tak jak napisał kolega , ladamaniac , to BYŁ warystor sprawdż napięcie ładowania
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
autem jezdze sporadycznie Pewnie jeszcze na krótkich odcinkach? Jakie jest napięcie ładowania?
Jakie jest napięcie ładowania?
Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam
Witam, podobne objawy występują przy uszkodzonej stacyjce.Należało by również zmierzyć napięcie ładowania,
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Ja bym spróbował włożyć sprawdzony - dobry akumulator i wtedy zmierzył ładowanie. Zasiarczony lub z częściowym zwarciem w którejś z cel akumulator będzie powodował obniżenie napięcia ładowania.
Pewnie napięcie będzie miał ponad 15v. Miałem podobny przypadek i była padnięta jedna dioda. :D
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Regulator napięcia - nie szczotki....
Witam a żarówki czasem ci się też nie palą, sprawdz jakie masz napięcie ładowania, może regulator napięcia poleciał.
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
Czujnik może być uszkodzony. Rezerwa jest włączana poprzez zwarcie styków z których jeden jest stały a drugi porusza się razem z pływakiem. Za wskazania poziomu odpowiada opornik suwakowy. Wskaźnik jest czuły na zmiany napięcia ładowania.
witam spróbuj podpiąć drugą kontrolkę jako kontrolka ładowania żarówka 12v 2w to może być przyczyna małego prądu wzbudzenia lub brudny komutator nie napisałeś jakie napięcie jest podczas ładowania
Kontrolka ładowania ok na niskich obrotach napięcie ładowania w normie a przy większych wzrasta liniowo.
Coś tu nie gra jeżeli świeci pełną mocą to nie może ładować 13,9. Do sprawdzenia napięcie B+,D+ a może kontrolka zasilana D+ i masą.
Tylko regulator? Uszkodzony może raz działać prawidłowo a raz nie, zależnie od temperatury? We wcześniejszym alternatorze jak padł regulator to albo nie było ładowania albo napięcie było za wysokie ale cały czas niezależnie od temperatury.
jeszcze jedno pytanie czy w/w podjedzie bez problemu alternator od poloneza caro
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
A dlaczego kolega uparł się na taki alternator? Wystarczy dowolnego szrota z wbudowanym regulatorem- nawet od Poloneza chociaż czy nowy z C360 3 P za 200 zł.
Rozrusznik, a by działał to nie potrzebuje żadnego wzbudzenia. Za to układ alternatora, układ ładowania. To już tak.
Musiałbyś ustalić dlaczego masz tylko 13.8V widocznie masz uszkodzony stojan i podnosząc napięcie ładuje cały czas wysokim natężeniem prądu.P
Witam mam następujący problem z Polonezem 1.6 1997r. akumulator jest niedoładowany, kontrolka nie świeci a jednak akumulator nie jest ładowany około miesiąc temu wymieniłem regulator napięcia i szczotkotrzymacz bo ładowanie wynosiło 12.3V po wymianie wróciło do normy 14.2V pod obciążeniem. autko jeździło normalnie wczoraj nie dał się uruchomić po podpięciu...
Nic się nie stanie jeśli zamontujesz większy akumulator ale to nic nie zmieni jeśli akumulator będzie niedoładowany, sprawdź napięcie ładowania.
Zmierz napięcie ładowania - zbyt wysokie swiadczy o zasiarczeniu akumulatora
Zmierz napięcie ładowania na akumulatorze i alternatorze. I napisz ile wynosi...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
A czasami jest to wina regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Cóś mi się sknociło i nie mam ładowania, wcze sniej elektryk "przerabiał" alternator po uszkodzeniu regulatora napięcia. Po "przerobieniu" i założeniu regulatora napięcia od poloneza ładowanie było, ale cały czas świeciła kontrolka brak ładowania. W tej chwili świeci, ale ładowania faktycznie nie ma :) Pozdrawiam
To zależy jak zachowuje się kontrolka.P
W miejcu w którym podłączona jest kontrolka ładowania (na alternatorze),powinno być takie samo napięcie jak na tej grubej śrubie t.j.około 14V.
Pewnie mnie wyśmiejecie, ale z doświadczenia wiem, że w 1.6 GLI podobne cyrki się dzieją, gdy napięcie ładowania przekracza 17V, bo tak właśnie miałem :-)
Być może regulator napięcia za alternatorem, który zawyża napięcie ładowania. Dokonaj pomiaru napięcia na aku, na zgaszonym i zapalonym silniku a się dowiesz .
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
sprawdż pasek klinowy napięcie ładowania .....masa przy silniczku wycieraczek ......programatory nie przyczyniają się do usterek jakie wymieniłeś
hm z tego co pamiętam to nadlew jest z obu ale odpowietrznik tylko z jednej wychodzi więc się raczej nie zgubił . Jeśli nie zgubiłeś korka od celi to możesz olać bo wątpię by aż tak elektrolit gotował . Mieszasz pojęcia . nie rób nic jeśli nie zmierzysz napięcia ładowania bo to bez sensu .
Mam 5 letni Centra futura 60 Ah w poldku i dopiero teraz zaczął słabo kręcić a w zasadzie tylko cykl miejski więc sądzę że nie ma powodów do narzekań, na pewno przy centra futura polecam dokładnie przeczytać instrukcję bo jest istotna uwaga dotycząca napięcia ładowania.
Jak na benzynie byłoby 0V jak piszesz to ten silnik by nie pracował. Zmierz napięcie na akumulatorze.
Według twojego opisu masz uszkodzoną główną diodę najprawdopodobniej plusową ale uszkodzona minusowa daje ten sam efekt co powoduje żarzenie kontrolki i podwyższanie napięcia mimo sprawnego regulatora.Pozdr.
Gaś go na włączonych światłach to zgaśnie napewno a co do ładowania to miernik do ręki i sprawdzić napięcie,i posprawdzaj masy na silniku i budzie może gdzieś przykorodowała
Witam !! Zasadniczo w polonezach montowano alternatory 9 diodowe. Zastosowanie alternatora 6-cio diodowego z regulatorem 9d się nie powiedzie. Załączam sklecone przed chwilą schematy dla pokazania różnic w obu przypadkach. Przy wymianie alternatora zalecam też wymianę regulatora napięcia na elektroniczny, napięcie w instalacji jest wtedy bardziej stabilne....
dlaczego regulator od poloneza
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia.
Znalazlem drugi alternator z własnym regulatorem, iskra 65a, d+ podlaczone pod akumulator, a b+ przez kontrolke pod stacyjke, kontrolka swieci, ładowania brak, co moze byc nie tak?
Do ilu zwiększałeś obroty? Nie patrzałem na obrotomierz ale na słuch to około 2 tys czyli dwa razy więcej nisz na wolnych. Jeśli mierzyłeś to na akumulatorze to są dwie opcje masz problem z alternatorem lub masz problem z miernikiem. Miernik sprawny. Bo te alternatory mają wiecznie problem z trzymaniem napięcia. Podobno ten typ tak ma oryginalny regulator...
Nieprawidłowe. Powinna zgasnąć tuż po zapaleniu silnika - przekroczeniu ok 500obr/min i zapalić się dopiero po jego zgaszeniu lub spadku obrotów poniżej 500obr/min. Wartość obrotów zależy od przekładni pasowej. Przydał by się pomiar napięcia ładowania.
Do alternator masz podłączony (+)pod śrubę M6, oraz kontrolę ładowania na wsówkę konektorową.Przykładając miernik do zacisku B+ napięcie musi być jednakowe jak na komentarze co jest podłączona kontrolka ładowania.Czy kontrolka gaśnie?.
Wymień regulator napięcia, a Twoje problemy znikną. Miałem to samo.
Tak,odzielny regulator ma sens,ale trzeba zwrócić uwagę na to że przewaznie wirnik alternatora w chryslerze ma rezystancję uzwojenia poniżej 2 omy,elektroniczny regulator ,np od poloneza może nie wytrzymać.
Może alarm krzaczy sprawę, jeśli podłączasz miernik to podłącz żabką do klemy, i ściągnij ją tak, zęby nie odłączać akumulatora od instalacji. A jakie mamy napięcie ładowania? Może uszkodzony regulator napięcia daje więcej jak 14 V co uszkadza akumulator.
Napięcie mierzone na zaciskach aku, pomiarz chwilowy. Przy 2500 obr/min 14.3-14.4V
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Usterka zniknęła na rok, teraz znowu się pojawiła - więc to chyba nie jest wina tej śruby (dokręcona mocno). Dodatkowe objawy to: - po przekręceniu stacyjki nie zawsze od razu zapala się kontrolka ładowania akumulatora (czasem zapala się z opóźnieniem do kilku - kilkudziesięciu sekund). - w czasie jazdy...
Mam problem z ładowaniem akumulatora ciągle świeci się kontrolka, gaśnie jak przekrocze 3 tyśące obrotów. Co to może być ? słyszalem że może to być regulator napięcia, proszę o pomoc
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Zobacz czy napiecie na prostowniku głównym jest równe napięciu na wyjściu diod wzbudzenia.Jak tak to masz gdzieś jakis niełacz na instalacji-w 80 % skrzynka bezpieczników.Jeżel ładowanie jest ok,a kontrolka cię drażni to zrób tak-przetnij kabel kontrolki i w szereg wstaw diodę anodą w kierunku instalacji samochodu,katodą w kierunku regulatora napięcia.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Jeden blok--rozumiem, że jedną z gałęzi trójfazowego regulatora przedstawionego na schematach? Myślałem o wykorzystaniu jakoś gotowych regulatprów n.p. od PF 126P,POLONEZ lubcoś podobnego.
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Sprawdz czy nie ma czasem spadku napięcia pomiędzy zaciskiem "-" akumulatora a obudową alternatora.
Jak masz miernik sprawdź napięcie na aku czy ci wzrasta jak dodasz gazu .Czasem w układzie kontroli ładowania pojawiają sie niewielkie rezystancje przejść i to powoduje delikatne żarzenie sie wskaźnika ładowania .Zmierz napięcie i podaj jakie wyszły pomiary na biegu jałowym i na podwyższonym gazie
Jeżeli koniecznie trzeba jeździć ciągnikiem bez akumulatora, to należy odłączyć przy alternatorze przewód wzbudzenia ( oznaczony np. D+). Nieobciążony, na wyjściu B+, alternator wytworzy takie napięcie, że uszkodzeniu (przebiciu) ulegną diody mostka prostowniczego.
mam problem z polonezem mpi,napięcie ładowania wzrosło do 50V w skutek czego przepalił się komputer. próby łatania ścieżek nic nie dały.Wiem że komputera używanego się nie założy,ponieważ imobilajzer jest zakodowany do starego komp. wymiana całości jest bardzo kosztowna Dowiedziałem się że można wyczyścić używany komp.lub odłączyć w nim imobilajzer...
Witam serdecznie. Przypadek opisany przez kolegę Motronic był swojego czasu zmorą w Polonezach. Tam też pomagało przyklejenie koncóweku zwojenia. Pozdrawiam.
Na sam początek zmierz napięcie ładowania.Powinno wynosić około 14,5 - 14,8V.Jak nie ma takiego napięcia,to uszkodzony regulator lub alternator.Jeżeli napięcie ładowania jest ok,to jest spalona żaróweczka lub przerwa w obwodzie tej żaróweczki.
Jak to alternator Bosch to odkręć regulator napięcia (2 śrubki) i zobacz stan szczotek (zespolony szczotkotrzymacz z reglerem) jak niziutkie to wymień (pasyją od poloneza :) ) a jak są dobre to może padł regler.
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) http://images40.fotosik.pl/232/4ed59a741... Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć i jak...
też miał kumpel problem z ładowaniem było 15 ,16 v wymienilismy regulator napięcia i hula ładowanie w tej chwili to 14,4V wszystko działa poprawnie.
Tak jak wspomniał kolega, pomiar napięcia jest niezbędny!!! Obawiam się że twój akumulator jest przeładowywany dlatego na razie nie zauważyłeś ubocznych skutków tej usterki. Jeżeli napięcie nie będzie w normie tzn powyżej 14,5 V proponuję sprawdzić regulator i diody wzbudzenia. Pozdrowienia
Sprawdź wodę w akumulatorze i wymień regulator ładowania.
... w moim przypadku bo też mam C-360 to siedzi Jenox Power + alternator od poloneza, i naprawdę polecam bo ciągnik pali na strzał i non stop napięcie na zgaszonym silniku mam w normie 12.60V. W moim przypadku po ładowaniu akumulatora napięcie na nim wynosi 12,8V a czasem nawet 12,9V, co jest zgodne z książkowym napięciem baterii naładowanej w 100%....
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Miałem podobny przypadek - akumulator gazował i ubytek elektrolitu (wody). Tyle że w polonezie. Regulator napięcia był w porządku. Na jednej diodzie wzbudzenia była przerwa.
Chyba alternator do wymiany ladowanie pod obciazeniem na wolnych obrotach ok 12,5v na obrotach roboczych ok 13 a to chyba za malo 12,5V to brak ładowania. Zmierz napięcie na śrubie alternatora oraz na wtyku od wzbudzenia.
Włącz amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki ustalisz na którym obwodzie masz pobór. Co do żarówki ładowania do może być przerwa w obwodzie , lub konieczność wymiany regulatora napięcia z uwagi na zużycie szczotek.
Zdjęcie by wiele pomogło, ew zakup alternatora od poloneza czy fiata to wydatek ok 50zł. Rozumiem że fiat i polonez mają regulator w alternatorze?Jakie jest zagrożenie jeżdżącz z napięciem ładowania 15.3V?
Sprubój zamiast wymieniać regulator narazie zmiezyc ile ładuje i ewentualnie można spróbowac zwiększyć napięcie ładowania jeśli jest za małe przez podgięcie blaszki przy srężynce znajdującej się w regulatorze czyli niewielkie naciągnięcie tej sprężynki
Jeszcze można sprawdzic pasek alternatora i woltomierzem czy na zapalonym silniku napięcie wzrasta do 14V.Alternator może słabo ładować.
Witam Sprawdzałeś czy ten drugi alternator jest 9-cio diodowy ,bo przy takim podłączeniu ma duże znaczenie.Sprawdź jakie masz napięcie na zacisku 30 i tym nieoznaczonym .
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
Jeżeli pomiędzy stykami 15 i 67 masz zwarcie alternator powinien ładować pełnym napięciem , wtedy alternator jest dobry natomiast regulator uszkodzony jest na pewno skoro ma zwarcie.P
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Witam! Co do pytań o tą moją usterkę: rok poloneza 88 import z Finlandii, altarnator 9-cio diodowy, regulator napięcia elektroniczny na błotniku, a brak ładowania zmierzyłem w bardzo łatwy sposób! Mianowicie multimetrem na zaciskach akumulatora .
Witaj. Ja to myśle, że ty byś chciał aby dokładnie ci pokazać to i to jest uszkodzone. Ale tak to nie da rady . Wcześniej miałeś napisane aby sprawdzić bezpieczniki i przekaźniki w obwodzie sterowania silnika, nie napisałeś czy to sprawdziłeś. Może czas wziąść w rękę schemat i miernik. Napisz czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać cyknięcie...
Jak łożyska są głośne i luz wyczuwalny- nie czekaj tylko wymieniaj bo alternator stanie ci w najmniej odpowiednim momencie i nie wrócisz do domu. Kilka słów o pasku klinowym i kołach pasowych: pasek dobiera się do kół tzn. pasek ma określoną szerokość powierzchni grzbietowej i kąt klina, tak samo koła pasowe muszą mieć odpowiednią szerokość rowka, zaś...
Regulator np od poloneza jest OK. Ale jak u ciebie laduje z odlaczonym wzbudzeniem to pewnie masz gdzies we wiazce zwarcie miedzy kablem fazowym a wzbudzeniem, albo cos w tym rodzaju. A masz schemat tego motorka ?
Ja mam od 125p [identyczny jak polonez] i ładuje mi od samego dołu kontrolka ładowania 4W Koło pasowe najmniejsze jakie się dało Napięcie ładowania 14,3 V niezależnie od obrotów W c-360 mam bosch-a 100 A od opla dałem za niego 50 zeta + nowe szczotki za 3 złote Ładowanie 14,5 V Nie widzę większego sensu kupowania nowego
Według opisów kodów z Poloneza z silnikiem 1,6 MPI kod 49 to zbyt wysokie napięcie akumulatora
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
Witam Jeżeli miałeś regulator elektroniczny z Poloneza firmy (Jezpol),to przy błędnym podłączeniu uszkodziłeś go(zasilanie dałeś na 67 a do 15 podłączyłeś szczotki).
Witam! Podpiłąłem u siebie altek z Poloneza. Niby wszystko jest OK, ale...kontrolka ładowania gaśnie na wolnych obrotach (takich ledwie, ledwie) natomiast po dodaniu gazu świecie. Sprawdzone: - napięcie ładowania: 14,3-14,4V - mostek z diodami wzbudzenia - wymieniony, - wszystkie diody sprawdzone - OK - sprawdzone przebicia wirnika, stojana - OK. Czy...
Witam!Kolego w 126p regulator reguluje napięcie ładowania minusem,wszelkie modernizacje napięcia zasilania regulatora od strony diod wzbudzenia nie przyniosą skutku,regulator nadal pracować będzie z ustawieniem fabrycznym napięcia.Można modyfikować regulator,duży rozrzut napięć pozwala dopasować odpowiednią sztukę,można przerobić układ i zaadoptować...
Dla "ludzi ułomnych" Aletranator w nowych fordach, dokładnie prąd ładowania jest regulowany przez sterownik silnika. Widać na załączonym schemacie. Jeżeli wasza wiedza skończyła się na czasach poloneza i małego fiata z prądnicą, nalegam nie piszcie głupot. Teraz serwisant ma opcje kodowania alternatora w zależności od jego mocy w [A] i napięcia ładowania....
Pierścień nie uległ uszkodzeniu mechanicznemu.Jak zaznaczyłem na styku alternatora do kontrolki ładowania jest + po podaniu napięcia na styki ładowania.Czy to nie oznacza przebicia diód w mostku.
Jeżeli rozładowuje się akumulator w ciągu jazdy kilkukilometrowej to w grę wchodzą duże prądy rozladowania rzędu kilkudziesięciu amperow.Coś musi się mocno grzać.Polecam ciągłą kontrolę napięcia ładowania w czasie jazdy.Woltomierz można przyłączyć np.do gniazda zapalniczki.
ładowania polonez polonez ładowania polonez napięcie
gniazdo zapalniczki mondeo paliwo vectra zbiornik amplituner instrukcja
remote stratos ustawić jednej krańcówki
Evobox PVR Cyfrowy Polsat – kopiowanie nagrań, zabezpieczenia HDCP, DRM, dysk zewnętrzny Evobox PVR – jak zgrać nagrania przez HDMI na dysk zewnętrzny, HDCP, rejestrator HDMI