Jak w temacie. Pacjent B4 ma bardzo dziwny objaw. Silnik 1.9 tdi 110km. Brak prądu na nastawnik. Na przekaźnik na pompie chyba 109 z tego co pamiętam zasilanie jest. Brak prądu na potencjometrze pedału gazu. Po odkręceniu góry nastawnika i ruszeniu palcem samochód odpala. Gdzie sie podział prąd? Proszę o sensowne odpowiedzi. Nie mam dostępu do diagnostyki...
Cześć, posiadam auto jak w tytule 100 C3 2.5 TDI auto użytkuję od wielu lat i już jakiś czas borykam się z problemem z nastawnikiem. Podejrzewam, że jest on już zużyty i ścieżki w niektórych miejscach są wytarte. Czy ktoś coś wie na temat regeneracji tego typu nastawników? Jakie koszty i gwarancja, że będzie to chodzić kolejne kilkanaście lat? Jaki...
Opis może trochę przydługi ale nie chcę pominąć jakiegoś drobnego szczegółu,który mógłby pozwolić na znalezienie usterki. Poł roku temu podczas jazdy na trasie wystąpił chwilowy brak mocy. Wyglądało to tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Taki zanik powtórzył się jeszcze raz. Przed i po tym zdarzeniu silnik pracował równo w pełnym zakresie obrotów i...
Jeżeli przedstawie mu te objawy O takiej rozmowie piszesz dopiero teraz, wcześniej to ty szukałeś kogoś kto ustawi nastawnik. Uważam że powinieneś poszukać kogoś kto zdiagnozuje problem i naprawi ci samochód, bez narzucania mu co ma robić i za ile.
Nieszczelność pompy nie ma nic wspólnego z szarpaniem (ciśnienie w pompie jest na tyle duże że małe nieszczelności nie spowodują wyraźnego szarpania - a jakby lało to po prostu nie odpalisz) lub bujaniem (to nastawnik pompy reguluje dawkę względem obrotów). Niestety nie rozumiem pojęcia "wypada z zapłonu", w jakich obrotach Ci szarpie silnikiem i czy...
Witam koledzy nagle zgasł rozrusznik kręci nie odpala kontrolki zapalają prawidłowo po chwili gasną nie wyświetlają awarii pod kompem wyskoczył błąd nastawnika pompy miałem go wyciągać celem naprawy lecz coś mnie tknęło i zrobiłem pomiar napięcia na wtyce żarówką, po włączeniu zapłonu zaświeca na 1sek, gaśnie a w chwili kręcenia rozrusznikiem już nie...
Szarpanie, falowanie na obrotach, które ustaje po odłączeniu impulsatora to dość charakterystyczne objawy zabrudzonego opiłkami nastawnika.
Chłopie , na Twojej klawiaturze nie ma przecinków , kropek i dużych liter? Jak masz takie objawy to wymień czujnik temp. , sądze jadnak , że przy takiej jak dzisiaj temperaturze, świece żarowe nie grzeją.
Jeśli mechanik robił diagnostykę t jakie błędy były w sterowniku. Przy twoich objawach to narazie nie brał bym się za pompę a raczej za czujni położenia wału , wymianę filtra paliwa i uszczelnienie układu paliwowego.
Witam!!!Mam pytanko, czy ktoś zwas spotkał się z takimi objawami samochodu?sprubuje to dokładnie opisać. wskazówka obrotomierza zatrzymuje się na 1300 obrotów dzieje się to gdy(samochód stoi z górki przodem do dołu odwrotnie nie,jadąc na prostej drodze też go łapie ale gdy poruszam kierownicą na zmiane w lewo i prawo pare razy to puszcza i jedzie normalnie...
Witam. Szukam pomocy - mam problem z silnikiem 2.0 HDI 110KM RHZ (w Citroenie Xantia 1999r.): na wyjściu z pompy wtryskowej nie pojawia się paliwo. Paliwo wychodzi z pompy wstępnej (w baku), dochodzi do pompy wtryskowej (wychodzi z filtra paliwa), ale nie wychodzi z pompy na listwe wtryskową i na wtryski. Pierwsza oczywista myśl - zawór wysokiego ciśnienia....
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy...
Witam, dostałem dla siebie takie cudo jak w temacie, auto martwe nie odpalające. Podobno jak odpalała to falowała na obr, po wpadnięciu w dziurę przestała odpalać (podobno). Udało mi się zlokalizować dwa zgnite przewody w wiązce. Po przekręceniu kluczyka na zapłon nie zapalała się kontrolka świec i ekg. Podałem masę na sterownik oraz plus po stacyjce...
Witam.Od pewnego czasu mam problem z moim seatem. Samochód chodzi nierówno przy niskich obrotach 1000-1300obr. i tylko na takich, na wyższych jest ok , pali od strzała , komp. nie zgłasza żadnych błędów.Teraz co zauważyłem; napięcie czujnika drogi przesuwu nastawnika na włączonym zapłonie 2.0V-2.3V (mniej nie da się ustawić, nastawnik czysty) a po odpaleniu...
W Epicu jest zwykła turbina z zaworem upustowym, układ działa samoistnie poza układem podciśnieniowym Epica. Więc jeżeli grucha okazała się uszkodzona, to prawdopodobnie już przedtem z Epicem tak było. Jeżeli grucha jest uszkodzona, to powinien dół mieć niezły, a zdychać powyżej 2.500 obrotów... Szkoda że zrezygnowałeś z Epica, to zawsze większa moc...
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
objawy nastawnika są odczuwalne najczęściej przy niewielkich obciążeniach a nie na pełnych co sugeruje bociek pisząc że "strach wyprzedzać". Zacznij od logów dynamicznych podstawowych kanałów i wklej je tutaj, opisz dokładniej co się dzieje gdy szarpie, czy coś się zapala na desce w tym momencie? Czy wówczas kopci, jeśli tak to jaki kolor? Czy a jeśli...
Nastawnik kupisz, wygląda jak mały tłoczek, ale sam nie wymienisz bo pompę trzeba w drobny mak rozebrać. Całą głowicę trzeba wyciągną, następnie pierścień z ząbkiem i dopiero wtedy tłok nam wyjdzie o ile nie jest zatarty na amen. Ale z tych objawów i błędów to tylko elektronika jest uszkodzona. Porostu ktoś próbował naprawić sterownik, nie poszło i...
Przy usterce w "zegarach" były by albo problemy z immo, albo z komunikacją CAN. Bez związku z opisanymi objawami. Pierwszy do sprawdzenia na wszelki wypadek rozrząd i umocowanie kół wału i wałka. Potem można szukać dalej. A mechanikowi powiedz że jest głupi - czarny dym i problem z wejściem na obroty, to kosmicznie przestawiony kąt wtrysku, w kierunku...
opornik silnik glosno pracuje jak jest zimny ale czasami cos mu sie odwidzi i chodzi tak ze malo co go sloychac takie zmiany najczesciej widac w lecie tak jakby upaly mu sluzyly mysle ze wina jest gdzies po stronie ukladu paliwowego bo potrafil sie wyciszyc po zmianie filtra ale to na pare minut a objawy sa takie jakby byl zle sterowany dynamiczny kat...
podłącz pod tester i ustaw dawkę paliwa jak dobrze pamiętam to ok 6 ml na cykl.Po twoich objawach to za duża przesuń nastawnik do przodu pompy
Przy tych objawach i braku błędów w sterowniku to elektronika jeszcze nie padła, za to zatarł się nastawnik dawki w pompie.
Witam. Mam dziwną usterkę w audi A6 2,5 tdi V6 podczas hamowania biegami silnik czasami lekko przyspiesza mam podobny objaw i mi falują obroty pompę robiłęm 4lata temu wałki jak nowe ostatnio co zauważyłem to jak dam gazu i puszcze gaz to jest stuk w pompie wtryskowej i jest tak ze jak spada z obrotów to faluja tak z 2-3 razy jak wiadomo skrzynia automat...
Gunslinger tak w ogóle to dziękuję Ci za zainteresowanie tematem :D Pompa była robiona dwa razy i z tego co kojarzę przed mechanikami obroty falowały i szarpał, jednak jeszcze wtedy nie zwracałem na to uwagi. Pierwszy raz, czyli jakieś 3 lata temu, podobno jakiś znawca od pomp wtryskowych uszczelniał ją, bo zauważył, że trochę cieknie z niej ropa. Zrobił...
To co piszesz Kolego ma sens, tylko wychodzi na to, że to nie tyle ustawianie dawki paliwa, co mówienie ECU ile on tego paliwa dostaje i on na podstawie tego na wyższych obrotach dodaje więcej lub mniej paliwa? Też to dosyć głupie, ale skoro tak musi być to trudno:) Nie tak rozumowałem, ustawianie dawki paliwa i stąd moje niezrozumienie i nazywanie...
Niedawno robiłem forda transita 2,0 tddi z podobnymi objawami. Turbo to bym wykluczył, podczas jazdy to się zgadza że dymić może na biało, lecz po zgaszeniu i dłuższym postoju olej z powrotem ocieka do chłodnicy powietrza i samochód odpala za drugim razem. Przy starcie silnika turbo nie ma znaczenia gdyż jego praca zaczyna się w zakresie wyższych obrotów....
jeśli nie jest to silnik na pompowtryskach to takie ,,pykanie" pochodzi od nastawnika pompy wtryskowej... i jest to jak najbardziej normalny objaw... tzw. Test pompy...
Zaworek o którym Wszyscy koledzy piszecie jest zaworem dławiącym powrotu paliwa. Ściśle współpracuje z zaworem regulacji ciśnienia pompy. Przy objawach jakie opisujecie skupiłbym się na uszczelnieniu pompy i kalibracji. Koszt uszczelnienia w diesel service pompy typu VE z nastawnikiem HDK ( taka jak na zdjęciu) to około 350,00zł. Zaworki na przewodach...
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
witam.mam problem z VW LT 35 2,5 tdi. Jak się rozgrzeje to gaśnie a potem cięzko go odpalić. Po podłączeniu pod komputer stwierdzono nastawnik pompy. Pompa została zmieniona tj. i filtr paliwa. Przejechałem 300 km. po zmianie pompy i objawy się powtórzyły. CO JEST GRANE.MOŻE KTOŚ POMÓC.
Ja mialem niedawno podobny przypadek i uszkodzony był nastawnik w pompie wtryskowej. Ale towarzyszył tym objawom błąd mówiący o uszkodzeniu okablowania lub pompy.
Witam ponownie!!!Wymieniłem przepływke na orginalną boscha i nadal utrzymują sie te same objawy.Tzn na biegu jałowym samochod nierowno chodzi a przy przyspieszaniu od 1500-200o obrotów przy dodaniu gazu szarpie.Co moze byc przyczyną bo juz sam nie miem???Czytalem na forum ze podobne objaawy moga byc z nastawnikiem pompy? Czy u mnie tez to moze byc przyczyną???...
Witam w moim passacie są podobne objawy.Właśnie byłem sprawdzić go na komputerze i wyszło że siedzi nastawnik pompy wtryskowej.Podobno tak się dzieje jak ma auto koło 500tys. przebiegu.A widział ktoś auto sprowadzone żeby miało tyle na liczniku,zawsze cofają.Na początek poradzono mi dolać do paliwa płyn do czyszczenia wtrysków-może pomóc(ale nie musi)i...
Zaprzęgnij do pracy kody migowe. Jak edc świeci to coś wybłyskasz. Po objawach albo obwód wtrysku sterującego albo obwody nastawnika pompy.
Witam.Jak doszedłś że masz 110KM?Komputer będzie pasował ale twoje objawy bardziej przypominają problemy z nastawnikiem pompy.Zobacz też czy przypadkiem nie siedzi tam BOX marnej jakości.Jakieś kody błędów występują?
...............Czujnik położenia nastawnika dawki G149 nadzoruje kąt obrotu mimośrodowego watka nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Jest to czujnik bezstykowy. Sygnały czujnika są bezpośrednio przekazywane do sterownika silnika. Czujnik składa się z dwóch cewek indukcyjnych, których sposób działania wykorzystuje zasadę transformatora różnicowego....
Czujnik, o którym wcześniej pisaliśmy to czujnik temperatury płynu chłodzącego (podwójny) siedzący w króćcu wychodzącym z głowicy a inny czujnik mający wpływ na prawidłową pracę silnika to czujnik temperatury paliwa siedzący w nastawniku pompy wtryskowej pod jego pokrywką i do Twojego silnika ma on nr 028 906 040 C ale tak namieszałeś w tym ostatnim...
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy i liczę na to że ktoś mi pomoże rozwiązać mój problem.Ale zacznę od początku.Posiadam passata 1.9 tdi 94r.,od pewnego czasu samochód zaczął szarpać,jest to dość irytujące.Zaczyna się od 2,poprzez 3,4,5 bieg .Dodając gazu lub jadąc pod górę robi się naprawdę nieznośnie.Szarpanie rozpoczyna się od 1000 obrotów i w...
Opisujecie ciekawe przypadki z tym nastawnikiem pompy paliwa, choc ja akurat z jego awariaprzy takich objawach sie nie spotkalem . Jak mozecie to opiszcie szczegolowej czy szarpanie bylo dokladnie takie samo jak jest tu opisane , i co dokladnie zrobiliscie pozniej z pompa , wymieniliscie cala pompe czy tylko glowiczke . Bo istnieje mozliwosc ze przekalibrowaliscie...
Kiedy silnik się zagrzeje i odpalam znowu wchodzi na 2000 obr. i natychmiast spada do 900obr. nie szarpie dobrze przyśpiesza pali w normie.Nie łapie temperatury max to 60 stopni. Vag pokazuje że coś się dzieje z nastawnikiem pompy wtryskowej. Czy może być coś innego bo na nastawnik to nie typowy objaw pozdrawiam metonax
Silnik: 2.5 TDI 140 KM (D5252T, AEL) Silnik odpala bardzo dobrze,ciepły na strzał, po zimnej nocy kręci zaledwie kilka obrotów. Przyspiesza bardzo dobrze, zadymi tylko jak nagle depne, jak turbo doładuje to przestaje i po prostu idzie. W trakcie jazdy na ciepłym (zazwyczaj bo i na zimnym sporadycznie się zdarza) silniku w zakresie 1-2 tys obrotów samochód...
Witam.Mam pytanie.Posiadam Passata b5 1.9 TDI,110KM.I wstępuje w nim taki problem z że ciężko odpala i pływa na obrotach.Te objawy mógłbym przypisać Nastawnikowi pompy lecz go wymieniłem a problem dalej jest.I zastanawia mnie czy przyczyną nie możne być paliwo wędrujące do pompy z powietrzem.Bo założyłem przezroczysty przewód zasilający pompę i zaobserwowałem...
Przeplywomierz powietrza lub nastawnik pompy wtryskowej. Błędów może nie być a będą objawy jak opisano. Przepływomierz może pokazywać zbyt dużą ilość zasysanego powietrza a nastawik pompy może się przycinać. Może przetarte jakieś podciśnienie.
Cóż kolego sprawa jest przykra, ale to bolączka tych aut. Objawy typowe dla nastawnika w pompie paliwa. Pompa do regeneracji.
stało się to zaraz po regeneracji pompy czy jakiś czas było dobrze? podobne objawy miałem w golfie 1.9 tdi 1z i był zabrudzony nastawnik w pompie u mnie nie było żadnego błędu, proponował bym jeszcze diagnostykę komputerową.
Witam W momencie gdy dodaje gazu bardzo delikatnie a samochód jeszcze nie ciągnie silnik wpada w wibrację, podczas jazdy w korku gdy ujmuję gazu jest podobna sytuacja. Na luzie w zakresie obrotów 940 - 1000 również jest taka sama sytuacja. Wymieniłem nastawnik, później pompę wtryskową, na vagu brak błędów. Nie ma problemów z brakiem mocy, podejżewałem...
A jak moge vagiem sprawdzic ten kont wtrysku oraz czy nastawnik pompy jak jest zabrudzony to tez moze powodowac takie objawy?? Jesli tak to czy mozna go samemu wyczyscic i jak to zrobic aby nie popsuc?
prawidłowe posunięcie z Twojej strony skoro zwróciłeś uwagę na filtr paliwa przy tych objawach, skoro jednak to nie ta przyczyna to dobrze byłoby zdiagnozować nastawnik pompy wtryskowej bo może się okazać, że jest on zabrudzony. W tym przypadku lepsza diagnoza niż wymiana na ślepo kolejnych podzespołów.
Mianowicie jest taki objaw że po dodaniu gazu i puszczeniu powyżej pewnej granicy sam silnik wchodzi na obroty troszkę wyższe niż pedał na to wskazuje- faluje przez 3 sek i następnie spadają obroty. Pedeał ma dobre odczyty , ale podmieniony i to samo sie dzieje. Obstawiam nastawnik w pompie która była z 8 razy ''sprawdzana''. Jest błąd czujnika tem...
To jest autko z pompom rotacyjną (nie cr). Podobne objawy dają: uszkodzony nastawnik pompy źle ustawiony kąt wtrysku olej w układzie dolotowym umierająca pompa wtryskowa zawieszające się wtryskiwacze Ciekawostka: W silniku starszym (f8q) identyczny objaw prowadził do wymiany świec żarowych (jak wiadomo te starsze nawet ciepłe bez grzania świec cieżko...
Jak wspomniał kolega heretapawel bez VAGa nie obejdzie się. Objawy wskazują na nastawnik pompy wtryskowej (drgania, kontrolka) lub turbinę (utrata mocy).
Koledzy ,nie róbcie zamieszania... U mnie występował taki sam objaw. Po odpaleniu (czasami !) silnik pracował jakby na 2 cylindry, nie reagował na wciśnięcie gazu. Jeżeli NIE masz żadnych błędów w ECU, to problemem jest nastawnik pompy VP37. Wymaga czyszczenia. To wszystko. Jeżeli Masz błędy ,to podaj jakie.
Nie no wału się trzyma :P Co mam z nim zrobić ? Luz jest minimalny na boki. Czy to wpływa na wyżej wymienione objawy? Jutro chcę wymienić przewody podciśnieniowe sterowania turbiną i pożyczyć przepływomierz od kolegi, jak swój odepnę podczas pracy silnika to niema żadnej różnicy... W wężykach paliwa są bąbelki powietrza a gdy biorę ostry zakręt na sprzęgle...
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem i mam nadzieję, że piszę we właściwym miejscu. Mój problem dot. mrugającej kontrolni spiralki świec żarowych. Wiem o tym, że był już taki problem poruszany wcześniej ale mój jest bardziej złożony. Sharan 1996 r. silnik 1,9 TDI 1Z 90 KM. Zaczęło się ok rok temu kiedy zacząłem odczuwać szarpanie czy też brak...
Ja ostatnio miałem podobne problemy z inny autem z grupy VAG - golf mk4 1,9 SDI AQM 2004 r. Źle odpalał, gasł podczas jazdy(czasami co 10 s) , obroty falowały, czasami kopcił niemiłosiernie itd. Żadnych błędów w sterowniku nie było. Jak w końcu wywalił błędy to : od zaworu 109, nastawnika pompy wtryskowej, wtryskiwacza sterującego i EGR-wszystko łączy...
Wieczorem miałem ta sama sytuację nie odpalił aż Aku padł. Od kabli odpalił od razu. Nie ladowalem aku przez noc rano -1 na dworze odpalił jak by nigdy nic Dodano po 15 Nastawnik w pompie wtryskowej Nie miał by wtedy jakiś objaw podczas normalnej jazdy.?? Błędy?? Nie brakuje mu mocy ani nic może trochę więcej pali jedynie
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Chciałem Was prosić o podpowiedź co mogę sprawdzić zanim będę musiał ją zawieść do warsztatu. Dosłownie przed chwilą identyczny lub podobny problem był rozpatrywany tutaj . Nie zrażać się, że to inny silnik i nie te samy objawy. Silnik jest z rodziny Common Rail , więc każdy z nich jest podobny w parametrach ciśnienia i innych, poza tym też gaśnie...
panowie piszecie bzdury. Tylko jeden z was ma rację, trzeba poprawnie ustawić początek wtrysku a następnie dawkę paliwa. Ze względu na zaawansowanie powyższych prac potrzebny jest nie tylko Vag ale i wiedza. Nie polecam "Grzebania" samemu, tylko trzeba pojechać do zakładu ktory sie specjalizuje w tym temacie lub do serwisu. Najcześciej występują takie...
Witam wszystkich mam problem z moim golfem przy dodawaniu gazu szarpie. Słyszałem że w tych silnikach ten objaw to zabrudzona pompa wtryskowa może ktoś ma instrukcje czyszczenia nastawnika. Z góry dziękuje.
Czy problem został rozwiązany? Mam te same objawy i męcze się z tym już 2 lata. Kombinuje z pompą, teraz zamontuje zregenerowany nastawnik. Zobaczymy
Co do zgaśnięcia auta i błędu 17970 skończyło się na wymianie pompy wtryskowej razem z nastawnikiem na nieużywaną (leżak magazynowy). Ale problem z dymieniem nadal pozostał. Ponadto przy wilgotnej, deszczowej pogodzie gdy jest 1-5 stopni na plusie auto nie pali za pierwszym razem. Czasem zaskoczy dopiero po 5-8 próbach! W czasie mrozów nawet największych...
Pompa ma symbol VP-29. Zaworu nie mam na wierzchu. Na pompie, pomiędzy rurkami doprowadzającymi paliwo do wtrysków jest taka metalowa kopułka i wydawało mi się, że to jest ten zawór, tym bardziej, że ida tam dwa kable. Niestety kopułka nie posiada wlasnych śrub, ale jest jakby wkręcona w korpus pompy. uszkodzony sterownik pompy wtryskowej i możliwe...
Na przewodzie powrotu paliwa pod maską zamontowany jest filterek paliwa. Z tego co mi wiadomo powinien on być zamontowany na wężu zasilającym. Jeden z przewodów zapłonowych jest owinięty taśmą gdyż w jednym miejscu była pęknięta guma. Taki przewód kwalifikuje się do wymiany gdyż są elementy których nie da się naprawić klejem i izolacją lub taśmą. Paliwa...
Tak poradziłem sobie z tym problemem tzn a wszystkich pompiarzy którzy regenerują te pompy to za mity które opowiadają typu elektronika .kalibracja itp.pierdoły to tylko nabijanie w butelke ta pompa to jak wszyscy wiedzą to kopia bosch vp37 produkowana przez zexel ale japończyki poprostu chcieli zmodyfikować tak zwaną siekiere co jest największą głupotą...
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
nie jedzie w tedy normalnie i trochę głosniej pracuje 80% tego typu awarii w Lucas Epicu jest spowodowanych niewłaściwą pracą zaworu start-stop w pompie. Pompa Lucas pracuje całkowicie zalana paliwem pod ściśle określonym ciśnieniem i jest ono czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki paliwa i kąta wyprzedzenia wtrysku. Jeżeli zawór start-stop ulegnie...
Witajcie. Passat AHU zgasł podczas jazdy. Przy diagnostyce wyszło, że w grupie 19 w ecu napięcie początkowe w teście nastawnika 0.740, końcowe 0.000. Nastawnik zdjęty, pierścień dawki zastany, jakby zatarty. Cewka nastawnika uszkodzona. Dziś podstawiona druga pompa, rzekomo sprawna. Objaw taki - nastawnik pracuje w pełnym zakresie, paliwo podane z zewnątrz,...
objawy te sa na nastawnik mialem kiedys taki problem i okazalo sie ze jest zepsuty wtrysk z czyjnikiem do ktorego nida dwa kable sprubuj go podmienic na forum obd2 koledzy pisali ze czasami pomaga odpowietrzenie wtryskow mysle tylko ze ktos kto czyscil ci nastawnik widzial w jakim jest stanie i jak bylby powycierany powiedzial byci otym tak wiec spruboj...
Witam serdecznie, Jest bardzo dużo podobnych tematów, ale niestety nie udało mi się rozwiązać problemu. Objawy: Na co dzień rano gdy był mróz, nie wsiadając odpalałem auto do grzania (żona w ciąży), nie zwracałem uwagi na kontrolki i oczywiście zabierałem się za skrobanie i do auta wsiadałem dopiero po ok. 5-10 min. żeby nim jechać. Żadne czek endżiny...
Witajcie Silnik RF1G montowany w BA i BJ pompa Zexel Mam problem ze swoim dieslem. Mianowicie po nocy auto odpala od strzała ale pracuje bardzo nie rowno najpierw puszczajac chmurę bialego dymu (zapłon za późny) a po chwili wystepuje spalanie stukowe ( zapłon za wczesny). Całość ustaje po ok 1min. Objawy nie wystepuja gdy slinki jest ciepły. Dodatkowo...
Dzień dobry. Moje pytanie nie dotyczy żadnego problemu tylko chcę się coś dowiedzieć. Kilka dni temu grzebałem przy skrzyni biegów i zapomniałem wpiąć wtyczkę impulsatora. Podczas jazdy oczywiście nie pokazywało prędkości ale był jeszcze jeden dziwny objaw. Przy zmianie biegów z 1 na 2 pojawiało się pojedyncze lub podwójne mocne szarpnięcie. Po wpięciu...
(-) mam problem mianowicie z dymem z rury wydechowej, wydobywa sie czarny na obciążonym silniku (-). Ogólnie można powiedzieć, że masz zakłócenie w spalaniu typu: albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa . Natomiast w szczegółach powinien na to pytanie odpowiedzieć najbliższy mechanik/diagnosta, a nie forum, które jednostki napędowej nie widzi i...
Witam serdecznie szanownych forumowiczów! :) Niestety po roku cyklicznego dłubania w mojej ciężarówce, napotkałem problem, w sprawie którego potrzebuję konsultacji :P Przedstawię objawy i dotychczasowe postępy: -kupiłem autko z jakimś problemem, mechanicy zakładali z góry, że to pewnie turbina albo wtryski albo pompa.. -auto łapało tryb serwisowy, jak...
Witam. Troszke dziwi mnie Twoj problem z tego wzgledu ze to o czym piszesz czyli "jakby sinik nie pracowal na wszystkie cylindry", nie powinno miec miejsca w Twoim samochodzie. Taki objaw wystepowal raczej w nastawnikach z czujnikiem potencjometrycznym a Ty masz w soim czujnik indukcyjny. Z dzisiejszego przykladu wiem ze wszystko moze sie zdazyc z elektronika....
Tu przeplywomierz jest dobrze ,nowy oryginal, na innych forach wyczytalem ze taki objaw moze byc spowodowany brudnym nastawnikiem dawki paliwa ,czy wie moze ktos czy w pompie DENSO tez jest taki nastawnik ,i czy da sie go wyczyscic tak jak w pompach VP 37
Witam. Wracając golfikiem do domu przejechałem przez spowalniacz i zgasł. Po tym zdarzeniu nie odpala, vag pokazuje na nastawnik ( błąd 1268 i 765 ) ale nie było żadnych objawów ( falowanie obrotów , złe odpalanie itp.). Napięcie na zawór n 109 dochodzi, rozrusznik kręci jak wściekły :D Sprawdzając w komorze silnika zauważyłem, że jeden pin w kostce...
Rozumiem, że cały system wtryskowy z wtryskiwaczami, pompą wysokiego ciśnienia (pwc), czujnikami, nastawnikami, turbosprężarką, itp. zostały przełożone na nowy słupek? Jeżeli zatem usterka "przeniosła się" identycznie z poprzedniej jednostki napędowej, oznacza, iż mechanicy przetransportowali wszystkie swoje błędy i wypaczenia na nowy silnik. Mało tego,...
Cześć Od czasu do czasu występuje problem taki, że gdy silnik jest zimny odpalam go , odpala na strzał, jest odpowiednie ssanie, obroty odpowiednie, silnik chodzi 15-45 sekund , następnie zaczyna nim telepać, obroty spadają aż gaśnie. Po ponownym odpaleniu jest już dobrze lub sytuacja się powtarza. Kolejne odpalenie jest już ok. Ale bywa czasem , że...
Po podlaczeniu do komputera (gdy palil i gdy nie palil) wskazywal brak bledow. Wg mechanika ktory to badal to problem jest z pompa wtryskowa. Czy objawy ktore napisalem w pierwszym poscie moga byc objawami jakichkolwiek problemow z pompa wtryskowa i nastawnikiem kata wtrysku?
Witam. Auto: Golf III Variant 1,9tdi 95r. 90KM Proszę o analizę logów. Objawy jakie występują to brak mocy. Czasem szarpanie. Jak odpalę zimny silnik to działa dobrze przez chwilę. Po czym zaczyna mulić, ale nie ma błędu przepływomierza. Pojawia się on po ostrym dodaniu gazu. Wtedy też wartość MAP (actual) ze zmiennej pokazuje mi stałą ok. 425. Jak...
To wymień jeszcze raz. Transit 2.5 TD na Epicu był bardzo czuły na filtr paliwa. Też tak uważam. Przy zakładaniu nowego filtra posmaruj uszczelkę czystym olejem, dociśnij filtr i przekręć trochę w lewo-prawo. Pompa Lucas Epic pracuje cała zalana paliwem, wykorzystuje paliwo jako czynnik wykonawczy dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Ciśnienie paliwa...
Dzien dobry, Auto z oznaczeniem silnika kod BNZ, z DPF, turbo ze zmienna geometryczna. Mam dwa problemy do rozwiazania: 1. Szarpanie sporadyczne autem, przewaznie jednorazowe (1 sek) Szarpie przy przyspieszaniu. Jedno szarpniecie okolo 1 sekundy przy obrotach okolo 1500 – 2000 obr /min. Nie wiadomo czy szarpniecie jest przy jezdzie tzn z ukladu...
Proszę szanownych forumowiczów o pomoc w prawidłowym zdiagnozowaniu usterki pompy Vp-44 w mojej VB y22dtr. Jak w temacie, uporczywie uszkadza się elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku (0281002173) ten dolny na cieńszych kabelkach. Uszkadza sie w ten sposób że następuje zwarcie międzyzwojowe w jego cewce, jej oporność robi się 2 ohm zamiast 8-10 (Tyle...
Witam od tygodnia walczę z moim merolem nie daje rady go naprawić więc muszę się zapytać was. Merol pewnego dnia stracił moc, byłem na diagnostyce wywalało błąd nastawnika turbiny, wyjąłem turbinę zawiozłem do chłopa od regeneracji okazało się że coś wpadło do środka nie uszkodziło łopatek tylko zmienną geometrię pocharatało, chłop zregenerował turbinę...
Witam, mam nastepujacy problem - gdy podczas jazdy wcisnie sie za mocno gaz to silnik zaczyna sie dlawic i szarpac, gdy zrobi sie to b.powoli to przyspiesza bez takiego objawu. Wyglada na brak mocy, lub powietrze w paliwie. Dodam wiecej szczegolow, zeby nie bylo, ze pytam zamiast cos robic... BMW rok 1994 r. przebieg 240 tys, zalozona 2 lata temu 2...
Na oko to wiesz jak się skończyła przypadłość pewnego chłopa. Do ustawienia początku tłoczenia potrzebny jest zegar. Twoje auto to prawie zabytek, więc pompa na prawo niedomagać, lecz zazwyczaj objawy są zupełnie odwrotne (tzn. Nie pali jak ciepły, a po zalaniu zimną wodą odpala). Druga sprawa, że nastawnik może wymagać czyszczenia. Masz objawy nie...
moze to mało pocieszające ale w tych silnikach wlasnie takie objawy dają: 1. uszkodzone wtryskiwacze mozna to sprawdzic zakładając przezroczyste przewody na powroty na wtryskiwaczach podczas krecenia oraz po kilku kilkunastu sekundach po odpaleniu powinno byc kilka cm powiedzmy od 1cm do 5cm podczas kręcenia rozrusznikiem a po odpaleniu załuzmy przy...
Panowie jezeli wam silniki drgaja na dojezdzaniu np. do swiatel, odpuscie sobie dwumasy, poduszki, nastawniki tylko od razu szukajcie uzywanej dobrej pompy wtryskowej. Jeszcze jeden objaw zuzytej (zacierajacej sie) pompy to gorsze odpalanie na cieplym silniku. Mozemy wtedy odpiac zlacze od czujnika tem. jest on pod vacum pompa, odpali od pierwszego.
Pompa była robiona u Pana , który ma najlepszą opnie i wiedzę w mojej okolicy . Nie dodałem jeszcze , że była podmieniana pompa wtryskowa na identyczną , wyjętą z palącego samochodu . Objawy te same . Paliwem psika , nie odpala .. . Ja tej drugiej pompie próbowaliśmy zmieniać dawki regulując nastawnikiem w obie strony delikatnie . Silnik nawet nie wykazuje...
600k km to trochę mało jak na ten rocznik, sprawdź przewód idący od kolektora ssącego do pompy bo właśnie ten element w pompie odpowiada za zmiany zależne od ciśnienia na ssącym (coś jak mechaniczny czujnik ciśnienia). Dawno temu w tym typie silnika wymrugało mi wtryskiwacz prowadzący ale nie pamiętam jakie były objawy, swoją drogą to nie widziałem...
Witam! I jak udało się znaleźć przyczynę niedomagania silnika? Podepnę się pod ten temat - posiadam Skodę Roomster 1.6 benzyna (BTS) 105KM z 2006. U mnie występuje ten sam objaw - metaliczny dźwięk tak jakby z lewej strony, trochę z tyłu silnika. Wszystko zaczęło się od założenia instalacji gazowej (Landi Renzo - teoretycznie dedykowana do Skody). Po...
Samochód Audi 80 1.9 tdi silnik 1Z 94r podczas jazdy przerywa zwlaszcza na wysokich obrotach po diagnozie vagiem jedyny błąd to 0541 czujnik G99-usterka sporadyczna, czy ten czujnik moze powodować takie objawy? Dodam, że kostki od pompy sprawdzone i wyczyszczone, podmieniony elektrozawór odcinający paliwo, może ktoś doradzi co można jeszcze sprawdzić,...
Diagnostyka wykonana, pompa dobrze ustawiona, jak morze być uszkodzony potencjometr pedału gazu na zimnym silniku?? po delikatnym nagrzaniu pompy wszystko pracuje idealnie, nastawnik również wykluczam, ponieważ na ciepłym żadnych objawów. Czy pytanie kogoś o znajomość takiej usterki było robieniem z siebie idioty? Już któryś raz zrozumiałem ze Kolega...
Witam Szarpanie na średnich obrotach może być spowodowane uszkodzonym wtryskiwaczem sterującym (trzeci patrząc od przodu auta- inny od pozostałych). Przy uruchomionym silniku i średnich obrotach delikatnie puknij w ten wtryskiwacz. Jeżeli drgną obroty na 90% to ten wtryskiwacz. Jak masz możliwość to podmień go na sprawny z innego silnika i przetestuj....
O ile dymienie na biało może być powodowane przedostawaniem się płynu do cylindra ale wtedy płynu by ubywało i objaw taki nie występowałby na zimnym silniku. Poza tym żeby silnik wszedł na wysokie obroty musi mieć dodatkową dawkę paliwa. Myślę że niekontrolowane obroty silnika i dymienie na biało należy połączyć jako spowodowane jedną usterką.Może to...
Witam Udało mi się nabyć kolejny pojazd, mianowicie VW T4 1999r 2.5 tdi 102 PS z automatyczną skrzynią biegów. Mój problem polega na tym, że rozgrzany silnik zaczyna bardzo nierówno pracować na wolnych obrotach, trzęsie nim i wibruje - jak by na jeden cylinder niedomagał. Kultura pracy zmienia się po uruchomieniu ogrzewania - nawiewów-klimatronic, wówczas...
Witam, mam pytanie dotyczące kontrolki CHEK, mianowicie po umyciu komory silnika,( bez silnika tylko części karoserii przy chłodnicy i po bokach) po przejechaniu ok. 10 km zaczęła mi mrugać kontrolka informująca o awarii silnika i w momencie jej mrugania auto zachowywało się tak jakby nie dostawało paliwa i szarpało. Po odstawieniu auta i odpaleniu...
Generalnie podczas uruchamiania silnika od czasu do czasu tak jakby pracowal tylko na 2 garach, strasznie nim telepalo. Drugi obiaw jak dojezdzalem do skrzyżowania na biegu jalowym samochod wpadal w delikatne wibracje . Trzeci objaw byl taki, delikatnie dodawajac gazu do ok 1 tys i puszczajac a nastepnie znow dodawajac , wygladalo jakby delikatnie sie...
TDI i zapłon HHmmm, chyba za młody samochód dla mnie bo w starszych zapłonu nie widziałem, może że mowa o pompie i momencie wtrysku(nastawniku). Jeżeli piszesz o tym dymie, to zwrócił bym uwagę na końcówki wtryskiwaczy, lub masz niezbyt szczelne przewody i rzeczywiście się zapowietrza, sprawdź przewody przy wtryskach. A jak ze sprężaniem? gdyż diesel...