Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=g-2dkfqE...
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
Kolego Do napinacza wkładasz klucz płaski jeżeli dobrze pamiętam to 18 i luzujesz naciąg wyciągając pasek.
Naciąg masz w alternatorze, tzn górna śruba 17 popuszczasz, na dole (JEŚLI NIE WYROBIONE SA TRYBY) popuszczasz śrubę 13, oraz naciąg kluczem 22. Jeżeli nie dojedziesz, to spróbuj łomikiem naciągnąć alternator, przytrzymując dokręcaj śruby.
Naciąg paska ok ? Przewody alternator ok ?
zobacz jak coś jeszcze naciąg paska alternatora Załącznik skasowano, był bez związku z tematem <E>
Pasek może dawać tylko chwilowe inne wartości obrotowe. Tu się Pan Grubo myli. Proszę rzetelnie sprawdzić stan paska, kól pasowych i sily naciągu.
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
Witam. Panowie jak poprawnie założyć pasek na alternator, naciąg, klimatyzację itd. Auto to Renault Megane Scenic 1996 r. motor 2.0 ben/gaz 8 zaworów. Prosiłbym o jakiś schemat oraz jaki jest nr na pasku. Pozdrawiam i proszę o szybką podpowiedź.
Objaw typowy dla braku ładowania. Problem z alternatorem lub układem wzbudzenia, (żarówka w desce rozdzielczej). Sprawdź naciąg paska, jeśli prawidłowy, należy sprawdzić alternator pod kątem zimnych lutów, ale to już musisz jechać do elektryka, z Twoją wiedzą sam nie dasz rady.
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Kilka dni temu zaczął mi piszczeć pasek alternatora pasek jest już lekko zużyty, grzeje się koło pasowe, pasek się prawdopodobnie lekko ślizga, naciąg jest w moim mniemaniu w porządku (ugięcie na 15cm ok 0,5-1cm) To wyeliminuj! To, że naciąg paska może być odpowiedni, wcale nie oznacza, że będzie pełnił swoją rolę prawidłowo! Zapoznaj się z zasadą...
Witam Jak masz mierniczek to w rączkę i patrzymy napięcie na zaciskach aku przy włączonym silniku i swiatłach. Trochę gazu i powinno być około 14,6V(w zależności od regulatyora napięcia). Jak mniej to brak ładowania. Sprawdz na początek naciąg paska od alternatora:) Póżniej podłączenie przewodów(akumulator, alternator). Jeżeli ok to wygląda na padnięty...
Czesc A co z tym starym jest nie tak??
Sprawdź pasek klinowy: naciąg oraz stan.
Bierzesz klucz 14 i 12 mm. 14 luzujesz - na górze alternatora. Z boku na dole alternatora masz regulację naciągu paska. 12 luzujesz śrubę trzymającą, a następnie odkręcasz tę długą śrubę regulacyjną. Alternator powinien opuszczać się w dół i pasek robić coraz luźniejszy. Montaż odwrotnie.
a na moje naciąg pasek od tego alternatora
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
jeżeli uszkodzeniu ulega łożysko to możliwe że naciąg paska jest za duży. Pozdrawiam.
Jak w Seicento 0,9 naciągnąć pasek klinowy, patrzyłem z góry na alternator i nie widziałem żadnej śruby do regulacji naciągu paska Pozdr.
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
Czy wirnik możesz obrócić palcami ,czy lekko chodzi,czynie ma oporu.Podaj plus na tą linkę co wchodzi do rozrusznika. A przy alternatorze naciąg pasek.
Pasek ma samonapinacz? ,sprawdź naciąg paska .Gdy sprawdzałeś na alternatorze, to masę gdzie miałeś,akumulator czy alternator.Jeżeli na alternatorze i to samo jest to raczej coś jednak z diodami.Sprawdź jak pisałem. A ile jest na wyjściu na kontrolkę.
Przykręcić alternator do wspornika, nałożyć pasek klinowy i wyregulować naciąg (naciąg paska reguluje się albo alternatorem albo napinaczem to chyba w zależności od wersji) podłączyć przewody do alternatora, podłączyć akumulator. Ustawić zegarek i radio bo prawdopodobnie się skasują ustawienia gdy akumulator będzie odpięty. Należy pamiętać ze przy wyjmowaniu...
W tej hondzie albo naciąg paska się reguluje alternatorem albo jest rolka na sprężynie którą się płaskim kluczem luzuje i pasek ściąga.
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Witam Mysle ze trzeba zacząc od najprostszych rzeczy Naciąg przede wszystkim pasek klinowy Alternator nie ma prawa sie ślizgac Powodzenia
Witam Mam problem z piszczącym alternatorem. Piszczy tylko na zimnym silniku i nie zawsze. Łożyska wymieniłem, bez zmian, kupiłem używany alternator i tak samo piszczy. Pasek nowy, naciąg odpowiedni. https://youtu.be/KAQZQY1U7UU ratujcie ps. Wesołych Świąt
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Naciąg paska dobry?
To coś wleciało do środka, ewentualnie przyblokowało któreś koło. Zęby paska są ewidentnie wyłamane, pasek nie przeszkoczył ze względu na zbyt słaby naciąg.
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Układ kierowniczy nie jest powiązany ze skrzynią biegów, tam nie ma co piszczeć w sumie. Ja bym sprawdził naciąg paska alternatora na początek. Zazwyczaj on piszczy gdy dostanie wilgoci.
Sprawdź zasilanie na grubym przewodzie,od rozrusznika do alternatora ,masa alternatora ,naciąg paska.
Ostatnio zapaliła się kontrolka akumulatora jednak I na postoju i po odpaleniu silnika akumulator ma ok pomiary no i jest nowy. Sprawdzony naciąg paska alternatora? .( Nie powiem do końca ponieważ po dosłownie sekundach zniknęły i nie pojawiły się) I do tego spadek mocy. Czystość połączeń masy do sprawdzenia. Pomiędzy akumulatorem a silnikiem i nadwoziem....
Jeżeli kontrolka po włączeniu zapłonu się pali i po zapaleniu gaśnie to prawdopodobnie albo spalony pasek i słaby naciąg albo spalony bezpiecznik głównego zasilania alternatora/ gruby kabel/.P
Akumulator nówka Centry , stary wysiadł p-podobnie od takiego ładowania biorąc pod uwagę dłuższy czas z takim ładowaniem bo nie sprawdzane nigdy było to skoro kontrolka świeci to wszystko OK, dopiero jak wysiadł akumulator , po zakupie nowego , sprawdziłem i od tamtego momentu rozkminiam.. , a kontrolka gaśnie i nie zaświeca się ani razu podczas pracy...
Sprawdź napięcie na alternatorze, bo może to być problem z przewodem plusowym do alternatora albo masowym do silnika. I jeszcze sprawdź naciąg paska napędu alternatora.
Naciąg paska alternatora można zrealizować po podniesieniu pokrywy silnika. Należy poluzować nakrętkę na krzywce zamocowania alternatora i delikatne przesunąć go i oczywiście należy nakrętką zablokować alternator. Zbyt duży naciąg jest niewskazany, cierpią na tym łożyska i oczywiście sam pasek. Po wymianie paska to piszczenie jest objawem zupełnie naturalnym,...
Koło pasowe możesz sprawdzić odpalając bez paska, sprawdź tak jak pisał nikusert czy czasem nie zblokowało się koło alternatora. A tam jest samonapinacz, czy samemu trzeba ustawić naciąg paska? Jeśli ta druga opcja to może przesadziłeś przy wymianie z naciągiem paska? I jak możesz to wrzuć zdjęcie :) Pozdrawiam
Witam A może wina stoi po stronie paska napędzającego alternator ( słaby naciąg lub zużycie ) Pozdrawiam i powodzenia
Witam W samochodzie Fiat Siena (silnik 1.4; rok prod.1999; ok.70 tyś. km) jest zablokowan oś alternatora - po uruchomieniu silnika ślizga się pasek klinowy. Naciąg paska jest dobry. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ewentualnie w jaki sposób można najprościej wymontować alternator z tego auta ? Będę zobowiązany za wszelką pomoc
Naciąg paska.
Witam mam problem z ładowaniem w CC 700 popierwsze widze że alternator podaje za duże napięcie a po drugie obciążenie alternatora jest takie że przy prawidłowym naciągu paska i tak piszczy z powodu ślizkania się na rolce alternatora jak zwiększe obroty pasek przestaje piszczeć ale ładowanie jest tak mocne że aż radio mi spaliło co to może być??
Może masz źle podokręcane przewody? i regulator napięcia głupieje.Może być też pasek alternatora -ślizga się nie musi być słychać,kiepski materiał lub zły naciąg Nie wyręczaj serwisu w końcu zapłaciłeś za sprawne auto z gwarancją i obsługą serwisową.Serwis ma okazję wykazać się wiedzą bo to podobno za nią w serwisie tak słono się cenią :)
Witam. Sprawdź sobie naciąg paska klinowego alternatora.
Najczęściej lampka jest podłączona do+12v za stacyjką i wyjścia L alternatora(wyjście zasilania wzbudzenia). Sprawdz naciąg paska klinowego, czy nie ma uszkodzeń. Pasek zużyty ślizga sie po kole pasowym(spadek napięcia na alternatorze przy obciążeniu)
To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
sprawdź 'naciąg' paska napędzającego alternator
Kondensator potrzebny to minimum 0,5F, ale polecam zacząć od sprawdzenia alternatora, naciąg paska klinowego i czy na alternatorze jest kondensator, jakie napięcie ładowania ma na alternatorze, akumulatorze, przy wzmacniaczu. Powinno być takie samo. Jeśli w czasie jazdy nie zauważasz migania
Pasek posiada prawidłowy naciąg, wszystkie styki zostały przeczyszczone
Witam. Sprawdź napięcie między obudową alternatora a zaciskiem prądowym. Jak są takie same jak na zaciskach akumulatora a naciąg paska jest dobry to reklamuj alternator.
Podłączasz dwa kable (plus akumulatora do śruby M6, plus po stacyjce przez żarówkę 2 W. do wsuwki) ale mam nadzieję, ze w tym pojeździe jest akumulator (bo to że będą tylko światła zabrzmiało nie jasno). Koło pasowe jak najmniejsze. Nie wiem tylko czemu wybrałeś alternator najtrudniejszy w zamontowaniu ( i późniejszym regulowaniu naciągu paska).
kolego masz prawdopodobnie uszkodzony przełącznik w kierownicy a ładowanie musisz zmierzyc na akumulatorze na odpalonym silniku sprawdz naciąg paska alternatora
Witam. Sprawdź szczotki w alternatorze i naciąg paska klinowego.
Panowie!Alternator w wersji od Caro jest od kilku lat w sprzedaży jako dedykowany do C-360 i c-330 z maleńką modyfikacją (długa oś montażowa w uchwyty od prądnicy) w cenie ok 280 zł.Jako informację podam,że alternatory od wszystkich typów polonezów idealnie nadają się do wszystkich ciągników serii Ursus i Zetor(do kupienia w autoszrotach za marne 30...
Sprawdziłem też zgodnie z Waszymi sugestiami naciąg paska na alternatorze, jest naprawdę mocno naciągnięty.
Skoro to jest elegant to napewno masz alternator , czy sprawdzałeś naciąg paska klinowego , może jest zbyt luźny i to on piszczy. Alternator gdy otrzyma wzbudzenie stwarza większy opór niż prądnica i pasek w tym przypadku trzeba bardziej pilnowac. A akumulator Jenox ? , miałem dwa takie w ciężarówce w pracy i ani roku nie wytrzymały.
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Robisz od dołu , jak widać mało miejsca. Ale cóż dizle tak mają. Dodano po 1 Tylko jak wyciągniesz to zobacz czy masz wtyczkę 2 czy 4 pinową.
Alternator nie wydaje dziwnych dźwięków? Szum, jęczenie, wycie? Napinacz ma dostateczną siłę naciągu? Oprócz tego co wymieniłeś, pasek zostawiłeś stary? Jak tak, to dokup go i wymień.
A jeszcze jedna sprawa tak się dzieje jeśli jest nie prawidłowy naciąg paska bądź się ślizga pasek.
Sprawdź naciąg paska alternatora. Napięcie 13,8V jest wystarczające do prawidłowedo ładowania akumulatora, ale może być za niskie dla progu zadziałania kontrolki, przyczyną mogą być również diody
Regulacja alternatorem. Luzujesz jego mocowanie, i ustawiasz tak, aby pasek miał taki naciąg by mniej więcej w środku między kołamyi pasowymi dał się przekręcić o ok. 90stopni.
Koszt przewinięcia stojanu w alternatorach rodziny A13N nie przekracza kwoty 40-50 zł.O uszkodzeniach dowiesz sie wymontowując alternator.Najprawdopodobniejsze przyczyny-zwarcie fazy stojana (do masy),lub zwarta dioda ujemna.Czy z okolic alt.nie dochodzi charakterystyczne wycie?Mam rozumieć że pasek jest prawidłowo nałożony i ma odpowiedni naciąg.
Sprawdź (po mechanikach), czy alternator jest właściwie zamontowany w aucie oraz naciąg paska. Ponadto zbadaj dokręcenie przewodów przy alternatorze a także klem akumulatorowych.
Witam na 100% alternator , impuls dla obrotomierza brany jest z alternatora , sprawć naciąg paska jeśli się ślizga to też jest taki objaw.
To masz instalacje na 24 v przerobiona, prawdopodobnie ten przełącznik 12/24 się uszkodził i dlatego ktoś to przerobil. Na początku sprawdź czy dochodzi wzbudzenie do alternatora, naciąg paska, przewody. Jeśli to nie pomoże możliwe że regulator napięcia jest do wymiany.
1.Regulator napięcia znajduje się w alternatorze 2.Aby sprawdzić napięcie alternatora musiałbyś zapewne odłączyć układ prostowniczy od alternatora. 3.Nie mam pojęcia ile taka naprawa może kosztować ,ale ja bym kupił nowy alternator. Na twoim miejscu sprawdził bym naciąg paska alternatora(czy nie jest za luźny) i szczotki. Pozdrawiam
Spawdź naciąg paska klinowego na alternatorze.
Sprawdź przewody WN i naciąg paska klinowego napędzającego alternator.
Sprawdź naciąg paska klinowego, czym większy prąd ładowania tym większy opór stawia alternator. Jeśli pasek jest słabo naciągnięty to alternator nie dostanie swoich obrotów i będzie śię ślizgał. Optycznie i słuchowo tego nie zauważysz
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
Jeśli pasek i naciąg paska jest prawidłowy i ładowanie masz właściwe to pozostaje tylko sprawdzić stan kół pasowych. Piszczenie pojawia się przy zawilgoceniu i tak jest przy dłuższym postoju. Pozdrawiam
Nowe kangoo 1,6 8v kto wpadł na pomysł aby alternator umieścić z tyłu i zrobić taki śmieszny naciąg W starych clio z tym samym silnikiem wspomaganie alternator i klima mieściły się z przodu i napinanie paska dużo lepiej rozwiązane
Kolego, kontrolka ładowania podczas jazdy może świadczyć o słabym naciągu paska wieloklinowego, czyli tego, po którym chodzi między innymi koło pasowe alternatora. Słaby naciąg może wynikać z tego, że pasek jest już bardzo zużyty i wymaga natychmiastowej wymiany, albo na przykład napinacz paska jest już bardzo wysłużony i nie dociska odpowiednio paska....
To możliwości dwie; albo za luźny pasek albo brak dobrego połączenia z akumulatorem. Sprawdź naciąg paska i czy jest pewne połączenie na grubym przewodzie przy alternatorze. Pozdrawiam.
ja tez mam problem z tym autem ale u mnie to slaby naciąg paska alternatora, ale w silnikach isuzu 1,7TD wystepowaly alternatory marki HITAHI i byly dziwne bo napiecie z nich nie przekraczało 13V wiec moze masz taki alternator
Sprawdź naciąg paska, może jest za luźny. Widziałeś kiedyś pasek w T5 2.5 TDI ?
Proponuję na początek sprawdzić naciąg i stan paska napędzającego alternator.
To może zanim rozkręcisz alternator sprawdź naciąg paska napędzającego jeśli ok to jeszcze podstaw akumulator jeśli dalej ok to alternator siedzi . Akumulator raczej dobry jednak należy wykluczyć "głupie" usterki dodatkowy kabel masowy by sie przydał na czas prób.
A sprawdziłeś naciąg paska klinowego na alternatorze? (powinien lekko uginać sie przy nacisku)
sprawdź napięcie na alternatorze i na aku na wolnych obrotach i pod obciążeniem, a następnie porównaj, sprawdź naciąg paska od alternatora, zobacz czy przewody od alternatora nie są zaśniedziałe, posprawdzaj masy. ostatnio czytałem podobny wątek na forum opla corsy albo seata leona, nie pamiętam dokładnie. Pozdrawiam
No nie! Panie Boże-widzisz i nie grzmisz? Sonda lambda w leciwym dieslu? Co do obrotomierza-sprawdź naciąg paska klinowego alternatora.
Pasek nowy przejechane 6 tyś. km. Naciąg dobry
Oryginalnie pasek klinowy w C330 to A1250 (długości podziałowej). Do Jubany na pewno będzie potrzebny potrzebny drugi wspornik prądnicy z przewierconymi otworami pod śrubę M10, żeby nie niszczyć i przerabiać oryginału. Jak Jubana do C330 pasuje, tego nie wiem. Mam alternator do C360 a tam jest inne koło pasowe. Wydaje mi się że dochodzi kwestia odsunięcia...
Wygląda że na uszkodzone diody w alternatorze. Można tez sprawdzić naciąg paska klinowego
Jeżeli powyżej 3200 obrotów świeci brak ładowania to sprawdź również naciąg paska klinowego na alternatorze. Pozdro
Odpal auto,miernik pod akumulator,włącz światła,dmuchawę i obserwuj napięcie. Masz klasyczne objawy braku ładowania. Po odpaleniu jeśli jest ładowanie silnlk nie zgaśnie. Sprawdż przewód plusowy pomiędzy akumulatorem-rozrusznikiem i alternatorem. Minusowy akumulator-nadwozie-silnik. Dodano po 4 Naciąg paska klinowego. Ładowanie przy wyższych obrotach.
Więc sprawdzić naciąg paska, stan szczotek, stan pierścieni ślizgowych, stan mechaniczny alternatora. Zdejmij pasek i sprawdź, jak się kręci prawidłowo, czy nie ma jakiś uszkodzeń. Podstawowe czynności kontrolne.
Witam Proszę o pomoc w znalezieniu rozwiązania związanego z napięciem paska alternatora w w/w pojeździe. Dwóch mechaników którzy oglądali samochód uznali, że ten ma dość nietypowe rozwiązanie. Zgodnie z tabliczką znamionową silnik w samochodzie to AGR. Nie mam pewności czy silnik nie był wymieniany. Do posta załączam zdjęcie zgodnie, z którym w miejscu...
Warto sprawdzić czy alternator dobrze masuje z blokiem silnika, jeżeli alternator Delco, to jest to bardzo prawdopodobna ewentualność. Oczywiście naciąg paska do sprawdzenia.
Napięcie jest troszkę za małe, najpierw sprawdź naciąg paska alternatora, a także samą wydajność alternatora ( najlepiej na specjalistycznym stole) bo nie wiadomo jakie napięcie z niego wychodzi, moim zdaniem nie ma sensu od razu kupować nowego regulatora...
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Trzeba wymontować alternator - sprawdzić diody wzbudzenia - sprawdzić diody prostownicze - stan zużycia szczotek - pomierzyć uzwojenia stojana - pomierzyć uzwojenia wirnika. Czyli krótko mówiąc przeprowadzić diagnostykę alternatora. Dodano po 1 Jeżeli oczywiście zostały sprawdzone wcześniej wszystkie połączenia elektryczne i sprawdzony naciąg paska...
Dobrze jakbyś sprawdził naciąg paska klinowego
W D15Z6 naciag paska reguluje się przesuwając alternator, ale nie pamiętam jak jest w D15B2. Za tą poradę otrzymujesz ostrzeżenie! Następnym razem czytaj dokładnie wątek, w którym zamierzasz zabrać głos! Ja w życiu nie widziałem, aby pasek rozrządu był napinany alternatorem - w żadnym aucie!
Kolego sprawdź naciąg paska, szczotki alternatora i przewód doprowadzający zasilania ze stacyjki ( + 12 V po kluczyku) do alternatora. Proszę następnie sprawdzić, czy alternator generuje właściwe napięcie.
Sprawdź naciąg paska alternatora, następnie sprawdź stan akumulatora: poziom elektrolitu, klemy, stan naładowania. Nie zaszkodzi naładowanie akumulatora prostownikiem (w wolnym czasie). W okresie zimowym 126p ma problem z doładowaniem akumulatora... Powodzenia.
naciąg pasek alternator naciąg pasek naciąg pasek rozrząd
źródło stałoprądowe iveco daily problemy klimatyzacja synchronizacja czasu windows
kospel serwisowy kospel serwisowy
Jak ustawić parametr P00 w piecu Termet Silver? Wahania palnika w piecu gazowym Termet Silver Pro