Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam, jest mi ktoś w stanie powiedzieć, jak diagnozować nastawnik pompy paliwa z 1.9 TDI? Jeśli chodzi o napięcie na tych 7 stykach w nastawniku, to już mierzyłem, na 5 stykach było 12 V, a na 2 było 1,5 V i 3 V. Jak zmierzyć tutaj oporność, w sensie który pin z którym sprawdzać i jakie mają być wartości? Jakie jeszcze inne czynności można wykonać...
Tak poradziłem sobie z tym problemem tzn a wszystkich pompiarzy którzy regenerują te pompy to za mity które opowiadają typu elektronika .kalibracja itp.pierdoły to tylko nabijanie w butelke ta pompa to jak wszyscy wiedzą to kopia bosch vp37 produkowana przez zexel ale japończyki poprostu chcieli zmodyfikować tak zwaną siekiere co jest największą głupotą...
Przeplywomierz powietrza lub nastawnik pompy wtryskowej. Błędów może nie być a będą objawy jak opisano. Przepływomierz może pokazywać zbyt dużą ilość zasysanego powietrza a nastawik pompy może się przycinać. Może przetarte jakieś podciśnienie.
Szarpanie, falowanie na obrotach, które ustaje po odłączeniu impulsatora to dość charakterystyczne objawy zabrudzonego opiłkami nastawnika.
Jak wspomniał kolega heretapawel bez VAGa nie obejdzie się. Objawy wskazują na nastawnik pompy wtryskowej (drgania, kontrolka) lub turbinę (utrata mocy).
stało się to zaraz po regeneracji pompy czy jakiś czas było dobrze? podobne objawy miałem w golfie 1.9 tdi 1z i był zabrudzony nastawnik w pompie https://www.youtube.com/watch?v=iBtOU-kR... u mnie nie było żadnego błędu, proponował bym jeszcze diagnostykę komputerową.
Witam Szarpanie na średnich obrotach może być spowodowane uszkodzonym wtryskiwaczem sterującym (trzeci patrząc od przodu auta- inny od pozostałych). Przy uruchomionym silniku i średnich obrotach delikatnie puknij w ten wtryskiwacz. Jeżeli drgną obroty na 90% to ten wtryskiwacz. Jak masz możliwość to podmień go na sprawny z innego silnika i przetestuj....
Cześć, posiadam auto jak w tytule 100 C3 2.5 TDI auto użytkuję od wielu lat i już jakiś czas borykam się z problemem z nastawnikiem. Podejrzewam, że jest on już zużyty i ścieżki w niektórych miejscach są wytarte. Czy ktoś coś wie na temat regeneracji tego typu nastawników? Jakie koszty i gwarancja, że będzie to chodzić kolejne kilkanaście lat? Jaki...
To jest autko z pompom rotacyjną (nie cr). Podobne objawy dają: uszkodzony nastawnik pompy źle ustawiony kąt wtrysku olej w układzie dolotowym umierająca pompa wtryskowa zawieszające się wtryskiwacze Ciekawostka: W silniku starszym (f8q) identyczny objaw prowadził do wymiany świec żarowych (jak wiadomo te starsze nawet ciepłe bez grzania świec cieżko...
Nieszczelność pompy nie ma nic wspólnego z szarpaniem (ciśnienie w pompie jest na tyle duże że małe nieszczelności nie spowodują wyraźnego szarpania - a jakby lało to po prostu nie odpalisz) lub bujaniem (to nastawnik pompy reguluje dawkę względem obrotów). Niestety nie rozumiem pojęcia "wypada z zapłonu", w jakich obrotach Ci szarpie silnikiem i czy...
witam.mam problem z VW LT 35 2,5 tdi. Jak się rozgrzeje to gaśnie a potem cięzko go odpalić. Po podłączeniu pod komputer stwierdzono nastawnik pompy. Pompa została zmieniona tj. i filtr paliwa. Przejechałem 300 km. po zmianie pompy i objawy się powtórzyły. CO JEST GRANE.MOŻE KTOŚ POMÓC.
masz kolego uszkodzony nastawnik w pompie albo żle ustawianą pompe Dodano po 1 sprawdzałeś vagiem jaką masz dawke na wolnych obrotach jak się rozgrzeje bo może masz za dużą i dlatego ci silnikiem szarpie
Ale czy to możliwe że kolejna pompa jest zła? Wymieniłem pierwszą (faktycznie w środku był nalot rdzy) na używaną - objawy te same. Mechanik kazał wymienić nastawnik to wymieniłem - to samo, później mówi że coś z dołem pompy nie tak (tak jak Ty piszesz) więc wymienił pompę na inną i dalej to samo :( Dzisiaj odkręciłem powrót i sucho paliwo nie leci......
Witam.Od pewnego czasu mam problem z moim seatem. Samochód chodzi nierówno przy niskich obrotach 1000-1300obr. i tylko na takich, na wyższych jest ok , pali od strzała , komp. nie zgłasza żadnych błędów.Teraz co zauważyłem; napięcie czujnika drogi przesuwu nastawnika na włączonym zapłonie 2.0V-2.3V (mniej nie da się ustawić, nastawnik czysty) a po odpaleniu...
np na 5l ON ja dolewałem setke ,a na test szarpania 2 setki . ale rozkrec nastawnik u góry ( sam diekelek) i nalej tego od góry aż wypłynie troche. u mnie też cuda robiłem a szarpało ,nowe wtryski boscha ,nowy nastawnik ,czujniki od skrzyni przekładane a dalej było to samo. pomogło własnie lanie mixola lub 2t czerownego od skutera. zrobiło ci sie od...
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem i mam nadzieję, że piszę we właściwym miejscu. Mój problem dot. mrugającej kontrolni spiralki świec żarowych. Wiem o tym, że był już taki problem poruszany wcześniej ale mój jest bardziej złożony. Sharan 1996 r. silnik 1,9 TDI 1Z 90 KM. Zaczęło się ok rok temu kiedy zacząłem odczuwać szarpanie czy też brak...
Cóż kolego sprawa jest przykra, ale to bolączka tych aut. Objawy typowe dla nastawnika w pompie paliwa. Pompa do regeneracji.
może to powodować takie objawy, pamiętaj żeby tłok ustawić wysunięty,najlepiej czujnik zegarowy nawet suwmiarką można sprawdzić przez tą śrube na środku głowicyw jakim połozeniu jest tłok i nie trzeba wtedy paska ściągać, delikatnie dokręcaj głowice tłok jest kruchy lubi pęknąć przy krzywym dokręcaniu
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
prawidłowe posunięcie z Twojej strony skoro zwróciłeś uwagę na filtr paliwa przy tych objawach, skoro jednak to nie ta przyczyna to dobrze byłoby zdiagnozować nastawnik pompy wtryskowej bo może się okazać, że jest on zabrudzony. W tym przypadku lepsza diagnoza niż wymiana na ślepo kolejnych podzespołów.
Chwila chwila, nie wiemy u kogo był kolega i co sprawdzał mechanik. Zacznijmy od początku. Jakie są objawy?
Chłopie , na Twojej klawiaturze nie ma przecinków , kropek i dużych liter? Jak masz takie objawy to wymień czujnik temp. , sądze jadnak , że przy takiej jak dzisiaj temperaturze, świece żarowe nie grzeją.
Na oko to wiesz jak się skończyła przypadłość pewnego chłopa. Do ustawienia początku tłoczenia potrzebny jest zegar. Twoje auto to prawie zabytek, więc pompa na prawo niedomagać, lecz zazwyczaj objawy są zupełnie odwrotne (tzn. Nie pali jak ciepły, a po zalaniu zimną wodą odpala). Druga sprawa, że nastawnik może wymagać czyszczenia. Masz objawy nie...
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Niedawno robiłem forda transita 2,0 tddi z podobnymi objawami. Turbo to bym wykluczył, podczas jazdy to się zgadza że dymić może na biało, lecz po zgaszeniu i dłuższym postoju olej z powrotem ocieka do chłodnicy powietrza i samochód odpala za drugim razem. Przy starcie silnika turbo nie ma znaczenia gdyż jego praca zaczyna się w zakresie wyższych obrotów....
Ja mialem niedawno podobny przypadek i uszkodzony był nastawnik w pompie wtryskowej. Ale towarzyszył tym objawom błąd mówiący o uszkodzeniu okablowania lub pompy.
podłącz pod tester i ustaw dawkę paliwa jak dobrze pamiętam to ok 6 ml na cykl.Po twoich objawach to za duża przesuń nastawnik do przodu pompy
Przy tych objawach i braku błędów w sterowniku to elektronika jeszcze nie padła, za to zatarł się nastawnik dawki w pompie.
Witam.Mam pytanie.Posiadam Passata b5 1.9 TDI,110KM.I wstępuje w nim taki problem z że ciężko odpala i pływa na obrotach.Te objawy mógłbym przypisać Nastawnikowi pompy lecz go wymieniłem a problem dalej jest.I zastanawia mnie czy przyczyną nie możne być paliwo wędrujące do pompy z powietrzem.Bo założyłem przezroczysty przewód zasilający pompę i zaobserwowałem...
Czy problem został rozwiązany? Mam te same objawy i męcze się z tym już 2 lata. Kombinuje z pompą, teraz zamontuje zregenerowany nastawnik. Zobaczymy
Zaprzęgnij do pracy kody migowe. Jak edc świeci to coś wybłyskasz. Po objawach albo obwód wtrysku sterującego albo obwody nastawnika pompy.
A jak moge vagiem sprawdzic ten kont wtrysku oraz czy nastawnik pompy jak jest zabrudzony to tez moze powodowac takie objawy?? Jesli tak to czy mozna go samemu wyczyscic i jak to zrobic aby nie popsuc?
Jeżeli przedstawie mu te objawy O takiej rozmowie piszesz dopiero teraz, wcześniej to ty szukałeś kogoś kto ustawi nastawnik. Uważam że powinieneś poszukać kogoś kto zdiagnozuje problem i naprawi ci samochód, bez narzucania mu co ma robić i za ile.
Po podlaczeniu do komputera (gdy palil i gdy nie palil) wskazywal brak bledow. Wg mechanika ktory to badal to problem jest z pompa wtryskowa. Czy objawy ktore napisalem w pierwszym poscie moga byc objawami jakichkolwiek problemow z pompa wtryskowa i nastawnikiem kata wtrysku?
Dzień dobry. Moje pytanie nie dotyczy żadnego problemu tylko chcę się coś dowiedzieć. Kilka dni temu grzebałem przy skrzyni biegów i zapomniałem wpiąć wtyczkę impulsatora. Podczas jazdy oczywiście nie pokazywało prędkości ale był jeszcze jeden dziwny objaw. Przy zmianie biegów z 1 na 2 pojawiało się pojedyncze lub podwójne mocne szarpnięcie. Po wpięciu...
Chciałem Was prosić o podpowiedź co mogę sprawdzić zanim będę musiał ją zawieść do warsztatu. Dosłownie przed chwilą identyczny lub podobny problem był rozpatrywany tutaj . Nie zrażać się, że to inny silnik i nie te samy objawy. Silnik jest z rodziny Common Rail , więc każdy z nich jest podobny w parametrach ciśnienia i innych, poza tym też gaśnie...
600k km to trochę mało jak na ten rocznik, sprawdź przewód idący od kolektora ssącego do pompy bo właśnie ten element w pompie odpowiada za zmiany zależne od ciśnienia na ssącym (coś jak mechaniczny czujnik ciśnienia). Dawno temu w tym typie silnika wymrugało mi wtryskiwacz prowadzący ale nie pamiętam jakie były objawy, swoją drogą to nie widziałem...
To co piszesz Kolego ma sens, tylko wychodzi na to, że to nie tyle ustawianie dawki paliwa, co mówienie ECU ile on tego paliwa dostaje i on na podstawie tego na wyższych obrotach dodaje więcej lub mniej paliwa? Też to dosyć głupie, ale skoro tak musi być to trudno:) Nie tak rozumowałem, ustawianie dawki paliwa i stąd moje niezrozumienie i nazywanie...
Witam dawka paliwa 3,6 mg/str nie wiem czy nastawnik brudny ale wiem jakie są objawy zabrudzenia przerabiałem ten temat pompa jest ok Problem rozwiązany winne były sprężyny zaworowe sklepane o 0,8 mm oraz 4 popychacze zaworowe nie pracujące w ogóle po wymianie sprężyn i popychaczy na nowe audi śmiga więc temat zamknięty
Pompa była robiona u Pana , który ma najlepszą opnie i wiedzę w mojej okolicy . Nie dodałem jeszcze , że była podmieniana pompa wtryskowa na identyczną , wyjętą z palącego samochodu . Objawy te same . Paliwem psika , nie odpala .. . Ja tej drugiej pompie próbowaliśmy zmieniać dawki regulując nastawnikiem w obie strony delikatnie . Silnik nawet nie wykazuje...
Zauważyłem, że wskazówka na nastawniku zmienia położenie po włączeniu na zapłon, na wtryskach jednak paliwa nie ma, nie wiem czy jest to spowodowane zapowietrzeniem po zdjęciu pokrywy, czy śmiercią pompy. Nie mam zegara bo sprawdził bym ustawienie kąta. W najbliższym czasie załatwię ten zegar i dokonam korekcji. Na 70 wystarczy czy dać może koło 90-100?...
Gunslinger tak w ogóle to dziękuję Ci za zainteresowanie tematem :D Pompa była robiona dwa razy i z tego co kojarzę przed mechanikami obroty falowały i szarpał, jednak jeszcze wtedy nie zwracałem na to uwagi. Pierwszy raz, czyli jakieś 3 lata temu, podobno jakiś znawca od pomp wtryskowych uszczelniał ją, bo zauważył, że trochę cieknie z niej ropa. Zrobił...
Zaworek o którym Wszyscy koledzy piszecie jest zaworem dławiącym powrotu paliwa. Ściśle współpracuje z zaworem regulacji ciśnienia pompy. Przy objawach jakie opisujecie skupiłbym się na uszczelnieniu pompy i kalibracji. Koszt uszczelnienia w diesel service pompy typu VE z nastawnikiem HDK ( taka jak na zdjęciu) to około 350,00zł. Zaworki na przewodach...
nie jedzie w tedy normalnie i trochę głosniej pracuje 80% tego typu awarii w Lucas Epicu jest spowodowanych niewłaściwą pracą zaworu start-stop w pompie. Pompa Lucas pracuje całkowicie zalana paliwem pod ściśle określonym ciśnieniem i jest ono czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki paliwa i kąta wyprzedzenia wtrysku. Jeżeli zawór start-stop ulegnie...
Czujnik, o którym wcześniej pisaliśmy to czujnik temperatury płynu chłodzącego (podwójny) siedzący w króćcu wychodzącym z głowicy a inny czujnik mający wpływ na prawidłową pracę silnika to czujnik temperatury paliwa siedzący w nastawniku pompy wtryskowej pod jego pokrywką i do Twojego silnika ma on nr 028 906 040 C ale tak namieszałeś w tym ostatnim...
Diagnostyka wykonana, pompa dobrze ustawiona, jak morze być uszkodzony potencjometr pedału gazu na zimnym silniku?? po delikatnym nagrzaniu pompy wszystko pracuje idealnie, nastawnik również wykluczam, ponieważ na ciepłym żadnych objawów. Czy pytanie kogoś o znajomość takiej usterki było robieniem z siebie idioty? Już któryś raz zrozumiałem ze Kolega...
Witam koledzy nagle zgasł rozrusznik kręci nie odpala kontrolki zapalają prawidłowo po chwili gasną nie wyświetlają awarii pod kompem wyskoczył błąd nastawnika pompy miałem go wyciągać celem naprawy lecz coś mnie tknęło i zrobiłem pomiar napięcia na wtyce żarówką, po włączeniu zapłonu zaświeca na 1sek, gaśnie a w chwili kręcenia rozrusznikiem już nie...
17569 czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa 17569Czujnik ciśnienia doładowania Ale jego pod-kod P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza. Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Znowu Vag opisuje inaczej - 1161 - - - - - 0489 Stopień...
Ok dzięki u mnie też takie objawy są i przestawiał się też kąt wtrysku zmieniłem.rozrzad nowy koło pasowe to na wale bo miało luz i ta przyczyna znikła ale raz chodzi ładnie raz szarpie nie równa praca i nie wiem czy może nastawnik czy coś pompa zostało tylko to ale na chybił trafił też nie chcę wymieniać
nastawnik pompy wtryskowej objawy nastawnik pompy nastawnik pompy wtryskowej
chorus radio linux kompilacja bezpiecznik zwłoczny szybki
zwrotnice głośnikowe samsung wf70f5e0w2w
Amica OKP6651S – okap nie działa po gwarancji, typowe usterki i naprawa Canon MP140 – optyczny czujnik położenia głowicy, typ enkodera liniowego, transoptor