Z pamięci w granicach 1.2 - 1.4 V, zmienia się po założeniu pokrywy nastawnika.
Dzięki za zainteresowanie. Silnik chodzi tak jakby nie na wszystkie cylindry ,czasem szarpnie jakby wyłaczył sie mu zapłon ale co ciekawe jak dodam więcej gazu albo osiągnie powyżej 1300obr. to wszystko robi się ok jedzie normalnie nie brakuje mocy chodzi cicho . Może teraz więcej pali i trochę słychać...
Trzeba trafić "trzpieniem" nastawnika w otwór w wałku w pompie. Oczywiscie ustalamy pozycje według zaznaczenia nożykiem. Nastepnie na vagu sprawdzamy napięcie czujnika (wczesniej zanotowane) napiecie nie moze sie zmieniac bo wtedy to znaczy że wałek fizycznie stawia opór i trzeba jeszcze raz założyc...
Witam Dalej borykam się z problemem znalazłem przetarte przewody sztuk 3 z tego jeden kompletnie że nie było przejścia, a teraz mam takie błędy i nie wiem co począć. Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-018-CFF.clb Oznaczenie elementu: 03L 906 018 LH HW: 03L 907 309...
Witam! Problem pojawił się po czyszczeniu nastawnika. Ale za nim o tym to może napiszę dlaczego w ogóle go czyściłem. Generalnie auto przebieg 260 tyś (raczej realny) jeździło niby normalnie odpalało bez problemów ale... Jak jechało się zwłaszcza na zimnym silniku to było czuć lekkie szarpanie tak...
Witam. Chciałbym zaprezentować Państwu moją konstrukcję DIY. Jest do panel kontrolny do komputera PC, który aktualnie spełnia funkcję 6-kanałowego nastawnika obrotów wentylatorów typu 12V 3pin. 1. Wstęp Jako, że jakiś czas temu zacząłem się interesować moddingiem i tuningiem PC, napotkałem...
Opis może trochę przydługi ale nie chcę pominąć jakiegoś drobnego szczegółu,który mógłby pozwolić na znalezienie usterki. Poł roku temu podczas jazdy na trasie wystąpił chwilowy brak mocy. Wyglądało to tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Taki zanik powtórzył się jeszcze raz. Przed i po tym zdarzeniu...
Czyli nastawnik jest uszkodzony a nie elektrozawór sterujący nastawnikiem. Z tego co piszesz to nastawnik powinien wracać po wyłączeniu silnika w jakieś miejsce? Elektrozawór sterujący składa się z otworu dolotowego oleju oraz z dwóch otworów wychodzących. W zależności czy podane jest napięcie:...
Witam miałem zbyt wysokie obroty po uruchomieniu silnika ok.2200 obr/min. Sprawdzałem przewody podciśnieniowe, nastawnik przepustnicy, czujniki wyszło że to czujnik położenia przepustnicy. Między całkowicie cofniętym za pomocą baterii bolcem nastawnika a przepustnicą nie było przerwy ustawiłem tak jak...
Witam jakie powinno wynosić napięcie na włączonym zapłonie (silnik nieuruchomiony)?u mnie wynosi 0,74V,czy tak może zostać?.Jak uruchomie silnik i nagrzeje do 80 stopni ,i na biegu jałowym 903 obr/min mam skaczący wynik od 1,8,1,85,1,95,2,05V czy takie zachowanie jest normalne? czy należałoby wyczyścić...
Zakupiłem E61 525D 177KM 2004r. po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15minut i ponowne odpalenie. kroki dotychczas podjęte przeze mnie: Wymiana...
Seat cordoba 1.9tdi 90km z 1998r. Silnik 1z Jakiś czas temu wymieniałem nastawnik HDK111 na "regenerowany" bo miałem niemiłosierne falowanie obrotów oraz wszystkie inne objawy związane z brudnym nastawnikiem. Po odpięciu wtyczki impulsatora silnik nie szarpał i było OK dlatego zdecydowałem się na wymianę...
Fakt Zasilanie waha się właśnie na tej granicy. Mam zamiar zapodać zasilanie ecu zewnętrzne czyli masa i plus z innego aku. Upalić chyba nic nie upalę prawda. Mierzyłem i skacze właśnie 8-9V. Z tego co mi znajomy mówił wystarczyło że sam pchnął i drugi auto odpalał. Czyli może nastawnik podaje jakieś...
Najpierw zmierz potencjometr nastawnika przepustnicy i kontakt wolnych obrotów przyśniedziałe styki potencjometru mogą się tez do tego przyczynić jeśli pedał gazu ci pulsuje i silnik pracuje nierówno , gdy jest zimny to może oznaczać ze uszkodzona jest sonda lambda lub czujnik temperatury. sonda lambda...
No właśnie kiedy przesuwam na odpalonym zaczyna zwalniać obrotami ,ale za moment natychmiast gaśnie !!wymieniłem nastawnik na inny i to samo ,nie odpala w miejscu zaznaczonym tylko jak przesunę go prawie maksymalnie do tyłu (do silnika ) w drugą stronę brak reakcji tak jak by padło sterowanie z ecu, podmieniłem...
Witam Odgrzewam temat. Błędy czujników spalania stukowego już się nie wyswietlają(wymieniłem obydwa) lecz samochód na zimnym szczególnie trochę podszarpuje, nie chodzi równo, na ciepłym prawie prawidłowo. W pamięci sterownika zaraz po skasowaniu na pracującym silniku pojawiają się ponownie 2 błędy: 4608...
Witam. mam problem czyściłem nastawnik zgodnie z instrukcją - wszystko super uszczelki wymieniłem - złożyłem - jeździłem 3 dni bez problemów i lipa - dziś wracałem 80 km zajęło mi to 3h silnik nie wkręca się na obroty - po dodaniu gazu szarpie i przerywa - kurde gdzie moglem się pomylić? Dawka paliwa...
Jeśli nie masz VCDS'a to zleć naprawe, za jego pomocą można ustawić prawidłowo napięcie z czujnika RSW oraz dawkę paliwa.
Witam borykam sie z Octawia 2016 1.6 TDI Błąd Filtr czastek stałych zbyt duże nagromadzenie błąd stały oraz jednostka przestawiania turbiny zablokowana P00AF Zrobiłem do tej pory sprawdziłem podciśnienia jest ok z Vacu 0.9 na gruszke dochodzi 0.7 podmieniłem N75 , Sprawdziłem szczelność gruszki...
witam ww samochód z ukł.wtry.motronic 1.5.5 mam pytanie jakie powinno być napiecie z pierwszego potencjometru przepustnicy tego który działa do 15 stopni uchylenia .na właczonym zapłonie z wciśnietym do końca pedałem i nie wciśnitym bo nie wiem co jest grane .Dzieje sie tak ze czasami przy 2000 obr...
Skorzystam. Może ktoś przerabiał: błąd P0638 nastawnik przepustnicy nieciągły bład p0638 za wysokie napięcie z czujnika polozenia przepustnicy staly Może ktoś orientuje się czy to błąd czujnika czy bład przepustnicy jako takiej
Witam Moja zjadana od tylnych nadkoli Perełka nie odpaliła pod obozem pracy. Przyjechałem rano,a po pracy kręciła i nie odpaliła. Pokazuje błąd 18,po spinaczu . Lampka immo po przekręceniu kluczyka gaśnie,check nie mruga,napięcie na zaworze pompy pojawia się na 0,5 sekundy,ale zawór nie cyka. Czujnik...
Witam problemy które opisywałem zostały rozwiązane. Jezeli chodzi o poduchy to nie zauważyłem jeszcze jednej wtyczki do tych czujników. Błędy magistrali napędu były spowodowane błędami w sterownikach airbag ,abs .Po naprawie usterek pali się teraz checkengine i wyświetla mi błąd : za niskie napięcie...
Już na samym początku kolegę fortserwis wprowadzacie koledzy w błąd, przecież nie rozbierał nastawnika tylko go zdemontował, poprawił uszczelkę i założył, więc po co ma sprawdzać wartość napięcia czujnika drogi przesuwu regulacyjnego, po drugie - po co ma ustawiać kąt wyprzedzenia początku wtrysku skoro...
Miałem w 1Z podobne objawy. Z butem w podłodze szedł OK, a na lekkim obciążeniu bujał/szarpał. U mnie to były pęknięte sprężyny w pompie. Przebieg nieco większy, 320000. Też widziałem takie przypadki. Jak się zdejmie nastawnik dawki paliwa, będzie widać jak wyglądają sprężyny, tylko w moim przypadku...
Paliwo dociera, czyli jak: ledwo cieknie, czy daje strumykiem pod ciśnieniem? Podczas kręcenia obroty widzi? Jokerro, a tam nie ma czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu? Jak dawka podczas kręcenia i napięcie na nastawniku.
Rób diagnozę, wgląd w parametry, grupa 001 podglądaj dawkę paliwa i napięcie czujnika RSW. Osobiście stawiam na problem z nastawnikiem dawki paliwa, ewentualnie pęknięcie jednej z dwóch sprężyn w sekcji tłoczenia pompy wtryskowej.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze...
...............Czujnik położenia nastawnika dawki G149 nadzoruje kąt obrotu mimośrodowego watka nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Jest to czujnik bezstykowy. Sygnały czujnika są bezpośrednio przekazywane do sterownika silnika. Czujnik składa się z dwóch cewek indukcyjnych, których sposób działania...
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu, interpretacji pewnych określeń z programu VCDS. Chodzi mi o wyjaśnienie takich pojęć jak: większość z ramki zamrożonej( bo niektóre oczywiste) stan, priorytet , częstość błędu. Co znaczy "Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Potwierdzony - Testowany...
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych...
Witam wszystkich. Dziś z racji wolnego postanowiłem przygotować się do czyszczenia nastawnika dawki paliwa,wynalazłem na forum masters tuning dokładną instrukcję czyszczenia nastawnika pompy vp-37. i jest tam napisane aby przed demontażem nastawnika przy użyciu vag com spisać dokładną dawkę i ustawienie...
Wracam do tematy po paru dniach. Po (testach) okazuje się ze wymiana nastawnika biegu jałowego z nowego na stary załatwiła problem w taki sposób ze poprostu on nie działa. Obroty po odpaleniu przez jakieś 1-2 min są 500 obr/min aż trzesie samochodem, gdy się trochę rozgrzeje jest ok. Wiem ze na forum...
Witam. Posiadam golfa II z silnikiem 1.6 PN z naszym "kochanym" 2ee oraz założoną instalacją LPG i mam kilka problemów. Pierwsza sprawa wolne obroty 2500-3500 na benzynie i na gazie i nic się z nimi nie da zrobić. Jedynie po ręcznem zasterowaniu nastawnika przepustnicy (przez podanie +12V na zaciski...
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem...
Doczytałem o tym nastawniku bo to może być dobry trop.... Teraz wiem, ze to nastawnik steruje i utrzymuje wolne obroty nawet gdyby wymontowć pedał gazu... tylko zeby wszystko działało musi mieć informacje o położeniu przepustnicy odpowiadające biegowi jałowemu-- do tego służy czujnik położenia przepustnicy.....u...
Witam ponownie, Problem rozwiązany. Tylko jest problem, bo nie wiem co podziałało. Oczywiście zacząłem od porad dotyczących wyjęcia, przeczyszczenia i rozpięcia kapturka, wiązki idącej do czujnika położenia przepustnicy, ale dodatkowo też wyjąłem całą przepustnicę na stół z nastawnikiem przepustnicy...
Jest tam też potencjometr, który jest czujnikiem pozycji nastawnika. Wbrew komentarzowi na jednym z filmików (M4K) potencjometr nie służy do regulacji czegokolwiek, on dostarcza informacji zwrotnej na temat położenia (kąta obrotu) nastawnika, który jest przestawiany siłownikiem elektromagnetycznym (solenoidem)....
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis...
Witam wszystkich Moje auto to Kia Retona 2.0TD, ale to ten sam silnik i ECU Zexel co w Sportage 2.0TD Mam ECU Zexel K04R 18 881D, immo KIA/Shinchang 0K2AD 677B0 Auto nie ma fabrycznego alarmu z pilotem - doinstalowałem kiedyś sam, ale to nie ingeruje w zapłon Kręci ale nie zapala, z rury wydechowej...
Witam, tydzień czasu walczę z takową lantrą i powoli rozkładam ręce. Kodu błyskowego nie mogę zczytać bo wszystkie opisy w internecie mają inne gniazdo które znalazłem. Na wszystkich potencjometrach zasilania sprawdzone i są ok, przepływomierz, czujnik temp. ok. Zastanawia mnie tylko nastawnik biegu...
Niestety zawór SCV również reaguje na podanie 12V czyli cyka. samochód nadal nie odpala. Pompa na górze( pokrywce nastawnika ) ma dwa czujniki. Jeden wchodzi głębiej i nie da się go zdemontować. Na głowiczce jest elektrozawór i na dole pod głowiczką jest zawór SCV oba reagują na podanie 12V. Na czujnik...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co...
Witam jest to sterownik ZEXEL KO4R, kody błędów 9,12,48 przy czym kontrolka się nie świeci (tj. zapala się i gaśnie) i wygląda to Dodano po 9 Acha nastawnik nie żywy.
Dobrze ok zgadzam się z tym co piszesz lecz nastawnik jest wyciągniętym z sprawnego auta przewody elektryczne moim zdaniem są ok ponieważ widzi napięcie nastawnika. A i autko pracuje identycznie na podłączonym i odłączonym wtrysku sterującym. Pytanie - sterownik wysyła impuls do nastawnika na podstawie...
Wertowałem problem i zastanawiam się czy czeka mnie wymiana rozrządu czy nie.. Samochód to Nissan Micra K12, r. 2003, silnik 1.2 . Świeci się żółty CHECK. Objawy takie, że czasami się trochę dusi (albo ociężale reaguje na pedał gazu), albo potrafi zwyczajnie zgasnąć. Zauważyłem też, że gdy na luzie...
Witam. Golf II 1.6 PN na gaźniku Pierburg 2EE, samochód posiada LPG. Ostatnio mam ogromny problem z rozruchem zimnego silnika. Początkowo myślałem, że ssanie nie działa, ale kiedy już samochód udaje się uruchomić, to praca silnika pozostawia wiele do życzenia. Na benzynie obroty falują od 1 tys do...
Pewnie że żart. EDC na złomie dostanie za friko, za kilka złotych znajdzie kogoś kto wrzuci w to wsad bez immo, albo sam sobie kupi emulator "odpalarkę" na allegro. Podejrzewam że za 2-2,5 stówki kupi każdy stary EDC 15 do VW z usuniętym immo. Za 250zł kupię pompę wtryskową boscha sterowaną na linkę...
Skąd wiesz czy świece nie grzeja jak to sprawdzałeś? Według kontrolki nie ma się co sugerować może mignąć na 1 sek. a świece będą grzały 10 sek. Jutro z rana jak samochód będzie maksymalnie zimny zdejmij kapturek od którejś świecy i sprawdź. Apropo świec wiesz, że czas grzania świec lub zupełny ich...
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr...
Witam, Jakiś czas temu zdarzyła się dziwna sytuacja, auto odpaliło bez problemu ale w ogóle nie reagowało na gaz. Problem wystąpił raz i więcej się nie pojawiał do wczoraj. Podczas jazdy samochód nagle zgasł i już nie było możliwości ponownego uruchomienia silnika. Podłączyłem komputer i wyskoczyły...
sprawdzić bezpieczniki nr 4, 5 25, 26 Kolego bezpieczniki sprawdzałem próbnikiem oraz przez H4. Wszystkie są na 100% dobre. Ostatnio miałem renówkę na boschu - zgasła nagle i na zaworek przychodziło napięcie tylko na około sekundę (podłączyć żaróweczkę zamiast zaworka - ładnie widać) oraz był blokowany...
Witam, Jako że zbliżam się małymi krokami to założenia Instalacji grzewczej w domku jednorodzinnym i analizując schematy etc. zrodziło się u mnie kilka pytań. Na wstępie Instalację będzie tworzyć Kocioł jednofunkcyjny Viessmann Vitopend 100-W WH1B+ zasobnik Vitocell 120l typ CUG, Kominek Maja+wymiennik,...
Witam Auto posiadam od kwietnia 2010, jak do tej pory nie było z nim większych problemów. W sierpniu czyściłem przepustnicę bo zdarzało się, że obroty zawieszały się na 3 tysiącach i pomagało tylko zgaszenie i zapalenie silnika, obroty trochę falowały jak stałem na światłach. Potem oczywiście adaptacja....
Witam, zauważyłem wyciek z pompy w swoim aucie. Cieknie spod nastawnika. Przymierzam się do samodzielnego uszczelnienia, zakupiłem już komplet orginalnych uszczelek. Wiem, że bardzo ważne jest ponowne precyzyjne ustawienie nastawnika na pompie. Zamierzam sobie dokładnie zaznaczyć jego pozycję przed demontarzem,...
Dokładnie nastawnik biegu jałowego przepustnicy, po uruchomieniu silnika obroty rośną do około ~2100, po odpięciu nastawnika biegu jałowego obroty spadają do około ~950-1000 po podpięciu na działającym silniku ponownie rosną od razu do ~2100 Czyściłem odmę, przepustnice, sprawdzałem przewody, przewody...
dobrze jest sprawdzić napięcie ładowania akumulatora miernik do biegunów akumulatora (najtańszy 14 pl w sklepie elektroniczny pudełko zapałek ze wskazówka i zakresem 0-15 V) przy słabym napięciu ładowania lub jego braku iskra może być za słaba czego nie widać gołym okiem (czasem pomaga zmniejszenie...
Witam,samochód Audi A6 C5 2002r LPG 125kW/170KM Kod silnika BDV Automat. Problem polega na tym że auto falowało na wolnych obrotach +/-100 obr czasem mniej. Delikatnie szarpał przy nagłym dodaniu gazu. Auto kupiłem dość niedawno, wymieniłem w nim jak na razie rozrząd. Wczoraj podczas jazdy nagle auto...
Firma EXEL padła jakieś dziesięć lat temu, więc na pewno nie zdobędę żadnego papierka do tego regulatora. Z tego co zapamiętałem, to pierwszy 741 pracował jako układ wzmacniacza sygnalu czujnika temperatury, w tym przypadku termopara. A drugi jako prosty układ regulatora, zresztą bardzo podobny do regulatora...
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej...
W pompie wtryskowej tego silnika są elementy wykonawcze zawór regulacji momentu wtrysku i nastawnik dawki. Czujnik temperatury paliwa również. Teoretycznie po pdaniu napięcia ok. 1,5 V do nastawnika dawki i 12 V do elektrozaworu możemy uruchomić ten silnik bez możliwości korekty momentu wtrysku TYLKO...
Witam błąd 1226 przekaźnik świec żarowych.Problem polega na tym iż po przekręceniu zapłonu na 2s przekaźnik się załącza po czym rozłącza-w tym momencie ginie napięcie na pinie T czyli informacja o temperaturze. Następnie słychać jak nastawnik w pompie się ustawia,kiedy się ustawi i słychać charakterystyczne...
Witam Problem z autem jak w temacie AUDI 80, B4, 1992r, 1.9 TDi, 1Z. Kręci dobrze, nie odpala, przy dłuższym przytrzymaniu jakby chciał zaskoczyć, ale nie daje rady. Po podpięciu komputer pokazał takie błędy: - czujnik temp płynu chłodzącego - G62 - 522 - niskie napięcie zasilające lub zła...
troszkę opóźniony ale mieści się w normie,w zasadzie szeszyt podaje do-78,ideał to 50- 55,ale nie to będzie powodem szarpania raczej . Masz błąd nastawnika pompy (n146) i to jet powodem szarpania. Trzeba sprawdzić wiązkę przewodów wg schematu,lub rozebrać i wyczyścić i wyregulować nastawnik. Dawka...
Niestety turba nie mogłem zostawić w spokoju, bo wirnik strony zimnej miał ukruszoną łopatkę i pare powyginanych, co powodowało wibracje i wiadomo jaki mógł być skutek końcowy... Poza tym po cichu liczyłem, że może jednak turbo też się przyczyniało do dymienia i po robocie problem zniknie. Niestety...
elektryczna. Dodam jeszcze, że problem dotyczy jałowych obrotów. Dodano po 2 a numer błedu to 43. NIe bardzo wiem, gdzie znajduje się ten czujnik przepustnicy. Myślałem o jego przeczyszczeniu i ew. sprawdzeniu napięcia. Dodano po 4 Co myślicie o takim sposobie? Dodano po 3 Co myślicie...
Poszedłem sprawdzić miernikiem i już wiem który plus masa i sygnał ,masa ok,napięcie 5 volt sygnał na zapłonie i strzykawka bez zegara na maxa wciągnięta 3.7 volt,jak puszczę strzykawkę to 2.8 volt , a to pomiary skanerem 247 Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie; wart.rzecz.nap.nieprzetw....
17702 termostat-zwarcie do masy 18334 nieznany kod błędu 17843 przekaznik pompy dodatkowego powietrza-zwarcie do masy 17943 nastawnik wałka rozrządu strona 2-zwarcie do masy 17935 nastawnik wałka rozrządu strona 1-zwarcie do masy 17461 nieznany kod błędu 17995 nieznany kod błędu 18012 sterownik...
Witam Panowie od kilku mieisięcy borykam się z problemem sporadycznie pojawiającego się błędu w sterowniku silknika 17970 oraz migającej kontrolki świec żarowych. Raz auto jedzie normalnie kontrolka się nie zapala wogle, nieraz miewa takie tyg. że zapala się kilka razy dziennie. Kontrolka zapala...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt...
Błąd zespołu nastawnika klapy rozdziału nie ma wpływu na załączanie sprężarki, co innego gdy siedzi czujnik na parowniku. Czym mierzyłeś napięcie na wtyczce? Ja to robię żarówką halogenową 20 Wat. Mały próbnik lub miernik mogą nie wskazywać właściwych wartości z uwagi na sterownik klimy i wentylatorów....
To wszysto jest na elektrodzie. Wypada włożyć trochę wysiłku i skorzystać z wyszukiwarki. Zrobiłem to za Ciebie i proszę: F 00 Błąd sterownika / niewłaściwy zestaw parametrów / błędna szyna danych klienta F 01 Brak rozruchu (po 2 próbach rozruchu) / płomień nie powstaje F 02 Zanik płomienia (powtórzony...
Warto sprawdzić czujnik temp chłodziwa dla ECU zrobić test podzespołów wykonawczych Test przepustnicy nastawnika na początek pomierz ten czujnik , Może to też być wina czujnika wałka rozrządu miałem przypadek jak zapalała się marchewka od wtrysków a uwalony był czujnik wałka rozrządu pozdrawiam. ...
Witam po przerwie! Rozwikłałem myślę swój problem. W miejsce czujnika temperatury podłączyłem symulator, i ustawiłem napięcie odpowiadające gorącemu silnikowi, tak by ECU przestał zwiększać kąt wyprzedzenia wtrysku, i zarazem otrzymałem wg. komputera stały kąt na biegu jałowym. Sprawdziłem czas zwarcia...
Schemat do ręki i wiadomo. 4, 5, 7, 8 Dwa potencjometry, czasami lubi się jeden względem drugiego przestawić. Dla potencjometru przepustnicy: 4 i 7 ma być 5V przy włączonym zapłonie. 5 i 7 - 1500 do 1600 omów przy zamkniętej, 700 do 900 omów przy całkowicie otwartej przepustnicy. Dla...
Witam. Mam Toledo 97r. i problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu mruga mi kontrolka żarzenia świec. Znajomy podpiął go do vaga i zczytał takie błędy: 00575 - ciśnienie w kolektorze ssącym - odstępstwo od reguły - usterka występująca sporadycznie 00553 - czujnik pomiaru masy powietrza G70 (przepływka)...
Z moich misternych wyliczeń wynika że... Patrz uwaga o audiofilach. Mówią ci ludzie: mniejszy rezystor w bazie. Nie pożałujesz. :) Z pomiarów amperomierzem wynika że lok jeździ w przedziale 100-400 mA. 20 mA to duży zapas. A, to spoko. Rozumiem że to jest propozycja 2 w 1 czyli detekcja + blokada...
Odgrzebuję temat. Czy udało się zdiagnozować źródło problemów? W moim 1.8 AGN (instalacja gazowa Landi Renzo Omegas) mam następujące objawy: Na noPB i LPG identycznie Silnik zimny: silnik zapala bez żadnych problemów. Zaraz po zapaleniu pracuje ładnie i równo i po chwili zaczyna szarpać/drżeć....
Witam, Mam problem z moim autem, poniżej model: VW Touran 1T2 1.9TDI 77kW Numer silnika: BLS Rocznik: 2006 To co wymaga w tej chwili interwencji to fakt, że zgasł i nie odpala. Ale żeby wyjaśnić dokładnie, muszę zacząć od początku. Jakiś czas temu, pojawiła mi się choinka na wskaźnikach....
Witam Proszę o interpretację kodów VAG 670 Czujnik położenia nastawnika przepustnicy - G127 532 Napięcie zasilające Supply Voltage B+ Signal too Low 561 Regulacja składu mieszanki Mixture Adjustment Adaption limit exceeded / not reached 18010 P1602 Napięcie zasilające zacisk 30, za mała...
Od kilku miesięcy mam ciągle powtarzający się problem z wolnymi obrotami (powtarza się to co kilka dni). Sprawdziłem wszystkie połączenia podciśnieniowe i elektryczne, wymieniłem na nowy: -potencjometr klapy spiętrzającej -elektromagnetyczny nastawnik biegu jałowego (rezystancja 11 Ohm i płynność...
Problem wygląda następująco: dopóki silnik nie osiągnie temperatury ok 70 stopni obroty podczas jazdy falują o ok 1500 w górę i w dół. Podczas jazdy z włączonym laptopem i Vag Scope wykres obrotów przypomina sinusoidę pomimo utrzymywania jednakowej pozycji pedału gazu. Wolne obroty silnik ma w miarę...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza...
Witam Kolegów. Przyjechało na linie takie autko jak w temacie. Auto zgasło podczas wyprzedzania. Okazuje się ze nie podaje paliwa na wtryski. Zczytałem błędy i: 539 czujnik temp. paliwa G81 541 potencjometr mechanizmu wyznaczania dawki paliwa G99 532 niskie napięcie zasilania lub zła jakość masy 542...
W tym silniku nie ma nastawnika wałka rozrządu Co masz na myśli że rozrusznik zakłuca czujnik wału. Czujnik odczytuje błędny impuls z koła ?? czy jest zasilany złym napięciem?? Akurat nie mam oscyloskopu.
Tam z jednego rozdzielacza idzie napięcie na cewkę i jeszcze na dwie inne rzeczy już nie pamiętam na co ale gdzieś czytałem. Znalazłem już problem. Był nim jeden z kabli przy czujniku położenia przepustnicy. Robił zwarcie albo w ogóle nie wysyłał sygnału i komputer chyba nie odczytywał że przekręcam...
Jeździ się z podpiętym komputerem, oscyloskopem, próbnikami i obserwuje co w momencie wystąpienia usterki zanika. Nie zauważyłeś nic złego, wracasz do warsztatu i podłączasz kolejne czujniki, potencjometry, nastawniki, zasilania itp. i ponownie w drogę. a nie lepiej odmówić naprawy i zrobić coś prostrzego?...
W Galantach od 1989 w wersjach SOHC / 8 zaworowych coś co wygląda jak aparat zapłonowy to w praktyce rozdzielacz wysokiego napięcia z optycznym czujnikiem położenia wałka rozrządu. Nie ma tam żadnych nastawników KWZ bo tym zajmuje się ECU, realizując sekwencyjny wtrysk benzyny, po za tym w układzie jest...
Witam przewertowałem wiele tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Zacznijmy od początku zaczęło pocić się pod nastawnikiem ,wymieniliśmy uszczelki nie można było ustawić dawki palił tylko z plaka odpalał podejrzenie pompa się rozszczelniła zamówiona druga pompa brak poprawy zamówiona trzecia brak poprawy...
Cześć, Mam taki problem, ponieważ po wymianie silnika (silnik wymieniałem sam, wcześniej siedział identyczny), nie mam iskry na 2 i 4 cylindrze, na 1 i 3 wszystko jest ok. Na cewkach 2 i 4, podczas kręcenia, na pinie nr. 3, powinno być napięcie jednak go nie ma (na 1 i 3 cewce jest). Szukałem informacji...
Witam. Auto z przebiegiem 121000km, problem z czujnikami ciśnienia oleju. Serwis Long Life. Przed wymianą oleju problem pojawiał się sporadycznie, po wymianie oleju, problem występuje ciągle. Nie wiem jaka jest historia serwisowa, jestem nowym posiadaczem tego pojazdu. Poniżej wklejam odczyt kodu usterki...
A więc to co znalazłem na temat przetwarzania sygnału (oznaczenia zgodne z oznaczeniami na schemacie z pierwszego postu). Do pomiaru położenia wykorzystuje się cykliczną zmianę indukcyjności wzajemnej uzwojeń występującą przy przemieszczaniu suwaka względem listwy. Układ elektroniczny EWP-1 składa...
Witam. Kilka dni temu tak samo jak kolega Bzyk wsadziłem drugi silnik do mojej audi a4 b5. Był w niej silnik 1.8 ADR z 98' z elektronicznym nastawnikiem wałka rozrządu. Drugi silnik 1.8 ADR z 96' rzekomo identyczny był bez tego nastawnika. Czyli w tym silniku łańcuszek rozrządu regulowany jest hydraulicznie....
Każdy element tego schematu można potraktować jak czarną skrzynkę, znamy efekt jej działania lecz budowa jest nieistotna. Weźmy "nastawnik wielkości fizycznej". Czym są same wielkości fizyczne to masz tu: Są opisane, zdefiniowane, mają jednostkę (V, A, °C) umiemy je mierzyć (woltomierz, amperomierz,...
Napięcie zasilania należy sprawdzać z przepustnicą albo obciążeniem zastępczym A pisać należy z sensem. 00282 - Throttle Position Actuator (V60) To błąd silnika nastawnika przepustnicy - komutowanej linii 12V PWM. Jak na niej sprawdzić napięcie??? Po właczeniu zapłonu system powinien lekko wachlować...
Witam! Ewidentna wina nastawnika biegu jałowego niektórzy mówią na to silnik krokowy często się psuje spróbuj nacisnąć na czpień silniczka oczywiście palcem tam na jego końcu znajduje się włącznik w kształcie kułeczka metalowego przy przekręconej stacyjce w sęsie włączony powinien się wysónąc oczywiście...
[quote="Tomasz008"]sprawdzić zestyk biegu jałowego w nastawniku obrotów. przy zamkniętej przepustnicy ma być zwarty - ten temat sprawdzałem jakiś czas temu był bliski 0Ω; napięcie na potencjometrze przepustnicy. zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę wolnych obrotów - to muszę sprawdzić wkrótce; obadał...
Po pierwsze nie krokowym jeno prądu stałego zwykłym elektromotorze. A gdzie ty to napięcie mierzysz że go nie masz? Tak, te błędy mają faktycznie jeden wspólnymianownik: zasilanie. Są one (nastawnik, potencjometr w EGR i czujnik wałka) zasilane przez sterownik.. Z pina 29 tegoż sterownika. Czerwono...
"Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie" Ja bym od tego zaczął, nastawniki biegu jałowego często leciały w corsach
WItam wszystkich, tak jak wcześniej pisałem, popoludnie spędziłem w garażu i sprawy mają sie następująco: - po zakupie pompki paliwa zabrałem sie za jej wymiane i co dziwne pompka również nie pracowała, napięcie było, przekaźniki ok i nawet wyciągnieta pompka, która miała byc padnieta tez ok wiec została...
Witam Też mam taki problem z moim audi 90 B3 2.0 PS 115 KM Jak jest zimny to odpala bez problemu jak ciepły to też. Lecz gdy go odpale i przejade kawałek ok. 1 km i nie zdąży się zagrzać to nie chce odpalić ale na "pycha" odpali odrazu bez problemu. Mam ten problem po minionej zimie wcześniej...
Witam. Tak też myślałem że w tej kasie nic z tego nie będzie :( a za 2000 zł same elementy skompletuje ?? Hmm pierwsze słyszę aby ke-jetronic był jednym z najlepszych układów. Każdy mechanik na widok tego wtrysku blednie a gazownicy to szkoda gadać, wiem wiem gazowanie tego to mała pomyłka :) Ja mam...
W mk2 to tylko RP, co do usterek tak jak pisałem, silnik nie do zajechania. Może jedna typowa usterka to uszkadzający się styk biegu jałowego w nastawniku przepustnicy, myślę że to przez elektrozaworek od przyspieszacza zapłonu i indukujące się w nim napięcie. W nowszych nie ma tego problemu bo nie ma...
W tym aucie fabrycznie nie ma silniczka krokowego sterującego wolnymi obrotami. Element o którym pisze ZXMEN to nastawnik przepustnicy. W środku jest silnik elektryczny prądu stałego i mikrostyk. Podając napięcie na nieodpowiednie styki można uszkodzić umieszczony wewnątrz mikrostyk - czujnik dotknięcia...
Witam. Odgrzeję ten temat ponieważ mam podobny problem z sinikiem aey w cordobie. Dwa tygodnie po czyszczeniu nastawnika wskoczył błąd 1268 3500 i nie można go skasować. Jeżeli uda się wykasować to po rozgrzaniu silnika do około 80 st. wskakuje ponownie. Czy przyczyną może być czujnik temp. paliwa w...
Witam, nie wiem czy nie ma podobnego zapytania ale ogólnie widziałem podobne tematy tylko, że żaden nie odpowiedział na mój problem. Proszę o pomoc. Peugeot 106 z 93 roku z silnikiem 1,1. Benzyna na monowtrysku. Problem polega na tym, że samochód szarpie przy lekko podgrzanym silniku. Przykładowo...
Galaxy 1.9TDI 110PS 99rok. Gdy na dworze jest temperatura minusowa tak jak teraz było przez kilka dni to po odpaleniu szarpie silnik. Na gorącym też dobrze pali. Paliwo się nie cofa. Sprawdziłem świece podłączając je pod akumulator i są ok. Miernikiem sprawdziłem, prąd do świec też dochodzi. Czas...
Odświeżam nieco temat błędy na kompie: 1. Przekaźnik główny - nieprawidłowe działanie; 2. Jednostka sterująca przepustnicy - za niskie napięcie w czasie regulacji podstawowej; 3. czujnik obrotów silnika, nastawnik przepustnicy, przepływomierz, pedał gazu itp itd. Wydaje się że brakuje od czasu do...
paliwo w pompie złapało, nastawnik ma problemy z przemieszczaniem się iglicy, lub pompa żle ustawiona, za pózny kąt wtrysku dużo, dużo. Najlepiej rozrząd na blokady napiąć skręcić pompa na czujnik z wyprzedzeniem odpowiednim dla silnika, pominąć filtr najlepiej z bańki na wieszaku. I odpał. Na wag trochę...
Osoba która badała problem ustaliła, że jest zbyt małe napięcie do sterowania silnikiem valvetronic'a. Dobre , ale i nie konsekwentne. Weź nie zaczynaj naprawy od d.....y strony tylko zajmij się czujnikiem wałka i samym nastawnikiem.
A kopułka jak w środku? Jeśli problem występuje na zimno to znaczy że jest zanim zadziała lambda dlatego nie ma tego w korektach. Halla można sprawdzić tylko w jeden skuteczny sposób- przebieg z oscyloskopu. Podaj kod silnika, przychodzi mi na myśl mapsensor ale nie wiem jak w tym silniku to jest...
Miałem takie coś w astrze j 1.7 diesel. Zrobiony byl przegląd wiązki, wymiana gruchy na zamiennik, regeneracja turbosprężarki, regulowalem nastawnik żeby napięcia się zgadzały. Jakieś adaptacje czujnika kopiowania. Nic nie pomogło. Dopiero kupno używanej turbosprężarki z małym przebiegiem pomogło. Dlaczego...