Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora.
Napięcie było mierzone na słupkach biegunów akumulatora?
ale po odpaleniu auta powinna zgasnąć a na przewodzie z alternatora występuje jakieś napięcie(przewód idący do aku)
Regulator napięcia: wtyczka 2 + 2 górny rząd : plus na akumulator, ładowanie z alternatora dolny rząd: ładowanie z alternatora, masa Rozumiem, że jako masa podpinam minus akumulatora? Minus od akumulatora mam dopięty do ramy jako mase.
Witam, Dzieje się tak bo: - 12,5V napięcie na akumulatorze - 11,5V podczas rozruchu napięcie na akumulatorze spada z powodu dużego poboru prądu przez rozrusznik - 14,5V działa alternator, który ładuje akumulator. Pozdrawiam, Przemek
Kolega zostawi wtyczkę włączoną, uruchomi silnik, włączy światła i zmierzy napięcie. Założę się, że pokaże 14V.
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Schemat alternatora Mitsubishi w Hondzie.zał1. W drugim zał.jest wtyk w alternatorze,gdzie : IG-to + po stacyjce B -do kontrolki ładowania C-wolny E-masa do obudowy Moje pytanie.Na wyjętym alternatorze z auta do IG podłączam "+" (czyli tak jak po włączeniu zapłonu) ,masę na E(obudowa),to czy na B powinien być "-".Zaznaczmy że alternator jeszcze nie...
Wymieniony na nowy właśnie, a może akumulator padł od jazdy na nim bo około trzech razy ładowałem go prostownikiem i do zero został wyładowany praktycznie.
A mierzyłeś ile ci ładuje ? Bo ten błąd to wygłada jak za duże napięcie ładowania..
Witam tak jak w temacie mam problem z ładowaniem w mojej hondzie cbr 125 wymieniłem nowy alternator akumulator i regulator napięcia ładowanie jest jak mu dam na obroty a na wolnych obrotach nie ma wogule ładowania traci prąd gdy pochodzi chwilę na postoju zgasze go to już rozrusznik nie chce zakręcić wyciągnołem 2 żarówki ładowanie było na wolnych obrotach...
trzeci przewód połączony jest ze stacyjką i w obwodzie ma diodę pólprzewodzącą poprawka do napięcia przed regulatorem jest 4,5V na wolnychorotac n adrugim kablu 2,6V a na trzecim 1,2 V, przy wzroście obrotów wzrasta też napięcie prądu załączam schemacik wygląda na to że to jest ten typ
kierbedz4 , widzę że nie masz pojęcia o mechanice motocyklowej, a szczególnie motocykli japońskich w których z mechaniką samochodową nie ma nic wspólnego. Powiem tyle - poszukać na elektrodzie, było kilka tematów o ładowaniu w motocyklach. Jeśli stator jest uszkodzony to trudno będzie to zdiagnozować, efektem będzie przepalanie regulatorów napięcia...
Obwód C odpowiada za sterowanie trybem ładowania. W zależności jakie jest zapotrzebowanie na energię, ECU sygnalizuje tryb niskiego lub wysokiego poziomu wyjściowego. Niskie napięcie ładowania (12,4-12,9V) utrzymywane jest przez ECU podczas uruchamiania silnika lub przy spełnieniu warunków: - prąd obciążenia mniej niż 15A (odbiory wyłączone); - obroty...
teraz to się dopiero całkowicie połapałem w tym układzie. mostek zwykły jednofazowy (należałoby go sprawdzić) tak jak pisałem sprawdzić napięcia (co da nam wiadomość o stanie uzwojeń w alternatorze) zostanie podejrzany regulator lub ten przełącznik (który można ominąc w celu ustalenia przyczyny)
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Witam mam problem z alternatorem w Hondzie a mianowicie grzeje się. Po 5 minutach na wolnych obrotach jest tak gorący że nie można go dotknąć. Przewinięty został stojan okazało się ze słabo ładuje i dalej to samo. Na wolnych obrotach ładuje 13-13,2V na wysokich max. 13,8V jak jest gorący 13,7V.
Sprawa rozwiązana. Przeczyszczone wszystkie kostki, mostki usunięte - instalacja tak jak ją Japończyk zrobił. Nowy prostownik. Oprócz tego mogło być przebicie z niezaizolowanego połączenia z kabla od alternatora. Ładowanie aku na niskich obrotach 6.8V przy wyższych max 7.3 7.4V Dziękuję wszystkim za pomoc, off topic ;)
Wpierw sprawdź swój miernik. Miałeś rację co do miernika, dzięki za uświadomienie :) - Sprawdziłem porządnym miernikiem napięcie: - napięcie na akumulatorze, przy zgaszonym silniku to ~12,5V - napięcie na akumulatorze, przy włączonym silniku, obroty ~950rpm, ~14,3V Pomiary wykonane gdy problem z ładowaniem nie występował - chwilowo uspokoił się, ale...
Wszystko byłoby proste gdyby auto było na miejscu. Teraz czeka go laweta prawie 200 km. Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Regenerowałem alternator w Peugeot Partner bo przestał ładować. Wtedy pierścień komutatora był wytarty do zera i wymiana szczotek wraz z regulatorem w komplecie. Nie zaglądałem nigdy do Hondy...
[quote="corporation"]Panowie mnóstwo osób ma ten problem. U mnie też TPS zdaje się być dobry gdy mierzę oporność na wyłączonym lub napięcie na przekręconej stacyjce. Gdy odpalę auto i mierzę napięcie, miernik podaje całkowicie niezgodne wartości, sprawdźcie jak jest u was. Problem z różnicą napięć polega na tym że przy nie pracującym silniku prąd płynie...
http://obrazki.elektroda.net/78_12125625... Oto dosyć praktyczny projekt. System zasilana robotów terenowych składa się z silnika spalinowego będącego sercem małego źródła zasilania dla robotów pracujących w terenie. Wykorzystuje on samochodowy alternator połączony z małym silnikiem Hondy (GX35). Całość zawiera też trochę elektroniki mającej za...
Witam, mam problem, tj. falujące obroty samochodu, a wyłączone światła mijania. Dzieje się to tylko, gdy samochód jest rozgrzany. Wyłączenie świateł na postoju powoduje falowanie obrotów, a ponowne włączenie wyrównuje pracę silnika. Wystarczy włączyć ogrzewanie lusterek lub szyby i też silnik zaczyna równo pracować. Ponowny rozruch silnika też rozwiązuje...
Witam mam problem ze wspomaganiem kierownicy w mojej hondzie 1.6 vtec 2001r. Otóż po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale po chwili wyłącza się wspomaganie i zapala się kontrolka wspomagania po zgaszeniu silnika następuje reset i tak za każdym razem z początku mogłem przejechać kilka kilometrów i resetowałem podczas jazdy wymieniłem sterownik teraz...
alternator napiąć ładować napiąć ładować alternator jakie napiąć ładować alternator
radiowy sterować 868mhz podłączyć tuner wzmacniacz unitra kosztuje wymiana cewki zapłonowej
moment dokręcania korbowodów moment dokręcania korbowodów
Polsat Box Go – limit urządzeń przekroczony, jak usunąć zbędne sprzęty i odzyskać dostęp Migająca biała dioda na pilocie Cyfrowego Polsatu - przyczyny i rozwiązania