Aktualnie dodatkowe mosfety odcinają zasilanie podczas hamowania/freewheela i szpilka nie wędruje dalej, dodatkowo clamping na zenerach z tranzystorami. Idzie dalej tak samo poprzez wewnętrzne diody mosfetów. Rozejrzyj się za serią IR, np.; https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-I...
Zweryfikuj również podłączenie masy (-) radia z masą samochodu Uważam to za dobry trop. Czasami się zdarza, że masa radia jest brana z nadwozia poprzez ekran kabla antenowego. I teraz jeżeli antena jest zamocowana z tyłu auta i ma tą samą masę co tylne lampy to wystąpi spadek napięcia po włączeniu wstecznego biegu lub przy hamowaniu. Trochę zbyt dużo...
Pytałeś o ...przy normalnej pracy rezystora prąd nie płynie i napięcie na rezystorze = ???... -napięcie bliskie 0V Natomiast w trakcie hamowania/chooper - napięcie będzie się pojawiać różne - w zależności od dynamiki hamowania.
Witam! Dla takich mocy w przedziale 120 - 220 om. W zasadzie jeżeli nie będzie bardzo dużej dynamiki pracy i wielkich momentów bezwładności to może wystarczy 470, ale tu jest pole do popisu: dobór właściwej rezystancji i mocy traconej w zależności od warunków obciążenia i rampy deceleracji dla danego stanowiska badawczego - to już dodatkowy rozdział...
Znalazłem przyczynę szumów radia. Wyciągnąłem bezpiecznik nr 10 od podgrzewania tylnej szyby i radio odbiera ok. Co do Battery protection jest jeszcze opcja flashowania modułu po zmianie na inny mimo tego samego nr części. W tygodniu zamówię regulator z nr takim jak na Ori alternatorze Valeo i dam znać
Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Wtedy to będzie silnik obcowzbudny, jeżeli projekt dopuszcza takie rozwiązanie to owszem, chcąc zwiększyć intensywność hamowania, uzwojenie wzbudzenia zasilić ze źródła napięcia stałego.
Czas zwalniania przestawiony na krótszy? Raczej na dłuższy. Tak, też próbowałem i tego. Prowadzi do błędu przeciążenia podczas zatrzymania. Co jest na wale silnika oraz jaki czas hamowania jest ustawiony? Zbadaj profilaktycznie napięcie DC na szynie DC w monitorze falownika.
Jak ten silnik jest zasilany? Jak pracuje? Jednokierunkowo?
Witam Mam problem z frezarką CNC na Sinumeriku. W maszynie siedzi Simodrive 611 i podczas hamowania/rozpędzania wrzeciona Simodrive 611 ulega awarii, świeci się na Simodriverze dioda Uzk-Fault. Czasami maszyna działa bez zarzutu cały dzień a niekiedy rusza dopiero po 5 godzinach prób. Gdy maszyna działa na szynie DC utrzymuje się stałe napięcie 620V,...
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Wejdz na strone www.relpol.com.pl ,nasze produkty -urzadzenia do sterowania silnikow.Znajdziesz tam modul do hamowania pradem stalym z regulacja pradu (sily) oraz czasu hamowania. Mam zamontowany taki hamulec przy walcarce ,moc silnika 18 kW-zatrzymuje maszyne w ciagu 5 sek. polecam.
ECU nie wystawia żadnej częstotliwości. To napięcie na sondzie oscyluje bo zmienia się skład mieszanki. Masz bogato (no pedał gazu w podłogę) to pokazuje maksymalne napięcie, hamujesz silnikiem to pokazuje 0V.
Spokojnie spalisz silnik podając napięcie hamowania 230 V. Pamiętaj o prawie Ohma:I=U/R. Zmierz rezystancję uzwojeń, które przyłączysz do napięcia stałego /dla silnika 1,1 kW - 7,3 Ω/. Sprawdź jaki jest dopuszczalny prąd znamionowy silnika /np. 2,65A/. Po przemnożeniu tych dwóch wartości otrzymasz napięcie stałe hamowania dynamicznego. Będzie to...
Mam dwa styczniki do hamowania, jeden który podaje napięcie na mostek, a drugi który zwiera uzwojenia. Przez ten co zwiera uzwojenia płynie prąd stały. Reszta ok.
Przekładnia ślimakowa nie wchodzi w gę. Zakupiłem już silniki ze zwykła przekładnią i teraz problem jak mają być wychamowane w spoczynku? Dodano po 3 Madrik- nie mogę bo to ma dzialac bez napięcia
To w tych chińskich też są mostki prostownicze? Teraz mam sterowanie hamowaniem dzięki drutowi oporowemu przez sterownik który bada napięcie akumulatora tylko zastanawiałem się czy sam mostek jest tak efektowny jak np cały sterownik turbiny wiatrowej Tak w większości jest mostek prostowniczy, czasem w klasycznej formie diodowej innym razem aktywny....
woda np w lampie przy hamowaniu także może by tego przyczyną.
Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia przez ecu. Musi być akumulator start&stop i dopisany do auta. Przy hamowaniu silnikiem jest wzrost napiecia. Przy spokojnej jeździe napięcie spada.
Drugie pytanie: Co by sie stało gdyby w układzie falownika z rezystorem hamującym odłaczyć rezystor??? Podczas hamowania napięcie na kondensatorach wzrośnie do górnej granicy, falownik wyrzuci błąd, a silnik zostanie odłączony i zwolni sobie pod wpływem oporów własnych i napędzanej maszyny. Pytanie pierwsze: Od czego zależy czy należy zastosować rezystor...
Ps "Z falownikiem też jest coś nie tak, bo hamulec się włącza na obu falownikach przy 22V i 44V, nawet przy zerowym obciążeniu." Tak ma być. Po przekroczeniu limitu napięcia ma zacząć hamować, niezależnie czy ma czy nie ma podłączonego obciążenia. Te napięcia progowe da się ustawić w falowniku?
Silnik asynchroniczny trójfazowy, 230/400 Δ/Y, 0.75kW, 1440obr/min w wykonaniu standardowym połączony w trójkąt. Sterowany przez falownik LG Sv-IC5 008-1F, U/f, Silnik wykonuje ruch obrotowy przez około 1 sekundę (nie mogę określić momentu oporowego i bezwładności ale powiedzmy że silnik obciążony jest w połowie) i hamowanie (ACC 0.5s, DEC 0.1s)...
Wiatrak hamujemy podczas mocniejszych podmuchów wiatru żeby nie przekroczyć napięcia ładowania akumulatorów. To by je zniszczyło.
Różnica jest spora. Panel to źródło prądowe, gdzie wydajność zależy od nasłonecznienia. Wystarczy utrzymywać napięcie wyjściowe w pobliżu napięcia MPP aby optymalnie odbierać moc. Turbinę trzeba traktować jako prądnicę (silnik). Napięcie rośnie od obrotów, a możliwą do pobrania moc trzeba pobrać z krzywej P(n) albo obciążenie dobierać z wahnięć obrotów....
Sondy wydają się ok. Zauważyć to można(mieszanka uboga) podczas hamowania silnikiem. Za katem napięcie wysokie około 0.8 prawidłowo. Szerokopasmowa trzyma blisko 0 (stechiometryczna ) choć wydaje się że z przewagą na mieszankę bogatą. Pokaż korekty i maf jak jest. Zobacz czy evap nie dziurawy.
Jeżeli wszystko było dobrze do tej pory, to może być uszkodzenie na pomiarze napięcia szyny DC - sprawdź czy wyświetla prawidłowo to napięcie powinno być ok 590V. Jezeli wyswietlane jest wyższe, to przy hamowaniu może uciekać za górny margines i wyrzucac błąd Leszek
Napięcie podbija hamowanie, po drugie czy falownik zgłasza błąd napięcia DC. Powinno być w okolicy 700V.
Działa !! Głupie złączki Problem tak błahy którego przy pierwszym sprawdzaniu w ogóle nie zauważyłem i nie brałem pod uwagę, jak widać człowiek uczy się całe życie No to muszę Cię zasmucić bo to nie to. Brak hamowania silnikiem jest logiczny w przypadku złego odczytu napięcia cel. Jeśli któraś cela będzie miała więcej niż 4.15V KERS i hamowanie silnikiem...
Zmierz rezystancję uzwojeń, odczytaj prąd znamionowy dla połączenia w gwiazdę - mnożąc te dwie wielkości otrzymasz napięcie potrzebne do hamowania. Mam tu silnik 3 kW, rezystancja pojedynczego uzwojenia wynosi 1,9 oma, prąd znamionowy dla gwiazdy odczytany z tabliczki znamionowej silnika wynosi 6,6 A. Po pomnożeniu tych dwóch wielkości otrzymuję U =...
A tak na poważnie? Stwierdzenie kolegi (at)gkwiatkowski jest całkowicie poważne. To, że kolega wzbrania się przed poczytaniem literatury o maszynach elektrycznych to nie nasza wina. W zasadzie prowadząc dalej ten watek napiszemy podręcznik z maszyn elektrycznych rozdział synchroniczne prądnice trójfazowe a publikacja podręczników nie jest celem tego...
To zależy od samego hamulca. Jedne puszczają po podaniu napięcia inne hamują. Są też różne typy hamulcu, cierne, indukcyjne.
Przy hamowaniu rezystancyjnym raczej mniejsze. Nie rozmyślałem za długo nad tym, ale to zależy od momentu hamującego, bo to od tego momentu zależy prad i napięcie indukowane w uzwojeniach. Wydaje mi się że przy takiej samej wartości momentu (hamującego) powinno być takie samo lub trochę mniejsze ze względu na straty (na zaciskach). (edit: nie na temat...
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
Tak lądowanie normalnie jest. Skuter normalnie pali z pierwszego ze startera jak i z kopniaka jedynie to ten spadek napięcia przy hamowaniu. Masa jest podpieta także Nw :| :|
Coś nie działa mi hamowanie prądem stałym w falowniku. Mam takie nastawy: F4 - 1 - tryb stopu - hamowanie prądem stałym F8 - 40 - Częstotliwość progowa hamowan wstrzykiwaniem prądu stałego F9 - 0 - Opóźnienie załączania hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F10 - 50% - Napięcie hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F11 - 1 - Czas hamowania wstrzykiwaniem...
(at)Vroobel1 Teraz już wszystko jasne :D Jest to faktyczne tensometr półprzewodnikowy reagujacy na deformacje obudowy z wbudowanym wzmacniaczem. Zasilanie albo + 5 VDC albo 12, Wartość sygnału wychodzacego zawiera się pomiedzy 5 a 80 % napięcia zasilania. Skąd to wiem? Ano, prawie identyczne czujniki spotkałem w układzie pomiaru siły hamowania testera...
Może w chwili hamowania napięcie był odbierane jak z prądnicy czyli załączano obciążenie?
Po odpaleniu silnika napięcie na akumulatorze wynosi około 14,3 V czyli jak najbardziej prawidłowo, jednak gdy przejadę jakiś dystans napięcie spada do ok. 12,3 - 13,6 V i waha się w trakcie jazdy w tym mnie więcej zakresie. Czy słyszeliście o takich układach? Zauważ, czy podczas hamowania silnikiem napięcie wzrasta powyżej 14V. Jeśli tak, to wszystko...
Ogólnie to zasada działania choppera jest bardzo prosta. Poniżej zamieszczam najprostszą realizację. http://obrazki.elektroda.net/2_126502573... Jako klucz użyć można tranzystora IGBT. Jak wiadomo silnik indukcyjny hamując zwraca energię. Zazwyczaj podbija wtedy napięcie na kondensatorach (nieodzowna część falownika napięcia). Napięcie to można wykorzystać...
Jak silnik mógł oddać napięcie podczas hamowania? Przecież ja bezpośrednio silnikiem nie sterowałem tylko poprzez driver L293. A czy ten L293 jest nadal sprawny?
Nie sprawdzisz bo ich nie ma - podłącza się dodatkowy zespół rezystora/ tranzystora hamowania do zacisków B1 i B2 (masz na nich pełne napięcie na kondensatorach, przy zasilaniu 230V będzie tam ok 310V DC) i ustawia odpowiednie parametry aby to wykorzystać. Jeżeli rezystora nie ma to ustawia się hamowanie DC lu wybiegiem.
Gdybym podłączył napięcie stałe 230V i popłynąłby prąd dajmy na to 5A to zakładając że hamowanie trwałoby dłużej niż 5s to zapewne uśmierciłbym tak silnik. Zatem może dobrać transformator o napięciu takim żeby w obwodzie pojawił się prąd maks 2A a za nim prostownik i takim niskim napięciem stałym hamować? Tylko jak się ma wartość nazwijmy to "mocy hamującej"...
Sprawa nie jest taka prosta oto Goglowe tłumaczenie ich strony Standardowe wykonanie sterowania hamulca Domyślnie, trójfazowe silniki z hamulcem DT / DV ... BM (G) z wbudowanym Sterowanie hamulcem BG / BGE dla połączenia sieciowego (połączenie AC) lub wbudowany sterownik BS / BSG dla DC 24 V oraz złącze zasilania wydana. Standardowa wersja jest całkowicie...
Tak, chodzi o pojemność własną cewki - dla "bifilarnej" jest spora. Zwarcie cewki uniemożliwia drgania w podstawowym modzie, pewnie są możliwe jakieś wyższe, ale mają wyższe częstotliwości i mniejsze sprzężenie -> trudno je pobudzać -> mniej hamują. Sprawdzianem, że chodzi o rezonans, jest pomiar napięcia i prądu zwarcia cewki przy obrotach, przy których...
Witam posiadam skuter marki Torq 4t podczas jazdy gdy hamuje lub wrzucam kierunkowskaz przygasają światła wymieniłem legirator napięcia i dalej nic może ktoś pomoc ?
Jeżeli podajesz prąd stały na taki silnik to oczywiście bardzo ładnie hamuje, ale w postoju siła "trzymania" jest zerowa?! W Twoim przypadku - można przyjąć, że 80% z prądu znamionowego (~5A) =4A i dla takiego prądu dobrać napięcie zasilania prądem stałym (doświadczalnie to ok. 40-55 Vdc)
Czy we fiatach siena 1.6 jest całkowity zanik napięcia na wtryskiwaczach (benzyna )podczas hamowania silnikiem? Jak to można pomierzyć, sprawdzić? Jest to wykonalne?
Udało mi się znaleźć książkowy wykres pracy sond. Strasznie słaba jakość ale jest. Przy jeździe ze stałą prędkością, napięcie sondy za katalizatorem nie zmienia się i wynosi około 0,5V Przy mocnym dodaniu gazu, napięcie rośnie, zaś przy hamowaniu silnikiem, napięcie wyrównuje się z napięciem pierwszej sondy. Reasumując, swoją mam do wymiany
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
Chopper jest układem kluczującym po stronie DC - napięcia stałego. Odpowiada za natężenie prądu w rezystorze hamowania.
Zwykle hamuje się silniki indukcyjne podawaniem napięć stałych na jedno lub więcej uzwojeń - zwykle są to dość niskie napięcia rzędu 24-110V. Wystarczy je tylko wyprostować- nie trzeba nawet wygładzać.
Rozumiem że falownik trójfazowy? Kiedyś próbowałem podobnej naprawy, ale u mnie upaliło się uzwojenie transformatora i okazuje się że nie bardzo są takie w sprzedaży. Problem jest z tym ze to chodzi z odprostowanego 400VAC czyli jakieś 560V a w falowniku trzeba się liczyć ze wzrostem tego napięcia przy hamowaniu. Znalazłem w notatkach z tamtej zabawy...
Sprawdź żarówkę stroboskopu i fotorezystor,oczyść ich od kurzu. Sprawdź napięcie na silniku i przemianę tego napięcia przy hamowaniu talerza .Sprawdź jakość kontaktów w potencjometrach nastawnych. I sprawdź kondensatory elektrolity. Jeśli zamierzasz zamienić ich to zmieniaj nie wszystko za 1 raz, a kolejno z sprawdzeniem funkcjonowania po każdej zamianie.
Wszystko zależy od tego na jakim generatorze chcesz oprzeć projekt. 2 KVA to turbina wiatrowa o rozpiętości łopat co najmniej 3 do 6 metrów w zależności od przekładni. Jakie napięcie ma generować przy minimalnym wietrze ? I co kolega ma na myśli o zabezpieczeniach grzałkami ? Czy chodzi o zabezpieczenie przed silnym wiatrem ? W przemysłowych generatorach...
avabuy , dobrze jest narysowane tylko na takim odręcznie zrobionym schemacie można się pogubić. Przekaźnik czasowy stykami 11-14 załącza cewkę napędową stycznika hamowania napięciem 24V DC. Pytanie dlaczego DC a nie AC?.
Na wtyczce brak napięcia, bez różnicy czy hamuje czy zapalam oświetlenie. A czy F1 może odpowiadać tylko za oświetlenie tyłu? Bo innych defektów nie ma, a większość opisów tyczy się zwykłej m365, tak samo schemat.
Jak wspomniałem na początku, chcę awaryjny hamulec do turbiny wiatrowej. Turbina 2 kW, napięcie znamionowe 380 V~, 3 fazy. Podpiąłem to przez mostek prostowniczy trójfazowy do inwertera Deye z możliwością podłączenia turbiny wiatrowej. Hamulec ma w razie nieodbierania mocy przez falownik po osiągnięciu zadanego napięcia rozwierać stycznik, który załączy...
Witam, Proszę o podpowiedź jak wyciąć napięcie stałe z falownika przy hamowaniu lub utrzymywaniu pozycji w układzie pomiarowym wykorzystującym bezczujnikowy moduł bezpieczeństwa "standstill monitor" wykorzystujący pomiar napięcia resztkowego na zaciskach silnika AC. Przy hamowaniu moduł bezpieczeństwa zgłasza błąd wykrywając napięcie DC na silniku,...
Piszemy jeden przez drugiego a ja nie dopatrzyłem. Druga chyba coś nie teges. Ma być tak: wszystko całkowicie zimne. Włączasz zapłon i napięcie drugiej jest albo 0,45V albo blisko 0. Jutro sprawdzę jak jest w K4M. Odpalasz i czekasz aż zacznie falować pierwsza, niedługo później zaczyna falować duga. Pierwsza faluje cały czas a zakres oscylacji drugiej...
Niestety dla mnie nie wszystko jest jasne. Zwykle do hamowania dynamicznego wykorzystuje się dwie fazy silnika 3-fazowego a nie trzy. Dlatego jeżeli nie jesteś mocny w układach tyrystorowych lepiej poczekać do poniedziałku. I tak na marginesie jeżeli napięcie sinus. skuteczne będzie 220V i zastosujemy diodę to otrzymamy napięcie skuteczne 156V, napięcie...
elim mysle że regulator mppt pewnie by sprawdził się na 36 V, ale ładował by normalnie 24V. To pewnie by było pewne rozwiązanie. Jednak pewnym problemem będzie włączenie grzałek przy tym napięciu (hamujących)
Skończył Ci się katalizator i sterownik widzi przerwę w obwodzie elektrozaworu koła zmiennych faz rozrządu. Napięcie na drugiej sondzie powinno się też trochę zmieniać przy dawaniu gazu w podłogę czy przy hamowaniu silnikiem. Powinno być też wyższe napięcie na niej przez jakiś czas na zimnym silniku. Jeżeli cały czas trzyma 0,45V to może być uszkodzona...
Witam. Dokładnie jak w temacie. Na początku myślałem, że uszkodzony ma czujnik hamowania (ten pod pedałem hamulca) ale jednak okazał się być dobry. Doszedłem już do tego, że problem jest napięcie, które cały czas jest na bezpieczniku nr 13 (na przewodzie czerwonym z granatowym paskiem) nawet jak odłączę czujnik hamowania dalej dostaje napięcie. Można...
- nie hamuje silnika do całkowitego zatrzymania Czy wyrzuca błąd zbyt wysokiego napięcia na szynie DC?
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
Witam Mam taki problem ze swoim sterownikiem. Hulajnoga posiada dwa silniki 3500W rozpędza się do ponad 100km/h, bateria 67v. Wszystko działa do czasu hamowania.Hamowanie rekuperacyjne tzw silnikami, nawet przy prędkości 38km/h objawia się błędem sterownika, wyskakuje na wyświetlaczu błąd E 03 i hulajnoga nie reaguje na gaz do momentu zatrzymania. Obstawiam,...
Witam, czy spotkaliście się z taką sytuacją: Silnik rozpędzony do 100% obrotów. Przed silnikiem jest MM440, przed MM440 jest zabezpieczenie nadprądowe. W momencie wyłączenia zabezpieczenia przetwornica dalej zostaje pod napięciem i hamuje silnik pomimo, iż nie ma źródła zasilania - jednie "się cofać może z silnika"? Pozdrawiam.
Witam! Może Kolega spróbować, jeżeli dysponuje takim rezystorem. Ryzyko tej operacji polega na tym, że jeżeli ustawiony jest krótki czas hamowania, układ nie będzie w stanie wytracić energii wrzeciona i procesor przerwie hamowanie ze względu na nadmierny wzrost napięcia na szynie DC. Poza tym inne negatywne skutki nie powinny wystąpić. 70 Ω 300...
Sądzę że idzie o zły odbiór na FM,sprawdzić głowicę FM czy nie ma zimnych lutów szczególnie na cewkach (oberwane),wzmacniacz w.cz. napięcia na tranzystorze w.cz. ,czy nie ma podejrzanych nacieków, jeszcze napięcie ARW.
Czy wymieniałeś na nówkę kondensator 25 mikro jak radził kolega staszekf ?Sprawdź czy w momencie włączania się wirówki programator nie podaje napięcia na styki wolnych obrotów silnika które to mogą hamować silnik.Jeśli to wszystko sprawdzisz i będzie dobrze a dalej nie będzie wirówki to do wymiany będzie moduł na szczęście nie jest taki drogi.
Silniki podpinasz wg schematu. Co do zasilania: zasilacze impulsowe nie nadają się do zasilania silników krokowych (silnik krokowy podczas hamowania oddaje cześć energii, przez co zwiększa się napięcie na zasilaczu). Możesz spalić zasilacz. Oczywiście na próby może on być. Powinieneś zastosować transformator o napięciu 1,4*napięcie sterownika i prądzie...
Falownik jest skomplikowanym urządzeniem, a taki wektorowy nawet bardzo skomplikowanym. Te falowniki które widziałem miały diody na wejściu i potężne kondensatory. Proponuje kupić mały falownik za 300zł i na nim poeksperymentować. Kupno falownika będzie tańsze niż gromadzenie podzespołów. Odzysk energii można realizować z szyny prądu stałego (podczas...
Art może i ok, ale ktoś zapomniał, że do falowników nieraz są dedykowane zewnętrzne BU i możliwości łączenia wielu falowników poprzez DC (więc jeden hamuje i podnosi napięcie, ale jest energia przekazywana do innych pracujących więc w tym momencie ciągną mniej prądu z sieci). Druga kwestia to kwestia mocy - wedle zaleceń producenta, może być nieco większa,...
Sondy wydają się pracować prawidłowo. Druga sonda w przypadku sprawnego katalizatora tak właśnie powinna pracować. Przy jeździe i hamowaniu silnikiem napięcie na niej powinno spadać prawie do 0V. Grzałki są realizowane w tej sposób: napięcie 12V pozyskiwane jest z przekaźnika pompy paliwa, natomiast sterowanie masą idzie że sterownika silnika.
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
A jakie ma znaczenie rezystancja? Nie może być za mała, bo coś się spali, ani za dużą bo nie będzie w stanie odebrać mocy, ale to są szerokie granice. Kiedy w falowniku energia jest zwracana do szyny DC, napięcie na kondensatorach rośnie, jak wzrośnie za bardzo załączany jest rezystor, jak spadnie to jest wyłączany bo inaczej był by grzany energią z...
Z racji tego, że moje akumulatory żelowe są już w nienajlepszym stanie, chciałabym skorzystać z okazji i je wymienić na li-on w technologii LifePO4. Główne powody, dla których nie chcę już żelków to: trzeba je ładować codziennie, po 10h - nawet jak się zrobiło tylko kilometr - inaczej tracą żywotność, nie można przerywać ładowania - bo tracą żywotność,...
Wszystko się zgadza, ale po co rozładowywać ten kondensator? Jest to układ ograniczający napięcie działający głównie podczas hamowania, zwalniania - ogranicza napięcie na szynie DC. Podczas gwałtownych zmian prędkości, hamowania serwo wytwarza energię która musi być wytracona w jakiś sposób - np. jako ciepło w rezystorze. Jeżeli jest prostownik regulowany...
Witam! Otóż mam problem z ABS'em w Lagunie II 1.8i, po odpaleniu silnika nie gaśnie kontrolka od ABS'u i hamulca ręcznego. Błędy: C1131 i C10C0: czujnik ciśnienia hamowania, brak zasilania sterownika,napięcie zbyt niskie. Wszystkie przekaźniki, bezpieczniki, styki zostały sprawdzone, zasilanie na kostce ABS'u dochodzi. Co myślicie? Padnięta pompa ABS'u?...
Sam glikol jest słabym przewodnikiem 2500-3500µS/cm, ale jest higroskopijny, więc w otwartym zbiorniku nic powyżej napięcia bezpiecznego bym nie dawał. W odróżnieniu od etylenowego nie jest toksyczny, ale hamuje rozwój bakterii i zapobiega korozji mikrobiologicznej.
A może czas hamowania za krótki ? Jaki to falownik ? Czy to się stało podczas pierwszego hamowania? Ja bym przetestował oscyloskopem jednocześnie napięcie DC600 i prąd hamowania. Myślę że to by dało odpowiedź gdzie leży problem. Indukcyjności nie mają tu nic do rzeczy. To są wolne przebiegi - milisekundowe Leszek
Dziś każde nowe auto ma nacisk na ekologie - alternator nie podnosi napięcia, zeby nie poobierać mocy z silnika. Sprawdź jakie masz ładowanie po włączeniu świateł w czasie jazdy - dzienne diodowe nie powodują podniesienia napięcia ładowania. Tak, auto spełnia normy emisji spalin EURO6. W drodze z pracy zauważyłem, że napięcie ładowania wynosi nawet...
Co do wbijania szpilek, to tak niszczy się przewody. Naruszasz izolację,dostaje się wilgoć i miedź koroduje,pęka. Wiem po sobie źe często problemy z niskim napięciem ,powodują inne usterki. Sprawdź kiedy wyskakuje ta awaria, przy skręcie,hamowaniu itp.
Zimą 14.9 V jest zupełnie prawidłowe. Po prostu napięcie ładowania powinno rosnąć w miarę jak temperatura maleje. Nie ''powinno rosnąć'' a może rosnąć bo napięcie gazowania jest wyższe przy niższej temperaturze, niemniej zimowe napięcie ładowania równe 14,9V uważam za zbyt wysokie. Ja rozumiem, że ci się nie podoba, ale tak jest w wielu pojazdach i...
Bremsgerat to hamulec i na pewno działa tak, że po komendzie STOP zasila przez chwilę uzwojenie silnika prądem stałym (wyprostowanym z sieci, napięcie rzędu 20V) celem szybkiego zatrzymania. Przy zaniku zasilania sieciowego (brak hamowania) piła powinna kręcić się wyraźnie dłużej. Czasem stosowany jest osobny zasilacz DC.
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
W F4 jest możliwość 2 - wolny wybieg silnika lub 3 - Hamowanie na granicy max napięcia na szynie DC (bez błędu przeciążenia szyny DC)
Witam. Jeżeli na silnik poda się zasilanie w przeciwnym kierunku, to nazywa się to hamowanie przeciwprądem. Jest bardzo skuteczne. Silnik szeregowy w zasadzie nie różni się od prądnicy szeregowej i jeśli ma obroty, a zabierzesz mu zasilanie to jest gotowy aby oddać prąd (jeśli będzie miał zamknięty obwód). Obwód może być zamknięty rezystorem (hamowanie...
Miernik na teście diody nie pokazuje rezystancji, tylko napięcie przewodzenia w milivoltach. Dlaczego zamiast mierzyć czujniki po prostu nie sprawdzisz na drodze, czy przy pełnym hamowaniu blokuje koła? W czym jest problem?
Z którego roku to espace jest? Bo we wszystkich nowszych sprzętach to skoki od 11.8V do 15V nie dziwią - w zależności od np. przyspieszania, hamowania silnikiem, stanu aku, temperatury, zapalonych świateł itp.
Selsyny wykorzystywane były również w maszynach wyciągowych. W aplikacji tej wykorzystywano zmianę napięcia selsyna w funkcji kąta położenia ramienia. Ramię selsyna było oparte na tzw. regulatorze jazdy który odwzorowywał położenie naczynia w szybie. Podczas dojazdu specjalnie wyprofilowana krzywka powodowała zmianę kąta ramienia selsyna co powodowało...
Witam, takie hamulce mają dość duże tarcie statyczne i wątpię żeby zluzowany już hamulec "popuszczał", myślę że problem tkwi w innym miejscu. Jeśli puszcza hamulec zwiększ napięcie sprężyn. Siła hamowania nie zawsze zależy od szczeliny, zależy jaki to typ hamulca.
Gdzie podłączone było to napięcie stałe? Czasami napięcie stałe stosuje się do hamowania maszyn indukcyjnych i prawdopodobnie to było stanowisko do badania zjawisk związanych z hamowaniem.
Moim zdaniem masz uszkodzony styk przekaźnika hamującego ( zwiera on bieguny silnika i wywołuje hamowanie elektryczne ) .
Bardzo rzadko są spotykane silniki trójfazowe do których podłącza się przewód neutralny. Star-gwiazda, napięcia się z grubsza zgadzają. Mesh?, z takim oznaczeniem się nie spotkałem, ale wskazuje to na trójkąt, i napięcia też pasują. Jeżeli falownik jest zasilany jednofazowo (230V), to tylko połączenie w trójkąt. Falowniki 1F/3F nie mogą ze względów...
Witam, softstarty ALTISTART (jak i inne) mają trzy potencjometry: rampa czasu startu napięcie startu rampa czasu hamowania pozdrawiam
Do 13alek - marzyło Mi się by oszukać siły hamowania w prądnicy. http://obrazki.elektroda.net/86_12013803... Zmniejszyć lub zlikfidować i opóźnić w fazie momenty zaczepowe (na magnesach stałych) poprzez kierunki wektorów oporności indukcyjnej i pojemnościowej w stosunku do indukowanego napięcia.Myślę, że te praktyki mogą być tajemnicą energetyki...
"2002 rok" powiadasz , działa ten korektor jeszcze ? tzn czy nie zablokowany ? skasuj luz przez regulacje napięcia sprężyny , jak zacznie działać to na sprawdzenie skuteczności hamowania .
Jeśli chodzi o serial to tak, działa w przerwaniu normalnie. Pewny jesteś? Do tego potrzebny jest bufor w ram a Arduino to przeważnie AVR z małą ilością ramu. Hamowanie przez LM293? Chodzi o to, że muszę sprawdzić o jaki kąt obróci się wał przez siłę bezwładności i zadać obrót w przeciwnym kierunku Nie. Hamowanie to wystawienie na obu wyjściach poziomu...
wyprzedzenie hamowania hamowania obroty siła hamowania
styki odkurzacz ograniczenie rozładowania oporniki radia
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Stiebel Eltron SHZ 130: Grzałka wyłącza się po chwili Jak obliczyć pojemność własną cewki? Metody i wzory