Sterowanie zaworem za pomocą sygnału pwm, uszkodzony zawór sterujący albo urwane zabezpieczenie napędu sprężarki, co dokładnie to ustali gość w warsztacie mający odpowiedni sprzęt i pojęcie o klimie.
Oba wentylatory pracują jednocześnie. Jeśli nie od tego zacznij.
Witam może nie zwieraj tego czujnika bo jest rezystancyjny tylko zmierz jego oporność i wstaw o 75 procent jego wartości mniejszy opornik.Pozdrawiam
Po pierwsze - rozumiem, że klimatyzator jest podłączony do osobnego, dodatkowego obwodu (i zabezpieczenia) przewodem 3-żyłowym, gdzie każda żyła jest właściwie podłączona. Po drugie - ta świecąca probówka w rękach osoby nieświadomej, a pokazującej coś tam, może ją wprowadzać w błąd.
Do sprawdzenia bezpieczniki w aucie 35, 39, 40 Przy module na wtyczce do sprawdzenia zasilania. W kostce po prawej stronie. 1,6,7 zaslanie na stałe 14,15,20 zasilanie po zapłonie 4,3 masa Do zdemontowania schowek pasażera i sprawdzenie czujnika oblodzenia. Po naciśnięciu przycisku klimatyzacji powinno być napięcie po dwóch stronach. Sprawdź to daj znać...
wszystko pieknie ale podaj dokładne dane tego mondka to podam ci dane generalnie jest tak z wyłacznika klimy plus wedruje do czujnika niskiego cisnienia pozniej do podwojnego włacznika cisnien nastepnie przekaznik pełnego otwarcia przepustnicy i sprzegło klimy
Powinieneś mieć dwa niezależne uzwojenia np. 90-45-45 i 90-45-45. Możesz śmiało zdjąć cewkę i przełożyć na inny zawór lub zamienić miejscami. Są dwa rodzaje montażu zatrzask mocno pociągnąć do góry lub obrócić i dopiero w ten czas zdejmować. Zabawa z cewkami powinna odbywać się bez napięcia.
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
Kolego wentylatory
Nie ma żadnego bezpiecznika na zasilaniu kompresora. Tak jak pisałem. Zasilanie bezpośrednio z BSM. Tak może być że sterowanie z BSI do BSM leci po CAN. Wrzucę schemat jak będę w warsztacie. Teraz to kwestia sprawdzenia tego co napisałem powyżej i znalezienia przewodów. Jeżeli to się zgadza to BSM uszkodzony lub wiązka. Po znalezieniu kabli można podać...
Do elektryka lub elektronika.
Na lewej podłużnicy od spodu masz, sprawdź żarówką 12V czy świeci na wszystkich pinach kiedy wentylator nie będzie pracował, na włączonym silniku z włączoną klimatyzacją. Masz trzy kołki z nakrętkami 10mm tak szukaj napięcia.
Jeśli będziesz mierzył w układzie, mogą być przekłamania-musiałbyś wylutować drabinkę i wtedy mierzyć. Po drugie nie stawiałbym na uszkodzenie tego elementu. Szansa, że któryś rezystor jest uszkodzony jest nikła.
Presostat do sprawdzenia, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Powinno pomóc.
Tak, mowa o sprzęgle sprężarki. Kolega który mi to weryfikował clipem mówił żeby do wtyczki podać napięcie i mase z aku. To rozwiązanie jest dla mnie zrozumiałe lecz nie znam lokalizacji wtyczki i pinów. Sam moduł BSI jest mi ciężko wyjąć gdyż nie da się wykręcić obudowy aku (przymarzły śruby) Naginając obudowę jakoś to wydostałem i bezpiecznik udało...
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
nie czepiam się ciśnienia ,bo nie mam zasilania na sprężarkę,w momencie załączenia powinien załapać elektromagnes i powinien się kręcić razem z kompresorem a on stoi w miejscu To sie czepnij! W 95 przypadkach na 100 powodem niedzialania sprezarki jest brak gazu. Przepraszam za ton, ale zaczynaja sie mnozyc na tym forum tematy klimy i wszyscy szukaja...
Coś źle mierzy albo ma uszkodzony miernik, nie realne by w instalacji było takie napięcie bo skarżył by się na coś inne też.
PSF to skrzynka bezpieczników w komorze silnika.Odłącz przewód z 4 pinu żółtej wtyczki 5pinowej i połącz z przewodem pinu nr 1 ,to najtańsze rozwiązanie problemu.
Te przewody to dodatkowe zasilanie do wykorzystania przez klienta . musisz podłączyć komputer i sprawdzić przyczynę , tam kolego masz klimatronik.
Jakie błędy pokazuje diagnostyka klimatronika?
W Meganie II była taka akcja serwisowa polegająca na wymianie złączki sprzęgła sprężarki i aktualizacja softu sterownika, zatem sterownik monitoruje prąd tego sprzęgła i potrafi zablokować sprężarkę, trzeba ten błąd kasować. Ponadto w dokumentacji na temat napraw klimatyzacji są podawane parametry jakie widzi sterownik i jest tam m.in. moc pobierana...
Z BSI nie wychodzi, bezpośrednio z BSM. Tak z bsi nie wychodzii ,steruje moduł w komorzw silnika ,w 207 i 308 jest "podobne sterowanie "prawdopodobnie uszkodzony jest ten element.pozdrawiam. Dodano po 3 No tak tylko czlowiek sie nie zna i jezdzi po mechanikach... Dzis sprawdzalem u kolegi w 207 napiecie w bsm zólte pieciopinowe gniazdo ponoc pin 1...
Masz uszkodzony lub brak infa z modułu j126 (moduł wentylatora nadmuchu). Jeżeli będzie dobrze to w I grupie w bloku 1 będziesz miał 0 (teraz masz 2).
Z bezpiecznika wychodzi przewód czarno-czerwony (4 mm2), A na tym przewodzie masz napięcie (sprawdź żarówką).
Schematy są do znalezienia w necie / wyguglania. Ogólnie to idą 2 przewody między modułem wiatrakowym a silnikiem. Ale tam chyba jakaś komunikacja cyfrowa idzie, w sumie nie patrzałem nigdy oscyloskopem. Najlepiej to podłączyć się z diagnozą i patrzeć co w wartościach bieżących widać. Do celów amatorskich ABCOM załatwia sprawa - prosty interfejs + soft...
Jeśli to ten system co wskazałeś to załączyłem ci wycinek schematu sterowania tym przekaźnikiem, to powinno ci wystarczyć. F23 (7,5A) odpowiada za napięcie na włączniku naciskowym klimatyzacji 4 pin
Następne pytanie to czy po włączeniu zapłonu nie powinno pojawić się napięcie w złączu panelu klimatyzacji? Tak jak na schemacie tylko stałe zasilanie , reszta po szynie CAN .
Witam, Mam problem z klimatyzacją w Renault Master 2. Klima nabita, wymieniony zawór rozprężny, wiatrak załącza się lecz nie ma napięcia na sprężarce. Czego to może być wina? Wiązka? Sterownik silnika? Włącznik klimatyzacji? Może ktoś miał podobny problem.
Jakie ciśnienia są na zegarach, a jakie widzi czujnik? Sprężarka z sprzęgłem na elektromagnesie czy zawór z tyłu pompy? Czy na pinach pompy jest napięcie?
Sprawdź styki przekaźnik sprzęgła sprężarki może jest tam jakiś problem, ewentualnie zmień przekaźnik
Bezpiecznik od wentylatora znajduje sie pod pedałami Zestaw przekaznikow wysle ci schemat na email, plik xps, podaj email
Zgniłe same złącze modułu lub przekaźnik wewnątrz.
Nie w tym roczniku. Klimatyzacja pewnie podbija obroty.
Do sprawdzenia przełącznik prędkości. Jeżeli on nie załącza napięć to i klimatyzacja się nie włączy.
Podpinam się, czy ktoś wie jak obniżyć próg napięcia w klimatyzacji postojowej WAECO?
Podawałeś napięcie na sztywno w podstawkę przekaźnika?
Nie możesz tak zrobić chyba że chcesz uszkodzić spreżarkę. Koszt nowej plus płukanie układu oraz naprawa obecnej usterki będzie wynosił parę tysięcy.
Na "krótko" cewka działa? Cudów tam raczej nie ma układ klimatyzacji jak każdy inny. Jakie masz napięcie na cewce po załączeniu klimatyzacji na pracującym silniku?
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/pr... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Tylko czy uda się zrobić odpowiednią charakterystykę temperatura napięcie?
Masz napięcie na X2A pin 3 ?
Sprawdź zasilanie na cewkę kompresora probówką żarówkową
Cewka zamierzona?
Błędów nie będzie jak wypniesz tą wtyczkę,sprawdź czy pojawia się tam napięcie.
Szczelina na sprzęgle sprawdzona? Napięcie na cewkę?
Jest coś takiego jak sterownik wentylatorów. Do niego podłączone śa czujniki i to on załącza sprężarkę i wentylatory. Skoro załączają się wentylatory a sprężarka nie to masz uszkodzony przewód, sprzęgło lub sterownik. Sterownik jest przykręcony do podłużnicy pod akumulatorem.
No przecież masz tam biblioteki LM358, LM324. W poniedziałek kupuje i testuje Nie wiemy jak zachowa się ten sterownik zadający U=0-10V, więc najpierw testuj w realu układ z U1b - bez U1a, R5, R6, R7 - sygnał podaj na R2. Jeśli sterownikowi się "nie spodoba" prąd wpływający do jego wyjścia (mierz napięcie na wyjściu sterownika i porównuj czy się zgadza...
Czy udało się komuś rozwiązać problem, który opisuje marcinek29. Borykam się z dokładnie takimi samymi obiawami w astrze 1.7CDTI 80km z tą różnica że u mnie na przewodach przy sprężarce pojawia się napięcie 2V. Pomożecie?
Sprawdź czy dochodzi napięcie do kompresora, do cewki sprzęgła
Wartość tego "górnego" rezystora też nie jest zbyt właściwa... Zrobiłem "ręczną" interpolację do 35 barów, bo taki jest typowy zakres pomiarowy czujników klimatyzacji dla czynnika R134a. Tu poprawiony rysunek: http://obrazki.elektroda.pl/6894474800_1... Powinno się zmieniać od ok. 0V do 5V? Napięcie powinno się zmieniać w zakresie napięć...
Witam panowie.Pacjent to seat toledo 2006r 1,9 tdi pd.Problem z klimatyzacją. Otóż za małe napięcie idzie na kompresor. Po włączeniu klimatyzacji jest około 9 wolt i sprężarka nie startuje.Ciśnienie w układzie jest i komputer pokazuje ponad 4 bary temperatury wszystkie zgodne.Może ma ktoś schemat do tego modelu ewentualnie jakiś pomysł
Dziwne bo przecież na sygnałowym nie powinno być napięcia.
To jest klima manualna,w panelu?
Dzień dobry, Mam taki problem: włączam przycisk klimatyzacji, zapala się na nim światełko informujące o włączeniu klimatyzacji, problem w tym że kompresor się nie uruchamia. Sprzęgło nie załącza się. Sprawdziłem, że sprzęgło da się lekko obrócić palcami, a więc nie jest fizycznie zablokowane. Odłączyłem wtyczkę od kompresora włączyłem przycisk klimatyzacji,...
Pod przewód na którym pojawi się napięcie po włączeniu dmuchawy
Bylem sprawdzic cisnienie czynnika, wyszlo OK. Ale ty masz sprawdzić poprawne działanie czujnika a nie poprawne ciśnienie w instalacji. Ewentualnie miernik w łapkę i leć po kolei gdzie Ci znika napięcie.
Witam. Odświeżam temat. Ostatnio nawiedziły nas afrykańskie upały i klimatyzacja jest niezbędnym elementem kierowcy. Jak pisałem tak zrobiłem , wymieniłem kabel zasilający na 6mm2. Spadek napięcia jest teraz w granicach 0.4v . Nie daje mi jednak spokoju szybki spadak napięcia na bateriach. Mam w komputerze Mana tgx opcję podglądu napięcia i podczas...
Co oznacza ta pionowa przerywania linia ? Czy tranzystor i rezystory na schemacie znajdują się na płytce oryginalnego sterownika ? Jakie jest napięcie VCC ?
Od kiedy tak masz? Przewody wchodzące do nagrzewnicy na grodzi masz gorące? Może inną klapą ruszałeś? https://www.youtube.com/watch?v=gqo6sycG... z komentarzy wiadomo, że była zapchana nagrzewnica... Sprężarka klimatyzacji, widać że pracuje? Ta kontrolka może sygnalizować włączoną klimę, więc i zimne leci. Kontrolka AC gaśnie tylko w monecie wyłączenia...
Kolego to Ty masz płytę więc miernik do ręki i śledzenie po ścieżkach skąd idą napięcia na przekaźnik.
Zwykła manualna dodam jeszcze, że na kostce od czujnika do przekaźnika jest przejście, ale nie daje napięcia, wentylatory też nie działają
Sterowanie bezpośrednio z panelu klimatyzacji. Sprawdź kable od sprężarki w okolicy rozrusznika.
Hasło dla ciebie - KOMPARATOR. Układ porównujący napięcie na wejściu z zadanym.
Za wysokie lub za niskie napięcie.
(at)milejow napisałem na początku nie mam napięcia na kostce do wentylatora klimatyzacji. Wymieniłem przekaźnik sprzęgła bo był walnięty. Gdy dam zworke to słychać że cyka sprzęgło jak dam przekaźnik sprawny to nic nie słychać. Napisałem na jakich bezpiecznikach mam napięcie
Pod kołem pasowym jest solenoid(cewka) sprzęgająca koło pasowe z kompresorem... Zobacz ile wchodzi tam przewodów (powinny 2) jeżeli tak to odłącz je i podaj na ich wejście (od strony pompy) napięcie... +12V, -12V Tylko PAMIĘTAJ ŻEBY WIĄZKA BYŁA ODŁACZONA OD KOMPRESORA BO MOŻESZ COŚ USZKODZIĆ!
Klimatyzacja nie załącza się, lecz zawsze jest tam napięcie 9,5 V. Nie mam pojęcia.
Witam, mam problem z oświetleniem od klimatyzacji oraz zegarem obok radia, gdy włączam światła one tak ciemnieją że prawie ich nie widać. https://obrazki.elektroda.pl/5445626400_... https://obrazki.elektroda.pl/4266228400_... Tak jak na zdjęciach widać w ładowarce spada napięcie o 0.1V.
Kolego podswietlenie panela jest tylko przy zapalonym silniku i wlaczonych swiatlach ale czy masz dobra zarowke do podswietlenia popielniczki ? bo u mnie jak byla spalona to tez wlasnie nie bylo podswietlenia tych przyciskow klimy.
A może wie ktoś gdzie są przekaźniki od klimy??,bo bezpiecznik nr 16 jest ok.Dziś jak próbowałem auto trochę w terenie to jak schodzi,z wysokich obrotów to często gaśnie. Ma ktoś pojęcie co ci mechanicy mogli tam zrobić,dodam ze robili uszczelką pod głowicą wymieniali cewkę,kable,świece.
Potrzebuję zasilić klimatyzację postojową Eberspacher Cooltronic Hatch 950W na 24v. https://www.thermoking.com.pl/files/klim... Czy można ją bezpiecznie podłączyć pod napięcie 28V, bo takie daje przetwornica DC-DC, którą mam pod ręką?
"nie włącza się sprężarka" - mierzyłeś napięcie na kostce? Dochodzi 12V z przekaźnika? Jak sprawdziłeś, że przekaźnik jest dobry? Zamień na próbę przekaźniki w skrzynce, "pożycz" na przykład przekaźnik od klaksonu i zobacz co będzie. Dobić czynnika też oczywiście nie zaszkodzi, ale to chyba nie to...
Tu masz parę zdjęć do Astry do 2005 roku http://obrazki.elektroda.pl/2565545200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2305461800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6208098500_1...
Brak pradu na sprężarce, kabel gdzieś się przerwał.
Klimatyzacja nie działa z powodu zbyt niskiego napięcia. Blok 8, okienko 3 - napięcie na zacisku 15. Ma być tam ok 12V więc jest to dziwne czemu tobie pokazuje poprawne napięcie a sterownik twierdzi że napięcie jest zbyt niskie. Sprawdź miernikiem jakie napięcie jest na przewodzie czarno-niebieskim (pin 9), wtyczka od strony pasażera w panelu klimatyzacji...
Witatrak jest jeden z przed chłodnicą i jedem za. Nie działa ten przed chłodnicą jest na 100% od klimy i powinen działać zaraz po jej włączeniu. Bezpieczniki całe na 100%. jest za to kupa przekaźników , do których nie mam rozpiski do czego służą.
Ktoś pomoże w sprawie klimatyzacji jazz 2009 rok ? Najlepiej schemat elektryczny, nie mam napięcia na sprzęgło klimatyzacji / brak sterowania przekaźnikiem od elektromagnesu spręzarki. Klimatyzacja manualna .
Napięcie na kondensatorze mówi nam o maksymalnym napięciu pracy. Kup po porostu kondensator 25uf o napięciu powyżej 115v Jakiej mocy chłodniczej lub elektrycznej jest klima?
chodzi ci o silnik wentylatora chlodnicy klimatyzacji??
Tak sam plus
Masz na pw,niestety opisu nie mam .
Opel Corsa D 1.2 Model sprężarki klimatyzacji: 55701200 GQ2 https://obrazki.elektroda.pl/3752237700_... https://obrazki.elektroda.pl/5756427400_... https://obrazki.elektroda.pl/7246588100_... Przestała działać klimatyzacja. Po wciśnięciu przycisku na pulpicie lampka się zapala, ale nie rusza kompresor. Sprzęgło...
Dziękuję za odpowiedź. Dziś mnie czeka jazda ale postaram się jeszcze dziś coś posprawdzać. Klimatyzacja jest manualna, dodam również że na starym czujniku było takie samo napięcie.
Myślę o czujniku temperatury zewnętrznej, który w wersji 1,9 TDi jest tam gdzie narysowałem czerwone kółko. Presostat znajduje się na odwilżaczu za prawym kierunkowskazem. Żeby do niego dotrzeć trzeba wyjąć filtr powietrza. Nie wiem natomiast co to jest czujnik parownika. Mógłbyś mnie oświecić ? Do czego służy ?
Na płycie powiedział że jest jeden bezpiecznik i że nie ma na nim zasilania Przed bezpiecznikiem na płycie musi być napięcie co najwyżej za bezpiecznikiem nie będzie napięcia
Przekażnik , ciągłość okablowania
Ja bym zrobił inaczej - założył panele i mikroinwerter a tymi kablami 2,5mm2 poszło by na dół napięcie 230V.
A jakie napięcie ma być.
Sprawdź ciśnienie czynnika w układzie.
Jest może coś ala mały transformator aby na czas startu klimatyzacji podtrzymał napięcie ?
Czujnik są po to by zabezpieczać elementy znacznie od nich droższe. Więc nie radził bym ich omijać. Sprawdź przyrządem czy na czujniku są jakieś napięci narysuj układ pinów i opisz napięciami zmierzonymi.
(at)autoexe99 Inne odbiorniki napięcie trzymają tylko jak uruchomię klimatyzacje. Jak mierze na akumulatorze czy alternatorze napięcia takie same. Tylko szyna nie działa odpadł przewód z szyby. Pasek nie poszczy napiety prawidłowo
mam miernik szukałem po kablach od sprezarki i doszedlem do puszki z bezpiecznikami dotykam bezpiecznika prad jest dotykam przekaznika prad jest a w kablu cisza nie ma najmniejszego przetarcia...
Opel vectra B '98 1,6 16V - nie działa klimatyzacja. Układ napełniony, brak napięcia na sprzęgle - samego sprzęgła na razie nie sprawdzę - brawa dla tego kto projektował wtyczkę. Bezpieczniki i przekaźniki o których wiem :) sprawdzone. Na jednej rurce, jak na zdjęciu poniżej, są dwa czujniki - który jest do czego? Na prawym czujniku masy na zewnątrz,...
Sprawdź ładowanie bo napięcie masz za niskie.
witam! Mam uszkodzony czujnik G191 w moim VW IV i potrzebuje jakis schemat by go znalezc poniewaz nie mam pojecia gdzie moze sie znajdowac, licze na pomoc
Generalnie dzieje się tak od samego początku. Reklamować u Wykonawcy robót. Ciężko w takich sprawach stwierdzić coś na odległość, gdyż przyczyn może być sporo. Co to znaczy powrót prądu z sieci? Podejrzewam, że chodzi o powrót zasilania po zaniku napięcia.
Opel Astra F 1.8 16V, rok 1996. Klimatyzacja manualna.
napięcie klimatyzacji astra dołożenie klimatyzacji adaptacja klimatyzacji
windows becker karta muzyczna zewnetrzna karta zabezpieczona zapisem
Naprawa reduktora skrzyni biegów DAF 95XF: krok po kroku Przełącznik zespolony w quadzie 110 nie działa - co sprawdzić?