Jeszcze śruba na podszybiu pod czarną osłoną na mechanizm wycieraczek oraz czasem jest masa uszczelniająca/klej pod zawiasami drzwi oraz od strony nadkola jest jeszcze śruba czy dwie.
Silniczek nowy już pracuje a dekielki od amortyzatorów uszczelniłem. Nic nie uszczelniaj, lepiej dobrze oczyść kanały przelotowe na podszybiu. Możesz też odchylić przednie nadkola i wyrzucić cały ten syf który tam spływa z podszybia. I tak raz na rok i będzie git.
A po co będziesz ściągał drzwi; masę na krawędź błotnika trzeba nanieść na etapie montażu. Popuść śruby od błotnika, odchyl go i pistoletem z masą uszczelniającą nanieś masę od strony nadkola.
Kolego musisz usunąć uszczelke (która uszczelnia drzwi z nadkolem) ,i spróbować tzw. drucianym "haczykiem" od środka nadwozia przesunąć tą dzwigienke. Najlepiej jest "zdemontować" tylną kanapę aby był lepszy dostęp i swoboda. Pozdrawiam!
Taką pompką nabiłem ciśnienie 14 bar. do układu przez wentyl przy lewym nadkolu z przodu. W moim przypadku przednia maglownica przepuszczała na pakietach uszczelniających czego nie zdiagnozował serwis i nie sterowała dobrze tylną osią. A serwis męczył się przez dwa tygodnie i nie zrobił, wymienili gruszkę ciśnieniową i skasowali 5000zł, a pompkę pożyczali...
Woda dostaje się do środka z kanału odpływowego podszybia, a dokładniej z łączeń elementów karoserji. Na łączeniach jest położona masa uszczelniającą która z biegiem czasu twardnieje i pęka. U mnie woda dostawała się w pionie zaraz pod odpływem. Należy zaopatrzec się przed cała naprawą w masę uszczelnijąca, następnie auto na podnośnik odkręcić koła...
hehe, widzę że wątek żywy :) niestety ja już się laguny pozbyłem ale skrzynie w bagażniku miałem. Dokładnie jak jest na tym linku ciągniesz kable pod błotnikiem, nad nadkolem. Są tam fabryczne zaślepki, które po zrobieniu dziury wiertłem uszczelniają ładnie kabel a kabel wchodzi idealnie do słupka a potem do progu. Ja akurat nie ściągałem nadkola, pomogłem...
To właśnie te cudo elektro-mechaniczny przekaznik wirująco uszczelniający. ;-D Masz gaz na linkę i potencjometr na prawym nadkolu? Mam gaz na linkę. Nawet zrobiłem taki patent, że podniosłem zawleczką obroty do 1600 ale było to samo. Fakt, że na nowy nie podmieniałem.
Tam wszystko smierdzi,capi pod maską unosi sie nie tak jak bylo ale capi. Czujnik gazu reaguje wszedzie ale najbardziej koło parownika i na gorze parownika gdzie wyjscie fazy lotnej i czujnik w parowniku ale bardziej po lewej stronie czyli nie po tej co jest zlacze podcisnienia.Pokrywaloby sie z tym ze smierdzi w nadkolu jak postoi. Generalnie czujnik...
Sama masa szpachlowa będzie niewystarczająca. Tak wykonana powłoka zatka dziury, ale jej wytrzymałość mechaniczna oraz trwałość będą niewystarczające. Lepiej po dokładnym oczyszczeniu ognisk korozji wżery i dziury dokładnie zabezpieczyć. A potem są dwie proste metody naprawy bez spawania; - albo pod dziurami zrobić podkładki z kawałków blachy (nitowane...
Podążać kablami od strony silnika i sprawdzić gdzie wchodzą do wewnątrz auta. Przebić się razem z nimi. Albo przechodzą przez uszczelkę, którą trzeba zniszczyć i położyć kable obok tych, które uszczelniała, mogą też przechodzić przez puszkę. Ową puszkę trzeba "zmodyfikować". Popatrz czy jakieś kable nie idą za nadkolami. Tam często grubsze kable są...
Silikonu nie polecam do uszczelniania bo ma on w swoim składzie kwas octowy i w zetknięciu ze stalą będzie korozja. Najlepszym rozwiązaniem jest jakaś miękka dodatkowa podkładka (od góry). Z tym zabezpieczaniem antykorozyjnym nie ma co przesadzać! Zdecydowanie szybciej skorodują części podwozia (nadproża, nadkola itp) niż zacznie korodować blacha wokół...
U mnie takie gniazdo występuje tylko od strony pasażera i nie posiada gumki oraz nie jest skorodowane. Z prawej strony takiego gniazda nie mam. W każdym razie podłoga jest zdrowa. Lampy z tyłu uszczelniałem silikonem, ale tylko tą prostokątną uszczelkę , o tej okrągłej za kierunkowskazem zapomniałem, ale czy tamtędy może przedostawać się woda? A mam...
Witam, miałem ten sam problem Corsa C 1,3 cdti 3 drzwiowa z 2005 roku, woda na podłodze przód i tył po stronie kierowcy. Napiszę krótki opis jak rozwiązałem ten problem. Każdy z was może mieć inne przyczyny, więc radzę zacząć od sprawdzenia prostych rozwiązań. Najpierw: 1. Wymontowałem wykładzinę z całej podłogi (odkręcamy fotele przód i wyjmujemy siedzisko...
Posiadam CC889cm na gazie rocznik 1998 od 2,5 roku jeżdzę na gazie parownik firmy BRC zabudowany pod nadkolem oraz zabudowany filter gazu bezobsługowy, zbiornik w kole.Zwróć uwagę na odstęp elektrod na świecach powinien być o 0,1mm mniejszy jak na benzynie oraz na stan kabli w/n gdyż na gazie warunki pracy zarówno świec jak i kabli są cięższe niż nz...
Może komuś się przyda - po prawie 12 latach pracy pojawiły się problemy ze spryskiwaczami przedniej szyby w Passacie TDi B5 z 1999 roku (sedan - brak wycieraczki z tyłu) - po naciśnięciu dźwigni wycieraczki pracowały ale bez podania płynu z dysz. Problem został usunięty po kilkakrotnym poruszeniu pompki, ale pojawił się rok później i tutaj już poruszanie...
Sprzedam na części lub do naprawy Berlingo I z niezniszczalnym silnikiem 2.0 HDi 90KM Głównie z myślą o swapie lub pobrania silnika kompletnego ze skrzynią biegów. Osprzęt z silnikiem w idealnym stanie. Auto zostawiliśmy z myślą o przełożeniu silnika do bliźniaczego auta, ale tamten silnik (inny) udało się naprawić. Nie mam czasu bawić się w demontaż....
Zmienia się kierunek działania pomki przez zmiany potencjałów na stykach pompki,co z kolei powoduje przemieszczanie się zaworka w pompce i kierowanie płynu na jeden z wylotów.Pompkę dorwiesz po zdemontowaniu nadkola prawego.Pompka jest wetknięta w zbiorniczek na gumowym uszczelniaczu.
Cała zabudowa nie jest dośc trudna do zrobienia, aczkolwiek wymaga znajomości korzystania z żywicy poliestrowej oraz z utwardzacza, gdyż niewłaściwe zmieszanie obu składników może się źle skończyć. Ścianke przednią zabudowy oraz dolną najlepiej wykonać z MBF-u, natomiast kształt nadkola będzie tworzył reszte zabudowy. Zacząć należy oczywiście od oklejenia...
miałem kiedyś taki przypadek w passacie kolegi - winą okazała się plastikowa obudowa komputera - a właściwie jej uszczelnienie na ścianie grodziowej tuż przy lewym nadkolu. Klej do szyb załatwił sprawę, poza tym często zatykają się odpływy pod akumulatorem i tworzy się "akwarium"...
Dzień dobry, Na końcu wersja skrócona tl;dr Walczę z klimatyzacją w samochodzie od 3 miesięcy i tylko jeżdżę od warsztatu do warsztatu od fachowców znalezionych do tych rekomendowanych, ale do rzeczy. Auto: Mercedes Viano W639 2004. Klimatyzacja 2 strefowa (przód i tył) Opis: Na wiosnę zanim przyjdą upały chciałem wykonać serwis klimatyzacji, by auto...
Drążę temat od jakiegoś czasu i z tego co się orientowałem to oryginalnego sterowanego przez CAN nie ma co montować bo ma np. ochronę komponentu (wykrywa instalacje w aucie z innym VINem i się blokuje) i trzeba jechać do serwisu żeby je aktywować (albo do magika od tego). Aso podłącza webasto do kompa a komp łączy się z bazą vw i sprawdza czy nie jest...
Czy tylko ja dochodzę do wniosku, że konstruktorzy większości samochodów albo są upośledzeni, albo celowo projektują tylne błotniki, nadkola i końcówki progów tak, żeby zbierało się tam jak najwięcej syfu i łatwo gniło? Próg jest podgięty do góry i dokładnie uszczelniony, żeby stworzyć korytko, z którego syf nie może uciec, a plastikowe nadkole wchodzi...
Woda może się lać do środka przez plastiki boczne w podszybiu. Zdemontuj boczny plastik w podszybiu na zewnątrz i są tam dwie spinki i przez te spinki zazwyczaj leje się woda do środka. Obklej te spinki zboku może być silikon lub uszczelniacz samochodowy tylko dobrze od tłuszcz i nie powinna się woda lać. To taka przypadłość tych aut.
A gdzie chcesz uszczelnic podszybie bo nie bardzo wiem co to teraz ci da? Z tyłu przeciez progi masz na przelot dziurawe więc nie przez nie idzie przez cały próg woda obecnie?
Niestety nie mam ksiazki przy sobie ale opowiem z pamieci. Odkrecasz zderzak przedni, jesli masz nadkola plastikowe to najpierw je musisz odkrecic zeby dostac sie do srub zderzaka. nastepni luzujesz alternator i odkrecasz srube kola pasowego, zablokujesz ja wlaczajac 4 bieg(najwyzszy) potem podstawiasz jakies naczynie pod pokrywe, bo pocieknie niewielka...
a może wystarczy uszczelnić sterownik silnika który sobie zacnie leżakuje na prawym nadkolu
A ja postawie się tu w opozycji do przedmówców.. Sam kiedyś strugałem takie urządzenie na specjalne życzenie klienta (żadnych skrzynek w bagażniku, nic z tych rzeczy, nigdy w życiu!!) Otóż pacjent to Golf 3 dwudrzwiowy z systemem przednim w zrobionych drzwiach i właścicielowi brakowało basu. Jako że skrzynka kategorycznie "NIE" więc padło na zabudowę...
A niby dlaczego nie, robisz tak samo jak w drewnianej skrzynce, najlepiej otwornicą. Nie rozumiem w czym masz problem, uszczelnienie?
Jeżeli kupisz Asterkę z końca 1996r. to nie musisz się bać o korozję. Jest częściowo ocynkowana i dobrze zabezpieczona przed wilgocią (tylne nadkola są uszczelnione).
Sprawdz tylne lampy, jesli sa poluzowane, to lubi woda przedostawac sie przez bagaznik do srodka.Poprostu podokrecaj je, ale sprawdz uszczelki gumowe, lubia byc sparciale, wtedy silokonem uszczelnij. Pozdrawiam amicar
Witam Już naprawiłem stukający problem:) Był to poluzowany reduktor gazu, który mam przykręcony do tych śrubek od kolumny mc pershona. I on stukał o nadkole. Dziękuje wszytskim którzy zainteresowali się moim problemem Pozdrawiam
Witam, mam problem w golfie 4 1.9 tdi z wodą pod dywanikiem kierowcy, czyściłem już podszybie, udrożniłem odpływy w nadkolach, zakleiłem obudowę od linki maski w podszybiu koło tej czarnej skrzynki, ale nie uszczelniłem jeszcze tej skrzynki. Czy ktoś się spotkał z takim wyciekiem jak na filmiku? Woda zebrała się tam po wylaniu 5 litrów (często również...
Odplyw klimy normalnie uchodzi na zewnatrz. Wlot powiertarza? Chodzi Ci o filtr kabinowy? Tam na pewno nie leci. Rowek sciany grodziowej. No caly ten kanał przeczyscilem. Tam woda nie stoi. Ucieka ładnie kanalikami do nadkoli.
w zderzaku przednim mam lampy przeciwmgielne i nie ma części nadkola lampa jest odkryta Nie wiem czy pomoże ale zaszkodzić też nie zaszkodzi poprawić i uszczelnić, zanim będziesz "pruł" instalacje to zwróć uwagę na kostki łączące instalacje elektryczne z poszczególnymi elementami nadwozia n
witam! proponuję sprawdzić uszczelkę w miejscu gdzie linka otwierająca maskę wychodzi na zewnątrz. znajduje się ona pod plastikowym podszybiem. W miejscu gdzie przechodzi powinna być uszczelka, ale zazwyczaj jest zmurszała i puszcza wodę. Wtedy woda leje ci sie po tej lince do kabiny, po nadkolu i zalewa lewą stronę auta. Ja tak miałem i po wizycie...
Co do regulatora ciśnienia paliwa to powinno być z nim wszystko ok ponieważ puszcza nadmiar paliwa. A co do tego filtra pod nadkolem to jest on niedrożny i zdjąłem z niego przewód i uszczelniłem filcem co by nie naciągnął brudu do silnika. Po tym zabiegu przestały falować mi obroty. Czy mógł ulec uszkodzeniu ?? Sprawność regulatora ciśnienia może potwierdzić...
Witam a może coś więcej wysprzeglik co to znaczy ? wymieniał mi mechanik ale jak zobaczyłem jego pracę to oniemiałem połamane zatrzaski plastikowe od nadkola zastąpił blachowkrętami szok i po wymianie z uszczelniacza leciał olej po nocy była plama wielkości dużego talerza, proszę mi doradzić jak mogę to sprawdzić aby na darmo nie wyciągać skrzyni .
Ja do usuwania rdzy stosowałem płyn firmy Organika - malujesz i rdza się roztapia wręcz. Nie drogie a dobre. A przy nadkolach to zdrapywałem rdzę, ewentualnie stosowałem odrdzewiacz Organiki, potem czarna farba Hammerite, a na koniec ''baranek''. Myślę, czy nie uszczelnić sylikonem szczelin między blachą a plastikowym nadkolem - nie dostawała by się...
1. Witam. Robię zabudowę nadkoli w bagażniku z włókna szklanego i żywicy z głośnikiem 250mm. Czym uszczelnić konstrukcję, bo są przewiewy w niektórych miejscach. Masa bitumiczna? silikon? inne coś? Wewnątrz czy na zewnątrz? 2. Czy jest sens wykładać w środku watą lub innym materiałem? Proszę moderatora powalla o nie usuwanie tematu i odsyłanie do FAQ...
Witam. Mam pewien problem; otóż posiadam w swoim Peugeocie 307 szyberdach, z którego woda przecieka mi na podsufitkę. Wężyki mam odetkane, ponieważ woda spływa i wylatuje w nadkolach. Natomiast gdzieś w wężyku z przodu od strony pasażera musi być dziurka i woda kapie z podsufitki na głowę. Czy jest jakiś sposób by pozbyć się tego problemu? Czy konieczne...
Dzięki Chłopaki. Uszczelniłem to ustrojstwo, jak radził Mieczysław, poprzez okręcenie taśmą samej rurki, czy lepiej fajki pompki, wchodzącej do gumy z kołnierzem w otworze zbiorniczka. Wymagało to sporej pracy i czasu; zdemontować koło, nadkole, zbiornik płynu / pech - urwała się śruba/. elektrit twoja rada przyszła za pózno, ale jest ciekawa, tym bardziej,...
Na wstępnie warto przypomnieć, że "lepiej zapobiegać niż leczyć". Wła¶ciwa i regularna konserwacja blach nadwozia od nowo¶ci jest najlepszym sposobem, aby nigdy nie być zmuszonym do czytania tego "poradnika". Dalej wypada mi zwrócić uwagę na fakt, że większo¶ć remontów blacharskich jest przeprowadzana byle jak i jak najmniejszym kosztem....
Zaczynając od przodu. Odkręcić wszystko co zasłania blachę pomiędzy bagażnikiem a kabiną ( półka , radio i wszystkie plastiki z nim związane ). Nakleić na blachę od samej góry aż do podłogi i na szerokość do nadkoli styropianowy ekran zagrzejnikowy . Można to zrobić na oryginalnym kleju tylko trzeba po nasmarowaniu troszkę odczekać żeby lepiej złapał....
Obłych kształtów (nadkola) nie obliczysz. Możesz tylko oszacować uśredniając wszystko do 'sześcianów' i je licząc lub uszczelnić i zatopić gotową konstrukcję wodą :) lub nalać do niej wody (wyporność). Przewody to lepiej chyba pociągnąć od portu zamontowanego w obudowie? Tak ogólnie to raczej zły pomysł (obudowa z mat+żywica). Może to i ładne ale raczej...
widzisz nie samymi głośnikami się czyni cuda :) mondeo podejrzewam ma zupełnie inaczej zamontowane głośniki myślę że tego czego brakuje w tranzicie to tylnie (jeśli można to tak nazwać) obudowy głośników musisz troszeczkę popracować nad dzwiami w tranzicie bo podejrzewam że tam masz zamontowane głośniki przedewszystkim wygłuszyć i uszczelnić tak żeby...
Ciężko jest wymienić te uszczelniacze? Bo u mnie ciekną z obu stron :cry: Na rzie cienki stoi i czeka na odrestaurowanie, więc nie dolewam oleju, bo przy cieknących uszczelniaczach to jest bez sensu. Można wymienić je samemu? Przy okazji wymienię gumę na krzyżaku prawego koła, bo chyba też jest do wymiany. Da się to zrobić samemu? I jeszcze dwie rzeczy(pewnie...
No ale wchodzą przez gołą blachę?muszą być otoczone jakąś uszczelką. Raczej nie ma tam dziury szerokości kabla i tyle. Powinno być zabezpieczone przed wodą. O takie uszczelnienie Ci chodzi? Nie da się przez nie przebić z jeszcze jednym kablem? A zdejmij osłonę progu (jeżeli takowa istnieje) i zobacz czy nie ma tam otworu od strony części samochodu na...
1. Można lutować - nawet czasem trzeba. Co jak ci tam np. wilogoć zeżre piny w kostce? Wtedy rzeźbisz kable do PCB bezpośrednio w zegarze, wyprowadzasz je na zewnątrz, zalewasz otwory klejem aby uszczelnić i zarabiasz dopiero nową kostkę. 2. No toż ci mówiliśmy żeby na spokojnie nie szarpać i popróbować z zapadką. TYPOWO zapadki kostek w autach albo...
Dzień dobry :) Mam do was, bo wy się znacie i może mi doradzacie kilka pytań odnośnie kropkow ;) Mianowicie , autko kupiłem dwa lata temu w marcu , jest to silniczek 1.4 77km rok 2008. Z tego co udało mi się już po zakupie zauważyć to w aucie nie było nic robione czyli rozrząd itd , oczywiście po fakcie udało mi się ogarnąć , ze był puknięty to i tam...
próg nadkola kostka nadkola demonta nadkola
przeróbka xbox360 moduł zigbee front zmywarka whirlpool
śrubokręt neonówka wskaźnik napięcia
Schemat elektryczny PDC Audi Q5 80A – opis złączy, piny, CAN, bezpieczniki, czujniki parkowania Xerox WC6605 skanowanie do e-mail – konfiguracja SMTP, login, hasło, App Password