Brałem to pod uwage,jest jeszcze opcja pękniętej głowicy.Tylko jak sprawdzić która to.Jedna porządna uszczelka ponad dwie stówki :cry: Zauważyłem że na kolektorze wydechowym przy drugiej głowicy od strony skrzyni jest białawy nalot. Czy jest taka możliwość że to ciśnienie dostaje się przez chłodnice egr?
Witaj. Jaki przebieg ma twój silnik? Czy bierze olej/ napewno spala ale ile na 1000 km Zobacz jak wygląda końcówka tłumika rury wydechowej, jesli jest szara bez nalotu czarnej sadzy... i sucha to OK jesli czarna wilgotna zaolejona... to niezbyt dobrze świadczyć to bedzie o stanie silnika... Radziłbym przecyścić świece... a jesli jeździśz już ponad 40tkm...
Niekoniecznie od razu uszczelka pod głowicą! Sprawdź chłodnicę i wszystkie węże czy nie ma gdzieś wycieku! Gdyby to była uszczelka to miałbyś ślady wody w oleju, nalot na korku wlewu oleju, płym chłodniczy chodzl by góra-dół. Więc sprawdź to co powyżej!
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
Chłodnica oleju gdyby była uszkodzona to zawsze olej wyciska się do wody. Olej ma większe ciśnienie. Byłby majonez z płynu
Dzisiaj rano przejechałem 28km. Płyn rozgrzał się do 90 stopni. Węże były miękkie, chłodnica ciepła. Nic nie wyło. Po 2 godz. postoju sprawdziłem ciśnienie w zbiorniczku. Przy odkręcaniu korka nie było nic słychać, także po ostygnięciu ciśnienie spadło. Płyn w normie, nie widać śladów odparowywania. Został jedynie brązowy nalot i dźwięk uchodzącego...
Otworek w termostacie służy po to żeby była wymiana zimnego płynu na ciepły wokół termostatu w czasie gdy jest on zamknięty. I po części odpowietrza układ po zalaniu płynem. Zalać chłodnicę do pełna, zapalić ciągnik, dać mu pochodzić trochę i szukać bombelków powietrza, spalin, a na początku pracy szybko rosnącego poziomy płynu. Te objawy świadczą o...
W VW masz ciśnieniowy układ chłodzenia (tym samym podwyższa się temperatura wrzenia płynu). Zwiększająca się temperatura płynu powoduje zwiększenie jego objętości i nadmiar płynu z chłodnicy przepływa przez zbiorniczek wyrównawczy (tym cienkim przewodem). Jeśli ciśnienie w układzie zwiększy się ponad ustaloną wartość (ok. 1,2÷1,5 bara), płyn (przy szczelnym...
Witam jestem świeżym posiadaczem Audi a6 c5 1.8t 150km, mam problem z awarią chłodnicy oleju dodam że już się pociła w ciepłe dni a straciła żywot jak temperatura zeszła niżej oraz okazało się ze płyn zamarzł i zrobiła się z niego kaszka ale w układzie nie było jakoś dużo tego płynu.(Poprzedni właściciel zapewniał ze był zalewany nowy płyn bo wcześniej...
Witam! Mam problem z renówką midlum z 2000r. silnik MIDR602 jeszcze stary na pompie sekcyjnej taki jak w midlinerze. Mianowicie chodzi o to: W układzie chłodzenia zaczęła się robić rdza od jakiegoś czasu. Płyn zrobił się brązowy oraz zrobił się taki nalot jak kamień czy coś takiego. układ był płukany ale bez demontażu chłodnicy(to ja chyba załatwiło)....
Witam! U mnie w pasacie 1.9TDI 130km 2001 290 tyś km są następujące objawy: - Jakieś 4 m-ce temu zaczęło ubywać płynu w układzie chłodzenia. - Lato wiec dolewałem wody, ubytek zazwyczaj około 1 litra na 400km. - Komunikat o niskim stanie wody zazwyczaj pojawia się na drugi dzień po odpaleniu rano po dłuższej jeździe poprzedniego dnia. - Węże twarde,...
Witam, jadąc dziś autem po 5 km nagle temperatura podskoczyła pod czerwone pole, szybko zgasiłem samochód, odpaliłem po 15 minutach, ale po 2 km znów temperatura rośnie... Dodam, że auto ma moc, odpala idealnie, nie kopci, pod korkiem oleju nie ma nalotu... Po tym jak się zagrzał uszkodziła się plastikowa obudowa przy chłodnicy i cieknie delikatnie...
Przeszukałem forum i internet przez wiele dni , niestety nic na ten temat nie znalazłem . Wyrzuca mi błąd : P2331 Zwarcie obwodu sygnału sondy lambda z obwodem grzałki . Po skasowaniu pojawia się znowu ale wyłącznie gdy silnik ma temperaturę powyżej 90 Stopni . Ogólnie silnik spala duże ilości oleju .Trochę kopci ale też tylko gdy jest max gorący 90-105...
A w tym miejscu z 25 sekundy Twojego filmu przy opasce masz napewno sucho? Suchutko. Kup pompe pasek napinacz i będzie ok Pompa weszła nowa i po wycieku. Świetnie, bo lało się z tej pompy niemiłosiernie. Jednak podejrzewam, że to nie koniec napraw. :D Mam jeszcze kilka pytań do was na koniec. 1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do...
Panowie termostat jest nowy zalozony, wiec na stowe jest sprawny... Plynu nie brakuje na stowe - w zbiorniku... A weze - hmm podczas odpowietrzania jest zgnialalem ale nic sie nie dzialo... w odpowietrzniku na chlodnicy jak i tego przy nagrzewnicy. Objawy takie same jak przed wymiana termostatu - czyli chlodnica i weze zimne - nawiew rozniez zimny ,...
Witajcie, chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów bo sam już nie mam pomysłu. Postaram się skondensować to do minimum. Pacjent M156, około 187tkm nalotu. 2008. W moim posiadaniu od dwóch miesięcy. Po zakupie auto jeździło bardzo dobrze. Zdecydowałem się na wymianę chłodnicy wody (była już wizualnie zmęczona) oraz wszystkich doprowadzających...
Renóweczka 21 nevada z 91 roku, Silnik F3N 1,7 B+G, 90 KM. Problem polega na tym, że ubywa płynu z chłodnicy. Doleje na maks za 2-3 dni jest poziom minimalny. Przeprowadziłem obdukcję :) Obejrzałem chłodnicę, połączenia przewodów gumowych, opaski itp, silnik dookoła . Nie widać wycieków. Membrany w parowniku wymienione latem ubiegłego roku. Płyn w chłodnicy...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
witam,uzupelnij plyn do poziomu jaki powinien byc /oznaczenie kalt -zimny/, a nasteonie rozgrzej silnik i zobaczysz czy ubywa plynu pod samochodem/po wlaczeniu wentylatora tj uzyskaniu odpowiedniego nadcisnienia/, to,ze plyn wciaga po rozgrzaniu jest prawidlowe bo otwiera sie termostat i uzupelnia sie plyn, jezeli tak sie stanie to wylacz silnik i powoli...
Zdarza się że tłok wypali ale nie z powodu niewypalonego paliwa. Zazwyczaj jest to wina specyficznego uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok lub zatkanych otworów w końcówce gdy paliwo rozpyla w jedno miejsce. I znając życie musi do tego dojść jeszcze kilka innych niedociągnięć. Wypalenie tłoka to zjawisko...
Witam! Prawdopodobnie sygnalizuje za niski poziom płynu chłodniczego. Proszę (przy zimnym silniku,żeby się nie poparzyć) odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdzić ile jest tam płynu. Można to zrobić od zewnątrz zbiorniczka-jest tam oznaczenie min. i max.,ale czasem ścianki wewnątrz są tak pokryte nalotem,że nic przez nie nie widać.
Gdyby to byla uszczelka pod glowic Giento zauwazyl by spadek mocy silnika (nizsze sprezanie na jednym cylindrze), ewentualnie ubytek plynu chlodzacego, jezeli ma korek w chlodnicy to takze oleiste plamy w plynie, oraz pocacy sie korek olejowy (pod korkiem oleju gromadzi sie bialawy nalot wraz z kroplami plynu )
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Sprawdź dokładnie po wężach, na łączeniach (czy nie pojawia się kolorowy nalot), koło odpowietrzników, pompy cieczy chłodzącej, szczelność chłodnicy. Ogrzewanie dobrze działa i nie słychać odgłosu bulgotania w nagrzewnicy? Albo przez uszkodzony korek wlewu wyrzuca płyn z czym też się spotkałem ale przy benzyniaku. Dodano po 1 A jak nie to: uszczelka...
Witam Nagle auto nie trzyma obrotów na biegu jałowym, silnik 2,8 V6 automat, świece czarny nalot zmienione na nowe, korek oleju czysty, płyn chłodniczy ok. Jak dodam gazu, to czasami tworzy się wystrzał. Proszę o jakieś sugestie, bo na mechanika długo się czeka. [youtube]https://youtu.be/fJRJCQNY7jA[/y...
Jakie trasy pokonujesz ? Krótkie czy długie . Może mało jeździsz i woda powstała w procesie spalania nie zdąży odparować i z stąd ten dym oraz pod korkiem oleju nalot niczym majonez
Witam, mam problem z oplem corsą. Od jakiegoś czasu ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Był wlewany uszczelniacz, i wtedy tego płynu było raz więcej a raz mniej oraz robiło sie ciśnienie . Zwykle ciśnienie jest gdy auto stoi całą noc i rano sprawdzany jest poziom płynu w zbiorniczku. Został wymieniony korek od zbiorniczka i nadal ubywa płyn. Nie widać...
Sprawdź pierw czy nie masz jakiegoś wycieku najczęściej zostaje biały nalot w miejscu gdzie płyn wyparował pod wpływem temperatury oraz pompę wody a potem można myśleć na temat uszczelki pod głowicą.
ciastek1985 ok. jakiś czas temu ubyło mi płynu chłodniczego, ale to prawdopodobnie przez to, że stałem w wielkim korku na świeżo wylanym asfalcie to było gdy były te wielkie upały kiedyś w tedy temperatura podeszła mi prawie do 110 stopni. ale na korku oleju mam biały nalot. Gość Słyszałem, że tak się robi od LPG.
No przeważnie jeżdżę na krótkich trasach tak około 3-5 km, a ubytków płynu chłodniczego nie mam wiec chyba się nie miesza z olejem. Przez lato nie miałem tego "kitu" tylko teraz przez zimę zauważyłem.
Nie chcę straszyć, ale bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie UPG lub nieszczelność układu chłodniczego nabyta podczas naprawy. Czy samochód chodzi lepiej gdy się rozgrzeje? Czy nie ma wycieku pod autem, plamy ,czegokolwiek. Jaki jest stan i poziom oleju oraz czy na korkach nie ma klasycznego nalotu?
Jeśli po nagrzaniu do temperatury roboczej +/- 90st.C silnik w dalszym ciągu nadmiernie dymi na biało może to oznaczać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Może Pan sprawdzić czy po odkręceniu korka wlewu oleju silnikowego nie ma biało/żółtego nalotu jak również czy podczas pracy silnika w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie następuje bąblowanie.
Termostat raczej ok .. obie rury cieple,na postoju temperatura stała nie skacze,wentylator działa,korek zbiornika wymieniony, po zalaniu płynu jeżdżąc prędkością do 100 jest ok ,nie wyrzuca go ,lecz kiedy depnę trochę więcej gazu to odrazu wyrzuca cały płyn z zbiorniczka całego układu chłodniczego. w oleju wody niema a pod korkiem od pokrywy zaworów...
przebieg 178000 spalanie gazu od 8 do 9 litrów benzyny 7. oleju nie bierze, Dodano po 36 Korek płynu chłodniczego nie jest tłusty, a końcówka wydechu jest okopcona czarny nalot
Sprawdziłem dzisiaj obecność spalin w płynie chłodniczym testerem ,który nabyłem na allegro i płyn zabarwił się na zielono ,więc są spaliny w płynie. Pod korkiem znalazłem jeszcze więcej białego nalotu. Jest prawie pewne ,że to uszczelka pod głowicą . Teraz moje pytanie , jakie są tego koszty , ponieważ nie chcę zostać naciągnięty i co powinno się wymienić...
Moga byc świece ale skad te skaczące obroty-zaznaczam że nie jestem specjalista ale kumpel miał walnietą uszczelke pod głowica to też mu obroty wariowały-sprawdz przede wszystkim czy nie bierze ci płynu chłodniczego,czy nie podniósł sie poziom oleju(jezeli tak to dostaje sie do niego płyn) i odkręc korek wlewu oleju sprawdz czy nie ma na nim jakiegoś...
100% uszczelka pod głowicą. Jest przedmuch do obwodu chłodzącego stąd bulgotanie. Często po odkręceniu korka chłodnicy oczywiście na zimno można wyczuć zapach spalin. Tą samą drogą płyn ubywa dostając się na tłok a potem do wydechu. Proponuję obejrzeć bagnet kontroli oleju, biały nalot tzw. "majonez" świadczy o powyższym. Cylinder który jest nieszczelny...
W warsztacie- niech zaloza korek od chlodnicy z wentylem takim jak do pompowania kol-caly uklad wytrzymuje bezpiecznie 0.8-1.1 bar, bedzie widac przecieki, sprawdzcie srodkowy-gorny maly wezyk peka przy polaczeniach-dziurka wielkosci igly =wysokie cisnienie + temperatura leci po zagrzaniu jak z komina lokomotywy, pierwsze pytanie smierdzi zalewanym...
Witam, Problem z autem wymienionym w temacie polega na tym, że mniej wiecej co 4, 5 dni zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego opróżnia się praktycznie do zera, zacząłem więc sprawdzać wszystko co mogło być powodem, na początku pomyślałem o uszczelce pod głowicą lecz na korku od oleju nie ma żadnego maślanego nalotu, stan oleju na bagnecie nie zwiekszył...
nalot korek korek chłodnica nalot korek oleju
akumulator piszczeć fujitsu siemens wymiana procesora octavia deska rozdzielcza
Modyfikacja zwrotnicy w kolumnie JBL JRX 100 Regulacja jasności podświetlenia zegarów Iveco Daily - metody i problemy