Po pierwsze - rozumiem, że klimatyzator jest podłączony do osobnego, dodatkowego obwodu (i zabezpieczenia) przewodem 3-żyłowym, gdzie każda żyła jest właściwie podłączona. Po drugie - ta świecąca probówka w rękach osoby nieświadomej, a pokazującej coś tam, może ją wprowadzać w błąd.
Oba wentylatory pracują jednocześnie. Jeśli nie od tego zacznij.
Sterowanie zaworem za pomocą sygnału pwm, uszkodzony zawór sterujący albo urwane zabezpieczenie napędu sprężarki, co dokładnie to ustali gość w warsztacie mający odpowiedni sprzęt i pojęcie o klimie.
Sam plus podałeś?
Z BSI nie wychodzi, bezpośrednio z BSM. Tak z bsi nie wychodzii ,steruje moduł w komorzw silnika ,w 207 i 308 jest "podobne sterowanie "prawdopodobnie uszkodzony jest ten element.pozdrawiam. Dodano po 3 No tak tylko czlowiek sie nie zna i jezdzi po mechanikach... Dzis sprawdzalem u kolegi w 207 napiecie w bsm zólte pieciopinowe gniazdo ponoc pin 1...
Witam ma starą klimatyzację w motorówce jest na 115V. kondensator jeszcze działa ,klima chodzi . Ale kondensator koroduje i wycieka z niego olej . Chciałem go wymienić po pomiarach wychodzi 22,5 mikrofarada czuli ok 25 będzie ok ale bladego pojęcia nie mam ile powinien mieć woltów jeżeli całość chodzi na 115V proszę o pomoc, to na pewno banalne ale...
Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
Do sprawdzenia bezpieczniki w aucie 35, 39, 40 Przy module na wtyczce do sprawdzenia zasilania. W kostce po prawej stronie. 1,6,7 zaslanie na stałe 14,15,20 zasilanie po zapłonie 4,3 masa Do zdemontowania schowek pasażera i sprawdzenie czujnika oblodzenia. Po naciśnięciu przycisku klimatyzacji powinno być napięcie po dwóch stronach. Sprawdź to daj znać...
Jakie błędy pokazuje diagnostyka klimatronika?
Z bezpiecznika wychodzi przewód czarno-czerwony (4 mm2), A na tym przewodzie masz napięcie (sprawdź żarówką).
Podawałeś napięcie na sztywno w podstawkę przekaźnika?
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/pr... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Zwykła manualna dodam jeszcze, że na kostce od czujnika do przekaźnika jest przejście, ale nie daje napięcia, wentylatory też nie działają
Następne pytanie to czy po włączeniu zapłonu nie powinno pojawić się napięcie w złączu panelu klimatyzacji? Tak jak na schemacie tylko stałe zasilanie , reszta po szynie CAN .
Jeśli to ten system co wskazałeś to załączyłem ci wycinek schematu sterowania tym przekaźnikiem, to powinno ci wystarczyć. F23 (7,5A) odpowiada za napięcie na włączniku naciskowym klimatyzacji 4 pin
Tylko nie wiem czy ciągłe podawanie PWM będzie wstanie zasymulować element rezystancyjny. W większości przypadków nie będzie. Jeśli to ma być PWM trzeba go przetworzyć na napięcie stałe, filtrem. Też bym zaczął od podanie napięcia - najprostsze rozwiązanie, poza tym dzielnik z termistorem wygodniej zasymulować bo daje napięcie w kształcie krzywej S...
Nie w tym roczniku. Klimatyzacja pewnie podbija obroty.
Ten czujnik powinien pracować po LINIe. Napięcie na sygnałowym powinno być trochę niższe niż napięcie akumulatora. Jak masz schemat, to zobacz, czy nie jest razem na jednym przewodzie z czujnikiem jakości powietrza. Wtedy można na szybko zmostkować na próbę.
Może nie masz masy na kompresorze. Łatwo to sprawdzić - na zapłonie podaj napięcie na bezpiecznik od sprzęgła lub na pracującym silniku włącz klimę i zmierz napięcie na tym bezpieczniku. Wg testera powinno śmigać.
Klimatyzacja nie działa z powodu zbyt niskiego napięcia. Blok 8, okienko 3 - napięcie na zacisku 15. Ma być tam ok 12V więc jest to dziwne czemu tobie pokazuje poprawne napięcie a sterownik twierdzi że napięcie jest zbyt niskie. Sprawdź miernikiem jakie napięcie jest na przewodzie czarno-niebieskim (pin 9), wtyczka od strony pasażera w panelu klimatyzacji...
Uprzedzam zarzuty - nie montowałem sam, robili to pofesjonaliści, przynajmniej taką mam nadzieję..... Może i profesjonaliści w zakresie samej klimatyzacji ale co do połączeń elektrycznych bywa różnie. Raz panowie od klimy szczerze powiedzieli że mimo tego że multisplit potrafi pobrać do 25 amperów to stosowali przewód 2.5 mm2 o oddzielnym obwodzie...
Tu masz parę zdjęć do Astry do 2005 roku http://obrazki.elektroda.pl/2565545200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2305461800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6208098500_1...
Przykłady zastosowania odbiorników na 400 V w Zakładach Górniczych Lubin (ZG Lubin) KGHM. Na podstawie dodatkowych analiz (w tym przeszukania źródeł branżowych, raportów KGHM, publikacji technicznych i forów specjalistycznych), rozszerzyłem informacje o odbiornikach zasilanych napięciem 400 V (trójfazowe, niskie napięcie NN) w ZG Lubin. Skupiłem się...
Wartość tego "górnego" rezystora też nie jest zbyt właściwa... Zrobiłem "ręczną" interpolację do 35 barów, bo taki jest typowy zakres pomiarowy czujników klimatyzacji dla czynnika R134a. Tu poprawiony rysunek: http://obrazki.elektroda.pl/6894474800_1... Powinno się zmieniać od ok. 0V do 5V? Napięcie powinno się zmieniać w zakresie napięć...
To jest klima manualna,w panelu?
COO 67 Komunikacja z jednostką sterującą ACC Komunikacja między koordynatorem a jednostką sterującą ACC została przerwana. Przyczyny usterki mogą być następujące: Obwód otwarty w zielonej szynie CAN. Zwarcie lub przerwany obwód w obwodzie zasilania jednostki sterującej ACC. Wystąpiła wewnętrzna usterka jednostki sterującej ACC. W przypadku występowania...
Co do VIS: Napięcie zasilania Napięcie zasilania jednostki sterującej przekroczyło 30,5 V. Podczas pracy alternatora mógł zostać odłączony akumulator. Przy napięciu powyżej 30,5 V dostępne są tylko następujące funkcje: Światła mijania, światła postojowe, przekaźnik 21, światła hamowania, kierunkowskazy, wycieraczki szyby przedniej (niska prędkość)....
Na płycie powiedział że jest jeden bezpiecznik i że nie ma na nim zasilania Przed bezpiecznikiem na płycie musi być napięcie co najwyżej za bezpiecznikiem nie będzie napięcia
Czyżby to był w czarnej obudowie miernik? ;) No to na bezpieczniku FV1 musi być napięcie po zapłonie (na włączonym zapłonie lub odpalonym aucie)- jak tam nie ma to trzeba szukać po kablu, Zakładam że popatrzyłeś czy nie spalony ewentualnie zmierzone podstawki po wyciągnieciu bezpiecznika?
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Dziwne bo przecież na sygnałowym nie powinno być napięcia.
M05 - Motor wentylatora chłodnicy. S07h - Przełącznik wysokiego ciśnienia klimatyzacji ( sensor high pressure ;) ) S07L - WYŁĄCZNIK NISKOCIŚNIENIOWY KLIMATYZACJI ( sensor low pressure ) A28 - Sterownik ogrzewania ( panel klimatyzacji ?? ) M29 - NASTAWNIK KLAPY POW. DODATKOWEGO S21 - WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ ( pewnie do podświetlenia panela ) Podzespół Ilość...
Napięcie się zgadza musisz jeszcze dopasować moc tego transformatora i wszystko będzie w porządku....
Zmierz napięcie tej baterii po nocy ze ściągniętą klemą przed zapaleniem motoru. Potem włącz światła i zobacz jak siada to napięcie. Klimatronik pobiera prąd i żyje własnym życiem przez kilkanaście minut po wyjściu z auta i ten wątek sobie odpuść. Na koniec zmierz napięcie ładowania.
A wyciągnąłeś chociaż wentylator?
Skoro nawet nie startuje to po przeczytaniu opisu wyglada na to ze zacząłeś od końca… sprawdź sprzęgło na sprężarce, następnie napięcie na sprężarkę. Jest jeszcze czujnik ciśnienia w układzie. Strzelam ze błąd, który podałeś był w ECU wiec mówi o problemu z przepływomierzem bo tam jest czujnik powietrza zasysanego. W fordach często przyczyna jest...
Ciekawy przypadek :-) wygląda tak jak by na obwodach wskażnika temp było zwarcie... Sprawdż wszystkie obwody masy zwłaszcza te które są przyłączone do karoserii możliwe że któryś styk lub konektor jest zaśniedziały i masa przechodzi przez klimatyzację. Dzieje się to tak że jak stoisz lub wolno jedziesz masz niższe napięcie ładowania na aku niż normalnie...
Na tym przewodzie który powinien być masą pojawia się +12v mierzone miernikiem czy pojawia się napięcie które potrafi zapalić żarówkę 21W . :?: Ja bym sobie określił przy pomocy żarówki 21W podłączonej do masy na którym przewodzie na pewno pojawia się prąd służący do zapięcia sprzęgła. Na drugim przewodzie w takim razie musi być masa . :D Jeśli żarówka...
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
Szukaj za parownikiem, Zobacz napięcie przy ecu, jeśli po włączeniu AC jest 12V, to nie szukaj go.
Jak już będziesz sprawdzał czy dochodzi napięcie (i jeśli będzie) to możesz sprawdzić cewkę . Rezystancja cewki 12V wynosi około 4-5 Ohm.
32 Problem z obwodem przekaźnika dmuchawy Diagnostyka stopnia końcowego w module sterującym (Zwarcie do masy/zwarcie lub przerwa w obiegu prądowym) Górny warunek musi być spełniony przynajmniej przez 8 s Następstwo: Ciągłe postawienie w stan gotowości przekaźnika silnika krokowego (Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym) lub Ciągłe postawienie...
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
http://obrazki.elektroda.pl/4435678400_1... Witam serdecznie. Chciałbym zaprezentować "odgrzybiacz" do klimy. Pomysł narodził się niedawno kiedy to poczułem, że z mojej klimatyzacji po wyłączeniu wydobywa się bardzo nieprzyjemny zapach. Postanowiłem coś z tym zrobić. Wcześniej stosowałem odświeżacz z długą rurką ,ale działało to tylko...
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
jak masz klime to odepnij kostke z czujnika klimatyzacji ona chyba jest na trzy piny i zobacz czy nie ma w niej zielono i wtedy zobacz co sie dzieje
Jest tak jak piszesz koło kręci się.napedzane paskiem a wirnik wewnątrz stoi. Jak podasz napięcie na cewke sprzęgła wtedy wirnik również pracuje pompujac czynnik chłodniczy. Podczas pracy w samochodzie również cały czas sprężarka nie pracuje. Załącza się na kilkanaście sekund zatrzymuje się na pewien czas i tak w kółko.
skoro nikt konkretny się nie odzywa ,to chyba nie masz za złe że ci dotrzymuję towarzystwa/?co do siebie będziesz pisał? ajak się nie odezwie? to w końcu zaczniesz szukać tego czujnika ,i stworzysz jakiś schemat blokowy a potem ideowy ,przeanalizujesz,pomierzysz i dojdziesz[masz autodatę?może tam jest elektryka twojego pacjenta] dziwne jest to napięcie...
Witam Otóż od tego sezonu zacząłem się zajmować klimatyzacjami samochodowymi i mam w związku z tym parę pytań: Jakie powinny być ciśnienia podczas pracy klimatyzacji zazwyczaj wysokie ciśnienie ma ok 15, 20 bar a niskie ok 2, na manometrach mam tez zaznaczoną temperaturę więc na niskim przy 2 jest 0 stopni C a na wysokim przy ok 15, 20 ok 60 stopni....
Podaj do kompresora napięcie 12V (ale osobnymi przewodami i w odpowiednim miejscu) powinieneś usłyszeć "kliknięcie", sprawdzisz w ten sposób czy elektromagnes działa. Potem to pozostaje szukanie uszkodzonego przewodu. Co do komputera to powinno wykazać że otwarty lub zwarty obwód kompresora klimatyzacji. Link do książki sam naprawiam jest tam schemat...
https://filmy.elektroda.pl/89_1761299190... https://filmy.elektroda.pl/60_1761295844... Witam. Po włączeniu klimatyzacji w rozdzielnicy "piszczy". B16 od klimatyzacji wymieniony na nowy (nic to nie dało). Klimatyzacja jest na osobnym obwodzie, podpięta pod różnicówkę jednofazową B25 wraz z 3 innymi obwodami (testy wykonywane przy włączonym tylko...
Dzień dobry, Wczoraj przy temp. około 32 stopni (auto stało na parkingu pełnym słońca) ruszam, włączam klimatyzację -kontrolka AC świeci ale z nawiewów nie leci zimne powietrze. Podłączam miernik napięcia do zapalniczki i pokazuje podczas jazdy tylko 13,2-13,3V. Rozumiem, że podczas upałów ładowanie powinno być trochę mniejsze ale czy ta wartość nie...
Witam, Posiadam klimatyzację dachową zasilaną na 12v, założyłem ją do kombajnu gdzie jest instalacja 24v. Potrzebuje dobrać przetwornicę. W środku są wentylatory (link poniżej) i cewka kompresora: spal va07ap12c31s -https://allegro.pl/oferta/wentylator-va... oraz dmuchawa-https://allegro.pl/oferta/uniwe...
Witam. Mam problem a raczej brak pomysłu na rozwiązanie problemu. Otóż posiadam klimatyzację z tira w kombajnie, klima podpięta jest do dwóch szeregowo podpiętych akumulatorów 12V. Klima działa lecz często dzieje sie tak, ze napięcie wzrasta do 28V (chyba przez alternator) i klima sie wyłącza bo może ona działać na max 26V. Dochodzi do tego wysoki prąd...
Bardzo proszę o podanie wartości napięcia z włącznika ciśnieniowego klimatyzacji audi a5 2.0TFSI 211 KM chodzi mi o wartość na zimnym i ciepłym lub wartości robocze u mnie zimny 10V ciepły wartość równa wartości akumulatora ok 13 v klima nie włącza się wydaje mi sie że powodem jest zbyt duża wartość napięcia z czujnika 3 pinowy.
Jakie powinno być ciśnienie na postoju hp lp? Mam po 11 bar po obu stronach , a po załączeniu silnika i klimy 4 i 16bar, chłodzi podczas jazdy tylko powyżej 3k obrotów. Czy normalne są takie przeskoki nam na manometrze podczas załączania? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam wszystkich, mam problem z nowozainstalowaną klimatyzacją AUX 12QC (moc 1,18 kW). Ponieważ na moje odczucie wolno schładza pomieszczenie wyłączyłem ograniczenie mocy, ustawiłem wydmuch turbo i nastawiłem 16 st.C żeby wymusić maksymalną moc. Okazało się, że na przeciąg 1,5 godz. od włączenia urządzenie pobiera maksymalnie 730W, a po 1 godz. zaczyna...
Dzień dobry. Borykam się z kolejnym problemem w moim samochodzie ciężarowym. Mianowicie zakupiłem używaną klimatyzację postojową cooltronic 1400 g2 slim hatch. Klimatyzacja z 2017r. , 1400W oraz pobór prądu według instrukcji 10-18A przy zgaszonym silniku. Nie posiadałem kabla montażowego więc zastosowałem kabel o grubości 2x2.5 oraz wsuwki do wtyczki....
Witam, mianowicie problem taki, że "klimatronik" panel cały podmieniony, rezystor na wentylatorze wymieniony, czynnik nabity, szczelne wszystko. Na krótko sprężarka chodzi, napięcie na przewodzie, który idzie do sprężarki wynosi 5,56 V. Może miał ktoś podobny problem ? Nie wiem, gdzie jeszcze mogę szukać ?
Witam wszystkich ! Bardzo proszę o poradę jak zwolnić obroty silnika w klimatyzacji. Czy takie coś jak AVT1007 wpięty do obwodu w zupełności wystarczy? I jak to mam zrobić ? Na silnik idzie 5 kabli - dwa czarne, niebieski, czerwony i zółty (klima ma dwie predkosci wentylatora i generuje na pierwszym 50 dB a na drugim 54dB). Czy moze zakupić jakiś inny...
Potrzebny schemat zewnetrznej płyty klimatyzatora KFR-35W/BP3N1-(RX62T+41560).D.13.WP2-1 https://obrazki.elektroda.pl/1879460000_... błąd p1 brak napięcia na sprężarkę lub jest za wysokie . Tak podaję instrukcja. Po pomiarach ustaliłem skoki napięć od zera do 18vdc. Może miał ktoś podobny problem?
Witam Czy ktos wie, jaka powinna być temperatura powietrza wylatującego z klimatyzacji. W moim przypadku przy temperaturze pokoju około 23 stopnie temperatura powietrza wydmuchiwanego to okolo 15-16 stopni, czy to jest w porządku? Bo wydaje mi się że źle odpowietrzylem uklad i teraz klima nie chlodzi tak jak powinna. Klima jest nascienna o wydajnosci...
napięcie klimatyzacji astra czynnika klimatyzacji dołożenie klimatyzacji
reset konta telefonu canon odblokowanie zwrotnica subwooferze
strojenie radia unitra lutowanie miekkie
Rezystancja czujnika NTC przy 20°C - jak zmierzyć? Citroen C5 2.0 16v 2004 - Nierówna praca silnika po postoju