To jest nastawnik przesłony powietrza w silniku 2EE.Sterowany PWM ze sterownika silnika i może brzęczeć po włączeniu zapłonu..Na zimnym silniku prawie max zamknięty,w miarę rozgrzewania silnika coraz bardziej się otwiera.pozdr.
Te przyciski wyglądają jak regulacja mocy grzania. Istnieją palniki dwustopniowe a także o płynnej regulacji, ale są droższe. Musiałbyś obejrzeć na samym palniku pompę oraz nastawnik powietrza, ale myślę że trzeba przyjąć że działa na "1" i jest ok. Co do reszty - nie wiem.
Może mieć to gos wspólnego z uszkodzonym silniczkiem nastawnika cieplego powietrza szczytalem go przez kostkę OBD 2 ale nie popatrzyłem czy leci po wszystkich modułach sprawdzę jeszcze raz i odpiszę
Tu masz pdf-a ze schematem, i w ogóle cały temat o tym "wspaniałym" gaźniku. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Chwilę po zgaszeniu silnika coś buczy (nie wiem co, albo EVAP albo nastawnik powietrza biegu jałowego) i to jest normalne o ile po chwili milknie.
sterownik nie steruje nastawnikami powietrza i dlatego wszystko jest zaparowane. Kiedyś miałem taką usterke wymieniłem steronkik ( 300 zł) i było wszystko ok. Oczywiście sterownik uzywka. Pozdrawiam
Widocznie nastawnik klap powietrza odmówił współpracy.
No bez podłączonego MAP sensora to cała kalibracja do kitu. W sumie to dziwne że to wogóle jakoś działa.. Nic mi nie wiadomo o trybie awaryjnym w OMVL. Tak, lewe powietrze jak najbardziej mogło powodować telepanie. Na D automat bardziej obciąża silnik więc to lewe powietrze (w stosunku do powietrza idącego przez nastawnik biegu jałowego) stanowi mniejszy...
trudno by ci było wyczyścić tam krokowego. Powodem jest brak takowego urządzenia w w/w silniku. A problemem w twoim przypadku może być lewe powietrze lub zasyfiałe kanały dla obiegu powietrza dodatkowego lub nastawnik tegoż powietrza....
Do tzok. Czy nastawnik dawki powietrza to w Twoim rozumieniu silnik krokowy? Do elektrit. Skoro to standardowa usterka i prosta do usunięcia to na czym polega?
Problem rozwiązałem sam. Przyczyną był uszkodzony nastawnik od mieszania powietrza. Opiłki miedzi pomiędzy wycinkami silnika powodowały blokowanie regulatora w klimatroniku. Po przeczyszczeniu praca prawidłowa.
Witam, po przeczytaniu wszystkich postów nie znalazłem nic na temat urządzenia, które steruje klapką rozruchową, która w zależności o stopnia rozgrzania silnika otwiera się. Chodzi mi dokładnie o nastawnik przesłony powietrza. Wcześniej, gdy włączałem zapłon to było słychać charakterystyczne brzęczenie, teraz tego nie ma i samochód ciężko odpala i tylko...
Do obydwu kolegów - kiedy ostatnio byliście na regulacji luzów zaworowych? Źle ustawiona instalacja LPG bądź uszkodzona sonda lambda mogą powodować rozregulowanie adaptacji sterownika silnika i trudny rozruch bądź gaśnięcie silnika na benzynie, ale nie będzie to miało większego wpływu na pracę silnika na LPG przy instalacji II generacji. Poprawność...
NIe podałeś kodu silnika ,ale jeżeli mówisz że napeno KE , nie K to przyczyn może być wiele. Można na zimnym zrobic analizę spalin i spr. ,spr najpierw lewe powietrza wszystkie przewody podciśnienia , czujnik temperatorysilnika do kompa nastawnik hydraulicny i wiele innych
Przeplywomierz powietrza lub nastawnik pompy wtryskowej. Błędów może nie być a będą objawy jak opisano. Przepływomierz może pokazywać zbyt dużą ilość zasysanego powietrza a nastawik pompy może się przycinać. Może przetarte jakieś podciśnienie.
Czarny dym to brak wystarczającej ilości powietrza. Odepnij jeszcze nastawnik od turbiny. Zamknij na max geo i zobacz przy wciśniętym gazie jakie ciśnienie zrobi turbo. Jeżeli z maksymalnie zamkniętą geo nie zrobi żądanego, to turbo do wyciągnięcia.
Nie.To złącze wtryskiwacza i czujnika temperatury powietrza zasysanego. Nastawnik jest poniżej-takie czarne.Przykręcony trzema śrubami Torx T25
diagnoza komp wykazała złe parametry nastawnika turbiny (nastawnik wymieniony dwa tygodnie temu-zła diagnoza) No bo jest zła diagnoza. 98% złych parametrów nastawnika to jego zła regulacja. Pozostałe kilka procent to zazwyczaj zatarty popychacz wskutek wycieku płynu chłodzącego. Procedura serwisowa bardzo dokładnie określa parametry regulacji - zarówno...
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Błąd P2173 jest błędem związanym z niesprawnym zaworem EGR. P2173 Peugeot 308 znaczenie: PKodeks układu napędowego - Problem jest związany z silnikami, skrzynią biegów i systemami emisji spalin. 2MFG - Specyficzne dla producenta 1Pomiar paliwa i powietrza 7Zawór układu recyrkulacji spalin 1 3Napęd położenia zaworu TFP bez przełożenia napędu W konsekwencji...
Ponieważ piszesz że te objawy występują i na Pb i na LPG , to proponuję zainteresować się przepustnicą , i elementami z nią współpracującymi. Zwrócić uwagę na nastawnik biegu jałowego , Mam tu na myśli jej czystość . Podczas jazdy na gazie w dolocie osadza się biała maż która zalepia wszystko - łącznie z kanalikami powietrza . Sprawdzić również czy...
Potrzas odpalania idzie czarny dym. Powietrza nie ma. Też momyslalem ze może być nastawnik ale najpierw wymienię wtrysk sterujący
Do sprawdzenia nastawnik przepustnicy (styki krańcówki) i celem eliminacji lewego powietrza gumowa podstawa monowtrysku i kolanko przewodu podciśnieniowego serwa hamulców
Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ? Wszystkie raporty, które wstawiłeś są bezwartościowe z dwóch powodów: 1) Graficzne nie...
Ta się prawdopodobnie ustawia CO2 na wolnych obrotach. O samych wolnych obrotach decyduje nastawnik tutaj w postaci silnika krokowego. Być może jest zacięty? Warto jeszcze sprawdzić szczelność czy nie zasysa gdzieś powietrza.
3797 Highside - stopień końcowy sondy lambda Kontrola stopnia końcowego pod kątem zwarcia do masy lub +Uak, przerwanie przewodów FMI 4: Brak sygnału (brak obciążenia), przerwanie przewodu pin B05 lub pin B08 3850-Odchylenie pozycji - zamknięty nastawnik odprowadzenia spalin AGR Adaptacja punktu zerowego nieprawidłowa FMI 1: Adaptacja punktu zerowego...
Podejrzewałem czujnik temperatury wewnętrznej kabiny ale wygląda na sprawny, diagnostyka układu,podgląd parametrów tylko tak go sprawdzisz. Klapa nastawnika temperatury działa? Słychać zmiane przepływu powietrza jak dmucha na max?
Najtaniej było by uszczelnić pneumatykę a potem ewentualnie szukać przyczyny, być może nastawnik przekładni szwankuje. Może jakieś kody masz na wyświetlaczu? to by pomogło.
Moim zdaniem turbina do przeglądu - zapewne masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek i nagar utrudnia pracę turbiny. Może też szwankowac pompa. W jakim stanie są filtry ?, w szczególności filtr paliwa. Czy pompa nie łapie fałszywego powietrza, bądź interkuler.
Jaka temperaturę silnika/powietrza widzi ECU? Nastawnika nie regulujesz , Ecu go sam wysteruje wg. sygnału TPS-a i NTC. Jak masz klimatronic miałem przypadek że podbijał obroty,jak masz klimatronic odepnij panel lub włącz ECO-mode.
kolego w mk4 nastawniki się nie brudzą, zatankuj na dobrej stacji zwykłego ON i za wszelką cene trzeba sie pozbyć pecherzyków powietrza. Nowe opaski koło filtra powietrza to koszt 1zł/szt. tez mam alh i wiem co piszę
Niedawno robiłem forda transita 2,0 tddi z podobnymi objawami. Turbo to bym wykluczył, podczas jazdy to się zgadza że dymić może na biało, lecz po zgaszeniu i dłuższym postoju olej z powrotem ocieka do chłodnicy powietrza i samochód odpala za drugim razem. Przy starcie silnika turbo nie ma znaczenia gdyż jego praca zaczyna się w zakresie wyższych obrotów....
podłącz VAGa i sprawdź błędy dla ósmej grupy (Auto HVAC) mimo że to ręczna klima i nawiew. Najprawdopodobniej uszkodzony nastawnik klapy od mieszania powietrza Ciepłe/Zimne o oznaczeniu V68. Są dwa wyjścia albo ASO i koszt około 400 - 500PLN lub samodzielny demontaż i próba zregenerowania (90% przypadków aut z 200kkm działa).
Dpfy i inne pierdy popatrz, bo możesz mieć zawalony wydech. Układ doładowania zaczyna się od puszki filtra powietrza, a kończy na ostatnim tłumiku, czasami za bardzo skupiamy się na czymś jednostkowym, szersza persoektywa diagnostyczna może pomóc rozwiązać problem.
A ''dym'' wydobywa się z obudowy na pierwszym rzędzie cylindrów ?? Jakieś błędy np na turbo/nastawnik?
Przepraszam, pomyliłem z silnikiem 2.0 w CR-V, tam jest zawór powietrza dodatkowego, w HR-v jest nastawnik z silnikiem krokowym.
Tak, problem z tym nastawnikiem, ale jak pomyśli to usunie przyczynę.
Same klapy nie powinny narobić problemu bo są chyba metalowe. Ale mogą się zablokować w pozycji zamkniętej i ograniczać przepływ powietrza. A błąd może dotyczyć albo zaworka podciśnienia który nimi steruje, albo nastawnika elektrycznego bo nie pamiętam jak tam jest.
Niestety turba nie mogłem zostawić w spokoju, bo wirnik strony zimnej miał ukruszoną łopatkę i pare powyginanych, co powodowało wibracje i wiadomo jaki mógł być skutek końcowy... Poza tym po cichu liczyłem, że może jednak turbo też się przyczyniało do dymienia i po robocie problem zniknie. Niestety nie zniknął. Turbinka zregenerowana, nieszczelności...
Ja jednak obstawiam ze to wina nastawnika.
Sprawdz czy nie ciągnie powietrza z paliwem. Jak nie to stawiam na nastawnik na pompie.
Powodem były wtryski po regeneracji problem ustąpił. Druga tez przyczyna w tych silnikach PSA trzeba uważać na filtry paliwa łatwo źle założyć co się przyczyni do wiecznie brudnego nastawnika wysokiego ciśnienia..
Czujnik temperatury dla ECU dobry. Wszystko sprawdzałem co mogłem. Cały monowtrysk, nastawnik przepustnicy potencjometr przepustnicy. Czujnik temperatury powietrza zasysanego (IFA). Lambada sprawdzana tylko miernikiem. Ktoś wie co oznaczają banki danych 6,7,8,10?
Sprawdź, czy dochodzi masa do czujników TPS, nastawnika przepustnicy, czujnika temp płynu i temp powietrza(ten na wtryskiwaczu). Ta masa jest na jednym przewodzie, wychodzi ze sterownika z pinu 8
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych mechanicznie, tzn. dźwigienki na miejscach, klapy poruszają...
Witam Mam problem z moim bawarem otóż od samego zakupu do chwili obecnej auto jest że tak to nazwę zamulone jakoś wolno reaguje na gaz z tak jakby opóźnieniem nie jest dynamiczne zrywne i żwawe. Na początku wziąłem sie za naprawę nastawnika pompy wtryskowej i zmianie filtrów powietrza, paliwa i oleju. Nastawnik chodzi narazie jako tako ale moim zdaniem...
Witam. I tak i nie. Więc nastawnik klapy powietrza tył dotyczy rozdzielenia powietrza ciepłego i zimnego na tylną kratkę. Wieje mi tylko ciepłe więc w ciepłe dni olałem i nie włączam tyłu. Wysokie ciśnienie było powodem złego chłodzenia skraplacza. Wymieniłem na nowy a ciśnienie wciąż było około 20-26 bar zależy od temp. zew. Wentylator wył już na III...
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Raczej szary dym... jakie oznaczenie silnika, rocznik ? jeśli to stary Pasek to prawdopodobnie masz problem z nastawnikiem przepustnicy, zacina się czasem, nie reaguje na impulsy sterujące,trzymając uchyloną przepustnicę - podwyższone obroty to większe spalanie. Dodano po 2 źle odpala bo jak się zatnie nastawnik przepustnica jest zbytnio uchylona i...
Masz ustawione na 57 z tego co zrozumiałem? Zrobię jakąś porządną instrukcję jak to opanowałem w moich kaszlach. Do 2 dni to zajmie ale nawet jak masz te 57 to bym to teraz zignorował i zajął się ustawieniem tej dawki. Robisz to odkręcając na pokrywce nastawnika jedną śrubę na górnym deklu, taki ma dziwny kształt ale nabija się młoteczkiem nasadkę 7mkę...
To nie są fabryczne wkręty. To jakaś prowizorka. Syczy na serwie, jak mocno wyginasz to tak będzie. Czy jak teraz zatkasz ręką dopływ powietrza to zgaśnie? Błędy odczytywałeś? Moze sterownik nie widzi że nastawnik dotyka dźwigni przypustnicy.
Sprawdź nastawnik przepustnicy, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temp. płynu chłodzącego, czujnik temp. zasysanego powietrza. W kolejności podanej.
Żaden Krokowie, Ani Żaden Nastawnik Biegu Jałowego. W fordach występuje zawór powietrza bocznikowego. Opisz dokładniej swój problem, kiedy usterka występuje, podczas jazdy, czy gdy silnik pracuje na wolnych, czy podczas wyrzucania na luz czy jak?
Cześć, 630A00 - współczynnik recyrkulacji spalin jest zbyt wysoki. Jeżeli nie występują żadne inne kody usterek odnośnie nastawnika AGR, to odpalamy Xentry i robimy tak: Krótki test -> MCM -> Testy -> Test układu powietrza doładowanego. Warunkiem testu jest dodatnia temperatura na czujniku temperatury zewnętrznej - oszukasz go, ogrzewając...
Wiadomo, że paliwo w sekcji niskiego cisnienia jest czynnikiem hydraulicznym (wykonawczym) dla nastawnika kąta wyprzedzenia wtrysku. Więc musi mieć nie tylko ściśle określone ciśnienie, ale przecież także nie może być z powietrzem... Od samego początku w poprzednim temacie podejrzewałem uszkodzony siłownik od początku tłoczenia. Jego nieszczelność...
Witam Wysiadl mi silniczek w silowniczku ktory steruje klapami powietrza w audi a4 95r, silniczek jest maly 7V, czy istnieje mozliwosc jego regeneracji?
byl ustawiany kat wtrysku, dolot czyscilem osobiscie tydzien temu przy zdjeciu turbiny , calego wypalilem w srodku z nagaru jest teraz czysty, pozostał tylko intercooler niesprawdzony ( moze byc to ? czy w logach by wykazalo za malo powietrza? ) nastawnika nikt nie ruszał. przepływka dzisiaj była zamieniania , ale auto gorzej jezdzilo .Mialo takie 2-3...
Po podpięciu komputera wszystkie wartości zmierzone pokrywają się z pożądanymi (doładowanie, powietrze, paliwo). Jednak po przejechaniu około kilometra zaczyna dymić na biało z wydechu (spaliny mają zapach nie dopalonej ropy). Po podłączeniu komputera odczyt powietrza pożądanego od zmierzonego sporo się rozbiega. Powietrze pożądane przez silnik to...
Witam, gdzie znajduje się przepływomierz, przy kolektorze? Przy samym dolocie powietrza nie ma. I jeszcze jedna rzecz, gdzie znajduje się nastawnik biegu jałowego, bo to też chyba może być przyczyna?
Na samo odpalanie nie.ad1 sterowanie dopływem powietrza do gaźnika (ciepłe-zimne) ad.2 przewód wyrównania ciśnienia w nastawniku przepustnicy czyli połączenie z atmosferą.
Panowie przepraszam że mnie nie było ale sprawy rodzinne i nie miałem czasu lecz dziś sprawdzałem i przepustnice ii czy to że moje autko nie ma wolnych obrotów albo strasznie dziwnie na wolnych obrotach chodzi może być spowodowane nastawnikiem biegu jałowego??
Zazwyczaj stuka nastawnik przepustnicy, takie trzy-cztery krótkie stuknięca, ale to po wyłączeniu zapłonu. Klapa rozdziału powietrza rumoli w każdym Megane. Oczywiście mowa o Megane I ?
Ja mam przy tej konfiguracji w AHF dawkę ustawioną na 3,2mg, możesz spróbować regulacji w vag com, jednak przy większych odchyleniach musisz ruszać nastawnik (nietypowy trójkątny klucz), wtryski 216 są w stanie podać 57mg paliwa przy odpowiedniej zmianie mapy napięcia nastawnika, jednak musi byc zachowana odpowiednia ilość powietrza, w przypadku oryginalnej...
włącza się dopiero po rozruchu silnika. Wczytałem się w instrukcję serwisowania VP44 i tam piszą, że pompka wstępna wcale nie zawsze występuje przy pompie VP44 (piszą, że tylko przy bardzo długich przewodach i dużej różnicy wysokości zasilania). Z tego wynika, że producent polega przede wszystkim na łopatkowej pompie przetłaczającej wewnątrz pompy...
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
Sprawdź jakie napięcie masz na CANL i CANH Dodano po 8 Jak dobrze rozumiem podpiąłeś nastawnik AGR do CAN wychodzącego z EDC17 ?? Tak to nie będzie działać, bo na tym jednym CAN obsługiwane jest kilka elementów: przepustnica powietrza, NOx1 itp
Co może być przyczyną zwalania węża z nastawnik przepustnicy (Bosch)? Co może powodować dziwne obroty po ponownym założeniu zwalonego węża? Ważne info. po założeniu węża w swoje miejsce do nastawnik przepustnicy (Bosch), testowałem przepływomierz powietrza. I taki rezultat, jak jest podpięty obroty faluja miedzy 1000-1500, silnik dobrze sie wkręca....
Dziękuje za odpowiedź. Czy przy tej wstępnej regulacji mam wykręcić czujnik temp. powietrza z kolektora i podłączyć go do wiązki czy nie ma to znaczenia? Ponoć już po zamontowaniu kolektora można dokonać precyzyjnej regulacji w Dis-ie bez ruszania nastawnika, lecz nie wiem czy jest tak w rzeczywistości. Mam jeszcze pytanie jak ustawić wstępnie nastawnik...
Raczej nie bo takie mapy występują w EDC16 i wyżej. Tu masz żądanie kierowcy , ogranicznik momentu , ogrnicznik dymienia, napięcie nastawnika i w tych mapach się rzeźbi. Do zrobienia oczywiście jeszcze mapy powietrza.
nie sądze aby obroty mialy związek z tymi kontrolkami stan takich obrotów moze miec wpływuszkodzona gumowa podstawa pod monowtryskiem, lub uszkodzony nastawnik biegu jałowego sprawdz tez czy nie ciągnie fałszywego powietrza oraz czy przepustnica jest czysta
Element przy poz. nr 6 dźwignia sterowana podciśnieniem mająca na celu zwiększenie przepływu powietrza do garów. Sorry może niewłaściwie się wyraziłem w literaturze nazywana jest nastawnikiem podciśnienia.
Witam, Renault Laguna II IDE 2.0 Nie odpala generalnie, iskra na swiecach jest, wymienialem pompe wysokiego cisnienia, czujnik cinienia, czujnik walka rozrzadu, komputer sprawdzany u fachowca i nic Bledy z dwoch diagnostyk podobne: FD038 blad wewnetrzny komputera DF523 Temperatura powietrza przepustnicy DF084 sterowanie przekaznika nastawnika DF524...
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
Błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji 00256 udało mi się wyeliminować przez stuknięcie kluczem w ten czujnik. Zaskoczył i pokazuje wartość ciśnienia w układzie które wynosi 4,2 bara na pracującym silniku. Na sprężarce pokazało się natężenie prądu 0,61A. Guzik AC po włączeniu jest podświetlany jednak chłodne powietrze nie dmucha. Został nadal błąd 00457...
Pamietam jak kiedys wymienialem zawor ograniczajacy cisnienie tyle ze w TGA z AsTronic to faktycznie nie trzeba bylo sciagac calego nastawnika przekladni. Wystarczylo odkrecic wszystkie sruby a nastawnik podniesc lekko do gory i poszlo.
(-) jak nazywa się element zaznaczony strzałką na zdjęciu. Jest bliźniaczo podobny do elementu znajdującego się powyżej niego. Problem w tym, że ten dolny jest cały zalany olejem i chyba muszę go wymienić. Są to przepustnice powietrza ciepłego i zimnego współpracujące z FAP-em oraz EGR-em. Na obrazku po lewej zaznaczone są jako elementy nr 11 i 12....
Auto po diagnostyce wskazało błąd przepustnicy Wg mnie to nie błąd przepustnicy tylko nastawnika klap w kolektorze ssącym. Ośka pod kątem luzów do sprawdzenia.
Czy ktoś potrafi mi powiedzieć jaka powinna być mniej więcej temperatura schłodzonego powietrza wywiewanego z centralnego nawiewu w trybie LO na wolnych obrotach? Zrobiłem w ubiegłym tygodniu przegląd klimatyzacji w serwisie na urządzeniu BOSCHA , człowiek który to robił po zakończeniu czynności stwierdził ,że wszystko jest w porządku. Jednak moim zdaniem...
Na mojego nosa masz przedziurawioną membramę w nastawniku przepustnicy.Jest to ten baniak co jest po prawej stronie gaźnika (patrząc od przodu)co do niego idą 2 wężyki i kostka z 7 przewodami.Zapal silnik,zdejm górny wężyk,załóz jakiś inny,i ssij powietrze z niego ustami. Suwak nastawnika powinien sie cofać,a ty czuć wyraźny opór zasysanego powietrza.
hahaha!! ASO tylko błedy potrafi wykasować, ludzie nie dajcie się tak zwodzić! Każdy potrafi podłączyć kompa i wykasowac błędy ale robić nie ma komu! Debilizm.... Kolego, oddaj auto do warsztatu który naprawia a nie kasuje błedy. Sugeruje sprawdzić nastawnik biegu jałowego, oraz czy nie bierze gdzieś powietrza.
Paliwo dociera, czyli jak: ledwo cieknie, czy daje strumykiem pod ciśnieniem? Podczas kręcenia obroty widzi? Jokerro, a tam nie ma czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu? Jak dawka podczas kręcenia i napięcie na nastawniku.
Sprawdz czy czasami nie zasysa lewego powietrza (guma pod gaźnikiem ,serwo). czy była ruszana śruba na której oparty jest siłownik pneumatyczny. Wymień czujnik temperatury ten niebieski na nowy.( jeden jest od wskaźników. Spodkałem się kiedyś z tym że mechanik zablokował siłownik pnematyczny sprawdz czy sie wysówa podczas pracy na wolnych obrotach....
Nastawnik jakby nie był ustawiony to zawsze to samo. Wszystkie temp. paliwa powietrza płynu itd. jak powinno byc. Obstawiam teraz kąt. Odpiąłem wtrysk ster. to zaczął tragicznie chodzić, jeszcze słabszy, jeszcze bardziej szarpie przy dodawaniu u puszczaniu gazu.
Witam, mam problem z moim T4 ,silnik 2.5 Tdi 102 km. ACV, auto odpala bez problemów zimny czy ciepły, niestety na wolnych obrotach szarpie silnikiem, wraz ze wzrostem obrotów coraz mocniej aż do 950 obr. wtedy przestaje, wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem czy nie ciągnie powietrza , podniosłem trochę dawkę nastawnikiem po tym praca nieco się poprawiła,...
Jaki silnik ? co za chip (jak z allegro to do śmieci) Filtr powietrza czysty ? Możesz mieć rypnięty czujnik temperatury paliwa G81 znajduje się w nastawniku pompy wtryskowej koszt w serwisie jakieś 50-60zł
Witam, zdaje sobie sprawę, że podobnych tematów jest kilka, jednak chciałbym przedstawić dokładnie mój problem. Mianowicie: zapalam auto po ostygnieciu (dłuższy postój), kilka sec. obroty sa właściwe, lecz poźniej zaczynają spadać, autem szarpie, silnik gaśnie. Przy dodawaniu gazu i próbie jazdy, także szarpie, ciężko nim jechać. Po nagrzaniu już jest...
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Zacięty niesprawny nastawnik przepustnicy,na gazie jest zduszony pewnie dawką na wolnych. Ew. podejrzyj jaką temperaturę silnika i powietrza "widzi" ecu silnika.
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
4 na rysunku to nastawnik biegu jalowego, jak to piszesz zaworem powietrza dodatkowego , badz otwieraczem. Nie mialem z tym silnikiem doczynienia, ale przypuszczam ze jest sterowny impulsem wypelnienia okresu wiec moze precyzyjnie dawkowac powietrze. A sciaganie charakterystyki miernikiem w tej sytuacji nie da Ci zbyt wiele. A sprawdzales cisnienie...
autko ma przejechane 146tys. km na benzynie, a 5 tys. dopiero na gazie. Nie wiem czy była czyszczona przepustnica. Gdy odkręciłem tą czarną pokrywę od filtra powietrza z nad przepustnicy, oglądałem ją od góry i się świeciła. Nie była zabrudzona. Zapytam się jeszcze czy to autko ma ssanie??
Nastawnik jest w pompie. W której pompie, bo w samochodzie jest ich kilka ? Gdzie dokładnie ona znajduje się ? Przy wtryskach, przy kanale wlotowym powietrza czy gdzieś indziej ?
Dzięki za sugestie z początku tematu, po wymienie "nastawnika biegu jałowego" ( tak to ustrojstwo sie chyba nazywa) obroty przestaly falować i się wieszać. Jednak ostatnio pojawił sie w moim escorcie inny problem, mianowicie gdy postoi dłużej i silnik zdąży ostygnąc, po odpaleniu nie utrzymuje obrotów, przygasa, lekko faluje. Gdy dodaje gazu i chce...
"Ja sam mam vcds ale korzystam z niego jako informatora a nie do Wieś tuningu. Vcds pokazał mi tylko że kąt wtrysku wskazuje zero ." A ja do Ciebie piszę: "Zdjęcie nastawnika zmienia poziom dawki startowej. Ustawić to idzie łatwo, ale za pomocą VAG-COM lub VCDS-a. Musisz to ustawić na 3,5-4. Mniejsza wartość to więcej paliwa, większa - mniej (tak, tak...
nie wiem porostu jakis dolot powietrza dodatkowego a nie ma tam chyba takich ze od gazu albo benzyny :cry: to jest ten nastawnik biegu jałowego :D
Dzień dzisiejszy... wsiadam z rana i odpala normalnie zero błędów podpinam kompa i pokazuje napięcie paliwa na wspólnej szynie 240 bar (przy odpalaniu około 270 bar). Po dodawaniu gazu na zegarach wywala mi na czerwono "Usterka układu wtrysku paliwa", zapala się STOP i od tego czasu ciśnienie paliwa waha się w granicach 350 bar (obroty silnika są nadal...
Zakupiłem E61 525D 177 KM 2004 r. Po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15 minut i ponowne odpalenie. Kroki dotychczas podjęte przeze mnie: - wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary...
Mianowicie jest taki objaw że po dodaniu gazu i puszczeniu powyżej pewnej granicy sam silnik wchodzi na obroty troszkę wyższe niż pedał na to wskazuje- faluje przez 3 sek i następnie spadają obroty. Pedeał ma dobre odczyty , ale podmieniony i to samo sie dzieje. Obstawiam nastawnik w pompie która była z 8 razy ''sprawdzana''. Jest błąd czujnika tem...
SPN 4025 Przepływomierz powietrza – odchylenie czujnika Strategia monitoringu Monitorowanie czujników Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i podczas postoju pojazdu • Sygnał akustyczny (brzęczyk) jest aktywny Failure...
Masa powietrza bieg jałowy 450 - max obciążenie 690 Ciśnienie zasysania bieg jałowy 994 - max obciążenie 990 Ciśnienie paliwa bieg jałowy 250- max obciążenie 700 Dawka wtrysku : bieg jałowy 7.3 - max obciążenie 11 - (dawka jest za mała) Nastawnik zaworu egr jednak nie chodzi. Zawór jest cały czas zamknięty, czy to mogło spowodować, że auto nie chce...
nastawnik wałka regulacja nastawnik nastawnik klapa
dioda selenowa skrzynia wymian sprząc zalany xiaomi
ch431 program toshiba 43ua5d63dg
Uszczelki do dyszy pary AEG EA150 i Zelmer Maestro - jakie wybrać? Zamiana trymera 3-12 pF na 4-15 pF w układach elektronicznych