Hej Mam podobny problem z przepustnicą, z tym że po pierwszym wpisaniu nastaw podstawowych silnik chodził ok, niestety po 2 tygodniach zawył - i "łapie' jakieś 1800 obrotów, po przegazowaniu schodzi na ~1000 rpm. Co to może oznaczać? - próbowałem wpisywać nastawy podst. jeszce raz, ale z mizernym skutkiem. Czy to znaczy że powinienem się czuć uboższy...
Ojojojo, i sądzisz, że to problem z nastawami przepustnicy?
Zciagnij sobie Motordiag Autocomsoft Simos Manager zrob nim reset ECU tzn zrob wg instrukcji co kaze ,a potem Vag i nastawy przepustnicy i powinno byc ok.
Trza zrobic Vagiem nastawy podstawowe przepustnicy.
Podepnij pod Vaga sprawdż blędyi zrób nastawy podstawowe przepustnicy.
w nowszych 1.4 mpi są 2 sondy,najpierw umyj i zrob nastawy podstawowe przepustnicy
Przepraszam zę tak długo bez odpowiedzi w temacie... Czyszczenie i nastawy przepustnicy u mnie załatwiły temat.
To jeżeli brak mocy może być spowodowany złymi nastawami przepustnicy to proszę mi powiedzieć czy takim sprzętem jak vag-com 208.1 i kablem OBD K+L line da się zrobić nastawy przepustnicy?? Bo mi sie wydawało że nastawy zostały wprowadzone.
Kolego często zanieczyszcza się dziura w podstawie przepustnicy tam gdzie przewód z EGR dochodzi. Wyciągnij przepustnice. Zdejmij przewody z EGR, odkręć podstawę. Zerknij na 90% jest tam syf. Ja to czyściłem wiertłem 10mm. Po tym wszystkim poskładaj i pokasuj błędy. Powinno by ok. Na styku gorących spalin z zimnym powietrzem z przepustnicy zawsze się...
zabrudzona przepustnica wyczysc i wprowac nastawy
zrobić prawidłowo nastawy
Toś pomógł. Ten program zresetuje sterownik a nastawy zrobi już VCDSem
Tak po wymianie należy to wykonać jeżeli była kupiona z notka adaptacja. Najlepiej użyć tego programu, ewentulanie dedykowanego interfejsu lcd z nastawami podsawowymi po aktualizacji
a wgrywałes nowe nastawy po wyczyszczeniu tej przepustnicy??? bo jak nie to normalne że obroty będą inne niż przed czyszczeniem.
przychylam się do odpowiedzi Tomas666p i uran17. Po wyczyszczeniu przepustnicy należy zrobić nastawy (jesli masz masz swoj VAG to wybierz sterownik Simos), nastepnie regulacja gazu. Sprawdź na wszelki wypadek czy nie zaciąga lewego powietrza np. pęknieta osłona przepustncy lub osłona filtra. I jesli te podstawowe regulacje nie przyniosą rezultatu brałbym...
Z wiązką wszystko ok, a przy przepustnicy majstrował jakiś pomysłowy Dobromir by samochód nie gasł naciągną linkę gazu i zablokował drutem. Czekam już na przyjście nowej przepustnicy w najbliższych dniach będzie wymiana i nastawy podstawowe. Mam jeszcze pytanie czy przez uszkodzoną przepustnice mogły zmienić się czasy wtrysków ?
Każdy ma swoje doświadczenia . Z ASO też takie przypadki trafiają, ponieważ klienta przygniata cena nowego sterownika w relacji do rocznika i wartości auta . Co ciekawe - w wielu przypadkach nastawy wchodzą a zwiecha obrotów pozostaje - ale każdy rzeźbi jak może .
Adaptacja VAG 01-silnik 02-kasowanie usterek 10-00 -kasowanie wartości wyuczonych 04-nastawy kanał 098 gotowe.
Spróbój najpierw zrobić nastawy fabryczne: >10 kanał-000 i na pytanie komputera czy zatwierdzić, dać tak, a póżniej adaptacje pezpustnicy. Sprawdz w blokach pomiarowych napięcie widziane przez sterownik z sondy lambda.Podaj kod silnika. Witam , posiadam podobną sytuacyjnie Posiadam Skode Octavie 1,6 101 KM 97r i wyświetla się błąd 537 sonda lambda...
nie moga być wprowadzone nastawy, bo jest usterka w obrębie silniczka nastawczego. a po skasowaniu błędów można by zrobić adaptację przepustnicy? dało by to coś?
Dostępne funkcje min.: - Identyfikacja sterownika - Odczyt kodów błędów - Kasowanie kodów błędów - Bloki danych (live data) - Nastawy podstawowe - Adaptacje - Test elementów wykonawczych - Kodowanie modułów - Kasowanie inspekcji - Cofanie zacisków do wymiany klocków hamulcowych - Adaptacja przepustnicy - Dodawanie kluczy
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
Odma jest nowa. Wprowadziłem nastawy fabryczne, a następnie po tym zrobiłem adaptacje zgodnie z zaleceniem kolegi Motronic i silnik pracuje bez zarzutu.
U mnie podobnie, tylko, że na gorącym silniku. Potrafi sobie zgasnąć (LPG/PB). Na zimnym ładnie wszystko trzyma. Wymieniłem dzisiaj czujnik temperatury, ale silnik gorący więc nie zrobię nastaw przepustnicy. Zobaczymy jutro. Konfiguracja auta taka sama. 1.6 MPI 99' + gaz
Jeżeli jest felicia 1,3 mpi to czyscenie przepustnicy musi być połączone z kasowaniem nastaw wyuczonych przez sterownik. Są takie oporne egzemplarze , które nie reagują na adaptację przepustnicy za pomocą vaga. Jedynie istnieje takui program napisany przez czechów, który kasuje nastawy. Co się tyczy błędów 1249 , 1250 to są one normalne przy jeżdzie...
Czysciles w tym autku kiedykolwiek przepustnice?Jesli nie to trza to zrobic ,a potem wgrac nastawy przepustnicy bo moga weszac sie obroty lub.Inna opcja to przecierpiec to wieszanie (bo moze ustac po 500km lub 2000km)hamujac silnikiem.
Polecam zakupić orginalne jednoelektrodowe a co do czyszczenia przepustnicy to nie zaszkodzi tylko puźniej po czyszczeniu trzeba wpisać od nowa nastawy podstawowe przepustnicy VAGIEM Możesz mieśteż uszkodzony czujnik tęperatury ale to trzba sprawdzić vagiem Co do większego spalania to od tych świec.Po wymianie na 70% pomagało
W felicji jest gruby temat z przepustnicą nie jest tak jak w innych autach że się czyści i adaptuje, są 2 sposoby adaptacji przepustnicy, pierwszy to wyczyścić i przejechać 100km sama sie zaadaptować powinna lub drugi sposób w sterowniku silnika zrobić reset wartości adaptacyjnych i przywrócenie podstawowych nastawów.
Wymontuj przepustnice wyczyscic gardziel oraz plyte przepustnicy przemyj benzyna ekstrakcyjna wprowadzic kod 98(nastawy podstawowe)
Kanał 098, nastawy podstawowe. Polega to na przyuczeniu ECU co do wartości kąta wychylenia przepustnicy. Robi się to po odłączeniu zasilania, albo czyszczeniu zespołu przepustnicy. Urządzenia te same co do innych smochodów grupy VW. Jeśli na kanale 098, na pozycji 3 jest 0100, a na 4 pozycji 00, to znaczy, że adaptacja została pomyślnie zakończona....
Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [Bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "060". [Idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się...
witam zapalily mi się kontrolki check engine, ESP,EPC. Auto wchodzi w tryb awaryjny ,max.2000 obr. Po podlaczeniu do komputera pokazuje takie bledy: ABS: 01314 Komputer sterujący silnika, utrzymanie predkosci- uszkodzenie Silnik: 17439- P1031 czujnik ustawienia przelacznika dlugosci kolektora ssącego-specyfikacja nie zachowana N 316 17887- P1479-uklad...
Witam i dziękuję za zainteresowanie. Przelutowana została pamięć 95080, auto zapaliło na nowym komputerze, jednak niestety powtarzają się błędy ze starego komputera czyli potencjometr nastawnika przepustnicy, brak nastawów podstawowych przepustnicy. A zanim przelutowałem tą pamięć nie było żadnych błędów na nowym komputerze (oprócz błędu immo) i wykonywał...
Źle przeprowadzona procedura czyszczenia-po co się zabierałeś za to bez doświadczenia?. Nie zrobisz tam nastaw podstawowych,jest to wada sterownika.Teraz musisz czekać,aż się przepustnica nieco przybrudzi,lub grzebać w TMS sterownika. Jest taki czeski programik co to przywraca do porządku. 5 minut roboty i po kłopocie.
Ale jaki błąd? Nie przeprowadzone nastawy podstawowe, błąd nastawnika V60?
Spotkałem się z pierwszym błędem ale wtedy auto poprostu gasło Nie mogąc sobię poradzić oddałem do ASO a oni powiedzieli że to wszystko wina nastawów przepustnicy ( ale przy EGR-rze ) także grzebali. Wydaje mi się że to właśnie wina nastawów tym bardziej że robiłeś test EGR-u . Napewno nie jest to wina czujnika ciśnienia w klolektorze ( 3 wrzuciłem...
Moim zdaniem trzeba ustalic skąd te ubytki oleju! Jeżeli wcześniej ich nie było a po "remoncie" są to chyba swiadczy o NIEPRAWIDŁOWYM złożeniu - a jak nie ma wycieków to "wyrok" i ponowne sprawdzenie głowicy - jeżeli zawór się zatarł to trzeba było również wymienić prowadnice zaworu - jak nie była wymieniona to może byćprzyczyną brania oleju. Jak bierze...
Doszedlem z tym dallej do konca. Wyjazd sie udał last minute. Sprawdzilem vagiem kolejno immobilizer i inne grupy gdzie zglasza usterke prawdopodobną no i natrafilem na wtryskiwacze. Nie pozostalo nic innego jak zmienic sprawny bezpiecznik na nowy i cudownie odpalil. Po rozdlubaniu starego okazalo sie ze topik przerwany byl maksymalnke na boku totez...
Jeszcze nie wiem ale na 99% to cewka (lub kable/świece a potem w efekcie cewka ale o tym poniżej). Nie wiem na 100% ponieważ problem występował na autostradzie przy szybkiej jeździe a póki co nie miałem okazji przetestować efektów naprawy. Zależy jaki masz przebieg na cewce, ja miałem 200tys. Na YT widziałem, jak jeden facet wymienia cewkę i po wyjęcie...
Nic nie watro czyścić oprócz przepustnicy, ma być czysta i już, inaczej będzie coraz gorzej. Ok tak też zrobie, teraz tylko mam wątpliwości czy oddać tę robote elektromechanikowi czy na własną rękę czyścić bo elektromechanik bierze za to 80 zl trochę dużo ale chyba tak zrobię bo nie mam jak wgrać nastaw podstawowych.
pozdrawiam Przeczyścic przepustnicę specjalnym środkiem wykasować usterki z pamięci błędów wykonać nastawy podstawowe
Jutro jak tylko bede mieć komputer podłącze i podam wam wszystkie informacje ale dla uściślenia EVAP i serwo nie dają lewego powietrza, no mimo wszystko dam znac. Ta różnica w ciśnieniu na cylindrach podobno nie jest zła i nie powinno sie nic dziać. Kilku mechanikow ktorych pytalem mowili ze poniżej 10 dopiro zaczynaja sie problemy a auta z taką roznica...
Kolega "maszan" przysłał mi kabelek i udało mi się bez problemu wgrać nowe nastawy i skoda śmiga jak nowa. Jeszcze raz wielkie dzieki. Temat do zamknięcia
Jeśli chodzi o te błędy to jest to raczej przepustnica. Proponuję zrobić nastawy podstawowe gdyż podczas exploatacji mogły się zmienić lekko wartości rezystancji. Pozdrawiam
Normalnie. Silnik nagrzany ponad 80st,napiecie aku ponad 13,5V,jak mniej podłączyć prostownik Slowo adresowe 01 nastepnie 02 (Q) ----------05 (Q) ----------04 (Q) i wybrać kanał 098,patrzeć na ostatnie okienko co pokazuje (powinno adpt OK) Ale to taki system że nastawy przeważnie niewchodzą Czasami się udaje 10->00 po zapytaniu czy wymazać powtwierdzić...
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
Przedstawię tu wnętrze i naprawę bardzo prostego "skanera diagnostycznego" 24DIAG Vag Lite. V-Tooltech Mini-VAG Dostałem ten tester od znajomego, który dwa lata temu temu zamienił samochód grupy VAG na nową Koreańską KIA Sportage. Po podłączeniu "skanera diagnostycznego" do samochodu VW Polo 6R, urządzenie nie potrafiło nawiązać komunikacji ze sterownikami....
ale jak chciał programować klucze coś mu nie wychodziło może zrobił reset kompa w skodzie. Nie wiem czy dobrze myslę bo może ma to też związek z przepustnicą jej nastawami w kompie auta
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
Witam, u mnie po wymianie tego zaworka problem dalej występuje. Silnik 1.4 16V MPI (CCGB) + LPG. Wymieniłem też: czujnik temp cieczy chłodzącej, czyściłem przepustnice, ciśnienie paliwa wg mechanika w normie, akumulator nowy (z innego powodu) ale też się ktoś "czepiał", świece nowe - NGK. Odłączany LPG bo mechanik twierdził że to może gaz dostaje się...
przepustnica dokladnie tak jak piszesz...samouczaca :/ 2001 r , instalacja STAG 200 + Valtek czerwone
Witam Sprawdź czy tak samo samochód zachowuje się na benzynie chociaż wydaje mi się że to problem właśnie pracy na benzynie gdyż ,odpalasz go i pracuje przez pewien moment właśnie na tym paliwie,ja bym sprawdził pierw nastawy przepustnicy wprowadził je u kogoś kto ma interfejs do VAG-a lub niestety w stacji Skody, sprawdziłbym też czujnik temperatury...
Witam Mam duży problem z skodą fabią 1.4 16v z roku 2003 mianowicie ciągły problem z przepustnicą,wymieniłem już 2 przepustnice,sterownik silnika,sprawdziłem wiązke i nadal po skasowaniu błędów i nastawach,po ruszeniu zapalają się kontrolki silnika,EPC,Esp i stałe błędy P1581,P1542,P1545,w czym może być problem?
Wyczyścić przepustnice i zrobić adaptacje i bedzie po sprawie. Wyczyścić normalnie mechanicznie, jakąś benzyną ekstrakcyjną i potem 01-silnik 04-nastawy podstawowe i kanał 060. I po sprawie. Na 99% to jest przyczyna tego błędu.
Panowie! Samochód jak powyżej, na liczniku ok 130k km, jeździ na gazie ale objawy występują zarówno na gazie jak i na paliwie. Mam następujący problem. Podczas jazdy na jakimkolwiek biegu przy niewielkim dodawaniu gazu, np jazda 70-80 km/h na 5 biegu, delikatnie wciśnięty gaz, samochodem zaczyna szarpać, wpada w jakieś drgania na tle normalnej pracy....
Witam kolegów autko jak w opisie po nagrzaniu obroty falują bład P1087 nie dokonane nastawy podstawowe kasuję błąd robię adaptację wyłanczam zapłon błąd wraca błąd stały.Podłożona druga przepustnica objaw ten sam instalacja sprawdzona sterownik magneti marelli niestety nie mam i nie mogłem podstawić . Za porady może ktoś miał taki przypadek z góry dzięki....
Witam, na wstepie przepraszam za zasmiecanie forum ale mam dylemat i chcialbym uzyskac 100% odpowiedz na moj problem, mianowicie mam skode felicje II z 1998r silnik 1,3 MPI oraz program vag - 4,9 pl i szukam schematu budowy kabelka taki ktory na 100 % zadzaiala z moim pojazdem, chodzi mi o sprawdzanie / kasowanie bledow w kompie oraz aby komputer nabral...
Moja Skoda Felicia 1,6 (też rocznik 1998) traciła obroty przy hamowaniu. Najczęściej zdarzało się to np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, przed przejściem dla pieszych. Zapalały się wtedy kontrolki, obroty spadały do zera. Czasami udało się jeszcze "ożywić" silnik puszczając sprzęgło, ale nie zawsze była taka możliwość. W końcu nawet to nie pomagało,...
Witam Posiadam Skode Felicie z 1999r silnik 1.3 MPI (ok. 170 tys przebiegu) z instalacja LPG. Mój problem polega na tym ,że samochód od jakiegoś czasu ciężko odpala dusi się, gaśnie gdy dodaje gazu obroty stoją w miejscu cały silnik aż się trzęsie. Tak jak by łapał lewe powietrze albo nie chodził na wszystkie cylindry. Jak odpalę samochód i odrazu dam...
Skoda Felicia 1.3 MPI Po czyszczeniu przepustnicy prawie zawsze występują problemy z wysokimi obrotami co jest efektem zaadaptowania się komputera do zabrudzenia przepustnicy. Wyjściem z tej sytuacji jest wykasowanie pamięci adaptacyjnej przy pomocy programu Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free . Jest to darmowy i bardzo prosty program napisany...
nastawy przepustnicy nastawy skoda nastawy podstawowe przepustnicy
nagłośnienie plenerowe tranzystor to220 rejestracja przebiegu
pralka whirlpool mokre pranie pralka whirlpool mokre pranie
Volkswagen Polo 1.2 benzyna - przerywanie silnika przy 3000 obrotów Uszkodzenie sterownika hulajnogi po zwarciu przewodu tylnego światełka