Sprawdzałeś czy nagrzewnica nie jest zapowietrzona?
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale podejrzewam albo cięgło pokrętła ciepłe-zimne przyblokowane lub zerwane albo zapchaną lub zapowietrzoną nagrzewnicę.
Witam. Nagrzewnica zapowietrzona lub jest do wymiany płyn chłodniczy nie ma pełnego obiegu po całej nagrzewnicy.
po 10minutach, duży obieg nie załącza, góra rura chłodnicy gorąca, dolna zimna, Nie sadze, aby po 10 minutach termostat sie otworzyl (ok.90°C). Trzeba by zmierzyc termometrem. - jakiś zawór blokuje przpływ nagrzewnicy We wspolczesnych samochodach nie ma zaworow na zasilaniu nagrzewnicy. - zapowietrzona nagrzewnica - zatkane przewody natrzewnicy Oba...
No a może poprostu nagrzewnica zapowietrzona uroki w fiacie uno jaki masz silnik
A czy może mi ktoś powiedziec jak prawidłowo odpowietrzyc nagrzewnice. To sie zaczeło dziać pare dni po tym jak wymieniłem płyn chłodniczy ,dlatego mam podejrzenie o zapowietrzeniu ale to tylko moje domysły. Dziękuje wszystkim za pomoc:D
W sobotę kociołek powiedział, że się przegrzał (komunikat 02) oraz, że ma za słaby przepływ c.o (komunikat 27). Znajomy technik wymontował wymiennik i stara się go odkamienić. Dwie próby nieudane, dzisiaj ostatnia próba zastosowania czegoś mocniejszego (jakiś kwas). Prawdopodobnie również się nie uda. Mam kilka rozwiązań - wszystkie takie sobie: 1 wymienić...
Golf 2, to już staruszek- bardzo możliwe, że nagrzewnica jest do wymiany. Aby to sprawdzić trzeba sprawdzić jej drożność, nawet puszczając przez nią wodę z kranu i zaobserwować jak duży jest spadek ciśnienia na wylocie. Jeżeli woda wypływa "leniwie" to wymiana. Zapowietrzona nagrzewnica, nie grzeje w ogóle. Nie sprawna pompa, to przegrzewanie się silnika.
nie, nic sie nie spali - po prostu bedzie pracowal na pelnych obrotach dmuchawy odnosnie wezy, to jesli tak jest to moze być: - zapowietrzona nagrzewnica - zatkana nagrzewnica - jesli występuje w aucie, to może być uszkodzony zawór zamykający przepływ płynu przez nagrzewnicę Dodano po 1 ktoś coś może w aucie dokładał? jakąś instalację LPG? instalatorzy...
Zobacz czy na wężach przy nagrzewnicy nie ma odpowietrznika. Mi się wydaje że to nie będzie problem z zapowietrzoną nagrzewnicą. Jesteś pewien że ten termostat jest ok?
Tak ma większość samochodów. Niska wydajność pompy na biegu jałowym. Ale zdjolem węże z nagrzewnicy a tam znów pusto. Zapowietrzona. Z nagrzewnicy znów pocieklo może z 50ml . Znów zaleje płynem i zobaczymy.
Rozumiem że pokrętło w kabinie ustawione na ciepło, ale czy steruje ono zaworem? Mogł się wysunąć pancerz linki, z opaski na jednym z końców sterowania. A jeżeli zawór pracuje, to masz większy problem. Zapowietrzona nagrzewnica. Generalnie po uzupełnieniu płynu powinna odpowietrzyć się sama. Jeżeli tak się nie dzieje to wydmuchana uszczelka pod głowicą...
Może sama nagrzewnica zapowietrzona. Spróbuj go wystudzić, odpal. ogrzewanie na full i potrzymaj go trochę na obrotach (w granicach rozsądku i może nie całkiem zimnego, ale na tyle, żeby płyn nie zdążył się mocno rozgrzać. Zgaś. Zobacz po ostygnięciu co jest w zbiorniczku wyrównawczym. Może masz przedmuchy.
Witam Ja przejechałem 340 tys. ani razu nie wymieniana pompa, to są pancerne silniki. Nagrzewnica nie grzeje, bo jest zapowietrzona. Zdejmij górny wąż nagrzewnicy. U mnie nie było sruby odpowietrzającej. Był przywieziony z zachodu w częściach jako składak takie czasy i miał pewne rzeczy nie konieczne jak orginał.
Typowy objaw obecności pęcherza powietrza w nagrzewnicy albo w przewodach do niej (zapowietrzona nagrzewnica, nie chłodnica).
na 100% nagrzewnica, termostat ok, nie zapowietrzona.
Instalacja gazowa Ona może być przyczyną tych kłopotów, konkretnie reduktor, a nie termostat. Na wcześniejszym termostacie z tymi dziurkami, nie było kłopotu z wywalaniem płynu bo przez te dziurki układ prawdopodobnie się sam odpowietrzał, ale nie na tyle skutecznie, że były problemy z ogrzewaniem zapowietrzona nagrzewnica. Teraz przy termostacie bez...
może masz zapowietrzoną nagrzewnice
byc może nagrzewnica jest zapowietrzona lub niedrożna jesli oczywiscie sprawdziłes samo jej sterowanie
Może zapowietrzona nagrzewnica.
Może nagrzewnica się zapowietrzyła .
witam,raczej mało prawdopodobne jest,że nagrzewnica jest zapowietrzona szybciej będzie zakamieniona jak wspomniał kolega KAM250 zobacz jeszcze mechanizm,który odpowiada za regulację ogrzewania ciepło-zimno....
A nagrzewnica nie jest zapowietrzona, termostat sprawny ?.Zaworu nie ma napewno.
mozliwe, ze nagrzewnica jest zapowietrzona lub zasyfiona.
Mnie też wszyscy gadali nagrzewnica, termostat. Oba wymieniłem i dupa. U mnie pozrywane były łopatki z pompy wody. Dało mi to do myślenia, jak po rozgrzaniu silnika przewody do nagrzewnicy dalej zimne były. Teraz tylko nie wiem, czy je dobrze podpiąłem. Obecnie węże gorące, ciepłe od czasu do czasu poleci u pasażera. Albo jest tak zapowietrzona nagrzewnica,...
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę, albo zamknięty zawór nagrzewnicy.
zapowietrzona nagrzewnica
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Wylotowy gorący, wlotowy zimny. Czyli jest prawidłowo. Jak sama nazwa wskazuje "nagrzewnica" czyli nagrzewa medium wewnątrz.
Moze poprostu zapowietrzona nagrzewnica,a na zabrudzenia polecam wode z kwaskiem cytrynowym.Pozdrawiam
Niektórzy opisują ten dźwięk jako chrupanie... a chodzi o zapowietrzoną nagrzewnicę. Może to to?
Witam. Obstawiłbym raczej na zapowietrzoną nagrzewnicę. Biorąc pod uwagę że samochód ma gaz, więc ma też drugi obieg równoległy do obiegu płynu do nagrzewnicy, a więc obieg może być a nagrzewnica moze być zapowietrzona. Sama instalacja gazowa powoduje, że płynu chłodzącego wchodzi więcej (węże + reduktor napewno troche płynu maja w sobie). Mozna zapalić...
Zapowietrzona nagrzewnica.
kalibracja błędów Zrobię to ale tu raczej się rozbija o zapowietrzona nagrzewnice -chyba to już raz przerabiałem -pamięć zawodzi po woli. Spoko wszystko po kolei.
Jak nie masz włączonego ogrzewania to i woda w nagrzewnicy nie krąży. Takie przelewanie się to często przyczyną zapowietrzonego układu lub nie zbyt droznej nagrzewnicy. Nie masz problemu z ciepłym powietrzem?
zapowietrzona nagrzewnica, przytkana, albo nie do końca otwarty zaworek w lornetce
odpowietrzałeś układ na włączonym na maksa ogrzewaniu?? gdy odpowietrzasz układ i nie włączysz ogrzewania to nagrzewnica zostaje zapowietrzona
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
musi być a z kąd wiesz ze nagrzewnica jest zapowietrzona napisz coś wiecej na ten temat bo nie wiadomo co sie dzieje
Witam, posiadam samochód Polonez Atu Plus, auto nie posiada ogrzewania. Problem nie leży w zatkanej nagrzewnicy, czy zapowietrzonym układzie a chodzi o sterowanie ogrzewaniem. Kupiłem Poloneza bez ogrzewania, po zdjęciu przedniego panela, czy tam ramki widać że pokrętło od ogrzewania nie jest z niczym połączone. Sterowanie, widzę odbywa się za pomocą...
nagrzewnica nie grzeje? Zapowietrzony układ!
Skoro wymieniałe termostat (zakładam, że nowy) A przewody idące do nagrzewnicy są zimne, to albo są zapchane, albo zapowietrzone, albo idą wysoko i pompa nie ogarnia. Najpierw zrób tak: Włącz silnik poluzuj wężyk idący do nagrzewnicy tak żeby się odpowietrzył, niech ktoś go przegazuje, powinno troche płynu się wylać i powietrze uciec. Powinno pomóc.
a płyn w układzie chłodzenia jest? Nagrzewnica nie zapowietrzona? Sterowanie działa? Za mało danych podałeś.
Przyczyna prozaiczna - zatkany dławik na przewodzi odpowietrzającym przed zbiorniczkiem wyrównawczym. Nagrzewnica po prostu była zapowietrzona. Warto dodać, że grzeją obie nagrzewnice pomimo nie działającego pieca.
Może zapowietrzona nagrzewnica,s a odpowietrzniki przy nagrzewnicy.
Nie, jedyne co tam może bulgotać to zapowietrzona nagrzewnica.
Zapowietrzona nagrzewnica ,zapchana brudem ,lub uszkodzona .
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
W drodze do pracy zauważyłem że słabo działa ogrzewanie. , i Dodam że auto ma instalację LPG, z którą czasami mam problemy (silnik gaśnie na zimnym i potem trudno go odpalić) te obiawy są powiązane , tzn tak jakby silnik nie był dogrzewany , hm , termostat całkowicie otwarty ? , raczej nie a co do pytania które powtórzę , (silnik gaśnie na po zgaszeniu...
Zapowietrzona nagrzewnica , pompa ABS.
Czy przed wymianą płynu było ogrzewanie?Wymieniłeś płyn w chłodnicy czy całym układzie?Jeśli ogrzewanie wcześniej było dobre to obecnie masz zapowietrzoną nagrzewnicę,świadczy o tym różnica temperatur przewodów do i z nagrzewnicy.
a przed wymianą płynu dobrze grzało bo jak tak to zapowietrzony układ będzie
Typowy objaw zapowietrzonej nagrzewnicy. Przeczytaj moje dzisiejsze wpisy w tematach autorów: rafalek8219 i kielkowicz.
Witam! Jakie jest sterowanie nagrzewnica?Czy nie jest zapowietrzona? W aucie jest gaz? Pozdrawiam.Stefan.
A nagrzewnica nie jest zapowietrzona?
Zapowietrzona nagrzewnica,albo tez ma slaby przeplyw. Pozdrawiam
A skąd wiadomo że to nie UPG? Albo pompa albo przytkana chłodnica od środka albo z zewnątrz lamele zatkane, termostat może trzymać wymontuj na próbę. Albo po prostu układ zapowietrzony, trzeba odpowietrzać razem z nagrzewnica.
Zapchana (lub zapowietrzona) nagrzewnica. Klimatyzacja manualna,automatyczna czy brak? Temperaturę trzyma i osiąga prawidłowa?
Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę tą nagrzewnice jeszcze raz przy okazji. Po dolaniu płynu chłodnica odpowietrza się sama? Tak sobie myślałem, że może nagrzewnica jest lekko zapowietrzona. Pozdrawiam
Więc co jest przyczyną słabego ogrzewania?, zapowietrzona nagrzewnica? jeśli tak to jak odpowietrzyć? czy raczej zapchana? Dzięki za odpowiedzi.
Zapowietrzenie wykluczone? Pompa wody daje wystarczające ciśnienie, może oberwane łopatki? Jest przepływ przez nagrzewnicę czy nie ma? Zawór sprawny, zamyka otwiera przepływ?
Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
Stary temat, ale może komuś pomoże. Pisałem kilka postów wyżej o wymianie pompki od webasto. Otóż cała historia zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Przelot był minimalny i lekko zapowietrzał się układ chłodzenia, wystarczało to jednak na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po naprawie jeżdżę już dwa lata i wszystko gra.
Do nagrzewnicy idą dwa przewody pod maską. Jeżeli włączysz ogrzewanie to oba powinny byc gorące. Jeśli nie są, to może byc zapowietrzona nagrzewnica lub zamulona, bądź też uszkodzony zawór.
Takie bulgotanie może występować w przypadku zapowietrzonego układu chłodniczego, zapowietrzonej nagrzewnicy. Nie wiem jak to wygląda w przypadku Twojego silnika ale doszukaj w necie coś w kwestii odpowietrzenia tego układu bo może w tym być problem.
Polonezy Caro i Atu miału takie same deski ,napewno chodzi o deskę od Poloneza plusa. Może jest zapowietrzona nagrzewnica.
Przez nagrzewniczke przepływa woda/płyn cały czas niezależnie czy w kabinie masz ustawione "na zimno czy na ciepło". Sprawdź ręką czy oba przewody pod maską dochodzące do nagrzewniczki są jednakowo ciepłe,jeśli nie zapowietrzona nagrzewnica,Jeśli mają podobną temperaturę spadła Ci linka otwierająca klapkę "ciepło-zimno".
Zamulona nagrzewnica , zapowietrzony układ płynu chłodniczego itp. trzeba sprawdzić.
Jak zapowietrzony to jeden wąż do nagrzewnicy będzie zimny. Jak dobrze pamiętam to najlepiej się odpowietrza cienkim wężem koło przepustnicy, ale teoretycznie powinien odpowietrzyć się sam.
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Po czym to wywnioskował? Węże twardnieją po uruchomieniu zimnego silnika? Sprawdzana zawartość CO 2 ? P. S. Ja jednak walczę jeszcze ze swoim - prawdopodobnie mam zapowietrzoną nagrzewnicę.
Jeśli czuć płyn w samochodzie to prawdopodobnie nagrzewnica cieknie, przy zapowietrzonym układzie nawet podczas pracy silnika pompa na wolnych obrotach nie jest wstanie zrobić prawidłowego obiegu, bądź też masz zawaloną nagrzewnice i na wolnych obrotach ci płynu nie przepchnie. Poziom płynu powinien być widoczny w zbiorniku wyrównawczym.
Witam wszystkich Forumowiczów! Potrzebuję pomocy!Czytałem część waszych postów ale z braku czasu niestety nie mogę dotrzeć do nich wszystkich .Miałem przed tygodniem problemy ogólnie z ogrzewaniem całości auta Seat Alhambra 2001 ale po interwencji mechanika do dzisiejszego poranka było wszystko OK.Niestety tylna nagrzewnica nie grzeje w ogóle.Jest tam...
te płyny wiążą w kontakcie z powietrzem, więc nie powinny nic zaklejać W takim razie prawdopodobnie nagrzewnica była lekko zapowietrzona. Ja nigdy nie stosowałem żadnych ulepszaczy.
Witam. Napisałeś że silnik trzyma prawidłową temperaturę, więc układ chłodzenia jest drożny i sprawny. Pozostaje więc niedrożna, zapowietrzona lub uszkodzona nagrzewnica. Skąd wiesz że jest sprawna? Uszkodzonej przegrody przecież nie widać gołym okiem. Dodano po 13 A i powiedz mi jeszcze czy kiedy silnik jest nagrzany to czy węże od nagrzewnicy są gorące....
brian0809,być może masz zapowietrzoną nagrzewnicę,sprawdź przewody na niej,być może masz uszkodzony czujnik temperatury i dlatego zaniża ci temp.
Rozgrzej silnik i dodaj gazu na postoju. Wtedy zobacz czy wtedy powietrze będzie ciepłe. Jak tak to może być mało płynu, albo zapowietrzona nagrzewnica. Ewentualnie coś z pompą.
Być może masz zamuloną nagrzewnicę lub zapowietrzony układ.
Włącz silnik i dmuchawę na ciepło, następnie ściskaj przewody od nagrzewnicy wcześniej układ odpowietrz korkiem odpow.) - rób tak dotąd gdy obydwa przewody będą ciepłe - masz zapowietrzoną nagrzewnicę gdyż spóściłeś płyn przy ustawionym przełączniku ciepło-zimno na zimno.
albo instalacja zapowietrzona albo nagrzewnica zapchana albo pompa wody nie daje juz rady. Zacznij od odpowietrzenia dobrze układu...
Witam Możliwości jest kilka: zapowietrzona nagrzewnica, uszkodzony termostat albo nagrzewnica mogła również zajść kamieniem. Najpierw proponowałbym jej płukanie "z weża" i ponowne napełnienie ukł chłodniczego oraz odpowietrzenie go. Pozdrawiam
Zastanawiam się jeszcze nad tym, czy nagrzewnica nie jest czasem zapowietrzona - i nie daje takiego efektu jak przytkana nagrzewnica - chłodziwo płynie wówczas tylko przez niektóre kanały - nie wszystkie i oddaje mniej ciepła. Z drugiej strony odpowietrzałem układ raczej prawidłowo i powinno być raczej OK. Jeszcze jedno. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie...
Witam. Jak jest stan plynu,moze byc zapowietrzona nagrzewnica,wysokie obroty silnika o tym swiadcza.Moze tez byc zawor otwierajacy,przytkany.pozd.
Zmień nagrzewnicę, sprawdź termostat i zalej świeży płyn.
Sprawdź, czy pokrętło (grzanie) otwiera zawór, może uszkodzone cięgła. Nagrzewnica może być zapowietrzona, uzupełnij płyn w zbiorniku wyrównawczym (w razie potrzeby, do wymaganego poziomu). Zaobserwuj, czy podczas pracy silnika przelewa się w zbiorniku płyn chłodniczy, bo jeśli nie, to może "padła" pompa cieczy chłodzącej ( np. oberwany wirnik).
Sądząc z opisu masz ogrzewanie automatyczne. Jeśli nawiew działa prawidłowo, to sprawdziłbym serwomechanizm regulacji temperatury. Częstym winowajcą "braku ciepełka" jest też zapowietrzona nagrzewnica. Sprawdź czy masz prawidłowy poziom płynu.
No silnik musi być niesamowicie ciepły, rzekł bym nawet gorący hehehe. Jak włączysz klime to też się nie załącza wentylatora? Jak nie masz ogrzewania to albo masz zamuloną nagrzewnicę, zapowietrzony układ chłodzenia, albo pompa wody dała ciała....
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Witam Jeśli twoja Xanitia ma auto nawiew, to prawdopodobnie padł silniczek który steruje klapką od regulacji ciepłe/zimne powietrze. Druga opcja to coś nie tak z elektroniką sterującą, choć osobiście obstawiam silniczek. Trzeba by dobrać się do nagrzewnicy i zobaczyć czy przy zmiane położenia suwaka od temeratury towarzyszy zmienia się położenie klapki....
Witam. Grzej woza aż się włączy wentylator (patrz na temp. na wskaźniku). Powinno przepchać zapowietrzoną nagrzewnicę. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64... PS. Popraw pisownię.... Pozdrawiam.
Może byc zapowietrzona lub zabita nagrzewnica o której wcześniej wspomniałem...
Może też byc walnięta uszczelka pod głowicą i nagrzewnica się zapowietrzyła.
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
nie kombimuj z obchodzeniem to auto musi już grzać po 1KM być moze masz zapowietrzoną nagrzewnice poszukaj odpowietrznika (niepamiętam czy jest) lub zagięty wąż do nagrzewnicy lub co mało prawdopodobne zapchany sprawdz czy te świece od podgrzewania grzeją warunek temperatura silnika poniżej 5*C i wyłaczone wszystkie odbiorniki a jak niegrzeją to masz...
Co mogłoby być przyczyną ? Coś jest zapowietrzone ( najczęściej nagrzewnica ) . Należy odpowietrzyć układ chłodzący .
Kolega Autor ma ewidentnie problem z zapowietrzoną nagrzewnicą lub niedrożnością w układzie nagrzewnicy, niestety nie stosuje się do porad udzielanych Mu na forum, teoretyzuje ponad miarę i wie wszystko lepiej. Strach się bać takiego Klienta. P.S. zmieniłem branżę, teraz naprawiam tubki po paście do zębów. ;)
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Nie płynie płyn przez nagrzewnicę. Jeśli nie jest zapowietrzona, a to rzadkość w tym aucie, przepływ płynu nie jest ograniczony, to ewidentnie do wymiany. Ma tak zakamienione wnętrze, że płyn krąży w 5% nagrzewnicy.
Witam ponownie, wymieniłem nagrzewnicę na nową i jest ok a tamta stara to w części dla kierowcy nie miała w ogóle przepływu, czyli zatkana kamieniem, a od strony pasażera był przeciek płynu i ogólnie radiator był bardzo mocno zakurzony. I mam jeszcze mały problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy bo podczas gdy uruchamia się pompka obiegu to słychać bulgotanie...
problem tkwi w zapowietrzonej nagrzewnicy, tak samo mialem u siebie, odpowietrzylem i teraz nawet bombelek mi nie przeleci :P dokladna instrukcje jak to zrobic masz tu: http://fiatuno.pl/fiatuno,1,40.html moze komuś sie jeszcze przyda :)
zapowietrzona nagrzewnica hamulce zapowietrzona paliwo zapowietrzona
klawiatura labtec prowadnica piła stołowy silnik pompy hydroforowej
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
SAECO NTC 17800628 - Oporność Czujnika Temperatury Jak podłączyć gniazdo 12V w bagażniku Citroen C3 Picasso?