Witam-dokrecic z sila 236-318 Nm.
Wszelkie korki spustowe czy kontrolne, rzeczy takie jak piasty, przeguby czy głowice dokręca się momentem podanym przez producenta pojazdu. Musisz sobie zdobyć/kupić instrukcję serwisową danego auta i tam będą wszelkie informacje.
Przegub wewnętrzny do flanszy skrzyni biegów- 45Nm, przegub zewnętrzny- 230Nm
M8 do 25Nm Na przykład śruby przegubu wewnętrznego w gr VW M8 45Nm, ale one mają klasę 12,9 i nie radzę używać takiego momentu do innych Jeszcze inaczej jest w samochodach japońskich, tam śruby mają klasę wytrzymałości zakodowaną (na łbie np 4,7, 8), gdzieś mam tabelę, jak znajdę to zeskanuję
Heh, chyba nie jedną przedłużkę, co? I nie taką zwykłą. Szczególnie z prawej strony. Jak blokujesz żeby dokręcić określonym momentem? Albo masz z przegubem albo przedłużki ze ścięciem, całe te obliczenia w Nm można sobie wtedy wsadzić. Jak dokręcasz z prawej strony, stojąc przy kole czy grzebiąc przy samej skrzyni? Pytanie=odpowiedź, tak?
Widzisz wielkość śrub podanych przy momentach dokręcania? Jeśli jest to śruba M16, dokręcasz ją momentem 190Nm + 180stopni
Przy zastosowaniu takich przegubów nic się nie zmienia z punktu widzenia mechaniki działania. Moment dokręcania bedzie taki sam, jak bez przegubu.
Potrzebne mi momenty dokręcania śrub. Auto: Polo 6N2, rocznik 2001.03, FL, HB 3D, 55kW/75KM 1390cm3, wersja z ABS, klimą i wspomaganiem, skrzynia manualna, felgi 14" 1. Piasta koła przedniego (śruba przegubu zewn.) 2. śruby sworznia wahacza 3. śruba końcówki drążka 4. docisk tarczy sprzęgła 5. śruby montażowe napinacza paska rozrządu 6. śruby montażowe...
AI wprowadza w błąd gdy szukam właściwych danych. Czy ktoś może pomóc znaleźć te dane w Elsawin, Etka i podobnych? Każdy AI mówi co innego. Samochód: Volkswagen Polo III wersja 6N2 rocznik 2000 silnik 1.4 55kW / 75KM z kodem AUA manualna skrzynia biegów wersja auta: 3d, bez ABS, hamulce bębnowe Poszukuję: 1. Moment i sposób dokręcania śruby belki tylnej,...
Koni było w standardzie OPC, w opcji performance była dodana blokada mechanizmu, felgi, hamulce i charakterystyka zawieszenia. zewnętrzny przegub, bo gwint na nim nie wyglądał już najlepiej Bo partacze zniszczyli gwint, dokręca się to odpowiednim momentem, kup oryginalną nakrętkę i przecież przegub ma nacięcia do zagięcia nakrętki. Zaobserwowałem dość...
jakim momentem dokręca się tę śrubę z wąsami piasty 50NM + 45stopni
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Dla tego typu połączeń, masz katalog, gdzie moment dokręcania dobierasz na podstawie rozmiaru gwintu.
Przedłużkę już zrobiłem, będę jej używał do odkręcania nakrętek na przegubach. W Masterze nakrętkę dokręca się momentem 480 Nm a klucz mam do 300 Nm dlatego chcę wykorzystać przedłużkę do zwiększenia momentu dokręcania.
Zaczynam tracić koncepcję.Jedni mówią ,że dokręcam za mocno inni,że za słabo.480Nm to chyba moment jakim się dokręca nakrętki kół bliźniaczych w ciężarówkach.Obawiam się ,że gwinty na przegubie lub nakrętce tego nie przeżyją.Proszę o źródło informacji co wartości 480Mn.W innym poście wyczytałem wartość np 250Mn dla łożyska tylnego w traficu lub 280...
Witam. Kupiłem taki oto zestaw kluczy https://obrazki.elektroda.pl/4486871600_... i od razu nie spodobały mi się dwa elementy zestawu. Pierwszy to przegub 1/4" nie "łamie się" pod kątem prostym (przegub 1/2" jest ok). https://obrazki.elektroda.pl/8365182500_... Druga sprawa to przedłużka 1/2" i nachodzący na nią element...
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem Trzeba ją porządnie nagrzać i szybko wybić z nakręconą nakrętką (żeby nie zniszczyć gwintu). Jeśli była bardzo mocno dokręcona, to za skarby świata "na zimno" jej nie wybijesz (sklepiesz,...
Nadszedł czas na wymianę tarcz hamulcowych. Z lewej strony pourywałem klucze i niestety obróciłem śruby trzymające piastę do zwrotnicy. Nie wiem jakie powinny być tam śruby, chodzi mi o długość i twardość śrub torks M50, oraz moment dokręcenia. Wygląda to tak, jakby ktoś wkręcił nieco dłuższe bo gwinty na końcu śrub były wyraźnie uszkodzone. Z prawej...
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa a mianowicie, w nowym przegubie jest pierścień Segera, natomiast poprzednio założony był pierścień sprężysty grubszy od pierścienia Segera, rowek jest dość szeroki i pierścień Siegera może mieć luz, ale też z drugiej strony chciałem to montować na nowych częściach i zakładać nowy pierścień Segera. Chyba,że zmontować...
Zwracam się do Was Koledzy o pomoc ,bo już całkowicie zgłupiałem. Po wymianie łożyska piasty prawej i dokręceniu prawidłowym momentem nakrętki przegubu (Felicia 1,9 D) miałem ciągle wyczuwalny luz przy założonym kole. Skonsultowałem się ze znajomym mechanikiem który zasugerował wadliwe łożysko. Wydało mi się to dziwne firma OPTIMAL z opinii na necie...
Witam, mam taki problem. Kupiłem zestaw naprawczy piasty koła tylnego do malucha. Założyłem wszystko jak należy, ale zrobiłem chyba jakiś błąd podczas dokręcania śruby na przegubie. Słyszałem że trzeba skręcić to mocno żeby tulejka się rozprężyła, więc dokręciłem mocno. Koło kręciło się, ale stawiało pewien opór, myślałem że to normalne ale kiedy się...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
1 to śruba przegubu, 2 to śruby mocujące piastę do zwrotnicy.
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Tak o dokręcenie przegubu!
Zadzwoniłem do A.S.O. (do trzech różnych). U każdego ten sam schemat działania w tym aucie, według kolejności montażu: 1. na półoś gumowa osłona (wepchnąć na maksa, aby nie wadziła) 2. na półoś metalowy pierścień "dupką w kierunku piasty" 3. następnie plastikowa sprężyna dystansowa (dupką w kierunku pierścienia, a wąskim przodem w kierunku piasty) 4....
Witam, tak jak w temacie, może ktoś podpowiedzieć jakim momentem dokręcić przeguby wewnętrzne do skrzyni, tam są chyba śruby fi10, po 6 na każdy z przegubów i jakim momentem dokręcić docisk sprzęgła do koła dwumasowego Pozdrawiam
Wymiana amortyzatorów w Puncie I, to robota dość czysta, przyjemna i prosta. Nie zajmuje dużo czasu, ani nie wymaga dużych nakładów. Poza typowymi narzędziami, które ma chyba każdy – kluczami nasadowymi, imbusowymi, szczypcami, szczotką drucianą i młotkiem, musimy zaopatrzyć się w ściągacze do sprężyn. Nie są to narzędzia bardzo kosztowne i wydatek...
A śruby mocujące tylną piastę i przegub do przedniej piasty?
Zdecydowałem się na wymianę przegubu zewnętrznego i rzeczywiście dźwięk już nie występuje więc sukces :) Jednak zastanawiam się jeszcze nad tym bo mechanik powiedział, że przegub był może tylko delikatnie "przytarty" a przed wymianą nie przypuszczał, że to pomoże. W komentarzu pod filmikiem ktoś później podpowiedział, żeby dokręcić nakrętkę trzymającą...
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
moment obrotowy piasty przedniego koła nexia1.5 16v to 100 Nm dlatego proponuje sprawdzic dokręcenie przegubu.
Witam, Jak widać na załączonym filmie prawy przegub wewnętrzny jest w kiepskim stanie i wymaga wymiany. Objawy to stukanie przy zmianie biegów oraz podczas ruszania. https://youtu.be/zSBUs7ceMho Pytania do bardziej doświadczonych są następujące: Jak ten przegub jest tam osadzony i czy do demontażu trzeba wyciągać całą półoś razem z podporą czy da się...
Aha, narzędzia akurat posiadam, bo pracuję na budowie. Na przykład 12-to kątny klucz trzpieniowy 8, do tego dynamometryczny, bo przegub trzeba potem dokręcić momentem 4,5 kgm
Mogą być i na imbus, ważna jest klasa śrub i odpowiednie ich dokręcenie. Na krzyż, etapami i moment końcowy. W tym ostatnim należy się upatrywać problemu. Nawet gdyby były niższej klasy, to by się nie odkręciły po 13 kilometrach, prędzej by je zaczęło ścinać. Moim zdaniem już jest po gwintach, nawet nowe śruby nic nie dadzą.
Witam. Mam problem w moim Passacie słyszę stukanie przy hamowaniu. Jak jadę np. 60km i nagle hamuję, słychać stuk, ale tylko raz. Ewidentnie słyszę to w lewym przednim kole. Stuk jest, jakby był luz, coś nie dokręcone. Klocki hamulcowe i tarcze nowe, nie mają luzu klocki. Dziwne jest to, że jak auto jest zimne nie stuka, dopiero po przejechaniu około...
Koła, ogumienie i łożyskowanie piasty przedniej. Koła, ogumienie i łożyskowanie piasty przedniej ASTRA F Jednostronne lub nierównomierne dokręcenie śrub może spowodować naprężenie obręczy i (lub) piasty koła. Dla wszystkich śrub kół moment dokręcania wynosi 110 N-m. Ciśnienie powietrza w ogumieniu: - przód 0.21 MPa - tył 0.18 MPa Montujemy koło, lekko...
Witam. Mam dość spory problem z samochodem Mondeo MK2 1.8d Liftback. Chodzi o napęd. Zacznę od tego co w aucie jest nowe: - wahacze przód - przeguby zewnętrzne - opony przód - tarcze i klocki - łączniki stabilizatora - końcówki - maglownica jest ok - ustawiona zbieżność kół przód i tył na 0,00 - amortyzatory przetestowane na ASO i niby są ok - sprzęgło...
Po wymianie wysprzęglika wszystko wróciło do normy. Auto żywsze, szybsze, cichsze i zrywniejsze. 120km/h ma w moment. Nawet udaje mi się jechać spokojnie 50-55km/h na piątym biegu i ciągnie po wciśnięciu gazu. Wcześniej wymagał 2 lub 3 biegu. Sprawdziłem raz jeszcze tarczę i docisk. Wszystko w normie. Sucho i bez przetrać. Dokręciłem docisk odpowiednim...
Tak, wiem gdzie one są. Dojsćie do nich jest bardzo utrudnione. Należy "tylko" opuściś silnik ze skrzynią biegów :( Dlatego moje pytanie o sposób sprawdzenia jak już będzie do nich dojście. Mimo to dzięki z odpowiedź. Poniżej podaje procedurę wymiany, ktorą otrzymałem od kolegi na innym forum a może komuś bedzie przydatna: Wymontowanie i zamontowanie...
momenty dokręcania momenty dokręcania scania momenty dokręcania mondeo
techno vector willem plcc32 wskazać woltomierz
vestel 17mb140 flash vestel 17mb110
Ustawienie krzywej grzania Buderus - zmiana początku Błąd 00537 - Regulacja czujnika lambda w VAG