Prawdopodobnie nastawnik dawki (quanity adjuster) w pompie. Jest o tym duzo na forum, znajdziesz nawet instrukcje czyszczenia. Zacznij jednak od podlaczenia i sczytania bledow, zaoszczedzisz na wymianach zbednych czesci i czasie.
nastawnik dawki pompy n146 temat z pewnoscią wałkowany czesto na tym forum zob temat nizej
stawiam na nastawnik dawki
może być uszkodzony potencjometr, może być uszkodzony nastawnik dawki
Witam niedawno w moim pasacie b5 1.9 Tdi silnik AHH czyszczony był nastawnik dawki paliwa i po tym zabiegu zaczął niesamowicie dymić na czarno podczas przyspieszania odczułem również że silnik stracił na mocy. Czy może to być spowodowane nieprawidłowym ustawieniem czujnika RSW czy może powinienem szukać przyczyny gdzie indziej ? dodam że sprawdziłem...
kolega grzestv pisze ze nastawnik dawki paliwa, a gdzie on jest zlokalizowany w pompie wtryskowej
Prawdopodobnie nastawnik dawki powodem szarpania jest
tylko nastawnik przemieniłem Masz szczęście że w stronę minimum dawki przesunąłeś, inaczej post miałby temat : nie mogę znaleźć wszystkich tłoków. tam się tylko uszczelkę na górnym deklu wymienia Pod nastawnikiem też ciekły.
witam stawiam na nastawnik dawki paliwa !!! miałem już tak ze na wolnych było idealnie wyjmij wtyczkę z przepływomierza i już wież na 100 % co jest Dodano po 25 witam stawiam na nastawnik dawki paliwa !!! miałem już tak ze na wolnych było idealnie wyjmij wtyczkę z przepływomierza i już wież na 100 % co jest
Witajcie. Passat AHU zgasł podczas jazdy. Przy diagnostyce wyszło, że w grupie 19 w ecu napięcie początkowe w teście nastawnika 0.740, końcowe 0.000. Nastawnik zdjęty, pierścień dawki zastany, jakby zatarty. Cewka nastawnika uszkodzona. Dziś podstawiona druga pompa, rzekomo sprawna. Objaw taki - nastawnik pracuje w pełnym zakresie, paliwo podane z zewnątrz,...
prawdopodobnie pada ci nastawnik dawki tu masz link jak i co http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php...
Wykręć kolego czujnik wału i zobacz czy czysty bez opilków.A potem sprawdz go w czasie pracy czy dobry ma prostokąt na oscyloskopie. Potem sprawdź na vcds nastawnik i dawki paliwa. Zobacz jeszcze pry okazji jaki kąt wtrysku ma i czy prawidlowe temperatury paliwa i silnika
Pacjent przyjechał z szarpiącym autem na postoju, z błędem: 01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-00 - Upper Limit Błąd powraca sporadycznie, stwierdziłem nastawnik do czyszczenia. Po czyszczeniu i ustawieniu napięcia nastawnika dla AHH równo 0.680V i dawki na nieco ponad 5mh/str. Jazda próbna i wszystko gra. Następnego dnia rano do auta a tu to samo...
Witam, nabyłem passata b5 99r 1.9 tdi 110km, który przez trzy lata stał na dworze nie jeżdżony. Przy kupnie odpalał bez problemu, przywiozłem go do kraju na lawecie, po kilku dniach wyjechałem z garażu i gdy chciałem ponownie wjechać nie odpalił. Podłączyłem paliwo z bańki (aby wyeliminować zbiornik, filtr itp.), podłączyłem urządzenie do sprawdzania...
Żadne zwarcie, typowe zjawisko, przeindukował nastawnik dawki i zwęgliło laminat, a później już z górki. Chcesz fotki jeszcze bardziej wypalonych płyt, nawet na wylot? To samo się dzieje w sprinterach, masz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Witam, Jakiś czas temu zdarzyła się dziwna sytuacja, auto odpaliło bez problemu ale w ogóle nie reagowało na gaz. Problem wystąpił raz i więcej się nie pojawiał do wczoraj. Podczas jazdy samochód nagle zgasł i już nie było możliwości ponownego uruchomienia silnika. Podłączyłem komputer i wyskoczyły błędy: Address 01: Engine Labels: Redir Fail!...
uszkodzony przepływomierz to obniżenie dawki i mniejsze spalanie tak więc jak pada przepływka to i spalanie spada co do vaga to zgoda bez logów igła w stogu siana ale ja obstawiam na nastawnik i rozlegulowanie zapłonu
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy i liczę na to że ktoś mi pomoże rozwiązać mój problem.Ale zacznę od początku.Posiadam passata 1.9 tdi 94r.,od pewnego czasu samochód zaczął szarpać,jest to dość irytujące.Zaczyna się od 2,poprzez 3,4,5 bieg .Dodając gazu lub jadąc pod górę robi się naprawdę nieznośnie.Szarpanie rozpoczyna się od 1000 obrotów i w...
źle ustawiony kąt wtrysku - źle wyregulowany nastawnik dawki paliwa (pompa wtryskowa) - do tego wiek robi swoje - korekcja map załatwi problem palenia raz na zawsze ... diagnostyka VAG'iem by sie przydała - jeśli możesz zaloguj w VAG'u 01->08->001 bedzie widac jak ustawiona jest pompa wtryskowa
Witam. Mam problem bo świeci się non stop kontrolka świec żarowych, czy włącze zapłon i czy odpalę samochód to po chwili włącza się kontrolka i miga miga. Nie przeszkadzało by mi to ale kontrolka migała przez jakiś czas skasowałem błąd na VAG-u i problem zniknął.( wtedy mam większe spalanie jak miga kontrolka ) Ale czasami nie mogłem odpalić samochodu...
Witam.Nie pisalem neta nie mialem.Pompe przestawialem tak jak na forum pisali poluzowac srubki i ustawic z wagiem w pozycji 49-53 udalo mi sie ustawic 55.Auto palilo.Teraz po podlaczeniu drugi raz wagiem pokazal sie blad Nastawnik Objetosci N 146 kod 1268.I co teraz? czytalem troche na forum wstepnie pisza ze to pompa wtryskowa uszkodzenie mechaniczne.Ok...
Tu masz link do swojego błędu-myślę że to Ci rozjaśni temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/6082-b...
Co da otwarcie zaworu na pompie jak nie działa nastawnik dawki ?
Prosilbym zatem o wskazowki jak to sprawdzic. I czy to regenerowac/czyscic czy wymienic? Wypnij wtyczkę od prędkościomierza ze skrzyni biegów i się przejedź. Jeżeli szarpanie ustanie to nastawnik. Jak podniesiesz maskę, to jest zamocowany na skrzyni przy ścianie grodziowej o ile dobrze pamiętam 3 pinowa wtyczka. W większości przypadków czyszczenie...
Podaj wartość z grupy 001 pola trzeciego, parametr odczytaj vagiem. Wczoraj robiłem passata z silnikiem AFN, po zatankowaniu w znanej stacji O****, auto po zgaszeniu już nie odpaliło, nastawnik stał na 1.120v, auto przyjechało z błędem nastawnika, wału, zaworu wyprzedzenia wtrysku i odcinającego paliwo, okazało się, że pompa stanęła na amen, po rozebraniu,...
moze to byc powietrze w ukladzie paliwowym niedrozny ktorys przewod uszkodzony czujnik g80 skoku iglicy lub niesprawnosc zaworu n108 zrob pelen test tych elementow moze rowniez cos byc uszkodzone w pompie wtryskowej lub ktos bawil sie nastawnikiem dawki
Paliwo jest wszędzie w pompie a cieknie bo uszczelka zrobiła sie twarda i nie trzyma. Przed zdjęciem nastawnika sprawdź sobie jaką obecnie masz dawkę ustawioną (powinna być 4.5 mg/h) i po wymianie uszczelki ustaw taką samą lub jeśli chcesz troche mocy to na mniejsza. A jeśli zamontujesz nastawnik i silnik nie chce zapalić to trzeba przesunąć nastawnik...
Może, warto by było podać markę samochodu? Grupa VAG. Dodano po 3 Mam Launcha ale tym mogę sobie co najwyżej sprawdzić i pokasować błędy. Nie wierzę ,raczej nie potrafisz obsłużyć. Korektę dawki robi się manualnie ,programem robisz tylko podgląd aby ustawić w zakresie. Uwierz.Po lewej stronie masz okienko sklep i żeby co kolwiek zrobić trzeba sobie...
04F4 oznacza 1268 (uszkodzony N146-nastawnik dawki paliwa) czyli pompa do naprawy!
Użyję gogle za Ciebie. [url=http://lmgtfy.com/?q=nastawnik+dawk...
coś złego dzieje się z nastawnikiem pompy,lub zła dawka.
Odczytaj błędy czy niema przypadkiem czegoś związanego z elektroniką pompy,albo sprawdz czy jest sterowanie zaworem nastawnika dawki na pompie
W moim passacie '99 AFN takie kody miałem przy spadku napięcia spowodowanym wyładowaną baterią i nie miały związku z faktyczną usterką. Natomiast anomalia pracy miałem spowodowane za dużą dawką (ok 1mg), postukanie młotkiem w nastawnik i zrobienie dawki rzędu 5mg naprawiło rzucanie nagrzanym silnikiem na wolnych obrotach i przerywanie bez ujmy na osiągach....
A ja proponowalbym podjechac do dobrego majstra od pomp wtryskowych i wyczyscic nastawnik dawki z opilkow metalu jakie sie zbieraja na czesciach magnetycznych nastawnika. Pomaga !!!! W silnikach 1Z (golfy i passaty 94-96) z pompami Bosh VE 4/10 jest to dosyc pospolite.
Trzeba przerobić mape dawki rozruchowej. Tam specem od TDI to nie jestem ale wystarczy jak się nie mylę w AFNie,nastawnikiem przestawić. Masz racje, nie jesteś specem. Nie chodzi tu o dawkę rozruchową. Panowie, zróbcie sobie logi kanału 001 podczas odpalania takiego auta które ma problem na ciepło, zróbcie najpierw log na zimno a potem na ciepło i...
Jak tylko pod nastawnik poszła uszczelka to dawka do ustawienia tylko. Choć wypadało by resztę chociaż sprawdzić.
błędów nie będzie ale niech ten mechanik sprawdzi parametry jakie są dawki, kąt wtrysku powinien się pokazać jako błąd ale czy nastawnik pompy jest dobrze ustawiony?
Trzeba ruszyć programem procka, ale tego w żadnym Damosie nie ma Nie wiem co masz na myśli pisząc - programem procka- , bo zmiany wprowadza się w mapach przeliczeniowych i ograniczających , tak samo jak zmieniasz w MSA15 MAP 2,5bar na 3,0bar , też trzeba zmienić mapy przeliczeniowe V/mBar i ograniczające mBar . Zawsze prościej i szybciej jest ruszyć...
Jeżeli pompa była demontowana do naprawy, to rozrząd również. Jeśli tak było możliwe że jest źle ustawiony. Co do wartości dawki to w serwisówce są podane widełki. Jaki masz odczyt napięcia z nastawnika na wolnych obrotach - odczyt w bloku1 poz bodajże 2?
kod 17970 tylko tyle pokazuje. Sugeruje problemy z nastawnikiem dawki paliwa pompy wtryskowej. Wymiana? Nie moge wygogolować typu tej części żebu ją kupić, ktoś wie może jaki to typ??
odłączałeś akumulator? kiedyś miałem to samo w passacie zero błędów, odłączyłem akumulator na 10 min i ok.
Możesz użyc również testera Pomp Wtryskowych , tester ten ma funkcje testowania i czyszczenia nastawnika dawki , który sprawia najwięcej kłopotów. tester TP3 firmy Delta Tech Elektronics . TP 3 przeznaczony jest właśnie do pomp Boscha VP36, 37.
podłącz VAG. sprawdź napięcie palca nastawnika, powinno być w pierwszej grupie, 0,740V. Ma być dokładnie tyle. Jeżeli będzie poniżej 0,68 lub powyżej 0,780 nie dogadasz się z tą pompą. Możesz sam to napięcie ustawić poszukaj w necie jak, trzeba z grubsza odkręcić dekiel nastawnika, poluzować palec i ustawiać. Jeżeli nie robiłeś to jedź do kogoś kto...
Proponuje dobrze zdiagnozować, przypuszczam że nastawnik, ale skoro był czyszczony, mogą być pękniente sprężyny w pompie od regulacji dawki. Czasami i tak bywa. pozdrawiam.
Czyli nie wyczyścił nic. Skoro nie znasz się na tyle, to proponuję samemu nie bawić się w nastawy VAGiem lub tym bardziej nastawnikiem. Cięcie dawki przez przepływomierz nie ma nic wspólnego z dawką ustawioną na pompie wtryskowej. Zrób najpierw porządek z pompą, plecionka nie ma nic tu do rzeczy no i oddaj komuś turbo kto się na tym zna.
Oczywiście regulowałem dawkę starym nastawnikiem ale w żadnej pozycji silnik nie chciał odpalić, włożyłem ten z okrągłą wtyczką i silnik od razu zagadał.
Kolego Zico63 chyba ci się pompy pomyliły to pompa vp44 i poruszaj sobie w niej nastawnikiem,to nie silnik 1.9czy 2.5 rzędowa piątka gzie młotkiem się dawkę ustawia.
O ile dymienie na biało może być powodowane przedostawaniem się płynu do cylindra ale wtedy płynu by ubywało i objaw taki nie występowałby na zimnym silniku. Poza tym żeby silnik wszedł na wysokie obroty musi mieć dodatkową dawkę paliwa. Myślę że niekontrolowane obroty silnika i dymienie na biało należy połączyć jako spowodowane jedną usterką.Może to...
Co mi się nie podoba: - Zastanawiam się czy przyczyną nie może być winny silnik krokowy przepustnicy połączony z nastawnikiem dawki ( piszcie co na temat odpalania sądzicie) - pękła mi guma uszczelniająca dolot w przepustnicy - ale rura dolotowa dobrze jest skręcona do przepustnicy sprubuj z tym cos zrobić bo może wina tu być
Jak podepniesz Vaga to się okaże, że przy podkręceniu tego box'a na full będziesz miał zapisany kod błędu 01268 świadczący o przekroczonej wartości dawki paliwa w nastawniku dawki N146. Spróbuj najpierw odpalić silnik a dopiero potem podkręcić box'a i będziesz widział czy kontrolka świec wtedy też będzie blindować w oczy.
Witam serdecznie. Auto jak w temacie, Passat Variant. Konfiguracja auta: -1.9 TDI AHU -wtryski 0.216 Fratelli Bosio 220/300 -pompa wtryskowa na tłokorozdzielaczu z Renault 11mm -turbosprężarka z silnika CAHA -Program Do tej pory auto mieściło się w 6.5L przy mocniejszym pałowaniu, ale nie ciągłym ucie w podłodze. Z dnia na dzień zauważałem szybsze opadanie...
Tak,ma zaciągnąć po odpaleniu.Ale że sam wchodzi na obroty to mi wygląda na złą regulacje pompy.Jeszcze egr możesz sprawdzić czy nie zacięty.Trochę szukanie po ciemku bez kabelka. OK Dziękuję. Dźwignia pracuje swobodnie przynajmniej jak się za nią pociągnie. Wiem bo zauważyłem, że spadło zabezpieczenie na dźwigni turbiny do cięgna gruszki. Prawdopodobnie...
Witam Kolegów. Potrzebuje waszej pomocy. Jakis czas temu zauwazyłem lekkie pocenie sie pompy wtryskowej. Ostatnio pod autem zauwazylem małąplame. Wyciek sie powiękrza. Wymieniłem uszczelke pod deklem pompy ale nie pomogło.Wyciek jest z nastawnika. Pytako do Was. Czy sam moge zabrac sie za to?Nastawnikiem jest regulowana dawka.Czy to sie na 100% przestawi...
Ja mam passata u mnie obroty mają 9500 i tak jest w innych pasatach , w audi te obroty są troszkę mniejsze , więc te które masz (9000 ) powinno być ok , Chyba 900 a nie 9000.... A po drugie może trzeba zerknąć na nastawnik dawki?
Miałem problem w moim passku 1.9tdi 110 że gasł mi podczas jazdy i kręciłem aż do skończenia aku. Raz odpalał a raz tylko katowanie rozrusznika. Samochód na warsztacie przeżył: Wymiane przekaźników Sprawdzenie zaworka N109 Czyszczenie nastawnika Ustawienie dawki i kąta wtrysku Sprawdzenie rozrządu Wymianę filtra paliwa Itp. Po odebraniu od mechanika...
Próbowałeś w ogóle regulować dawkę - nie na klawiaturze tylko przesuwając nastawnik , nic o tym nie piszesz . Dawka jest zero bo tak chce sterownik ,a w rzeczywistości jest za duża i stąd wysokie obroty które w miarę rozgrzewania się silnika jeszcze wzrastają.
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem wtedy kąt wtrysku i był ustawiony poprawnie. - Za ok...
sprawdzic nastawnik w papie wtryskowej wartosc na wolnych obrotach 0,14 mg jezeli jest w granicach to oki. czasami jest problem z softem w sterowniku dawka rozruchowa jest niewystarczajaca zuzycie silnika mechaniczne wzgledem ustawien ze sterownika nowy soft powinien zmienic wiele w tym przypadku zmienic mu mape paliwa ?
Witam ponownie, i tak zwana kiszka. Głowice wstawiał mi mechanik z pracy, ale przy próbie odpalenia nastawnik na pompie dziwnie burczał. Nie ukrywam stał kilka dni na mrozie. Mogło coś się stać z nastawnikiem w pompie?Coś z dawką rozruchową? Auto odpala tylko na plaka :cry: , faluje na wolnych i do ok 2,5 tys obrotów słabo się wkręca. Biały dym. Woda...
Przepływomierz powietrza pokazuje ok . Wartości zadane pokrywają się z rzeczywistymi. Czujnik wody ok paliwa też pokazuje jakieś 50 stopni. Czy ta dawka paliwa w grupie pierwszej nie informuje że przypadkiem wtryski puszczają i pokazuje takie małe wartości żeby skorygować bieg jałowy? Na pompie zwykłej wystarczyło ruszyć nastawnikiem, tu niestety takiej...
Czesc. Dziś rano przy Temperaturze - 1 C odpalanie - film. Proszę o interpretację pod kątem uszczelniaczy zaworowych ( chmurka niebieska przy rozruchu). Odpaliłem auto pojawiła się bardzo malutka (błękitna?) chmurka. Następnie zero spalin. Po kilku minutach para wodna (biala chmura) . Po kolejnych kilku minutach para wodna znikła znowu zero spalin....
Witam, kupiłem niedawno passata b4 z silnikiem 1.9tdi 1z, na chwile obecna nie mam z nim problemów, pali od strzała, nie kopci, dobrze przyśpiesza. Podczas testów vagiem i innym interfejsem zauwazyłem, że dawka jak i kąt wtrysku odbiegają od norm(w załączniku wykresy i wartości) Jak wcześniej wspomniałem auto jeździ "dobrze", moze troche więcej spala....
Witam serdecznie od jakiegoś czasu borykam się problemami z passatem. Motor 1.9 tdi 1z 90km. Co się z nim dzieje? Brak mocy, muł Niestabilne obroty Potrafi zgasnąć Czasami ciężko odpala Otóż passat czasami jak się go odpali to wchodzi na obroty 1000-1300 ma buta, turbo pompuje, kopci dosyć sporo przy wysokich obrotach i wydaję mi się że silnik wtedy...
Witam. Do tej pory śmigałem na oryginalnych wtryskach, pompie oraz na zrobionym sofcie ( dawka paliwa 51mg, ciśnienie turbo 1.06bar) i ostatnio kupiłem wtryski rzekomo jak zapewniał sprzedawca 0.216. Po wrzuceniu na auto, kąt wtrysku zmienił się z 55 na 30, ale w pracy silnika nie zauważyłem prawie żadnej różnicy... Wrzuciłem nawet ori soft od AHU,...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Kąt wtrysku ustawia się tylko i wyłącznie kręcąc pompa.Kompem można wyregulować dawkę wtrysku,jednakże możliwości jej zmiany i tak nie są wielkie,najlepiej przesuwać nastawnik.Co do sprawdzenia kata wtrysku.Jak uruchomisz vaga,wejdź w blok pomiarowy 01,grupa 000,następnie przełącz na nastawy podstawowe i zobaczysz przycisk TDI timing,kliknij tam i pojawi...
Witam. Mam taki to problem, ze najpierw pokazal mi sie blad n146 nastawnik dawki. Wlalem plyn do czyszczenia ukladow wtryskowych i mu przeszlo od razu. Pewnie byl zabrudzony. Ale kilka godzin pozniej stracil moc. Vag pokazal, ze to przeplywka. Wartosc z 3 okna bloku 003 (wartosc jaka powinna byc jak wynika z mojej wiedzy) byla stala dla calego zakresu...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
Przecież świece nie są załączane gdy silnik pracuje. I tu się mylisz.Poczytaj o ustawieniu kąta wtrysku i czyszczeniu nastawnika-chodzi o ustawienie dawki.I o zależności pomiędzy tymi dwoma rzeczami.
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu, interpretacji pewnych określeń z programu VCDS. Chodzi mi o wyjaśnienie takich pojęć jak: większość z ramki zamrożonej( bo niektóre oczywiste) stan, priorytet , częstość błędu. Co znaczy "Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Licznik cykli...
Witam. Temat szybka piłka:) Passat B5 TDI AHU, brak mocy w całym zakresie obrotów. Wszelkie pomiary wykonane statycznie jak i dynamicznie są w normie: - doładowanie, przepływka OK - kąt wtrysku 45, lekko mało ale przestawiacz działa w pełnym zakresie - limitery nie trzymają Jedyne co nie pasuje, to dawka paliwa w grupie 1: 22mg i wraz ze wzrostem obrotów...
Muszę wymienić uszczelkę na pompie wtryskowej pod nastawnikiem i szukam osoby z okolic Rybnika {Czerwionka} w celu późniejszego ustawienia. Osoba ta powinna rzecz jasna znać temat i posiadać odpowiedni kabel z oprogramowaniem. Mam jeszcze pytanie. Mam na stanie "Polski VAG 2,5" Nie mogę doszukać się gdzie tam jest podany parametr mg/skok {szukane nasze...
nastawnik dawki nastawnik dawki paliwa nastawnik dawki pompy
volvo silnika topienie plastiku testy akumulatorów
philips 40puh6400 stacja lutownicza
Enkoder 4 na 2 w SimulIDE – budowa, schemat, bramki OR, priorytet, 74HC148 swdevice.inf SWD\GenericRaw:00FF3001 on Windows – Driver Placeholder, Vendor Driver Needed