W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
Podaj napięcie ładowania
Mógł też paść regulator napięcia,standart w tych samochodach,ale przed rozebraniem nic się nie dowiesz.
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Zafira nie ma przypadkiem regulowanego napięcia ładowania jak Astra J ?
jest OK, napięcie 14,4 V prawidłowe.
Sprawdz czy klemy się nie robią gorące.
Jakie napięcie ładowania?
A może tak sprawdzić napięcie ładowania??
Zmierz napięcie ładowania.
Ubita dioda w alternatorze
Jakiego uzwojenia niskiego czy wysokiego napięcia i czy zawsze to samo i jakie masz napięcie ładowania?
Sprawdz diody i regulator ładowania.
Jeśli się nie mylę w tym modelu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Sprawdź napięcie ładowania
Tez nie miałes ładowania?
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
Jak masz Izusu to jestes skazany na wieczną naprawe tego gów...a . POdaj wartość napięcia ładowania.
Aby to zrobic musisz miec specjalny miernik, ktory ma niekazdy nawet elektryk, tzw cengowy i to jeszcze do pomiaru pradów stałych. prady plyna natyle duze ze zwykly miernik ulega uszkodzeinu. Jesli juz wymieniles alternator to nie jestes w stanie nim obracac tak jakby to robil silnik samochodu co wyklucza jakikolwiek pomiar pradu ladowania. mozna przemierzyc...
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
Typowy objaw regulatora napięcia.
Miernik masz sprawny? Co z kontrolką ładowania?
Napiecie ładowania zawiera się w granicach 13.8V do 14.5V
A gdzie jest ten bezpiecznik? Napięcie mierzone na akumulatorze bo nie ma dostepu tam do tyłu alternatora.
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
Silnik to 1.7cdti
napięcia ładowania w porządku.
Witam. W mojej astrze f 95r. nie działa kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach 14.1V. Po zdjęciu zegarów i pomiarze napięcia w kostce brak napięcia.
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
Napięcie mierz miernikiem na akumulatorze. I bezpośrednio na alternatorze. Napisz
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Dla pewności posprawdzaj jeszcze masy w aucie może brakuje przy silniku albo ma słaby styk a kontrolka od poduszek zaświeci się jak napięcie akumulatora zabardzo spadnie . Naladuj akumulator spróbuj odpalić a jak się uda to zmierz czy jest ładowanie .
Tak napięcie przy ładowaniu wszystko pogaszone.
Dlatego pytałem gdzie mierzone napięcie.
Pewnie padł alternator , wystarczy zmierzyć napięcie ładowania na akumulatorze.P
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
Zanim go rozbierzesz, naładuj akumulator na max prostownikiem, wstaw do samochodu i wtedy pomierz napięcia. Pozdrawiam
Jeżeli napięcie ładowania jest bardzo niskie, to wspomaganie nie działa.
Ale akumulator nawet gdy kończy żywot, to jego ładowanie powinno być chyba wyższe.
Mnie wygląda na to, że nie masz wogóle ładowania. Po rozruchu pracuje pare odbiorników, stąd spadek napięcia. Może być uszkodzony regulator napięcia lub zły montaż.
Musi być gdzieś słaby kontakt na przewodach. Jeżeli mierzyłeś opór kabli multimetrem to pomiary włóż między bajki. Zamiast tego sprawdź spadki napięcia na przewodach obciążonych światłami, tylną szybą.
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
Zmierz napięcie ładowania. Bez tego można zatrudnić jedynie wróżkę.
Witam. Jestem posiadaczem opla astry z silnikiem 1.7 TD isuzu. Od jakiegos czasu mam problemy z ładowaniem akumulatora. Miernik skacze pomiedzy 10-20V. Co to moze byc. Prosze o pomoc.
Podaj jeszcze jakie masz napięcie przy wyłączonym silniku z obciążeniem i bez oraz jak zachowuje się kontrolka od ładowania ?
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Tak jest, tylko że na gorącym silniku sytuacja jest identyczna, ostatnio na trasie liczącej 570 km cały czas się tak działo. Skutkiem takiego działania jest to że akumulator jest ciągle niedoładowany.
ciężko jest to wymienic?
Na stole pod obciążeniem ładuje do 14.8. Więc spadki napięcia masz w aucie.
,ale sprawdzenie tego wymaga czasu. jakieś 2-4 godz. jazdy.. i co tam sprawdzać, napięcie już mierzyłeś, tak na starym, jak na nowym. Najważniejsze, aby nie wpadać w obsesje.
dzien dobry oprócz napięcia trzeba również sprawidzic natęzenie prądu ładowania
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze jeśli będzie wyższe niż na akumulatorze ro winne będą przewody albo+ albo masa.Czasem po wyjęciu alternatora z silnika i ponownym zamontowaniu gubi się gdzieś masa i zmniejsza się nap. ładowania.Właściwe napięcie ładowania powinno wynosić od 13.8-14.4V.
Walnięty regulator też jest na oko ok. Bez altka kontrolka (ładowania nie akumulatora) nie będzie się świecić.
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
Jaki alternator od tego się zaczyna pisanie.P
Jeżeli sprawdzał zaraz po odpaleniu mógł mieć taki odczyt, świece o ile się nie mylę grzeją w tym silniku prawie do 80 stopni. za czym idzie będzie niskie napięcie na akumulatorze przez pobór prądu.
Jakiej firmy alternator, jak zachowuje się lampka akumulatora, czy podłączona masa przy alternatorze, jakie napięcie podczas pracy silnika, a jakie gdy silnik zgaszony. Pozdrawiam.
Świece ci grzeją bo tak sobie konstruktor przemyślał. A spadki napięcia na obwodzie ładowania stwarza poważny problem niedoładowania, dziwne że wspomaganie ci sie nie pluje o brak napięcia.
Zmierz napięcie ładowania przy zapalonej i zgaszonej lampce, to podstawa.
Zrobić pomiar napięcia przy próbie rozruchu, jak nie spadnie poniżej 10V to nie wina akumulatora. Akumulator mimo wszystko i tak do ładowania bo jego napięcie jest zbyt niskie.
|No to jeśli pasek nie ma uślizgu alternator do poprawki. Sprawdz jeszcze bezpośrednio napięcie + i - na alternatorze.
Zmierz napięcie ładowania w czasie gdy pali się kontrolka.
Mierzyłeś napięcie ładowania przy samym alternatorze na D+ ? może masz spadek napięcia na tym przewodzie albo masa jest kiepska ?
Klemy sprawne, zimne, czyste, masa dobra, oszlifowana. Napięcie mierzyłem na alternatorze.
Świece nie mają nic do ładowania, prawdopodobnie "kończą się" szczotki alternatora, a elektronika jest teraz strasznie "czuła" na spadki napięcia.
ładowałem akumulator ponad 12 godzin nadal napiecie 11,26 poczym spada 11.24 i dalej akumulator nawet się nie zagrzał podaczas ładowania nie wiem czy to wina akumulatora? podczas ładowania napięcie 13,5 v
Zmierzyć napięcie na gnieździe, przetwornicy tam nie ma więc skąd wyższe napięcie chyba że alternator tyle ładuje. Zmierzyć będzie wiadomo. Podtrzymuję, do tego kolega może także zmierzyć napięcie na odpalonym silniku-będzie wynik ładowania.
Założyć porządny (sprawny, sprawdzony) akumulator i sprawdzić napięcie ładowania, jeżeli nadal za niskie, sprawdzić (wymienić) regulator napięcia.
Sprawdź i podaj to Ci powiem czy jest dobre. Przy okazji napięcie ładowania przy włączonych wszystkich odbiornikach na wolnych obrotach.😉
Moj komputer nie pokazuje tyle liter "moc silnika ograniczona ,skontaktuj się z serwisem" 😉 Wiesz co, kolego... Ale ja też jeżdżę Astrą J z 2011r i tam taka diagnostyka jest. Tj. wyświetla więcej, niż chciałoby mi się czytać :D Tego konkretnego przypadku nie znam. A tak na poważnie od czego zacząć Panowie? Na pewno nie od porad z Internetu, bo wymienisz...
Brak ładowania - napięcie akumulatora siada i z tąd choinka kontrolek na desce ...
Problem w tym ze zostaje jeszcze klima...a tutaj juz sa schodki. Prawdopodbnie klima bedzie chodzila non stop jezeli zrobie to na czujniku z vaga i przekazniku Podwójny czujnik ciśnienia, sterowny z przycisku w konsoli, całość wysterowuje cewke sprężarki i wentylatory na 1 biegu czyli najlepiej szeregowo. Napięcie sterowania brane z ładowania i załączenia...
Tak zgadza się, zawsze jak największy. O ile pozwolą jego gabaryty (rozmiary) A co do problemu. Czy autor dałby radę zmierzyć napięcie ładowania. Wystarczy najprostszy miernik. Napięcie ładowania akumulatora powinno być powyżej 14,2V Akumulator ładowany poniżej tego napięcia pociągnie nie długo. Szczególnie gdy cały układ elektryczny zostanie obciążony...
Potocki - opisany sposób sprawdzenia przez Ciebie pracy alternatora , to zabójstwo dla niego. Szukaj warsztatu.
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Jak sprawdzić te wtyczki bo mam podobny problem? Chodzi o to co powinny pokazywać za napięcia i kiedy?
A jakie wyposażenie elektryczne posiada astra, a jakie Twoje auto.
Jemu chodzi o prąd idący na nastawnik dawki, Kolega widzi różnicę między prądem a napięciem? Mimo to napięcie ładowania warto sprawdzić.
Witam serdecznie czy jest mozliwość by odpowiedziec co ostatecznie było przycyzną braku ładowania. mam ten sam problem w swojej astrze i mechanik z elektrykiem nie bardzo sobie radza? z góry dzieki za szybka odpowiedź
Ok. To wytłumacz mi jeszcze 2 rzeczy: 1. Na wolnych obrotach, bez żadnego obciążenia (typu szyba, wspomaganie itp.) napięcie ładowania jest cały czas w okolicach 14.1 - 14.3 V. Dlaczego więc silnik nie pracuje idealnie na wolnych obrotach ? 2. Jaki wpływ na pracę silnika (na wolnych obrotach, jak i szarpanie podczas jazdy), mogą mieć takie wahania napięć...
Obstawiam regulator napięcia.
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
nie zapala się lampka serwis ani check engine tylko miga akumulator i nie muszę gasić silnika i wyjmować kluczyka by odzyskał moc poprostu ponizej 2800 jest ok. Co się dzieje z napięciem ładowania w okolicach 2800 rpm?
Nie wiem jak jest w innych samochodach, ale w moim FSO-150 żarzenie kontrolki ładowania zlikwidowała wymiana kostki w stacyjce. Słaby styk w kostce i przy dużym obciązeniu prądowym był na nim na tyle duży spadek napięcia, że powodowało to żarzenie kontrolki ładowania.
Sprawdź napięcie akumulatora podczas pracy silnika. Być może nie masz ładowania.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
Spadki napięć.
Nie wiem ile już to było razy, jakie napięcie jest na alternatorze a nie akumulatorze wtedy można ustalić usterkę szczególnie że w tych alternatorach głównym powodem niskiego ładowania pod obciążeniem jest słaby prostownik.P
Witam Napięcie ładowania powinno wynosić 13,8-14,4V. 15V powoduje dość silne gazowanie elektrolitu i duże ubytki wody. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam
A jakie jest napięcie ładowania w momęcie jak świeci,aby nie za wysokie? może padł reulator.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
a ja powiem to co widzę w twoich opisach czyli po prostu się powtórze z ładowaniem coś jest nie tak. Sprawdzałem ładowanie w różnych samochodach w jednym pobór prądu był większy niż alternator daje a napięcie i tak nie spadło poniżej 12,3V ale tam było tyle odbiorników co dwie astry razem tyle nie mają moim zdaniem spadek napięcia ładowania do 11,9V...
Kolego. Dostałeś już bardzo dobrą radę od mistrza elektrita. Jak dodasz gazu to ślizga się pasek i napięcie spada. Jak nie wierzysz to włącz do oporu odbiorników i po odpaleniu przez jakiś czas będziesz go słyszał. Jak wyłączysz to sobie reką pomacasz co jest gorące.Jak doładujesz akumulator to opór bedzie mniejszy i odzyskasz napięcie ładowania. W...
Ja ładuję "Peugeota" bez odpinania akumulatora,prostownikiem swojej roboty-najprostrzym.Nie muszę później ustawiać nie tylko radia ale i wolnych obrotów.Jak do tej pory nic się nie dzieje.Tylko uważam i tego się trzymam jak kolega wyżej,nie przekraczać prądu ładowania-0,1 jego pojemności a napięcie nie wjększe niż 16V.
astra napięcie ładowania astra isuzu napięcie ładowania ładowania astra
czerwona dioda pilot zasilać lampa solarny zmywarka bosch płucze
pioneer szuflada pioneer szuflada
Wymiana simmeringu półosi prawej Volkswagen Passat B6 105 KM – instrukcja krok po kroku Kia Cee’d 1.6 Gamma Crankshaft Sprocket Replacement Procedure, Tools, Torque Specs