Dla ciebie jedyną istotną różnicą będzie mniejszy moment rozruchowy. Gorsza sprawność rzędu kilku, góra kilkunastu procent nie będzie istotna. Dla porównania parametry silnika 1 fazowego: http://obrazki.elektroda.pl/6927191300_1... Oraz 3 fazowego: http://obrazki.elektroda.pl/3523398200_1... Moment rozruchowy 3 fazowego...
W zasadzie wirówka działa jednak w porównaniu z poprzednią trochę wolno się rozkręca ok 1 minuty do maksymalnych obrotów. Prawdopodobnie masz silnik jednofazowy ze zwojem zwartym (to jest faza pomocnicza).Cechą charakterystyczną takich silników jest mały moment rozruchowy i dlatego silnik wolno wchodzi na obroty około 1min. Czy są w ogóle wirówki z...
Da się zrobić. Dobór kondensatorów i odpowiedzi w danym temacie znajdziesz wpisując w wyszukiwarce "jaki kondensator rozruchowy do silnika 1,1". Kondensator pracy może być dołączony na stałe, a kondensator rozruchowy może być dołączony na czas rozruchu równolegle do kondensatora pracy właśnie przez wyłącznik odśrodkowy. Zyskujemy wtedy większy moment...
Kupienie silnika trójfazowego i przerobienie na jednofazowy to marny pomysł. Moment rozruchowy spada średnio o połowę, a moc o 30%. Gotowe silniki jednofazowe mają przy danej mocy różne wykonania, o różnych momentach rozruchowych. Katalogi producentów zawierają nawet 3 odmiany. Podstawą doboru silnika powinno być najpierw ustalenie, jaki silnik był...
Witam. Silniki trójfazowe mogą pracować jako jednofazowe ale ich moc spada o ok. 30 - 45%.Mogą pracować bez kondensatora ale wtedy jego moment rozruchowy będzie bliski zeru.Przyłączenie do trzeciej fazy kondensatora daje nam rozruch (moment rozruchowy). Biorąc to pod uwagę zastosowanie silnika trójfazowego jako jednofazowy nie jest ekonomiczne.Ale decyzja...
Witam szanownych Kolegów. Dostałem do przezwojenia silnik jednofazowy indukcyjny (sprężarka powietrza :Bass Polska, stojąca zbiornik 100l) Uzwojenie aluminiowe jest totalnie zwęglone, że nie mogę go odwzorować. Było asymetryczne:16żł-uzw. pracy, 8żł- uzwojenie pomocnicze. Silnik bez wyłącznika rozruchowego, na stałe wpięty z uzwojeniem pomocniczym kondensator...
Zadaniem odśrodkowego wyłącznika jest jak wiadomo rozłączenie obwodu fazy rozruchowej po osiągnięciu odpowiednio dużej prędkości wirnika (poślizgu). Wartość ta (prędkości) nie może być zbyt mała by silnik nie utknął (pesymistyczny scenariusz) tzn. w momencie odłączenia moment generowany przez silnik musi być większy niż oporowy na wale, Zbyt wczesne...
Wygląda to na silnik klatkowy, asynchroniczny, jak twierdził (at)iskrownik, trójfazowy, przeznaczony do pracy z falownikiem. Teoretycznie można by go uruchomić z sieci energetycznej włączając jedną parę przewodów do sieci a pomiędzy trzeci i jeden z "sieciowych" kondensator rozruchowy kilka-kilkanaście microF. Pojemność dobrać doświadczalnie. Uruchamiałem...
Możliwe, że ma też uzwojenie pomocnicze z wyłącznikiem odśrodkowym, wtedy gorzej bo nie rozłączy przy niższych prędkościach niż 80% znamionowej i się silnik spali. Jednofazowy na falowniku bez obciążenia i bez podpinania uzwojenia pomocniczego rusza w losowym kierunku na skutek braku symetrii uzwojeń i mas. Przy ok ~20 Hz już brzęczy dłużej, ale też...
Silnik będzie musiał startować pod obciążeniem Jednofazowe zwykłe mają moment rozruchowy na poziomie ~40-60% nominalnego... 'Wzmocnione' do ~160%. Trójfazowe 2,2kW do około 240% momentu znamionowego. Kupiłem silnik trojfazowy i podłączyłem pod maszynę wszystko chodzi fajnie. Lecz po podłączeniu pod falownik jednofazowy silnik nie ma mocy...jakiś pomysł...
bolo28 napisał: To proszę wytłumaczyć dlaczego uzwojenie w tym silniku nie może pracować ciągle z kondensatorem pracy? Bo ma to uzwojenie zupelnie inaczej rozlozone w stojanie wzgledem uzwojenia pracy. Ma tak rozłożone uzwojenia jak w każdym silniku jednofazowym na 1450 obr/min. a nie zupełnie inaczej. Podłączyłem więc jako kondensator rozruchowy 200...
Rozumiem. A gdybym chciał zwiększyć moment rozruchowy zmieniając kondensator przy silniku to muszę zwiększyć czy zmniejszyć pojemność kondensatora ?
Ja mam wiertarkofrezarkę OPTIMA (chińska, ale wykonana pod niemieckim nadzorem) i ma silnik szeregowy. Nie była tania, kosztowała jak niemiecka. Oczywiście, ma płynną regulację obrotów i lewo - prawo. Jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym zwojem w stojanie (uzywany w zakresie mocy do ok. kilku W) ma stały kierunek obrotów. Kropka. Większych mocy...
Witam Z tego co wyczytałem chodzi o silnik indukcyjny jedno fazowy i to "cudowne" urządzenie steruje pracą tego silnika. Jesli chodzi o teorje z silnika 3-fazowego pracujacego jako jednofazowy lub jednofazowego, to trzeba jakos wytworzyć wirujące pole kołowe w maszynie. Normalnie uzyskuje się to poprzez wlączenie kondesataora lub cewki w obwód silnika....
za błedy ja przepraszam ale daltego ze szybko pisze i nie zastanawiam sie :):) ale fakt musze sie poprawic:) a wiec obiektem badan byl wlasnie ten silnik jednofazowy i badalismy go w stanie zwarcia, jalowym i badalismy moment rozruchowy dla roznych impedancji wlaczonych w obwód (tak jak napisales byl to opornik wodny) oczywiscie byl zasilany z autotransformatora...
Przez 2 - 3 dni jest o key, a przy kolejnym włączeniu muszę włączać kilkukrotnie zanim zaskoczy. W serwisie także nie mogli (lub nie chcieli) udzielić żadnych konkretnych informacji podobno może to być spowodowane także spadkami napięcia. W moim wypadku napięcie nie spada po niżej 215 V czyli w granicach tolerancji. Proponują dostarczyć do serwisu...
(at)piotrp_NEW Na silnikach się nie znam, tak samo na napędach rolet - dlatego musiałem wspomóc się schematem z elektrody. Skoro RCD jest sprawny, a instalacja elektryczna została dotknięta tylko w jednym miejscu (czyli nie nastąpił przebieg prądu rażącego L-N), to logika wskazuje, że przebieg prądu musiał być z innego obwodu. Wiem za to z mojego miernego...
Kondensator w tym przypadku raczej odpada. Silnik straci na mocy. Dla kompresora potrzebny jest duży moment rozruchowy Przy pustym zbiorniku powinien ruszyć ale podczas pracy będzie się mocno grzał. Kompresor to duże obcoążenie dla silnika. Tylko wymiana silnika na jednofazowy o podobnej mocy. Pisał o tym już jurekzgora
To zmienia postać rzeczy. Silnik taki zasilony z 230V niestety traci dużo na mocy a jego moment rozruchowy jest mały co w sprężarce jest ogromną wadą. Lepiej zastosować 1,1KW jednofazowy niż 2,2 trójfazowy. Przy 2,2kW powinieneś dać kondensator (kondensatory) o pojemności 2,2*70=154µF czyli O.K. może być te 160µF. Jeśli silnik się grzeje to...
Prawie bez różnicy. Pobór mocy determinuje kompresor. A ponieważ to są silniki trójfazowe i jednofazowe z kondensatorami, to ich moment rozruchowy jest mniejszy niż trójfazowego. Co z tego wynika? To ze silnik silnik trójfazowy jest zdecydowanie lepszy.
Silniki jednofazowe mają niższy moment obrotowy niż trójfazowe. Nie. Silniki jednofazowe mają mniejszy moment "rozruchowy" niż trójfazowe. Przy obrotach znamionowych jeśli obroty znamionowe i moc znamionowa są te same przy silniku jednofazowym jak i trójfazowym, to momenty są równe. Momenty przy obrotach znamionowych. (at)CHLASTA92 Jeśli silnik nie...
Ten większy. Kompresor samoróbka? Bo inaczej powinien być w układzie zawór zwrotny i presostat, który w momencie wyłączenia silnika upuszcza powietrze z przewodu pomiędzy butlą a sprężarką. W ten sposób w momencie startu sprężarka a tym samym silnik ma "łatwiej".
W silnikach jednofazowych z kondensatorem pole kołowe można otrzymać tylko i wyłącznie przy wyprzedzającym obciążeniu w zależności od napięcia i fazy od prądu w tej fazie. W każdym innym przypadku pole jest zawsze elipsą. Dlatego pojemność dobiera się do obciążenia nominalnego ponieważ zależy nam na polu kołowym w tym miejscu. Konstruktorzy mają pewne...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Mowa o silniku jednofazowym. Mam wyliczyć jego moment rozruchowy.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Moim zdaniem występujący w urządzeniu kondensator jest kondensatorem rozruchowym, chociaż włączonym na stałe. Silnik indukcyjny jednofazowy nie ma żadnego momentu rozruchowego ( uzwojenie jednofazowe nie wytwarza wirującego pola magnetycznego tylko pulsujące, bez kierunku, można je sobie wyobrazić jako dwa jednakowe pola wirujące w przeciwnych kierunkach)...
Przecież ŁK15 to właśnie typ łącznika. ŁK15 to ŁK- Łącznik krzywkowy 15 - Prąd znamionowy ciągły In=16A Koledze rybakm jest potrzebne dalsze oznaczenie typu tego łącznika. Wszystkim nadal radzę pytać przy zakupie o silniki jednofazowe zasilane z jednej fazy 230V a w celu osiągnięcia momentu rozruchowego mające dodatkowe uzwojenie rozruchowe nawinięte...
Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby zwiększyć moment rozruchowy tego silnika?jakiś kondensator dodatkowy ? Kupić silnik 0,37kW jednofazowy, jeżeli nie chcesz falownika.
A który to obwód wyłącznika odśrodkowego? Sprawdziłeś? a co z tymi dwoma przewodami po prawej stronie zdjęcie nr 40? Odnośnie kondensatora, juz tłumaczę. Silnik indukcyjny jednofazowy charakteryzuje się ZEROWYM momentem rozruchowym ( spowodowane jest to znoszeniem się momentów hamującego i silnikowego, które powstają w wyniku oddziaływania pól współbieżnych...
Witam Ktoś tu faktycznie nagmatwał bo uzwojenie rozruchowe ma zawsze WIĘKSZĄ rezystancje a kondensator służy nie do zmiany kierunku wirowania lecz tworzy przesunięcie fazowe między uzwojeniami rozruchowym i pracy,oraz do zwiekszenia momentu rozruchowego i sprawności silnika. Silniki bezkondensatorowe też mogą wirować w lewo lub prawo .
Oczywiście bierz trójfazowy, większy moment rozruchowy, wyższa sprawność, bardziej niezawodny etc. Jedyna wada jest taka, że nie podłączysz sprężarki tam gdzie nie ma "trzech faz". Silniki jednofazowe stosuje się z przymusu...
Silniki asynchroniczne 3-fazowe, mają większą sprawność od silników zasilanych jednofazowo, ponieważ w układach symetrycznych 3-fazowych nie wystąpią, charakterystyczne dla silników zasilanych jednofazowo, dodatkowe straty w wirniku. Wyjaśnienia należy szukać w związku z niemożliwością uzyskania (w silnikach zasilanych jednofazowo) pola magnetycznego...
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Wybrałeś dwa nieszczęśliwe, ale może realizowalne rozwiązania: 1. Zasilanie silnika asynchronicznego 3-fazowego napięciem jednofazowym, 2. Regulacja jego obrotów poprzez obniżanie napięcia. Ad.1. Zasila się jedną fazę uzwojenia wprost np. z L1, a drugą z L2 przez kondensator rozruchowy. Drugie końce uzwojeń do N. Nie łączymy uzwojeń w trójkąt. Silnik...
Zapomnij - poszukaj jakiegoś jednofazowego z wyłącznikiem odśrodkowym. Ma duży moment rozruchowy.
Nie napisałeś jaki jest rodzaj silnika w tym urządzeniu. Komutatorowy czy indukcyjny jak indukcyjny jednofazowy to zapomnij o regulacji obrotów. W silnikach indukcyjnych można regulować obroty falownikiem i raczej w silnikach trójfazowych bo jednofazowe mają niski moment rozruchowy. Jeśli to silnik komutatorowy to regulator fazowy na triaku lub tyrystorze...
Ku zastanowieniu, abyś zastanowił się co piszesz. Cytat z ćwiczeń na Politechnice Warszawskiej. Politechnika Warszawska Laboratorium z Podstaw Elektrotechniki i Elektronik .Moment obrotowy silnika jednofazowego (bez fazy rozruchowej) Dla n = 0 momenty rozruchowe pochodzące od obu pól wirujących są sobie równe M i przeciwnie skierowane, wskutek czego...
Na 10zm szerokości strugania 1KW mocy silnika. Moc silnika zależy jak najbardziej od szerokości, jednak jest to tylko jeden z parametrów, Wał strugarki może mieć 2, 3 albo 4 noże. Może mieć różne średnice i zasadniczo mieć ustawione noże na różnej wysokości. Nie można pominąć niezwykle ważnej sprawy jaką jest sprawność przekładni. Jednym słowem to...
Czy był sprawdzany wirnik? Powodem może być uszkodzenie którejś klatki w wirniku. A czym może być spowodowane uszkodzenie klatki? Bo na wirniku zauważyłem dwie głębokie podłużne rysy jakby wirnik o coś ocierał, ale nic takiego nie widać żeby cos tam o siebie ocierało. No i najważniejsze, dlaczego ten silnik sam startuje z siebie po podaniu zasilania...
Gorzej jak się te 30kg zatrzyma w sękatym pniu, wtedy wątpię czy bez siekiery się obędzie. Rozpędzenie takiej masy też może stanowić duży problem, szczególnie gdy będzie napędzana silnikiem o małym momencie rozruchowym (silnik jednofazowy pewnie z kondensatorem). O próbie awaryjnego zatrzymania takiej masy już nie wspominając.
Silnik jednofazowy z natury nie posiada momentu rozruchowego. Rozruch tego silnika wymaga systemu rozruchowego. Urządzenie rozruchowe z reguły jest przeciążane w trakcie rozruchu. Po przeciążeniu systemu silnik się zatrzymuje i masz kolejny rozruch z przegrzewaniem systemu rozruchowego. 1,5kW to tylko trójfazowy.
Czy masz jakiś konkretny silnik, czy na razie nie? Jeżeli nie, to skup się na jednofazowych z kondensatorem - mają wyższy moment rozruchowy. Generalnie jeżeli jest to typowy silnik jednofazowy, to nie powinno być problemów ze zmianą kierunku obrotów - robi się to dokładnie tak, jak napisałeś przez zmianę przyłączenia uzwojenia rozruchowego. Natomiast...
Witam Nr. 1 chłodnica powietrza układ podłączony do wylotu sprężarki. Z - zawór bezpieczeństwa. Co do zamiany na silnik jednofazowy to przed wykonaniem jakiejkolwiek automatyki proszę sprawdzić czy: gdy będzie ciśnienie w butli silnik ruszy, ponieważ silniki jednofazowe mają mniejszy moment rozruchowy. Jest na to rozwiązanie: za sprężarka zamontować...
Jego moc spadnie o tyle o ile wpięte elementy ograniczą prąd. Zresztą te elementy potrzebne są tylko po to aby silnik rozwijał jakiś moment rozruchowy.
Niezupełnie takie same. Popatrz na moment rozruchowy. Jednofazowy rusza dużo gorzej i szybciej spada z obrotów.
Jeżeli masz taki prąd jałowy to nie dziwota, że silnik się grzeje. Stojan silnika jednofazowego nie wytwarza idealnego pola wirującego a jedynie eliptyczne - pomaga w tym fizyczne przesunięcie "obrócenie" jednego z uzwojeń oraz kondensator przesuwający fazę. Mówi się że jest to "kondensator rozruchowy" bo faktycznie, bez tego uzwojenia i kondensatora...
Tamel buduje gotowe silniki jednofazowe o zwiększonym momencie rozruchowym do mocy 3kW. Ja taki kupiem i sobie chwalę. Napędza sprężarkę WAN K 20m3/godz i piłę tarczową do drewna na zmianę od czterech lat. Jedyny problem - założony budźet :(
Kondensatory rozruchowe głównie stosowane są w silnikach prądu przemiennego. Podstawową wadą jednofazowych silników jest brak momentu rozruchowego. Moment rozruchowy może powstać gdy istnieje strumień wirujący. Natomiast pole wirujące może powstać jeżeli istnieje przesunięcie zwojów w przestrzeni i są one zasilane prądami przesuniętymi w fazie. Aby...
Silnik klatkowy jedno czy trójfazowy, prądu stałego czy jakikolwiek inny o mocy 370W i obrotach znamionowych ~1500rpm będzie wytwarzał moment obrotowy ~2,5Nm przy tych obrotach. Trójfazowy zasilony jednofazowym falownikiem z uzwojeniami złączonymi w trójkąt przy 230V będzie się zachowywał tak samo jak zasilany z sieci trójfazowej 400Vz z uzwojeniami...
Sofstart jest fajny. Ma jednak właściwie drobną wadę- nie nadaje się do silników obciążonych przy ruszaniu. Brak pełnego momentu obrotowego. Skutek- betoniarka nie ruszy z betonem. Co do prądu rozruchowego silnika jednofazowego też jesteś dużym optymistą.
kolega "Niutat" ma racę. Jeżeli moment obciążenia nie będzie większy od momentu rozruchowego silnika w układzie rozruchowym jednofazowym z kondensatorem, to silnik ruszy. I będzie pracował na 2. fazach z zerem ( przewodem neutralnym). Pozdrawiam praktyków. I teoretyków także!
Dla rewersu silnika fraza - Zmiana kierunku NA PEWNO nie będzie następowała nagle - nie podchodzi. Przełączać kierunek obiegu należy OBOWIAZKOWO tylko po pełnym zatrzymaniu , owak zniszczysz silnik. W moment włączenia rozruchowy prąd silnika do 5-7 razy więcej za nominalny, a przemiana kierunku podczas obiegu zwiększy ten prąd wielokrotnie więcej. Na...
A co sama nazwa wskazuje ? Dodatkowo widziałeś kondensator rozruchowy w silnikach trójfazowych? :D Kondensator rozruchowy jest dołączany do uzwojenia rozruchowego tylko podczas startu silnika, by wytworzyć wraz z tym uzwojeniem przesunięcie fazowe o 90° pola magnetycznego niezbędne przy rozruchu. Po osiągnięciu prędkości podsynchronicznej (asynchronizm)...
Jeśli chodzi o pojemność kondensatora rozruchowego, to bym się nie zgodził. W fabrycznym wykonaniu silnik 3kW firmy Tamel ma 40mikro kondensator pracy i 250 do 320 mikro kondensator rozruchu. Jednak silniki jednofazowe są dużo droższe w wykonaniu fabrycznym od 3 fazowych, ale za to mają duży moment rozruchowy - u mnie kręci to dużą sprężarkę WAN.
Jeżeli silnik trójfazowy ma taką samą moc w kW to teoretycznie jest tak "samo silny" jak jednofazowy jednak w praktyce silniki trójfazowe dysponują większym momentem obrotowym a w szczególności rozruchowym. Napisz do czego będziesz wykorzystywał twoją "krajzegę" a ja postaram się podpowiedzieć jaką moc silnika powinneś zastosować.
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
12-20 mikro F w zależności od typu i obrotów silnika.. Podłącz i zmierz prąd, bez obciążenia powinien byc mniejszy niż znamionowy . Silnik powinien charakteryzowac sie momentem rozruchowym. A najlepiej podaj typ silnika. pzd.
Nie jestem specjalistą w tej materii dlatego użyłem trybu przypuszczającego, warunkowego, a doświadczenia mam takie że bramie przesuwnej musiałem ręcznie pomagać przy starcie a po wymianie kondensatora rozruchowego już nie. Proste, do tego chyba nie przypadkowo nazywa się niektóre - rozruchowymi. Nie trzeba być specjalistą. Wystarczy trochę poczytać....
A co z mocą i momentem obrotowym? Oby autor wziął sobie to do serca. Bo to prawie najważniejsza informacja w Pamiętajcie! Tracimy około 40 % mocy znamionowej i około 40-50% momentu rozruchowego.
Patrząc na załącznik nr,1 to miernik powinien zapiszczeć dołączony do którychkolwiek zacisków, czyli uszkodzenia należy szukać w wył. odśrodkowym. Kondensatory raczej trudno sprawdzić bez odpowiedniego miernika. Silniki klatkowe jednofazowe mają kiepski moment rozruchowy i jeśli jest zbyt wielki luz na łożyskach to może następować przy rozruchu na skutek...
Silnik ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Zawsze będzie miał ten sam kierunek momentu rozruchowego. Ale właśnie korzystając z faktu odbioru mocy od drugiej strony stojana uzyskasz to co chcesz. Jak widać pewien problem z powodu zanitowania łożyskowań.
Trzeba pamietac, ze fabryczne silniki jednofazowe (do 3kW/1440 obr/min produkuje Tamel) ze wzgledu na nieco inaczej wykonane uzwojenia, co jest czesciowo opisane w ksiazkach Wieslaw Matulewicz "Maszyny elektryczne" i "Naprawa silnikow elektrycznych" - nie pamietam autora, ale jest obecnie dostepna w ksiegarniach maja znacznie wiekszy moment rozruchowy....
Przy takim ukladzie jak widac , gdzie jest 75 cewek i 150 magnesow po jednej i drugiej stronie, jakims ukladem elektronicznym ?, dalo by rade napedzic to do 4 obrotow na sekunde?? czy jest to fizycznie mozliwe??? inaczej mowiac czy jest to wogole mozliwe?? Mozliwe, trzeba stworzyć przebieg z grubsza* przypominający ten który generuje sie podczas obracania...
Wszystko można założyć. Ale zakładanie, że skoro coś istnieje, to jest uzasadnione technicznie, w przypadku wytworów gospodarki rynkowej, jest moim zdaniem nierozsądne. Podrzuciłem już możliwość przegrzania wirnika wskutek istnienia pola przeciwbieżnego w silniku jednofazowym (jakim staje się trójfazowy przy takiej awarii). Szczególnie narażone byłyby...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A. To nic nie da. Oba końce uzwojenia rozruchowego będą wtedy przyłączone do tego samego potencjału i prąd nie popłynie przez kondensator i połączone z nim szeregowo uzwojenie. Pole magnetyczne w silniku zamiast wirować będzie pulsowało i brak będzie momentu rozruchowego. Samym manipulowaniem w puszce zaciskowej...
Nie ma do niego kondensatora rozruchowego albo wyłącznika odśrodkowego dla fazy rozruchowej? Brakuje dodatkowej fazy skoro brak momentu rozruchowego.
Nie za bardzo rozumiem schematu na dekielku. Może ten schemat pomoże Ci to zrozumieć: https://obrazki.elektroda.pl/2572370100_... Uzwojenie główne U1-U2 jest podłączone bezpośrednio do napięcia 230V Zmianę kierunku wirowania uzyskujesz przez zmianę kierunku przepływu prądu przez uzwojenie pomocnicze Z1-Z2.. Uzwojenie to jest podłączone...
Moment krytyczny silnika indukcyjnego 3-fazowego maleje o ok. 45 % przy pracy jednofazowej, w dodatku pozostawiając tylko kondensator pracy moment rozruchowy będzie mały, a pozostawiając rozruchowy (większy) naraża się silnik na nadmierne grzanie. Można dołączyć przekaźnik czasowy rewersyjny nastawiony na czas rozruchu, który rozłączy dodatkowy kondensator.
Pewien znajomy podsunął mi taki schemat: http://mirley.firlej.org/regulator_obrot... Jednak to podobno do silników szczotkowych.Takie coś zadziała przy moim silniku? Sterownik fazowy, do silnika indukcyjnego nadaje się tylko przy założeniu że silnik jest o małej mocy (przyjąć można że nie większej niż 100W) i napędzającego pompę, wentylator...
W silnikach trójfazowych przy zasilaniu jednofazowym nie powstaje moment rozruchowy. Warunkiem, aby uzyskać taki moment jest wytworzenie wirującego pola magnetycznego przez przesunięcie prądów płynących w uzwojeniu tego silnika w czasie. Dokonujemy tego przy pomocy kondensatora. W celu powiększenia momentu rozruchowego można równolegle z kondensatorem...
z tego co mi sie wydaje to w silnikach indukcyjnych jednofazowych pradu przemiennego moment rozruchowy jest równy zero i nie ruszy nawet w stanie jałowym, gdy zadmy mu na wale moment rozruchowy większy od momentu obciążenia to osiągnie on ustaloną predkość. Jest to wada tych silników, przeciwdziałmy temu poprzez zastosowanie kondensatora, który połaczony...
Regulować obroty silników jednofazowych to kiszka, tego w praktyce się nie stosuje. Falownik do 3-fazowego kosztuje tyle samo a moment rozruchowy nawet nie da się porównać. Spróbuj potem od zera rozpędzić twój silnik, nawet bez żadnego obciążenia, to będziesz wiedział o czym piszę.
Jeśli chodzi o kondensator to pomiary wykonane omomierzem mogą wprowadzić w błąd Coś Ty się uparł na ten kondensator , to jest silnik z wyłącznikiem odśrodkowym i tam kondensatora nie ma. Jak mi wysiadł ten wyłącznik to zastąpiłem go czasówką ,która daje napiecie na cewkę rozruchową przez 5s. w momencie podania napięcia.
Dla zobrazowania różnicy pomiędzy tymi wariantami pozwoliłem sobie narysować wykresy wskazowe prądów. Wartości sprawności i kosinusa kąta fazowego dla silników przyjąłem spotykane w praktyce a dla uproszczenia jednakowe dla wszystkich silników. Wynik pokazuje że pozory mogą mylić. Kto ma ochotę może to sprawdzić obliczeniowo. :D Nie bardzo rozumiem...
Witam, chce dowiedzieć się różnicy w działaniu dla falowników 1-fazowchy i 3-fazowych. Wiem jak działają i jakie wyróżniamy. Ale nie mogę sposób działania nigdzie znaleźć. Książki dwie już przeszukałem i nic godnego uwagi. Proszę w dwóch trzech zdania to wystarczy jak na początek. Różnica w zasadzie dotyczy tylko zasilania. Ale skutkiem ubocznym jest...
Podstawową wadą silnika jednofazowego jest brak momentu rozruchowego. Moment rozruchowy może powstać gdy istnieje strumień wirujący. Natomiast pole wirujące może powstać jeżeli istnieje przesunięcie zwojów w przestrzeni i są one zasilane prądami przesuniętymi w fazie. Aby spełnić ten warunek, w silnikach tego typu prócz uzwojenia głównego, stosuje...
Zmiana ilości biegunów silnika elektrycznego to nie jest takie proste zagadnienie. Pewne parametry rdzenia stojana oraz ilość żłobków wirnika są dostosowane do ilości biegunów silnika, a tych właśnie elementów nie masz możliwości zmienić, zmiana samego uzwojenia nie załatwi wszystkiego. Taki silnik może się szybko nagrzewać, może mieć znacznie mniejszy...
Przykładowy wciągnik jednofazowy z wózkiem, gdzie silnik ma dwa kondensatory, jeden z nich odłączany Tylko dlaczego oba silniki są opisane jako 3~ ??? Jednak w tym urządzeniu silniki były dobrane do ciężkiego rozruchu "podpieranego" dodatkowym kondensatorem. Podobne rozwiązanie zasilania silnika 1F stosowano czasami w klimatyzatorach większej mocy...
No i przewody z silnika wychodzą tylko 4 nie 6. Czyli jakaś kombinacja możliwe że był przezwajany... Z tabliczki wynika, że w oryginale był to silnik trójfazowy. Po ilości przewodów Twoich pomiarach (początkowo myślałem, że błędnych) i dodatkowej naklejce wygląda jednak na silnik jednofazowy... Jeżeli dysponujesz zasilaniem trójfazowym to jak najbardziej...
Porzuć zabawy z silnikami od kosiarek do niczego to konstruktywnego nie prowadzi... Kup silnik jednofazowy, 2.2kW 2880rpm z dużym momentem rozruchowym. Przypadkiem dałem link do 1440rpm, ale taki też by się sprawdził, jedynie potrzebował by większego koła, które nie zmieściło by się pod oryginalną osłoną - to jedyny problem. Presostat zapewne masz bez...
Każdy , no prawie każdy silnik 3fazowy może pracować przy zasilaniu 1fazowym łącząc trzeci odczep za pomocą kondensatora , trzeba jednak liczyć się ze spadkiem momentu rozruchowego o 40% i mocy o ok 20%.
Jeśli chodzi o kwestię napedu... Silniki a raczej uzwojenia silników jednofazowych wiadomo z góry że kat przesuniecia pomiedzy głównym a (pomocniczym, rozruchowym) wynosi 90 stopni. Mowiac krótko by nie mącić w głowach: 1. Symetryczne uzwojenia dwufazowe (tam gdzie wystepuje tylko i wyłacznie rozruch za pomocą wyłącznika odśrodkowego, bądź "nadprądowego");...
Witajcie, Mam taki problem, w starym silniku indukcyjnym jednofazowym popsuł się układ rozruchowy silnik przestał startować [cały czas drży i stoi, szybko się grzeje ale jak się zakręci to startuje i ma pełną moc]. Po rozebraniu, był w nim prymitywny odśrodkowy przełącznik, który na niskich obrotach układ rozruchowy załączający kondensator rozruchowy...
Witam. O jakie silniki Ci chodzi jednofazowe z kondensatorem pracy czy trójfazowe a może komutatorowe? Jezeli masz na ten temat wiadomości to OK. Natomiast jeżeli nie masz podstaw teoretycznych i żadnej praktyki to niestety sprawa bedzie kłopotliwa. Silniki można przezwajać w oparciu o dane uszkodzonego: - typ silnika . - moc znamionowa, - prędkość...
A to w ogóle ma prawo działać na samym kondensatorze pracy (bez rozruchowego?) Przecież taki silnik podłączony z kondensatorem nie ma w ogóle momentu rozruchowego, a w takim podnośniku to chyba właśnie moment startowy ma duże znaczenie - wszakże musi on pokonać tarcie statyczne.
Użycie silnika 3F przerobionego na 1F nie zdało u mnie egzaminu (moment obrotowy) Powiedz bo zastanawiam się nad jednofazowym ale o mocy 3kW do przecinarki, przy jakim sprzęcie u ciebie jednofazowy nie dał rady? Przy heblarce o szerokości noża 300 mm. Niby nic wielkiego a ciężko chodzi... Będę próbował teraz z kondensatorem rozruchowym bo rzadko trafia...
Mam jeszcze takie pytanie, na początku chciałem zrobić sterownik grzałki, lecz po przeczytaniu większej ilości literatury, chciałbym zrobić sterownik mocy jednofazowego silnika indukcyjnego (np. wykorzystał bym jakiś mikser lub inne urządzenie gospodarstwa domowego) 1. Zastanawia mnie, z jakim obciążeniem ma się wtedy do czynienia? jest to obciążenie...
Odnośnie samych silników to już musisz sobie sporo poczytać, choćby w sieci, lub jeśli masz jakieś książki do maszyn elektrycznych. Jest możliwość startu przenośnika przy pełnym obciążeniu? Jeśli jesteś w stanie określić na jaki silnik by trafił moment obciążenia przy rozruchu to musisz znaleźć silnik o większym momencie rozruchowym, bo co z tego że...
Cyklinarka byla bez obciazenia - walek od cyklinarki nawet nie dotykal podlogi Ale silnik nie był bez obciążenia. Dodano po 3 Kondensatory dokładane widać. Też się zastanowiłem że są dwa... Ale na tabliczce silnika widać Ca i Cb... W cykliniarkach widywałem zwykle jeden - kondensator pracy. Ciężki rozruch ma ta maszyna. Soft-start może pomóc. Tylko...
Też myślę że rozruch powinien pracować tylko przy rozruchu jednak nie ma ani wyłącznika odśrodkowego a włącznik jest zwykły, tzn. kjd6 5e4. To nie jest takie jednoznaczne. Ja mam silnik jednofazowy w którym uzwojenie rozruchowe, a w tym wypadku ja bym nazwał pomocnicze podłączone jest równolegle poprzez kondensator z uzwojeniem roboczym. Ale mam też...
A co tam widzieć. Po prostu onegdaj powszechnie stosowano w wszelakiej maści wiatrakach/ wentylatorkach (oraz starszych gramofonach i magnetofonach) jednofazowe silniki klatkowe ze zwartym zwojem jako element generujący moment rozruchowy- notabene praktycznie prawie "niezniszczalne" :). Ich podatność na zmianę rpm/ kierunku obrotów jest praktycznie...
Możesz mieć większy problem z doborem kondensatora dla pracy przy zasilaniu z jednej fazy. Prawdopodobnie będziesz musiał mieć dwa kondensatory z czego jeden tylko dołączany na czas rozruchu. Ponieważ albo będzie problem z rozruchem, albo będzie się grzał podczas pracy Można prosić o rozwinięcie? Do tej pory spotkałem się tylko z dwoma kondensatorami...
Jeżeli ten 4 kondensator, miałby dawać "kopa" - (dodatkowy moment rozruchowy), to piła, powinna mieć urządzenia rozruchowe o których pisał stanisław1954 , a autor nic o nich nie wspomina.
Jest to silnik asynchroniczny (indukcyjny) jednofazowy. Do rozruchu takiego silnika potrzeba podłączyć zasilanie do uzwojenia rozruchowego prądem o przesuniętej fazie. Często uzwojenie rozruchowe podłączone jest do tej samej fazy lecz poprzez niewielki kondensator, który wprowadza wymagane przesunięcie fazowe. Kierunek obrotów ustalony jest przez uzwojenie...
Myślałem zrobić to tak dokupić włącznik jednofazowy i kondensator 100uF(silnik 1.5 kw). Wyprowadziłbym z silnika 4 przewody do drugiego włącznika tam spialbym je w trójkąt razem z kondensatorem. Nie bardzo jestem w stanie wyobrazić sobie to połączenie. Istnieje możliwość zasilenia silnika 3X400V z sieci 230V (z użyciem kondensatora), ale uzyskujesz...
Witam... Kolego sebart: 1. A czy wiesz po co w takich silnikach jest kondensator? Skoro chcesz go wyeliminować to chyba nie bardzo. Kondensator wprowadza przesunięcie fazowe między prądami w obu uzwojeniach. Przesunięcie to potrzebne jest do wytworzenia momentu obrotowego rozruchowego. Innymi słowy bez kondensatora silnik nie powinien ruszyć. A zamiast...
Co rozumiesz przez "rozruchowy"? Kondensator ma powodować przesunięcie fazowe, żeby wirnik mógł się obracać. Tyle. Ojjj, długi jeszcze czas nauki przed Kolegą :cry: Szczerze nie wiem o co w tym chodzi. Ale ja wiem. Ale z kolei nie wiem jaki rodzaj silnika jest zastosowany w tej wciągarce ? Są generalnie dwa rodzaje silników asynchronicznych jednofazowych...
W silnikach indukcyjnych jednofazowych stosuje się kondensatory w celu uzyskania przesunięcia fazowego prądu uzwojenia rozruchowego względem uzwojenia roboczego, które to potrzebne jest do osiągnięcia momentu rozruchowego. W chwili gdy silnik osiągnie "swoje" obroty kondensator jest odłanczany. Jeśli jest to silnik jednofazowy to do pilarki jest trochę...
Silnik ten można by uruchomić jako jednofazowy. Jeden kabel jest wspólny dla oby uzwojeń. Czyli do jednej pary łączysz normalnie zasilanie znamionowe a 3 kabel dajesz przez kondensator w szereg też do zasilania. Według schematu poniżej. http://obrazki.elektroda.net/37_12629051... Pytanie tylko jaki kondensator potrzebujesz. Dla takiego silnika...
silnik jednofazowy rozruchowy moment rozruchowy silnik moment rozruchowy
wystrzelić poduszka powietrzny wyświetlacz esp32 monitor error
przekaźnik rozrusznika lublin przekaźnik rozrusznika lublin
Skuter elektryczny – brak świateł i napędu mimo naładowanego akumulatora, diagnoza BMS, bezpiecznik, kontroler Mercedes A170 CDI W168 2002 – brak świateł mijania, działają na pozycji przeciwmgielnych