W środku jest śruba i odkręca sie ją zwyczajnie tylko trzeba wał zablokowac najlepiej przy kole zamachowym .
Powinien starczyć z 1KW, 1000 obr. Może też być trochę słabszy.
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Moc silnika - 5,2 KM Zacznij od tego że 5.2KM to są luźne wodze fantazji sprzedawców chińskich zabawek. Najmocniejsze kosy mają silniki 3.8KM, cena takiej kosy 4000-5000PLN, a nie 300PLN. Tak pi x drzwi sobie policzymy sprawność nieco optymistycznie, że moc mechaniczna oddana na sprzęgle to około 3,5 KM czyli około 2,60 kW Bzdury. Katalogowa moc to...
Ostatnio wjechałam w kałużę i na chwilę zamilkł. Pasek napędu alternatora quote="majabarczyk"]ile kosztuje naprawa[/quote] Jak sam zrobisz, koszt zakupu paska i piwo na wzmocnienie! Jak zlecisz, 150 zł robocizna.
Każdy alternator jest zbudowany z aluminium z wyjątkiem magnesów i napędu.
Wyrzuć alternator, zastosuj zwykłą prądnicę rowerową. Alternator - aby dawać napięcie dla ładowania akumulatora - musi mieć ponad 1200 obrotów na minutę . Ponadto aby wystartować - alternator musi mieć wstępny prąd magnesujący wirnik, pobierany z akumulatora (pobór kilka - kilkanaście W). Człowiek ciężko pracując daje moc ok. 100W - wyczynowi sportowcy...
Słabo kombinujesz, bo dodatkowa dioda, nawet schottky (mały spadek napięcia na złączu), to jednak spadek. Zacznij od początku - policz zapotrzebowanie na prąd. Maksymalne i średnie. Potem dobierz JEDEN alternator. Ten wewnętrzny możesz całkiem odłączyć, a najlepiej usunąć uzwojenia. Będzie działać. Następnie kombinuj z wyjściem do napędu alternatora...
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
Ile lat ma pasek? Był wymieniany kiedykolwiek? Według mnie pasek już ma mikropęknięcia i w komplecie powinien zostać wymieniony z rolką napinacza. W linku film jak powinien działać napęd alternatora w drugim zaś problem ze ślizgającym się paskiem. https://www.youtube.com/watch?v=lDS2K0jP... https://www.youtube.com/watch?v=N-Q2fHMv...
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Każdy alternator samochodowy 12V (prędzej czy później) naładuje te akumulatory. Jednak nurtuje mnie jedno pytanie - jak chcesz napędzić (przenieść napęd), by alternator miał odpowiednią prędkość obrotową wymaganą do efektywnego działania?
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
Jak już A klasa -wymiana paska napędu alternatora-rolki-napinacz.
"dlaczego alternator ten daje 15kW bo nie wiem w czym jest sęk jeżeli chodzi o napęd tego alternatora" Alternator odda tyle ile sam otrzyma (pomijam straty). Odda 1kW pobierając 1kW mocy mechanicznej , napędzając silnikiem o małej mocy nie wyciągniesz z niego więcej niż moc tego silniczka . To jest fizyka na poziomie podstawówki .
OK ale czy to faktycznie rozrząd (chodzi mi o to co ja nagrałem). To co mnie zaskakuje w tym to, to że jak zdjąłem pasek napędu alternatora tego dźwięku nie było. Mówią też że rozrząd słychać na gorącym silniku a u mnie jest tez na zimnym. Jeśli ryzyko to jakie, zerwanie łańcucha? Czy po zdjęciu pokrywy zaworów mozna stwierdzić stan łańcucha np rozciągnięcie....
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
Tu masz opis silnika. Jedyne gumowe elementy to sprzęgła gumowe od napędu alternatora i sprężarki klimatyzacji. Powinny być wymieniane co 150 tys km.
Witam! Potrzebuję regulatora obrotów silnika 230v 1.5kw. Chcę go zastosować do napędzania alternatorów.
Widze, ze kolega zrezygnowal z alternatora, ale mimo to musze sie nie zgodzic co do wlasciwosci ruchowych alternatora jako silnika. Wlasnie taki silnik (jesli sterownik jest wykonany tak ja sie nalezy) ma calkiem przyzwoite parametry. A sprawnosc jest nawet wyzsza (przy wiekszych obrotach) niz przy silnikach asynchronicznych indukcyjnych. Wlasnie taki...
Przy tych objawach to w pierwszej kolejności pasek napędu alternatora i jego napinacz.
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Po wyciągnieciu uszczelniacza wypadła pęknięta stalowa tulejka w kształcie podkładki. Wałek na którym siedział uszczelniacz rusza się na boki. Czy jest możliwość wymiany samego wałka bez rozbierana rozrządu. I czy można gdzieś kupić taki wałek. Pytam bo szukałem i nigdzie nie widzaiałem więc prosze o ewentualne linki jeśli jest.
Możliwe, że akumulator jest rozładowany. Podmienić/naładować i sprawdzić ładowanie w aucie. Przed próbą odpalenia sprawdzić pasek napędu alternatora, czy nie zerwany!
Skrzynie z silnikiem wywal,(będzie szybciej)Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.Napęd alternatora idzie z koła zębatego.
Sprawdzić to trzeba nie tylko koło pasowe ale cały napęd osprzętu razem z kołem alternatora.
Dzięki za serwisówke ;) Przyjechał dzisiaj koleś z serwisu i chyba była ukręcona linka od napędu obrotomierza alternatora.
Lukss. Zapraszam na stronę www.mazdaspeed.pl -otwórz podstronę "forum" Tam znajdziesz odpowiedzi na dręczące Cię pytania. Co do problemów: wymień pasek napędu alternatora (pomiędzy wałem silnika a alternatorem)-zamontuj ale ORYGINALNY - inny będzie się ślizgał. Dymienie spowodowane jest uślizgiem paska napędu alternatora( gdy jest zużyty, stary, lub...
To nie stary diesel, w którym jedyną częścią pobierającą prąd był elektrozawór gaszący. Tu trzeba zasilic sterownik, nastawnik i resztę osprzętu. Moze braknąć akumulatora. Drugie, przy mechanicznym uszkodzeniu alternatora (np. łożyska) może dojść do zerwania paska napędu osprzętu lub trwałego uszkodzenia alternatora, o ile już nie jest uszkodzony.
,,Zaniedbanie rozrządu to ciężki grzech kierowcy,, - zgadzam się w 100%. Jednak w moim przypadku było inaczej i bardzo pechowo. Zaniedbanie wymiany paska napędu alternatora w KANGOO 1,4. Potem wszystko potoczyło się lawinowo i bardzo szybko. Efekt końcowy - wszystkie zawory do wymiany ( wyraźnie odbite ślady kontaktu wszystkich zaworów na denkach wszystkich...
Jeżeli wiecie koledzy o innych rozwiązaniach, proszę o informacje. Ściągnąć pasek napędu alternatora.
Prąd na działce można uzyskiwać z napędu grawitacyjnego, na zasadzie wirującego obciążnika, i nastawianego na ruch obrotowy który spada cały czas z góry. Załączam zdjęcie napędu napędza alternator samochodowy który ładuje akumulator, a dalej to już wiadomo, zapraszam na pokaz A.J
Pasek napędu alternatora i innych urządzeń ?
Im większe przełożenie napędu alternatora zrobisz, tym większe obroty altka, tym lepiej będzie ładował. Esiokiem go nie przekręcisz.
Luźny pasek napędu alternatora.
Wymiana lub doregulowanie paska napędu alternatora.
Moc zasialnia napędu alternatora to ok 150% mocy na wyjściu alternatora. Dodano po 44 Chciałbym napędzać aternator 12v silnikiem spalinowym. Po pierwsze jaki silnik i jaki alternator.
A widziales ty kiedy pasek zębaty do napędu alternatora w aucie?
Z czego pochodzi to koło wykorzystane do napędu alternatora ? Czy kolega dysponuje kamerą termowizyjną ?
Sprzęgło jest po to aby zmniejszyć nierównomierność napędu alternatora przez silnik i ,,szarpanie"paska.
Wstukałem sobie w przegladarkę. Obejrzałem fotki i znalazłem wejście na korbę i napęd alternatora. Takie obciażenie to na pewno wytrzyma. Ale moc przekazywać wałkiem rozrzadu? To juz wolałbym mechanizm różnicowy obrócić do "góry nogami".
Na wale silnika jest koło pasowe na alternator (nad kołem od napędu kosiska). Po to alternator, bo za szybko siadają akumulatory.
Tu rada jest jedna. Skrzynia do wyjazdu albo silnik i oględziny. Tak na szybko sprawdź czy wał nie ma luzu po osi lub jak wciskasz sprzęgło to czy kółko napędu alternatora i reszty się nie wysuwa z bloku.
Pasek napędu alternatora jest dobry ? Nie zerwał się ? Jest ładowanie, akumulator sprawny ?
Sprawdź napięcie na alternatorze, bo może to być problem z przewodem plusowym do alternatora albo masowym do silnika. I jeszcze sprawdź naciąg paska napędu alternatora.
I jeszcze stan paska napędu alternatora oraz stan kół pasowych.
1,7 DTI ma rozrząd na pasku (ma wysoki interwał), pasek napędza jeden wałek a drugi napędzany jest za pomocą "tryba" bo to silnik 16 zaworowy, a pompa wody napędzana nie jest od rozrządu tylko od napędu alternatora. No i bardzo ważne silnik ma wtrysk bezpośredni !!!
Jedno koło pasowe jest napędem alternatora z koła na wale silnika, drugi koło - to wielorowkowe napędza sprężarkę comprex
Pomacaj pasek napędu alternatora, czy czasem nie jest gorący
Nie wydaje mi się by to były szklanki (hydrauliczne popychacze). Ostatnio składałem taki motor i po wymianie owych na nowe motor też specyficznie hałasował. Najpierw trzeba wyeliminować dźwięki zewnętrzne niżeli silnik. Najczęściej skrzynia lub zespół sprzęgła. Jeśli wszystko jest ok to trzeba szukać w silniku. Rozrząd i jego rolki, napęd alternatora,...
Może ci się czasem ślizgać pasek napędu alternatora albo możesz mieć uszkodzony akumulator pozdrawiam :)
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Tylko pamietaj abyś w pierwszej kolejności "zluzował" koło napinające pasek napędu alternatora a dopiero potem zaczął "demontować" alternator. Pozdrawiam!
Nie może przeciążyć przy poborze1000 Wat. Problem leży w napędzie alternatora, tego perpetum nie wiadomo co. Pytanie jest dobre: czemu to ma służyć.
Jeśli z napędem alternatora wszystko w porządku to wymień regulator, ale zawsze możesz oddać do elektromechanika na sprawdzenie i naprawę..pooollleeecam!!!!
Cześć Zrobiłem jak mówiliście i hmmm co moge powiedzieć: kontrolka nie świeci się, ale jak kreciłem napędem alternatora to napięcie wzrastało. Co jest grane? Pozdro!
Witam. Jaki przebieg miał rozrząd? Jak wygląda napęd alternatora i rolki napinające? Pozdrawiam.
Może łapie lewe powietrze? Nie wiem czy dobrze widzę ale wydaje mi się że na zdjęciu pasek napędu alternatora jest odwrotnie założony.
Ale meniak pisze że poczatkowo mu gaśnie, czyli jakby rzeczywiście później spadały albo obroty /wzbudzenie/ lub występował poślizg przy napędzie alternatora.
Ja bym go znalazł, ale z tego co pamiętam, to jest zamocowany tuż przy kole pasowym (tak od tyłu silnika) napędu alternatora. Jest tam takie kólko z ząbkami.
Wyżej w #18 masz pokazane, ile energii generuje kolarz. Sądzisz że huśtawka wygeneruje znacznie więcej ? Napisałem : Chcesz koniecznie napęd " z mięśni " Poza tym kwestie z huśtawką : 1- ile czasu bez przerwy można się huśtać ? 2- jak skomplikowany mechanizm dla napędu alternatora musi być ? 3- w zimie też się huśtamy ? Pomysł ogólnie " z czapy " ,...
Sprawdź napięcie paska napędu alternatora, zdejmij pasek, oceń jego zużycie, poruszaj kołem alternatora czy nie ma luzów. Podczas pracy gdy hałasuje sprawdź czy pasek nie "biczuje" po kołach pasowych.
Np. ford focus. Bzdury chłopie piszesz i aż nie chce mi się tego czytać. Twierdzisz, ze w fordzie focusie przy zdjętym pasku napędu alternatora, po rozruchu silnika nie zaświeci się kontrolka ładowania?
Dziękuję za wszystkie rady. Udało się dojechać do domu na akumulatorze. Zdjąłem pasek napędu alternatora, żeby się nie nagrzewał, akumulator naładowany na full, wyjechałem o 5 rano żeby ruch był najmniejszy a jednocześnie było widno już, światła mijania, dmuchawa, radio, wszelkie inne zbędne odbiorniki prądu powyłączane oczywiście, jazda zwykłymi drogami...
Napęd na śrubę można by wziąć z tyłu z wału korbowego dokręcić koło do filtra odśrodkowego oleju i po kaszlu. Albo wręcz wykorzystać napęd alternatora Dalej jakieś sprzęgło czy przekładnia pasowa z napinaczem do sterowania śrubą. Pewnie można by tez gdzieś po drodze w przeniesieniu WOM z traktora ożenić jak by trzeba obniżyć oś obrotu śruby.
Niewątpliwą korzyścią dla twojego quadrocoptera będzie to, że po dołożeniu mu silnika, alternatora i zbiornika paliwa prawdopodobnie nie podniesie się on z ziemi wcale, co uchroni go przed zupełnym rozbiciem, w wypadku gdyby poleciał i :"Po starcie miałby latać bez lądowania aż do wyczerpania akumulatorów". ;)
Błąd! Jak wyłączysz silnik? Stacyjka jest w złym miejscu! Ach Junak.... To były czasy! (też posiadałem) Proponuję zacząć od prac mechanicznych typu założenie i rozwiązanie napędu alternatora, z tym będzie największy zgryz. Pzdr.
Może pytanie głupie ale czy pasek napędu alternatora jest prawidłowo napięty? Może łapie poślizg i stąd spadek napięcia pod odciążeniem. I może kilka wiadomości na temat akumulatora - wiek, pojemność, stan wizualny
sprawdz elektrozawór dyszy wolnych obrotów.jeśli to nie pomoże to zpewne masz uszkodzony (poluzowany?)czujnik wysyłajacy impulsy do modułu zapłonowego(na kole pasowym napędu alternatora) refil15(at)o2.pl
przed zgaśnięciem szarpie,przerywa?ale może być że schodzi paliwo do zbiornika.piszczy pasek napędu alternatora,sprawdz jak odpalając go przy otwartej masce czy nie masz tam pomiędzy kablami i świecami dyskoteki.
Kolego stypic nie pisz takich głupot! Zastanów się dobrze zanim coś napiszesz! Żaden silnik o poj. 899 Fiata nie ma żadnego paska rozrządu ,przypuszczalnie masz silnik Fire o poj.1000 lub 1100 ,które to mają właśnie paski rozrządu. Pozdrawiam! Chyba że masz na myśli pasek napędu alternatora?
paseka napędu alternatora łożyska co do wycia w głośnikach to uszkodzony kondensator na alternatoże lub jego brak przyczyn mmoże być wiele więc nie nastawiaj sie za mocno że ktos na tym forum powie ci co dokładnie masz uszkodzone bez oględzin auta.
Zobacz jak zachowuje się wtedy rolka napinajaca pasek napędu alternatora ,kompresora klimatyzacji i pompy wspomagania. Jeśli drga dość mocno ( ruchu po 1-2 cm) to zaciera się sprzęgło jednokierunkowe w rolce alternatora.
No jak nic się nie zmienia. Częstotliwość się powinna zmieniać. Jeżeli się nei zmienia, naczy że alternator kręci się cały czas z tymi samymi obrotami -> problem mechaniczny w napędzie alternatora - luźny pasek ? luźne kółko pasowe ?
Witam. Jeżeli jako napędu alternatora chcesz użyć silniczka elektrycznego<12V> i akumulatora, a z alternatora,chcesz pobierać prąd na żarówkę i chłodziarkę i jeszcze tym podładować akumulator, to będzie to <peripetium mobile>.Radzę zastosować jakiś mały silnik spalinowy. Pozdrawiam.
Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW Nie zgodzę się z tym zdaniem. Wszystko zależy od kierunku obrotów i od tego jak umiejscowione...
Witam. Panowie co do napędu alternatora podczas sprawdzania stosuję wiertarkę albo wkrętarkę z przetoczoną przedłużką do kluczy nasadowych i odpowiednią nasadkę. Alternator mocuję w imadle na stole . Co do części elektrycznej prosty zasilacz na LM350 a obciążenie żarówki .
Koledzy przestańcie bujać w obłokach. Koszt budowy takiej instalacji i jej eksploatacji przekroczy n razy wartość uzyskanej energii. Pomijam wzrost masy samochodu i zwiększone z tym zużycie paliwa. I po co to wszystko - do napędu alternatora :D
Witam. Mam problem z peugeot 508 hybryda 2013r, HDI. Samochód podczas jazdy po paru kilometrach zgasł. Błędy w sterowniku hybrydy były od paska alternatora, samego alternatora i silnika/napędu hybrydowego Diagboxem zresetowałem wymianę paska i alternatora, auto odpaliło, ładowanie jest, ale zostaje na desce usterka silnika, po minucie ładowanie idzie...
Czy Ty zdajesz sobie sprawę co za głupoty wypisujesz ? Dlaczego uważasz że to są głupoty? Co do polonezowego alternatora to pomysł wydaje się być dobry aczkolwiek będę musiał pokonać problem paska klinowego tzn. napędu alternatora. Może jeszcze jakieś propozycje?
Po pirsze czy tam jest alternaror, czy może jeszcze tradycyjna prądnica? Po drugie jeśli alternator to raczej poprawnie, jako że przy wolnych obrotach pracuje na granicychrakterystki Silnik pierwotnie nie przewidywał zapotrzebowania na napęd alternatora. Po przecie chwytamy w garść miernik wielkości elektrycznych, ustwiamy na pomiar napięcia do 25 V...
Trzy fakty które widzę. - Czujnik temperatury jest na 4 piny, - Kolo pasowe do napędu pompy wody i alternatora jest na pasek wielorowkowy, - duża okrągla wtyczka elektryczna na wysokości glowicy. Silnik mozy być AAM, ABS, ADZ. Może też być to 1F dlatego że ten silnik też wychodzil w Passacie. 1F ma dokladnie taką samą konstyukcje jak AAM, ABS,ADZ.
witam dzisiaj mojego kolegę spotkało nieszczęście gdyż jego autko w czasie normalnej jazdy nagle szarpło i było słychać wielki zgrzyt i zapaliły się kontrolki a silnik zgasł.... i teraz jest pytanie gdyż po stronie pasażera tak pod alternatorem na plastykch poleciał jakiś olej a silnika nie można uruchomić przy kręceniu rozrusznikiem obraca się pasekod...
Nie da się tak jechać, konieczna jest naprawa na miejscu. Na pewno w Szwecji można kupić nowy alternator lub sam regulator, ewentualnie do soboty można wysłać cześć z Polski. Teoretycznie można zdjąć pasek napędu alternatora i silnik diesla będzie jechał dopóki będzie napięcie na elektrozaworze pompy, ale to nieco ryzykowne.
Prawdopodobnie jest problem z ładowaniem akumulatora. Przyczyn może być kilka: uszkodzony alternator lub luźny pasek napędu alternatora, uszkodzona masa z silnika na blachy samochodu, uszkodzony regulator napięcia, problem z przewodami z alternatora. Jeśli podłączony poraz pierwszy akumulatro dał rozruch pojazdu to podłączenie go było prawidłowe. Przyczyna...
Napinacz,koło,pasek.Zapewnia łagodny napęd bez zbędnych drgań i obciążeń napędu paska PK.
Alternator to chyba nic do tego nie będzie miał, samochód odpala normalnie, także bateria jest ładowana. To nie dowodzi sprawności alternatora. Niesprawny może zakłócać fale radiowe. Wystarczy odłączyć napęd alternatora i do testów sprawdzić zachowania radia. Podobnie ( o czym pisałem) będzie w przypadku niesprawnej anteny.
Ja strzelam w wytarty potencjometr nastawnika przepustnicy. Silnik przez to przygasa a więc i brakuje napędu alternatora i pompy wspomagania Po wskazaniu tego elementu w tym aucie ostrzeżenie anuluje. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Tylko mostek prostowniczy? Mostek prostowniczy jest wbudowany w alternator. Rozumiem, że chcesz napędzać ten alternator silnikiem pompy. Jeżeli alternator jest sprawny to musisz "tylko" zadbać o to by alternator obracał się z odpowiednią prędkością (dokładniej > w odpowiednim zakresie prędkości) czyli tak jak w samochodzie zapewnić odpowiednie przełożenie...
Witam Laguna, rok 2ooo, MK1, 1.8 16v. Czy ktos mógłby mi powiedzieć co to jest za koło ( oznaczone znakiem zapytania) w systemie paska napędu alternatora i pompy wspomagania. Czemu służy?.. https://obrazki.elektroda.pl/2859409200_... [/img]
Witaj. Możesz podać jakie silniki zastosowałeś do napędu i jakie regulatory . Dodatkowo ciekawi mnie i pewnie innych kwestia przeniesienia napędu na alternator . I ostanie pytanie jak wygląda sprawa z rozruchem ? Jeżeli możesz to wrzuć zdjęcia . Dziękuje .
Auto zaniedbane nie jest bardziej mocno doinwestowane wszystko robione na bieżąco nawet sam alternator ok. rok temu był regenerowany tylko ostatnio pękł mi wąż przez co rozlał się płyn i zaczęły się te cyrki (oczywiście wyczyściłem wszystko) pasek wydawał się naciągnięty dobrze zdjąłem alternator szczotki są jak nowe więc je wykluczam pasek profilaktycznie...
Najmniejsze jednostkowe zużycie paliwa, czyli najwyższa sprawność energetyczna silnika tłokowego, występuje zwykle w okolicach prędkości maksymalnego momentu obrotowego. Tutaj widać z wykresu, że będzie to ok. 2000+ obr/min. Przekładnia pasowa ma niezbyt wielką sprawność z powodu ciągłej pracy odkształcania paska - okresowego gięcia i rozciągania....
Witam wszystkich, ostatnio wybrałem się samochodem do miasta, wyjechałem za bramę lecz samochód zaczął tarpać a następnie zgasł. Okazało się, że rozwarstwił się pasek napędu alternatora i co potem się okazało kręcił się w koło pasowe i uszkodził czujnik położenia wału. Czujnik wraz z pasek został wymieniony lecz auto kręci a nie chce odpalić, możecie...
denis lubie napisał: i pomyślałem aby wziąć silnik z pralki i jako prostownik było by to dobre ? Nie bardzo sobie wyobrażam jak chcesz to zrobić? Pewnie myślał o takim połączeniu - silnik jako napęd - alternator jako generator prądu - i tym "agregatem" ładować akumulator...
witam pomierzyłem tylko napięcie :? i przy max. obciążeniu z 14,08V spadło do 13,5V ale zauważyłem dość luźny pasek zębaty napędu alternatora po zdjęciu - zużyte zęby i popękany troszkę..poza tym piszczy trochę zobaczymy- dzisiaj wymienię i zobaczę jak jest 8) pozdrawiam
Najcichszy generator produkuje ok 70db, co jest porównywalne do odkurzacza, wg trochę by przeszkadzało przy oglądaniu filmu. A słyszałeś o takim wynalazki jak przedłużacz? Silnik samochodu też hałasuje. A wykorzystać go tylko do napędu alternatora to trochę marnotrawstwa. I nie tylko o paliwo się rozchodzi, ale o katalizator czy DPF.
Albo ścięty klin na wale albo wał się ukręcił świadczy o tym bezruch koła pasowego napędu alternatora który jest przymocowany do koła zębatego napędzającego pasek rozrządu , a twierdzisz że pasek stoi . Jak rozbierzesz troszkę / obudowa rozrządu / to będziesz cos więcej wiedział .
Kolego, musisz działać szybko, bo godziny Twojego akumulatora są policzone. To co u Ciebie się dzieje wskazuje na możliwe: 1. Uszkodzenie regulatora napięcia 2. Uszkodzenie szczotek na alternatorze. 3. Uszkodzenie uzwojenia w alternatorze (mało prawdopodobne). 4. Nieprawidłowość w napędzie alternatora. To rzadkie, ale objawy pasują. Może być luźny pasek....
przekaznik alternatora impulsy alternatora wtyczka alternatora
uszczelka głowicę kompresor lenco schemat monitor klawisze
tranzystor klucz arrow multisolution
Dokumentacja do ekspresu Siemens S75 TK69009 Objawy uszkodzonego czujnika MAP w Peugeot 1.4 8v