Witam, Zobacz tutaj: http://www.one-too.com/English/ventes.ph... Osobiscie uzywam NEWTEN (tajemnicze jednostki SEEM). We wspolczesnych silnikach nie mozna sobie pozwolic na napinanie na "oko i ucho" (juz nie drga i jeszcze nie spiewa). W wiekszosci przypadkow pasek jest przewidziany na 10 lat i 160 do 240 tys. km i nie tu miejsca na "mniej - wiecej"....
nie podaje.
Schemat dla Fiat Grande Punto 1,4 8V 2005-2012, Kod silnika: 350A1.000 http://obrazki.elektroda.pl/7701004000_1...
Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? https://obrazki.elektroda.pl/1752583600_... Po to pewnie te "okienka", aby się zgrały. Jaki to jest pasek? Mnie kiedyś niemiłosiernie wył Continental, ale wyć może co innego, musiałbyś zdjąć pasek osprzętu. Ja u siebie stopki do...
Odmierzyłem suwmiarką odległość między rolką a uchwytem naciągu gdzie wkręcasz śrubkę m-6 do naciągnięcia rolki,ale pomimo tego sprawdzałem naciąg paska czy nie jest za bardzo napięty lub lużny.Dasz radę.Pozdrawiam.
to nie ma dla ciebie innej rady. JEDZ DO MECHANIKA Pewnie masz rację, ale wymieniałem rozrządy w różnych autach, fiatach, vw, oplach, audi. Chyba tylko we fiacie spotkałem się z rozrządem bez napinacza automatycznego ze wskaźnikiem. Ustawiłem na dwa palce i 90 stopni i było OK. Teraz pewnie zrobię podobnie - tak zresztą poradził mi mechanik, żebym...
Czesc.Do właścicieli Daewoo Lanos 1.5/16v.100km.Czy trzeba korygować naciąg paska Rozrządu na rolce samonapinacz .
Doradzam zmieniać pasek rozrządu co 60 tysięcy km oraz min. co drugą wymianę paska - wymianę rolki napinającej. Ponadto przy okazji wymiany paska należy sprawdzić stan techniczny pompy wodnej, która służy również do regulacji naciągu paska rozrządu. W tym silniku uważa się je za awaryjne.
Jednym kołem napędzane są dwie pompy najpierw olejowa jesli się nie myle a za nią wtryskowa byc może któraś zblokowywuje pasek powodując przestawianie się rozrządu mimo prawidłowego naciągu paska zębatego.
Miałem kiedyś Punto i dokładnie takie samo tyle że mój był z 1995r i też 1.1 8V. Sam robiłem rozrząd z pompą. Nie przypominam sobie by naciąg paska a pierwszy raz naciągnąłem go naprawdę solidnie, powodował aż takie piski! Naciągnąłem pasek tak że ledwie o 1/3 obrotu dało się go wykręcić! Kolega w warsztacie jednak mnie poprawił. Nie miałem jednak takich...
Czy sprawdzałeś naciąg paska rozrządu? Czy ustawienia kół wałka rozrządu i wału korbowego są zgodne z fabrycznymi(czy nie przeskoczył pasek rozrządu)?
Sprawdż naciąg paska rozrządu. Czesto "jęczy jak jest za mocno napięty. Nara.
Witam. W żadnym przypadku naciąg paska rozrządu nie ma nic do temperatury komputera,pasek może się tylko szybciej zużyć jak będzie za mocno naciągnięty. Jeśli po pracy mechanika samochód odpalił i ponownie zgasł jak podniosła się temperatura należy sczytać błędy jakie się ponownie pojawiły i je naprawić , skasować pamięć błędów .Przyczyną gaśnięcia...
Pomogła regulacja naciągu paska rozrządu.
Witam, czy udało się znaleźć rozwiązanie? Po wymianie głowicy (na używaną) mam identyczny problem jak autor tematu. Przy dynamicznym przyspieszaniu (prędkość około 80 km/h na czwartym biegu) zapala się check i gaśnie po zgaszeniu silnika, kod błędu 0325. Podejrzewam że może być winny zły naciąg paska rozrządu. Pasek nie został wymieniony przy wymianie...
1,5 ząbka to bardzo dużo! Sugeruję sprawdzenie naciągu paska rozrządu a docelowo jego wymianę. Zobacz tu: http://pl.youtube.com/watch?v=OdjbIBN0Bo...
Jeśli mają być 4 sprężarki to zrobiłbym 2x po 2 sprężarki połączone szeregowo z przemiennie ustawionymi tłokami (co 45 stopni jeden tłok w górze) Przy 4 sprężarkach połączonych szeregowo pierwszy wał od strony napędu będzie miał największe obciążenie i może pęknąć, przy 2x2 sprężarkach wały spokojnie wytrzymają. Napęd można rozwiązać jak w silnikach...
A opowiadania kolegi jurekk 55 o złym sprawowaniu się zamiennikowych pasków pominę, chyba że ktoś jakiegoś 4maxa wsadzi ale takich głupot chyba nikt nie robi... A gates to jedna z wiodących firm Nie takie numery ,tylko takie usterki,jak na Ciebie trafi szukanie po wymianie przez kogoś,jestem ciekaw tłumaczenia klientowi że :ani złożenie rozrządu (mechanik...
Zależy jaki producent paska. Każdy ma swój tester naciągu. Np. Gates ma ultradźwiękowy STT-1.
witam dzisiaj mojego kolegę spotkało nieszczęście gdyż jego autko w czasie normalnej jazdy nagle szarpło i było słychać wielki zgrzyt i zapaliły się kontrolki a silnik zgasł.... i teraz jest pytanie gdyż po stronie pasażera tak pod alternatorem na plastykch poleciał jakiś olej a silnika nie można uruchomić przy kręceniu rozrusznikiem obraca się pasekod...
[quote="wojciechjanusz"] Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni - od biedy można wymienić nieprofesjonalnie robiąc znaki na kołach i pasku, a potem przenosząc je na nowy pasek. Trochę obciach, ale trzeba sobie radzić. tak to lepiej nie radzić. (trochę warto dodać naciągu do sprężyny) a wiesz co to "czujnik naciągu paska rozrządu" np. STT-1...
Masz klucz dynamometryczny wychylny tzn. z wskażnikiem i podziałką ?? Czy nastawiany tzn. z ustawianym momentem siły (automat) Dokręcenie napinacza paska rozrządu a prawidłowe ustawienie naciągu paska rozrządu to dwie różne sprawy (dwa różne narzędzia) Napisz w jakim silniku chcesz dokręcić (czytaj przymocować) ten napinacz lub rolkę podtrzymującą??...
Kolego podczas jazdy własnie w tym modelu uruchamia mi sie kontrolka i brzeczek. czujnik czy pompa oleju do wymiany? A co z filtrem? Jaki on ma przebieg? I jak wygląda naciąg paska rozrządu? Grześ
40 tys w AWX-ie który ma już pewnie ponad 200 tys km (wtedy zaleca się wymiany co 60 tys lub 5 lat z racji na ścierające się koła które nie są wymieniane) to wypadałoby założyć nowy pasek. Ale jak chcesz zakładać stary to założył bym na 5-7 mm.
Sprawdzę jeszcze rozrząd, czy rzeczywiście całość jest na miejscu. Swoją drogą, osłona rozrządu w tym aucie to jakiś śmiech, szmatka ochroni przed wszystkim. 🤣 Dodano po 7 Pasek rozrządu, rolki na swoim miejscu, naciąg również jest. Sprawdziłem dojścia z listwy wtryskowej na 2 wtryski, nie idzie paliwo na wtryski.
Jak ktoś nie ma pojęcia o wymianie to nawet najlepszy manual mu nie pomoże. W tym rozrządzie jak i wielu innych ustawiasz odpowiednio napinacz i to on decyduje o naciągu paska. Już widzę jak za każdym razem wszyscy mierzą naciąg paska.
Jeżeli Kadett 1,6D ma prawidłowo ustawiony punkt wtrysku wtedy bez wyciągniętego cięgna "ssania" powinien na zimno zapalać z trudnością lub wcale - natomiast jeżeli cięgno rozruchowe jest wyciągnięte musi zapalić bez gazu lub z minimalnym gazem. Te niby-ssanie to jest przyśpieszanie punktu wtrysku do rozruchu silnika . I sprawdż naciąg paska rozrządu!
Tam wszystko masz na blokadach, plus, potrzebny Ci będzie czujnik naciągu paska..: http://obrazki.elektroda.pl/1873466900_1...
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
To masz dobrze zablokowane + czujnik naciągu paska powinien być. Teraz znalazłem dodatkowe potwierdzenie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
troszke nie podoba mi się pasek bo za luźny O tym luźnym pasku rozrządu wspomniałem, ponieważ sam miałem problem z uruchomieniem i to nawet w tym samym roczniku. Świece były czarne, to je pięknie wypiaskowałem i po pozytywnym teście powtórnie założyłem. Odpalił ale tak jakby mu to zbytni się nie chciało. Natomiast po kontroli naciągu paska rozrządu...
Jeśli jeszcze czekasz na informację o tych żarówkach to owszem wada częsta to jest w tych autach. Jest na to patent ale to już na priva proponuję. Co do rozrządu to jak najbardziej max co 60000 km wymieniać trzeba z kpl rolek i napinaczem, a pompę wody wymienić w zalezności od jej stanu. A w sprawie naciągu paska rozrządu to w astrze II nie naciąga...
czyli ściągam pasek i nakładam jak znaki górnego koła i dolnego będą na zaznaczonym miejscu i wtedy napinaczem regulować naciąg paska i kręcić w prawo ze sprzęgłem ?
Słuchajcie, ja już wymieniłem mixer-bo był mój zx był mułowaty, sondę halla(czyli czujnik połozenia wału korbowego), bo popdobno żle wyprzedzał zapłon, sprawdziłem luz na zaworch, ciśnienie w tłokach, (jest wg katalogu idealnie po 8,95ATMOSfery), sprawdziłe oprócz tego naciąg paska rozrządu, Polutowałem wszelkie złączki które gazoeniok poprzerabiał...
P rzepraszam bicia już nie ma cały czas , w tym siedze , naciąg paska rozrządu jest nowy a sprężyna naciągająca pasek pompy z pod alternatora trzyma bardzo mocno . N ie mam pojęcia co to może być i czy pasek od pompy wodnej idzie nad czy pod kołem pompy , bo pasek ma nacięcia na stronie zewnętrznej i czy koło to powinno być gładkie czy mieć jakieś...
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny Sprawdzałem naciąg paska na ciepłym i zimnym, więc miałeś rację.
Pod wirnikiem z dołu jest otwór, w razie czego ma płyn jak płynąć na blok. Tylko bardzo mnie to ciekawi że rozrząd był wymieniany 28tyś km temu. To nic, znam przypadki gdzie pompy ruville po 10 tyś wirnik pompy potrafił odpaść. Teraz zakładamy tylko zestaw conti, pompy hepu i od 2 lat nic nie wróciło na wycieki albo problemy z ogrzewaniem. U Ciebie...
No sprawdzę, sprawdzę. Tylko mam jeszcze pytanie, czy jeśli ściągnę pasek i posprawdzam każda rolkę z osobna (kręcąc sama rolka) czy jest możliwe przestawienie rozrządu?? Naciąg jest chyba dobry, ale spróbuję wymienić pasek sam, bo to koszt nie duży, a może się udać że przestanie piszczeć.
Witam Kupiłem Audi jak w temacie, w aucie przy przebiegu 281tys wymieniany był rozrząd 08.2019 (auto ma teraz 309 tys km) a daty czesci np napinacza to 11.2018 takze wierze ze byl wymieniany. Pytanie o znacznik napięcia paska bo wydaje mi się że jakoś dziwnie się zachowuje. Znacznik jest w różnych pozycjach i nie ma reguły czy zimny czy cieply. Śruba...
Dlatego może po prostu "taki sobie rozrząd"... Komplet SKF. \ Może ,czasem pompa szumi ,czasem pasek a nawet rolka. Czasem po zmianie jednego z tych elementów w niektórych przypadkach dźwięk się zmienia albo ustaje. Choć tutaj kluczowym czynnikiem będzie naciąg paska. Myślę że nie ma co panikować, bo nie jeden wyjechał z podobnym dźwiękiem i jeszcze...
No to trzeba rozebrać poskładać na nowo (na znaki) i pomodlić sie do góry.... Bo na 99% spotkały się tłoki z zaworami :(:(. Oczywiście wszystko poskładać wg zaleceń producenta. Czyli skręcanie z odpowiednimi momentami i odpowiedni naciąg napinacza.
Tak. Odchyl górną osłonę rozrządu , zobacz czy pasek ma zęby i naciąg .
Więc na początek do sprawdzenia krokowiec. Potem regulacja zaworów i sprawdzenie naciągu paska rozrządu. I tym wpisem wygrałeś "urlop" od forum, a to wszystko po to, żebyś zgromadził trochę wiedzy przed następnymi wpisami z głupimi poradami!
Co to kolego jest kont? Kąt synchronizacji nie ustawiasz vcds'em a kołem zębatym na walku rozrządu. Kąt powinien wynosić 0 ale to nie jest reguła. Chwilowe skoki o 0,5 stopnia mogą być ale naciąg paska warto sprawdzić. Zrób logi 013 018 i 023
No tak, teraz już wszystko jasne, kupiłem blokady do z18xer a tam są kfzr które sa na stożku... i to mnie zmyliło. Rozumiem o co chodzi z tym planowaniem, tylko auto ma przejechane 240k km. Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Właśnie czytam sobie...
Do takiego zastosowania najlepiej klinowy, w razie zablokowania noża najwyżej pasek przypali, a nie pół kosiarki rozpieprzy, a jak jeszcze urwie nóż to już w ogóle nieciekawie bo nie wiadomo gdzie wyląduje. Święte słowa. Tylko i wyłącznie klinowy, naciąg też nie może być zbyt duży. Zawsze jest realizowany za pomocą sprężyny Mechanizm musi mieć możliwość...
Przecież jest na rolce napinającej znacznik napięcia paska. Dlaczego szukasz kłopotów w tak prostym rozrządzie?
Witam ponownie! Dziękuję za miłe wypowiedzi :-). Podajnik drutu oparty na maluchowskim silniku od wycieraczek..., łożysku od naciągu paska rozrządu (mimośród dociska drut) :-). Jak już wcześniej wspomniałem migomat taki da się wykonać bez specjalistycznych maszyn takich jak tokarka itp. Budować Mig-Maga zacząłem kiedy w moim garażu znalazłem uchwyt...
Do sprawdzenia naciągu paska są specjalne przyrządy .Robienie na "pałę"może się zle skończyc
schemat poprawny!; znacznikiem położenia dolnego kółka zębatego jest klinek osadczy na wale - ma się znaleść na przeciw przetłoczenia na bloku (prawie pionowo do góry); naciąg paska - na najdłuższym odcinku po środku nie może być możliwe skręcenie paska palcami o kąt większy niż 90 stopni
kolego owik ,nie łape twojej wypowiedzi, chcesz pomóc czy sugerujesz ze tylko ty sie na tym znasz ( ja wiem jak niektórzy mechanicy sie znają ).....sami znacza pisakami, prosze o kontakt kolege szalonego elektronika , jesli moze konretnie podac szczegolnie sposob naciągu paska
Tam nie ma za wiele do ustawiania. Obydwa koła na znaki i to wszystko. Naciąg na czuja zrobiłem, wiem że to nie fachowo. Lecz nie przewiduje żadnych problemów. U ciebie głośno to znaczy jak? Jak słychać taki jakby gwizd, to za mocno naciągnięty pasek.
Dobry wieczór wszystkim. 🙂 Mam taki problem z naciągnięciem paska rozrządu, ponieważ łapa poduszki silnika mi przeszkadza i przez co nawet klucza nie mogę wsadzić do napinacza. Wie ktoś jak zdemontować łapę można? Lub naciągnąć pasek bez wyciągania łapy. Tutaj macie parę zdjęć na czym problem polega. Dziękuję bardzo za każdą odpowiedź https://obrazki.elektroda.pl/4142146300_...
Witam, mam dość nietypowy problem z ustawieniem rozrządu w peugeot 307 1.6 16v 109km 2001 rok. 6 Lat temu wymieniałem rozrząd, według serwisówki blokowałem wał i górne wałki, ściągałem zakładałem pasek i znaki się zgadzały a blokady trzymały. Wszystko po wymianie było ok. niestety dałem później auto do mechanika bo puścił simering, który był w czasie...
Jest klin, można robić bez blokady. Nacięcie na kole zębatym na wale korbowym na dole (pomalowane jakby flamastrem ;)), na wałku rozrządu jest nacięcie do góry, na pasku masz znaki, zgrywasz je z nacięciami na kołach zębatych. Naciąg paska Twoim przypadku albo na oko, albo przyrządem. http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=55...
W Oplach najczęściej powodem zrywania paska, jest zużyte koło rozrządu na wale korbowym(małe), radzę Ci zmienić. Koszt koła 50 zł. Jeżeli chodzi o siłę naciągu, to pasek w najdłuższym miejscu powinien skręcać się o 90 stopni, bez użycia większej siły, dwoma palcami.
ustawienie rozrządu jest NAJWAŻNIEJSZĄ regulacją silnika / no może ktoś ma inne zdanie, ale ja tak uważam/. należy jej poświęcić tyle czasu ile trzeba. zakładanie nowego paska na stare ustawienia kół - bez sensu, no chyba że robi to wymieniacz "na czas". po to podczas projektowania silnika robi się blokady rozrządów żeby z nich korzystać! jak kogoś...
Pasek od rozrządu wymienia się zgodnie z zaleceniami producenta ( opisanym na nim przebiegu krytycznym ) bez względu na to czy wygląda dobrze czy nie. To tak na przyszłość rada. Istnieją przyrządy do pomiaru pasków ale raczej niepotrzebnie byś je kupował. Jak pękł pasek rozregulowywał się rozrząd zaworowy względem korbowodu. Tłok poszedł za szybko i...
Koło rozrządu trzeba zdemontowac,a na napinaczu paska jest znak jak ustawic naciąg paska,ale to reguluje się pompą wodną czyli nie powinno się nic zmienic po zdemontowaniu paska i założeniu tego samego.Obudowa termostatu to dwie śruby na klucz 13.
Reno nie robi silników cDi tylko dci, wiem że ok. 95% mechaników niema przyrządu do sprawdzenia naciągu paska a mieniają rozrządy i auta jeżdzą, zresztą czujnik elektroniczny ma też pewien zakres tolerancji. Wracając do przypadłości mojego auta za klekotanie jest odpowiedzialna vacum pompa a nie płytki do regulacji luzów zaworowych.
No sory ,ale ktoś kto pracuje 20 lat w zawodzie nie potrzebuje takich pierdół jak jakieś super mierniki naciągu paska.Ja jakoś robiłem rozrządy przez 11 lat bez cudownych narzędzi i jeszcze żaden się nie rozsypał ,przypadek?na pewno nie ,uwierzcie że bez tego badziewia jestem w stanie pasek napiąć dobrze.Tutaj jak podobnie w wielu innych usługach robi...
rozrząd ze starości, może zimą padł akumulator i ktoś ciągał autko żeby odpaliło, zły naciąg paska przy wymianie. Regulowałeś luz zaworowy ? Sprawdź rozrząd i luz zaworowy . 1.2 8v to całkiem przyjemna jednostka napędowa ;)
To jest rolka samonapinająca. Normalne jest, że jak pociągniesz za pasek, to naprężenie rolki /wskazówka wskazuje większy naciąg/. Dodam, że rolkę ta napinamy pokręcając „imbusem” w lewo.
Ja bym tym autem nie jechał, jest coś z naciągiem paska.
Witam dziś byłem na sprawdzeniu w serwisie.Na komputerze stwierdzono znów bogatą mieszankę na biegu jałowym,i na wysokich obrotach też bogata jest mieszanka.Tylko czasami jak sie kilka razy przygazuje zmienia się na ubogą ale znów wskakuje na bogatą i dlatego tak pali 10L/100km .Dziwne jest to że jak się odpali go to na kompie widać normę cykli silniczka...
Jeżeli tak to dziwne że takie rozwiązanie, wystarczyło przecież tylko wyfrezować rowek na klina. Teoretycznie masz racje, w praktyce, pływające koło pozwala łatwiej wybrać naciąg paska, i precyzyjniej ustawić rozrząd.
http://obrazki.elektroda.net/84_12536673... hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1. Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D Głowicę...
Witam ponownie. http://obrazki.elektroda.pl/4295134000_1... Kupiłem "dumny" zestaw SKF. Każda część pochodzi z innego kraju. pompa wody - wybity znak SKF, pochodzenie nieznane napinacz: made in Canada, ale łożysko chińskie pasek: włoski rolka: francuska Widziałem kilka instrukcji wymiany rozrządu. Każda z nich potwierdziła Twoje domex32...
Oczywiście , że ma znaczenie jeżeli przestawiłeś wał korbowy o 180 St Wał korbowy ustawiasz na znaku "0" tj tam gdzie sprawdza się zapłon a znak na kole wałka rozrządu ( punkt na boku zęba) zgrywasz ze znakiem na obudowie jest na dole pod kołem. Naciąg jest pompą wodną. Tak na przyszłość jeżeli wymieniasz pasek rozrzadu to na początku ustaw na znaki.
Rozrząd ma przejechane 10tyś km. Pasek jest cały i ma wszystkie zęby, jego naciąg nie wskazuje na to aby przeskoczył. Mechanik podejżewał że mogło ściąć klin na kole wałka rozrządu, nie wiem dla czego tego nie sprawdził,tylko później to wykluczył. Dzisiaj wtryski pojechały do sprawdzenia.
Naciąg paska odpowiedni?
Dopiero sprawdzę jak kupie klin (na zapas ze dwa :D ) i dam znać, ale stożek na kole jest oki -może źle są wyregulowane linki (przy odpalaniu silnika trzeba wcisnąć pedał który luzuje naciąg paska silnik - przekładnia)
Witajcie zabrałem się za rozrząd w swoim samochodzie. Skoda O1 1.8T 150KM (AUM) , kpl rozrząd INA + pasek conti Mam dwa problemy: Irytująca łapa silnika (jest ciasno i nie za bardzo jest jak ją wyjąc jak jest już zamontowany osprzęt rozrządu (napinacz ,rolka , poma wody itp) - druga gorsza sprawa zachciało mi się "oryginalnych rozwiązań" i mam napinacz...
Ale to coś jest ewidentnie nie tak . - naciąg - napinacz - krzywo pracujące koło ? trzeba dobrze obserwować . Inna sprawa że w tych autach z silnikiem 1f i podobnymi pasek szczególnie na wałku rozrządu na tendencję do pływania zauważyłem to niejednokrotnie ale to nie powoduje zrywania czy spadania.
Jaki jest interwał wymiany rozrządu w B4184S 1,8 16V? Ile tys lub ile lat? Co 120.000km, lub co 8 lat. Co wchodzi w skład, pompa wody też, pasek osprzętu też? Pasek rozrządu, napinacz (jeśli tego wymaga)*, pompa wody, dwie rolki. *Jeśli jest automatyczny napinacz i po naciągnięciu czujnikiem naciągu paska, nie spełnia prawidłowego naciągu, to należy...
Jeśli niewidać różnicy w pracy silnika po wymianie to jest dobrze martw się tylko czy pasek dobrze naciągnięty. No właśnie pasek ugina mi się około 5mm na środku między kołami. Czy naciąg musi być bardzo dokładnie ustawiony? Może jechać do mechanika żeby sprawdził specjalnym kluczem naciąg paska? Wie ktoś ile takie sprawdzenie by kosztowało?
Na pompie wody kolego jest regulacja , obracając ja zmienia sie naciąg paska.
kolego zobacz rozrząd zdarza sie że przy gaszeniu pojazdu pasek lubi przeskoczyć ... sprawdż jego naciąg..
tylko po prostu chodziło mi czy z tym paskiem wszystko okej jest. Dobrze jest u mnie też nie leży dokładnie na środku górnej zębatki. Rolka prowadząca i dociskowa robią swoje -nie spadnie ha ha! Napinacz też prawidłowo. Jak mnie pamięć nie myli to znaczniki co dwa obroty się pokrywają -to jest najważniejsze -znaczniki muszą się pokrywać one są na dole...
Jeśli po jakimś czasie piski ustają to sprawdź naciąg paska klinowego
W D15Z6 naciag paska reguluje się przesuwając alternator, ale nie pamiętam jak jest w D15B2. Za tą poradę otrzymujesz ostrzeżenie! Następnym razem czytaj dokładnie wątek, w którym zamierzasz zabrać głos! Ja w życiu nie widziałem, aby pasek rozrządu był napinany alternatorem - w żadnym aucie!
Witam. W weekend biorę sie w końcu za zmianę paska rozrządu i napinacza. Czy mogę wymienić sam pasek i napinacz bez ruszania pompy wody (chodzi tutaj o naciąg paska poprzez pompe), bo różnie czytam i różnie jest napisane na forach i w książce. Jedni piszą ,że musze naciągac pasek poprzez obrót pompy,a inni ze sam napinacz naciągnie pasek... Chcę (oczywiście...
Ale co maja koła do tego, niech ten ciemniak szuka lepiej luzu gdzies na łozysku pompy wodnej lub olejowej, jesli jest takowa napędzana od paska, albo gdzies na napinaczu, ja w ciagu 10lat nie wymieniłem nigdy koła od wąłka, jesli juz to tylko zebate od wału korbowego, ale to dlatego ze klin sie zcinał. reszta jest kwestia ustawienia naciągu liniowego,...
Najlepsze to to z pompą oleju:D Zeimp dobrze prawi: zdejmij wszystko /poza paskiem rozrządu/ i uruchom silnik. jak dalej wyje- sprawdzić naciąg paska np. STT-1 f-my Gates
Przy takim przebiegu hałas może pochodzić z powodu wytartego dolnego koła zębatego. Nowy pasek nieprawidłowo się układa generując hałas oraz drgania. W takiej sytuacji grozi to pęknięciem paska lub zerwaniem zębów. Położenie znacznika napinacza zmienia się wraz z osiągnięciem przez silnik temperatury roboczej, wydaje się, że pasek się "naciąga". Nie...
Pęknięty pasek klinowy rozerwał obudowę rozrządu a następnie kawałek wkręcił się w wałek od pompy wody która zasilana jest paskiem rozrządu wałek się urwał a to w następstwie przestawiło rozrząd bo pasek stracił w tym miejscu naciąg...czyja wina? Mechanika który wymieniał pasek...ten twierdzi że nie ma sobie nic do zarzucenia bo odjechałem od niego.Pasek...
Tak jak pisze poprzednik, zalecae jest co 60.000 km. Masz z 99 r, więc jest tam pasek szeroki, ale tez musisz pomyśleć o napinaczu. Ford zaleca wymieniać go razem z paskiem, ale jak to w Polsce, wszyscy zmieniaja napinacz co drugi pasek. W Transitach jest teraz nowa rolka napinacza bez sprężyny, ale jak chcesz wymieniać w warunkach domowych, to kup...
Trudno coś powiedzieć bez podłączenia komputera diagnostycznego i odczytania kodów błędów i obserwacji danych czasu rzeczywistego. Takie silniki są bardzo wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu (tylko i wyłącznie na blokadach i naciąg paska zgodnie z procedurą) O poprawności ustawienia rozrządu świadczy wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na...
różnica 5000 km w przypadku porządnego paska to śmiech; wymiana po ~100 tys.; polecam pasek mitsuboshi lub conti, fabryczne rolki koyo przy prawidłowym naciągu wytrzymują 200 tys, ale najlepiej wsadzić je w łapę i sprawdzić samemu, wskazane uzupełnienie smaru i wio; ps. 2 rolki + pasek to koszt max 350 zł pozdrawiam :)
Witam, mam trochę opóźniony zapłon (znaczy się ja - nie auto:). . Gra głucho z puszki filtra powietrza? Już jak odpali to bardzo nie strzela w kolektor ssący. Ostatnio strzeliło może 4-5 razy i tyle. Teraz nie chce w ogóle odpalić. Akumulator naładowany. Na pw kolega zasugerował sprawdzenie klina koła rozrządu. W tym temacie póki co osiągnąłem tyle:...
Co do pompy to sie nie zgadzam z kolegami, ja wymieniałem już 2 razy pasek rozrządu i wcale nie musiałem wymieniać pompy, co to za bzdura???(mi też takie kity wciskali w sklepie motoryzacyjnym) jak może ona cieknąć przecierz tam jest tylko oring uszczelniający, jeśli wcześniej nie ciekła to i teraz nie będzie. Na twoim miejscu bym kupił tylko oring...
Potrzebne blokady, przyrząd do sprawdzenia naciągu paska i czujnik temperatury, znaków nie ma.
Silnik zapewne 1,8 00561 czas wtrysku powyżej górnej granicy adaptacji. Do sprawdzenia dolot na lewe powietrze. Ciśnienie na listwie wtrysków czy nie za niskie. Przepływomierz do sprawdzenia czy nie zaniża jeśli jest. Jak to nie pomorze to test wtrysków czy nie zabrudzone/przytkane (szczególnie przy LPG). 01120- do sprawdzenia rozrząd naciąg paska osadzenie...
Mam mały problemik ze samochodem scenic a to jest to samo co megane Chce zaoszczędzić troche kasy i samemu wymienić rozrząd. Wszystko mam opisane w ksiązce nparaw tylko jest problem z naciągiem paska Karzą uzywać przyrządu którego nawet pewnie serwis nie ma. A wieęc pozostaje zrobić to na oko.I pytanie jak mocno naciągnąt tak za naciskając na pasek...
Witam Miałem to samo w civic'u , zmieniłem pasek rozrządu , ustwiłem zawory ( luz ) i wszysko chodzi jak ta lala . :D Jak masz nowy to sprawdź naciąg ( bo umnie dyndał ) Pozdr :P
Witam .Samochód Peugeot206 1,4i.Mam następujący problem. Po wymianie paska rozrzadu ,napinacza automatycznego i pompy wodnej - wszystkie podzespoły nowe. Nurtuje mnie ustawienie samego paska rozrządu po wymianie ,czyli po odpaleniu silnika . Pasek powinien przesuwać się po kole rozrządu centralnie środkiem. Jest tak dopoki nie odpali się silnika . Po...
przy okazji wymiany paska rozrządu coś tam poprawiono w jego naciągu, przypatrzono się świecom żarowym i po wymianie jednej z nich białe kopcenie ustało. Ale rano telepie nadal przez chwilę.
Jeżeli wszystko dobrze zrobiłeś i założyłeś na pewno dobry pasek(tzn. odpowiednia ilość i jakość zebów, tzw. moduł zęba) nie ma takiej opcji że rozrząd będzie przeskakiwał, coś musi być nie tak. Regulacja naciągu, siły doręceń może któraś rolka felerna lub nie taka jak powinna być
. Robert, a tam nie ma podwójnych znaków tj. dla ssącego i wydechowego? cos mi się tak kojarzy. jednak zastanawia mnie takie podejście do sprawy- czas na naukę. jest ktoś kto to sprawdzi po złożeniu? wiesz jak napiąć pasek, bo napinacz ok, ale do sprawdzenia są jeszcze przyżądy naciągu. zresztą nawet dobrze, że są tacy "twardziele" do wymian, bo ja...
Immo było. Zapewne wymienił/przerobił zawór na pompie. Moim zdaniem nie przepłaciłeś za naprawę, jeśli jeszcze poprawiał rozrząd. Chociaż ja bym to zrobił bardziej elegancko, zgasił kontrolkę od immo, wymienił pasek rozrządu na nowy. Byłoby zapewne drożej. Moim zdaniem, to Ty jesteś klient cwaniaczek, chciałbyś auto za 50 zł naprawić, i ma być umyte...
naciąg pasek pasek alternator naciąg naciąg pasek magnetofon
router cisco ustawienia fabryczne oświetlenie kurnika renault megane instrukcja obsługi
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Zanik zasilania 10000 w drukarkach Posnet i inne przypadki Zanik zasilania w kasie fiskalnej - kod 10000