Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Lepiej odkręcić pas i zderzak i odchylić jak radzi Pedros. Ostatnio wymieniałem sam pasek w 3.0 TDI i też odkręcałem. Łatwo idzie. Jeśli jeszcze w grę wchodzi napinacz to innego sposobu nie ma.
Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem. Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości
Obecnie założone jest zwykłe koło i od kilku dni działa. Poczekaj a rozpadnie się napinacz i pasek.
Moment T2 powinien wynosić 45Nm.
Witaj W Audi znajduje się napinacz paska. Nim dokonuje się regulacji. Zajrzyj tu https://a6klub.pl/a6-c5-diesel/jak-wyjac... Pozdrawiam
Witam Wystarczy zblokować napinacz aby wymiana była łatwiejsza . Pzdr
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Zakreśliłeś napinacz do paska PK ( pomocniczego )
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Może być jedno i drugie... musisz ściągnąć pasek i zobaczyć czy sprzęgło alternatora dobre- jeśli dobre to napinacz...
W sklepach CASTORAMA na stoiskach z klejami są zestawy naprawcze zerwanych gwintów w materiałach z aluminium. W skład tych wchodzi stalowy gwint i specjalny klej. Ja zerwałem gwint mocujący napinacz paska wieloklinowego (Ford windstar) mocowanego do głowicy aluminiowej. Użyłem tego zestawu i trzyma do tej pory (prawie rok, przejechałem ponad 120 000...
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
Czyżby nie było na tym forum ludzi którzy wiedzą jak działa napinacz w 2,5 tdi ?
Najprawdopodobniej do wymiany napinacz paska alternatora.Jaki silnik AFN?
Powodem nierównej pracy silnika był pęknięta śruba mocująca napinacz paska rozrządu. Nowy napinacz i chodzi jak nowy.
Drgania napinacza, to często tylko skutek, a nie przyczyba problemu. Napinacz i pasek rozumuem, że zakładaleś nowe? Pasek nie za długi?
Audi A4 B6 1.9 AWX 130KM wyje podczas dodania gazu. Bez paska ładowania nic nie słychać. Napinacz wymieniony na nowy. https://filmy.elektroda.pl/84_1693146928...
No a np. wymiana teleskopu Napinacza paska Osprzętu w Audi A8 V6 2,5 TDI, albo sprzęgło w Volvo S80 2,5 TD(Trzeba Belkę przednią opuszczać cały silnik na niej jest osadzony i tak stoi sobie bez belki na podnośniku do skrzyń, a nie jest taki lekki... Bez dobrego sprzętu to kicha) Brawo dla inżynierów-księgowych :D
Pasek alternatora się ślizga tak to wygląda . Może za długi kupiłeś ? Albo napinacz nie radzi sobie .
Pasek raczej już swoje zrobił sądząc po stanie. Przy okazji wymiany należy sprawdzić czy napinacz czy pompa wody nie są odgięte. Zalecał bym profilaktyczna wymianę i sprawdzenie/znalezienie przyczyny.
Bylem sprawdzic i podczas krecenia kierownica napewno pasek piszczy na kole od pompy wspomagania.. po dodaniu gazu na 1500 tys drgaania nadal sa ale duzo mniejsze a przy 2000obr praktycznie stoi w miejscu napinacz ale jeszcze minimalnie drzy :P
witam dzieki za pomoc okazało się że to jest wina w napinaczu paska.
Spadki napięcia podczas jazdy powoduje alternator. Jeżeli jest to "mikrosekunda" to albo w/w koło albo napinacz lub pasek.
chyba najlepiej oddać to w ręce speca niż oszczędzić 200 zł a potem bawić się w "poprawiny" Masz hydrauliczny napinacz, więc jest odrobinę trudniej niż na filmiku. Do tego jeszcze potrzebujesz klucz do rolki napinacza, dobrze by też było mieć klucz dynamometryczny i na koniec sprawdzić kąt synchronizacji w VCDS. Decyzja należy do Ciebie.
Napinacz może delikatnie pracować. Uważaj z próbowaniem czy nakrętki i śruby są dokręcone bo tam są odpowiednie momenty dokręcenia. Jak dokręcisz za bardzo to coś się może urwać. Widziałem już kilka takich akcji w 2.0
na alternator patrzylem, wydeje sie byc przykrecony na stale. jest tam taka rolka, nie wiem czy dziala ona jako napinacz. nie mam ksiazki wiec nie jestem pewnien.
Do 2002 miały rolkę i napinacz osobno a nowsze napinacz w rolce. Jak wiesz gdzie patrzeć to po plastikowej osłonie widać bo ta starsza ma wycięcie na napinacz.
Miałem podobny problem tylko ze w sharanie. Wymieniłem sprzęgiełko i przez chwile było dobrze. Przyszły mróz problem powrócił, wiadomo po odpaleniu grzeje przednia szyba. Przyczyna był napinacz paska. Kiedy alternator dostawał obciążenia zaczynał skakać pasek. Wymieniłem napinacz i spokój.
Witam audi A4 b9 mam błąd U017e00 sterownik przedniego lewego napinacza paska bezpieczeństwa co to za sterownik i gdzie jest może ktoś podpowie
paski wymienione zostały dzisiaj na zimnym silniku w jest ok jak dostanie temperatury to wydobywa sie dosc głośne gwizdanie jakby napinacz paska rozrządu pewnosci nie musze to werifikować
da się wymienić nie ruszając przodu a napinacz wymieniasz wtedy gdy jest uszkodzony
ADR pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu. Potrzebujesz pasek, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą. Napinacz jest hydrauliczny.
Usterka naprawiona u mechanika. Był ściągany przód. Wymiana napinaczy paska klimy, alternatora, sprzęgiełka. Przy następnym rozrządzie wymieniam cały osprzęt razem.
zgadzam się z kolega wyżej stawiam na napinacz a paska p. k. nie wolno traktować W D
a ile masz koni mechanicznych? oznaczenie silnika powinno być na wlepce w bagażniku (pod materiałem trza szukać) albo wyszukać po VINie w internecie a dlaczego chcesz wymienić napinacz? jak otworzysz maskę, to powinieneś wszystko widzieć... toretycznie łapiesz za napinacz jakimś kluczem (np. hydrauliczny) i go odginasz wzdłuż paska (oczywiście w stronę...
Te zdjęcia to nowego paska ? Czemu jest taki "zmęczony" od góry, jak by rolka/napinacz go za bardzo dociskał.
Co to znaczy odpowiednio? Tam jest napinacz, który o ile się nie mylę, sam odpowiednio "napręży" pasek.
Wytlumaczyliscie mi już wszystko co chciałem wiedzieć.za co dziękuję. Mam jeszcze jedno pytanie jaki jest teraz koszt wymiany całego rozrządu tj. cały osprzęt paska z pompą wody i zestaw łańcuszka z wariatorem
Stawiam na napinacz paska, chyba że coś w rozrządzie np. pompa albo rolka? Może warto zdjąć pasek i uruchomić na chwilę i zweryfikować czy to napinacz czy jednak w rozrządzie. Pozdro
tez tak podejrzewam jedank nie mam pewnosci ;) Jaka pompę zastosowales u siebie? o jakich numerach? Jak z kultura pracy silnika? Czy ustawienie pompy oleju wzgledem wału ma znaczenie? mogę ten pasek nasunac jak mi sie podoba? Potrzeba tam jakis napinacz? czy sama pompa go naciagnie?
Mechanik pieprzy głupoty. Napinacz hydrauliczny nie wydaje dźwięków sam w sobie. Być może pasek jest za bardzo napięty i wyje pompa. Ogólnie taki dźwięk jest często słyszalny w tego typu rozrządach nawet na napinaczu automatycznym. Pewnie jak zwykle szukanie dziury w całym.
Jeśli w Twoim Audi A6 C7 2.0 TDI słychać dziwne dźwięki na postoju i przy schodzeniu z obrotów, a silnik i skrzynia działają prawidłowo, to mogą być następujące przyczyny: Dwumasowe koło zamachowe – typowa przyczyna drgań i hałasów. Łożyska osprzętu – alternator, sprężarka klimatyzacji, lub napinacz paska mogą generować dźwięki. Poduszki silnika – uszkodzone...
ścina ci pasek bo może napinacz napnołeś odwrotnie i niema amortyzacji
Przewody sprawdzę i podciśnienia .Świece mam wymienione i filtr paliwa też wymieniłem tez poduszki skrzyni,tak mi mechanik doradził.Posiadam też interfejs wykrył błędy tylko te które odpinałem kostki elektryki silnika i więcej nic.Jeszcze pamiętam jak ręką chciałem gwałtownie ruszyć cięgłem przepustnicy to miał chwile zawahania aż napinacz paska alternatora...
Przeważnie takie cuda to były z napinacza. Wg mnie napinacz do wymiany.
To że odchyłek być nie powinno nie znaczy że przez nie paski będą się rozlatywać. Poniżej przykład z jakiegoś Audi, nie mierzone ale gołym okiem widać że napinacz nie jest na swoim miejscu. Jeździł tak dość długo, właściciel się w końcu zdecydował na naprawę tylko dlatego że hałas był nie do zniesienia. https://obrazki.elektroda.pl/4283257300_...
Witam Objaw poluzowanego paska rozrządu może być spowodowany nie zablokowaniem jego przy wymianie rozrządu jak napisałeś oraz (jeśli występuje) tym że ktoś nie cofnął i nie zablokował napinacza hydraulicznego. Spotkałem się z czymś takim w Chrysler Stratus. Należy wcisnąć trzpień napinacza hydraulicznego, zablokować go później w miarę napiąć i dociągnąć...
nie wiem co ma wspomaganie do alternatora i napięcia :) oprócz paska który to wszystko napędza :) naciągnij ten pasek i będzie ok przynajmniej powiano :) napinacz jest na alternatorze
Witam, wziąłem się za wymianę rozrządu w moim Audi (Silnik CAGA), wszystkie rolki wymienione, pompa wymieniona i biorę się za napinanie paska a tu powstaje problem, mianowicie nie da się napiąć poprawnie napinacza, fizycznie nie jestem w stanie zgrać znaków na napinaczu. Myślałem, że może napinacz jest wadliwy, kupiłem drugi nowy, a problem pozostał....
a czy ten alternator kręci Ci się z taką prędkością jak powinien? /kółko, pasek,napinacz/ Na stole jest OK ?
Trzeba poluzować napinacz, zdjąć pasek i pokręcić ręką wszystkie koła A, i sprawdź jeszcze poziom płynu w wspomaganiu kierownicy
Silnik AFN był m.in. montowany w Audi A4, poszukaj książki z WKiŁ do A4
Ok a jak sprawdzic napinacz w sensie czy żyje jeszcze bo mam wrazenie ze jak zmieniałem pasek i bylo zalozone i ten napinacz juz dawałem tak jak ma byc to wydaje mi sie ze nie do konca dochodzili minimalna przerwa była
Witam poszukuję napinacza paska wielorowkowego do tego silniczka dodam że napinacz jest z amortyzatorkiem , a rolka jest metalowa .
Tak wstawienie LEDu lub słabszej żarówki również będzie powodować nie wzbudzanie się. Silnik 1.8t AJQ i alternator 90A Bosch, wg katalogu jeden przewód to Lampka drugi to sygnał obciążenia do komputera. Czyli interesuje nas tylko lampka. Możesz wziąć drugą żarówkę, plus do akumulatora, minus do pinu L (schemat) w regulatorze i sprawdzić czy zgaśnie...
Jeśli problem pojawił się z dnia na dzień to zobaczy czy nie przeskoczył ci pasek rozrządu, nie rozsypał się napinacz.
Zdejmowalem najpierw pasek od klimatyzacji byl ten dzwiek, natomiast jak zdjalem wielorowkowy, zostal tylko na rozrzadzie byla cisza chodzil fajnie cicho zadnego piszczenia nie uslyszalem wiec nie wiem co by moglo tak grzechotac piszczec jak pasek nowy byl napinacz, pompa wody i po zlozeniu z poczatku wszystko bylo ok dopiero pozniej po kilkunastu kilometrach...
Witam, wiem że temat był już wałkowany ale pewna kwestia nie daje mi spokoju. A mianowicie wszędzie czytam aby montować pasek gates, rolki skf, napinacz ina i pompa ruville. Natomiast po podjechaniu do sklepu, koleś zaproponował mi "oryginalny" zestaw, na pudelku oraz na częściach znaczki audi VW. Części z tego kompletu: pasek DAYCO, rolka Litens, napinacz...
Otóż po odpaleniu mam napięcie na słupkach pod maską 11,5-11,8V przez około pół minuty. W tym czasie jak kręcę kierownicą strasznie piszczy pasek (wymieniany jakieś 30k temu z rolkami i napinaczem). Jak napięcie ładowania wskoczy na 13V pasek już nie piszczy. A co to ma za znaczenie kiedy zmieniany? Jak piszczy to tam jest problem.Sprawdziłeś stan...
Mam jeszcze jedną złą wiadomość, masz stary, sprężynowy, nie produkowany już napinacz paska, jak będziesz wymieniał rozrząd, to musisz kupić pasek o ząbek dłuższy i nową wersję napinacza z siłownikiem hydraulicznym, kosztuje to niestety ok 600zł :cry:
Hej, Audi a4 b5 1.9 tdi. AFF 3 tygodnie temu, zmieniałem pasek wielorowkowy i napinacz. Mam wrażenie, że od tamtego momentu jest problem. Opis usterki: Przy 5 biegu, powyżej 2tys obrotów odcina mi moc. Nawet miałem wrażenie, że na 1-2 biegu dostało większego kopa. Po drugie, na postoju/w trakcie jazdy - podczas zwiększania obrotów, turbo jest praktycznie...
Witam, do wymiany pasek wielorowkowy alternatora silnika 1,9 tdi AFN, poszukuję momentów dokręcania : 1)sprzęgła jednokierunkowego alternatora 2)rolki napinacza w/w paska /nie całego napinacza/
Witam ponownie. Dzisiaj wkoncu udalo mi sie rozebrac walki. W moim przypadku jest do wymiany nastawnik i zawor wysokiego cisnienia - zapieczony jest w nastawniku. Mialem nadzieje ze uda mi sie wymienic sam zawor, no ale nie da rady. Zapewne pierscionki wyrobily duza bieznie ktora blokuje jego wyjecie. Zwracam honor koledze domex32. Ja myslalem ze napinacz...
Panowie spadliście mi z nieba, nikt nigdzie nie pisze nic o przypadłości napinacza w AGN, mam ten sam problem, wymieniłem już cały układ zapłonowy, podmieniałem przepływkę, sprawdzałem kata. I nic, auto raz jedzie fajnie raz muli, Czy ten czujnik znajduje się niedaleko paska rozrządu? Po przeciwnej stronie łańcucha? Na których pinach sprawdzić rezystancję,...
ma luz po stronie napinacza . Tak jak powinno być a naprężony jest po stronie kół rozrządu i wału ! I ten pasek stary działa z nowymi rolkami bez problemu a nowy za cholerę nie chce. Jadę po inny pasek dayco zobaczymy co z tego będzie. Dodano po 3 Wiec tak : Pasek DAYCO - gówno ale co zrobić Nowa rolka napinacza INA - był SKF ! Napinacz INA - wcześniej...
Powinieneś rozpiąć przód by wyjąć wałki. Na ostatnich łożyskowaniach wałków od strony łańcucha masz znaczniki. Na kołach też są znaczniki. Mają się zgrać ze sobą a między tymi znacznikami ma być 16 sworzni łańcucha. Możesz próbować zblokować np. opaskami koło z paskiem rozrządu z przodu i spróbować tak wyjąć łańcuch lub odkręcić koło z przodu ze zblokowanym...
Hmm aż tak? A nie będzie to filtr paliwa? Dodano po 3 Wcześniej zanim tak się działo miałem wymieniany napinacz paska i dzień później na austradzie szarpnał silnikiem i tak już ma z tymi obrotami do teraz.
Auto ma 20 lat koszt wyeliminowania drgawek będzie większy od wartości samochodu. Ale jak chcesz przyczyn może być masa. Od dwumasy ,luzow w skrzyni ,różnicy w kompresji na poszczególnych cylindrach ,luzów na zaworach , lekko podtartych wałkach (to zmora TDI PD) samych pompwtryskach i ich uszczelnianiach , po napinacz paska alternatora i jego sprzęgło...
Podobny problem przerabiałem w audi TDI. Wymienione było wszystko; koło pasowe, napinacz, pasek i nawet koło rozrządu na wale. Objawy ustąpiły po wyjęciu wału korbowego i przeszlifowaniu przedniego czopa.
W tym silniku jest pasek rozrządu plus łańcuch między wałkami. Po ok 200 kkm wymaga wymiany łańcuch plus napinacz hydrauliczny. Jako że jest to napinacz hydrauliczny to sprawdź jeszcze ciśnienie oleju zbyt małe powoduje nieprawidłowe napięcie łańcucha.
Poduszki, sprzęgło, paski, napinacze, koła pasowe.
Zapewne masz uszkodzony napinacz paska wieloklinowego - to ten po prawej ze sprężyną - jest napewno pochylony na bok - ostatnio to przerabiałem - niestety nie obejdzie się bez demontażu całego ''Pyska" Powodzenia!!!
wiatam niedawno zmienialem rozrzad pasek,rolka i napinacz.Rolka i napinacz byly fabryczne czyli ze znaczkami audi i z 95r (samochod jest z poczatku 96r).Wiec chyba nie ma powyzej 200 tys km tak mi sie wydaje ze napinacz wiecej by nie wytrzymal a stary nie wykazuje duzego zuzycia.
Używałeś blokad wałków przy wymianie łańcucha? Jeżeli nie to masz odpowiedź na swoje pytanie. Przy wymianie blokujemy wałki i dopiero dokręcamy śrubę od regulatora po odpuszczeniu napinacza, ilość ogniwek to nie wszystko. Ustawienie paska też sprawdziłeś. Pozdrawiam.
Pompa się kończy ew. sprawdz pasek i napinacz łożyska na macpersonach. A co kolega powie na to że tam nie ma łożysk mcphersona? Następną taką poradę nagrodzę.
Nie, trzeba poluźnić napinacz i zdjąć pasek z koła walka i koło z wałka. Da radę to zrobić nie ruszając dołu.
Witam. Mam A3 1.8T AGU. Potrzebuje informacje jakie części są potrzebne do wymiany rozrządu w tym aucie? Pasek na pewno, rolka napinacza, rolka prowadząca, pompa wody również na pewno. Tylko teraz mam pytanie o tłumik drgań tzn napinacz hydrauliczny czy w tym silniku jest i czy przy kazdej wymianie rozrządu się go wymienia? ostatnie pytanko, czy cena...
A no nie staje Kolego szanowny. Jazda na autostradzie Punto 2 - rozsypał się napinacz rozrządu - dotoczyłem się z 200 m. Brak uszkodzeń wymiana paska i czujnika i po wszystkiem.
Masz dwie blokady do kół. Jedna to bolec (pręt, nie pamiętam jakiej średnicy) w koło rozrządu, a druga to taka pół okrągła listwa zębata, zakładana na koło wału korbowego, z kołkiem ustatalającym. W AWXach do 2002 jest hydrauliczny napinacz, on też ma swoją blokadę. Dodano po 1 Zaraz poszukam schemat to Ci podeśle. http://obrazki.elektroda.net/42_12698576...
rozleciał się napinacz paska i rozrząd przeskoczył po jednej stronie o 1 ząbek. Niefortunnie chyba zatrzymało się tak że nie dawało kompresjii na żadnym z zaworów. po nastawieniu poprawnie paska wszystko wróciło do normy. silnik nie uszkodził się, pracuje płynnie. wymieniłem cały zestaw paska rozrządu z napinaczem i pompą wody. Samochód jeździ poprawnie....
Nie jedna pompa wyje i to na napinaczu automatycznym.A ja się zastanawiam jak mogłeś napiąć za mocno w pd?Przecież rodzaje napinaczy tam stosowanych to automaty.
Nie wiem jakie objawy daje te sprzęgło, po zdjęciu paska wygląda że działa poprawnie, w prawo się kręci w lewo przepuszcza, możliwe że przy większym obciążeniu jak auto bieże więcej prądu sprzęgło strzela? napinacz, nie drży..
Oprócz pokrywy zaworów jest jeszcze łączenie na głowicy w miejscu mocowania wałków rozrządu. Jak zdejmiesz pokrywę, to masz tam dużo srob, bodajże torx. Cześć ta jest montowana do głowicy na uszczelniacz. Nie stosuje się tam zadnych uszczelek. Druga ewentuualnosc to rysa na walku rozrządu. Często powstają na skutek niewłaściwego demontażu uszczelniacza....
Jak w temacie - jak ktoś ma wypraktykowany dobry sposób na naciągnięcie napinacza w celu założenia paska wieloklinowego alternatora, to proszę się pochwalić. Klucz 15 z metrową przedłużką, to raczej nie jest zbyt dobry pomysł, poza tym nie wiem, czy skuteczny...
Problem jest nastepujacy, Audik zaczal dziwnie wyć, ściągnołem osłone paska rorządu i pasek jest bardzo luzny pomiedzy wałkami (na górze), od wałków w dół pasek jest napiety, nie wiem czy moze to swiadczyc o napinaczu łancuszka czy napinaczu paska? Akurat nie moge kabla znalezc by sprawdzic VCDSem czy blad ktoregos z napinaczy lancuszka nie wyskoczyl......
W teorii można trochę inaczej ale czy koło alternatora nie będzie się ślizgało tego nie wiem. Lecisz paskiem od koła wału nad rolką prowadzącą, pod kołem pompy wspomagania, dalej nad kołem alternatora, pod napinaczem i z powrotem koło wału. Długości paska Ci nie podam bo się nie da.
tam masz taki jakby napinacz samoregulujący(niewiem czy to się tak nazywa) on jest od góry koło wentylatora wisko może jest jużwypracowany
Po długich bataliach , okazało sie ze zamocno był napiety pasek rozrządu ,ma napinacz hydrauliczny i to tak hałasowało , podobno znany temat u mechaników wiec zamykam temat
Witam. Wczoraj zmieniałem rozrząd (pierwszy raz od zakupu auta) i zauważyłem iż znaki na kole wału korbowego nie pokrywają się ze strzałka na obudowie paska. Znak na wale jest jakieś pół cm w lewo od strzałki. Przejechałem na tamtym rozrządzie jakieś 15 tys i było ok, ten złożyłem tak samo i silnik pracuje normalnie. Czy przesuniecie to może wynikać...
Witam. Borykam się z problemem hałasującego paska wielorowkowego w moim Audi. Mechanik wskazał na układ napinający pasek wielorowkowy, dlatego od tego zacząłem temat. Ze względów na problemy ze zdobyciem całego, nowego napinacza do tego silnika zacząłem od wymiany rolki napinacza. Niestety, nie pomogła. Po długich poszukiwaniach, udało się znaleźć osobę,...
Więc... dla wszelakiej maści ludzików z jakże pięknym,potężnym i trudnym do okiełznania bolidem jakim jest audi A4b5 2,5. Okazało się że to ani nie sensor oleju, ani nie pompa abs, ani też nie czujnik abs... Tylko wiązka 10 kabli idąca wzdłuż obudowy silnika spięta fabrycznie, czy też nie metalową spinką, która jak to z drganiami przy silnikach bywa...
Czujnik działa, podmieniany, sprawdzany. Rozrząd pasek, napinacz, pompa wody, rolki wymieniane w listopadzie - znaki kilkukrotnie sprawdzane. Dziś wymieniam napinacz zmiennych faz rozrządu wraz z łańcuszkiem. Zobaczymy co to zmieni w dynamice auta.
Witam, zobacz czy napinacz paska pk nie drży w rytm tego ,,cykania" jeśli tak jest to masz walnięte koło pasowe wału korbowego, lub sprzęgło na alternatorze. Najlepiej zrzucić pasek pk i odpalić jeśli jest cicho to jedna z powyższych usterek jeśli nadal hałasuje to niestety coś w silniku.
Moim przypadku było tak że przestawił mi się rozrząd o 6 zębów powód napinacz hydrauliczny odmówił posłuszeństwa i delikatnie po puścił pasek rozrządu. Nie miał mocy, śmierdziało spalinami i miał większe spalanie i kręcił obroty tylko do 4 tysięcy i na biegu jałowym lekko go bujało a najlepsze jest to że nie wykazywało błędów na kompie. A jeszcze lepsze...
nic nie wymieniajcie po prostu usuncie wałki silnik pracuje bez nich tak samo przejechałem juz 20 tys bez nich i nic sie nie dzieje, pompe wkładacie od 1.9 tdi starszej audi pasuje blok jest ten sam kupujecie pompe koło zebate łancuch napinacz koszt 600 zł plus wymiana jak sami tego nie zrobicie wystarczy zdiac miske olejowa pasek sciagnac zebatke z...
Kolego, kontrolka ładowania podczas jazdy może świadczyć o słabym naciągu paska wieloklinowego, czyli tego, po którym chodzi między innymi koło pasowe alternatora. Słaby naciąg może wynikać z tego, że pasek jest już bardzo zużyty i wymaga natychmiastowej wymiany, albo na przykład napinacz paska jest już bardzo wysłużony i nie dociska odpowiednio paska....
napinacz paska peugeot napinacz paska napinacz paska peugeot
elektroda ferroli lodówka moduł serwis konica minolta
skrzynka bezpieczników maską skrzynka bezpieczników maską
Objętość rdzenia ferrytowego do 1000W, 34V, 100kHz – ETD-49, ETD-54, E65/32/27 Mercedes Vito W639 – tylne światło przeciwmgielne, lokalizacja i sposób włączania