Prawie bez różnicy. Pobór mocy determinuje kompresor. A ponieważ to są silniki trójfazowe i jednofazowe z kondensatorami, to ich moment rozruchowy jest mniejszy niż trójfazowego. Co z tego wynika? To ze silnik silnik trójfazowy jest zdecydowanie lepszy.
Silniki jednofazowe mają niższy moment obrotowy niż trójfazowe. Nie. Silniki jednofazowe mają mniejszy moment "rozruchowy" niż trójfazowe. Przy obrotach znamionowych jeśli obroty znamionowe i moc znamionowa są te same przy silniku jednofazowym jak i trójfazowym, to momenty są równe. Momenty przy obrotach znamionowych. (at)CHLASTA92 Jeśli silnik nie...
Mowa o silniku jednofazowym. Mam wyliczyć jego moment rozruchowy.
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
W zasadzie wirówka działa jednak w porównaniu z poprzednią trochę wolno się rozkręca ok 1 minuty do maksymalnych obrotów. Prawdopodobnie masz silnik jednofazowy ze zwojem zwartym (to jest faza pomocnicza).Cechą charakterystyczną takich silników jest mały moment rozruchowy i dlatego silnik wolno wchodzi na obroty około 1min. Czy są w ogóle wirówki z...
Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby zwiększyć moment rozruchowy tego silnika?jakiś kondensator dodatkowy ? Kupić silnik 0,37kW jednofazowy, jeżeli nie chcesz falownika.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Kupienie silnika trójfazowego i przerobienie na jednofazowy to marny pomysł. Moment rozruchowy spada średnio o połowę, a moc o 30%. Gotowe silniki jednofazowe mają przy danej mocy różne wykonania, o różnych momentach rozruchowych. Katalogi producentów zawierają nawet 3 odmiany. Podstawą doboru silnika powinno być najpierw ustalenie, jaki silnik był...
Nie napisałeś jaki jest rodzaj silnika w tym urządzeniu. Komutatorowy czy indukcyjny jak indukcyjny jednofazowy to zapomnij o regulacji obrotów. W silnikach indukcyjnych można regulować obroty falownikiem i raczej w silnikach trójfazowych bo jednofazowe mają niski moment rozruchowy. Jeśli to silnik komutatorowy to regulator fazowy na triaku lub tyrystorze...
Witam Nr. 1 chłodnica powietrza układ podłączony do wylotu sprężarki. Z - zawór bezpieczeństwa. Co do zamiany na silnik jednofazowy to przed wykonaniem jakiejkolwiek automatyki proszę sprawdzić czy: gdy będzie ciśnienie w butli silnik ruszy, ponieważ silniki jednofazowe mają mniejszy moment rozruchowy. Jest na to rozwiązanie: za sprężarka zamontować...
Moment znamionowy jest taki sam dla obu, czyli jak silnik wystartuje to już wtedy nie ma różnicy między 1 a 3 fazowym. Różnią się krotnością momentu rozruchowego, czyli tym ile silnik ma "siły" żeby ruszyć. Jednofazowy ma 20 razy mniej "siły rozruchowej" niż 3 fazowy.
Silniki asynchroniczne 3-fazowe, mają większą sprawność od silników zasilanych jednofazowo, ponieważ w układach symetrycznych 3-fazowych nie wystąpią, charakterystyczne dla silników zasilanych jednofazowo, dodatkowe straty w wirniku. Wyjaśnienia należy szukać w związku z niemożliwością uzyskania (w silnikach zasilanych jednofazowo) pola magnetycznego...
Zapomnij - poszukaj jakiegoś jednofazowego z wyłącznikiem odśrodkowym. Ma duży moment rozruchowy.
Oczywiście bierz trójfazowy, większy moment rozruchowy, wyższa sprawność, bardziej niezawodny etc. Jedyna wada jest taka, że nie podłączysz sprężarki tam gdzie nie ma "trzech faz". Silniki jednofazowe stosuje się z przymusu...
Jego moc spadnie o tyle o ile wpięte elementy ograniczą prąd. Zresztą te elementy potrzebne są tylko po to aby silnik rozwijał jakiś moment rozruchowy.
Da się zrobić. Dobór kondensatorów i odpowiedzi w danym temacie znajdziesz wpisując w wyszukiwarce "jaki kondensator rozruchowy do silnika 1,1". Kondensator pracy może być dołączony na stałe, a kondensator rozruchowy może być dołączony na czas rozruchu równolegle do kondensatora pracy właśnie przez wyłącznik odśrodkowy. Zyskujemy wtedy większy moment...
Witam. Silniki trójfazowe mogą pracować jako jednofazowe ale ich moc spada o ok. 30 - 45%.Mogą pracować bez kondensatora ale wtedy jego moment rozruchowy będzie bliski zeru.Przyłączenie do trzeciej fazy kondensatora daje nam rozruch (moment rozruchowy). Biorąc to pod uwagę zastosowanie silnika trójfazowego jako jednofazowy nie jest ekonomiczne.Ale decyzja...
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Czy masz jakiś konkretny silnik, czy na razie nie? Jeżeli nie, to skup się na jednofazowych z kondensatorem - mają wyższy moment rozruchowy. Generalnie jeżeli jest to typowy silnik jednofazowy, to nie powinno być problemów ze zmianą kierunku obrotów - robi się to dokładnie tak, jak napisałeś przez zmianę przyłączenia uzwojenia rozruchowego. Natomiast...
Patrząc na załącznik nr,1 to miernik powinien zapiszczeć dołączony do którychkolwiek zacisków, czyli uszkodzenia należy szukać w wył. odśrodkowym. Kondensatory raczej trudno sprawdzić bez odpowiedniego miernika. Silniki klatkowe jednofazowe mają kiepski moment rozruchowy i jeśli jest zbyt wielki luz na łożyskach to może następować przy rozruchu na skutek...
Kondensatory rozruchowe głównie stosowane są w silnikach prądu przemiennego. Podstawową wadą jednofazowych silników jest brak momentu rozruchowego. Moment rozruchowy może powstać gdy istnieje strumień wirujący. Natomiast pole wirujące może powstać jeżeli istnieje przesunięcie zwojów w przestrzeni i są one zasilane prądami przesuniętymi w fazie. Aby...
Ku zastanowieniu, abyś zastanowił się co piszesz. Cytat z ćwiczeń na Politechnice Warszawskiej. Politechnika Warszawska Laboratorium z Podstaw Elektrotechniki i Elektronik .Moment obrotowy silnika jednofazowego (bez fazy rozruchowej) Dla n = 0 momenty rozruchowe pochodzące od obu pól wirujących są sobie równe M i przeciwnie skierowane, wskutek czego...
Przy takim ukladzie jak widac , gdzie jest 75 cewek i 150 magnesow po jednej i drugiej stronie, jakims ukladem elektronicznym ?, dalo by rade napedzic to do 4 obrotow na sekunde?? czy jest to fizycznie mozliwe??? inaczej mowiac czy jest to wogole mozliwe?? Mozliwe, trzeba stworzyć przebieg z grubsza* przypominający ten który generuje sie podczas obracania...
Zgadzam się że w trakcie pracy przy obrotach bliskich prędkości synchronicznej.Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa silnika spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan rozruchowy.
Niezupełnie takie same. Popatrz na moment rozruchowy. Jednofazowy rusza dużo gorzej i szybciej spada z obrotów.
Jeśli chodzi o pojemność kondensatora rozruchowego, to bym się nie zgodził. W fabrycznym wykonaniu silnik 3kW firmy Tamel ma 40mikro kondensator pracy i 250 do 320 mikro kondensator rozruchu. Jednak silniki jednofazowe są dużo droższe w wykonaniu fabrycznym od 3 fazowych, ale za to mają duży moment rozruchowy - u mnie kręci to dużą sprężarkę WAN.
Na 10zm szerokości strugania 1KW mocy silnika. Moc silnika zależy jak najbardziej od szerokości, jednak jest to tylko jeden z parametrów, Wał strugarki może mieć 2, 3 albo 4 noże. Może mieć różne średnice i zasadniczo mieć ustawione noże na różnej wysokości. Nie można pominąć niezwykle ważnej sprawy jaką jest sprawność przekładni. Jednym słowem to...
Silnik będzie musiał startować pod obciążeniem Jednofazowe zwykłe mają moment rozruchowy na poziomie ~40-60% nominalnego... 'Wzmocnione' do ~160%. Trójfazowe 2,2kW do około 240% momentu znamionowego.
Dla zobrazowania różnicy pomiędzy tymi wariantami pozwoliłem sobie narysować wykresy wskazowe prądów. Wartości sprawności i kosinusa kąta fazowego dla silników przyjąłem spotykane w praktyce a dla uproszczenia jednakowe dla wszystkich silników. Wynik pokazuje że pozory mogą mylić. Kto ma ochotę może to sprawdzić obliczeniowo. :D Nie bardzo rozumiem...
Moment krytyczny silnika indukcyjnego 3-fazowego maleje o ok. 45 % przy pracy jednofazowej, w dodatku pozostawiając tylko kondensator pracy moment rozruchowy będzie mały, a pozostawiając rozruchowy (większy) naraża się silnik na nadmierne grzanie. Można dołączyć przekaźnik czasowy rewersyjny nastawiony na czas rozruchu, który rozłączy dodatkowy kondensator.
Silnik klatkowy jedno czy trójfazowy, prądu stałego czy jakikolwiek inny o mocy 370W i obrotach znamionowych ~1500rpm będzie wytwarzał moment obrotowy ~2,5Nm przy tych obrotach. Trójfazowy zasilony jednofazowym falownikiem z uzwojeniami złączonymi w trójkąt przy 230V będzie się zachowywał tak samo jak zasilany z sieci trójfazowej 400Vz z uzwojeniami...
kolega "Niutat" ma racę. Jeżeli moment obciążenia nie będzie większy od momentu rozruchowego silnika w układzie rozruchowym jednofazowym z kondensatorem, to silnik ruszy. I będzie pracował na 2. fazach z zerem ( przewodem neutralnym). Pozdrawiam praktyków. I teoretyków także!
Czy do zasilenia silnika trójfazowego z sieci jednofazowej również potrzeba w niektórych przypadkach kondensatora pracy włączonego równolegle z rozruchowym? Silnik trójfazowy nie ma uzwojenia rozruchowego. Wymagany jest kondensator by zapewnić przesunięcie fazowe i moment rozruchowy. Jasne, że nie ma uzwojenia rozruchowego, nie mniej jednak są układy...
z tego co mi sie wydaje to w silnikach indukcyjnych jednofazowych pradu przemiennego moment rozruchowy jest równy zero i nie ruszy nawet w stanie jałowym, gdy zadmy mu na wale moment rozruchowy większy od momentu obciążenia to osiągnie on ustaloną predkość. Jest to wada tych silników, przeciwdziałmy temu poprzez zastosowanie kondensatora, który połaczony...
W silnikach trójfazowych przy zasilaniu jednofazowym nie powstaje moment rozruchowy. Warunkiem, aby uzyskać taki moment jest wytworzenie wirującego pola magnetycznego przez przesunięcie prądów płynących w uzwojeniu tego silnika w czasie. Dokonujemy tego przy pomocy kondensatora. W celu powiększenia momentu rozruchowego można równolegle z kondensatorem...
Wybrałeś dwa nieszczęśliwe, ale może realizowalne rozwiązania: 1. Zasilanie silnika asynchronicznego 3-fazowego napięciem jednofazowym, 2. Regulacja jego obrotów poprzez obniżanie napięcia. Ad.1. Zasila się jedną fazę uzwojenia wprost np. z L1, a drugą z L2 przez kondensator rozruchowy. Drugie końce uzwojeń do N. Nie łączymy uzwojeń w trójkąt. Silnik...
No i przewody z silnika wychodzą tylko 4 nie 6. Czyli jakaś kombinacja możliwe że był przezwajany... Z tabliczki wynika, że w oryginale był to silnik trójfazowy. Po ilości przewodów Twoich pomiarach (początkowo myślałem, że błędnych) i dodatkowej naklejce wygląda jednak na silnik jednofazowy... Jeżeli dysponujesz zasilaniem trójfazowym to jak najbardziej...
Regulować obroty silników jednofazowych to kiszka, tego w praktyce się nie stosuje. Falownik do 3-fazowego kosztuje tyle samo a moment rozruchowy nawet nie da się porównać. Spróbuj potem od zera rozpędzić twój silnik, nawet bez żadnego obciążenia, to będziesz wiedział o czym piszę.
Podstawową wadą silnika jednofazowego jest brak momentu rozruchowego. Moment rozruchowy może powstać gdy istnieje strumień wirujący. Natomiast pole wirujące może powstać jeżeli istnieje przesunięcie zwojów w przestrzeni i są one zasilane prądami przesuniętymi w fazie. Aby spełnić ten warunek, w silnikach tego typu prócz uzwojenia głównego, stosuje...
Zmiana ilości biegunów silnika elektrycznego to nie jest takie proste zagadnienie. Pewne parametry rdzenia stojana oraz ilość żłobków wirnika są dostosowane do ilości biegunów silnika, a tych właśnie elementów nie masz możliwości zmienić, zmiana samego uzwojenia nie załatwi wszystkiego. Taki silnik może się szybko nagrzewać, może mieć znacznie mniejszy...
bolo28 napisał: To proszę wytłumaczyć dlaczego uzwojenie w tym silniku nie może pracować ciągle z kondensatorem pracy? Bo ma to uzwojenie zupelnie inaczej rozlozone w stojanie wzgledem uzwojenia pracy. Ma tak rozłożone uzwojenia jak w każdym silniku jednofazowym na 1450 obr/min. a nie zupełnie inaczej. Podłączyłem więc jako kondensator rozruchowy 200...
Rozumiem. A gdybym chciał zwiększyć moment rozruchowy zmieniając kondensator przy silniku to muszę zwiększyć czy zmniejszyć pojemność kondensatora ?
A co tam widzieć. Po prostu onegdaj powszechnie stosowano w wszelakiej maści wiatrakach/ wentylatorkach (oraz starszych gramofonach i magnetofonach) jednofazowe silniki klatkowe ze zwartym zwojem jako element generujący moment rozruchowy- notabene praktycznie prawie "niezniszczalne" :). Ich podatność na zmianę rpm/ kierunku obrotów jest praktycznie...
Dla rewersu silnika fraza - Zmiana kierunku NA PEWNO nie będzie następowała nagle - nie podchodzi. Przełączać kierunek obiegu należy OBOWIAZKOWO tylko po pełnym zatrzymaniu , owak zniszczysz silnik. W moment włączenia rozruchowy prąd silnika do 5-7 razy więcej za nominalny, a przemiana kierunku podczas obiegu zwiększy ten prąd wielokrotnie więcej. Na...
za błedy ja przepraszam ale daltego ze szybko pisze i nie zastanawiam sie :):) ale fakt musze sie poprawic:) a wiec obiektem badan byl wlasnie ten silnik jednofazowy i badalismy go w stanie zwarcia, jalowym i badalismy moment rozruchowy dla roznych impedancji wlaczonych w obwód (tak jak napisales byl to opornik wodny) oczywiscie byl zasilany z autotransformatora...
Cyklinarka byla bez obciazenia - walek od cyklinarki nawet nie dotykal podlogi Ale silnik nie był bez obciążenia. Dodano po 3 Kondensatory dokładane widać. Też się zastanowiłem że są dwa... Ale na tabliczce silnika widać Ca i Cb... W cykliniarkach widywałem zwykle jeden - kondensator pracy. Ciężki rozruch ma ta maszyna. Soft-start może pomóc. Tylko...
Moim zdaniem występujący w urządzeniu kondensator jest kondensatorem rozruchowym, chociaż włączonym na stałe. Silnik indukcyjny jednofazowy nie ma żadnego momentu rozruchowego ( uzwojenie jednofazowe nie wytwarza wirującego pola magnetycznego tylko pulsujące, bez kierunku, można je sobie wyobrazić jako dwa jednakowe pola wirujące w przeciwnych kierunkach)...
Trzeba pamietac, ze fabryczne silniki jednofazowe (do 3kW/1440 obr/min produkuje Tamel) ze wzgledu na nieco inaczej wykonane uzwojenia, co jest czesciowo opisane w ksiazkach Wieslaw Matulewicz "Maszyny elektryczne" i "Naprawa silnikow elektrycznych" - nie pamietam autora, ale jest obecnie dostepna w ksiegarniach maja znacznie wiekszy moment rozruchowy....
Mam jeszcze takie pytanie, na początku chciałem zrobić sterownik grzałki, lecz po przeczytaniu większej ilości literatury, chciałbym zrobić sterownik mocy jednofazowego silnika indukcyjnego (np. wykorzystał bym jakiś mikser lub inne urządzenie gospodarstwa domowego) 1. Zastanawia mnie, z jakim obciążeniem ma się wtedy do czynienia? jest to obciążenie...
W silnikach jednofazowych z kondensatorem pole kołowe można otrzymać tylko i wyłącznie przy wyprzedzającym obciążeniu w zależności od napięcia i fazy od prądu w tej fazie. W każdym innym przypadku pole jest zawsze elipsą. Dlatego pojemność dobiera się do obciążenia nominalnego ponieważ zależy nam na polu kołowym w tym miejscu. Konstruktorzy mają pewne...
Pojemność kondensatora oznacza wielkość prądu. Czyli jeśli będzie nie dostosowana do silnika to w zależności od jego funkcji oznacza grzanie silnika lub niski moment rozruchowy. W przypadku zastosowania do rozruchu ma to mniejsze znaczenie ale ma. Weź jeszcze pod uwagę, że są silniki ze zwartym uzwojeniem rozruchowym.
Witam, chce dowiedzieć się różnicy w działaniu dla falowników 1-fazowchy i 3-fazowych. Wiem jak działają i jakie wyróżniamy. Ale nie mogę sposób działania nigdzie znaleźć. Książki dwie już przeszukałem i nic godnego uwagi. Proszę w dwóch trzech zdania to wystarczy jak na początek. Różnica w zasadzie dotyczy tylko zasilania. Ale skutkiem ubocznym jest...
Witam Z tego co wyczytałem chodzi o silnik indukcyjny jedno fazowy i to "cudowne" urządzenie steruje pracą tego silnika. Jesli chodzi o teorje z silnika 3-fazowego pracujacego jako jednofazowy lub jednofazowego, to trzeba jakos wytworzyć wirujące pole kołowe w maszynie. Normalnie uzyskuje się to poprzez wlączenie kondesataora lub cewki w obwód silnika....
Witam. Aby napędzać sprężarkę silnikiem trójfazowym zasilanym jednofazowo trzeba wiedzieć: - czy jest odpowiedni zapas mocy silnika, - czy uzyskany moment rozruchowy silnika będzie wyższy od momemtu oporowego sprężarki. Dowiesz się więcej jak przeczytasz te tematy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic90...
silnik z pralki odpada w przedbiegach,... tam zmianę prędkości obrotowej uzyskuje się przez zmianę liczby par biegunów (czyli regulacja skokowa) uzyskanie płynnej regulacji jest możliwe jedynie przez zastosowanie regulatora utrzymującego stały strumień (defakto stały stosunek U/f), a U nie można podnieść powyżej Un - ze wzgl. na izolację, wtedy już...
Pewien znajomy podsunął mi taki schemat: http://mirley.firlej.org/regulator_obrot... Jednak to podobno do silników szczotkowych.Takie coś zadziała przy moim silniku? Sterownik fazowy, do silnika indukcyjnego nadaje się tylko przy założeniu że silnik jest o małej mocy (przyjąć można że nie większej niż 100W) i napędzającego pompę, wentylator...
To jest silnik trójfazowy dostosowany do pracy z falownikiem, Oczywiście. Kiedyś wymieniałem falownik w sporej pralnicy. Zmieścił bym się w niej. :D Silnik nie kręcił się bardzo wolno nawet przy ruchach wahadłowych, bo było spore przełożenie na pasku. Do tego był pomiar prędkości obrotowej fotokomórką. Szanse na małe prędkości obrotowe silniks, nawet...
A to w ogóle ma prawo działać na samym kondensatorze pracy (bez rozruchowego?) Przecież taki silnik podłączony z kondensatorem nie ma w ogóle momentu rozruchowego, a w takim podnośniku to chyba właśnie moment startowy ma duże znaczenie - wszakże musi on pokonać tarcie statyczne.
Jeżeli ten 4 kondensator, miałby dawać "kopa" - (dodatkowy moment rozruchowy), to piła, powinna mieć urządzenia rozruchowe o których pisał stanisław1954 , a autor nic o nich nie wspomina.
Witam! voodoos napisał: Rozbiorę go i sprawdzę co jest w środku ! Po tak długiej wymianie postów zapytam: Obiecujesz, czy straszysz? Miałem nadzieję, że uczynisz to po moim poście i "tajemnica" będzie rozwiązana. voodoos napisał: Podłączałem pomiędzy U1 V1 i W1 230V~ i silnik startował raz w jedną raz w drugą stroną ale strasznie buczał! Typowe zachowanie...
( praca+rozruch na zasilanie, rozruch na kondensator, praca na zasilanie i kondensator). Nie bardzo rozumiem ten zapis. Nie wiem jak masz podłączone uzwojenie rozruchowe i kondensator. Wg mnie powinno być zasilane poprzez kondensator, pozostaje otwarta sprawa czy ten tandem uzwojenie rozruchowe + kondensator mają być podłączone na stałe pod napięcie...
Przepraszam, powininem napisać komutatorowe , a nie kolektorowe... A tak dla rozszerzenia tematu: "W przypadku zasilania prądem zmiennym, stojan silnika jest elektromagnesem, a jego obwód magnetyczny wykonany jest tak jak wirnik z pakietu blach elektrotechnicznych. Silniki komutatorowe prądu zmiennego mają duży moment rozruchowy nie potrzebują kondensatora...
(at)piotrp_NEW Na silnikach się nie znam, tak samo na napędach rolet - dlatego musiałem wspomóc się schematem z elektrody. Skoro RCD jest sprawny, a instalacja elektryczna została dotknięta tylko w jednym miejscu (czyli nie nastąpił przebieg prądu rażącego L-N), to logika wskazuje, że przebieg prądu musiał być z innego obwodu. Wiem za to z mojego miernego...
Ten większy. Kompresor samoróbka? Bo inaczej powinien być w układzie zawór zwrotny i presostat, który w momencie wyłączenia silnika upuszcza powietrze z przewodu pomiędzy butlą a sprężarką. W ten sposób w momencie startu sprężarka a tym samym silnik ma "łatwiej".
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Witam, czy po przewinięciu silnika jednofazowego 2,2kW (nie jestem w stanie określić prędkości obrotowej) stracę na mocy? Pracuje on w kompresorze. Problem polega na tym że nie zawsze ma wystarczający moment żeby zastartować i tylko buczy. Raz przez to już był przewijany. Teraz chciałbym się dowiedzieć czy da się i jakie będą tego konsekwencje przewinąć...
Od kiedy w odkurzaczu masz silnik indukcyjny? To silnik komutatorowy. Cytat z wikipedii: ''W przypadku zasilania prądem zmiennym, stojan silnika jest elektromagnesem, a jego obwód magnetyczny wykonany jest tak jak wirnik z pakietu blach elektrotechnicznych. Silniki komutatorowe prądu zmiennego mają duży moment rozruchowy nie potrzebują kondensatora...
Dobór i podłączenie jest proste, niestety bez tabliczki znamionowej silnika nie można Ci pomóc. A to dlatego, że nie wiemy na jakie napięcie jest silnik, nie mówiąc jaki to silnik (indukcyjny? klatkowy? z klatką podwójną? głębokozłobkowy? Ma mieć moment rozruchowy większy niż pracy?). Moc to tam jest podana w kW, ale napięcie jest ważne by dobrać odpowiedni...
Przykładowy wciągnik jednofazowy z wózkiem, gdzie silnik ma dwa kondensatory, jeden z nich odłączany Tylko dlaczego oba silniki są opisane jako 3~ ??? Jednak w tym urządzeniu silniki były dobrane do ciężkiego rozruchu "podpieranego" dodatkowym kondensatorem. Podobne rozwiązanie zasilania silnika 1F stosowano czasami w klimatyzatorach większej mocy...
Odnośnie samych silników to już musisz sobie sporo poczytać, choćby w sieci, lub jeśli masz jakieś książki do maszyn elektrycznych. Jest możliwość startu przenośnika przy pełnym obciążeniu? Jeśli jesteś w stanie określić na jaki silnik by trafił moment obciążenia przy rozruchu to musisz znaleźć silnik o większym momencie rozruchowym, bo co z tego że...
Kondensator w tym przypadku raczej odpada. Silnik straci na mocy. Dla kompresora potrzebny jest duży moment rozruchowy Przy pustym zbiorniku powinien ruszyć ale podczas pracy będzie się mocno grzał. Kompresor to duże obcoążenie dla silnika. Tylko wymiana silnika na jednofazowy o podobnej mocy. Pisał o tym już jurekzgora
(at)jaspi85 Silnik który pokazałeś to indukcyjny jednofazowy z kondensatorem pracy. Dwuprędkościowy ale to już mniej istotne, mnie interesuje sam typ silnika. Niżej nie bardzo rozumiem o czym piszesz ale wydaje mi się że mówisz o silnikach uniwersalnych szeregowych: https://obrazki.elektroda.pl/2265188600_... I tak, silniki szeregowe...
Przez 2 - 3 dni jest o key, a przy kolejnym włączeniu muszę włączać kilkukrotnie zanim zaskoczy. W serwisie także nie mogli (lub nie chcieli) udzielić żadnych konkretnych informacji podobno może to być spowodowane także spadkami napięcia. W moim wypadku napięcie nie spada po niżej 215 V czyli w granicach tolerancji. Proponują dostarczyć do serwisu...
Ja mam wiertarkofrezarkę OPTIMA (chińska, ale wykonana pod niemieckim nadzorem) i ma silnik szeregowy. Nie była tania, kosztowała jak niemiecka. Oczywiście, ma płynną regulację obrotów i lewo - prawo. Jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym zwojem w stojanie (uzywany w zakresie mocy do ok. kilku W) ma stały kierunek obrotów. Kropka. Większych mocy...
Silnik ten można by uruchomić jako jednofazowy. Jeden kabel jest wspólny dla oby uzwojeń. Czyli do jednej pary łączysz normalnie zasilanie znamionowe a 3 kabel dajesz przez kondensator w szereg też do zasilania. Według schematu poniżej. http://obrazki.elektroda.net/37_12629051... Pytanie tylko jaki kondensator potrzebujesz. Dla takiego silnika...
Jest to silnik asynchroniczny (indukcyjny) jednofazowy. Do rozruchu takiego silnika potrzeba podłączyć zasilanie do uzwojenia rozruchowego prądem o przesuniętej fazie. Często uzwojenie rozruchowe podłączone jest do tej samej fazy lecz poprzez niewielki kondensator, który wprowadza wymagane przesunięcie fazowe. Kierunek obrotów ustalony jest przez uzwojenie...
Zalety ich to olbrzymi moment niezależny od od napięcia, a kwadratu prądu Prąd silnika też jest zależny od napięcia, choć nie tak wprost jak się wydaje. Z tym olbrzymim momentem też bym nie przesadzał. Może w stosunku do innych współczesnych mu konstrukcji, tak. Dziś to tylko iskrzący archaizm. Są sprawniejsze i np. wiertarka uruchomiona przy DC 150V...
Użycie silnika 3F przerobionego na 1F nie zdało u mnie egzaminu (moment obrotowy) Powiedz bo zastanawiam się nad jednofazowym ale o mocy 3kW do przecinarki, przy jakim sprzęcie u ciebie jednofazowy nie dał rady? Przy heblarce o szerokości noża 300 mm. Niby nic wielkiego a ciężko chodzi... Będę próbował teraz z kondensatorem rozruchowym bo rzadko trafia...
Tylko, że rozruch takiego silnika trwa ułamki sekund, i on już wystartował. Gdyby "namyślał" się w którą stronę ruszyć, to wtedy trzeba by szukać przyczyny w układzie elektrycznym silnika, więc i kondensatorze. Owszem masz rację, ale nie do końca. To jest silnik z fazą rozruchową pojemnościową - tak się to nazywa. Oczywiście silnik taki startuje natychmiast...
Witam szanownych Kolegów. Dostałem do przezwojenia silnik jednofazowy indukcyjny (sprężarka powietrza :Bass Polska, stojąca zbiornik 100l) Uzwojenie aluminiowe jest totalnie zwęglone, że nie mogę go odwzorować. Było asymetryczne:16żł-uzw. pracy, 8żł- uzwojenie pomocnicze. Silnik bez wyłącznika rozruchowego, na stałe wpięty z uzwojeniem pomocniczym kondensator...
A myślałeś nad tym jaki jest potrzebny moment rozruchowy żeby ruszyć bramę? Silnik liniowy jest "gorszą" odmainą silnika klatkowego który ma mniejszy moment rozruchowy i siłę "ciągu" zależną od rodzaju materiału użytego na bieżnię, ponadto moc zależną od szczeliny powietrznej pomiędzy stojanem a bieżnią (o ile pamiętam to chyba zależność jest odwrotnie...
Co rozumiesz przez "rozruchowy"? Kondensator ma powodować przesunięcie fazowe, żeby wirnik mógł się obracać. Tyle. Ojjj, długi jeszcze czas nauki przed Kolegą :cry: Szczerze nie wiem o co w tym chodzi. Ale ja wiem. Ale z kolei nie wiem jaki rodzaj silnika jest zastosowany w tej wciągarce ? Są generalnie dwa rodzaje silników asynchronicznych jednofazowych...
Zmiana częstotliwości, spowoduje spadek obrotów silnika, zmieni się moment rozruchowy, silnik może sie bardziej grzać, a w samym kompresorze wydłuży się czas uzyskania pełnego ciśnienia w zbiorniku. Pewny jesteś tego co piszesz? Przecież to silnik jednofazowy, podejrzewam że szeregowy. Na jednej fazie zabezpieczenie 60 A, to będzie strasznie gniotło...
Jeśli chodzi o kwestię napedu... Silniki a raczej uzwojenia silników jednofazowych wiadomo z góry że kat przesuniecia pomiedzy głównym a (pomocniczym, rozruchowym) wynosi 90 stopni. Mowiac krótko by nie mącić w głowach: 1. Symetryczne uzwojenia dwufazowe (tam gdzie wystepuje tylko i wyłacznie rozruch za pomocą wyłącznika odśrodkowego, bądź "nadprądowego");...
Gorzej jak się te 30kg zatrzyma w sękatym pniu, wtedy wątpię czy bez siekiery się obędzie. Rozpędzenie takiej masy też może stanowić duży problem, szczególnie gdy będzie napędzana silnikiem o małym momencie rozruchowym (silnik jednofazowy pewnie z kondensatorem). O próbie awaryjnego zatrzymania takiej masy już nie wspominając.
Czy był sprawdzany wirnik? Powodem może być uszkodzenie którejś klatki w wirniku. A czym może być spowodowane uszkodzenie klatki? Bo na wirniku zauważyłem dwie głębokie podłużne rysy jakby wirnik o coś ocierał, ale nic takiego nie widać żeby cos tam o siebie ocierało. No i najważniejsze, dlaczego ten silnik sam startuje z siebie po podaniu zasilania...
Witam Ktoś tu faktycznie nagmatwał bo uzwojenie rozruchowe ma zawsze WIĘKSZĄ rezystancje a kondensator służy nie do zmiany kierunku wirowania lecz tworzy przesunięcie fazowe między uzwojeniami rozruchowym i pracy,oraz do zwiekszenia momentu rozruchowego i sprawności silnika. Silniki bezkondensatorowe też mogą wirować w lewo lub prawo .
A który to obwód wyłącznika odśrodkowego? Sprawdziłeś? a co z tymi dwoma przewodami po prawej stronie zdjęcie nr 40? Odnośnie kondensatora, juz tłumaczę. Silnik indukcyjny jednofazowy charakteryzuje się ZEROWYM momentem rozruchowym ( spowodowane jest to znoszeniem się momentów hamującego i silnikowego, które powstają w wyniku oddziaływania pól współbieżnych...
Silniki nowe (fabryczne) prod.Tamel S.A. sikniki w wykonaniu na łapach - pozycja pracy pozioma. Z kondensatorem pracy i kondensatorem rozruchowym 1500rpm. 1,1kW - SFEg90S-4 netto 410zł. brutto 500,20zł. 1,5kW - SFEg90L-4 netto 457zł. brutto 557,54zł. Z kondensatorem pracy (mnijszy moment rozruchowy) 1500rpm. 1,1kW - SEg90S-4 netto 358zł. brutto 436,76zł....
Tamel buduje gotowe silniki jednofazowe o zwiększonym momencie rozruchowym do mocy 3kW. Ja taki kupiem i sobie chwalę. Napędza sprężarkę WAN K 20m3/godz i piłę tarczową do drewna na zmianę od czterech lat. Jedyny problem - założony budźet :(
Witam. O jakie silniki Ci chodzi jednofazowe z kondensatorem pracy czy trójfazowe a może komutatorowe? Jezeli masz na ten temat wiadomości to OK. Natomiast jeżeli nie masz podstaw teoretycznych i żadnej praktyki to niestety sprawa bedzie kłopotliwa. Silniki można przezwajać w oparciu o dane uszkodzonego: - typ silnika . - moc znamionowa, - prędkość...
Generator wytwarza 4,5 KW mocy w układzie trójfazowym(400V) co daje po 1,5KW na każde gniazdo w przypadku korzystania z układu jednofazowego(230V), podłączając 1,4 KW do układu jednofazowego to pomijając prąd rozruchowy zbliża się Pan do maksymalnego obciążenia urządzenia po dotarciu, natomiast dodając prąd rozruchowy bez wątpienia przekracza Pan maksymalne...
Regulacja napięciowa, powoduje ze zakres regulacji to 80%-100% na pozostałej skali wentylator wpada w wibracje i dziwnie buczy... Regulacja fazowa (opóźnienie kąta załączenia tyrystora/triaka) wpływa na wartość skuteczną napięcia zasilania silnika. Zmniejszając napięcie zasilania silnika nie regulujemy jego obrotów znamionowych (te zależą od częstotliwości...
Sterowanie prędkości silnika dwufazowego może odbywać się tylko poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Natomiast zmianę kierunku obrotów można uzyskać poprzez zmianę kierunku podłączenia jednego z uzwojeń. Zmieniając częstotliwość napięcia trzeba zmieniać jednocześnie jego wartość . Przy mniejszej częstotliwości napięcie musi być też mniejsze,...
To zmienia postać rzeczy. Silnik taki zasilony z 230V niestety traci dużo na mocy a jego moment rozruchowy jest mały co w sprężarce jest ogromną wadą. Lepiej zastosować 1,1KW jednofazowy niż 2,2 trójfazowy. Przy 2,2kW powinieneś dać kondensator (kondensatory) o pojemności 2,2*70=154µF czyli O.K. może być te 160µF. Jeśli silnik się grzeje to...
Kolego "krawiec2002', na twój problem: "Chciałbym zmniejszyć obroty pompki CO Grundfos ups 25-60", otrzymasz z pewnością wiele uwag, tylko nie odpowiedzi jak to zrobić prosto, tanio i zapewnić wystarczający moment rozruchowy silnika indukcyjnego dwufazowego, zasilanego (napięciem 220V AC) jednofazowo z kondensatorem pracy (2,5uF) w drugiej fazie. Każde...
Przecież ŁK15 to właśnie typ łącznika. ŁK15 to ŁK- Łącznik krzywkowy 15 - Prąd znamionowy ciągły In=16A Koledze rybakm jest potrzebne dalsze oznaczenie typu tego łącznika. Wszystkim nadal radzę pytać przy zakupie o silniki jednofazowe zasilane z jednej fazy 230V a w celu osiągnięcia momentu rozruchowego mające dodatkowe uzwojenie rozruchowe nawinięte...
Dzięki Panowie za szybką reakcję. Po pierwsze, przydałoby się wiedzieć, jakim prądem można to zasilać, żeby nie przegrzać uzwojeń. Najlepiej, skoro pisze na nim 220-240V~, podłączyć go do sieci i zmierzyć; skoro piszą 4W, to może to jest dopuszczalna moc tracona w uzwojeniach. Po drugie, przy 50Hz indukcyjność cewki ograniczała szybkość zmian prądu...
Witam Wiem *pio-len* o co ci biega bo sam ten sam problem kiedyś mialem . Rozwiązałem go następująco . Zrealizowałem go następująco : zastosowałem wyłącznik czasowy który otwierał mi zaworek tylko na parę sekund w momencie każdej zmiany (praca-wyłaczenie ) pracy silnika . Przy wyłączeniu kompresora opróżniał mi ciśnienie z nad głowicy . Po włączeniu...
Silnik jednofazowy z natury nie posiada momentu rozruchowego. Rozruch tego silnika wymaga systemu rozruchowego. Urządzenie rozruchowe z reguły jest przeciążane w trakcie rozruchu. Po przeciążeniu systemu silnik się zatrzymuje i masz kolejny rozruch z przegrzewaniem systemu rozruchowego. 1,5kW to tylko trójfazowy.
silnik jednofazowy rozruchowy moment rozruchowy silnik silnik jednofazowy moment
wytrzyma kondensator sterowanie dwoma obwodami mapowanie portu drukarki
tester rezonatorów kwarcowych ogrzewanie basenu
Zamiennik silnika do odkurzacza Bosch Readyy'y 18V Li-ion Czas pracy Bosch BBHL21841/01 18V Li-Ion w trybie normalnym i turbo