Witam, Jak zluzowac napinacz paska klinowego ?
Pompa aisin,rolki NSK,napinacz NTN pasek mitsuboschi.
Mimo, iż producenci zalecają wymianę paska co 90, 100 i niekiedy więcej tysięcy kilometrów najrozsądniej jest wymienić pasek po 60tyś. i to najlepiej na renomowanej firmy - niewiele tańsze podróbki wytrzymują ok. 30 tyś. Przy okazji wymienić należy napinacz. Licząc na przebieg rzędu 100tyś należy się liczyć z poważną naprawą silnika - większość samochodów...
Dobry temat na forum i w koszu, a do końca nie wyjaśniony lub nie zrozumiały do końca dla mnie. Moje pytanie: śrubą nr 3 mocno się ciągnie i napinacz się złoży, zdejmujesz pasek/zakładasz nowy i na nowo naciągasz napinacz tak? Czy tak, naciągasz napinacz i zakładasz na ostatnia rolkę?
Witam mqm problem mianowicie zerwała mi się sruba od napinacza paska woelorowkowego i zostala w srodku nawiercilem juz ją i próbuje wykręcić wykrętakiem ale n chce za Boga iść czy ja mogę spróbować podgrzać tą część silnika aby sprobowac wykrecic?
Zabrałem się za wymianę termostatu w toyocie rav4 2.0 150 koni. I muszę wyciągnąć alternator. I problem jest taki, że nie mogę zluzować paska. Tam jest ten napinacz automatyczny, ale nawet jak poluzowałem wszystkie śruby to i tak nic to nie daje. Przy napinaczu jest tz. tłumik drgań, i może jego trzeba całkiem odkręcić?
Witam Posiadam model e 10 o poj 1332 cm3 16 V kod silnika 4E FE. Wymieniłem pasek rozrządu, i dwie rolki i objaw jest taki że raz wyje rolka napinacza, a raz silnik stuka przy przyspieszaniu, a raz jest wszystko ok. Czy w tym modelu jest zalecana wymiana pompy oleju, przy wymianie rozrządu (pasek ją napędza)
Juz dawno nie widziałem takiej wymiany paska wymiana w takiej coroli trwa max 5 minut jak silnik jest zimnny i czy ma klime czy nie nic sie nie popuszcza a ni nie odkreca tylko zakada klucz 19 na miejsce nr 3 i mocno ciagnie az napinacz sie złozy zdejmujesz pasek i na nowo naciagasznapinacz i zakadasz na ostatnia rolke
Tam musi być napinacz - taka rolka, trzeba ją poluzować i prawdopodobnie wymienić.
Nasmarować WD-40 przestanie piszczeć. A tak na serio to podciągnij go jeszcze jeśli masz przedpotopowy system bez napinacza. Sprzęgiełko na alternatorze jest? Czy też przedpotop?
Jak zdemontować alternator w tym aucie , nie ma napinacza zwalniającego napięcie paska. Pod spodem jest jakby napinacz.
Witam. Chcę napiąć pasek wymieniony w tytule, bo od paru miesięcy mi piszczy, oczywiście nie podczas jazdy tylko np. przy skręcaniu kołami czy to na postoju czy podczas jazdy ( podczas jazdy też nie zawsze ) i jak była zima no to jakąś minutę sobie popiszczał ( po uruchomieniu silnika) i przestawał piszczeć. Szukałem informacji ale nie znalazłem typowo...
A co Ci szkodzi ustawić ten znak? Dobrze kombinujesz, ale jest więc niech sobie będzie. Co do napinacza, tak cały czas napina tą rolkę, i tam nic się dokręca, rolka jest na "ramieniu". Po napięciu nie ruszysz jej rękoma bo z jednej strony napina pasek z drugiej napinacz.
czujnik ciśnienia oleju i wskaźnik temperatury silnika to akurat 2 najważniejsze rzeczy i bardzo dobrze że naprawiłeś, cała reszta to tylko "bajery" jako że nie pracuję w Toyocie to nie pomogę w aż tak specjalistycznym zagadnieniu jak centralki o jakiś tam numerach, czasem naprawiam znajomemu różne wózki które ściąga z zagranicy i wyglądają jakby je...
Tak jak koledzy piszą zawsze wymieniaj pasek razem z napinaczem ,(ja dodatkowo pompę wody zmieniam ) i nie słuchaj kowali co twierdzą że co drugi pasek zmienia się napinacz bo jak silnik padnie to nikt nie zwróci ci kosztów Jedz lepiej na konkretny warsztat ,tam zrobią dobrze wystawią fakturę i dadzą gwarancję na 2 lata lub 60 tyś km pozdrawiam
Musisz zluzować napinacz (zaznaczony na czerwono), używając klucza - zakładasz go (zaznaczone na zielono) i ruszasz nim. W jedną stronę będzie się blokował, ale w drugą pójdzie i zobaczysz że pasek staje się luźny. Wtedy zrzucasz PK z jednego koła i wyciągasz go. Zakładanie w sposób odwrotny.
Masz tam 2 paski jeden luzujesz od chłodnicy od góry masz sróbę M14 oraz musisz popuscić Nakretke na rolce krecisz śróbą luzujesz pasek drugi napinacz masz od dołu silnika po lewej stronie M14 dając w dół luzujesz pasek Najlepiej zdjąć koło i nadkole .
W tych samochodach te paski wytrzymują 150 000 i na pewno nie jest to efekt czytania tego forum. A o bezkolizyjnoiści napisałem tylko dla tego że ten problem był wczesniej poruszony. Oprócz paska oczywiście należy wymienić 2 rolki prowadzą i rolke napinacza.Ale jak już wcześniej napisałem te przebiegi odnoszą się tylko i wyłacznie do oryginalnych części...
Witam Kupilem Toyote Avensis kombi rok 1998 z silnikiem benzynowym 4A-FE. Przy zmianie biegu z 1 na 2 czuc drgania od silnika (wlaczam jedynke, przyspieszam - wlaczam sprzeglo i w tej chwili czuc opisywane zjawisko - drgania przenosza sie na nadwozie, na pedale sprzegla nic nie czuc). Po otwarciu maski niewiele widac ale na pierwszy rzut oka poduszki...
Niestety problemu tego nie rozwiązał do końca żaden mechanik. Silnik w międzyczasie przeszedł generalny remont. Wymiana pierścieni, przewiercenie dodatkowych otworów na spływający olej w tłokach. Rozwiązało to zużycie nadmierne oleju. Wcześniej szło około 1 litra na 500-1000km. Wymieniono przy okazji łańcuch rozrządu, napinacze, rolki oraz wariator....
Dzięki za odpowiedź. Czyli to jest grubsza robota na parę godzin, żeby zobaczyć ten łańcuch. Cieszę się, że będę musiał to zrobić, nie chcę silnika wymieniać tak szybko. 😁 albo będę się stresował przy każdym rozruchu, bo mnie pewien mechanik przy serwisie klimy zaczął już przedstawiać wizję przestawienia rozrządu i kolizji przy gaszeniu silnika....