Podjedź do Bosch Service na Miałkim Szlaku (za renault zdunek) i powiedź, że jesteś studentem i potrzebujesz takich danych.
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
Wtryskiwacze paliwa są zazwyczaj zasilane z + po przekaźniku sterowanym przez ECU. Wtryskiwacze są sterowane od strony masy. Przy common rail wtryskiwacze są zasilane ze specjalnego układu zasilającego w ECU, który generuje wysokie napięcie potrzebne do uzyskania szybkiego narastania prądu w cewkach, lub do otwarcia stosów piezo. Tutaj przy wtrysku...
Po co? masz przecież iskrę. Zasilanie wtryskiwacza sprawdź, 12V po stacyjce (KL15), masę ECU
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
To są normalne wtryskiwacze zasilane napięciem 12V? Na moje, to efekt pików napięcia to skutek działania ogranicznika prądowego w sterowniku solenoidu. Jaką rezystancję ma wtryskiwacz?
a co z przekaźnikiem zasilającym pompę paliwa i wtryskiwacz/e... jak podasz napięcie na krótko powinno się coś odezwać
Zapchany układ paliwowy, filtr, rurki, a zacznij od sprawdzenia ciśnienia z pompki mimo że nowa, sprawdź napięcie na wtryskiwaczach jeżeli niskie sprawdzić cały układ zasilania, styki, bezpieczniki.
Ten układ wykorzystuje napięcie indukowane przy przerywaniu prądu wtryskiwacza do ładowania kondensatora do wyższego napięcia, z którego jest zasilany wtryskiwacz w pierwszej chwili po załączeniu, nie jest to bynajmniej PM, to przetwornica typu boost.
Jak był wyrzucany DPF to może ktoś dobrze nie skleił sterownika - popatrz do niego czy nie jest mokry. Sprawdź czy na "B1 Czerwony/Zielony", "B3 Czerwony/Biały", B5 Czerwony/Zielony" masz zasilanie i czy na B2, B4, B6 masz dobrą "mase"
Sprawdzę wszystkie wtryskiwacze omomierzem i sprawdzę instalację z wtrysków do sterownika, czy nie jest nigdzie przerwana. Jest taka możliwość, że sterownik widzi uszkodzony wtryskiwacz i odcina do niego zasilanie?
Czasami podczas czyszczenia filtra może coś większego wpaść do komory poniżej i później zwyczajnie blokować wirnik pompki, jak się ma niefart (ziele angielskie, kawałek kostki z talerza czy nawet odłamek stłuczonego szkła). Zacznij od sparwdzenia czy ta pompka działa, ja dostaje napięcie to jej nie katuj, odłącz zmywarkę z gniazda zasilającego i sprawdź...
Może zaczyna procedurę wypalania DPF/SCR i wtedy ECU wywala błąd. Nadal sugeruje to usterkę wtryskiwaczy. Ostatecznie wiązka silnika, albo spadek napięcia w intalacji.
Ciekawe czy ktoś by mógł sprawdzić swojego STAGa czy podpięty pod pozycje I też zeświruje? Kolego od dawna siedzę w tym i takie podpięcie może co najwyżej ubić sterownik. Nie będe sie rozpisywał co i jak ale napięcie gazu zasila poprzez wtryski sterownik benzyny. PS możesz jezdzić na LPG do końca. Nic sie nie stanie.
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
zwarcie którejś cewki WN, albo wtryskiwacza, lub innego elementu osprzętu silnika zasilanego z tego napięcia 12v, trzeba odłączyć wszystko, wsadzić dobry bezpiecznik i podłączać po kolei aż się spali - to tego wina - tak najłatwiej
Zakładam, że przekaźnik ma za zadnie wyłaczyć zasilanie na wtryski benzyny. W układzie nie ma emulatora wtryskiwaczy. Przewody które wychodzą z listwy wtryskiwaczy, jeden będzie plus a drugi zasilanie na wtryski podłączamy pod oznaczenia na przekaźniku 30 i 87a, obok siebie pod kątem prostym. 86 i 85 podłączamy pod elektrozawór na parowniku. Styki 30...
Zasilanie czujnika ciśnienia kolektora, przepływomierza i zaworu EGR : Napięcie zasilania za niskie sprawdz co do wartości ile wynosi na którymś złaczu ww podanych elementów, ma być 5V+/-0,25 oraz zasilania i masy sterownika + bezpieczniki
Emulator wtryskiwaczy zdechł, albo dokładana wiązka... Wyłącz gaz i podaj 12V na zasilanie wtrysków, powinien zapalić.
Jeśli chodzi o napięcie na wtryskiwaczach w Oplu Astra G z silnikiem Z16XE, oto kilka informacji, które mogą ci pomóc w diagnostyce: 1. Napięcie na wtryskiwaczach: W momencie, gdy silnik jest "na zapłonie" (przekręcony kluczyk, ale silnik nie pracuje), na jednym z pinów wtyczki wtryskiwacza powinno być napięcie stałe +12V, które pochodzi z przekaźnika...
S 163- bezpiecznik przy akumulatorze (50A) zasila przekaźnik pompy paliwa, przekaźnik dalej pompę (przez bezpiecznik 28), elektrozawór zbiornika z węglem aktywnym i sondę oraz wtryskiwacze i przepływomierz (jeśli występuje, bo nie podałeś nawet co za silnik i oznaczenie).
dobre pytanie ,może chodzi o zmiane polkaryzacji w określoym momencie lecz nie wiem co to da wtryskiwacz powinien działać nawet po odwruceniu biegunów albo po prostu komputer realizuje zasilanie wtryskiwaczy niazależnie od innych układów lub napięcie zasilania go jest inne od napięcia instalacji samochodu
kolego wtryskiwacze sa zasilane napięciem okolo 70V . ale zeby pojawilo sie tam napiecie to najpierw pompa paliwa musi wytworzyc cisnienie okolo 200 BAR. wiec jesli niewiesz o co chodzi w tym aucie to niekombinuj tylko zaprowadz do kogos kto sie na tym zna
Zostaw ten czujnik w spokoju, czego brakuje jak nie chce odpalić? Masę sprawdziłeś? Napięcie zasilania? Ciśnienie paliwa? Zasilanie +15? Taktowanie wtryskiwacza?
Jak mnie pamięć nie myli to ten bezpiecznik zasilany jest ze stacyjki, równolegle do niego podłączony powinien być przekaźnik pompy paliwa z którego to później wychodzi zasilanie na pompę paliwa (bezpiecznik 28), grzałkę Lambdy (bezpiecznik 29), wtryskiwacze (34). Czyli brakuje Ci zasilania ze stacyjki - czarny przewód, który idzie na bezpiecznik 32...
borik - ze sterownika jest jedno wyjście (niebieski kabel) do załączania elektrozaworu od gazu. Na tym samym przewodzie zazwyczaj dołącza się jeszcze przekaźnik, który po podaniu napięcia odłącza zasilanie do wtryskiwaczy benzyny (styki normalnie zwarte przekaźnika). Sprawdź czy ten przekaźnik pracuje i czy faktycznie rozłącza zasilanie wtrysków.
Wepnij żarówkę między zasilanie 12V wtryskiwaczy a masę silnika
Jest przejście między złączem sterownika a wtryskiwaczem (sterowanie masą), zasilanie wtryskiwacza również odpowiada napięciu akumulatora. Instalacji gazowej brak. Auto normalnie jeździ, tylko w czasie przyspieszania "łapie" błąd, i później znów kontrolka gaśnie. Parametry czujników sprawdzone (obroty, podciśnienie).
Witam Sprawdź przekaźnik ( ten dołożony przez gazowników ) który rozwiera wtryskiwacz w trakcie pracy na LPG. Wygląda to na zawieszenie sie kotwicy, albo zaśniedziały lub ugnity któryś przewód, częsty przypadek po kilku latach użytkowania instalacji gazowej. Gazownicy pewnie dołożyli ze 2 albo 3 przekaźniki wiec nie będzie z tym dużo roboty. Do przekaźników...
łatwo wyjmujesz aparat zapł i kręcisz stopką jak pyka wtryskiwacz i jest iskra to git,a jeśli chodzi o pełne sprawdzenie to tylko oscyloskopem.A jeśli chodzi o gażnik to tylko iskra-musi być włączony zapłon. Dodano po 5 możesz też sprawdzić jego zasilanie podłącz woltomierz do styków zewnętrznych -powinno być ok. 12V-oczywiście na włączonym zapłonie.
Jeśli pompa działa to i zasilanie musi wtedy być na wtryskiwacze. Sprawdź próbówką 5W podczas kręcenia rozrusznikiem. Masy wiązki przy kręcone są do głowicy. Leć po instalacji powoli. Chyba że jakieś zabezpieczenie przeciw kradzieży masz typu pstryczek itp.
mam audi coupe 2.3 ale to pokrewne silniki w moim włącza się pompka po przekręceniu kluczyka jeśli ciężko ci odpala powodem może być czujnik temperatury niebieski dwupinowy gdzieś przy krućcu głowicu on steruje ecu oraz załączeniem wtryskiwacza rozruchowego sprawdż czy przy odpalaniu na zimnym silniku do ok 7 s podawane jest napięcie na kable zasilające...
Nie rozumiem co kryje się pod pojęciem "druga używana listwa"? Moje nadzieje na rozruszanie wtryskiwaczy wiążą się z tym że mając je na wierzchu mam do nich dostęp i mogę im wtrysnąć jakiś środek rozpuszczający kamień lub coś co je unieruchomiło. Może mechanicznie da coś się z nich usunąć coś zbędnego a blokującego ich pracę. Przyznam się że nie oglądałem...
Witam, mam problem w ciotroenie jumpy , zgasł podczas jazdy, posprawdzałem to co mogłem i okazało się że nie ma napięcia 80 v na wtryskach ( komputer w parametrach pokazuje zasilanie wtryskiwaczy 74v ) zasilanie i masy są, chciałbym wymienić ecu ale jest problem ze znalezieniem, na który numer patrzeć przy zakupie ?
Trzeba sprawdzić bezpiecznik 50A przy akumulatorze zasilający przekaźnik pompy paliwa i wtryskiwaczy.
Następny etap to podtrzymanie otwarcia- tranzystor górny zatkany, dolny kluczuje według sygnału PWM. Chyba coś ci się pomyliło - górny załączony. Popatrz na swój schemat dioda pasożytnicza górnego MOSFET-a będzie przewodziła niezależnie od sygnału sterującego - po prostu tranzystor jest źle dobrany do kierunku przepływu prądu. Widzę dwa rozwiązania....
Niestety, to tak nie działa. Pompa wtryskiwaczy jest sterowana bezpośrednio z komputera. Nie ma żadnych przełączników, przekaźników, tylko wiadro tranzystorów w komputerze które podają napięcia na osobne piny. Jeżeli pompa jest sprawna a nie działa, to są 2 możliwości - zamarzł Ci płyn w pompie, komputer wykrył duży pobór prądu przez pompę i ją permanentnie...
Zobacz we wtyczkę czy jest zasilanie,sprawdź działający wtryskiwacz na którym pinie we wtyczkę jest napięcie.
Przed pompą jest bezpiecznik F28 (15A) , a przed nim przekaźnik. Do cewki przekaźnika dochodzi napięcie po zapłonie, masę podaje jej sterownik silnika. Ten sam przekaźnik zasila wtryskiwacze.
Jeżeli radyjko podłączyłeś z przewodów do tego przeznaczonych i jest zasilane z bezpiecznika H8 to nie ma z tym nic wspólnego. A jeżeli chodzi o sama awarię,to sprawdz jeszcze raz dokładnie bezpieczniki 10,16 i 17.Jeżeli będa ok,sprawdz napięcie na pinie 85 i 87 przekaźnika głownego(jest w centralce). Sprawdz też ciśnienie paliwa. No i oczywiście posprawdzaj...
Możesz zastosować rezystor. Tak właśnie są zbudowane "emulatory wtryskiwaczy". Wtryskiwacz nie jest cały czas zasilany napięciem 12V. Tzn. jest ale jest sterowany impulsowo.
kolego jeszcze raz brakuje ci impulsu sterowania wtryskiwaczami czy zasilania 12v , zasilanie jest na pinie nr 1 wtryskiwacza z przekażnika głównego
Witam, Chcę zbudować układ sterujący wtryskiwaczem paliwa (olej napędowy) do silnika. Może kilka słów wstępu. Wtryskiwacz oleju napędowego do silnika diesla tzw. wtryskiwacz II generacji jest otwierany przez solenoid. Cewka solenoidu jest zasilana napięciem +12V (instalacja samochodowa). Wtryskiwacz otwiera się np. na czas 2ms i np. 50 razy na sekundę....
Wtryski mają zasilanie +12V czas otwarcia od 2-15ms.
Dzięki, sprawdziłem jeszcze w paru źródłach w międzyczasie i wszystko wskazuje na to, że prąd zasilający wtryskiwacze w TDCI ma ponad 70V
Sprawdzałeś napięcie na wtryskiwaczach,bo na jednym z pinów wtryskiwacza powinno byc ok12V zasilanie,a sterowane są masą ,brak 12V wykluczy uszkodzenie sterownka.
Absolutnie się nie zgodzę, jakoby sterowanie wtryskiwaczy było uzależnione od ciśnienia paliwa w listwie.To wychodzi na to,że zapowietrzonego common raila nigdy nie odpalisz tylko przez kręcenie ( no bo jak powietrze ucieknie z układu, jak wtryskiwacze nie pracują?) Listwa się nie odpowietrzy sama z siebie i nawet pracujące wtryskiwacze bez ciśnienia...
Urządzenie jest zasilane 230V, ma 4 wyjścia 2 pin 12V DC. Miernikiem uniwersalnym sprawdzając napięcie między jednym z pinów a krokodylkiem oscyloskopu mam 12 lub 5 voltów, w zależności, który pin sprawdzam.
Zamieniłem wtryskiwacze, wypadanie nadal na drugim. Odłączyłem sterownik gazowy, problem nadal występuje. Sprężanie prawie równo 9 na każdym cylindrze, na ciepło i zimno. Ciśnienie paliwa 3,5-3,8 bar. Wykluczyłem już świece, cewki, wtryskiwacze, zasilanie w paliwo. Najprawdopodobniej sprawna jest też instalacja elektryczna i mechaniczna część silnika....
Witam Najbardziej prawdopodobny faktycznie jest problem z wtryskami, ale skoro była potrzeba wymiany cewki i przewodów ( rozumiem ,że było to zdiagnozowane i nie wymieniane bez podstawnie ) to jest szansa ,że silnik lał paliwskiem i zatkał się katalizator i dlatego pomimo wymiany układu wys.napięcia nie ma poprawy . Sprawdź napięcia na wtryskiwaczach...
zasilać wtryskiwacz napiąć wtryskiwacz zasilać wtryskiwacz volvo
spotkać elektronik spalić bezpiecznik zasilacz pompy wspomagania kierownicy
saeco cieknie samodzielna budowa subwoofera
Alpina traktorek ogrodowy gaśnie przy włączaniu noży – przyczyny, naprawa, diagnostyka MHOUSE CL2SK – jak podłączyć akumulator 24V, zamienniki PR1, zasilanie awaryjne