Gdy odpalę silnik i włączę światła to gadaśnie (akumulator naładowany), czym może być to spowodowane? Pewnie masz gdzieś zwarcie do masy i przestaje być podawane napięcie do cewki.
No to na pewno zwarta. Wymiana, lub przewinięcie.
Po stronie pierwotnej amplituda przepięcia wynosi około 200-400V ( to zalezy od tego jaki typ zapłonu) po stronie wtórnej od 10kV do 20kV. Ten miernik jeszcze jest sprawny?
Witam Czy ktos wie jakie napięcia ma cewka ładowania przy instalacji 12v na zacisku 59a i 59b bo to co czytalem wcześniej na forum jakoś mi się nie zgadza ze schematem a nie chce spalić regulatora napięcia bo troche kosztuje (oczywiscie mowa o regulatorze 8107.10) i ewentualnie które napięcie idzie do którego zacisku regulatora.
Spróbuj zamienić początek i koniec jednej cewki, czyli połącz jedną cewkę odwrotnie i pomierz też napięcie zmienne.
Z regulacją to tylko samoróbka: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... Zacisk "Sense" trzeba połączyć razem z "Generator".
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Regulator napięcia wymieniłeś?
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
Nie jest git bo nic nie sprawdzałeś. To jest Twój Simson. Cewki świetlne są sprawne? Jak stacyjka? A może w lampie ? - do którego punktu dochodzi lub nie napięcie z cewki....
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
Niemożliwe by 2 cewki były uszkodzone, sprawdzałeś miernikiem czy jest napięcie na wyjściu z cewki?
widzisz mi chodzi o to że chcę zrobić ładowanie akumulatora 12V do tego potrzebny mi jest regulator napięcia (A ten od simsona można go zastosować jakoś w komarku). Chodzi mi czy ktoś wie jak zrobić ten cholerny układ regulowania napięciem. Czy cewki od simsona są większe od cewek z rometa
WN a nie WM Wysokie Napięcie (cewki, świeca, przewód...)
No cóż, prądnicę i jakiś układ regulacji napięcia na 12V - to na pewno. A potem poszczególne odbiorniki prądu.
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
To jaka jest przyczyna takiego napięcia?
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
dzięki .......znalazłem usterkę było to: połączone 2 cewki razem :idea:
Nie rozumiem was troche ma instalacje na 6V , to jakim sposobem ma naładować aku 12 v? Jeszcze da diode która ma straty, masz moze moduł w tym simsonie? I skąd wiesz, że jak da samą diode to jakie będzie napięcie, jakie wychodzi z cewki?
Twój układ z pierwszego rysunku nie miał szansy zadziałać z braku rezystora przez który zamknął by się obwód zasilania diody LED (rezystor powinien być włączony między katodę diody LED a masę). Równolegle z tym rezystorem należałoby włączyć kondensator elektrolityczny o pojemności rzędu 100mikro - bez niego dioda przygasałaby w momencie pojawienia się...
A czy byłoby lepiej zamiast diody podłączyć mostek prostowniczy w ten sposób że do jednego złącza prądu przemiennego dać kabel z cewki świetlnej, do drugiego masę z ramy a wyprowadzenie wtedy "-" bezpośrednio do żarówki no i plus pod kabel prowadzący do przełącznika świateł? Nie tak prosto, jeśli chcesz dać mostek to wszystko po mostku musi być odizolowane...
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
w szereg z cewką opornik,i pomiar spadku napięcia oscyloskopem.
Proponowałbym wymienić cewkę WN na "oryginał" MZA, tylko kosztuje ona koło 50 zł. Ta o oznaczeniu 8352 1/2? Czy są jakieś inne sposoby na sprawdzenie tej cewki? Jakie napięcie powinna generować cewka NN?
A jakie masz napięcie wychodzące z cewki do ładowania 6 cz 12 V ?
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Oryginalnie 12V było w modelach S51/1 i SR50/1 od 1989 roku. Platyniarz współpracujący z lampą Bilux, elektronik z lampą halogen HS1. Halogen ciut lepszy + światło asymetryczne. Zapomniałem dodać jeszcze, że jakość kół magnesowych też pozostawia dużo do życzenia. Były czasy, kiedy po wymianie koła magnesowego zaczęły się problemy z przepalaniem żarówek...
Odłącz akumulator i badaj napięcie bezpośrednio z cewki gdy będzie ok., podepnij mostek i sprawdź napięcie za nim. A może masz po prostu uszkodzony bezpiecznik lub jego oprawkę, sprawdź też masy.
odwiń od tej cewki kilka zwojów to zmniejszy napięcie wtedy zastosujesz układ prostowniczy i będzie działać. czy od tej cewki są dwa odczepy tak jak w oryginale?
Ja mam u siebie jedną diodę prostowniczą i na wyjściu kondensator tłumiący tętnienia (bo mam elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w simku Enduro) a prostujesz tylko napięcie z cewki do ładowania... Ja użyłem diody na 5A żeby się nie grzała, a kondensator 2200 uF/16V... Pozdro!!!
Przedstawiony wyżej układ regulatora można podłączyć bezpośrednio do cewki ładowania (prostowanie jednopołówkowe), jeden koniec cewki trzeba połączyć z masą. Nie można go podłączyć za mostkiem Graetza ponieważ nie będzie pracował poprawnie.
około 12 V przy cewce świetlnej 6 V Nie można być zdziwionym, że przepala! Bezpośrednio z cewki oświetleniowej ile woltów? Masz zwarcie w instalacji.
Może banalne, ale sprawdź czy magneto (koło magnetyczne) nie ścięło klina. A tak po za tym sprawdziłeś czy prądnica działa (daje napięcie)?
Jeśli potrzebne Ci 5W więcej to dowiń kilkanaście zwojów tym samym drutem: skompensuje to większy spadek napięcia na rezystancji cewki; będzie się ona trochę bardziej grzała, a napięciem się nie przejmuj - i tak zamierzasz stosować stabilizator.
Jaką wartość ma napięcie ładowania? W simsonach zasilanie głównej lampy idzie bezpośrednio z cewki.
Czyli węszę problem z regulatorem napięcia.
Musisz jeszcze podpiąć impuls z cewki wysokiego napięcia, np w simsonie to wtyk "15" albo "1".
silnik w quadzie to 4t . napięcie cewki ładującej jest takie same jak w Simsonie . A co do diody blokującej ujemne połówki zasilania to wystarczy tam wstawić zwykłą prostownicza czy jak ??
Im grubszy drut tym większa wydajność prądowa cewki, czy odwrotnie? A ilość zwoi cewki decyduje o napięciu, tak?
Błażej masz rację ale nie w przypadku simsona tam przy instalacji 6V żarówki itd. zapłon jest na 12V i tak jest w oryginale także pytanie autora co do wartości napięcia tej cewki jest bardzo na miejscu
Witam!!!!! Jak sprawdzić jakie jest napięcie cewek w elektrowni????
Potrzebuje zrobić regulator napięcia na 14v do Simsona. Mam akumulator 12v 5Ah, a ładowanie jest z jednej cewki. Jak zrobić taki regulator na tranzystorach a mam ich dużo dosyć?
Ale tylko napięcia ładowania, światła lecą z oddzielnej cewki
Przepustnica nie była otwarta. Simeringi nowe. Czy zapłon jest oryginalny to ciężko powiedzieć, zamawiałem wszystko w sklepie z częściami do simsonów. Wymienie jeszcze uszczelkę pod głowicą bo wydawała mi się podejrzana. Najbardziej mnie zastanawia to niskie napięcie rzędu niecałych 3V w szczycie na wejściu cewki butelkowej, czy ono nie jest aby za...
Wyczytałem, że w elektroniku cewka w magnecie podaje napięcie 400V, tak samo z instalacją na 6V i 12V. Moduł zapłonowy też jest ten sam, do obydwu modeli. To jaka jest różnica w cewkach WN dla zasilania napięciem 6V lub 12V?
Witam. Sprawdź czy cewki nie są za daleko od magnesów, no i połączenia tych cewek.
Jak chcesz się bawić w odwijanie, to odwiń 20-30 zwojów. 6 to stanowczo za mało. Zmiany napięcia w funkcji RPM i obciążenia to normalka. Znalazłem w serwisówce takie informacje: Pomiary wykonywać z podłączonymi bezindukcyjnymi rezystorami pomiarowymi: 4.34 om dla cewki 42W (światła) i 6.5 om (zapięty po prostowniku!) dla cewki 21 W (stop/ładowanie)....
A mierzyłeś miernikiem rezystancję cewki zasilającej przednią lampę? podaj wynik pomiarów jeden przewód miernika do masy, drugi do odłączonego od instalacji przewodu z cewki zasilającej przednią lampę. Albo spróbuj bezpośrednio podłączyć ten kabelek do żarówki i przyłożyć ją gdzieś do silnika.. Przednia lapmpa powinna być tak podłączona że prąd bezpośrednio...
Określ się kolego najpierw o jaką cewkę Ci dokładnie chodzi, bo w simsonie mamy cewkę wysokiego napięcia, zapłonową, ładowania i świetlną. Domyślam się jednak, że chcesz zmienić całą instalację na 12V. Do zmiany instalacji na 12v wcale nie potrzeba zmieniać cewki WN ani zapłonowej pod magnetem. Wystarczy tylko świetlna i ładowania... W sumie to po co...
Witam. Mam pytanie: czy w simsonach typu S- 51 z zapłonem stykowym (przerywacz) występowały cewki zasilające o napięciu 6 V i cewki zapłonowe (tzw. butelka) również na napięcie 6 V ? Wszędzie na schematach gdzie napięcie instalacji oświetleniowej wynosi 6 V cewka zapłonowa jest na napięcie 12 V dla zapłonu z przerywaczem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
to napięcie wyjściowe z cewek jest calkowicie zalerzne od obrotów tak? czy masz tam jakies użwojenie do wzbudzania pola elektromagnetycznego? Znając życie to tak jaki przy zwyklych polskich motorkach jest tam "większe dynamo" więc nie ma uzwojenia wzbydzenia, jesli się myle to sprawa jest prosta, wystarczy wykożystac regulator np od poloneza czy od...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
A ja nie wiem jakim cudem w 6V simsonie mam żarówki wszystkie 12V bo 6V zaraz się palą!!! Oglądałem ale wszystko jest 6V cewki itp. Najprościej zmierzyć napięcie na żarówce i wtedy będziesz wiedział. Jeżeli rocznik simsona jest po 1989 to chyba już ma 12V. Ja mam z '88 i ma 6V, a kumpel z 89 i ma 12V.
Drut który jest przylutowany do rdzenia cewki odłącz aby nie masował i przylutuj do niego przewód. Do tego przewodu podłącz jedną z końcówek mostka. Drugą kńcówkę mostka podłącz do cewki gdzie masz najwyzsze napięcie . Wyjścia mostka do aku.
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
W elektroniku cewka zapłonowa pod magnetem jest dość specyficzna i od platynkowego zapłonu na pewno nie podejdzie- tam cewka ma dużo zwoi i jest nawinięta cienkim drutem w efekcie czego wytwarza ona napięcie rzędu 400V (niedowiarkom polecam lekturę książki "Jeżdżę motorowerem Simson" pana Wernera)
ELBA'ę uszkodziłeś pewnie przy wcześniejszych próbach z innymi cewkami. Można ją naprawić, ale potrzebna wiedza z elektroniki. Sprawdź jeszcze prostownik. Czy potrafisz?A może jest źle podpięty? W zasadzie aku można ładować prądem z prostownika z pominięciem ELBA'y, ale nie będzie kontroli napięcia aku i może zostać przeładowany. Wygotuje się elektrolit...
Sprawdź napięcie cewki świetlnej. Możesz dowinąć na cewkę 5-6 zwojów i będzie lepiej.
Co dał ten pomiar? Czemu miał służyć? Cewka zapłonowa do wymiany/przewinięcia. Jak nie można zdobyć/przewinąć cewki, to proponuję nawinięcie na starym karkasie cewki zasilającej i dołożenie zewnętrznej cewki zapłonowej. Po prostu zrobienie układu zapłonowego jak w Simsonie/Jawce itp.
A sprawdzałeś ją czy jest sprawna na samym akumulatorze czy podaje iskrę na świece ? Posprawdzaj sobie wszystko według tego schematu czy masz napięcie z cewki zapłonowej 6V. (Nie tej WN ) 810504
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Ten plastik to impulsator. Jego rezystancja to ok. 20 ohm. Trzeba sprawdzić czy daje impulsy miernikiem wskazówkowym lub prostownikiem szczytowym (poczytaj w necie) i multimetrem. Sprawdź czy koło magnesowe nie ociera o cewki!!! Sprawdź napięcie na cewce zasilającej. Chyba czerwony kabel w oryginalnej instalacji.
na początek sprawdź bezpiecznik, później napięcie do prostownika który jak zwykle zapewne padł i nie mówie tutaj o mostku tylko o tym DDRowskim dziadostwie (dwie cewki i dioda)
Michał91a cewki przewinąłem drutem 0,85mm,podwójnie emaliowany,i wszystkie po 242 zwoje,cewki miałem 6V kiedyś
no właśnie prąd pobieram z cewki napięciowej więc jak podgazuje to napięcie jest w granicach 16V czy jak dam kondensator przed mostek to napięcie się obniży ? czy muszę dać tam rezystor
Nie wiadomo czy zmieniłeś tylko prądnicę czy też i osprzęt Simsona??? Które elementy z ori instalacji ci zostały? Które w ogóle były, bo wersji instalacji i sprzętu Simsona było kilka. Mapisz co masz i co chcesz zostawić? Napisz też co dokupiłeś i w jakim celu? Wg. schematu z linku Cewka ładowania jest tzw. bezmasowa, czyli dokładnie tak jak w Simsonie....
No tak ale zapomniałeś sprawdzić czy do cewki wysokiego napięcia (nazwałeś ją butelkową) dochodzi napięcie. Oczywiście możesz to sprawdzić podłączając pod stosowny zacisk śrubowy cewki miernik czy żarówkę 6V i naciskając rozrusznik nożny. W tym typie zapłonu w Simsonie cewka WN jest zasilana z cewki, którą masz pod kołem magnesowym. Poza tym po wymianie...
A ciekawe co tam wyliczyłeś? Podświetlenie licznika jest z cewki. Czyli ze wzrostem obrotów rośnie napięcie. Co kombinujesz z diodą prostowniczą to ja nie wiem...
A jak wymienię wszystkie to od zapłonu kondensator musze wymieniać chyba nie a cewkę trzeba?? ile powinno wynosić napięcie z cewki 6V na wolnych obrotach?? Dowiedziałem się że cewki 12V są inne od 6V
Zapłon sprawdź . Może trochę konkretniej? Jesteś pewien, że iskra znika po nagrzaniu, a nie są to problemy z paliwem? Jak zgaśnie na ciepłym, to spróbuj wstrzyknąć trochę paliwa do gaźnika i sprawdzić, czy odpali. Jeśli faktycznie nie ma iskry, to sprawdź, czy cewka nie jest gorąca. Może po nagrzaniu ujawnia się w niej jakaś przerwa. Do sprawdzenia...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
Dzięki za odpowiedź dla kolegi datatomek ale luzy na wale raczej odpadają. Kolego pkobier tak jak wspomnialem na początku mojego postu wszystkie elementy w zapłonie są nowe, cewka jak najbardziej na 12V. Jezeli to moze cos pomóc to powiem, że taki problem objawił się najpierw uszkodzeniem cewki wysokiego napięcia, którą później wymieniłem na nową. Po...
Tak, faktycznie pisałeś już, że w żadnym położeniu lampa nie świeci. Dla pewności sprawdziłbym czy stacyjka w pozycji 2 przewodzi między pinami 59b a 58, i tak samo w pozycji 3 pomiędzy 57 a 58. Do tego czy po odpaleniu jest napięcie na 59b będzie tam prąd przemienny, albo podłączyć tam żarówkę i do masy. Jak to będzie ok, to jeszcze sprawdziłbym czy...
Witam. Wczoraj znajomy odstawił mi nowo zakupionego Simsona (platynkowiec) w celu przylutowania kabli do przełączników w lewej manetce. Podczas szukania odpowiednich kabli na jednym z nich (kabel od świateł mijania) pokazało się napięcie zmienne około 12V i tu zaczął się problem, bo wszystkie żarówki w motorze oraz ELBA jest na 6V. Nie jestem jakimś...
będzie ładowany niższym, a natężenie zależy od grubości drutu
Z tego co kojarzę simson ma osobno cewki na światła a akumulator, kierunkowskazy,sygnał dźwiękowy. Będzie działał najtańszy najprostszy 1,2. Z osobnym sensem nie ma potrzeby bo jest ryzyko kiedy się wypnie lub przerwie pójdzie maksymalne napięcie na aku. Bardziej już bym 3 albo ten ostatni co pokazałeś był włożył tylko ten ori mostek musisz pominąć...
A tutaj schemat regualtroa z skutera który mam teraz I na obu jest mostek prostowniczy i za mostkiem jest napięcie stałe I chiński regulator działa dobrze niezależnie od obrotów Więc czego dalej szukasz? Mostek prostowniczy jest tylko do zasilania obwodu pomiarowego i wyzwalania tyrystora, który zwiera jedną połówkę sinusoidy do masy. To bardzo prymitywny...
Witam, otóż mam problem z Simsonem, posiada on instalację 6v z platynkami. Problem zaczął się od tego że iskra zaczęła dosyć mocno skakać po świecy i w pewnym momencie zniknęła całkiem. W chwili obecnej napięcie wychodzące z cewki zapłonowej w iskrowniku wynosi 5-8 wolt gdy nie jest podpięta cewka WN. Po podłączeniu napięcie spada do 0,5-2 wolt. Bez...
Witam serdecznie . Kierunkowskazy w Simsonie działają po akumulatorze tj akumulator daje napięcie na przerywacz i żarówki lamp. Akumulator ładowany jest z cewki Magneto przez układ elektronicznego regulatora i styki stacyjki . Najczęściej problem tkwi właśnie w stacyjce . Ale niczego nie wykluczam , potrzebuje więcej danych np. jakie napięcie wuyhodzi...
Mój motor to Simson s51, instalacja 12v , zapłon platynki,brak akumulatora(światła sa zasilane bezpośrednio z cewki).Myślałem o wpięciu na przewód opornika tylko nie wiem jak go dobrać.
Masa (pewna masa) na pin 31. 15 pin na cewkę modułu. Niebieski przewód na 3 pin modułu. Czerwony kabel ma iść na 14pin modułu. Ma na nim być napięcie zmienne kilkadziesiąt volt podczas kopania. Trzeba jeszcze zmierzyć impulsator ale nie pamiętam ile ma ohmów (chyba 20ohm) - u mnie musiałem go przelutować. Sam moduł łatwo uszkodzić, ale też łatwo naprawić...
Regulator jest, ta kreska po prawej idzie na układ regulacji. 110V jest po prostowniku, to napięcie wyprostowane, sprawdzałem na innym mostku, obroty silnika na maxa, cewki nieobciążone. A co do diod, to w układzie przewodzą 2 diody, więc napięcie rozkłada sie po połowie, a może się mylę?
Bardzo proszę o poradę jaka może być przyczyna ogromnego wzrostu napięcia w całej instalacji elektrycznej prowadząca do palenia żarówek nawet 45W ,stało się to nagle i mimo wymiany cewki oświetlenia i cewki stopu i ładowania oraz przewodów problem nie ustępuje napięcie rośnie wraz z obrotami silnika można powiedzieć w nieskończoność,i mimo że oświetlenie...
A co sądzicie o takim prostym rozwiązaniu ładowania i zasilania kierunkowskazów?: http://obrazki.elektroda.net/34_12111120... Rezystor dużej mocy rzędu 2,2 ÷ 3,3Ω (10W lub jeszcze lepsza jest żarówka 12V 21W), zapewnia mały prąd ładowania akumulatora. Kierunkowskazy pobierają energię w około 80%z aku a tylko przez chwilę z cewki (jest tam wówczas...
Nie ważne ilo letni odkop.Ludzie cały czas borykają się z podobnymi problemami.Autor wątku pisał i radził się też tu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo... Ja sam szukam regulatora napięcia do silnika zaburtowego gdzie mam dwie cewki w magnecie dlatego kopałem w Simsonach...
LEDy jeśli chcesz podłączyć pod napięcie przemienne, to muszą być zabezpieczone przed napięciem wstecznym. Zapomnij o światłach zasilanych z akumulatora w Simsonie. Jeśli masz elektronika, to nie "wzmocnisz" alternatora, w platyniarzu da się zainstalować dwie cewki świetlne połączone równolegle - ale wtedy potrzebujesz innego regulatora napięcia i światła...
Mostek Gertza to nic innego jak 4 diody prostownicze połączone w odpowiedni sposób. Ich zadaniem jest wyłącznie zmiana napięcia przemiennego na napięcie stałe (tj o stałej biegunowości). Nie będzie na nim napisane "mostek" czy coś podobnego. Wygląd tej części może być drastycznie różny, ale będą wchodzić do niego 4 przewody. Czasem również był używany...
14.6 to trochę za dużo, ale nie powinno szybko wygotować elektrolitu. Jak było na prawdę nie wiadomo. Ten układ powinno się sprawdzać i regulować(!) na stole za pomocą zasilacza z reg. napięciem. Wykorzystanie ramy jako masy jest bardzo złym pomysłem. Dużo by pisać. Masa ma być ciągnięta kablem i to dość grubym a rama ma tylko służyć do jej zamocowania....
Ale mogę podłączyć do to cewki pierwotnej układu zapłonowego?Nie bedzie to za duże napięcie? Tam jest 6V. Mam Simsona i tam chciałem założyć ten obrotomierz. Tam nie ma zapłonu bateryjnego więc i tak będą impulsy prądu zmiennego.
Wszystko dokładnie przemierzałem i w zapłonie zdaje się być ok troszkę poczyściłem. Z cewki wys. napięcia wychodzi prąd ok. 250V, ale iskra dalej nie chce przeskakiwać.
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Czy przypadkiem nie podmieniałeś "elektrowni" na 12 V, może ktoś źle połączył cewki w prądnicy, lub dodał jeszcze jedną. Nie chce mi się wierzyć, aby przy napięciu 14 V (jak podajesz ) żarówki 12 V i to o większej mocy paliły się. Ja na Twoim miejscu (na próbę) dałbym w szereg opornik drutowy o odpowiedniej mocy. Nie podmieniałem cewki. Stało się tak...
W linku to ble ble. Wiedzą, że coś dzwoni tylko nie wiedzą w którym kościele. Nie wiem jaki masz silnik? Czeski czy Dezamet? W tym drugim można się pokusić o montaż prądnicy od Simsona. Ludziki. Nie raz pisałem, że 6V czy 12V to sprawa umowna. Tyczy żarówek i akumulatora (szczególnie!). To jakie napięcia są w instalacji zależy od: 1. Obciążenia przyłączonego...
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
stacyjka nie ma nic wspolnego chyba ze inne rzeczy tez nie dzialaja np swiatla itp kolega chyba nie do tego pytania odpowiedział bo tu właśnie chodzi o brak światła To jak jest napięcie czy nie? (do tego zacisku dochodzi przewód od cewki świateł z magneta)
przerobiłem instalację w simsonie z 6 na 12V. jak zrobić ładowanie? mam 2 cewki które można wykorzystać. mam w domu tony złomu elektronicznego i blisko sklep wrazie czego. jak zbudować regulator napięcia?
witam jak popodpinać cewki wychodzące z zapłonu, Chodzi mi o 2 cewki a dokładnej: 1 przewód z jednej cewki 2 przewody z jednej cewki Prościej do czego mają być podpięte cewki z jednym i z dwoma przewodami i za co odpowiadają A i nie piszcie kolory bo zostały wlutowane jakieś inne i nie podawajcie podpięcia do styku np. 54 tylko regulator napięcia, cewka...
Dokładnie, cewka ta nie ma nic wspólnego z cewkami od światła i ładowania. Na jakie napięcie jest cewka WN?
cewki simson simson cewki simson napięcie
przeciążenie pompa demontaż blaupunkt blokada klawiatury panasonic
spawarka parkside spawarka parkside
TDA8954 Stereo Output Issue: No LOUT, Only ROUT Working – Troubleshooting NXP Class-D Amp Toyota Yaris – aktualizacja map nawigacji Touch & Go, Touch 2, Smart Connect