Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Blokować nic nie musisz, pewnie jest samonapinacz więc też nic nie napinasz, zakładasz pasek a napinacz sam go napnie. Skoro płyn jest czerwony to lej czerwony.
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
Koło pasowe jest nowe założone po ściągnięciu paska jest cisza więc gdzieś coś dalej za kołem paasowym. Pompa wspomagania też nowa rolka napinacza i rolka paska są ok. Pozostaje alternator napinacz pompa wody . Czy przez napinacz mogą być też takie objawy?
Napinacz przy pompie na rozrządzie , czy od mikro paska do pompy wspomagania ?
Pompa oleju raczej nie ale ściąg paski od wspomagania i alternatora i wtedy go zapal,będziesz wiedział czy na pewno jest to pompa oleju lub napinacz pasek rozrządu.Może być też pompa od wspomagania kierownicy jak i pompa wody.
Pasek jest cały, napędza pompę bez problemu, napinacz paska też jest ok
Witam Problemem jest piszczący pasek wieloklinowy na wolnych obrotach przy pełnym skręcie pompę wspomagania aż blokuje gdy koła są na wprost słychać jakby pompa się męczyła i pasek dostaje większych wibracji niż w innym aucie (takim samym modelu), wspomaganie działa troszkę słabiej. Został wymieniony sam pasek, napinacz, pompa wspomagania, przewody...
Pasek i napinacz oczywiście wymień, ale zanim wymienisz pompę wspomagania zobacz ile masz płynu w zbiorniczku.
A pompa wody i napinacz, rolki? Musze też wymienić pasek ten co jest alternator pompa wspomagania i klima bo sznurki wychodzą to tez nie wiem jaki.
Jest napinacz hydrauliczno sprężynowy na pasek osprzętu pk. Nie ma regulacji. A w czym problem?
A jak ten napinacz pracuje ? nie powinno być tak: https://obrazki.elektroda.pl/4468594900_...
a czy luz osiowy na pompie wspomagania rzedu 1,5-2 mm moze byc tego przyczyną? Witam Nie, taki luz nie ma raczej wpływu, to normalne w tych pompach. Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na napinacz paska. Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem piszącego paska w 1.9 TDI AJM. Otóż 3 miesiące temu wymieniłem maglownicę, pompę wspomagania, napinacz hydrauliczny z rolką i pasek. Przez jakiś czas było git, aż nagle, gdy zrobiło się zimno, pasek zaczął piszczeć po odpaleniu na około 30 sekund, aż do przełączenia jakiegoś przekaźnika. No to postanowiłem wymienić...
Przecież tp tylko golf4, pasek wielorowek napędza alternator, pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji, nie podałeś silnika oraz to co cię interesuje czyli napinacz paska. Przyczyną jest napinacz paska, który zawiesza się w pozycji i nie dociska paska, przez co momentalnie tracisz ładowanie i wspomaganie. Nie wiem co za mechaników macie w podkarpackim,...
Albo pasek zbyt długi, lu napinacz siada
pewnie słabo napięty ten pasek (napinacz?) albo kiepski sam z siebie.
Ostatecznie został wymieniony napinacz paska osprzętu oraz pasek, kółko od pompy wspomagania według mechaników ma lekkie bicie ale nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany. Polecono mi jeszcze abym co 1000 km sprawdzał stan paska i napinacze że względu na problemy w tym modelu. Dziękuję Wam za pomoc i zainteresowanie się moim problemem, mam nadzieję że...
Za to jest trochę słabsze wspomaganie i po uruchomieniu czasem wcale nie ma i przy tym jakby koło pompy blokowało się - pasek się ślizga. Więc napinacz ci się zatarł. Ten typ tak ma. Wyciąg go i obadaj, kup nowy jak nie działa.
Witam. Ja bym wymienił cały napinacz z rolką.
A może mi ktoś podpowie gdzie idzie ten przewód cienki? Napina się pasek alternatorem, a napinacz jest do pompy wspomagania. To już jest drugi alternator. Stary się zadymił, a drugi zachowuje się tak jak opisałem.
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Dokładnie chodzi o tą rolkę u góry. Nad napinaczem. Nad osią wału z alternatorem. Bliżej koła pompy wspomagania. Tylko z tego co widzę to chyba też jest napinacz. Proszę o potwierdzenie.
Hej Wkutek awarii i konieczności szybkiej naprawy po zerwaniu paska alternatora mechanicy odkręcili mi napinacz i pasek od klimy, było to w styczniu. Chciałem go dziś przekręcić, ale nie ma tam jak włożyć ręki ani klucza... Napinacz włożyłem na miejsce, ale co dalej ? Jak tam dojść ? Demontaż pompy wspomagania i od góry ? Jakimś sposobem od dołu ? Pomocy...
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Pompa mechaniczna ? Ok, Ustaliłem, że mechaniczna. W takim przypadku jedynym prawdopodobnym powodem przy takim przebiegu może być ślizganie paska. Do sprawdzenia pasek i napinacz.
Witam!!!! Strasznie mi coś chrobocze przy pasku klinowym, może wiecie, co to może być myślałem, że to łożysko od pompy wspomagania, ale ten odgłos słychać bardziej z dołu wymieniłem już pompę wody i napinacz paska i dalej to samo. A jeszcze mam pytanie czy mogę ściągnąć pasek i włączyć silnik czy coś sie stanie?? filmik: https://filmy.elektroda.pl/81_1474195311...
Nie słysząc dźwięku, ciężko jest pomóc. Jeśli wolne kolo alternatora występowało w poprzednim, musi w tym też występować, w innym wypadku zbyt dużym obciążeniom poddawany jest pasek i napinacz.
Bylem sprawdzic i podczas krecenia kierownica napewno pasek piszczy na kole od pompy wspomagania.. po dodaniu gazu na 1500 tys drgaania nadal sa ale duzo mniejsze a przy 2000obr praktycznie stoi w miejscu napinacz ale jeszcze minimalnie drzy :P
Dla wszelkiego sprawdź drożność układu jak masz możliwość. Jak to sprawdzić? Pasek napędu pompy napięty prawidłowo? Pasek jest napiety dobrze, napinacz jest nie regulowany, ma fabryczne napięcie. Po za tym pasek napędza równolegle pompę wspomagania, pompę klimy i alternator. Żaden z układów nie szwankuje. Ciekawy przypadek, lokalnie mam 3 "mechaników"...
Nie probuj wiec ich mieszac, bo najwyrazniejnie masz dostatecznej wiedzy Tutaj masz rację dlatego posiłkuję się forum. lub zlecenie wymiany fachowcowi. Tak też chcę uczynić silnik będzie zakładał mi mechanik,lecz na mnie spoczywa znalezienie silnika na wymianę stąd też moje posty tutaj.Mojego silnika nie opłaca mi się remontować,uszczelka pod głowicą...
http://obrazki.elektroda.pl/3829567700_1... Witam szanownych Kolegów. Na prośbę kolegi popełniłem kopię (niezbyt wierną) podnośnika Minilift 2K. Kopia została wykonana dlatego, że oryginał kosztuje bagatela ponad 5000zł :/ Napęd za pomocą silnika 3f, 0,75kW 930obr./min. Przełożenie za pomocą paska wielorowkowego 1:3, części z Golfa...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Auto na podnośniku kolumnowym w górę, uruchamiamy skręcamy koła i włączamy bieg. Może to pompa wspomagania ma ciężko, albo napinacz paska przy mocnym skręcie. Można też na lewarku, mechanizm różnicowy zakręci kołem które jest w górze, ale to lepiej na kobyłki obie strony, bo jak ma system antyboślizgowy przy ruszaniu to przyblokuje koło i auto z lewarka...
No też tak myślę że chyba warto sprobówać. Przejechane ma to ponad 400tys km to raz, maglownica to kompletny złom jak pisałem. Pasek napędzający jest nowy, napinacz dociska tak mocno że mam problem go kluczem cofnąć więc to nie to. Przewód by się myśle magicznie nie "zatykał-odtykał". Ogólnie wspomagania działa dość słabo, jak kręce szybciej to pompa...
Witam Wczoraj w bólach założyłem ten pasek ale nie tak jak jest na rysunkach. Silnik to Zetec z klima wspomaganiem. Rolka prowadząca, napinacz i kolo od pompy wody sa gładkie, bez rowków. Nie go końca wiec o co chodzi z tymi skrótami NGA NGB NGC, NGD. Sa jeszcze inne wersje niz te na rysunku? Bo tak z pamięci ja to wczoraj robiłem to ani 2 ani 4 obrazek...
Podczas pracy silnika na wolnych obrotach (ok.850 obr/min) wibruje mi pasek napędu alternatora. Pasek rónocześnie napędza sprężarkę klimy i pompę wspomagania. Zostal wymieniony pasek rolka prowadząca oraz napinacz bo takie byly podejrzenia, ale jednak to nie to powoduje wibrację. Objawia się to tym że po uruchomieniu silnika do czasu rozgrzania slychać...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
O ile dobrze widzę to sprężarka klimy. Więc po kolei: 1. Lewy górny róg - alternator 2. Po prawej od alternatora pompa wody 3. Poniżej pompy wody (małe koło) napinacz 4. Poniżej pompy wody (duże koło) wał korbowy czyli koło napędzające. 5. Prawa strona góra wspomaganie kierownicy 6. Prawa strona dół sprężarka klimy. http://obrazki.elektroda.pl/1192690700_1...
No wlaśnie wystarczy skręcić półobrotu kierownicą i już obroty spadają, to nie jest że muszę do końca skręcić i wtedy słychać. No wymiana może i pomoże, właśnie chciałem się popytać was bo może to coś innego, a pompa kosztuje troche, a wymienie i się okaże że te spadające obroty są od czegoś innego. A napinacz paska klinowego ma coś do tego??? Bo on...
Albo pompa wspomagania albo alternator były wymieniane. Został zamontowany niewłaściwy element, i koła nie są w osi. Jeszcze jedna rzecz, napinacz jest wyrobiony i stoi pod kątem.
Witam. Mój problem polega na tym, że coś głośno buczy. Tak jakby coś sie zacierało. Podejrzewałem początkowo że jest to wina alternatora i wymieniłem łożyska ale problem nie minął. Po zdjęciu paska od altka buczenie mija. Wymieniłem także napinacz paska na nowy - nic nie pomogło może troszeczke ciszej. Odkręciłem wiskoze ale wygląda na dobrą. Dzisiaj...
Witam dziekuje co do oleju to wymieniam co jakies 8000km i jest to olej napewno nie z Biedronki :)//narazie dzieki czestej wymianie znikl mi problem z przedmuchem par oleju w okolicach korka wlewu .Alternator mialem ostatnio na wierzchu bo padla mi pompa wspomagania i go oczyscilem z brudu raczej lozyska chodzily cicho //pasek +napinacz moze nadszedl...
A w czym masz kolego "problem"? Skoro piszesz że pompa "cieknie" to chyba wiesz gdzie ona się znajduje? Na jakiej podstawie wyciągnąłeś taki wniosek ,że "ona cieknie"? Jeśli nie wiesz gdzie jest pompa to znajduje się ona w tym silniku na wysokości i po stronie 2 cylindra ,napędzana jest paskiem "klinowym"przez koło pasowe wału korbowego.Musisz zluzować...
Jednak okazuje sie ze to pasek musi byc luzny bo podczas mocnego skretu kierownica slizga sie na pompie pasek. Tylko problem taki ze nie mam pojecia jak go napiac bo przeciez napinacz samoczynnie go napina? nie widze innego sposobu zeby go jeszcze bardziej napiac.
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
WP - water pump - pompa wody oczywiście PAS - Power assist steering - wspomaganie kierownicy CS - Crankshaft - wał korbowy GEN - Generator - alternator AC - Air condition - klimatyzacja T - Teens - napinacz G - nic nie przychodzi mi do głowy, chyba gear - kółko, rolka, w każdym razie rolka prowadząca.
witam szukałem długo interesującego mnie przypadku i nie znalazłem na elektrodzie, może ktoś mi wskaże przyczyne otóż : moja thalia na niskich obrotach chodzi cicho natomiast po dodaniu gazu zaczyna strasznie wyć , dzwięk ten dochodzi z okolic paska wieloklinowego , po jego zdjęciu i odpaleniu jest cisza , sprawdziłem napinacz i raczej jest ok nie ma...
Witam Chciałem wymienić rozrząd w Seacie Leonie 1,6 16V 2002 rok. Auto posiada wspomaganie i klimatyzację. Napotkałem na mały problem i nie wiem jak ruszyć dalej a mianowicie nie wiem jak zdemontować dolną osłonę paska rozrządu gdyż przeszkadza mi napinacz paska klinowego. I tu moje pytanie jak zdemontować napinacz paska klinowego bez odkręcania całego...
Witam, mam problem z układem kierowniczym, mianowicie kręcąc kierownicą odczuwa się silne skoki, przycięcia. Odkręciłem oba koła, postawiłem auto na klockach i próbowałem przekręcić kołami na sucho łapiąc za koło, ale się nie dało, był tak opór, natomiast kierownicą poszło ale odczuwa się opór i właśnie te skoki, nie pracuje to płynnie i lekko. Sprawdziłem...
Padło łożysko klimy niestety. Mam jeszcze takie pytanko. Pompa wspomagania po przejechaniu ok 15 km zaczyna delikatnie wyć. Kręci się kierownicą bez zmian. Czy to już pompa powoli mósi papa? Ooo..płynu jest max.
W moim VW od wczoraj coś buczy, dźwięk jest zbliżony do pracy silnika od maszyny do szycia (coś pomiędzy gwizdanien a buczeniem)wyraźnie go słychać pomiędzy 20-30na obrotościomierzu.Dźwięk dobiega od pasków rozżądu i alternatora.Silnik to ABD 1,4.Chciałem dzisiaj ściągnąć pasek od alternatora i pompy wspomagania ale mi się nie udało (w książce jest...
Witam, zacznę od off top króciutko jeżdzę oplem astra pierwszej generacji w kompletnie ubogiej wersji wyposażenia. założyłem obrotomierz centralny i elektryczne szyby ale wspomagania nadal brak. a że teraz ma używać go kobieta to chciałbym to dołożyc. z zebranych informacji wiem ze to możliwe nawet niedrogim kosztem. mam kilka pytań związanych z tym...
Witam, Mam problem z moim Movano 2.5 115 KM G9U 720, otóż przejechałem nim ok. 90 tys. km (w sumie auto ma niecałe 300 tys. przebiegu), w tym czasie wymieniałem co najmniej 8 razy rolki (prowadząca i napinacza) i pasek. Raz wymieniałem również napinacz oryginał Renault. Wszystko jedno czy rolki BTA, INA, SKF czy FAG nie wytrzymują wiecej niż 5-8 tys....
Witam. Ja w swojej 206-ce montowałem niedawno wspomaganie. Najprościej to kupić całość z jakiegoś autka co było rozbite (raczej tył :) ) lub ktoś sprowadził sobie na części i akurat wspomaganie ma na zbyciu. Ale wtedy odpada "anglik" bo maglownica jest na drugą stronę. Generalnie to potrzebne jest: maglownica pod wspomaganie, pompa wspomagania ze zbiorniczkiem...
Witam Chciałem powiedzieć Wam że mój problem niestety występuje dalej :( Najpierw wymieniłem napinacz paska na nowy firmy INA. W napinaczu był uszkodzony amortyzator. Po wyjęciu napinacza amortyzator można było składać normalnie ręką bez większej siły (chodził sam). Niestety wymiana napinacza nie przyniosła oczekiwanego efektu. Następnie wymieniłem...
W samochodzie Ford Escort 1.6 Zetec 97 rok kombi z alternatorem na którym na obudowie pisze Bosh a z boku obudowy jest naklejka Motorcraft występował taki problem. Rozładowywał się akumulator. Napięcie na alternatorze podczas prawy silnika 13.6. 13.8. Sam regulator napięcia ładnie da się wyjąć beż wykręcania alternatora. wystarczy odkręcić 3 śrubki...
Naciąg paska masz tam regulowany automatycznym napinaczem. Dobrym tropem wydaje się pompa wodna. Czy przy zdjętym pasku pompa obraca się swobodnie? Może szlag trafił łożysko pompy i uszczelnienie, wałek się blokuje i to jest przyczyną poślizgu paska na kole pasowym wału korbowego? W jakim stanie jest napinacz? W najgorszym wypadku klin koła pasowego....
Witam! W aucie mojego dziadka VW Polo III6N 1,0 bez klimy rocznik 99 wyczaiłem wyciek z pompy wspomagania kierownicy. Układ wspomagania wygląda mniej więcej tak: (podłączenia do maglownicy są chyba gdzie indziej) http://img114.imageshack.us/img114/3316/... Pompa ma numer 6N0422155E. Pompa cieknie na wałku - pomiędzy kołem pasowym a korpusem....
Witam. Mam problem z Audi a4 b5 2001r. silnik AJM 115KM. Tydzień temu, jechałem autostradą tak około 1h z prędkością około 160. Na przystanku zorientowałem się, że gdy kręcę kierownicą okropnie piszczy pod maska, aż taki świergot dający mocno po uszach. 1. Sprawdziłem płyn wspomagania był na max. 2. Po powrocie do domu wypłukałem układ wspomagania,...
najpierw sprawdź poziom oleju lhm na maxymalnie podniesionym zawieszeniu, czesto zdaza się ze huczy pompa lhm z powodu zbyt małej ilości oleju lhm i po dolaniu problem znika, jeżeli jednak to nie olej, proponuję zdjęcie paska wieloklinowego i sprawdzenie jak mają sie poszczególne łożyska (alternator, sprężarka klimy jeżeli jest, rolki prowadzące i napinacz,...
Witam. Po wymianie silnika w Peugeot 806 na silnik, który nigdy nie był montowany w tym aucie tj. na silnik XUD11ATE (P8A) lub XUD11ATEY (PHZ) (montowany m.in. w Peugeot 605, Citroen Xantia i XM) jest problem z prawidłowym prowadzeniem paska wieloklinowego i z tego powodu pasek ślizga się na kole alternatora. Oryginalnie powinno być drugie koło prowadzące...
Witam, Jako, że jest to mój pierwszy post, a wiedza ma na tematy mechaniczne jest prawie zerowa to będzie to ciężki dla mnie temat. Informacje podstawowe: Posiadam bmw e46 320 ci coupe 1999 r. Dwa dni temu pękł mi pasek klinowy napędzający pompę wspomagania i alternator. Powodem było padnięte łożysko na alternatorze które dosłownie się zatrzymało przez...
Czytaj co napisałem. Obstawiam, że kolega podejrzewał jakieś łożysko. Sądzę, że łożyska są w porządku.Kręci ciężkawo w obie strony. Można jeździć jak czołgiem ;-( W najbliższym czasie postaram się kupić jakąś używkę i podmienić. Tamtą rozbiorę i zobaczę co się stało. Mam jeszcze podejrzenie co do czujnika, może jest uszkodzony i przez to tak działa....
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Silnik F3R 710 750 751 752 791? Schemat F3R http://obrazki.elektroda.net/79_12329190... Pasek: Contitech CT840 AE - TB431 BOSCH - 1987949166 DAYCO - 127RP190H DAYCO - 127SP190H DAYCO - 94527 GATES - 5370XS GOODYEAR - G1201H HUTCHINSON - 127HTDP19 INA - 536016710 OPTIBELT - 58127x3/4HSN OPTIBELT - HR58127x3/4" OPTIBELT - ZRK 1135 QUINTON HAZELL -...
Witam! 1,9DCI120KM. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ładowania. Napięcie na akumulatorze poniżej 12V (szybko przełączyłem radio - AVICA w tryb zegarów, jeden z nich pokazuje napięcie w instalacji) - brak ładowania. Zjechałem na parking (może z 2-3 km przejechałem w takim stanie), po otwarciu maski z lewej strony wydobywał się dym. Jeden z odbiorników...
Witam. Od jakiegoś czasu słyszałem lekkie chrobotanie w silniku od strony rozrządu. Moje podejrzenie padało na pompę wody , ponieważ pół roku temu wymieniłem rozrząd bez pompy. Do wczoraj jeździłem tak aż się chrobotanie nasiliło i zaczęły się zgrzyty aż czułem na pedałach oraz zapaliły się lampki na desce, więc auto przyholowałem. Okazało się że ściął...
Dobra Panowie, wymieniłem rolkę i założyłem nowy pasek, piszczenie na ten moment nie występuje, stara rolka miała wyczuwalny luz, teraz tylko pluje sobie w brodę, bo mogłem wymienić też rolkę prowadzącą, ale tak jak wcześniej wspomniałem nie wykryłem w niej na ten moment żadnych defektów, także ją zostawiłem zobaczymy. Ogólnie taka porada dla tych co...
Witam. Mam taki problem. Autko VW Polo III 1,9D 47KW z silnikiem AET. (taki sam był w feliciach, seatach itd). Auto zerwało mi pasek dwa tygodnie po tym jak je kupiłem - na szczęście miałem drugi w bagażniku (używany, trochę zużyty, był w aucie jak je kupiliśmy (?!)) Po jakimś czasie (~tygodnia) pękł ten drugi. Pomyślałem, ok, może był zmęczony już,...
Witam. Jeśli temat jest jeszcze aktualny to opiszę co nastąpiło: W ciągu roku, przez jakieś 8 tys km 2 razy poszedł łańcuszek. Pierwszym razem wymieniłem łańcuch i popychacze, drugim razem po jakichś 2tys od wymiany znów pękł przy okazji uszkadzając napinacz hydrauliczny i ślizg łańcucha. wymieniłem łańcuch i ślizg. Napinacz udało się zrobić, kumpel...
Witam! Mam problem z jedną meganką - na jałowych obrotach (i to nie zawsze, ale czasami!) silnik chodzi tak, jakbym do bloku przyczepił płat blachy i by falował stwarzając bardzo nieprzyjemny dla ucha dźwięk. Po dodaniu gazu i przy jeździe problem już nie występuje. Napinacz paska był już dwa razy wymieniany. Z moich spostrzeżeń to pasek od alternatora...
Dzięki za poradę. W sklepie mi powiedział że są dostępne za 45zł i za 80zł. Myślę że ta za 80zł powinna być ok. Byłem dzisiaj na wymianę rozrządu, zdecydował się nie wymieniać sam i oddać do "znajomego" mechanika. Zapłaciłem "po znajomości" 600zł, nie została wymieniona pompa wody tylko pasek napinacz rolka. Jak po znajomości to chyba trochę dużo zapłaciłem...
Co to znaczy "szlaczkiem"? Nie ukrywam, że najlepsze byłoby jakiekolwiek rozwiązanie do wypróbowania, gdzie nie trzeba wyciągać altka z auta. Rozwiązania polegające na przezwojeniu (mam dwa stare stojany) to raczej wersja o którą można się pokusić mając chociaż ponad 50% szans na sukces. To wyjmowanie altka odbywa się w moim przypadku za każdym razem...
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Witam. Od niedawna stałem sie nowym właścicielem Paska . Przy Skręcaniu Max kół odchodziły zgrzyty . Wymieniłem napinacz paska wielokolorowego u znajomego przy piwku w garażu . Po paru dniach zgrzyty wróciły . W ciągu dwóch dni zaczęły sie większe piski przy włączaniu Climatronica . Wracając do domu poczułem smród spalenizny oraz wyskoczył błąd alternatora...
Witam, Mała aktualizacja. Wtryski sprawdzone testerem – wyciągnięta listwa I każdy po kolei do słoika, pompa paliwa uruchamiana CLIPem co by ciśnienie było, tester wymuszał otwarcie wtrysku na różne okresu czasu I w różnych częstotliwościach. Jak dla mnie wzór mgiełki był na każdym taki sam. Korzystając ze sposobności wymoczyłem je I przedmuchałem...
Witam Wszystkich, to mój pierwszy post - mam leciwego Dodga Grand Caravana 3,3l prod. 1996 (gaz zwykły). Kupiłem go bo mam małe dzieci i potrzebuję dla nich przestrzeni - zakup był tani ale liczyłem się z naprawami. Wiatrak miał spięty na krótko i poprzedni właściciel powiedział że jest tak dla bezpieczeństwa ale w zimie mogę go rozpiąć i sam się załączy....
no ida dwa paski osobno idzie z walu wspomaganie i pompa wody a osobno to co napisalem wyzej..rok 1994
Witam. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Co do ostatniej wypowiedzi: 1. W instrukcji do wersji Superb 2 czytałem, że nie wolno dolewać żadnych dodatków... I ponoć zimowy olej napędowy różni się od letniego, heh. 2. A czy można sprawdzić, jaki olej jest wlany? Wiem, że to mało możliwe, ale cholera wie, czy np. nie jest wlany mineralny jakiś... 3. No...
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Witam. Myślę że może komuś się przydać ta wiedza, bo sam szukałem czegoś na ten temat ale nie znalazłem niczego sensownego. Moja Corsa B jest z 1995r, silnik 1.2 8v. Zdecydowałem się założyć do niej wspomaganie bo jest w bardzo dobrym stanie a moja żona, która nią jeździ ciągle narzekała na trudności z parkowaniem. Z rzeczy które należy zgromadzić to:...
Witam, pacjent Citroen Xsara Picasso 1.8 16v. Niestety uszkodziło się mocowanie napinacza, co spowodowało, że pasek zszedł z koła pompy wspomagania, przecinając zbiorniczek wyrównawczy pompy. Moje pytanie brzmi: jak wymienić ten zbiornik? Czy jednak lepiej jest wymienić całą pompę? Pytam, ponieważ widziałem możliwość zakupienia takiego zbiorniczka,...
W teorii można trochę inaczej ale czy koło alternatora nie będzie się ślizgało tego nie wiem. Lecisz paskiem od koła wału nad rolką prowadzącą, pod kołem pompy wspomagania, dalej nad kołem alternatora, pod napinaczem i z powrotem koło wału. Długości paska Ci nie podam bo się nie da.
Posłuchałem parę razy, wg mnie to od strony paska klinowego, jakby łożysko w pompie wspomagania, napinacza? Zdejmij pasek i sprawdź koła , pokręć czy nie wyje ,któreś
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
nie ma napinacza automatycznego.Musisz poluzować pompę kluczem 12 lub 14 i zluzowac ją wkładając kwadrat 1/2 cala w otwór przy pompie.Opis dotyczy silnika isuzu.
Potrzebne mi momenty dokręcania śrub. Auto: Polo 6N2, rocznik 2001.03, FL, HB 3D, 55kW/75KM 1390cm3, wersja z ABS, klimą i wspomaganiem, skrzynia manualna, felgi 14" 1. Piasta koła przedniego (śruba przegubu zewn.) 2. śruby sworznia wahacza 3. śruba końcówki drążka 4. docisk tarczy sprzęgła 5. śruby montażowe napinacza paska rozrządu 6. śruby montażowe...
Witam wszystkich, mam następujący problem. Około 2 tygodnie temu zerwał mi się pasek klinowy, wymieniałem na nowy. Napinacz w porządku, lecz po wymianie pękł 2 raz. Po dokładniejszych oględzinach, wymierzeniu wszystkich kół pasowych okazało się, że koło pompy wspomagania jest cofnięte w stronę rozrządu jakieś 2.5-3.0 mm. Sprawdziłem, na pompie nie ma...
Okazało się że jednak silnik ma turbinę i jest to 1.9 TD. Może mnie ktoś uświadomić w które miejsce przychodzi pompa i jaki jest symbol paska klinowego , czy potrzebuje jeszcze jakieś uchwyty rolki napinacze itd https://obrazki.elektroda.pl/1829052400_...
Pasek był zdjęty i była cisza. Czy w tym alternatorze jest koło z tłumikiem drgań? Bez paska alternator, pompa wspomagania, kompresor i wszystkie rolki kręcą się luźno i beż hałasu. ładowanie dobre wspomaganie działa bardzo dobrze.
Zawor upustowy wspomagania jest w pompie od wspomagania kierownicy. W układzie wspomagania robi się ciśnienie tylko podczas kręcenia kierownicą. W polo chyba wspomaganie jest na oddzielnym pasku. W silnikach 1,9 uszkodzeniu ulegało małe koło od rozrzadu na wale korbowym. Po naprawie występowało bicie, ktore można było poznać po dużych drganiach napinacza....
no dobra, ale czy wraz z dolozeniem pompy nie potrzeba np innego alternatora i jego mocowania? bądź innego napinacza paska? Po prostu dokladam pompe, zbiorniczek, maglownice i przewody i jest ok?
...a poza wymianą samego paska chociaż sprawdził stan jego napinacza i rolek prowadzących? Może któreś z napędzanych urządzeń się zaciera (np. alternator albo pompa wspomagania).
Pompa wspomagania by się odzywała przy jeździe, w opisie filmiku napisałeś co Ci mechanik powiedział więc tak zrób. Wymień rolkę napinacza i po kłopocie powinno być. Jak na razie nie przychodzi mi nic innego do głowy.
Czyli wychodzi na to że któraś rolka jest do wymiany?? Bo pompa od wspomagania to raczej nie możliwe żeby tak piszczała Dodano po 16 Dodam jeszcze że jak samochód stoi cała noc i podejdę rano by go odpalić to piszczenia nie ma dopiero po jakiejś minucie bądź dwóch zaczyna stopniowo piszczeć
Jest wkręcony w blok silnika pod napinaczem paska wielorowkowego (nad filtrem oleju). Jak patrzysz na kolo pasowe wału to na godz. 10. Czeka więc Ciebie demontaż pompy wspomagania. Nie odkręcaj tylko przewodu od pompy (problem z późniejszą szczelnością-króciec z uszczelką w ASO Ford-dopasowany oring może być nieszczelny), odchylisz ją w bok razem z...
W przyszłym tygodniu zajmę się tą sprawą. Wczoraj kontaktowałem się z tym mechanikiem w sprawie tego koła pasowego kompresora w ramach reklamacji...też coś kombinuje, bo jakiś ponad tydzień temu powiedział, że jest zamówione i czeka, wczoraj powiedział, że jeszcze nie dostał, że w przyszłym tygodniu będzie, jak dla mnie dziwne...co on to z Afryki zamawia????...
pasek pompa wspomagać napinacz pasek pasek napinacz
sterownik lm339 pralka blokada polar router talktalk
sieci internet bosch tcc78k751
Lenovo IdeaPad G710 – typy gniazd USB: USB 3.0 i USB 2.0, porty Type-A Strojenie pośredniej częstotliwości w radiu Unitra Diora Elizabeth R-601/R-602 – procedura i wskazówki