Prawdopodobnie masz racje. Przy starcie, prad pobierany przez rozrusznik wynika : 1. Napiecia bateri, nie nominalnego,lecz rzeczywistego przy dawanym pradzie, 2. Opornosci uzwojen rozrusznika, 3. Spadku napiecia na szczotkach (ok. 2 V) Tak wiec wynosi (Vak-2V)/Rrozrusznika Pozd. Kazik
Po prostu nie zmierzy - będzie przekroczenie zakresu, nie uszkodzi się.
To nie akumulator "daje" prąd tylko rozrusznik "pobiera" - nic się nie uszkodzi.
Tak.
Do rozrusznika w zależności od mocy to prąd do 300A, na kabelku nie radzę tego robić. Jak masz miernik sprawdź cewkę przekaźnika czy zamyka obwód, cewka będzie połączona ze stacyjką, styki przekaźnika (stycznika) są połączone między akumulatorem (gruby przewód) a rozrusznikiem. Prąd nie dochodzi do rozrusznika, pierwszy element to stycznik.
Popraw skan z obliczeniami bo nic nie widać. Powinno wyjść ok 250,53 A w zależności od przyjętych zaokrągleń.
Słuchaj napięcie może i jest ale prądu nie ma,a to prąd kręci.A to co ci cyka to elektromagnes z rozrusznika-on pobiera mało prądu i mu starcza,ale rozrusznik potrzebuje dużo prądu,a twój akumulator go nie ma.Pożycz od sąsiada na chwile i spróbuj z dobrym akumulatorem.
Dokładnie, elektromagnes nie puści i EZS nie pozwoli przekręcić nieautoryzowanego klucza. Miałem ostatnio podobny przypadek, klient po wymianie akumulatora nie mógł zapalić, nie działał rozrusznik. Rozleciał się przekaźnik przytwierdzony do klemy +, który odcina prąd do rozrusznika
Prąd rozrusznika nie może iść przez stacyjkę i przycisk. Podejrzewam, że tam rozrusznik pobiera ponad 100A, nic więc dziwnego że ci pali stacyjkę i przycisk. Przyciskiem normalnie sterujesz elektromagnesem (solenoidem) rozrusznika, którego twierdzisz że nie masz u siebie. Możesz prąd puścić przez jakiś 'hebel' jak w traktorach do rozłączania prądu i...
mozna tez stosunkowo juz wiekowym voltomierzem widelkowym.
Problem rozwiązany, uszkodzony przekaźnik
Witam, jeżeli jest taka możliwość to przy mrozie wtedy kiedy rozrusznik nie kręci proszę sprawdzić czy jest prąd na kablach od rozrusznika. Prawdopodobnie jeżeli prąd będzie to rozrusznik domaga się regeneracji lub wymiany. Pozdrawiam.
Nie no Panowie, ja rozumie, ale tam jest rozrusznik Valeo D6RA o mocy 0,7 kW. Chyba jednak nie rozumiesz. Moc rozrusznika jest określana w oparciu o średni prąd rozruchu, prąd maksymalny może być kilkakrotnie wyższy od średniego. Wartość prądu maksymalnego jaki pokaże miernik zależy od długości jego cyklu pomiarowego. Mierniki o różnych cyklach, mogą...
Peugeot 3008 1.6hdi 2010r problem jest taki, że samochód nie odpala, rozrusznik jest dobry, nie dochodzi prąd do rozrusznika, do elektromagnesu.
Witam MAm małe pytanko. Spalił mi sie automat od rozrusznika. Wymieniłem go i na krótko rozrusznik działa . W samochodzie po przekręceniu stacyjki na rozruch nie ma reakcji . Nie dochodzi wogóle prąd do tego kabelka co daje (impuls) sygnał na rozruch. I tu moje pytanie czy kabelek który idzie od stacyjki do rozrusznika to czy on jest gdzieś łazony...
Sprawdź akumulator. Po odpaleniu z kopnika masz juz ładowanie akumulatora i wszystko działa. Bez ładowania prawdopodobnie aku jest padniety i nie ma prądu. Może też bezpiecznik z aku na instalacje. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Naładuj go.
Zregeneruj rozrusznik. To on może być przyczyną opisanych objawów.
Jak już bardzo chcesz zmierzyć, to jako bocznik amperomierza możesz użyć kabla, co idzie od akumulatora do rozrusznika. Najpierw trzeba zmierzyć opór tego kabla, puszczając przez niego prąd około 5A (trzeba znać dokładną wartość tego prądu) np swiatła i zmierzyć napięcie na końcach kabla. Gdy mamy zmierzone napiecie i natężenie, obliczamy opór kabla...
https://as-pl.com/p/A3007 L to kontrolka + to prąd po zapłonie (stacyjka) lub do prądu rozrusznika (jeśli masz hebel). Masę i prąd stały już masz.
Jeżeli jest tak jak piszesz , to miernikiem pomierzyć napięcia pod kątem jego spadku , najpierw na akumulatorze , póżniej na rozruszniku , pomocne by było jeszcze zmierzenie amperomierzem cęgowym poboru prądu przez rozrusznik w czasie jego pracy.
Prawdopodobnie przekaźnik jest uszkodzony. Spróbuj zastosować nowy egzemplarz lub sprawną oryginalną używkę.
Częste usterki : 1. Kostka stacyjki ( sprawdź czy w pozycji rozrusznika dochodzi prąd do niego ) 2. Rozrusznik do regeneracji ( krótkie szczotki, elektromagnes lub inne usterki )
20A to juz wystarczy przekrój 2.5mm2 / żyłę, pytanie ile ich musisz mieć, w jakiej izolacji i jakie warunki. To, że akumulator ma 50Ah nie znaczy że nie poleci z niego 150-200A - patrz prąd rozrusznika samochodowego i pojemność akumulatora. Prąd kabla ograniczysz sobie bezpiecznikiem przy akumulatorze dobranym do urządzenia znajdującego się po drugiej...
Nie ma przekaźnika do rozrusznika, prąd leci bezpośrednio z kostki stacyjki
Do sprawdzenia: świece i czy prąd do nich dochodzi akumulator rozrusznik połączenia mas i prądów do silnika.
Sprawdź stan akumulatora , ładowanie w aucie na początek i pobór prądu rozrusznika.
Stacyjka załącza rozrusznik. Prąd nie przekracza 30A. Właściwy stycznik, potocznie nazywany automatem, masz wbudowany w rozrusznik. Dobrej jakości przekaźnik samochodowy załatwi sprawę.
no to masz wywalony albo bezpiecznik, albo jeden styk na stacyjce, zapewne prąd nie dochodzi tylko w pozycji stacyjki "rozrusznik"
jaka skrzynia biegów?
Ta centra była padnięta, napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać poniżej 9V. Większy prąd rozruchowy na pewno nie zaszkodzi rozrusznikowi.
Gruby różowy to 50 czyli prąd na rozrusznik. Często zdarza się uszkodzenie przekaźników w bsm a są raczej nie rozbieralne. Czy jeśli podasz prąd na krótko to odpala?
Póki co Prąd nie dochodzi do rozrusznika Prąd nie dochodzi do świec zarowych bezpieczniki sprawdzone Masa sprawdzona Samochód kręci tylko robiąc zwarcie rozrusznikiem, Powoli zaczynam stawiać na to że komputer wyzionął ducha...
A wymieniałeś sterownik poduszek? Moim zdaniem jeśli nie, to pomimo wymiany poduszek w sterowniku nadal siedzi informacja o wystrzale. Ale czy to ma związek z brakiem prądu na rozruszniku to nie wiem.
Przekaźnikiem nie można odłączyć zasilania głównego, ponieważ pobór prądu przez rozrusznik to grubo ponad 100 A
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Podstawa jedna osoba załącza kluczyk w pozycje rozrusznika druga pod autem sprawdza czy dochodzi + do automatu rozrusznika (cienki kabel), jeśli prąd jest to pozostaje jeszcze sprawdzić czy jest + na grubym i czy jest dobrze dokręcony jeśli to jest wszystko to rozrusznik do regeneracji, jeśli prądu nie ma to trzeba szukać.
Pod przednią maską odszukaj wiązkę stacyjki i podaj na krótko prąd na rozrusznik,często kostka stacyjki padała :)
Ale po co ma chłopak kupować przystawkę cęgową za 200 zł z hakiem, którą raz w życiu zmierzy prąd w swoim motorku - jestem mechanikiem motocyklowym więc prędzej czy później zaopatrzę się w taki przyrząd. Dla młodego same plusy - to że pisze w piaskownicy nie znaczy, że taki młody tylko, że chce poznać rady ludzi, którzy wiedzą więcej od niego. Dzięki
Sprawdzić pobór prądu przez rozrusznik. Rozrusznik raczej do regeneracji.
Będziesz miał problem z wózkiem napisz ja nie jestem tu aby zbierać punkty tylko pomagać bo to jest ciężki tematy
Cześć. Od jakiegoś czasu nie chce mi odpalić, chcę go wziąć odpalić przez kable i nic się nie zmienia, tak jakby nie dostawał żadnego prądu. Słychać jak rozrusznik się powoli kręci ale nie ma dosyć prądu, żeby odpalił. Odpali tylko na zapych. Czego może być powodem że nie odpala??
Witam. Zamontowałem alarm w passacie i wszystko chodzi oprócz rozrusznika. ........................................... .................... Nie mam pomysłu, POMOCY. Sprawdź czy ze stacyjki wychodzi plus na rozrusznik, bodajże czarny z żółtym paskiem.... Fabryczny immo nie odcinał rozrusznika. Sprawdź też czy na automat rozrusznika dochodzi...
Daj sobie spokój z tymi stabilizatorami, czy wiesz jaki prąd pobiera rozrusznik? Naładowany akumulator kwasowy, żelowy ma 12.3-12.6 V a nie 14. Podłącz żelówkę i sprawdź.
Możesz też pójśc za śróbką do puszki a dalej bedą przewody poucinane i wlutowane do niej to takie zabezpieczenie przed właścicielem :-) musisz to zmostkować i będzie banglać z tego co piszesz to może być takie dwa druty przeciete i wlutowane w grube czarne od alarmu, ale wydaje mi się że nie ma pompki w baku w 525 tylko VP37 sama ssa, ale mogę się mylić...
A w jakim stanie masz akumulator? To, że połączysz rozrusznik bezpośrednio z akumulatora i zapala to norma nawet na słabym akumulatorze, bo pomijasz wszystkie połączenia po drodze. Kostka przy stacyjce może być już zużyta i nie zawsze poda prąd do cewki rozrusznika.
Jaki konkretnie masz ten nowy akumulator? Być może winny jest rozrusznik ale równie dobrze akumulator nie posiada wystarczającej pojemności i pomiar tylko jego napięcia, bez obciążenia tego nie wykaże. Jaki jest typowy prąd tego rozrusznika to nie wiem - może ktoś takie pomiary robił i podpowie. Osobiście przy pomocy jakiejś 25W żarówki sprawdził bym...
Jak ich nie przeciążysz... przy dużym prądzie akumulator szybko się nagrzewa i trzeba pilnować, by nie nagrzał się nadmiernie. Krótkie spawanie, długa przerwa. Prąd spawania (może by go zmierzyć?) pewnie jest porównywalny z prądem rozrusznika traktora - w traktorach stosuje się tylko trochę większe akumulatory.
Jeśli się nie łączy po OBD sprawdz dokładnie wszystkie bezpieczniki nisko amperowe te brązowe. 5-7 A . Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu słyszysz wyraźnie klikanie przkaźnika na głównej tab. z bezpiecznikami. Sprawdź ten przekaźnik czy przkazuje prąd. Jeśli tak musisz dobrać się do sterownika sprawdzić masy i zasilanie na dojściu .(Rozrusznik nie...
nie odpala czasami nie ma reakcji na rozrusznik czasami puści prąd na rozrusznik bardzo krótko alternator i rozrusznik sprawdzony błędów nie ma poprostu czasami odpali czasami nie
Powinieneś mieć jakąś skrzynkę z bezpiecznikami. Sprawdź czy któryś nie jest przepalony.
Kabel czujnika temperatury rozłączasz i podłaczasz jeden końców z jego przewódu do 30, drugi do 87a, 85 do masy, 86 do prądu na elektromagnes rozrusznika (styk50) - w momencie gdy rozrusznik kręci czujnik jest rozwarty, bez rozrusznika działa normalnie
Chodziło mi o pomiar podczas kręcenia, to go na pewno obciąży. Możesz też cęgą zmierzyć prąd rozrusznika.
Kolego do rozrusznika przykręcony jest włącznik elektromagnetyczny i to on podaje prąd na rozrusznik i ma jeszcze za zadanie wypchnąć szprzęgiełko rozrusznika w wieniec koła zamachowego. Jak już pisałem do tego włącznika elektromagnetycznego zamocowane są trzy przewody, dwa grube i jeden cienki. Cienki idzie od stacyjki i przy prawidłowym działaniu...
(at)kris8888 Niekoniecznie bo miałem już takie sytuacje że styk był częściowo wypalony i jego powierzchnia styku buła za mała aby był w stanie przepuścić odpowiednio duży prąd i rozrusznik kręcił tak jakby chciał a nie mógł. Po wymianie elektromagnesy problem znikał. (at)wezuwiusz3 Patrz wyżej to nie cewka pobiera duży prąd tylko styk nie jest w stanie...
Prąd na rozrusznik idzie z kostki stacyjki przez skrzynkę bezpieczników na podszybiu do rozrusznika. Kostka stacyjki od tego zacznij. Odpala teraz czy jak?
Czy to cykanie moze byc powodem braku prądu? Nie tak dosadnie. Po przekręceniu stacyjki uruchamia się elektro magnes (i to jest to "cyknięcie") Elektro magnes załącza styki zasilania rozrusznika (on potrzebuje dużo prądu). Fakt to może być również wina akumulatora, który ma już małą wydajność.
słychać tylko takie charakterystyczne pstryknięcie Przekaźnik podający prąd na rozrusznik do sprawdzenia. Ewentualnie poprawienie kontaktu wtyczek na przekaźniku.
Kolego sprawdź bezpiecznik ( może być ich kilka), który znajduje się obok akumulatora. Jeśli jest on sprawny, to zbadaj przewód "idący" od bezpiecznika (kolor czerwony) o mniejszym przekroju, biegnie on do stacyjki. Drugi przewód czerwony tj. ten o większej średnicy biegnie do przekaźnika rozrusznika. Sprawdź też, czy napięcie z akumulatora poprzez...
Wypnij wtyczki i próbówką masz mieć napiecie na cewkach. Jak kręcisz rozrusznikiem.
To zobacz zasilanie z kostki stacyjki czy nie ginie. Żarówką nie miernikiem. Pewnie kierunkowskazy też giną a działają jedynie awaryjne.
Skoro słychać cykanie to automat coś tam działa, ale czy przekazuje plusa i czy w ogóle dociera tam plus zasilający rozrusznik... Zapodaj prądu na rozrusznik jak Kolega wyżej napisał i zobaczysz. Jeśli masz z tym problemy to jedź do byle mechanika i postawi diagnozę w mig.
Człowieku przewód zasilający stacyjkę ma być podpięty pod gruby przewód prądowy od akku do rozrusznika.Odkręć nakrętkę (klucz 17mm) na elektromagnesie zdejmij kabel prądowy i załóż kabel od stacyjki i z powrotem podepnij gruby prądowy zakręć nakrętkę dokręć i ma działać.Co to za bzdurny pomysł by podpinać zasilanie stacyjki pod masę jak to niby ma działać???
Najlepiej by było, gdybyśmy zobaczyli fotki wieńca https://obrazki.elektroda.pl/2496699300_... i bendiksa https://obrazki.elektroda.pl/7565542900_... bo inaczej, nie ma sensu dyskusja, co kto widział... Czego u mnie nie było, chyba widać.
Panie i Panowie. Kupiłem traktorek Honda 2622 z silniky GXV660 który odpalał i pracował, ale tylko gdy kluczyk był w pozycji "trzeciej", czyli prąd na rozrusznik. Do czasu, gdy prąd szedł na rozrusznik i się kręcił razem z kołem, wszystko bylo ok. Gdy kluczyk wraca na pozycję "druga" pracy, silnik gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia - silnik odpala...
Przekaźniki posprawdzane bezpieczniki ? Masz to napięcie na cewce czy nie jeśli nie to uszkodzenie w linii 15 możliwości to przerwany przewód uszkodzony jakiś bezpiecznik uszkodzona kostka stacyjki. Bez pomiarów nie znajdziesz uszkodzenia, miernik w rękę i do dzieła.
Pali mi bezpieczni więc zwarcie musi być na przewodzie zapalającym zapłon tak mi się wydaje. Pytanie czy opel ma jakieś słabe miejsce czy zwarcia muszę szukać od początku kabla do końca rozcinając cała wiązkę Jak przepala ci bezpiecznik to oznacza że masz przebicie na przewodzie do masy, lub w momecie podania z stacyjki napięcia czy to rozrusznik czy...
Na początek ile volt jest na akumulatorze w momencie kręcenia,następnie posprawdzaj przewody,na akumulatorze,rozruszniku. Masy na karoserii i silniku. Świece trochę biorą prądu i dla rozrusznika mało zostaje.
Witam Spróbuj włączyć elektromagnes przez podanie prądu bezpośrednio z grubego kabla [ z akumulatora + ] na ten cienki przy elektromagnesie , pomijając stacyjkę . A piszę to ponieważ przydarzyło mi się że przycisk rozrusznika zbyt mało podawał prąd [ zgorzelina na stykach ] i rozrusznik nie działał , a przy sprawdzaniu kontrolką wszystko niby było OK...
To nie jest za dużo.
Posiadam koparkę cat 428D. Problem polega na tym, że po uruchomieniu silnika do rozrusznika cały czas jest podawany prąd. Rozrusznik pracuje wraz z silnikiem. Stacyjkę wymieniałem oraz przekaźnik rozrusznika. To nic nie dało.
miernik pokazywał że prąd jest? Miernik p[okazywał, że jest napięcie, a nie prąd. Rozrusznik jak dostanie odpowiednią ilość prądu to i na 10V kręci. Jeśli akumulator jest zużyty, to ładunek w nim zgromadzony jest niski i taki akumulator nie jest w stanie dać odpowiedniego prądu.
Sprawdz czy nie wypadl ci taki cienki kabel od rozrusznika . Jest to plus pd stacyjce, czasami sie zdarza. Pozdrawiam.
Wypalenie styków... Czego? Obecnie masz monitory poboru prądu wzbudzenia rozrusznika. Nie tylko realizowane poprzez bezpiecznik. Prąd wzbudzenia rośnie, gdy rozrusznik kończy żywot, więc do wyjęcia i naprawy. A cała reszta to...
Tak jak kolega wyżej napisał. Ze stacyjki idzie sygnał/prąd prosto na rozrusznik. Rozrusznik nie jest nawet zabezpieczony, bezpiecznikiem. Można "stuknąć" czymś w rozrusznik, kilka razy, żeby zobaczyć czy Bendiks się nie zaciął. Jeśli nadal nie będzie kręcił, to rozrusznik trzeba będzie wyciągnąć i podać mu "na krótko" zasilanie, aby sprawdzić czy działa....
Prócz nagrania filmiku coś więcej sprawdziłeś choćby czy w czasie kiedy nie kręci dochodzi prąd do rozrusznika?
Rozruszniki sterowane ecu mają go ponieważ prąd porzebny do uruchomienia elektromagnesu jest zbyt duży dla elektroniki. Robote całą robi przekaźnik sterowany przez ecu.
Uzwojenie wciągające w bendiksie może pobierać 40 lub nawet trochę więcej amper. Podobne wartości prądu pobierają/ły/ rozruszniki od Ursusa,Stara i innych podobnych pojazdów. W Twoim rozruszniku po prostu wypaliły się styki główne i dlatego nie podają prądu na rozruch.Naprawiałem to uszkodzenie w ten sposób,że przy pomocy tokarki odcinałem tył elektromagnesu...
Blokada kierownicy siada. Bez niej nie masz prąd na sterowniku silnika a to on steruje pracą rozrusznika.
Czy ten przekaźnik dla rozrusznika jest przystosowany do prądów jakie pobiera rozrusznik ? Czy nie warto też pomyśleć o optoizolacji dla tego przekaźnika ?
Luzny kabel od włącznika maski dla alarmu.Zobacz co się dzieje z prądami przy samym rozruszniku....
http://obrazki.elektroda.pl/9763109600_1... reszte kabli dorysuje jak wrócę z pracy bo nie pamiętam ale może coś to już naprowadzi kolegę
Jest to amperomierz,którym mierzymy duże prądy. Dodano po 2 Można zmierzyć jaki prąd pobiera rozrusznik.
Od dawna twierdzę że mechanik mający do czynienia z samochodem zwłaszcza dieslem powinien posiadać oczywiście dla wygody i szybkiej oceny -miernik cęgowy DC z zakresem min 600A a najlepiej 1000A w zależności z jakim samochodem ma do czynienia. Jaki prąd pobiera rozrusznik?
I tu pytanie: czy jest ryzyko za dużego prądu rozruchowego i spalenia rozrusznika ? Odbiornik elektryczny bierze tyle prądu ile potrzebuje.Np.żarówka 5 W nie ulegnie spaleniu bez względu do jak dużego akumultora ją podłączysz /Ah/.
Myśle że uszkodzony jest przekaźnik rozrusznika i nie jest w stanie przenieść odpowiedniego prądu na rozrusznik. Ja najczęściej wymieniam komplet tzn. rozrusznik plus przekaźnik
Prąd i napięcie. Dwie proste i podstawowe rzecz do pomiaru podczas kręcenia.
Używałem przez 20 lat złącza 60 A do rozruchu silnika 55kW, działało. Rozruch trwa krótko , a złącza przystosowane są do pracy ciągłej , więc nie powinno być problemu. Ważna jest czystość i pewne skręcenie ( lutowanie ) połączenia.
Masa do przekaźnika idzie ze sterownika silnika. Możesz sprawdzić wtyczki do sterownika czy nie ma śniedzi. Nie napisałeś czy podłączyłeś razem z przekaźnikiem jakąś żarówkę i sprawdziłeś czy to na pewno sterowanie czy przekaźnik szwankuje.
Jeżeli przy próbie, uruchomienia silnika, gasną kontrolki i starter nie "kręci", to następuje zwarcie w samym rozruszniku, lub jego instalacji! Albo brakuje już prądu na obrócenie rozrusznikiem. To że akumulator ma 2lata raczej słabo określa jego sprawność.
Po przyłożeniu pastylki włączały się zegary i szedł prąd na zapłon i rozrusznik.
Jeszcze nie robiłem pomiarów prądu rozrusznika klient wymieniał rozrusznik miesiąc temu ale problem nie zniknął.
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Kolego Cycek666 Włącznik rozrusznika (elektromagnes) pobiera znacznie większy prąd (na cienkim kabelku) niż powinien. Jest to pewne, bo przepala bezpiecznik - o czym sam napisałeś. Przejdźmy do najprostszych zależności w elektrotechnice: co powoduje zwiększony prąd w przewodzie? Powoduje ZWIĘKSZONY SPADEK NAPIĘCIA! Mówiąc bardziej przystępnie: jeżeli...
Można ale po co go omijać jak można naprawić usterkę. Jeżeli chcesz tak zrobić to pość przewód bezpośrednio ze stacyjki do rozrusznika ale pamiętaj żeby odpalać tylko na P lub N.
Zakres rozszerzyc do 60A. Amperomierz włączyć między alternator a akumulator. Kabel łączący stacyjkę z akumulatorem połączyć w punkcie połączenia alternatora i amperomierza. Amperomierz będzie wskazywał czy prąd płynie do czy z akumulatora. Jednocześnie nie będzie płynął przez niego prąd rozrusznika oraz prąd z alternatora do odbiorników w samochodzie.
może dowiesz się jakie dokładnie były te błędy ?
W 15 minut akumulator sprawny może się rozładowac jak ma duży pobór prądu np.kręcąc rozrusznikiem .Sprawdź akumulator pod obciążeniem ,może problem tkwi w środku akumulatora .
Nie będzie. Ten ma właśnie magnesy trwałe. Nie wiesz ani co to jest silnik szeregowy, ani nie wiesz jak działa silnik prądu stałego.
Odczyt synchro oscyloskopem , pomiar ciśnienia na pompie tandem ,spadek napięcia podczas kręcenia i prąd "zjadany" przez rozrusznik to by była diagnoza. A tak to sobie możecie wymieniać z mechanikiem aż traficie. W sumie jak się na to godzisz to nie miej potem do niego pretensji.
Popularny rozrusznik ciągnika ursus c-360 zasilanie 12V, moc 4KM, znamionowe obroty 2000, obroty biegu jałowego 6000,moment pełnego zahamowania nie mniej niż 4,5 kGm przy prądzie nie większym niż 1350A. Przykład.
rozruszniki alternatory alternatory rozruszniki prostowniki rozruszniki
avensis funkcja radio blokada klawiatury panasonic niski ciśnienie oleju silnika
klucz udarowy elektryczny podłączenie zamel
Ford Focus 1.6 TDCi 2006 – błąd P1402, szarpanie, EGR, czyszczenie, diagnostyka RCD wybija na zewnętrznych lampach LED – jak zabezpieczyć obwód, selektywność, RCBO, Schneider, Hager