały silnik a nie...
Silnik pierścieniowy należy do do silników asynchronicznych. Przy wtrąceniu oporu w obwód wirnika zwiększa się mu moment rozruchowy i rośnie poślizg. Może to być nawet pewna regulacja prędkości obrotowej pod obciążeniem. Jeśli w obwód wirnika podamy prąd i rokręcimy wał do prędkości (ilości obrotów) równej częstotliwości sieci przez pary biegunów i...
Witam Temat szeroki jak rzeka. Po pierwsze założenia 1. moment rozruchowy mniejszy od krytycznego 2.moment przełączania większy przynajmniej o 20 % od momentu obciąż. 3.prąd rozruchowy mniejszy niż 2,5 raza prąd nominalny 4.prąd przełączania większy przynajmniej o 20 % od prądu obciążenia. Musisz założyć ilość stopni rozruchu i to co wyżej napisałem....
Mam pytanie czy ma ktoś dane tego silnika, bo potrzebuje dobrać rezystor rozruchowy .Tak aby moment rozruchowy był maxymalnym. P-1,5kW 220/380v 6,5/3,8A 42v/25A n-1375obr/m cos-0,78 Dopiero go kupiłem wcześniej był inny - 1kW, ale dzisiaj się nie wybrzydza bo o pierścieniowe trudno w dobrej cenie.
Witam! Mam problem "zawodowy". W trakcie modernizacji suwnicy przerobiono klasyczny napęd z silnikiem pierścieniowym, stycznikami i opornicą poprzez zwarcie silnika w klatkę i zastosowanie falownika. Wszystko jest w porządku, do pewnego obciążenia, powyżej którego silnik ma zbyt mały moment i ciężar "ucieka" mu w dół powodując jednocześnie przeciążenie...
Jeśli chcesz zmienić charakterystykę to zmień silnik na pierścieniowy i baw się rezystancjami dodatkowymi, możesz też z użyciem autotransformatora lub falownika. Dostosowanie silnika do wzoru to robienie sobie zbędnej roboty bez gwarancji sukcesu. Zostaje albo liczyć na producenta albo samemu wykreślić charakterystyki albo cieszyć się tym co jest w...
Mi to też bardziej pasuje pasuje na silnik Schrage-Richtera. W silniku pierścieniowym poprzez dołączanie dodatkowych rezystancji z tego co tam piszą powodują "zmianę jego charakterystyki (zwiększają w pewnym zakresie moment rozruchowy)" a tutaj jest regulacja obrotów. Problem polega na tym że nie wiem od jakiego uzwojenia wychodzą te dodatkowe zaciski....
Z zastosowaniem softstartów do silników pierścieniowych trzeba byc ostrożnym. Przeważnie i tak trzeba zostawić jedna sekcję oporu rozruchowego bo przy zwartych pierścieniach okaże się często, że silnik nie ma momentu rozruchowego. Falownik można użyć dla pierścieni zwartych ale trzeba przedtem sprawdzić stan izolacji aby nie spalić silnika.
Sterowanie prędkości silnika dwufazowego może odbywać się tylko poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Natomiast zmianę kierunku obrotów można uzyskać poprzez zmianę kierunku podłączenia jednego z uzwojeń. Zmieniając częstotliwość napięcia trzeba zmieniać jednocześnie jego wartość . Przy mniejszej częstotliwości napięcie musi być też mniejsze,...
Silniki trójfazowe to silniki synchroniczne. (...) Chcąc uzyskać możliwość sterowania prędkością obrotową takiego silnika należy mieć możliwość sterowania częstotliwością napięcia zasilającego. I po to właśnie jest falownik. Umożliwia sterowanie prędkością obrotową silnika poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Klatkowy albo pierścieniowy...
Cześć! Do czego potrzebny Ci ten wzór? Przypuszczam, że to jakieś zadanie szkolne bo w praktyce takie zastosowanie jest pozbawione sensu. Rezystory rozruchowe stosuje się w przypadku silników prądu stałego i silników indukcyjnych pierścieniowych. W przypadku silników klatkowych stosuje się przełączniki gwiazda/trójkąt, autotransformatory, lub sofstarty...
Witam! Wykonałem układ do płynnej zmiany wartości rezystancji w obwodzie wirnika silnika pierścieniowego poprzez okresowe rozwieranie jego obwodu. Jego podstawowe elementy to: -mostek trójfazowy włączony za oryginalnym rezystorem rozruchowym; -blok czterech równolegle pracujących tranzystorow MOSFET 800V/34A, okresowo przewodzących wprostowany prąd...
Ten "rozrusznik" posiada tylko 1 rezystor, bez zmiennej rezystancji? Jak chcesz to Ci moge porobić obliczenia dla poszczególnych rozruchów, momentu itp.
Powinien pracować jak zewrzesz mi wyprowadzenia wirnika ale stosować go jako "krótkozwarty" jest chyba raczej niezasadne - tracisz w tym momencie zalety ztosowania silnika pierścieniowego (chociaż niestety konieczny jest "rozrusznik") jakim jest możliwość uzyskania momentu rozruchowego równego momentowi znamionowemu. Jeśli silnik napędza stosunkowo...
Celem stosowania silnika pierścieniowego i rezystorów rozruchowych nie jest jak sie niektórym zdaje mozliwość regulacji obrotów silnika a mozliwośc rozruchu silnika obciązonego duzym momentem. Dzięki rezystorom przy załączeniu mamy mozliwość łagodnego startu silnika pobierającego mały prąd rozruchowy z sieci. Po rozpędzeniu silnika na poszczególnych...
Mentor II jest urządzeniem (napędem) tyrystorowym, tak wyczytałem w necie, tylko czym on steruje? Mentor II steruje najprawdopodobniej wzbudnicą, która jest niczym innym jak silnikiem prądu stałego, potrzebnym w tym układzie do produkcji prądu stałego którym zasila się wirnik w czasie pracy synchronicznej. Czy w wirniku będzie klatka rozruchowa? Po...
Witam! Jeżeli masz taki silnik to musisz wiedzieć, że go wyposaża się w rozruszniki, a więc zestawy oporników, które włączane są w obwód wirnika. Przy właściwie dobranych oporach rozrusznika można uzyskać porządany przebieg ch-ki momentów prądu, a prąd rozruchowy nie przekracza 2,5In. Po zakończeniu rozruchu i osiągnięciu przez silnik prędkości znamionowej...
Porada nie na temat, a nac dodatek szkodliwa - patrz moj tu post wyzej. Tam jest silnik indukcyjny (malej mocy, czyli mikrosilnik), ale ze zwarta faza rozruchowa - widac masz o tym mniej jak mdle pojecie. Proszę wytłumaczyć co z tego że silnik ma zwartą fazę rozruchową i jest mikrosilnikiem . Jak to się ma do teorii pracy silnika indukcyjnego jednofazowego....
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Dla zainteresowanych przedstawiam zasady oznaczania typu silnika. Budowa części literowej symbolu: - pierwsze miejsce-litera S oznacza silnik indukcyjny - drugie miejsce- litera B oznacza budowę chronioną, litera C oznacza budowę okapturzoną, litera Z oznacza budowę zamkniętą. - trzecie miejsce- litera J oznacza wirnik klatkowy, litera D oznacza wirnik...
Panowie,czy my się znamy na silnikach. Dla tak dużych mocy jedyną metodą regulacji obrotów jest zmiana częstotliwości napięcia zasilającego. Silniki asynchroniczne 'rozbiegają' do prędkości biegu jałowego. Przy obciążeniu mają poślizg, niewielki. Przy przeciążeniu wpadają w utyk. Dwa identyczne silniki możesz połączyć wałem. Prądy rozruchowe będą dosyć...
Doświadczalne badania nieliniowych efektów w dynamicznym układzie magnetycznym Władimir Roszczin, Siergiej Godin Przedmowa do artykułu Prace nad projektem "Galileusz" (1988-1993 r.) prowadziła grupa uczonych z Moskiewskiego Instytutu Lotniczego. Rozpoczęła je w 1988 r. Prace były finansowane przez prywatnych inwestorów. W wyniku przeprowadzonych doświadczeń...
moment rozruchowy silnik moment rozruchowy silnik jednofazowy moment rozruchowy
schemat mostek sterowa diagnosta pytania yamaha filtr paliwo
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Lakier akrylowy jako izolacja drutu cewki: zalety i ograniczenia Piec gazowy nie działa po odłączeniu zasilania - przyczyny i rozwiązania