:Podświetlanie masz na potencjometrze , wystające pokrętło z zegarów , pewnie je ruszyłeś lub zbierak drutowego potencjometru.
1401 to silnik pompy ABS. Kabel 14 (czerwony) modulatora + pompy ABS.Pozdrawiam.
Mercedes Vito 1999 traci zasilanie po wyłączeniu stacyjki, ale prąd wraca na rozrusznik. Możliwe przyczyny to uszkodzenie stacyjki, problemy z masą, przekaźnikiem głównym lub instalacją elektryczną.
na poczatek czy świece są sprawne? na brazowuym masa, na tym drugim sygnał cyfrowy z sterownika, one dośc czesto siadają , nowy ok 300zł wiec jest stosunkowo tani
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Witam Na strownik silnika i opcjonalnie na dodatkowe ogrzewanie. pozdrawiam
We wnęce koła zapasowego, idż po klemie - i znajdziesz. Sprawdź czy masz identyczne napięcie ładowania na obu akumulatorach i czy błąd nie jest czasem od alternatora (sterownie LIN nie kontrolka)
Tak k-jet. Chciałem odpalić po zimie i nic pompyni podają paliwa bo nie ma zasilania
Jakie jest napięcie mierzone na akumulatorze?
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
VIN podam jak dzisiaj klient podjedzie tak dla swojej i waszej wiedzy. ALE wielkie dzięki dla kolegi T.I.R. za opis naprawy POLECAM zastosowałem porady i po 1roboczogodzinie pneumatyka ożyła A to ten post: :D CYTAT " Zaden komputer jakim dysponuje nie potrafil polaczyc sie z ukladem regulacji zawieszenia pneumatycznego, dopiero orginalny diagnoskop...
Kompensacja temperaturowa. Dlaczego? Otóż jako idealne napięcie ładowania typowej 12V baterii kwasowo-ołowiowej z płynnym elektrolitem podaje się 14,4V. Tylko ono nie jest napięciem idealny, a umownym, uniwersalnym czy optymalnym - takie uniwersalne optimum pomiędzy zasiarczeniem (w wyniku niedoładowania) i opadem masy czynnej (w wyniku ładowania)....
Możliwość przekręcenia kluczyka „kręci się” w obwodzie kluczyk-stacyjka-blokada. SAM (pod względem sygnałów CAN) nie bierze w tym udziału. Daje tylko zasilanie dla poszczególnych elementów. Przeprogramowanie SAMa nic tu nie zmieni. Sprawdź napięcie na drutach CAN przy stacyjce. W przypadku podejrzeń sprawdź listwy zbiorcze CAN - o ile pamiętam są pod...
W Pana kostce brakuje przewodu. Niebieski to wyjście do np. sterowania automatyczną anteną (stąd po podłączeniu z szarym było podświetlenie licznika - napięcie było z radia). Miedzy żółtym a czarnym powinien być przewód sterujący podświetleniem radia - zazwyczaj koloru pomarańczowego. I właśnie do tego przewodu podłączamy napięcie z obwodu świateł.
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
zerknij [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Często zdarza się że przez wilgoć w wiązce między przetartymi lub pękniętymi kablami robi się przepięci i napięcie pojawia się na can. Podłącz przyrząd do przewody którym masz wyższe napięcie a druga osoba niech wejdzie pod samochód i porusza wiązką do silnika w różnych miejscach. Tam gdzie jest problem będzie ci się zmieniać napięcie w tym miejscu...
Nie rozwiązano.
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
EPB - Elektro-Pneumatische-Bremse 5343 - brak sygnału z czujnika zużycia okładzin hamulcowych prawy tył ENR - Elektronische-Niveau-Regulierung 1302 - obniżone napięcie na klemie "15"
Sprawdź przekaźnik w aluminiowej obudowie znajdujący się za akumulatorem, taki z bezpiecznikiem. Często jest skorodowany. Ten przekaźnik podaje napięcie na wtryskiwacz rozruchowy i ABS. Jeśli masz ABS i lampka nie gaśnie, to na stówę tu tkwi problem. Powodzenia.
Zmierz napięcie na B+ i obudowie alternatora.
Zmierz napięcie na kablach CAN. Powinno być jakieś 2,5 wolta - na CAN High troszkę wyższe, na CAN Low troszkę niższe.
Nic kolega nie napisał w jakich okolicznościach wystąpiła usterka. Czy działało i przestało czy ktoś coś robił tak zostało? Pierwszą rzeczą jaką należy sprawdzić to czy są odpowiednie i sprawne żarówki. Następnie jak wygląda przedni SAM bo to najprawdopodobniej on podaje zasilanie na przednie postojówki. Mogę jutro dokładnie sprawdzić w pracy na schemacie...
To napraw lub wymień alternator , za niskie napięcie w instalacji i świruje elektronika.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Pomysł zastosowania przetwornicy napięcia z 12V na 5V zupełnie nie trafiony. To nie tak się robi, nie można tak, to nie będzie działać. Przetwornica służy do zasilania a nie konwersji sygnałów do niższych poziomów. Drugi błąd to fakt że to przetwornica STEP-UP czyli podnosząca napięcie a nie obniżająca... Pomysł wypali tylko na dzielniku lub osobnym...
Witam Zamykam temat problem został rozwiązany. Dzięki Użytkownikowi "Noc" z forum Mercedesa, który pomógł mi rozwiązać problem w dwóch ruchach. Powiedział bym Szach i Mat bez zbędnego filozofowania. Jeszcze raz Dzięki i Pozdrowienia dla Pana "Noc" Dla potomnych którzy będą walczyć z matą powiem, że zaoszczędzicie dużo problemów i pieniędzy jeżeli nie...
Sprawdz napięcie podczas migania ksenona, możesz dać równolegle kondensator 10000yF/16V
Wyrwij schowek - dmuchawa jest pod spodem. Sprawdź na wtyczce (bardzo dobry dostęp), czy jak wysterujesz dmuchawę to pojawia się na silniczku napięcie. Jeżeli tak - to wskutek nieużywania mógł lekko zaśniedzieć komutator - czasami pomaga samo obrócenie wirnika o kilka obrotów. Jak napięcia nie ma, to dojdź do regulatora dmuchawy - jest trochę wyżej,...
Nie,pod deską nie ma. Tylko w komorze silnikowej. Jeszcze zdejm tą nakładkę celem odsłonięcia dalszej części skrzynki. Sprawdź czy idzie napięcie na silnik,i czy silnik ma masę.
Tam jest podawane napięcie akumulatora jako sygnał PWM z regulacją wypełnienia sterowaną przez sterownik silnika. Warto obejrzeć ten film by zrozumieć jak to działa. https://youtu.be/0nh60HmoZa0 Bez specjalnych narzędzi ciężko takie świece wysterować na stole by sprawdzić ile czasu im zajmuje nagrzanie się. Tutaj by trzeba było wysterować jakiś tranzystor...
Błąd wałka rozrządu może mieć wpływ na obniżona moc silnika. Problem z paleniem wynika z uszkodzonego kabla czarnego z żółtym paskiem który idzie sygnał immo pin x1/8 na małą wtyczkę ECU. Jest to sygnał z FFR pin x6/18 jako pojawiające się napięcie (50). Brak tego połączenia objawia się brakiem możliwości uruchomienia silnika lub opóźnionym startem.
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
W pierwszej kolejności sprawdź czy wychodzi napięcie (sprawdź mocną żarówką)z przełącznika.W starszych modelach był pod maską silnika.
FR-Wykonaj nauczanie pedału gazu. BS-Zawór sterujący przyczepy - czujnik ciśnienia - zwarcie do plusa. Poziomowanie- Czujnik położenia osi pędnej prawa strona - przerwa. Siedzenie- Napięcie potencjometru regulacji wysokości jest za niskie.
A może by tak miernik na klemy akumulatora obserwój miernik i niech ktoś włączy stacyjkę na rozruch do ilu spada napięcie , następnie ta sama czynność z tym że miernik podłączony do rozrusznika , porównaj odczyty bo jak piszesz aku i rozrusznik nowe, problem może być w tzw oczkach zakutych na głównych przewodach trafił mi się taki numer
Witaj kolego :) 1. Musisz mieć pewność że wszystkie bezpieczniki sa sprawne ( nie przepalone) 2. Zdejmij lampkę z podsufitki i wykonaj pomiary miernikiem, sprawdź czy na którymkolwiek pinie na dochodzącej do niej wtyczce jest +12V ( Ustaw miernik na napięcie stałe ) Na ten moment jedynie tyle mogę doradzić, po wykonaniu pomiarów będę mógł coś więcej...
kolego włacznik świaeł raczej zostaw w spokoju zerknij do alternatora ? ewentualnie masy gdy pojawia się problem z innymi odbiornikami co z radiem czy też przygasa po odpaleniu auta jeżeli tu jest ok zostaje takie coś do kontrolek po włączeniu świateł i zapłonu musi pojawić się napięcie pinu nie wiem gdy tak jest masz z pewnścią uszkodzony tzw. ściemiacz...
kolega Cubix napisał "Bezpośrednie zasilanie z akumulatora tez to samo.", na aku jest napięcie liniowe ewentualnie mogą wchodzić jakiś szpilki po alternatorze
Problem polega na tym że ten akumulator od windy nie ma ładowania. Ktoś zrobił takie brakoróbstwo i nie ma ładowania? A może układ jest zamontowany - tylko jest niesprawny i wystarczy go zreperować? Jak można doprowadzić ładowanie do tego akumulatora że tak powiem wdg. sztuki Część Sprinterów 906 ma pod siedzeniem kierowcy wyprowadzone coś podobnego...
Skoro znalazłeś schemat do swojej wersji, to jak mu się przyjrzysz, to zobaczysz, że przełącznik w momencie wybrania jakiegoś kierunku, zwiera te 5V na odpowiednim z pinów do masy. Sprawdź, czy w momencie gdy wybierasz ten niedziałający kierunek, ginie napięcie na którymś z pinów. Jeśli tak, to problem w module, jeśli nie - w przełączniku.
Wentylator jest pod kierownicą z lewej strony,dość głęboko patrząc od spodu.Sprawdź czy po włączeniu przełącznika nawiewu pojawia śię napięcie na kablu do silnika. Jeśli wentylator VALEO to na 99% szczotki.Robiłem ostatnio dwa takie wentylatory i była ta sama usterka.Kiepskie dojście ale można wyciągnąć bez rozbierania plastików.
Witam Krótko i węzłowato: minimum to pojemność 125Ah i prąd rozruchowy 690A, optimum to 145Ah i prąd rozruchowy 800A. Napięcie oczywiście 12 woltów. Osobiście polecam akumulatory ZAP - sprawdzone, przetestowane wielokrotnie. Przy okazji wymiany/montażu nowego akumulatora sugeruję czyszczenie styków przewodu plusowego i masowego oraz zakonserwowanie...
Może jest zwichrowana tarcza licząca i traci się sygnał? Chociaż na takie uszkodzenie jest inny kod błędu... Jak masz możliwość można podpiąć oscyloskop. Można również podłączyć do czujnika multimetr ustawiony na napięcie przemienne. Oczywiście w obu przypadkach sygnał pojawi się przy kręceniu kołem.
Jeżeli chodzi o zasilanie elektrozaworów, to na środkowym pinie ma być napięcie "po stacyjce" Wyjmij bezpiecznik i sprawdź, lub najlepiej wymień na nowy. One się tak przepalają, że rzut oka nie wystarczy, bo nie zauważysz.
Lusterko dostaje napięcie "po zapłonie" Jedno i drugie. Tak więc staraj się czytać ze zrozumieniem i nie zadawać tych samych pytań wielokrotnie :D Poza tym wyszukiwarka jest i działa: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42...
Trochę mi trudno bez VIN-u dobrać odpowiedni schemat, bo tych 1828 jest jak mrówków... Z kablami na aucie raczej nie ma problemu, chociaż na zasilaniu czujnika bardziej to kolor zielono-żółty. Brąz to na pewno masa i tu nie ma wątpliwości, natomiast z brązowo-białym są wątpliwości, bo częściej jako sygnałowy występuje brązowo-liliowy. Odnośnie czujnika:...
Na cienkim przewodzie dochodzącym do regulatora (jest przy silniczku dmuchawy) napięcie regulacyjne powinno sie zmieniać od ok. 1V (dla minimum) do ok. 5V (dla max).Jeżeli tak jest, a silniczek nie ma zwarcia na wirniku - to regulator do wymiany.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
napięcie ładowania mercedes napięcie sprężarki mercedes napięcie sondy mercedes
piece dwufunkcyjne ferrytowy toroidalny zasilacz tip3055
opcom meriva scania przekaznik swiateł
OSCam a karty TNK Conax – czytniki, parowanie, Enigma2, CAID 0B00/0B01, konfiguracja Iveco Stralis EBS 2 – funkcja portu 4 w modulatorze osiowym, tryb awaryjny hamulców