A turbinę masz zamontowaną na ośce , bo jest konieczna do prób ?
U nas w firmie koszt około 70 parę zł a jak zaczniesz kleić to w najlepszym wypadku zedrze szybciej szczotki bo prędzej czy później podniesie tą lamerkę a w najgorszym zmieli wszystko w środku od samego wirnika przez stojan po szczotko trzymacz ze szczotkami .
Producentem jest Skil. Nie wiem ile by wytrzymała ta przekładnia. Wcześniej padło zupełnie co innego :D
Znam taka firmę w okolicach Bielska-Białej. Specjalizuja się w wirnikach komutatorowych. Jeśli cię to interesuje to poszukam konkretnych namiarów.
Nie wiem czy "klapka" to lamelka komutatora, ale można spróbować wkleić dobrym klejem epoksydowym odpornym na temperaturę i nieprzewodzącym. Lamelka nie może wystawać! Dobrze po tekim procesie wklejenia byłoby przetoczyć komutator.
Ciekawe. Sprawdzę to raz jeszcze. Młynek naprawdę mało używany czyściutki. Bo ten na który podmieniałem to był silnik cały w pyle że szczotek. A może rozebrać ten silnik da się to jakoś naprawić komutator?
Nie ściemniaj - sam rozłupałeś ten komutator. Wirnik da się naprawić - oczywiście nie w domu. Są zakłady dorabiające nowe komutatory i uzwajające na nowo wirniki - opłacalne przy maszynach rzadkich, bądź drogich. A tutaj - wpisz w googlach typ silnika, bądź odkurzacza, pokażą się odnośniki do części.
Witam. Jak zrozumiałem wypadł z wirnika miedziany wycinek z komutatora.Tego raczej nie naprawisz, komutator będzie przegrzany, najlepszą metodą będzie kupno nowego wirnika jeżeli będzie dostępny w handlu oraz jego cena ... Pozdrawiam...
Śmiało Możesz sobie ten komutator wywalić razem z wirnikiem , jeżeli Nie Masz nowego komutatora i umiejętności jego przezwojenia .Zresztą przezwajanie jest nieopłacalne,lepiej kupić nowy wirnik dotrzeć szczotki by wiertarka pracowała cicho i nie iskrzyła.Jednak takie prace wymagają trochę doświadczenia i wiedzy ale w myśl przysłowia "iż święci garnków...
Sprawa załatwiona - znalazłem używany komutator od innego modelu B&D ale pasujący idealnie - wszystko działa...
Siema. Mam pytanko. Posiadam silnik z myjki ciśnieniowej i okazało się ,że jedna lamelka komutatora jest podniesiona o 0.2mm w porównaniu do reszty. Pytanie czy idzie to naprawić? Myślałem nad przetoczeniem komutatora. Ta gra jest warta świeczki czy nie bardzo?
Myślę, że chodzi o komutator. Potrafią naprawić- myślę, że każdy. Mi potrzeba było może kilka razy i zrobione było super - wymieniony był zupełnie w całości. Wirnik po takiej naprawie, jest przetoczony i wyważony- co jest bardzo ważne. Koszt jest różny w zależności od wielkości wirnika. Np ostatnio wysyłałem do makity GA9020R 2200W. Koszt do 80 zł.
Skoro już stawiasz na nim krzyżyk, to cóż ci zależy spróbować, ja kiedyś wiele rzeczy tak zepsułem, ale potem wszystko juz umiałem naprawić. Komutatory regeneruję w wiertarce stołowej, trochę przystosowanej :wink:
Witam poszukuje silnika jak w temacie, silnik ten był w nadmuchu wanny poolspa. nigdzie na necie nie mogę znaleźć a wanna rozdłubana i teraz nie wiem czy szukać silnika czy szukać kogoś kto potrafi to naprawić bo raczej komutator wskazuje spalony wirnik. Objaw jest taki ze po około 5 min zaczyna się z niego dymić.
Witam, Szukam wirnika do wiertarki BOSCH CSB 550RE. Nie wiem z jakiego powodu odpadł jeden z listków komutatora. Czy to można jakoś naprawić? Pozdrawiam Włodek
Co się skończyło w silniku, szczotki, komutator czy spalone uzwojenie? Uzwojenie można przewinąć, szczotki wymienić, a komutator też da się naprawić. Popatrz na forach modelarskich.
Jeżeli spalony to trzeba przewinąć uzwojenie ale widzę że szczotki wypaliły też komutator. Lepiej poszukać innego bo ciężko będzie go uratować.
Zakładam nowy temat bo niestety nie odnalazłem na forum zadowalającej odpowiedzi. Uszkodził mi się wirnik od silnika RS 897 znalazłem uszkodzenie przy komutatorze na uzwojeniu, aby naprawić uszkodzenie musiałem usunąć taki biały klej albo inaczej masę, która znajdowała się na wirniku na połączeniu uzwojeń z komutatorem. Udało już mi się naprawić silnik...
powodem wytopienia morze byc zwarcie wirnika więc lutowanie moze nic nie dac ale sprubowac warto czasem to skutkuje polecam mocną lutownice i rozcieńczony kwas solny bez yego razcej marnie trzyma lut pozdrawiam
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
Wypalona lamela na komutatorze?
Po wymianie korespondencji, naprawili w ramach "gestu handlowego".
Jak 3V daje? Jak bateryjka?? Daj do zakładu , naprawią bo nie widze tu innej opcji
Nie wiem jak brzmi piszczenie ale może lekka renowacja komutatora albo wymiana szczotek w siniku elektrycznym mogłaby coś pomóc.
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
W moim wirniku przerwa jest akurat po przeciwnej stronie - z przodu wirnika a nie przy komutatorze.
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
To nie prawda, że komutator musi być tylko jeden. Mogą być dwa, ważne, aby zamknąć obwód uzwojeń rotora.
Wentylator na giełdzie można kupić już za 5-6zł, ale mnie nie oto chodzi. Ja chce je naprawić!
Czyli i tak masz nieczynny jeden zezwój, czyli brak jednego bieguna. Większe iskrzenie na komutatorze, mniej komfortowa praca, szybsze dobicie maszyny.
Nie da się naprawić, nie praktykuje się wymiany samych komutatorów - nie ma metody na proste odłączenie uzwojeń bez ich zniszczenia.
Powtórka. Te błędy to interwencja układu atyzgnieceniowego. Jesli (jak twierdzisz) brama porusza się idealnie i bez zacięć - wygląda to na pogłębiające się rozkalibrowanie tego układu. Tymczasowo spróbuj ustawić prądy statyczny i dynamiczny antyzgniecenia na wartości maksymalne (rozdział 4 i 5 od strony 10 - nie będę opisywał bo w instrukcji jest wszystko...
silniki 217 chodzą bardzo ładnie i cicho,ze względu na małą turbinę. Mam takiego blaszaka, ma zwijacz z tyłu i filtr wylotowy, wokół silnika wygłuszenie z filcu, używam go na warsztacie prawie go nie słychać. Warto go naprawić, a co do worka płóciennego można do niego włożyć filtr papierowy i nie pyli. Odkurzacze te mają ładnych parę lat i wciąż działają....
Powiem tak-za dobrze to to nie wygląda. Wirnik RH w dzisiejszych czasach już nie dostaniesz. Jedyna rada to przetrzeć komutator drobnym papierem ściernym (przyjmijmy że nie masz dostępu do tokarni) i załóż nowe łożyska i miękkie szczotki. Może jeszcze trochę podziała. Teraz patrząc na 2 foto widzę że stan komutatora jest tragiczny. Decyzję musisz podjąć...
A czy ten vag wogóle kiedykolwiek zrobił adaptacje? Czasami niepełne wersje sa niepełne. Pozatym jak robiłeś adaptacje trzeba by sprawdzić czy nie łapie dolot lewego powietrza, oczywiście przepustnica czysta i szczelna! , temperatura, brak błędów. Otwórz dekielek i zobacz czy potencjometry są całe , czyi komutator silnika. W końcu trzeba sie go pozbyć...
Czy szczotki dolegają dobrze do komutatora?
Ja bym wolał ten stary naprawić. Nowe przekładniowe, to chińskie byle co.
Witam Uszkodzony silnik i co dalej? Jest możliwość? naprawić ,zregenerować silnik od DVD- wytarty komutator.Bawicie sie w regenerację?
Dziękuje za sugestie ide na oględziny i dam znać. EDIT: Rzeczywiście Panowie, mieliście racje uszkodzony jest komutator - wypadł jeden lub dwa segmenty. Czy taki komutator można naprawić?
Dlatego nie wiem czemu tylko tak z rana się zacina i rzęzi. Bo jest już zużyty. NIe jest zuzyty, tylko zabrudzony i zapieczony, ma problem ze startem, a jak juz wystartuje to przez nagromadzony brud na komutatorze i samym wentylatorze wpada w wibracje przez co "rzezi".
W takim razie musisz się zaopatrzyć w ściągacz. Nie wiem ja ci wytłumaczyć jak on ma wyglądać, ale np takich miniaturowych ściągaczy używały kiedyś serwisy tachografów do ściągania wskazówki prędkości w polskich tachografach. Możliwe że też u zegarmistrza mógłbyś zobaczyć jak takie coś wygląda i być może tam byś zdjął to łożysko. Ale u prawdziwego zegarmistrza,...
Co kolego rozumiesz pod pojęciem "wyprowadzenia komutatora"? I co te rzeczy co napisałeś mają do dotarcia szczotek? Łożyska to inna bajka. Jak ciężko pracują to czuć że maszyna nie daje rady i owszem, pali szczotki, ale one się wtedy kruszą. łożyszka mogą być powodem spalenia wirnika, co skutkuje iskrzeniem i wtedy ich wymiana nie naprawi problemu.
Szczotki ok, komutator również bez zastrzeżeń.
To ze kosc pamieci bedzie sprawna to mozna dac 100% i przelutowac nie bedzie raczej problemow, ale sam fakt ze moze byc uszkodzony komutator prawie tez mozna dac 100%. Tak ze kolega tu juz trzeba szukac kto to sprawdzi na 100% i odzyska dane z tego dysku.
Widać wyraźnie, że eksplodowała dioda (to małe i czarne na pierwszym). Pewnie dioda ta to prostownik jednopołówkowy. Przy ustawieniu mniejszych obrotów silnik zasilany był półokresowo. Zdecydowanie da się to naprawić. Może też do wymiany będą szczotki w silniku, bo stan komutatora wyraźnie na to wskazuje.
Co do tych szczotek to iskrzyły i to bardzo ale naprawiłem -przeczyściłem komutator (to gdzie dochodzą szczotki) papierem ściernym i i płynem przeznaczonym do tego typu zadań, raczej działa tak jak powinno tzn iskrzą ale tylko troszeczkę ,a i te szczotki zaczęły iskrzyć parę dni temu podczas pracy był też przy temu dziwny odgłos z silnika. A co do przesmarowania...
W minionym czasie wolnym udało mi się naprawić 4 wybieraki od centrali abonenckiej (dwa grupowe i dwa liniowe). Naprawę przeprowadziłem kosztem części z dwóch innych wybieraków grupowych. Brakowało mechanizmów zapadkowych ruchu poziomego, kiwaki były zapieczone na amen. Przekaźniki "A" miały przerwę na jednym lub dwóch uzwojeniach. Sporo było zabawy...
Nie nie nie. Tak to nie naprawicie za tydzień. Podstawa to sprawdzić szczotki/komutator ,mikro switch ,zimne luty na płytce.To zamek, a zostają jeszcze kable i live data w komforcie.
Być może przeciążenie silnika (kiedy zostanie na siłę zatrzymany) obniża napięcie zasilania na tyle, że układ sterujący przestaje działać? Używane silniki szczotkowe często w jakimś położeniu wirnika robią zwarcie i pobierają bardzo duży prąd - żeby je naprawić, trzeba oczyścić szczeliny komutatora.
NIech będzie,że to usterka mechaniczna,ale bardzo wątpię w szansę naprawienia komutatora.Jeśli już to wymiana na nowy,ale to bardzo skomplikowana naprawa. Oczywiście,ten jeden (czy tylko) drucik można polutować.
Obawiam sie że prócz zwartego stojana [tak rozumiem z postów w tym temacie, wcześniejszego nie widziałem] spalony może być także wirnik; ja bym przeczyścił komutator drobniutkim papierem ściernym [200, 300]. Rowki KONIECZNIE przeczyścić ale możliwie delikatnie, a zaraz potem sprawdzić ciąglości pomiędzy wycinkami komutatora
Uszkodzony był komutator, nie do naprawienia.
Proszę sprawdzić szczotki w silniczku ,czy nie są zużyte ,czy dotykają do komutatora,czy się nie zawieszają.
Zapewne "zalepione" komutatory silników resztkami szczotek doprowadziły do uszkodzenia mosfetów sterujących. Przynajmniej tak się to w g27 działo. Trzeba wyczyścić komutatory lub wymienić całe silniki i naprawić elektronikę.
Od początku tematu łamię sobie głowę, czy da się prosto zrobić sterowanie sensorless na jednej fazie, a tym czasem, nie ma takiej potrzeby, na płytce jest czujnik pola magnetycznego U5. U3 z czujnikiem Halla U5 stanowią elektroniczny komutator, jeśli są sprawne albo dadzą się naprawić, to reszta wraz ze spalonym scalakiem nie ma dużego znaczenia
Należałoby zacząć od wyczyszczenia komutatora,ale jeżeli silnik wymaga rozebrania to sprawdź wirnik czy nie ma zwarć.Czy iskry zamykają się na obwodzie komutatora?
Witam. Drut 0,7 spokojnie Ci się zmieści się w żłobkach wirnika. Sposób nawijania nawijaj jak Ci poradził kolega Karol3 tzn po dwie cewki naprzeciw siebie. Obyś się tylko się nie pomylił z połączeniami do komutatora.
Robot naprawiony. Przyczyną usterki były szczotki, których powierzchnie styku z komutatorem były nierówne. Powodowało to silne iskrzenie komutatora, a po kilku minutach całkowite zatrzymanie silnika. Po wyrównaniu powierzchni szczotek i wyczyszczeniu komutatora silnik działa bez zastrzeżeń.
Sprawdziłem wiązkę przewodów w przelotce drzwi, zewnętrznie wygląda ok., czy zamawiać siłownik/silnik centralnego zamka, czy też jak wskazują na innych forach czasami pomaga przelutowanie "zimnych lutów". Jeżeli przewody zostały wyeliminowane, to błędy powodowane przeważnie są następującymi usterkami: wspomniane już zimne luty, uszkodzenia mikrostyków...
Witam. Uszkodzony wirnik. W tym przypadku możliwe jest naprawienie. Rozłóż silnik i dokładnie obejrzyj połączenia poszczególnych uzwojeń z komutatorem (to z ząbkami). Przerwane połączenie napraw. Silnik od drukarki może mieć znamionowe napięcie zasilania 24V DC. Pzdr.
Ok. rozumiem. Poczekam na odpowiedź od serwisu.... Bez tego nie mam po co szperać za łożyskami.... Dodano po 11 Serwis nie oferuje części zamiennych w postaci: silnik lub wirnik. Pozostaje zakup cześci zamiennych na rynku wtórnym z maszyn używanych, lub naprawa we własnym zakresie, jednak z informacji znalezionych na elektrodzie wynika, że owszem komutator...
dwóch wycinków komutatora- teoretycznie można, wymienić komutator ale w praktyce do wymiany wirnik pozdrowienia
Kolego Elektrit. Wystarczy że dwie szczotki będą kontaktować, też będzie strzelać. Co nie znaczy że szczotki są dobre. Stawiam na szczotki, i nie zaszkodzi przelutować komutator.
Na ośce jest założony uzwojony wirnik i komutator.Jeśli są oddzielne to wyjęcie ośki spowoduje wyrwanie uzwojeń z komutatora itp.Spawanie odpada, gdyby było miejsce dorobienie naciskanego przedłużenia ośki rozwiązało by sprawę.
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
pojęcie o ustawianiu na czujnik obrabianego przedmiotu w tokarce czy też szlifierce uniwersalnej do wałków.. Niech sobie kolega wyobrazi, że akurat mój jeden z wyuczonych zawodów to obróbka skrawaniem, a więc tokarka i szlifierka do wałów przede wszystkim. Zawód, który wykonuję obecnie, również wymusza na mnie znajomość tematu w zakresie obróbki manualnej....
Już mogłeś "naprawić" wyjmując i wkładając szczotki (czasem "puchną" blokując się w szczotkotrzymaczu, lub na sproszkowanym pyle pozostałym po startych szczotkach, czyli brud i warto przeczyścić, lub ścienić szczotki), lub dokładając śrubki, zwiększyłeś docisk do komutatora i chwilowo dalej je przepchnąłeś. Jak iskrzyło, to iskrzył pył ze szczotek i...
Naprawić musisz alternator koniecznie. Usterki to -szczotki lub komutator wirnika lub regulator nap. ewentualnie radiator(diody)
Należało wymienić obie szczotki i jeżeli nie były wyprofilowane, nadać im profil komutatora silnika.
Filtr nie ma wpływu na iskrzenie szczotek Jeśli iskrzą szczotki to jest uszkodzony wirnik zazwyczaj lub wypalony komutator Jeśli szczotka nie przylega całą powierzchnią do komutatora to wtedy powstaje iskra Silnki komutatorowe podczas napraw lub przeglądów powinny mieć przetoczone komutatory
Witam. Wyiskrzenie dwóch sąsiednich lamelek na komutatorze zwykle świadczy o przerwie w uzwojeniu. Czasem może to być inna usterka (zwarcie po między zwojami, uszkodzony nie równy komutator). Tego typu usterka wymaga przezwojenia wirnika i prawie zawsze wymiany komutatora. Czy naprawią to w serwisie? Jeśli są dostępne części zamienne (wirnik), to tak....
Najczęściej, przyczyną braku pracy szlifierki jest uszkodzenie kabla tuż przy wejściu do obudowy, spowodowane jest to częstym zmienianiem pozycji maszyny co w konsekwencji powoduje łamanie się kabla zasilającego. Drugą ważną przyczyną mogą być podwieszone szczotki komutatora lub zadziałało zabezpieczenie na nich (wysunięte zabezpieczenia na sprężynkach,...
Rozkręć, obejrzyj silnik, szczotki (jeśli krótkie to do wymiany), komutator. Od oglądania z zewnątrz się nie naprawi.
Jeśli jest tam Silma to nic dziwnego. Stabilizator może być sprawny (w co wątpię bo to UL1901) ale stan szczotek silnika oraz komutatora może być bardzo zły, co będzie się objawiało spadkiem obrotów oraz mocy podczas pracy z obciążeniem. U mnie uszkodzenie/zużycie było na tyle duże, że silnik nie miał siły ruszyć nawet bez założonego paska, trzeba było...
Witam, Elektronika z dysku WD5000AAKS-00UU3A0 nie jest odpowiednia dla dysku WD5000AAKS-00A7B0 Dla dysku WD5000AAKS-00A7B0 elektronika musi być typu 2060-701537-00x REV A Podłączenie dysku do zasilania z elektroniką innego typu grozi uszkodzeniem komutatora !!! Mikippp
Przesmarowanie ośki nic nie pomoże -w silniku uszkodzony jest prędzej komutator-wymień cały silnik.
Wymieniony został moduł sterujący na nowy nasmarowany pas i wyczyszczony blat Dodano po 2 Do tego sprawdzone szczotki i komutator .
Pralka została naprawiona, okazało się, że szczotki były do wymiany i komutator. Działa jak nowa.
Typowa usterka silników z komutatorem, masz tzw martwe pole. Jedna lub dwie szczotki nie mają styku z komutatorem i nie płynie prąd. Lekkie ruszenie wałem i szczotki łapią kontakt. Gdy wał wiruje to bezwładnośc robi swoje. Silnik do wymiany, moe naprawisz tego.
Spalony silnik wypalony komutator .Płyta wykonawcza uszkodzona sterowanie młynkiem . nie wiem czy można ją naprawić taka sama płyta co w ode go
Nie do naprawienia w warunkach amatorskich. Być może wymienia ktoś całe komutatory, ale koszt takiej naprawy, byłby porównywalny do kupna wirnika. Przyczyną wypalenia lamelki było iskrzenie, spowodowane zwarciem zwojowym w uzwojeniu.
Mam dwa urzadzenia do malowania scian maja po 550W 220-240V, działają jak sprezarki i w obydwóch silniki sa uszkodzone. Widać popalone komutatory w srodku. Czy da sie naprawić lub wymienić te komutatory? Jeśli tak to gdzie mozna takie dokupić, albo gdzie dokupic cały silnik, po czym szukać bo po tych symbolach to nic mi nie znajduje w sieci. http://obrazki.elektroda.pl/3309007500_1...
W tej wiertarce są dwa rodzaje wirników, zależnie od mocy silnika. Różnią się wentylatorem (plastikowy lub metalowy) i łożyskiem od strony komutatora.
..... Wymontowane silniki w moich zamkach nie do regeneracji ..... Naprawiłem tych silników ponad setkę i dodam : po komutatorze został tylko ślad !!! Jedyna pomoc dla mnie to informacja gdzie może występować taki silnik-ślimak lub kto zna patent jak ściągnąć taki ślimak z wałka silnika?
(at)mrice Za 100 czy 150 -- raczej też nie naprawią... Co zostanie ze starego korpus może naklejki? Do wymiany: uzwojenie, komutator, łożyska, nity spinające korpus... LC :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Nie ma sensu przelutowywac romu, 100% uszkodzony komutator i tego juz nie naprawic, w każdym razie dla użytku a tylko dla odzyskiwania danych.
O ile dobrze widzę, to już działka na komutatorze odgięta, a więc wirnik uszkodzony, szczotek już brak. Raczej sam tego nie naprawisz. Kupiłem nowy (zamiennik), wymontowałem stary. Nowy nie pasuje - inaczej zbudowany. Gadałem z mechanikiem i można albo przenieść środek nowego do obudowy starego albo naprawiać. Jeżeli inaczej zbudowany, to części też...
Ten przypadek nie zostanie naprawiony poprzez klepanie w klawiaturę komputera. Czas podjąć jakieś działania.
W uzwojeniu nic się nie dzieje, natomiast często powodem ( poza szczotkami) jest wystająca mika z pomiędzy działek. Technologie napraw mówią, że w komutatorach talerzowych nie powinno się wycinać, ale ja wycinam.
Lewa strona pod nogami kierowcy jest dmuchawa, do wymiany szczotki lub całość jeśli komutator wyjechany.
No powiem ci że ja mam tą wiertarkę jeszcze od wujka, ma już pewnie około 30 lat, to wymieniłem kilka razy szczotki, i kabel bo oryginalny był strasznie sztywny... moim zdanie warto naprawić ten sprzęt niż kupować dzisiejsze bo są słabo wykonywane i nie działają zbyt długo. Również pozdrawiam
obawiam się że daje o sobie znać silnik wyczyść komutator(osełką do komutatorów ewentualnie pumeksem) i to wszystko co możesz na razie zrobić ....
..wtedy rozebrałem silnik,przeczyściłem komutator, szczotki .... ...gdzie może byc przyczyna? W tym pytaniu masz odpowiedź.
Panie i Panowie.Między innymi w tych modelach jest właśnie taka wada.Naprawa polega na wymianie paska.Nowe paski mają już inny wymiar niz te montowane fabrycznie i są ciaśniejsze.Czasami pomagało tez czyszczenie komutatora silnika ale to na krótko.Wymiana paska załatwia problem.
Według mnie cena za usługę jest właściwa chociaż że tak powiem z górnej półki. Jeśli sewisant zrobił tak jak napisał łącznie z dobraniem właściwych fabrycznych szczotek i przeszlifowaniem komutatora to ok. Jeśli nie to tak jak napisał Kretactwo i kłamstwo musi być pietnowane. Ja wiem że nie macie za dużo napraw ale tacy ludzie popsuje wam opinie. Kolego...
Musisz jeszcze w swoim pytaniu uwzlędnić, czy jest to "JOG",czy zwykły potencjometr. Przy "jogu" często nie łączy ślizgacz(wtedy należy dogiąć ślizgacz i przeczyscic komutator...ale jest to precyzyjny manewr! powodzenia
W zasadzie ti już koledzy zasygnalizowali abyś dał sobie spokój. z rozbieraniem turbiny. Jest mało prawdopodobne, aby z powodu przedostania się kurzu do mechanizmów nastąpiło radykalne uszkodzenie. Chyba, ze odkurzacz pracował tak zawsze. Turbinie nic nie mogło sie stać. Łożyska osłonięte. Więc albo to łożyskowanie już zużyło się naturalnie, albo nie...
Na pewno należy go rozebrać i sprawdzić stan szczotek, komutatora i oczywiście łożyska. Po tylu latach wypadało by je wymienić.
Dzień dobry!! Jestem posiadaczem Odkurzacza Zelmer Aeromaster 2010. Wczoraj podczas odkurzania nagle zaczęły spadać obroty i z tyłu wydostał się dym i po kilku minutach wyłączył się. Dziś go rozebrałem i na komutatorze widać przepalone uzwojenia, długość szczotek 1cm. Załączam dwa zdjęcia komutatora i szczotek. Jak możliwie najtaniej naprawić odkurzacz?
Niestety "naprawa" którą wykonałem w poście powyżej wystarczyła na tydzień czasu. Faktyczną przyczyną nie obracania się bębna było to że, skończyły się szczotki w silniku. Widocznie, tydzień temu musiałem je poruszyć, przez co lepiej zaczęły stykać do komutatora.
przetoczyć komutator komutator lamel wyrównać komutator
błąd kamerka zabezpieczenie prądowe wzmacniacza cewka schemat elektrozawór
blaupunkt esc90x ekspres krups problemy
Błąd T420 w wózku Linde T20 AP - diagnostyka i rozwiązania Audi A8 D4: Funkcje przewodów zamka klapy bagażnika