Witam, przepraszam, że bawię się w archeologa ale autor tematu opisał analogiczną sytuację jaka dotyka moją skodę fabię z silnikiem SDI model ASY. Niestety autor nie pojawiał się po tym wątku na elektrodzie i nie wiadomo czy udało mu się rozwiązać sprawę nierówno pracującego silnika. Sam silnik odpala bez problemów, zarówno jak jest ciepły jak i zimny....
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych mechanicznie, tzn. dźwigienki na miejscach, klapy poruszają...
Witam problemy które opisywałem zostały rozwiązane. Jezeli chodzi o poduchy to nie zauważyłem jeszcze jednej wtyczki do tych czujników. Błędy magistrali napędu były spowodowane błędami w sterownikach airbag ,abs .Po naprawie usterek pali się teraz checkengine i wyświetla mi błąd : za niskie napięcie czujnika nastawnika ciśnienia doładowania. Podczas...
paliwo w pompie złapało, nastawnik ma problemy z przemieszczaniem się iglicy, lub pompa żle ustawiona, za pózny kąt wtrysku dużo, dużo. Najlepiej rozrząd na blokady napiąć skręcić pompa na czujnik z wyprzedzeniem odpowiednim dla silnika, pominąć filtr najlepiej z bańki na wieszaku. I odpał. Na wag trochę za wcześnie musisznajpierw go odpalić i rozgrzać...
Z pamięci w granicach 1.2 - 1.4 V, zmienia się po założeniu pokrywy nastawnika.
Miałem takie coś w astrze j 1.7 diesel. Zrobiony byl przegląd wiązki, wymiana gruchy na zamiennik, regeneracja turbosprężarki, regulowalem nastawnik żeby napięcia się zgadzały. Jakieś adaptacje czujnika kopiowania. Nic nie pomogło. Dopiero kupno używanej turbosprężarki z małym przebiegiem pomogło. Dlaczego tak, nie mam pojęcia.
Trzeba trafić "trzpieniem" nastawnika w otwór w wałku w pompie. Oczywiscie ustalamy pozycje według zaznaczenia nożykiem. Nastepnie na vagu sprawdzamy napięcie czujnika (wczesniej zanotowane) napiecie nie moze sie zmieniac bo wtedy to znaczy że wałek fizycznie stawia opór i trzeba jeszcze raz założyc nastawnik. Jesli bedzie okej to dopiero wtedy zapalamy...
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
Rób diagnozę, wgląd w parametry, grupa 001 podglądaj dawkę paliwa i napięcie czujnika RSW. Osobiście stawiam na problem z nastawnikiem dawki paliwa, ewentualnie pęknięcie jednej z dwóch sprężyn w sekcji tłoczenia pompy wtryskowej.
to nie czujnik tylko zawór sterujący pracą egr i nie ma wpływu na zapalanie. Ile zaworów ma pompa jaki nastawnik? może pomyliłeś przewody?
Jeśli nie masz VCDS'a to zleć naprawe, za jego pomocą można ustawić prawidłowo napięcie z czujnika RSW oraz dawkę paliwa.
Witam, zauważyłem wyciek z pompy w swoim aucie. Cieknie spod nastawnika. Przymierzam się do samodzielnego uszczelnienia, zakupiłem już komplet orginalnych uszczelek. Wiem, że bardzo ważne jest ponowne precyzyjne ustawienie nastawnika na pompie. Zamierzam sobie dokładnie zaznaczyć jego pozycję przed demontarzem, ale chciałbym tez dokładnie odczytać parametry...
Skorzystam. Może ktoś przerabiał: błąd P0638 nastawnik przepustnicy nieciągły bład p0638 za wysokie napięcie z czujnika polozenia przepustnicy staly Może ktoś orientuje się czy to błąd czujnika czy bład przepustnicy jako takiej
"Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie" Ja bym od tego zaczął, nastawniki biegu jałowego często leciały w corsach
W pompie wtryskowej tego silnika są elementy wykonawcze zawór regulacji momentu wtrysku i nastawnik dawki. Czujnik temperatury paliwa również. Teoretycznie po pdaniu napięcia ok. 1,5 V do nastawnika dawki i 12 V do elektrozaworu możemy uruchomić ten silnik bez możliwości korekty momentu wtrysku TYLKO PO CO !!!!!! Takie uruchomienie nic nie mówi o pracy...
Osoba która badała problem ustaliła, że jest zbyt małe napięcie do sterowania silnikiem valvetronic'a. Dobre , ale i nie konsekwentne. Weź nie zaczynaj naprawy od d.....y strony tylko zajmij się czujnikiem wałka i samym nastawnikiem.
sprawdzić zestyk biegu jałowego w nastawniku obrotów. przy zamkniętej przepustnicy ma być zwarty napięcie na potencjometrze przepustnicy. zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę wolnych obrotów obadał bym też czujnik prędkości pojazdu
Odświeżam nieco temat błędy na kompie: 1. Przekaźnik główny - nieprawidłowe działanie; 2. Jednostka sterująca przepustnicy - za niskie napięcie w czasie regulacji podstawowej; 3. czujnik obrotów silnika, nastawnik przepustnicy, przepływomierz, pedał gazu itp itd. Wydaje się że brakuje od czasu do czasu jakiegoś plusa albo masy... ale gdzie szukać przyczyny...
Mostek h do sywrowania silnikiem. Potencjometr sprzężony z wałem i identyczny jako nastawnik. Komparator do wykrycia które napięcie jest wyższe - z zadajnika czy czujnika położenia. Nie zatrzyma się gdy osiągnie zadane położenie. Potrzebny będzie dodatkowy układ blokujący mostek żeby silnik zatrzymał się.
Paliwo dociera, czyli jak: ledwo cieknie, czy daje strumykiem pod ciśnieniem? Podczas kręcenia obroty widzi? Jokerro, a tam nie ma czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu? Jak dawka podczas kręcenia i napięcie na nastawniku.
A więc to co znalazłem na temat przetwarzania sygnału (oznaczenia zgodne z oznaczeniami na schemacie z pierwszego postu). Do pomiaru położenia wykorzystuje się cykliczną zmianę indukcyjności wzajemnej uzwojeń występującą przy przemieszczaniu suwaka względem listwy. Układ elektroniczny EWP-1 składa się z trzech pakietów: -układu pomiarowego do czujników...
Dobrze ok zgadzam się z tym co piszesz lecz nastawnik jest wyciągniętym z sprawnego auta przewody elektryczne moim zdaniem są ok ponieważ widzi napięcie nastawnika. A i autko pracuje identycznie na podłączonym i odłączonym wtrysku sterującym. Pytanie - sterownik wysyła impuls do nastawnika na podstawie informacji z czujnika wału korbowego i czujnika...
troszkę opóźniony ale mieści się w normie,w zasadzie szeszyt podaje do-78,ideał to 50- 55,ale nie to będzie powodem szarpania raczej . Masz błąd nastawnika pompy (n146) i to jet powodem szarpania. Trzeba sprawdzić wiązkę przewodów wg schematu,lub rozebrać i wyczyścić i wyregulować nastawnik. Dawka też jest ok . Jakie masz napięcie z czujnika drogi przesuwu...
Fakt Zasilanie waha się właśnie na tej granicy. Mam zamiar zapodać zasilanie ecu zewnętrzne czyli masa i plus z innego aku. Upalić chyba nic nie upalę prawda. Mierzyłem i skacze właśnie 8-9V. Z tego co mi znajomy mówił wystarczyło że sam pchnął i drugi auto odpalał. Czyli może nastawnik podaje jakieś napięcie dopiero po wykryciu obrotów wału...? jutro...
Już na samym początku kolegę fortserwis wprowadzacie koledzy w błąd, przecież nie rozbierał nastawnika tylko go zdemontował, poprawił uszczelkę i założył, więc po co ma sprawdzać wartość napięcia czujnika drogi przesuwu regulacyjnego, po drugie - po co ma ustawiać kąt wyprzedzenia początku wtrysku skoro zdejmował tylko nastawnik i po trzecie - od kiedy...
Witam Proszę o interpretację kodów VAG 670 Czujnik położenia nastawnika przepustnicy - G127 532 Napięcie zasilające Supply Voltage B+ Signal too Low 561 Regulacja składu mieszanki Mixture Adjustment Adaption limit exceeded / not reached 18010 P1602 Napięcie zasilające zacisk 30, za mała wartość napięcia 16514 - Obwód czujnika O2 – usterka (bank1...
W Galantach od 1989 w wersjach SOHC / 8 zaworowych coś co wygląda jak aparat zapłonowy to w praktyce rozdzielacz wysokiego napięcia z optycznym czujnikiem położenia wałka rozrządu. Nie ma tam żadnych nastawników KWZ bo tym zajmuje się ECU, realizując sekwencyjny wtrysk benzyny, po za tym w układzie jest recyrkulacja spalin, przepływomierz typu Karman-Vortex...
Witam miałem zbyt wysokie obroty po uruchomieniu silnika ok.2200 obr/min. Sprawdzałem przewody podciśnieniowe, nastawnik przepustnicy, czujniki wyszło że to czujnik położenia przepustnicy. Między całkowicie cofniętym za pomocą baterii bolcem nastawnika a przepustnicą nie było przerwy ustawiłem tak jak trzeba, potem zmierzyłem napięcia na wtyczce dochodzącej...
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
Witam jest to sterownik ZEXEL KO4R, kody błędów 9,12,48 przy czym kontrolka się nie świeci (tj. zapala się i gaśnie) i wygląda to Dodano po 9 Acha nastawnik nie żywy.
W tym silniku nie ma nastawnika wałka rozrządu Co masz na myśli że rozrusznik zakłuca czujnik wału. Czujnik odczytuje błędny impuls z koła ?? czy jest zasilany złym napięciem?? Akurat nie mam oscyloskopu.
...............Czujnik położenia nastawnika dawki G149 nadzoruje kąt obrotu mimośrodowego watka nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Jest to czujnik bezstykowy. Sygnały czujnika są bezpośrednio przekazywane do sterownika silnika. Czujnik składa się z dwóch cewek indukcyjnych, których sposób działania wykorzystuje zasadę transformatora różnicowego....
Niestety zawór SCV również reaguje na podanie 12V czyli cyka. samochód nadal nie odpala. Pompa na górze( pokrywce nastawnika ) ma dwa czujniki. Jeden wchodzi głębiej i nie da się go zdemontować. Na głowiczce jest elektrozawór i na dole pod głowiczką jest zawór SCV oba reagują na podanie 12V. Na czujnik na pokrywce nastawnika nie idzie żadne napięcie,...
Masz pompę rozdzielaczową EDC/MSA 15,2 BOSCH to suwak znajduje się w nastawniku pompy. Najpierw sprawdź przewody łączące pompę wtryskową z modułem. Suwak nastawnika dawki to 3 piny wychodzące z pompy (wtyczka pompy piny 6, 7, 8 - wtyczka na module piny odpowiednio 10, 46, 9). Oporność bardzo mała rzędu 30 Ω. W tej wtyczce od pompy na pinie 13 jest...
Po pierwsze nie krokowym jeno prądu stałego zwykłym elektromotorze. A gdzie ty to napięcie mierzysz że go nie masz? Tak, te błędy mają faktycznie jeden wspólnymianownik: zasilanie. Są one (nastawnik, potencjometr w EGR i czujnik wałka) zasilane przez sterownik.. Z pina 29 tegoż sterownika. Czerwono - czarny drucik.. Więc albo sterownik albo kable po...
W tym aucie fabrycznie nie ma silniczka krokowego sterującego wolnymi obrotami. Element o którym pisze ZXMEN to nastawnik przepustnicy. W środku jest silnik elektryczny prądu stałego i mikrostyk. Podając napięcie na nieodpowiednie styki można uszkodzić umieszczony wewnątrz mikrostyk - czujnik dotknięcia przepustnicy.
Siema. Mam duży problem. Samochód przyjechał do mnie bo brakowało mu mocy. Ale odpalał i jeździł. Klient przywiózł drugą pompę, bo prawdopodobnie była przyczyną. Wymieniłem, samochód ciężko zapalał i nie wkręcał się na obroty, potem okazało się że druga pompa długo leżała i zardzewiała w środku. Więc założyłem z powrotem starą - silnik nie odpala. W...
Miałem w 1Z podobne objawy. Z butem w podłodze szedł OK, a na lekkim obciążeniu bujał/szarpał. U mnie to były pęknięte sprężyny w pompie. Przebieg nieco większy, 320000. Też widziałem takie przypadki. Jak się zdejmie nastawnik dawki paliwa, będzie widać jak wyglądają sprężyny, tylko w moim przypadku auto trochę nie równo chodziło i delikatnie przykapcało....
Najpierw zmierz potencjometr nastawnika przepustnicy i kontakt wolnych obrotów przyśniedziałe styki potencjometru mogą się tez do tego przyczynić jeśli pedał gazu ci pulsuje i silnik pracuje nierówno , gdy jest zimny to może oznaczać ze uszkodzona jest sonda lambda lub czujnik temperatury. sonda lambda powinna dawać napięcie o wartości od 0,2do 0,9...
Witam Kolegów. Przyjechało na linie takie autko jak w temacie. Auto zgasło podczas wyprzedzania. Okazuje się ze nie podaje paliwa na wtryski. Zczytałem błędy i: 539 czujnik temp. paliwa G81 541 potencjometr mechanizmu wyznaczania dawki paliwa G99 532 niskie napięcie zasilania lub zła jakość masy 542 czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza G80 Czy tutaj...
No właśnie kiedy przesuwam na odpalonym zaczyna zwalniać obrotami ,ale za moment natychmiast gaśnie !!wymieniłem nastawnik na inny i to samo ,nie odpala w miejscu zaznaczonym tylko jak przesunę go prawie maksymalnie do tyłu (do silnika ) w drugą stronę brak reakcji tak jak by padło sterowanie z ecu, podmieniłem jeszcze czujnik położenia wału na nowy...
Witam, nie wiem czy nie ma podobnego zapytania ale ogólnie widziałem podobne tematy tylko, że żaden nie odpowiedział na mój problem. Proszę o pomoc. Peugeot 106 z 93 roku z silnikiem 1,1. Benzyna na monowtrysku. Problem polega na tym, że samochód szarpie przy lekko podgrzanym silniku. Przykładowo przejadę 30 km. Zostawię go na 30 minut do godziny czasu,...
Galaxy 1.9TDI 110PS 99rok. Gdy na dworze jest temperatura minusowa tak jak teraz było przez kilka dni to po odpaleniu szarpie silnik. Na gorącym też dobrze pali. Paliwo się nie cofa. Sprawdziłem świece podłączając je pod akumulator i są ok. Miernikiem sprawdziłem, prąd do świec też dochodzi. Czas grzania świec wydłużałem i nic to nie dało. Kąt wtrysku...
Witam Problem z autem jak w temacie AUDI 80, B4, 1992r, 1.9 TDi, 1Z. Kręci dobrze, nie odpala, przy dłuższym przytrzymaniu jakby chciał zaskoczyć, ale nie daje rady. Po podpięciu komputer pokazał takie błędy: - czujnik temp płynu chłodzącego - G62 - 522 - niskie napięcie zasilające lub zła jakość masy - 523 - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym...
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej nie skasujesz chyba że jest aktywna (istnieje) to...
Koledzy ratujcie w moim audiku padł motor 1.8 ADR po przekładce nowy motor nie chce pracować. Odpala ale bardzo ciężko i brakuje mu mocy , po zbadaniu vag wyskakują następujące błędy 17924Zawór przełączający kolektora ssącego 1 przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16496Czujnik temperatury zasysanego powietrza niskie napięcie brak osprzętu...
Witam. Golf II 1.6 PN na gaźniku Pierburg 2EE, samochód posiada LPG. Ostatnio mam ogromny problem z rozruchem zimnego silnika. Początkowo myślałem, że ssanie nie działa, ale kiedy już samochód udaje się uruchomić, to praca silnika pozostawia wiele do życzenia. Na benzynie obroty falują od 1 tys do nawet 3,5 tys. Na gazie trzymają się równo ale na poziomie...
witam ww samochód z ukł.wtry.motronic 1.5.5 mam pytanie jakie powinno być napiecie z pierwszego potencjometru przepustnicy tego który działa do 15 stopni uchylenia .na właczonym zapłonie z wciśnietym do końca pedałem i nie wciśnitym bo nie wiem co jest grane .Dzieje sie tak ze czasami przy 2000 obr sterownik widzi bieg jałowy z przerwami oczywiście...
Doczytałem o tym nastawniku bo to może być dobry trop.... Teraz wiem, ze to nastawnik steruje i utrzymuje wolne obroty nawet gdyby wymontowć pedał gazu... tylko zeby wszystko działało musi mieć informacje o położeniu przepustnicy odpowiadające biegowi jałowemu-- do tego służy czujnik położenia przepustnicy.....u mnie też jest - taki mały metalowy z...
Witam wszystkich. Dziś z racji wolnego postanowiłem przygotować się do czyszczenia nastawnika dawki paliwa,wynalazłem na forum masters tuning dokładną instrukcję czyszczenia nastawnika pompy vp-37. i jest tam napisane aby przed demontażem nastawnika przy użyciu vag com spisać dokładną dawkę i ustawienie nastawnika na pompie w bloku pom. 01 poz 3 niby...
Problem wygląda następująco: dopóki silnik nie osiągnie temperatury ok 70 stopni obroty podczas jazdy falują o ok 1500 w górę i w dół. Podczas jazdy z włączonym laptopem i Vag Scope wykres obrotów przypomina sinusoidę pomimo utrzymywania jednakowej pozycji pedału gazu. Wolne obroty silnik ma w miarę normalne, piszę w miarę bo zdarza im się spaść poniżej...
Cześć Od czasu do czasu występuje problem taki, że gdy silnik jest zimny odpalam go , odpala na strzał, jest odpowiednie ssanie, obroty odpowiednie, silnik chodzi 15-45 sekund , następnie zaczyna nim telepać, obroty spadają aż gaśnie. Po ponownym odpaleniu jest już dobrze lub sytuacja się powtarza. Kolejne odpalenie jest już ok. Ale bywa czasem , że...
Błąd zespołu nastawnika klapy rozdziału nie ma wpływu na załączanie sprężarki, co innego gdy siedzi czujnik na parowniku. Czym mierzyłeś napięcie na wtyczce? Ja to robię żarówką halogenową 20 Wat. Mały próbnik lub miernik mogą nie wskazywać właściwych wartości z uwagi na sterownik klimy i wentylatorów. Ostatnio miałem borę z takim właśnie objawem, że...
Witam. Posiadam golfa II z silnikiem 1.6 PN z naszym "kochanym" 2ee oraz założoną instalacją LPG i mam kilka problemów. Pierwsza sprawa wolne obroty 2500-3500 na benzynie i na gazie i nic się z nimi nie da zrobić. Jedynie po ręcznem zasterowaniu nastawnika przepustnicy (przez podanie +12V na zaciski zaworków w nastawniku przepustnicy) obroty można obniżyć,...
Wertowałem problem i zastanawiam się czy czeka mnie wymiana rozrządu czy nie.. Samochód to Nissan Micra K12, r. 2003, silnik 1.2 . Świeci się żółty CHECK. Objawy takie, że czasami się trochę dusi (albo ociężale reaguje na pedał gazu), albo potrafi zwyczajnie zgasnąć. Zauważyłem też, że gdy na luzie dodam gazu, to wskazówka obrotomierza nie schodzi płynnie,...
Witam ponownie, Problem rozwiązany. Tylko jest problem, bo nie wiem co podziałało. Oczywiście zacząłem od porad dotyczących wyjęcia, przeczyszczenia i rozpięcia kapturka, wiązki idącej do czujnika położenia przepustnicy, ale dodatkowo też wyjąłem całą przepustnicę na stół z nastawnikiem przepustnicy ("krokowym"), czujnikiem, ogólnie cały korpus ze wszystkim...
Witam jakie powinno wynosić napięcie na włączonym zapłonie (silnik nieuruchomiony)?u mnie wynosi 0,74V,czy tak może zostać?.Jak uruchomie silnik i nagrzeje do 80 stopni ,i na biegu jałowym 903 obr/min mam skaczący wynik od 1,8,1,85,1,95,2,05V czy takie zachowanie jest normalne? czy należałoby wyczyścić nastawnik?i czy napięcie niejest za wysokie ?Jakie...
Witam Auto posiadam od kwietnia 2010, jak do tej pory nie było z nim większych problemów. W sierpniu czyściłem przepustnicę bo zdarzało się, że obroty zawieszały się na 3 tysiącach i pomagało tylko zgaszenie i zapalenie silnika, obroty trochę falowały jak stałem na światłach. Potem oczywiście adaptacja. Dwa czy trzy razy zdarzyło się, że ciepły silnik...
czujnik nastawnik nastawnik wałka regulacja nastawnik
renault megane bezpiecznik wycieraczka zaczernienie wydruku pendrive zniknął
stabilization position miele w5877
Czy TBA120S można zamienić na TBA120T? Wyłącznik świateł stopu a tempomat w Mitsubishi Lancerze