11 - Czujnik położenia pompy wtryskowej - sygnałnieprawidłowy 12 - Przepływomierz - usterka obwodu 18 - Nastawnik dawki paliwa/czujnik położenia nastawnika - usterka 22 - to samo co 18 34 - Wtryskiwacz sterujący - nieprawidłowy sygnał
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
Niedawno robiłem forda transita 2,0 tddi z podobnymi objawami. Turbo to bym wykluczył, podczas jazdy to się zgadza że dymić może na biało, lecz po zgaszeniu i dłuższym postoju olej z powrotem ocieka do chłodnicy powietrza i samochód odpala za drugim razem. Przy starcie silnika turbo nie ma znaczenia gdyż jego praca zaczyna się w zakresie wyższych obrotów....
Hello. Na początek: damy radę :) Uszczelka pod nastawnik VP37 to 1 460 206 305. Cechowanie czymkolwiek to właściwie nic nie daje. Musisz to ustawić "po" VAG-iem. Chodzi o dawkę startową na kanale 1: http://obrazki.elektroda.pl/6912268500_1... To pole wskazuje tak: - np. wartość 9 - mała dawka - np. wartość 3 - duża dawka Czyli dokładnie...
nastawnik dawki pompy n146 temat z pewnoscią wałkowany czesto na tym forum zob temat nizej
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Przy tych objawach i braku błędów w sterowniku to elektronika jeszcze nie padła, za to zatarł się nastawnik dawki w pompie.
17569 czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa 17569Czujnik ciśnienia doładowania Ale jego pod-kod P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza. Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Znowu Vag opisuje inaczej - 1161 - - - - - 0489 Stopień...
Koszt naprawy tej pompy może być bardzo wysoki 92 miał ciekawy i drogi nastawnik dawki
Witam, mam taka sprawę, jeśli chodzi o wymiana nastawnika pompy wtryskowej na nastawnik regenerowany to idzie wymienić bez problemu i będzie autko chodzić? Nie trzeba ustawiać nic, dawki początku wtrysku itp? Wystarczy wymienić?
Zatarty nastawnik dawki
Problem rozwiązany. Otworzyłem sterownik i ..... upalona nóżka tranzystora. Wlutowałem na przewodach i wyprowadziłem rezystor na zewnątrz, wkleiłem do obudowy aby oddawał ciepło i na razie jest ok. Dało mi to możliwość wlutowania nieco większego lepszego rezystora i lepsze odprowadzenie temperatury. W rezultacie myślę że prędzej szlag trafi cały samochód...
Tak poradziłem sobie z tym problemem tzn a wszystkich pompiarzy którzy regenerują te pompy to za mity które opowiadają typu elektronika .kalibracja itp.pierdoły to tylko nabijanie w butelke ta pompa to jak wszyscy wiedzą to kopia bosch vp37 produkowana przez zexel ale japończyki poprostu chcieli zmodyfikować tak zwaną siekiere co jest największą głupotą...
Wszystkie błędy jakie mogą wystąpić w 2.5 tdi : AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA - 01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY - 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER - 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA - 00628 KONTROLA RÓŻNA...
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
W gwoli ścisłości olzel piszesz bzdury nie związane z tematem. Ta pompę rozebrałem i odziwo nastawnik kąta się nie zaciera, był już najwyraźniej robiony ani nastawnik dawki nie wykazuje problemów. Nawet jakiegokolwiek syfu w postaci opiłków nie było, sparcialy 3 oringi i uszczelniacz walka wyglądał na zużyty.. pompa ustawiona na wartość przed zdjęciem...
przestawiony zapłon ,dawka paliwa (jeśli regulowałeś) lub zablokowany nastawnik dawki w elektronice pompy
Z tego co ja czytałem to nastawnik dawki zaciera się w pompach Boscha takich jak w DTL a ja mam DTI i pompę Denso. Tu może być problem z zaworem SPV, ale z drugiej strony czytam i czytam to zawsze pomaga wymiana/naprawa sterownika a zaworu nikt nie tyka...
Nie wiem, czy kolega odpowie, ale wtrącę swoje dwa grosze: pompa Lucas Epic ma pracować zalana całkowicie paliwem i nawet najmniejsze zapowietrzenie skutkuje nieprawidłową pracą nastawników (brak reakcji na pedał gazu to też taki efekt) i w efekcie trybem awaryjnym. Co więcej - przy mocniejszym zapowietrzeniu, nastawnik dawki wtrysku na postoju ustawiony...
Miałem to samo tzn dziwny klekot silnika i szarpanie na pierwszym biegu przy 1000-1100 rpm, po zmniejszeniu dawki wszystko wróciło do normy pozdrawiam
Powszechnie wiadomo, że w w tym typie pompy przycinający się nastawnik dawki powoduje upalanie się fabrycznej końcówki mocy w sterowniku.Wobec tego mam pytanie do fachowców - czy istnieje mozliwość zaprojektowania i podłączenia jakiegoś wzmacniacza/układu wykonawczego pomiędzy sterownikiem a nastawnikiem sprawnej jeszcze pompy. Myślał ktoś nad czyms...
Opis może trochę przydługi ale nie chcę pominąć jakiegoś drobnego szczegółu,który mógłby pozwolić na znalezienie usterki. Poł roku temu podczas jazdy na trasie wystąpił chwilowy brak mocy. Wyglądało to tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Taki zanik powtórzył się jeszcze raz. Przed i po tym zdarzeniu silnik pracował równo w pełnym zakresie obrotów i...
Ale kąt to całej pompy się ustawia wydaje mi się a ja jej nie wykręcałem tylko sam nastawnik odkręciłem.a co do tej dawki to jak się ją reguluje
Zapowietrzony diesel po odpaleniu najczęściej dymi na biało, potem powinien przestać. Nadal nie wiemy, jaki to silnik... Znając VIN łatwo to ustalasz, także z tabliczki po kodzie silnika. Transit Mk6 z silnikiem 2,4 tddi o mocy 125KM ma pompę VP44, która sama się nie odpowietrzy i kręcenie jej na sucho mocno jej nie służy. Można ją uszkodzić. Powinno...
W każdym zakładzie regenerującym pompy wtryskowe.
Nastawnik dawki w pompie do roboty. tego nie pokarze VAG? Jezeli nie, a jest to pompa czy wtedy jest to zwiazane z demontarzem pompy czy tylko jakiegos elementu w pompie czy regulacji? sorki za takie pytanie ale jestem laikiem w tych sprawach Skoro jesteś laikiem to powież to komuś kto sie na tym zna, bo jak przestawisz nastawnik to możesz nawet auta...
Witam serdecznie. Otoz kupiłem z demontazu tanim kosztem silnik od vw 1.9TDI kompletny z skrzynia biegów. Chcialbym wykorzystac go do napedu pompy hydraulicznej ktora jest zamontowana w urzadzeniu wlasnej konstrukcji. Niestety pompa jest z elektronicznym nastawnikiem. Wtyczka jest na 8pinów. Czy ktos wie jak podlaczyc ten nastawnik? Z tego co doczytałem...
Wymieniles juz nastawnik dawki w pompie? To wlasnie on powoduje ze upala sie ten tranzystor. Samo to ze bedziesz wiedzial jaki tez nie za wiele ci da bo trzeba go jeszcze umiejetnie przylutowac. Miejsca malo, radiacja slaba, trzeba troche poglowkowac ja daje tam smd pasuje pieknie miesci sie w srodku i dodatkowo ma zapas mocy. Widzialem tez inne rozwiazania...
Tak samo jak się klepie w nastawnik to przecież dawka w VCDS się zmienia a nie zmianiamy położenia "potencjometru" nastawnika więc jakoś ta dawka tam jest obliczania. W 1Z masz czujnik otwarcia wtryskiwacza i czujnik regulatora paliwa (ten drugi jest zintegrowany z nastawnikiem dawki). Co do mechanicznego przestawiania nastawnika to owszem dawka widziana...
W silnikach 2.5 TDI musisz się połączyć komputerem ze sterownikiem silnika i odczytać błędy silnika,a napewno są o czym wskazuje migająca kontrolka świec żarowych.Faktycznie przyczyn może być kilka np.przestawienie faz rozrządu,przestawienie pompy wtryskowej,niesprawny nastawnik dawki paliwa itp.
W vw 1.9 Tdi ni stosowano pomp wtryskowych VP. Stosowano Pompy wtryskowe VE z nastawnikiem dawki HDK. Nastawnik HDK w pompach VE - a to dobre :) wręcz przeciwnie : VE stosowano w silnikach TD koncernu V.A.G. a w TDI stosuje się właśnie pompy VP - VP37 z tym, że w Audi stosowano VP37 z początku z nastawnikiem potencjometrycznym. Czip ... to już wiadomo,...
A więc chciałem podnieść ciśnienie doładowania, przy jednoczesnym odblokowaniu limitera doładowania, ogranicznika dymienia i momentu obrotowego oraz zwiększeniu dawki paliwa. Ruszyłem też kąt wtrysku, nie wiem czy prawidłowo..... i nastawnik pompy wtryskowej, chciałem uzyskać przyrost 0,2V bo z tego co się doczytałem tyle ma być. Ten soft zrobiłem na...
Hm... mógłbyś jaśniej, bo dla większości ludzi EDC to Electronic Diesel Control czyli komputer, nastawnik dawki paliwa to część pompy wtryskowej (element wykonawczy dla EDC). I to tyle na razie, bo i nie wiem co masz na myśli: Padł mi nastawnik dawki wtrysku paliwa w moim audi nastawnik o symbolu EDC z górnym przelotem ("starego typu).
Musisz popuscic 4 śruby od samej góry łącznie z ta która ma nie symetryczna główkę, ja tam zawsze 7 nasadkę delikatnie nabijam. jak juz delikatnie poposcisz śruby odpalasz auto z juz włączonym programem w odpowiedniej grupie i delikatnie małym mloteczkiem przesuwasz głowiczke w lewo zmniejszasz wartość w prawo zwiększasz o ile się nie mylę. Często się...
Witam wszystkich problem dotyczy mojej audi W/W, mianowicie jak to często bywa w tym modelu chodzi o układ paliwowy i jego elektrykę. Auto przestało działać pompa nie podaje paliwa, oddałem do pompiarza i po sprawdzeniu okazało się, że jednak pompa sprawna. VAG po podłączeniu pokazuje błąd pompy nie pamiętam jaki dokładnie coś z jakimś cięgłem lub coś...
Problemy z zapowietrzającą ( i trudną do odpowietrzenia) pompą VP44 w Oplach nie ominął również mojej Omegi. Po regeneracji pompy w sierpniu (nowy sterownik, nastawnik kąta wtrysku, elektrozawór dawki oraz iglica zaworu dawki), po trzech miesiącach spokoju zaczęły się problemy z zapowietrzaniem pompy. Na początku sporadyczne szarpnięcia, potem problemy...
Dzieki arto za wszelką pomoc, ale się pogubiłem. Właśnie myślalem, że chodzi o odkręceniu tej klapki nastawnika i ustawniu wskazówki odpowiednio. Jeśli odkręce te niżej 3 troxy i 1 trojkątną to będe mogł wyjąć cały nastawnik z pompy. Czy tak? A później ten nastawnik nie wyjmuje tylko przesuwam wzdłuż osi pompy aż dawka paliwa na wolnych obrotach będzie...
W praktyce jak ruszysz nastawnik to zazwyczaj zaczyna cieknąć. Lepiej od razu zrobić raz a porządnie. Wybierając warsztat, pytaj czy wie na jaką wartość dawki należy go ustawić. Jak nie poda konkretnie liczby, to raczej podziękuj.
Autko odebrane parę dni temu. Testowane. Jeździ, odpala bez problemu. Werdykt mechanika - Nastawnik pompy paliwowej, w efekcie wymienił całą pompę na inną, używaną. Działa puki co z nowym czujnikiem położenia wału. Przy okazji mam sprawdzone połowę elektryki w aucie.
W tym aucie nie ma pompy niskiego ciśnienia (w zbiorniku). W ASO mają specjalne pompę do odpowietrzania układu m.in. po wymianie filtra, niektórzy zakładają "gruszki" jak w PSA, można też wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa. Pompa wtryskowa przy pracy na sucho uszkadza się, bo jest smarowana paliwem, a przy jego braku zaciera się nastawnik dawki...
Ale z tymi pompami to trochę o co innego chodzi. Wątpię czy uda się dobrać "na pałę". Generalnie chodzi o charakterystyki - czyli proporcję wydatku w funkcji obrotów, maksymalny wydatek i regulację kąta tłoczenia w funkcji obrotów - każda pompa ma inny. Podejrzewam że u ciebie sprawdziła by się bez problemu pompa z silników XUD9 - też starocie z komorami...
Jeśli to nastawnik dawki to w logach nie bardzo wyjdzie a z opisu wychodzi że to jednak to. Możesz podjechać do pompiarza, podłączając się pod wtyczkę pompy zrobi analizę pracy nastawnika, jesli się zacina to wyjdzie jak na dłoni. Mniej wiarygidna ale też niezła metoda to odłączenie wtyczki od impulsatora ze skrzyni biegów, jeśli wyraźnie poprawi sytuację...
Skąd wiesz czy świece nie grzeja jak to sprawdzałeś? Według kontrolki nie ma się co sugerować może mignąć na 1 sek. a świece będą grzały 10 sek. Jutro z rana jak samochód będzie maksymalnie zimny zdejmij kapturek od którejś świecy i sprawdź. Apropo świec wiesz, że czas grzania świec lub zupełny ich brak można poprawić w sumie według własnego widzimisię...
Podstawiłem mój komputer i immo. do golfa mojego kolegi i mój komputre jest sprawny auto zapaliło i pracowało poprawnie. a wsadzajac kompu do mojego samochodu nie odpala pompa nie podaje paliwa na wtryski . Dodano po 2 Witam jednak mam uszkodzona pompę podłączyłem VaG-a i wyskoczy błąd nastawnik dawki :( czy jest jakaś opcja naprawy pompy wtryskowej...
W tych sterownikach z pompa immo jest glownie zapisane w mapie silnika. W eepromie wszelkie zmiany nie dadza wiele, przy probie rozruchu silinka i tak mapa nadpisze swoje. Krotko mowiac albo zakodowanie wszystkiego rozwiaze problem, albo wylaczenie immo w mapie silnika. Nastawnik dawki musi sie komunikowac ze sterownikiem silnika. Jesli nie ma z nim...
Panowie byłem u ''pompiarzy'' i już wszystko wiem. Uszkodzony został nastawnik pompy wtryskowej. Dziękuje za podpowiedzi. Temat uważam za zamnknięty.
VAG , kluczyk 8 oraz specjalistyczny klucz do pomp wtryskowych lub poswiecic kluczyc nr 7 i go nabijac . Dawka na 5 temperatura silnik 70-90 stopni ale tu chodzi o dawkę rozruchową więc należy najpierw odczytać jej wartość w grupie 005 a potem przystąpić do adaptacji Vagiem (wersja Vaga zależna od rodzaju silnika VP lub PD) ale jest jeden problem,...
To jest zapewne wiejski tuning, który oszukuje sterownik tak aby otworzył bardziej nastawnik dawki w pompie, Samochód dymi jak lokomotywa po depnięciu gazu
Jeżeli masz P163 to masz faktycznie problem z pompą, i problem może byc wiekotorowy. Ten kod (układ krytyczny nr1) odnosi się do zasilania w paliwo, i problemem może byc np zatarty nastawnik dawki paliwa. Jeżeli jeszcze pali to nie jest źle, jeszcze sterownik pompy zyje, ale jak długo-nie wiadome. Niestety, pompa VP44 ma swoje tajemnice, i sam się za...
Pacjent przyjechał z szarpiącym autem na postoju, z błędem: 01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-00 - Upper Limit Błąd powraca sporadycznie, stwierdziłem nastawnik do czyszczenia. Po czyszczeniu i ustawieniu napięcia nastawnika dla AHH równo 0.680V i dawki na nieco ponad 5mh/str. Jazda próbna i wszystko gra. Następnego dnia rano do auta a tu to samo...
nastawnik dawki nastawnik dawki paliwa nastawnik regulacji dawki
bojler termik czujnik grzałki pralka synchronizacja maszyna
marantz pilot uniwersalny chińskie radio android
Zakłócenia i gwizdy w radiu Opel Astra 2005 przy skręcaniu Panasonic NV-HD 635 automatycznie wysuwa kasetę